abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 april 2021 @ 07:51:10 #1
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198981988
quote:
Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.

Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".

Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.

De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.

bron
Stream:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

Update:

twitter
  dinsdag 13 april 2021 @ 07:53:33 #2
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198982000
quote:
6s.gif Op maandag 12 april 2021 22:33 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Rutte anaal vernederen altijd ^O^
De tegenstanders van de beste PM die Nederland ooit gekend heeft, worden met de dag banaler en onfatsoenlijker Heeft vooral te maken met frustraties die ze niet kwijt kunnen want Rutte is met Nederland getrouwd en blijft onze premier tot aan zijn dood. Voor onze eigen bestwil. Wen er maar vast aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Subw00fer op 13-04-2021 07:59:19 ]
  dinsdag 13 april 2021 @ 07:57:23 #3
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198982017
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 21:10 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens acht ik de kans klein dat Volt gaat meeregeren. Ben er ook geen voorstander van om kleine debutanten direct op te nemen in een coalitie.
Volt heeft nog niks bewezen. Voorlopig kijk ik naar ervaringen met andere nieuwkomers: ze voegen niks toe en er is altijd gelazer binnen de tent.
  dinsdag 13 april 2021 @ 07:58:04 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198982020
VVD gaat echt niet in zo een progressieve coalitie zitten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198982052
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:57 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Volt heeft nog niks bewezen. Voorlopig kijk ik naar ervaringen met andere nieuwkomers: ze voegen niks toe en er is altijd gelazer binnen de tent.
Ruzie verwacht ik bij Volt niet direct. Sowieso is deze groep al sinds 2017/2018 bezig (Dassen is medeoprichter van Volt Europa in 2017, Volt Nederland werd in 2018 opgericht). Het lijkt ook wel een partij waar de mensen meer raakvlakken hebben dan bij 50plus, waar ex-CDA'ers, ex-PvdA'ers en ex-VVD'ers alleen verbonden worden door het thema "geef ouderen meer geld" en het verder nergens over eens zijn. Ik zie Volt eerder als een soort PvdD, toch ook niet een partij die om ruziemaken bekend staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198982063
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:53 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

De tegenstanders van de beste PM die Nederland ooit gekend heeft, worden met de dag banaler en onfatsoenlijker Heeft vooral te maken met frustraties die ze niet kwijt kunnen want Rutte is met Nederland getrouwd en blijft onze premier tot aan zijn dood. Voor onze eigen bestwil. Wen er maar vast aan.
Beide onzin natuurlijk. De een vervalt tot ordinair gescheld en de ander tot persoonsverheerlijking.
pi_198982092
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:58 schreef Drekkoning het volgende:
VVD gaat echt niet in zo een progressieve coalitie zitten.
Hoeveel keus heeft VVD als het CDA niet wil en ze zelf (terecht) PVV en FvD uitsluiten? Dan heb je rechts/conservatief alleen nog JA21 en SGP over en dat zijn niet echt serieuze partners voor een coalitie, wel om steun bij te zoeken voor een minderheidskabinet.

Verder is VVD op het gebied van 'zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid' ongeveer net zo progressief als D66 en GL.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 april 2021 @ 08:46:28 #8
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198982286
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoeveel keus ......

.... minderheidskabinet.
Ik voorzie een minderheidskabinet van VVD, d66 en CDA. 73 zetels is voldoende om wet voor wet meerderheden te verwerven. De mislukte politicus Segers heeft al verklaard 'welwillend te willen gedogen'.
  dinsdag 13 april 2021 @ 08:48:42 #9
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198982302
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ruzie verwacht ik bij Volt niet direct.
Ik wel want het is gewoon een wetmatigheid. Een nieuwe partij is altijd aantrekkelijk voor narcisten en egootjes die elkaar de tent uit vechten.
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:20:40 #10
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198982554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoeveel keus heeft VVD als het CDA niet wil en ze zelf (terecht) PVV en FvD uitsluiten? Dan heb je rechts/conservatief alleen nog JA21 en SGP over en dat zijn niet echt serieuze partners voor een coalitie, wel om steun bij te zoeken voor een minderheidskabinet.

Verder is VVD op het gebied van 'zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid' ongeveer net zo progressief als D66 en GL.
Ze hebben in zoverre keus dat ze ook niet kunnen regeren als ze een coalitie hun enige optie is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198982562
Misschien een goed idee om de OP even te updaten?
pi_198982648
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:48 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Ik wel want het is gewoon een wetmatigheid. Een nieuwe partij is altijd aantrekkelijk voor narcisten en egootjes die elkaar de tent uit vechten.
Onzin, PvdD bijvoorbeeld heeft daar geen last van gehad. Pas na een heleboel jaar hadden ze de eerste persoon die er uit stapte met Van Kooten, maar inmiddels kun je het toch niet meer een nieuwe partij noemen.

Ruzie is een wetmatigheid bij partijen waarvan de oprichters en anderen op belangrijke posities over de meeste dingen verschillend denken. Dat zie je bij 50plus. Bij Volt zie ik dat niet. Die Dassen is ook geen narcistische ego die roept dat hij de enige is die gelijk heeft, zoals Baudet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198982668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze hebben in zoverre keus dat ze ook niet kunnen regeren als ze een coalitie hun enige optie is.
Rutte buigt makkelijk naar links en naar rechts. Als iets de enige optie is om een kabinet te vormen, gaat hij er gewoon voor. En de rest van de VVD zit in de achterzak van Rutte, dat is inmiddels wel duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:41:05 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198982730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, PvdD bijvoorbeeld heeft daar geen last van gehad. Pas na een heleboel jaar hadden ze de eerste persoon die er uit stapte met Van Kooten, maar inmiddels kun je het toch niet meer een nieuwe partij noemen.

Ruzie is een wetmatigheid bij partijen waarvan de oprichters en anderen op belangrijke posities over de meeste dingen verschillend denken. Dat zie je bij 50plus. Bij Volt zie ik dat niet. Die Dassen is ook geen narcistische ego die roept dat hij de enige is die gelijk heeft, zoals Baudet.
Bij de PvdD hebben ze ook hun eigen partijvoorzitter geroyeerd.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:59:34 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198982932
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte buigt makkelijk naar links en naar rechts. Als iets de enige optie is om een kabinet te vormen, gaat hij er gewoon voor. En de rest van de VVD zit in de achterzak van Rutte, dat is inmiddels wel duidelijk.
We gaan het meemaken, ben benieuwd ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198982971
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Bij de PvdD hebben ze ook hun eigen partijvoorzitter geroyeerd.
Ook dat afgelopen jaar. 18 jaar na oprichting. Dat is toch geen nieuwe parij meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:08:30 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198983010
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ook dat afgelopen jaar. 18 jaar na oprichting. Dat is toch geen nieuwe parij meer.
Dat is waar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_198983239
Wat een onzinnige discussies over Volt zeg. Volt heeft zelf aangegeven nu geen coalitieambities te hebben, omdat ze eerst ervaring willen opdoen. Ze hebben een langetermijnvisie en daarin past het niet om snel te regeren. Ik vind het onwaarschijnlijk dat ze van die overtuiging gaan afwijken.
gr gr
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:39:39 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198984111
Nieuwe verkiezingen na maandenlang discussies over wel of geen Rutte.
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:42:27 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198984166
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:39 schreef Ixnay het volgende:
Nieuwe verkiezingen na maandenlang discussies over wel of geen Rutte.
Dit zou me niets verbazen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:42:31 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198984168
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:39 schreef Ixnay het volgende:
Nieuwe verkiezingen na maandenlang discussies over wel of geen Rutte.
nee hoor

een coalitie al of niet is geen voorwaarde voor de verkiezingen
Gewoon regeren zonder coalitie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:46:24 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198984223
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor

een coalitie al of niet is geen voorwaarde voor de verkiezingen
Gewoon regeren zonder coalitie
Hoe ga je dan formeren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:54:44 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198984336
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe ga je dan formeren?
net als bij een coalitie zal er ook overeenstemming moeten zijn over een ministerpost
Maakt niets uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198984338
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:39 schreef Ixnay het volgende:
Nieuwe verkiezingen na maandenlang discussies over wel of geen Rutte.
Daar zou je mooi een raadgevend referendum over kunnen houden....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2021 11:55:15 ]
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:01:11 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_198984443
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, PvdD bijvoorbeeld heeft daar geen last van gehad. Pas na een heleboel jaar hadden ze de eerste persoon die er uit stapte met Van Kooten, maar inmiddels kun je het toch niet meer een nieuwe partij noemen.

Ruzie is een wetmatigheid bij partijen waarvan de oprichters en anderen op belangrijke posities over de meeste dingen verschillend denken. Dat zie je bij 50plus. Bij Volt zie ik dat niet. Die Dassen is ook geen narcistische ego die roept dat hij de enige is die gelijk heeft, zoals Baudet.
Bij 50PLUS speelt nog iets anders: het is een ouderenpartij. Het type persoon dat daarin actief wordt zijn veelal gepensioneerde managers. Die zijn niet echt gewend aan tegenspraak, hebben veel te veel tijd om handen, en ze hebben daarnaast niet de luxe om jarenlang op te kunnen klimmen in de partijhiërarchie. Want het kan elk moment afgelopen zijn, hoe cru dat ook klinkt.
  dinsdag 13 april 2021 @ 13:28:34 #26
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198985731
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Daar zou je mooi een raadgevend bindend referendum over kunnen houden....
pi_198990052
De Nationale Ombudsman heeft wel een snelle wagen. Ik dacht dat de ombudsman altijd iemand was die zich inzet voor de burgers. Dan zou je iets meer bescheidenheid verwachten.

pi_198994053
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:28 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat bindende referendum over de toekomst van Rutte is op 17 maart gehouden. Of hebben we voor Piet Snot met kleurpotloden gespeeld? Of moeten we voortaan bepalen wat volgens het Gesundes Volksempfinden de uitslag zou moeten zijn en dan net zo lang stemmen tot we die uitslag bereiken?
  dinsdag 13 april 2021 @ 21:55:01 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198994078
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:43 schreef Jojoke het volgende:
De Nationale Ombudsman heeft wel een snelle wagen. Ik dacht dat de ombudsman altijd iemand was die zich inzet voor de burgers. Dan zou je iets meer bescheidenheid verwachten.

[ afbeelding ]
Want? Laat die man lekker mooie auto’s rijden als hij dat leuk vindt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198994409
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:43 schreef Jojoke het volgende:
De Nationale Ombudsman heeft wel een snelle wagen. Ik dacht dat de ombudsman altijd iemand was die zich inzet voor de burgers. Dan zou je iets meer bescheidenheid verwachten.

[ afbeelding ]
Zullen we een Volkswagen Polo verplichten voor deze man?
  dinsdag 13 april 2021 @ 22:20:05 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198994546
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:12 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Zullen we een Volkswagen Polo verplichten voor deze man?
Daar gaat hij vast zijn werk beter van doen :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198995228
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:12 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Zullen we een Volkswagen Polo verplichten voor deze man?
Ja |:)
pi_198995309
twitter


Zou het muurvast zitten, waardoor Tjeenk Willink genoodzaakt is om creatief te zijn?

quote:
Om uit de impasse te komen, heeft de Tweede Kamer Tjeenk Willink gevraagd om de komende drie weken eerst maar eens te onderzoeken of er een uitweg is uit de vertrouwenscrisis. Daarbij kiest hij vooralsnog een ongebruikelijke route: eerst de inhoud, daarna de partijen. Tegen de gewoonte in werden daarom dinsdag niet eerst de potentiële grote regeringspartijen uitgenodigd voor een gesprek. In plaats daarvan ging de rode loper uit voor twee mannen die al jarenlang studeren op de wensen en grieven van het volk. De Nationale Ombudsman Reinier van Zutphen en de directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) Kim Putters kwamen dinsdag aan de informateur vertellen wat het land eigenlijk wil van een nieuwe regering.

Advies van buiten is niet nieuw in een formatie, maar tot nu toe zaten de onderhandelende partijen er dan al bij. Tjeenk Willink draait de opdracht om. Zijn doel is om eind april een soort visiedocument af te leveren waarin de urgentste problemen van burgers – inclusief hun dalende vertrouwen in de overheid – staan opgesomd. Hij zal ook een voorschot nemen op de oplossing. Het vertrouwen kan deels hersteld worden door de politieke bestuurscultuur te veranderen, betoogt Tjeenk Willink al jaren. Hij is bijvoorbeeld tegen een dichtgetimmerd regeerakkoord, omdat daardoor het politieke debat doodslaat en de inbreng van oppositie en burgers gedurende de kabinetsperiode miniem is.

Het einddoel is een document dat de ‘nieuwe bestuurscultuur’ ademt waarop de Tweede Kamer zo aandringt. Een document bovendien waaronder niet alleen Rutte maar ook genoeg andere partijen hun handtekening kunnen zetten. Inclusief het CDA van Pieter Omtzigt, de man die Rutte persoonlijk verantwoordelijk houdt voor veel wat er in de afgelopen jaren met die bestuurscultuur is misgegaan.

Geheel risicoloos is de ingeslagen route van Tjeenk Willink niet. In het deel van de Kamer dat sceptisch staat tegenover zijn rol – PVV en Forum voor Democratie voorop – kan zomaar de indruk ontstaan dat hij in zijn eentje alvast een soort concept-regeerakkoord aan het schrijven is. Dat beeld zou versterkt kunnen worden doordat onderhandelaars van de partijen - onder wie de winnaars van de verkiezingen, Mark Rutte en Sigrid Kaag - nog geen idee hebben wanneer ze weer bij Tjeenk Willink op visite mogen komen om hun ideeën te spuien voor een nieuw kabinet. In plaats daarvan heeft de informateur donderdag afspraken ingepland met drie demissionaire ministers die komen praten over economische gevolgen van de coronacrisis. Op woensdag mag voorzitter Mariëtte Hamer van de Sociaal-Economische Raad aanschuiven om te vertellen over de stand van het land.
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
  dinsdag 13 april 2021 @ 23:38:16 #34
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198995697
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:53 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dat bindende referendum over de toekomst van Rutte is op 17 maart gehouden. Of hebben we voor Piet Snot met kleurpotloden gespeeld? Of moeten we voortaan bepalen wat volgens het Gesundes Volksempfinden de uitslag zou moeten zijn en dan net zo lang stemmen tot we die uitslag bereiken?
Toen was er maar een deel dat wist dat Rutte een leugenaar was.

Nu weet iedereen het.
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 00:44:46 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198995999
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:43 schreef Jojoke het volgende:
De Nationale Ombudsman heeft wel een snelle wagen. Ik dacht dat de ombudsman altijd iemand was die zich inzet voor de burgers. Dan zou je iets meer bescheidenheid verwachten.

[ afbeelding ]
Volgens mij zijn alle overheids auto's van een vergelijkbaar prijsnivo op bepaalde functie nivo's, dat is geen kwestie van bescheidenheid maar van inschaling.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198996577
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 23:03 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Zou het muurvast zitten, waardoor Tjeenk Willink genoodzaakt is om creatief te zijn?
[..]

https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Ik vind het ook vreemd. Hij is goed hoor, die Tjeenk Willink, maar als hij in zijn eentje met mensen van buiten de politiek over de inhoud praat, gaat hij zijn boekje te buiten. Als hij inhoudelijke invloed wil hebben op de formatie, had hij zich verkiesbaar moeten stellen. Hier hadden toch minstens Rutte en Kaag (of als die niet kunnen ivm ministersactiviteiten, Hermans en Jetten) bij moeten zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 14 april 2021 @ 06:55:26 #37
111260 Charmian
a little joy
pi_198996596
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:12 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Zullen we een Volkswagen Polo verplichten voor deze man?
Dikke BMW! Dikke BMW!
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_198998860
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 06:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het ook vreemd. Hij is goed hoor, die Tjeenk Willink, maar als hij in zijn eentje met mensen van buiten de politiek over de inhoud praat, gaat hij zijn boekje te buiten. Als hij inhoudelijke invloed wil hebben op de formatie, had hij zich verkiesbaar moeten stellen. Hier hadden toch minstens Rutte en Kaag (of als die niet kunnen ivm ministersactiviteiten, Hermans en Jetten) bij moeten zitten.
Volgens mij was zijn opdracht wel breder dan gewoonlijk, want hij moest ook advies geven over een nieuwe bestuursstijl. In dat verband zijn de bezoekjes van Kim Putters en de Ombudsman wel logisch. Maar waarom hij nu ook economische zaken erbij haalt, is mij minder duidelijk. We zullen het horen als hij klaar is.
  woensdag 14 april 2021 @ 11:34:18 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198998936
De TjeenkMeister gaat vandaag even uiteenzetten hoe de economie gered moet worden.
  woensdag 14 april 2021 @ 11:53:04 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198999171
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198999267
quote:
Dit moet nationaal bekend gemaakt worden. Schrijf alle stemmen onder de Waal maar op je buik Mark Rutte
  woensdag 14 april 2021 @ 12:14:27 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_198999392
quote:
Hebben ze ook moties van goedkeuring?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 14 april 2021 @ 12:30:08 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198999579
quote:
Wat we allemaal al wisten natuurlijk.

Friet, zo noemen ze het in België enzo. :{w
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 15 april 2021 @ 16:51:46 #44
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199015549
twitter


Volgens welke user was deze ‘dame’ ook alweer een frisse wind die door de kamer ging? :`)

Dit kan echt niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 15 april 2021 @ 16:56:55 #45
408813 crew  trein2000
pi_199015589
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Hebben ze ook moties van goedkeuring?
Moties van vertrouwen komen wel een enkele keer langs. Passen niet in het staatsrecht en worden om die reden standaard weggestemd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199015681
Zaterdag het CU congres, ben benieuwd of er nog reacties zijn op het besluit om niet in Rutte IV te stappen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199016263
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:12 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Zullen we een Volkswagen Polo verplichten voor deze man?
Fiat Multipla. Gewoon als statement dat het je echt niet om de dienstauto te doen is.
  donderdag 15 april 2021 @ 18:10:50 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199016303
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:51 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Volgens welke user was deze ‘dame’ ook alweer een frisse wind die door de kamer ging? :`)

Dit kan echt niet
Ben wel benieuwd welke memes Wopke gaat delen en wie er vervolgens gaat zeiken 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199016482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Volgens mij was zijn opdracht wel breder dan gewoonlijk, want hij moest ook advies geven over een nieuwe bestuursstijl. In dat verband zijn de bezoekjes van Kim Putters en de Ombudsman wel logisch. Maar waarom hij nu ook economische zaken erbij haalt, is mij minder duidelijk. We zullen het horen als hij klaar is.
Een van de basiselementen voor de nieuwe bestuursstijl was toch een sterkere rol voor de Tweede Kamer en meer transparantie? Beetje vreemd om dan met een paar ongekozen bestuurders allerlei inhoudelijke zaken te bespreken achter gesloten deuren.
  donderdag 15 april 2021 @ 19:26:31 #50
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199017213
Hoekstra nu bij Tjeenk
Kan hij daar gaan opscheppen over zijn geniale aankoop van 14% klm aandelen met 500 miljoen verlies
Zo een deskundige vakman uitnodigen die nog vervolgd wordt voor een ambstmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat is gewoon heel erg dom
Van zo een sujet moet je een hele grote afstand bewaren :7
  donderdag 15 april 2021 @ 19:29:22 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199017254
quote:
9s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een van de basiselementen voor de nieuwe bestuursstijl was toch een sterkere rol voor de Tweede Kamer en meer transparantie? Beetje vreemd om dan met een paar ongekozen bestuurders allerlei inhoudelijke zaken te bespreken achter gesloten deuren.
als men een andere bestuursstijl wil dan moet Rutte weg

Hij IS de foute bestuursstijl
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 15 april 2021 @ 19:34:32 #52
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199017322
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:29 schreef michaelmoore het volgende:
als men een andere bestuursstijl wil dan moet Rutte weg
Hij IS de foute bestuursstijl
En al die meelopers moeten ook weg en gestraft worden
Zonder al die kontkruipers had Rutte nooit zover kunnen komen
En Jort zijn nationale tv pr schandknaap moet ook weg :7
pi_199017617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als men een andere bestuursstijl wil dan moet Rutte weg

Hij IS de foute bestuursstijl
Zo hard kun je dat niet stellen. Ook onder Balkenende en Kok waren er al problemen qua informeren van de Kamer. Rutte is een deel van het probleem en ik denk gezien zijn snel vervallen in die oude fouten geen deel van de oplossing, maar het is zeker niet zo dat hij zelf het enige probleem is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199017691
In elk geval heeft die pedo van een van de zittende en mogelijk toekomstige regeringspartijen alvast een functie elders gekregen. Daarbij valt het jokkebrokken van Rutte toch wel bij in het niet. Hopelijk zingt Kaag nu ook een toontje lager.
  donderdag 15 april 2021 @ 20:00:32 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199017692
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zo hard kun je dat niet stellen. Ook onder Balkenende en Kok waren er al problemen qua informeren van de Kamer. Rutte is een deel van het probleem en ik denk gezien zijn snel vervallen in die oude fouten geen deel van de oplossing, maar het is zeker niet zo dat hij zelf het enige probleem is.
Maar Black Jack Rutte die maakt het wel heel erg bont
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199018359
quote:
10s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Fiat Multipla. Gewoon als statement dat het je echt niet om de dienstauto te doen is.
We dienen ook verantwoordelijk om te gaan met de geestelijke gezondheid van persoon in functie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2021 20:38:21 ]
pi_199021564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar Black Jack Rutte die maakt het wel heel erg bont
Het hele gesprek van Rutte met Kuiken over de informatievoorziening van Algemene Zaken is interessant.
https://www.tweedekamer.n(...)6-2_-_dhr._rutte.pdf

Zijn ministerie is volgens Rutte zo klein dat de ambtenaren vrijwel alles mondeling doen en ze geen tijd hebben om aantekeningen te maken. |:)
  donderdag 15 april 2021 @ 23:27:33 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199021599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 23:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het hele gesprek van Rutte met Kuiken over de informatievoorziening van Algemene Zaken is interessant.
https://www.tweedekamer.n(...)6-2_-_dhr._rutte.pdf

Zijn ministerie is volgens Rutte zo klein dat de ambtenaren vrijwel alles mondeling doen en ze geen tijd hebben om aantekeningen te maken. |:)
Rutte is volledig ongeschikt in het bedrijfsleven

Als premier slipt ie overal tussendoor met die rottigheid
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 16 april 2021 @ 01:25:37 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199022054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
Rutte is volledig ongeschikt in het bedrijfsleven
Als premier slipt ie overal tussendoor met die rottigheid
Nuttige idioot altijd handig hoor
Je vraagt hem om advies en je doet precies het tegenovergestelde altijd succes :7
pi_199022501
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 23:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het hele gesprek van Rutte met Kuiken over de informatievoorziening van Algemene Zaken is interessant.
https://www.tweedekamer.n(...)6-2_-_dhr._rutte.pdf

Zijn ministerie is volgens Rutte zo klein dat de ambtenaren vrijwel alles mondeling doen en ze geen tijd hebben om aantekeningen te maken. |:)
Zo werkt AZ altijd al, niks nieuws. Ze nemen daar ook geen besluiten, dat ligt bij de vakministeries. AZ is meer een aganda-beheer-kantoor van de MP.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199022964
Wat is ondertussen de stand van zaken bij onze Herman?
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199023082
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 08:48 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Wat is ondertussen de stand van zaken bij onze Herman?
Die heeft 1 actie per dag ongeveer dus maak je maar op voor de long haul
pi_199023115
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 08:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Die heeft 1 actie per dag ongeveer dus maak je maar op voor de long haul
Op zich wel handig, want de kans dat Rutte onmogelijk is als premier neemt na verloop van tijd waarschijnlijk af, waarmee de kans toeneemt dat het eerste grote struikelblok weg zal zijn te zijner tijd.
pi_199023124
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als men een andere bestuursstijl wil dan moet Rutte weg

Hij IS de foute bestuursstijl
Opzich wel bijzonder dat politici over elkaar duikelen met 'een nieuwe bestuursstijl' die nodig zou zijn. Terwijl Rutte pas geleden met min of meer dezelfde schandalen (Ollongren was een kleintje) nog glansrijk de verkiezingen heeft gewonnen. Als personificatie nog wel van de VVD.

Dat 'nieuwe bestuursstijl' riedeltje (aka Rutte moet weg) is eigenlijk wel een behoorlijke minachting van de democratie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 09:05:43 ]
pi_199023155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Op zich wel handig, want de kans dat Rutte onmogelijk is als premier neemt na verloop van tijd waarschijnlijk af, waarmee het eerste grote struikelblok weg zou zijn.
De rust laten terugkeren zal vast meegespeeld hebben bij de keuze Tjeenk-Willink idd
pi_199023170
Wat gaat er eigenlijk met Jorritsma en Ollongren gebeuren. Die kunnen ook geen vooraanstaande functie bekleden na hun leugens en bedrog.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199023213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:05 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Wat gaat er eigenlijk met Jorritsma en Ollongren gebeuren. Die kunnen ook geen vooraanstaande functie bekleden na hun leugens en bedrog.
Jorritsma is gewoon fractievoorzitter van de VVD in de Eerste Kamer en dat zal ze gewoon blijven. Ollongren wist al dat ze haar baan als minister kwijt zou raken en ook dat blijft zo.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:15:35 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199023300
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Opzich wel bijzonder dat politici over elkaar duikelen met 'een nieuwe bestuursstijl' die nodig zou zijn. Terwijl Rutte pas geleden met min of meer dezelfde schandalen (Ollongren was een kleintje) nog glansrijk de verkiezingen heeft gewonnen. Als personificatie nog wel van de VVD.

Dat 'nieuwe bestuursstijl' riedeltje (aka Rutte moet weg) is eigenlijk wel een behoorlijke minachting van de democratie.
Rutte is niet in staat tot iets anders dan achterkamertjes , roddel en achterklap en Black Jack style
echt het gedrag van een natte

En maar lachen ,
Ik weet nu waarom die Hugo zo graag coronaminister wilde worden ipv de gekozen CDA fractieleider .
Zieke bende daar in Den Haag
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199023400
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jorritsma is gewoon fractievoorzitter van de VVD in de Eerste Kamer en dat zal ze gewoon blijven. Ollongren wist al dat ze haar baan als minister kwijt zou raken en ook dat blijft zo.
Bizar Jorritsma mag blijven Ollongren moet weg . Beide moeten weg wel zo eerlijk.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199023412
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Rutte is niet in staat tot iets anders dan achterkamertjes , roddel en achterklap en Black Jack style
echt het gedrag van een natte

En maar lachen ,
Ik weet nu waarom die Hugo zo graag coronaminister wilde worden ipv de gekozen CDA fractieleider .
Zieke bende daar in Den Haag
Ondanks dit alles heeft Rutte duidelijk het vertrouwen gekregen om nog eens 4 jaar zijn gang te gaan.
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:54:16 #71
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199023761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als men een andere bestuursstijl wil dan moet Rutte weg

Hij IS de foute bestuursstijl
Wat een flauwekul. Alle parlementariërs zijn medeplichtig aan een "foute" bestuurstijl". Alleen Rutte als "schuldige"aanwijzen is ongelofelijke kolder.

Bovendien laten CDA, d66, PVV, FVD, SP, GL en al die andere partijen die de VVD van alles en nog wat beschuldigen eens beginnen met een "open en transparante"bestuursstijl waar ze zo hard om roepen. Gewoon alle fractievergaderingen online zetten, dan kunnen we allemaal volgen wie wat heeft gezegd en waarom. Ben benieuwd hoe lang ze dat gaan volhouden.
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:56:12 #72
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199023783
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Rutte is niet in staat tot iets anders dan achterkamertjes , roddel en achterklap en Black Jack style
echt het gedrag van een natte

En maar lachen ,
Ik weet nu waarom die Hugo zo graag coronaminister wilde worden ipv de gekozen CDA fractieleider .
Zieke bende daar in Den Haag
Rutte wordt gewoon weer 4 jaar onze premier. En daar kan jij lekker niks aan doen behalve je frustraties hierover ventileren. Succes met je verdere leven. :W
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:06:50 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199023904
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:56 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Rutte wordt gewoon weer 4 jaar onze premier. En daar kan jij lekker niks aan doen behalve je frustraties hierover ventileren. Succes met je verdere leven. :W
Smiling Black Jack Rutte

Ja daar kan je ook een kuko robot voor kopen met een rolletje zwarte tape

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:55:41 #74
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199024501
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:05 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Wat gaat er eigenlijk met Jorritsma en Ollongren gebeuren. Die kunnen ook geen vooraanstaande functie bekleden na hun leugens en bedrog.
Functie elders :P
De algemene bestuursdienst en daar niks doen voor een heleboel geld :r
Of oud skool burgemeester worden, lijstje ligt in de la waar plekken vrij komen :r
Beide hoort niet, gewoon op straat gooien met die incompetente trutten en zonder geld :W :W
pi_199038414
twitter
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:20:26 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199038421
twitter


Ook bij de CU komen ze er langzaam maar zeker achter wat voor een domme move ze hebben gemaakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199038601
quote:
Segers na uitsluiten Rutte: Kritiek daarop moet ik me aantrekken

Gert-Jan Segers steekt vandaag de hand in eigen boezem: de ChristenUnie-leider vindt dat hij zich de kritiek op zijn uitsluiting van VVD-leider Mark Rutte ‘moet aantrekken’. In een speech op een congres van zijn partij herhaalde Segers zijn uitsluiting niet, maar handhaaft zijn pleidooi dat er ‘echt een omslag moet komen’.

Tobias den Hartog 17-04-21, 11:14

Na het veelbesproken debat over de uitgelekte verkenningsverslagen (‘Pieter Omtzigt: functie elders’) zei Segers dat zijn partij niet meer zou toetreden tot een volgend kabinet onder leiding van VVD’er Mark Rutte.

De achterban van Segers week uiteen: volgens een peiling van het Nederlands Dagblad steunde slechts 53 procent van de aanhang dat besluit.

Segers zegt oog te hebben voor die kritiek: ,,De perceptie was dat ik in mijn kritiek op de politieke cultuur in Den Haag te veel de man heb gespeeld en te weinig de bal. Te veel Rutte, te weinig ons allemaal. En als dat de perceptie van veel mensen is, dan moet ik me dat aantrekken. Als je kritiek krijgt, moet je dat nooit te snel van je af laten glijden. Als iemand je een spiegel voorhoudt, moet je er altijd even goed in kijken.”

Segers zegt verder: ,,Ik wil niet genadeloos zijn voor personen. Maar ik wil wel hard zijn over een ongezonde politieke cultuur en voor een genadeloze overheid. Daar moet echt een omslag in komen.”

De partijleider erkent dat hij de afgelopen jaren in de coalitie met VVD, CDA en D66 deel was van het verbond dat met tal van overlegjes het beleid zo plooide dat de rol van de oppositie en Tweede Kamer klein was. Vaak werd beleid tussen de partijleiders op maandagochtend bepaalt, op vrijdag ‘afgestempeld’ in de ministerraad en tijdens debatten in de Tweede Kamer krampachtig overeind gehouden.

Cultuur

Veelzeggend was de afschaffing van de dividendbelasting die Segers karakteriseerde als ‘een meloen’ die hij moest ‘doorslikken’. ,,De politieke cultuur staat niet los van Mark Rutte, zeker niet. Maar die oude cultuur staat of valt niet met één man. Ook wijzelf maken er deel vanuit.”

Hij noemt het ‘een politieke cultuur waarin kritiek en een open debat een hinderlijke onderbreking lijken van het managen van het land’. ,,Een cultuur waarin Kamerleden die zich het lot aantrekken van 30.000 gezinnen het sterke gevoel hebben dat ze worden tegengewerkt. Een cultuur waarin alles erop gericht is om politiek gedoe te voorkomen. Een cultuur waarin macht vaker de doorslag geeft dan de menselijkheid.”

Volgens Segers hinkte hij over Rutte op twee gedachten. Dat Rutte tóch degene bleek te zijn die over CDA’er Pieter Omtzigt had gesproken in de verkenning, schaadde het vertrouwen. Het directe ontslag van Rutte ging hem te ver. Hij noemt het ‘onverantwoord om midden in een Coronacrisis de minister-president per direct weg te sturen’. ,,Tegelijk wilden wij na die nacht niet door met business as usual. Wij wilden niet de suggestie wekken dat de vier partijen van de oude coalitie, die als enigen níet voor de motie van wantrouwen stemden, dan ook maar de nieuwe coalitie moesten vormen
Ik heb het interview uit het AD over Segers even opgezocht. Hij vond een motie van wantrouwen niet goed omdat het onverantwoord zou zijn om een demissionair kabinet in corona-tijd te onthoofden. Dit vond ik meteen al lulkoek maar niemand die er kritisch op doorvraagt. Ze hebben gegokt en verloren, zo simpel is het.
pi_199038816
Dat wordt wellicht de oude coalitie
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:56:30 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199039002
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik heb het interview uit het AD over Segers even opgezocht. Hij vond een motie van wantrouwen niet goed omdat het onverantwoord zou zijn om een demissionair kabinet in corona-tijd te onthoofden. Dit vond ik meteen al lulkoek maar niemand die er kritisch op doorvraagt. Ze hebben gegokt en verloren, zo simpel is het.
Welke kritische vragen had je gesteld willen hebben?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_199039299
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Dat wordt wellicht de oude coalitie
Prima!
pi_199039343
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Welke kritische vragen had je gesteld willen hebben?
Wat een vertrek van Rutte concreet voor verschil zou maken bij de aanpak van de corona-crisis, helemaal als je bedenkt dat de CU vervolgens aanstuurde op een vrijwillig vertrek. Het kan aan mijn beperkte denkvermogen liggen, maar ik zie het verschil niet.
  zaterdag 17 april 2021 @ 12:29:14 #82
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199039375
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat een vertrek van Rutte concreet voor verschil zou maken bij de aanpak van de corona-crisis, helemaal als je bedenkt dat de CU vervolgens aanstuurde op een vrijwillig vertrek. Het kan aan mijn beperkte denkvermogen liggen, maar ik zie het verschil niet.
De gedachte was dat er geen onthoofd kabinet moest zijn. Segers verwachtte dat Rutte demissionair zou aanblijven maar niet in een volgend kabinet zou stappen.

Wat precies de waarde is van Rutte als hoofd van de huidige regering voor het coronabeleid, daar valt over te discussiëren...
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_199039393
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

De gedachte was dat er geen onthoofd kabinet moest zijn. Segers verwachtte dat Rutte demissionair zou aanblijven maar niet in een volgend kabinet zou stappen.

Wat precies de waarde is van Rutte als hoofd van de huidige regering voor het coronabeleid, daar valt over te discussiëren...
Precies, dat laatste. De CU zat in de coalitie met Rutte en misschien was het vanuit een soort loyaliteit om niet voor de motie van wantrouwen te stemmen, maar dat valt minder goed te verkopen denk ik.
pi_199039584
Segers _O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:05:18 #85
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199039660
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:19 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
De nepgristen Segers riep maar weer eens wat. Hij beweert ook dat de aarde maar 6.000 jaar oud is omdat hij wel gelooft in een toverboek van 2.000 jaar oud maar niet in de wetenschap. En zo'n knettergekke man moet Nederland gaan besturen?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 april 2021 @ 13:29:11 #86
408813 crew  trein2000
pi_199039834
https://www.tubantia.nl/p(...)pen-zetten~abc17690/

Groot stuk over de positie van Omtzigt. Lang verhaal kort, alles wat t cda doet staat in het teken van Omtzigt maar hij zit ziek thuis dus het is lastig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:46:04 #87
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199039976
CU :')__________!
Wat een ontiegelijke loser is die Segers zeg, ik had hem als politicus best hoog zitten.
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:48:30 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199040007
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:19 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Zeer verstandig ^O^

En door!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199040914
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 13:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)pen-zetten~abc17690/

Groot stuk over de positie van Omtzigt. Lang verhaal kort, alles wat t cda doet staat in het teken van Omtzigt maar hij zit ziek thuis dus het is lastig.
Mooi stukje inzicht. Ik hoop dat het het zo lastig maakt dat het CDA in de oppositie beland.
  zaterdag 17 april 2021 @ 15:35:14 #90
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199041559
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 13:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)pen-zetten~abc17690/

Groot stuk over de positie van Omtzigt. Lang verhaal kort, alles wat t cda doet staat in het teken van Omtzigt maar hij zit ziek thuis dus het is lastig.
Zo zie je maar, ongeleide projectielen zijn snel opgebrand. Omtzigt maakt het hele land kapot met zijn gedram.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 april 2021 @ 15:38:41 #91
408813 crew  trein2000
pi_199041613
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:35 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Zo zie je maar, ongeleide projectielen zijn snel opgebrand. Omtzigt maakt het hele land kapot met zijn gedram.
Hallo Mark Rutte PR man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 17 april 2021 @ 15:41:28 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199041646
Gelukkig gaat het bij de verkenning niet over personen, dus is de kwestie Omtzigt geen belemmering.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 april 2021 @ 16:07:11 #93
408813 crew  trein2000
pi_199041875
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:41 schreef VoMy het volgende:
Gelukkig gaat het bij de verkenning niet over personen, dus is de kwestie Omtzigt geen belemmering.
We zijn de fase van verkenning voorbij ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 17 april 2021 @ 16:22:25 #94
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199042012
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:41 schreef VoMy het volgende:
Gelukkig gaat het bij de verkenning niet over personen, dus is de kwestie Omtzigt geen belemmering.
Laat Omtzigt nu maar burgemeester worden van een kleine provinciestad. Dat verdient hij wel ... maar hij is duidelijk niet opgewassen tegen het grote werk.
pi_199042028
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:22 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Laat Omtzigt nu maar burgemeester worden van een kleine provinciestad. Dat verdient hij wel ... maar hij is duidelijk niet opgewassen tegen het grote werk.
Sure, herhaal deze onzin vooral heel vaak en misschien dat je er zelf dan in gaat geloven.
  zaterdag 17 april 2021 @ 16:26:05 #96
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199042050
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Sure, herhaal deze onzin vooral heel vaak en misschien dat je er zelf dan in gaat geloven.
Hij zit nu overspannen thuis. Zie je voor hem dan een grote rol weggelegd in de Nederlandse politiek?

Als hij in deze tijd MP was geweest ipv Rutte The Man, dan lag hij al lang onder de zoden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 april 2021 @ 16:27:12 #97
408813 crew  trein2000
pi_199042060
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:26 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Hij zit nu overspannen thuis. Zie je voor hem dan een grote rol weggelegd in de Nederlandse politiek?
Ja hoor. Gezien wat die man gedaan heeft de afgelopen jaren?
quote:
Als hij in deze tijd MP was geweest ipv Rutte The Man, dan lag hij al lang onder de zoden.
Haha.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199042123
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:26 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Hij zit nu overspannen thuis. Zie je voor hem dan een grote rol weggelegd in de Nederlandse politiek?
Jazeker, zelfs nu hij overspannen thuis zit heeft hij al een grote rol in de Nederlandse politiek. Dat heb je zelf kunnen lezen in het artikel waarop je reageerde. Sinds 2003 heeft hij al een steeds groter wordende rol in de Nederlandse politiek. Dat zal na zijn afwezigheid door ziekte gewoon weer opgepakt gaan worden.
quote:
Als hij in deze tijd MP was geweest ipv Rutte The Man, dan lag hij al lang onder de zoden.
Dat zullen we nooit weten. Rutte is dan ook een echte rat die zich prima voortbeweegt in het open riool waar hij een flink steentje aan bijgedragen heeft.
  zaterdag 17 april 2021 @ 16:34:03 #99
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199042124
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies, dat laatste. De CU zat in de coalitie met Rutte en misschien was het vanuit een soort loyaliteit om niet voor de motie van wantrouwen te stemmen, maar dat valt minder goed te verkopen denk ik.
Dat kan, maar de uitleg op zich klinkt niet inherent onlogisch of tegenstrijdig. Ik vond het in elk geval beter dan wat het CDA en D66 hebben gedaan. Inmiddels heeft hij natuurlijk wel heel erg afgedaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 17 april 2021 @ 16:36:08 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199042140
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:26 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Hij zit nu overspannen thuis. Zie je voor hem dan een grote rol weggelegd in de Nederlandse politiek?

Als hij in deze tijd MP was geweest ipv Rutte The Man, dan lag hij al lang onder de zoden.
Misschien kan zijn vrouw het land voor hem besturen wanneer hij weer eens ziek thuis zit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 17 april 2021 @ 16:36:41 #101
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199042147
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Jazeker, zelfs nu hij overspannen thuis zit heeft hij al een grote rol in de Nederlandse politiek. Dat heb je zelf kunnen lezen in het artikel waarop je reageerde. Sinds 2003 heeft hij al een steeds groter wordende rol in de Nederlandse politiek. Dat zal na zijn afwezigheid door ziekte gewoon weer opgepakt gaan worden.
[..]

Dat zullen we nooit weten. Rutte is dan ook een echte rat die zich prima voortbeweegt in het open riool waar hij een flink steentje aan bijgedragen heeft.
Ik denk van niet. Omtzigt kletst heel veel (zie het MH-17) dossier maar het snijdt geen hout. Bovendien heeft hij geen uithoudingsvermogen. En hij liegt dat als hij beweert dat politiek open, transparant en eerlijk moet zijn. Elk mens met gezond verstand weet dat dit onzin is.
  zaterdag 17 april 2021 @ 16:38:08 #102
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199042156
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Misschien kan zijn vrouw het land voor hem besturen wanneer hij weer eens ziek thuis zit.
Omtzigt is zo zwak, zelfs zijn vrouw moet hem van alles en nog wat influisteren.
pi_199042158
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:36 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Omtzigt kletst heel veel (zie het MH-17) dossier maar het snijdt geen hout. Bovendien heeft hij geen uithoudingsvermogen. En hij liegt dat als hij beweert dat politiek open, transparant en eerlijk moet zijn. Elk mens met gezond verstand weet dat dit onzin is.
Zie mijn vorige reactie aan jou.

quote:
Als je een inhoudelijke reactie wil dan moet je het domme getrol er iets minder dik bovenop leggen.


[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2021 16:39:49 ]
  zaterdag 17 april 2021 @ 16:41:09 #104
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199042178
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 13:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)pen-zetten~abc17690/

Groot stuk over de positie van Omtzigt. Lang verhaal kort, alles wat t cda doet staat in het teken van Omtzigt maar hij zit ziek thuis dus het is lastig.
quote:
Omtzigt is een diamant die de partij wil behouden. Waar andere media nog melding maakten van een ‘fluistercampagne’ tegen de parlementaire pitbull is binnen de partij juist vooral bezorgdheid en mededogen te horen over ‘onze Pieter’, zoals hij nu steeds genoemd wordt.
Dit vind ik nogal moeilijk te geloven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 17 april 2021 @ 16:42:44 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199042192
CDA heeft zetels tekort en dus hebben ze CU nodig :')
Want ze moeten hoe dan ook Omtzigt uitschakelen door hem minister te maken in kabinet
En dan kunnen ze nl laten zien dat ze hem heel serieus nemen en belonen voor zijn arbeid :r
Segers en zijn richt recht houden :N dat lukte hem bij de dividendbelasting ook al niet, dus wat is er veranderd :?
Onbetrouwbaar en ongeschikt tijd voor hem een functie elders })
pi_199042210
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
CDA heeft zetels tekort en dus hebben ze CU nodig :')
Want ze moeten hoe dan ook Omtzigt uitschakelen door hem minister te maken in kabinet
En dan kunnen ze nl laten zien dat ze hem heel serieus nemen en belonen voor zijn arbeid :r
Segers en zijn richt recht houden :N dat lukte hem bij de dividendbelasting ook al niet, dus wat is er veranderd :?
Onbetrouwbaar en ongeschikt tijd voor hem een functie elders })
Interessante en vergezochte theorie. We gaan het meemaken de komende weken/maanden. Als ik jou was zou ik er geen geld op inzetten.
pi_199042569
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 13:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)pen-zetten~abc17690/

Groot stuk over de positie van Omtzigt. Lang verhaal kort, alles wat t cda doet staat in het teken van Omtzigt maar hij zit ziek thuis dus het is lastig.
quote:
Omtzigt was ook niet gelukkig met zijn rol in de verkiezingscampagne. Waar hij na een poos was gewend aan het idee dat hij de running mate was van Hugo de Jonge, kreeg hij dat gevoel niet met Hoekstra toen die het stokje had overgenomen in december.

Hoekstra had weinig tijd om zich het lijsttrekkerschap eigen te maken en een geoliede campagne op te zetten. En running mates hebben ze in de VS, maar hier niet, zo zou de benadering van Hoekstra zijn geweest. Campagneleider Raymond Knops zag een koningskoppel ook niet zitten. ,,Doodzonde’’, klinkt het vanuit meerdere hoeken in de partij.
Raymond Knops is echt een CDA-er die ik voor geen meter vertrouw. Hij is zo'n harde CDA-er, vermoedelijk uit het kamp van Maxime Verhagen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 april 2021 @ 17:43:15 #108
408813 crew  trein2000
pi_199042689
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]

[..]

Raymond Knops is echt een CDA-er die ik voor geen meter vertrouw. Hij is zo'n harde CDA-er, vermoedelijk uit het kamp van Maxime Verhagen.
Luchtmachtofficier. En Limburger.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 17 april 2021 @ 17:55:48 #109
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199042832
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Luchtmachtofficier. En Limburger.
Betrouwbaar onbetrouwbaar dus :+
pi_199042904
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Luchtmachtofficier. En Limburger.
We weten genoeg |:)
  zaterdag 17 april 2021 @ 18:41:31 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199043383
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]


[..]

Raymond Knops is echt een CDA-er die ik voor geen meter vertrouw. Hij is zo'n harde CDA-er, vermoedelijk uit het kamp van Maxime Verhagen.
https://www.trouw.nl/nieu(...)transactie~b529affa/

Knops bevoordeeld bij grondtransactie
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 19:03:01 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199043584
quote:
81s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

[..]

Dit vind ik nogal moeilijk te geloven.
Nou ja, een diamant is Omtzigt wel, hoor, hij maakt op alles krassen :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 17 april 2021 @ 19:15:10 #113
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_199043706
Omtzigt is wel iets teveel in zichzelf gaan geloven.
pi_199045152
Segers is me ook echt een lamlul van jewelste zeg. Vond het juist van ballen en principes tonen dat ze geen trek hadden in Rutte IV na alles wat er gebeurd was. Die keutel nu weer intrekken is zo slap.
  zaterdag 17 april 2021 @ 21:18:56 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199045506
Ik denk dat Segers zijn achterban gewoon verkeerd heeft ingeschat. Ik vermoed dat veel CU'ers het vooral belangrijk vinden dat er een stabiel bestuur is en daar aan willen bijdragen. En dat persoonlijke wrok tegen bepaalde personen daar geen obstakel in mag zijn. En dat dat belangrijker weegt dan gedragingen van Rutte die tegen de partijprincipes ingaan.
  zaterdag 17 april 2021 @ 21:37:50 #116
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199045860
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:20 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Ook bij de CU komen ze er langzaam maar zeker achter wat voor een domme move ze hebben gemaakt.
Ze kunnen gewoon niet rekenen ;)
VVD CDA D66 samen 73 zetels
CU =5 samen 78

https://www.volkskrant.nl(...)jzer-2021~v424905/#/

En ze willen nog samen ook, dus ze moesten wel door de knieën :')
  zaterdag 17 april 2021 @ 21:43:26 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199045988
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 april 2021 21:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ze kunnen gewoon niet rekenen ;)
VVD CDA D66 samen 73 zetels
CU =5 samen 78

https://www.volkskrant.nl(...)jzer-2021~v424905/#/

En ze willen nog samen ook, dus ze moesten wel door de knieën :')
Daar gaat de CU natuurlijk helemaal zelf over.
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:08:32 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199046592
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 21:43 schreef Hexagon het volgende:
Daar gaat de CU natuurlijk helemaal zelf over.
Klopt maar als ze nee zeggen kunnen ze er later altijd nog op terugkomen :') _O-
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:11:58 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199046680
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:08 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt maar als ze nee zeggen kunnen ze er later altijd nog op terugkomen :') _O-
Ja dat kan iedere partij in principe altijd.
pi_199049904
Segers heeft gister juist ook nogmaals bevestigd dat ze helemaal niet in Rutte IV stappen. Er is niet gedraaid. Er is alleen nog duidelijker aangegeven wat Segers eerder ook al zei: Rutte is niet het enige probleem en het komt ook niet volledig door Rutte. Zoals ik hier eerder ook al zei: Rutte de volledige schuld geven van de cultuur slaat nergens op. Maar ook heeft Segers gister nogmaals benadrukt dat Rutte wat hem betreft geen deel is van de oplossing.

Dat een aantal journalisten dat niet wil horen is niet de schuld van Segers, maar de kans is dus helemaal niet groter geworden dat Segers in Rutte IV stapt.

Gelukkig heeft bijvoorbeeld De Volkskrant beter geluisterd dan de Trouw: https://www.volkskrant.nl(...)eloos-zijn~b86aff9a/

quote:
De wat mildere woorden van Segers over Rutte tijdens het partijcongres veranderen niks aan het besluit van de ChristenUnie om niet met Rutte in een nieuw kabinet te willen, bevestigt een woordvoerder zaterdag nadat hier op sociale media wat onduidelijkheid over ontstond. Segers heeft eerder ook al gezegd dat Rutte wat hem betreft niet de aangewezen persoon is om de cultuuromslag in te zetten die noodzakelijk is.
quote:
Segers’ uitspraak dat hij niet genadeloos wil zijn voor Rutte, lijkt dus overeen te komen met het gevoel van de kiezers in het land. De kans dat Segers inzicht zal leiden tot een verzoening met Rutte is vooralsnog klein. De ChristenUnie blijft als enige voormalige coalitiepartij regeringsdeelname met de VVD-leider uitsluiten. Segers besloot zijn partijcongres zaterdag met de woorden: ‘Wij nemen de weg die niemand anders neemt.’

De ChristenUnie bereidt zich voor op een rol in de oppositie, bevestigt een woordvoerder. ‘Daar hebben we zin in.’
Alle berekeningen met CU in het kabinet kunnen dus gewoon stoppen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199049912
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 21:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Segers zijn achterban gewoon verkeerd heeft ingeschat. Ik vermoed dat veel CU'ers het vooral belangrijk vinden dat er een stabiel bestuur is en daar aan willen bijdragen. En dat persoonlijke wrok tegen bepaalde personen daar geen obstakel in mag zijn. En dat dat belangrijker weegt dan gedragingen van Rutte die tegen de partijprincipes ingaan.
Zijn achterban staat in grote meerderheid achter het besluit, het enige commentaar wat er is is op de timing. En het is net iets teveel over gekomen als gericht op de man Rutte (die in CU kringen gewoon gewaardeerd wordt), maar zo heeft Segers het nooit bedoeld. Dat zei hij toen in dat extra journaal al, dat heeft hij nu herhaald.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 18 april 2021 @ 09:09:15 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199050298
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 07:44 schreef Hanca het volgende:...
Alle berekeningen met CU in het kabinet kunnen dus gewoon stoppen.
^O^ Nu nog de overweging stoppen van andere om met de VVD te regeren en we zijn er *O*
pi_199053311
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 07:44 schreef Hanca het volgende:
Segers heeft gister juist ook nogmaals bevestigd dat ze helemaal niet in Rutte IV stappen. Er is niet gedraaid. Er is alleen nog duidelijker aangegeven wat Segers eerder ook al zei: Rutte is niet het enige probleem en het komt ook niet volledig door Rutte. Zoals ik hier eerder ook al zei: Rutte de volledige schuld geven van de cultuur slaat nergens op. Maar ook heeft Segers gister nogmaals benadrukt dat Rutte wat hem betreft geen deel is van de oplossing.

Dat een aantal journalisten dat niet wil horen is niet de schuld van Segers, maar de kans is dus helemaal niet groter geworden dat Segers in Rutte IV stapt.

Gelukkig heeft bijvoorbeeld De Volkskrant beter geluisterd dan de Trouw: https://www.volkskrant.nl(...)eloos-zijn~b86aff9a/
[..]

[..]

Alle berekeningen met CU in het kabinet kunnen dus gewoon stoppen.
Het is wel opvallend dat twee kranten zo'n verhaal anders interpreteren in hun nieuwskoppen. Op zich snap ik het standpunt van Segers nu wel beter; dat er niet op geloofwaardige wijze een andere bestuurscultuur kan ontstaan onder leiding van Rutte. Dat is dan niet zozeer gericht op de persoon Rutte zelf, maar eerder hoe bepaalde ideeën geloofwaardig bereikt kunnen worden. Genuanceerd standpunt op zich.

Maar goed, zulke nuances kunnen natuurlijk ook geïnterpreteerd worden als voorzichtig draaien, dus ik snap de interpretatie van Trouw ook wel weer. Terugkomen op je woorden blijft toch gevaarlijk spel, alhoewel het ook van zelfreflectie toont.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2021 13:40:31 ]
  zondag 18 april 2021 @ 17:32:04 #124
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199058528
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 09:09 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

^O^ Nu nog de overweging stoppen van andere om met de VVD te regeren en we zijn er *O*
En dan Kaag met de 7 linkse dwergen het land laten besturen. _O-
pi_199059408
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 07:44 schreef Hanca het volgende:
Segers heeft gister juist ook nogmaals bevestigd dat ze helemaal niet in Rutte IV stappen. Er is niet gedraaid. Er is alleen nog duidelijker aangegeven wat Segers eerder ook al zei: Rutte is niet het enige probleem en het komt ook niet volledig door Rutte. Zoals ik hier eerder ook al zei: Rutte de volledige schuld geven van de cultuur slaat nergens op. Maar ook heeft Segers gister nogmaals benadrukt dat Rutte wat hem betreft geen deel is van de oplossing.

Dat een aantal journalisten dat niet wil horen is niet de schuld van Segers, maar de kans is dus helemaal niet groter geworden dat Segers in Rutte IV stapt.

Gelukkig heeft bijvoorbeeld De Volkskrant beter geluisterd dan de Trouw: https://www.volkskrant.nl(...)eloos-zijn~b86aff9a/
[..]

[..]

Alle berekeningen met CU in het kabinet kunnen dus gewoon stoppen.
Sowieso vind ik het bijzonder dat journalisten na het debat ervan uitgingen dat een motie van afkeuring gelijk staat aan een regeringsdeelname in Rutte IV. Dat je een premier niet wegstuurt met een motie van wantrouwen wil niet automatisch betekenen dat je in een nieuwe regering met Rutte stapt.
pi_199072930
Tjeenk heeft een notitie opgeleverd en op dinsdag en woensdag komen alle fractievoorzitters weer langs om de notitie met hem te bespreken.

https://www.kabinetsforma(...)e-fractievoorzitters
pi_199073435
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:42 schreef Jojoke het volgende:
Tjeenk heeft een notitie opgeleverd en op dinsdag en woensdag komen alle fractievoorzitters weer langs om de notitie met hem te bespreken.

https://www.kabinetsforma(...)e-fractievoorzitters
Ik vind het nogal een vage notitie. En als kleine pargij ben je volgens mij gek als je in een coalitie met een dun regeerakkoord stapt, de punten waarom je mee wil doen moet je wel veiligstellen. Dus die ambitie is leuk, maar onrealistisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 19 april 2021 @ 18:35:21 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199073583
Tjeenk Willink wil de tijd nemen voor formatie ^O^ _O_

Informateur Herman Tjeenk Willink wil dat de Tweede Kamer de tijd neemt bij het vormen van een nieuw kabinet. In een brief aan alle zeventien partijen die in de Kamer zitten, schrijft hij dat de formatie wat hem betreft dit keer heel anders moet dan anders.

Dinsdag en woensdag ontvangt Tjeenk Willink alle zeventien partijleiders weer achter elkaar voor individuele gesprekken. Hij zou graag van hen weten hoe zij willen dat de formatie verder moet. Zelf stelt hij voor om vier of vijf grote problemen te benoemen die een nieuw kabinet moet aanpakken. De informateur kan dan inventariseren welke problemen het meest worden genoemd, waarna de Tweede Kamer er een debat over voert.

Na dat debat moet dan worden gekeken welke partijen een beetje hetzelfde denken over het oplossen van die problemen en of ze zouden willen samenwerken in een nieuw kabinet. Hoe dan ook zou zo'n nieuw kabinet geen dik regeerakkoord moeten maken. Dat is een oude wens van Tjeenk Willink die hij ook al uitte bij eerdere formaties waar hij bij betrokken was.

Meermaals debatteren
De vorming van een nieuw kabinet kan zo nog wel even op zich laten wachten. Tjeenk Willink stelt voor om de Tweede Kamer eventueel meermaals te laten debatteren over de problemen die een nieuw kabinet moet aanpakken.

Tjeenk Willink kreeg begin deze maand de opdracht van de Tweede Kamer om te onderzoeken of er voldoende vertrouwen bestaat tussen partijen om uit de formatie-impasse te komen. Die ontstond nadat meerdere partijen zeiden niet meer met VVD-leider Mark Rutte te willen samenwerken. Omdat ook PVV en Forum voor democratie al door meerdere partijen in de ban zijn gedaan, lijkt het vrijwel onmogelijk een stabiel meerderheidskabinet te vormen.

Volgens de informateur zitten er voordelen aan een lange formatie. ,,Lange onderhandelingen zijn ook een middel om wantrouwen weg te nemen.’’ Wel waarschuwt hij om uiteindelijk geen al te gedetailleerde afspraken te maken in een regeerakkoord. ,,Een dichtgetimmerd coalitieakkoord belemmert de wendbaarheid die nodig is in een tijd waarin de onzekerheden groot zijn.’’

Coronacrisis
Hoewel de informateur vindt dat de Kamer niet overhaast een nieuw kabinet moet vormen, vindt hij wel dat er haast moet worden gemaakt met een herstelplan voor de coronacrisis. ,,Met dat herstelbeleid kan niet worden gewacht op een nieuw kabinet', schrijft Tjeenk Willink. ,,Dat zou ten koste gaan van zowel de mensen die dreigen hun baan te verliezen als van het weer opstarten en herstellen van bedrijven.’’ De Tweede Kamer moet volgens hem dan ook snel overeenstemming bereiken over zo'n herstelplan. Eerder stelde demissionair premier Mark Rutte dat ook al voor.

Tjeenk Willink doet nog een aantal voorstellen aan de zeventien partijleiders. Zo vindt hij dat de Tweede Kamer meer ambtelijke ondersteuning moet krijgen om het kabinet beter te kunnen controleren. Verder schrijft hij een nieuw kabinet zuiniger moet zijn op de ambtenaren bij ministeries. De afgelopen decennia is de ‘inhoudelijke deskundigheid op departementen aanzienlijk teruggelopen’, schrijft hij. ,,Kennis kan immers worden ingehuurd, was de gedachte’’. Maar dat heeft volgens hem juist tot problemen geleid.

https://www.ad.nl/politie(...)r-formatie~a2cfa284/

Goed plan, en kunnen al die ratten die het zinkende schip wilden verlaten nog even aanblijven en verantwoording afleggen waarom het zo een puinhoop is

Grapperhaus :') voorop die wilde al een paar maanden geleden weggluipen maar mag nog even klappen op blijven vangen *O*
Hoekstra idem met KLM en ABNAMRO ook lekker bezig geweest :')
Rutte kan dan van mp rechtstreeks naar de gevangenis *O*
Leuker dan dit wordt het niet
Ik pak de popcorn *O*
pi_199074144
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een vage notitie. En als kleine pargij ben je volgens mij gek als je in een coalitie met een dun regeerakkoord stapt, de punten waarom je mee wil doen moet je wel veiligstellen. Dus die ambitie is leuk, maar onrealistisch.
Het is een college in trias politica. De aanbevolen weg kan wel een lange weg worden. Zeker met het onderlinge wantrouwen. Misschien is het wel een noodzakelijke weg.
  maandag 19 april 2021 @ 19:41:15 #130
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_199074609
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een vage notitie. En als kleine pargij ben je volgens mij gek als je in een coalitie met een dun regeerakkoord stapt, de punten waarom je mee wil doen moet je wel veiligstellen. Dus die ambitie is leuk, maar onrealistisch.
Het enige nieuwe aan de ideeën van Tjeenk is dan ook dat ze nooit eerder zijn doorgevoerd.

Ik mis in zijn analyse de afrekencultuur. Als kabinetsbeleid sneuvelt is het ook snel einde bewindspersoon of kabinet. Mede omdat in een ultieme poging iets binnen te halen de vertrouwensvraag op tafel wordt gelegd. Ook kost het nogal veel aanzien als je plannen steeds sneuvelen. Voor kleine partijen is het niet aanlokkelijk om mee te doen,aar eigenlijk voor geen enkele partij. Als je in de oppositie bijna net zoveel kan regelen...

Ik deel ook niet zo dat een dicht getimmerd regeerakkoord nou voor zoveel problemen zorgt. De meeste schandalen van de laatste jaren hadden niet zoveel met het regeerakkoord te maken. Ook is er nauwelijks een voorbeeld te vinden van vergelijkbare situaties met Nederland waarbij een open akkoord nou goed werkt. Ik vind dat men daar in de probleemanalyse nogal makkelijk overheen stapt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 19 april 2021 @ 19:46:51 #131
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199074718
quote:
6s.gif Op maandag 19 april 2021 18:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

Rutte kan dan van mp rechtstreeks naar de gevangenis *O*

De enige politicus die naar de gevangenis moet en aldaar anaal genomen zal worden door de jongens van de grote motorclubs is Wilders. Hij is de enige parlementariër die is veroordeeld door een Nederlandse rechter voor een zeer zware misdaad, namelijk het overtreden van artikel 1 van de Grondwet. Hij is dus een misdadiger, een crimineel. Hij alleen verdient het om het vriendinnetje te zijn van Klaas Otto en Henk Kuipers.
pi_199074875
Wat zouden de 4 á 5 grote thema's worden?

- Nationaal herstelplan
- Versterken rechtsorde
- Klimaat/stikstok
- Migratie
- Wonen

Zoiets?
pi_199076174
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik deel ook niet zo dat een dicht getimmerd regeerakkoord nou voor zoveel problemen zorgt. De meeste schandalen van de laatste jaren hadden niet zoveel met het regeerakkoord te maken. Ook is er nauwelijks een voorbeeld te vinden van vergelijkbare situaties met Nederland waarbij een open akkoord nou goed werkt. Ik vind dat men daar in de probleemanalyse nogal makkelijk overheen stapt.
Ben ik met je eens. En er blijft genoeg te doen voor de kamer met een dichtgetimmerd regeerakkoord: veel punten die helemaal niet van te voren zijn bedacht, maar ook juist de controle van ingevoerde wetten. Dat laatste zou de kamer veel uitgebreider moeten doen. Dat vind ik eigenlijk veel belangrijker dan al de punten die hier staan. De kamer moet gewoon meer tijd nemen om te kijken naar een ingevoerde wet, bijvoorbeeld 2 jaar na invoering. Hoe loopt het, doet de wet wat we hadden beoogd, zijn er rafelrandjes... dan ben je als kamer echt de regering (of de voorgaande regering) aan het controleren. Dat gebeurt nu wel eens, maar vaak veel te vluchtig omdat men weer een volgend puntje wil scoren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199076492
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. En er blijft genoeg te doen voor de kamer met een dichtgetimmerd regeerakkoord: veel punten die helemaal niet van te voren zijn bedacht, maar ook juist de controle van ingevoerde wetten. Dat laatste zou de kamer veel uitgebreider moeten doen. Dat vind ik eigenlijk veel belangrijker dan al de punten die hier staan. De kamer moet gewoon meer tijd nemen om te kijken naar een ingevoerde wet, bijvoorbeeld 2 jaar na invoering. Hoe loopt het, doet de wet wat we hadden beoogd, zijn er rafelrandjes... dan ben je als kamer echt de regering (of de voorgaande regering) aan het controleren. Dat gebeurt nu wel eens, maar vaak veel te vluchtig omdat men weer een volgend puntje wil scoren.
Maar hoe wil je dat na twee jaar doen als in het regeerakkoord is afgesproken dat die specifieke wet er moet en zal komen?
pi_199076551
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat na twee jaar doen als in het regeerakkoord is afgesproken dat die specifieke wet er moet en zal komen?
Dan kun je toch in elk geval kijken of die wet doet wat werd bedoeld in het regeerakkoord? Zoals bij de fraudebestrijding bij de toeslagen, die deed ook niet wat hij bedoelde. Maar zo zijn er wel meer wetten die anders uitpakken dan verwacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 19 april 2021 @ 21:39:20 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199076910
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een vage notitie. En als kleine pargij ben je volgens mij gek als je in een coalitie met een dun regeerakkoord stapt, de punten waarom je mee wil doen moet je wel veiligstellen. Dus die ambitie is leuk, maar onrealistisch.
El Tjeenko zegt dan ook dat er goede argumenten zijn voor een uitgebreider regeerakkoord. Denk dat je inderdaad meer naar een minderheidskabinet met 3 grotere partijen moet kijken, geen aanhangsel zoals CU (Balkenende, Rutte) of D66 (Balkenende) erbij.
  maandag 19 april 2021 @ 21:41:36 #137
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_199076967
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan kun je toch in elk geval kijken of die wet doet wat werd bedoeld in het regeerakkoord? Zoals bij de fraudebestrijding bij de toeslagen, die deed ook niet wat hij bedoelde. Maar zo zijn er wel meer wetten die anders uitpakken dan verwacht.
De AWIR doet anders precies wat er bedoeld is, alleen heeft men zich achteraf bedacht dat wat men bedoelde misschien wat ondoordacht was. En zo landt er wel meer in een regeerakkoord dat achteraf bezien niet zo slim is, maar dat toch maar doorgevoerd wordt omdat het nu eenmaal zo afgesproken is. Zolang de politiek drijft op dogma's en gelooft in de vierkante cirkel blijf je dat houden.
Never explain, never apologize.
pi_199077185
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan kun je toch in elk geval kijken of die wet doet wat werd bedoeld in het regeerakkoord? Zoals bij de fraudebestrijding bij de toeslagen, die deed ook niet wat hij bedoelde. Maar zo zijn er wel meer wetten die anders uitpakken dan verwacht.
Die ruimte moeten partijen zichzelf en elkaar wel gunnen, en dat gebeurd niet altijd in regeerakkoorden. De fraudewet is daar een goed voorbeeld van omdat het onderdeel dat de meeste ellende heeft veroorzaakt (het feit dat de hele uitkering moet worden teruggevorderd bij 'fraude') specifiek is afgesproken in het regeerakkoord van Rutte-I, daar kunnen coalitiepartijen dan verder niet meer van af wijken.
pi_199077757
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die ruimte moeten partijen zichzelf en elkaar wel gunnen, en dat gebeurd niet altijd in regeerakkoorden. De fraudewet is daar een goed voorbeeld van omdat het onderdeel dat de meeste ellende heeft veroorzaakt (het feit dat de hele uitkering moet worden teruggevorderd bij 'fraude') specifiek is afgesproken in het regeerakkoord van Rutte-I, daar kunnen coalitiepartijen dan verder niet meer van af wijken.
Er is nooit bedoeld om onschuldige mensen die misschien kleine fouten maken tot op het bot uit te kleden. Je kunt niet volhouden dat wat gebeurde de bedoeling was. Wel dat er al (door de ombudsman en door bijvoorbeeld Klaver) voor gewaarschuwd werd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199081042
Gaat het niet wat ver dat D'n Tjeenk zelf met zoveel ideeën aan komt zetten? Hij heeft ongetwijfeld verstand van zaken maar het lijkt me te ver gaan. Vorige week heeft hij ook al uitgebreid met (oud)PvdA-partijgenoten als Mariette Hamer en Kim Putters over de formatie gesproken. Ik dacht dat zijn taak vooral het proces van formeren begeleiden was, het lijkt nu meer op sturen

[ Bericht 1% gewijzigd door Raw85 op 20-04-2021 10:40:33 ]
pi_199081155
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:28 schreef Raw85 het volgende:
Gaat het niet wat ver dat D'n Tjeenk zelf met zoveel ideeën aan komt zetten? Hij heeft ongetwijfeld verstand van zaken maar het lijkt me wat ver gaan. Vorige week ook al uitgebreid met (oud)PvdA-partijgenoten als Mariette Hamer en Kim Putters over de formatie gesproken. Ik dacht dat zijn taak vooral het proces van formeren begeleiden, het lijkt nu meer op sturen
Ja, inderdaad. Ik vind het ook verbazingwekkend. Volgens mij is het uiteindelijke formeren, bepalen van de belangrijkste punten e.d. aan de formateur en de andere fractievoorzitters aan de onderhandelingstafel. Niet aan een informateur. Tjeenk Willink gaat nu als ongekozen man invloed uitoefenen op de inhoud, ik vind dat echt heel erg vreemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:58:21 #142
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199085994
De Peiling NPO EenVandaag
VVD en D66 houden zetels ondanks formatieperikelen vast; CDA wel op verlies

Zetelverdeling: https://depeiling.eenvandaag.nl/zetelverdeling/131

quote:
De tot nu toe roerige formatie lijkt het vertrouwen van VVD- en D66-kiezers niet te schaden. Het CDA moet het met drie zetels minder doen.

Dat blijkt uit de laatste zetelpeiling van Ipsos en EenVandaag. Een maand na de verkiezingen staat de VVD op 35 zetels en D66 op 26 zetels. De rommelige eerste fase van de formatie, waarin het vertrouwen in Rutte en de politiek in het algemeen werd geschaad, leidt daarmee duidelijk niet tot een uittocht van kiezers van de grootste betrokken partijen.

CDA verliest wat sinds verkiezingen
Het CDA, in de persoon van Kamerlid Pieter Omtzigt onderwerp van de bewogen formatiestart, doet het een maand na de verkiezingen een stuk minder goed in de peiling. De christendemocraten noteren nu 12 zetels, drie minder dan de partij bij de verkiezingen haalde. De ChristenUnie is op dit moment goed voor vier zetels. Het verschil met het aantal zetels bij de verkiezingen (-1) blijft binnen de marges.

Saillant is verder dat de nieuwe partijen hun hoofd boven water houden. In de eerste zetelpeiling na hun toetreding tot de Tweede Kamer staat Volt op 5 zetels (+2) en JA21 op 4 (+1). De BoerBurgerBeging en BIJ1 houden elk hun zetel vast.

Over het onderzoek
De zetelverdeling is gebaseerd op onderzoek van Ipsos onder een representatieve steekproef van 1.014 stemgerechtigde Nederlanders. De gegevens zijn verzameld van 16 tot en met 19 april 2021. Het onderzoek is gewogen op leeftijd, geslacht, opleiding, regio, werkzaamheid en stemgedrag bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen. Voor de zetels gelden statistische marges van +/- 1 procent bij de kleine partijen en +/- 2.5 procent bij de grootste partijen.
Rutte = God. _O_ _O_ _O_

SP, PvdA, GL zijn de lachertjes van de Nederlandse politiek. Ze willen niet met Rutte in zee maar hun kiezers hollen bij hun weg. Een grote bek maar ze zijn weer tot niks in staat. _O-
pi_199086050
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er is nooit bedoeld om onschuldige mensen die misschien kleine fouten maken tot op het bot uit te kleden. Je kunt niet volhouden dat wat gebeurde de bedoeling was. Wel dat er al (door de ombudsman en door bijvoorbeeld Klaver) voor gewaarschuwd werd.
Wat precies de bedoeling was wordt voor coalitiepartijen al gauw van secundair belang, eerst en vooral zal het regeerakkoord moeten worden uitgevoerd.
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:41:42 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199086541
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:58 schreef Subw00fer het volgende:
SP, PvdA, GL zijn de lachertjes van de Nederlandse politiek. Ze willen niet met Rutte in zee maar hun kiezers hollen bij hun weg.
Drie partijen genoemd die niet in het persbericht staan. Applaus.
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:56:19 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199086671
Wopke effect van 15 naar 12 binnen 2 maanden :')
Komt zeker door zijn goede acties met zijn deelnemingen ABNAMRO en KLM die allebei lekker positief in het nieuws zijn :+ _O-

Waar is Jort onze pr schandknaap om te roepen dat het weer een geniale zet is |:)
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:57:25 #146
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199086684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:58 schreef Subw00fer het volgende:
De Peiling NPO EenVandaag
VVD en D66 houden zetels ondanks formatieperikelen vast; CDA wel op verlies

Zetelverdeling: https://depeiling.eenvandaag.nl/zetelverdeling/131
[..]

Rutte = God. _O_ _O_ _O_

SP, PvdA, GL zijn de lachertjes van de Nederlandse politiek. Ze willen niet met Rutte in zee maar hun kiezers hollen bij hun weg. Een grote bek maar ze zijn weer tot niks in staat. _O-
Ongelofelijk :D
De teflon laag is voorlopig nog niet op.

Terecht én verstandig dat hij is blijven zitten dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 20 april 2021 @ 18:17:06 #147
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199086909
Wilders: ‘Tjeenk Willink moet terug op rechte pad of anders weg’

Geert Wilders van de PVV sprak twee weken geleden met informateur Herman Tjeenk Willink (PvdA). Over diens werkwijze is hij allerminst te spreken.

In de ogen van Wilders gedraagt Tjeenk Willink zich ‘niet als onafhankelijk informateur’. Steen des aanstoots is de notitie die Tjeenk Willink maandag stuurde naar de fractievoorzitters en die hij dinsdag en woensdag met hen bespreekt. Daarin stelt hij voor om vier of vijf grote problemen te benoemen die een nieuw kabinet moet aanpakken.

Wilders snapt niet dat Tjeenk Willink de naam van VVD-leider Mark Rutte helemaal niet noemt in zijn stuk. Rutte kreeg van de Kamer eerder een motie van afkeuring om de oren, ook zei de voltallige oppositie het vertrouwen in de demissionaire premier op. De opdracht aan de informateur luidde onder meer om het vertrouwen te herstellen. Volgens Wilders is het onmogelijk daaraan te voldoen als de positie van Rutte ‘buiten schot’ blijft. Wilders: ,,Ik weet niet waar de goede man mee bezig is, maar het heeft weinig met het wekken van vertrouwen te maken.”

Hobby's
Ook de SP vindt dat de VVD-leider ‘niet buiten beeld’ mag raken. Maar tegelijkertijd stelt SP-leider Lilian Marijnissen dat Tjeenk Willink de tijd moet krijgen om zijn verslag te schrijven. Dat moet volgende week af zijn. Een verzoek van JA21 om Tjeenk Willink tussentijds in de Kamer te ontbieden haalde dinsdag bij lange na geen meerderheid.

Tjeenk Willink noemde in zijn brief een aantal specifieke problemen, zoals kansenongelijkheid in het onderwijs en tegenstellingen op de arbeidsmarkt. Ook wees hij op de noodzaak van herstelbeleid, aanpak van de stikstofcrisis en vraagstukken op het gebied van klimaat, migratie en de democratische rechtsorde. Volgens Wilders bereidt de informateur met het noemen van dergelijke ‘hobby’s’ de weg voor een vierde kabinet-Rutte en gedraagt hij zich als ‘de woordvoerder van de premier’.

Wilders is eveneens verbolgen over het feit dat Tjeenk Willink de afgelopen weken niet sprak met politici. Wel liet hij zich de afgelopen periode bijpraten door voorlieden van de Algemene Rekenkamer, de Nationale Ombudsman en de Raad van State. ,,Hij ontmoet de halve wereld en schrijft een half regeerakkoord. Daar hebben we niet om gevraagd.”

Hotemetoten
Ook JA21-voorman Joost Eerdmans vindt dat Tjeenk Willink op die manier zijn boekje te buiten gaat. ,,Ik vind dat hij zich niet aan zijn opdracht houdt. Allerlei hotemetoten worden hier naar binnen gereden om blijkbaar te praten over een plan hoe we verder moeten. Terwijl de vraag ‘hoe gaan we verder met Rutte om?’ verder niet wordt beantwoord. In plaats van herstel van vertrouwen is het business as usual. Dat valt ons zwaar tegen.”

SGP-voorman Kees van der Staaij was na zijn gesprek met de informateur beter te spreken over diens optreden. ,,Ik leg er geen liniaal langs of het precies in de opdracht past”, zei hij na zijn gesprek. Hij vindt dat de fractieleiders er ‘ontspannen’ mee moeten omgaan.

Tjeenk Willink ontvangt woensdag de leiders van de grootste fracties. Rutte is als laatste aan de beurt: hij schuift pas in de avond aan.

Rutte: 'We hebben indringend gesproken over vertrouwen' :')

Vandaag ontvangt Tjeenk Willink de leiders van de acht grootste partijen. Rutte is pas als laatste aan de beurt.

https://www.ad.nl/politie(...)anders-weg~a2d35e1c/

Lekker bezig daar :D
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 18:53:38 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199087355
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ongelofelijk :D
De teflon laag is voorlopig nog niet op.

Terecht én verstandig dat hij is blijven zitten dus.
De teflon laag bij de VVD kiezers mischien maar de vraag is hoe veel daarvan op de VVD stemmen en hoeveel specifiek op Rutte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 19:45:50 #149
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199088522
twitter
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 19:47:28 #150
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199088566
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nou ja, het is niet alsof Baudet relevant is ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:49:00 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199088602
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De teflon laag bij de VVD kiezers mischien maar de vraag is hoe veel daarvan op de VVD stemmen en hoeveel specifiek op Rutte.
Ik vermoed, en peilingen steunen dat, dat de VVD juist flink zetels in gaat leveren als Rutte opstapt.

Wat dat betreft is het ook gewoon een politiek spel dat gespeeld wordt uiteraard.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199089381
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vermoed, en peilingen steunen dat, dat de VVD juist flink zetels in gaat leveren als Rutte opstapt.

Wat dat betreft is het ook gewoon een politiek spel dat gespeeld wordt uiteraard.
zonder goede opvolger is die kans er zeker. Hoewel ik van mening ben dat je voor een partij kiest en niet persee op de lijsttrekker danwel een persoon.
  dinsdag 20 april 2021 @ 20:24:49 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199089424
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:23 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

zonder goede opvolger is die kans er zeker. Hoewel ik van mening ben dat je voor een partij kiest en niet persee op de lijsttrekker danwel een persoon.
Mee eens, maar volgens mij ziet een groot deel van Nederland dat anders heb ik het gevoel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199089482
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mee eens, maar volgens mij ziet een groot deel van Nederland dat anders heb ik het gevoel.
dat gevoel deel ik idd. Tijd dus voor een goede opvolger :)
  dinsdag 20 april 2021 @ 21:13:02 #155
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199090246
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Drie partijen genoemd die niet in het persbericht staan. Applaus.
Vandaar dat ik de link van de laatste peiling heb meegegeven. Daaruit blijkt dat Links achteruit blijft kachelen. Het is een hopeloze bende, de toekomst ziet er gitzwart uit voor Ploumen, Marijnissen en die afschuwelijke hypocriet van een Klaver.
  dinsdag 20 april 2021 @ 21:15:00 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199090291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:13 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Vandaar dat ik de link van de laatste peiling heb meegegeven. Daaruit blijkt dat Links achteruit blijft kachelen. Het is een hopeloze bende, de toekomst ziet er gitzwart uit voor Ploumen, Marijnissen en dienafschuwelijke hypocriet van een Klaver.
Nee, dat blijkt nergens uit je bericht. Je hebt wel weer een mooi moment voor jezelf gecreëerd om labeltjes te plakken.
  dinsdag 20 april 2021 @ 21:15:24 #157
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199090306
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wilders: ‘Tjeenk Willink moet terug op rechte pad of anders weg’

Geert Wilders van de PVV sprak twee weken geleden met informateur Herman Tjeenk Willink (PvdA). Over diens werkwijze is hij allerminst te spreken.

In de ogen van Wilders gedraagt Tjeenk Willink zich ‘niet als onafhankelijk informateur’. Steen des aanstoots is de notitie die Tjeenk Willink maandag stuurde naar de fractievoorzitters en die hij dinsdag en woensdag met hen bespreekt. Daarin stelt hij voor om vier of vijf grote problemen te benoemen die een nieuw kabinet moet aanpakken.

Wilders snapt niet dat Tjeenk Willink de naam van VVD-leider Mark Rutte helemaal niet noemt in zijn stuk. Rutte kreeg van de Kamer eerder een motie van afkeuring om de oren, ook zei de voltallige oppositie het vertrouwen in de demissionaire premier op. De opdracht aan de informateur luidde onder meer om het vertrouwen te herstellen. Volgens Wilders is het onmogelijk daaraan te voldoen als de positie van Rutte ‘buiten schot’ blijft. Wilders: ,,Ik weet niet waar de goede man mee bezig is, maar het heeft weinig met het wekken van vertrouwen te maken.”

Hobby's
Ook de SP vindt dat de VVD-leider ‘niet buiten beeld’ mag raken. Maar tegelijkertijd stelt SP-leider Lilian Marijnissen dat Tjeenk Willink de tijd moet krijgen om zijn verslag te schrijven. Dat moet volgende week af zijn. Een verzoek van JA21 om Tjeenk Willink tussentijds in de Kamer te ontbieden haalde dinsdag bij lange na geen meerderheid.

Tjeenk Willink noemde in zijn brief een aantal specifieke problemen, zoals kansenongelijkheid in het onderwijs en tegenstellingen op de arbeidsmarkt. Ook wees hij op de noodzaak van herstelbeleid, aanpak van de stikstofcrisis en vraagstukken op het gebied van klimaat, migratie en de democratische rechtsorde. Volgens Wilders bereidt de informateur met het noemen van dergelijke ‘hobby’s’ de weg voor een vierde kabinet-Rutte en gedraagt hij zich als ‘de woordvoerder van de premier’.

Wilders is eveneens verbolgen over het feit dat Tjeenk Willink de afgelopen weken niet sprak met politici. Wel liet hij zich de afgelopen periode bijpraten door voorlieden van de Algemene Rekenkamer, de Nationale Ombudsman en de Raad van State. ,,Hij ontmoet de halve wereld en schrijft een half regeerakkoord. Daar hebben we niet om gevraagd.”

Hotemetoten
Ook JA21-voorman Joost Eerdmans vindt dat Tjeenk Willink op die manier zijn boekje te buiten gaat. ,,Ik vind dat hij zich niet aan zijn opdracht houdt. Allerlei hotemetoten worden hier naar binnen gereden om blijkbaar te praten over een plan hoe we verder moeten. Terwijl de vraag ‘hoe gaan we verder met Rutte om?’ verder niet wordt beantwoord. In plaats van herstel van vertrouwen is het business as usual. Dat valt ons zwaar tegen.”

SGP-voorman Kees van der Staaij was na zijn gesprek met de informateur beter te spreken over diens optreden. ,,Ik leg er geen liniaal langs of het precies in de opdracht past”, zei hij na zijn gesprek. Hij vindt dat de fractieleiders er ‘ontspannen’ mee moeten omgaan.

Tjeenk Willink ontvangt woensdag de leiders van de grootste fracties. Rutte is als laatste aan de beurt: hij schuift pas in de avond aan.

Rutte: 'We hebben indringend gesproken over vertrouwen' :')

Vandaag ontvangt Tjeenk Willink de leiders van de acht grootste partijen. Rutte is pas als laatste aan de beurt.

https://www.ad.nl/politie(...)anders-weg~a2d35e1c/

Lekker bezig daar :D
Tja, wat moet ik nog zeggen over die kutpartijtjes met hun criminele politieke leiders?

[ Bericht 0% gewijzigd door Subw00fer op 20-04-2021 21:21:06 ]
  dinsdag 20 april 2021 @ 21:20:33 #158
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199090421
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt nergens uit je bericht. Je hebt wel weer een mooi moment voor jezelf gecreëerd om labeltjes te plakken.
Ben jij in staat conclusies te trekken uit grafieken of niet? In ieder geval gaat het heel slecht met links Nederland en dat is fantastisch nieuws.
pi_199091792
Het CDA zit nog steeds in een lastig parket.

quote:
Regionale bestuurders in het land steunen Omtzigt. Zij vinden het ook ondenkbaar dat het CDA weer onder Rutte in een kabinet stapt, na de toeslagenaffaire en Ruttes behandeling van Omtzigt. Hoekstra moet eerst steun van Omtzigt krijgen wil hij een stap richting kabinetsdeelname kunnen zetten. Anders zal een belangrijk deel van het regionale kader zich tegen hem keren.

In kringen rond Hoekstra ziet men opnieuw regeren juist als de beste mogelijkheid de partij weer smoel te geven. De kans ligt voor het oprapen om in een nieuwe regering ook afspraken te maken over het sociale contract van Omtzigt. En dat geeft het CDA de mogelijkheid zich weer als een echte middenpartij te positioneren, in plaats van een rechtse partij. Maar of regeringsdeelname voor Omtzigt acceptabel is met nog steeds Rutte als premier, daarover wordt breed getwijfeld.
www.trouw.nl/politiek/een(...)der-omtzigt~b1f59808
pi_199092479
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:25 schreef Jojoke het volgende:
Het CDA zit nog steeds in een lastig parket.
[..]

www.trouw.nl/politiek/een(...)der-omtzigt~b1f59808
Leuke tijden. We gaan het zien wie er aan het langste eind trekt. Ik hoop dat het CDA gewoon voor de oppositie rol gaat. Met zo'n groot liberaal blok valt er geen eer te behalen. Wie weet wordt het wel een minderheidsregering van enkel VVD en D66 omdat niemand ermee samen wil werken.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:13:15 #161
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199092666
CDA in de oppositie is dikke prima
Machtswellusteling Wopke terug in zijn hok en Pieter op zijn best en vrij om dingen te benoemen *O*
Andere minister van Financiën die alle blunders van Wopke kan terugdraaien en herstellen
Helemaal prima
pi_199094059
Ondertussen lijkt er bij alle partijen onvrede over Tjeenk Willink: https://www.volkskrant.nl(...)uw-kabinet~b07b0d5a/

Wat mij betreft gaan ze snel verder met een ander, die wel naar de samenstelling van de komende coalitie wil kijken. Dit tijdrekken met utopische gedachten als hoofdlijnenakkoorden, dunne regeerakkoorden e.d. is midden in een klimaatcrisis, stikstof/woningbouwcrisis, met ook nog een economie die moet herstellen na de pandemie helemaal geen tijd voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 07:27:29 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199094099
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:14 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen lijkt er bij alle partijen onvrede over Tjeenk Willink: https://www.volkskrant.nl(...)uw-kabinet~b07b0d5a/

Wat mij betreft gaan ze snel verder met een ander, die wel naar de samenstelling van de komende coalitie wil kijken. Dit tijdrekken met utopische gedachten als hoofdlijnenakkoorden, dunne regeerakkoorden e.d. is midden in een klimaatcrisis, stikstof/woningbouwcrisis, met ook nog een economie die moet herstellen na de pandemie helemaal geen tijd voor.
Ik zie het meer als een rookgordijn. HTW moet wel tijdrekken om de breuk tussen Rutte en De Rest langzaam te laten helen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199094119
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een rookgordijn. HTW moet wel tijdrekken om de breuk tussen Rutte en De Rest langzaam te laten helen.
Hij zegt eigenlijk exact hetzelfde als 4 jaar geleden. Dit is echt zijn idee hoe je politiek moet bedrijven. Maar zijn ideeën werken gewoon niet, GL of PvdA gaat echt niet in een coalitie stappen zonder harde afspraken terwijl er een rechtse meerderheid in de kamer is. Zitten straks linkse ministers alleen maar rechts beleid uit te voeren zonder er iets voor terug te krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 07:33:22 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199094123
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:14 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen lijkt er bij alle partijen onvrede over Tjeenk Willink: https://www.volkskrant.nl(...)uw-kabinet~b07b0d5a/

Wat mij betreft gaan ze snel verder met een ander, die wel naar de samenstelling van de komende coalitie wil kijken. Dit tijdrekken met utopische gedachten als hoofdlijnenakkoorden, dunne regeerakkoorden e.d. is midden in een klimaatcrisis, stikstof/woningbouwcrisis, met ook nog een economie die moet herstellen na de pandemie helemaal geen tijd voor.
Je kan wel blijven wisselen met verkenners en (in)formateurs.

Misschien helpt het om iemand even zijn ding te laten doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 21 april 2021 @ 07:34:21 #166
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199094128
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:32 schreef Hanca het volgende:

Zitten straks linkse ministers alleen maar rechts beleid uit te voeren zonder er iets voor terug te krijgen.
Links heeft geen keus. Het is voor hen do or die.
  woensdag 21 april 2021 @ 07:37:16 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199094135
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij zegt eigenlijk exact hetzelfde als 4 jaar geleden. Dit is echt zijn idee hoe je politiek moet bedrijven. Maar zijn ideeën werken gewoon niet, GL of PvdA gaat echt niet in een coalitie stappen zonder harde afspraken terwijl er een rechtse meerderheid in de kamer is. Zitten straks linkse ministers alleen maar rechts beleid uit te voeren zonder er iets voor terug te krijgen.
Hij gaat er niet over, en dat weet hij zelf ook wel. Maar hij is bijna 80, dus veel heeft hij ook niet meer te verliezen en ruimschoots voldoende krediet om dit wel te mogen zeggen. Het ergste wat hem kan overkomen is dat de Kamer hem van zijn taak ontheft.

Ik zie het ook niet snel gebeuren, onder meer om de redenen die jij noemt, maar ik steun het idee verder wel. Die dikke regeerakkoorden zagen nogal aan het dualisme.

Verder blijkt uit het stuk dat je quote dat HTW vrij opzichtig om de kwestie-Rutte heen aan het werken is. Tijdrekken dus, want de kans dat partijen alsnog met de VVD-met-Rutte willen samenwerken stijgt met de tijd. Zie de inmiddels gedraaide Segers. Geef het nog een maand, en we zitten Rutte-IV te formeren alsof er nooit iets gebeurd is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199094137
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:34 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Links heeft geen keus. Het is voor hen do or die.
Onzin, links heeft juist wel een keus. Zonder links geen coalitie. En met het redelijk waarschijnlijke in de oppositie blijven van het CDA zijn er zelfs 2 linkse partijen nodig om dicht bij een coalitie te komen. Die kunnen stevige eisen neerleggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199094148
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zie de inmiddels gedraaide Segers.
Segers is niet gedraaid, dat is echt een verkeerde framing van zijn toespraak op het congres door een aantal journalisten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 07:41:40 #170
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199094151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, links heeft juist wel een keus. Zonder links geen coalitie. En met het redelijk waarschijnlijke in de oppositie blijven van het CDA zijn er zelfs 2 linkse partijen nodig om dicht bij een coalitie te komen. Die kunnen stevige eisen neerleggen.
Het CDA gaat gewoon meeregeren hoor. Die hebben nog nooit een oppositiepartij in zichzelf gezien, en nu ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199094181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het CDA gaat gewoon meeregeren hoor. Die hebben nog nooit een oppositiepartij in zichzelf gezien, en nu ook niet.
Midden in een identiteitscrisis binnen de partij in een coalitie stappen die gaat snijden in de veestapel en andere verregaande besluiten richting kringlooplandbouw gaat nemen? Lijkt me niet.

En dat snijden in de veestapel is onvermijdelijk als je een miljoen woningen wil bouwen en de natuur wil laten herstellen.

Verder gaat D66 niet akkoord met een verder uitstel van de uitbreiding van de euthanasiewet, iets waar het CDA ook niet verantwoordelijk voor wil zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199094305
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:23 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

zonder goede opvolger is die kans er zeker. Hoewel ik van mening ben dat je voor een partij kiest en niet persee op de lijsttrekker danwel een persoon.
Ik kijk niet naar de persoon naar het partijprogramma wat ze hebben.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199094319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het CDA gaat gewoon meeregeren hoor. Die hebben nog nooit een oppositiepartij in zichzelf gezien, en nu ook niet.
Dat maakt voor mij het CDA ongeloofwaardig . Veel praatjes en toch mee doen. Zelfs ten koste van het beste kamerlid CDA.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  woensdag 21 april 2021 @ 08:11:55 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199094334
Dat voltooid-leven verhaal lijkt me niet zo'n issue. Als dat een vrije kamerkwestie blijft is de kans behoorlijk groot dat dat voorstel geeneens een meerderheid gaat krijgen.
pi_199094408
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:11 schreef Hexagon het volgende:
Dat voltooid-leven verhaal lijkt me niet zo'n issue. Als dat een vrije kamerkwestie blijft is de kans behoorlijk groot dat dat voorstel geeneens een meerderheid gaat krijgen.
D66, VVD, GL, PvdA, PvdD, 50plus en ik denk ook Volt zijn voor, dat is in de Tweede Kamer ruim voldoende. Ik weet niet hoe JA21 er in staat, die is voor de Eerste Kamer nog wel relevant, al hebben de eerder genoemde partijen gewoon een meerderheid.

En een partij als het CDA wil toch gewoon niet het risico lopen dat in te moeten voeren?

En D66 is met meer medisch ethische kwesties bezig waar het CDA niet voor is: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tus-schrapt-a4040486
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 08:57:26 #176
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199094620
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, links heeft juist wel een keus. Zonder links geen coalitie. En met het redelijk waarschijnlijke in de oppositie blijven van het CDA zijn er zelfs 2 linkse partijen nodig om dicht bij een coalitie te komen. Die kunnen stevige eisen neerleggen.
Dan zal de VVD zeggen: "Bekijk het maar, wij gaan in de oppositie".

Met nieuwe verkiezingen zal de VVD nog groter worden en links verder gemarginaliseerd. Links zal zijn grote, arrogante bek moeten houden en doen wat het volk wil en dat is rechts beleid dat problemen op een pragmatische benadert ipv de luchtfietserij en neppe ideologische standpunten van de 'progressieven'.
  woensdag 21 april 2021 @ 08:57:49 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199094626
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

D66, VVD, GL, PvdA, PvdD, 50plus en ik denk ook Volt zijn voor, dat is in de Tweede Kamer ruim voldoende. Ik weet niet hoe JA21 er in staat, die is voor de Eerste Kamer nog wel relevant, al hebben de eerder genoemde partijen gewoon een meerderheid.
Ik denk niet dat het bij een vrije kwestie zo simpel gaat zijn. Zeker binnen partijen als VVD, PvdA en PvdD wordt nogal verschillend over dit soort onderwerpen gedacht, dus het kan zijn dat daar nog wel wat tegenstemmers gaan zitten. Bovendien als dit wetsvoorstel echt naar de agenda gaat, dan zal dat ook in de maatschappij wel wat los maken. En dat zal ook een belangrijk deel van de voorstanders onder druk zetten om echt heel zeker van hun zaak te gaan zijn waar het gaat om het juridische kader en de manier van uitvoering. Dus voor dat dit ter stemming komt moet er een hele hoop gedaan zijn en echt iets liggen waar geen risico meer in zit.

Dus zelf al zouden CDA en CU buiten de regering vallen dan heeft het nog een erg lange weg te gaan,.
pi_199095064
Gisteren bij Eenvandaag, uit een enquete blijkt dat de aanval van de linkse partijen op Rutte, hunzelf niet veel profijt oplevert. En de VVD is weer net zo groot als weleer.
Nederland heeft de spelletjes door. Kamerleden, hou op met dit gedoe, mensen hebben niets met spelen op de persoon en willen dat er een kabinet komt die de problemen aanpakt.
  woensdag 21 april 2021 @ 09:57:27 #179
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199095111
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:52 schreef Mondkapje het volgende:
Gisteren bij Eenvandaag, uit een enquete blijkt dat de aanval van de linkse partijen op Rutte, hunzelf niet veel profijt oplevert. En de VVD is weer net zo groot als weleer.
Nederland heeft de spelletjes door. Kamerleden, hou op met dit gedoe, mensen hebben niets met spelen op de persoon en willen dat er een kabinet komt die de problemen aanpakt.
pi_199095192
Willen jullie niet met Rutte? Ga dan zelf weg, Ploumen, Marijnissen en consorten! Nederland is jullie beu! Jullie worden niet betaald voor dit soort spelletjes, jullie worden betaald om de problemen in het land aan te pakken. Alsof dat nu niet het belangrijkste is!
Ik wil helemaal niet zeggen dat Rutte heilig is maar dit gaat alle perken te buiten, wekenlang op 1 persoon inhakken, zelf totaal geen verantwoording nemen voor beleid, jullie maken elkaar gek, neem afstand, en na een tijdje zul je hopelijk zeggen: 'ik was een ander' want het is beschamend.

[ Bericht 39% gewijzigd door Mondkapje op 21-04-2021 10:11:07 ]
pi_199095316
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:05 schreef Mondkapje het volgende:
Willen jullie niet met Rutte? Ga dan zelf weg, Ploumen, Marijnissen en consorten! Nederland is jullie beu! Jullie worden niet betaald voor dit soort spelletjes, jullie worden betaald om de problemen in het land aan te pakken. Alsof dat nu niet het belangrijkste is!
Ik wil helemaal niet zeggen dat Rutte heilig is maar dit gaat alle perken te buiten, wekenlang op 1 persoon inhakken, zelf totaal geen verantwoording nemen voor beleid, jullie maken elkaar gek, neem afstand, en na een tijdje zul je hopelijk zeggen: 'ik was een ander' want het is beschamend.
Nederland jullie beu? Heel Nederland? Zelfs de VVD? Jeetje.....
pi_199096486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:57 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Dan zal de VVD zeggen: "Bekijk het maar, wij gaan in de oppositie".

Met nieuwe verkiezingen zal de VVD nog groter worden en links verder gemarginaliseerd. Links zal zijn grote, arrogante bek moeten houden en doen wat het volk wil en dat is rechts beleid dat problemen op een pragmatische benadert ipv de luchtfietserij en neppe ideologische standpunten van de 'progressieven'.
Ik heb de vraag al eens gesteld maar ik doe het nog maar eens: Waar zouden die extra zetels voor de VVD dan vandaan moeten komen? Gaan GL en SP kiezers ineens en masse op Mark Rutte stemmen?
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 12:01:44 #183
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199096520
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik heb de vraag al eens gesteld maar ik doe het nog maar eens: Waar zouden die extra zetels voor de VVD dan vandaan moeten komen? Gaan GL en SP kiezers ineens en masse op Mark Rutte stemmen?
PVV en FvD. Van op links gaan die stemmen vermoedelijk niet komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199096539
Die hebben bijkans nog een grotere hekel aan Mark Rutte dan linkse stemmers :D.
pi_199097085
twitter
  woensdag 21 april 2021 @ 12:49:56 #186
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199097138
Terwijl Rutte zo aanschuift om prietpraat over tafel te gooien over vertrouwen bij Willink, gooit RTL een bom op het Binnenhof aangaande de werken van het vorige kabinet.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199097248
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Terwijl Rutte zo aanschuift om prietpraat over tafel te gooien over vertrouwen bij Willink, gooit RTL een bom op het Binnenhof aangaande de werken van het vorige kabinet.
Inderdaad: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-tweede-kamer-pieter

Hier komt naast Rutte ook Koolmees niet goed uit, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199097355
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Inderdaad: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-tweede-kamer-pieter

Hier komt naast Rutte ook Koolmees niet goed uit, trouwens.
Dit gaat de kabinetsformatie niet bespoedigen |:)
pi_199097379
Als ik dit zo lees snap ik niet hoe de CU zich zo mee heeft kunnen laten slepen. Natuurlijk, ze hadden geen rechtstreeks verantwoordelijke bewindspersoon. Maar volgens mij hadden ze hier nooit mogen toegeven en desnoods het kabinet laten vallen. De weigering om nu in Rutte IV te stappen is nu wel nog duidelijker te snappen.

Natuurlijk is het niet helemaal nieuw, maar dat het letterlijk zo besloten is in een ministerraad wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 13:14:29 #190
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199097405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dit gaat de kabinetsformatie niet bespoedigen |:)
We gaan het record van België evenaren 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 21 april 2021 @ 13:17:04 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199097444
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:11 schreef Hanca het volgende:
Als ik dit zo lees snap ik niet hoe de CU zich zo mee heeft kunnen laten slepen. Natuurlijk, ze hadden geen rechtstreeks verantwoordelijke bewindspersoon. Maar volgens mij hadden ze hier nooit mogen toegeven en desnoods het kabinet laten vallen. De weigering om nu in Rutte IV te stappen is nu wel nog duidelijker te snappen.

Natuurlijk is het niet helemaal nieuw, maar dat het letterlijk zo besloten is in een ministerraad wel.
Ja, afspreken dingen niet te openbaren die wel openbaar mogen zijn en waar om gevraagd is lijkt me geen beste zet.

Ach, uiteindelijk gaat, hoewel het een heel lang artikel is met heel veel interessante haakjes en inzichten, het straks toch weer alleen maar over Omtzigt en wat er over hem gezegd is. De afwezigheid van CU daarin is een meevaller.
pi_199097446
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kamer-pieter-omtzigt

Er is dus meermaals in de Ministerraad besloten, waar ALLE Ministers in zitten, om bewust informatie achter te houden om o.a. ambtenaren te beschermen?

Is dit o.a. niet iets voor het strafrecht? :{
pi_199097474
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, afspreken dingen niet te openbaren die wel openbaar mogen zijn en waar om gevraagd is lijkt me geen beste zet.

Ach, uiteindelijk gaat, hoewel het een heel lang artikel is met heel veel interessante haakjes en inzichten, het straks toch weer alleen maar over Omtzigt en wat er over hem gezegd is. De afwezigheid van CU daarin is een meevaller.
Toch komen eigenlijk alle ministers (en de fractievoorzitters als die hier van wisten, dat is niet bekend) hier niet goed uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199097527
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

We gaan het record van België evenaren 8-)
Dat zou wel heel vreemd zijn, als door deze affaire juist deze ministers er nog een jaar zitten...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 13:29:49 #195
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199097599
Het is sowieso vreemd dat door deze affaire wordt gedaan of gesprekken tussen politici nooit meer over politici mogen gaan.
  woensdag 21 april 2021 @ 13:30:07 #196
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199097606
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:17 schreef Aurelius het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kamer-pieter-omtzigt

Er is dus meermaals in de Ministerraad besloten, waar ALLE Ministers in zitten, om bewust informatie achter te houden om o.a. ambtenaren te beschermen?

Is dit o.a. niet iets voor het strafrecht? :{
Naar aanleiding van de ondervraging onder ede zou je het zelfs kunnen interpreteren als meineed.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 21 april 2021 @ 13:31:21 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199097621
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zou wel heel vreemd zijn, als door deze affaire juist deze ministers er nog een jaar zitten...
Maar op tal van ministersposten hangt een zwaard van Damokles boven het hoofd in de vorm van nieuw gelekte fouten uit het verleden. En de wetenschap dat de kamerleden nog giftiger zullen zijn op bewindslieden omtrent fouten in deze zaak. Je zal wel gek zijn als je in een komend kabinet binnen anderhalf meter van de belastingdienst aan het werk gaat.
  woensdag 21 april 2021 @ 13:31:35 #198
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199097627
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Toch komen eigenlijk alle ministers (en de fractievoorzitters als die hier van wisten, dat is niet bekend) hier niet goed uit.
Ja vreselijk hoor, dat ze het hebben over de profileerdrang van Sint Pieter. Of dat partijen denken dat lidmaatschap iets betekent.
pi_199097634
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:29 schreef HiZ het volgende:
Het is sowieso vreemd dat door deze affaire wordt gedaan of gesprekken tussen politici nooit meer over politici mogen gaan.
Dat mag natuurlijk wel. Je mag als minister van mij zelfs prima stoom afblazen in de ministerraad. Maar afspreken de kamer zo min mogelijk te informeren is natuurlijk heel wat anders en gaat ook niet meer over personen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199097666
Hopelijk kan RTL ook letterlijk citeren uit de stukken, want de parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag heeft de stukken toen onder voorwaarden mogen inzien en dit hebben ze erover gezegd:

quote:
Mevrouw Kuiken:
Dat is niet altijd het beeld dat wij uit de ministerraadstukken halen. Het roept ook wel een beetje de vraag op wat nu eigenlijk vooropstond: het helpen van ouders of het managen van een politiek probleem.

De heer Rutte:
Het helpen van ouders.

Mevrouw Kuiken:
Mag ik u een aantal voorbeelden geven om op te reageren? In de adviezen aan u ter voorbereiding van de ministerraad zien we dat het gaat om politiek sonderen. U gaf dat net als voorbeeld aan. Maar het gaat ook heel expliciet over de heer Omtzigt, het Kamerlid voor het CDA, en niet in de allervriendelijkste bewoordingen.

De heer Rutte:
Ja, natuurlijk, je praat met elkaar als collega's ook over wat er in het parlement gebeurt. Dat is onvermijdelijk.

Mevrouw Kuiken:
We zien ook dat de door de Kamer gevraagde tijdslijn feitelijk en kort zal blijven.

De heer Rutte:
Dat kan ik niet precies plaatsen. Waar was dat?

Mevrouw Kuiken:
We zien gewoon voor een deel terug uit de reconstructies en stukken -- u bevestigt dat zelf ook al -- dat het niet alleen maar over de inhoud ging, maar vooral ook over het politieke proces. U zegt: ja, dat klopt, ik moest sonderen.
quote:
De heer Rutte:
Daar zie je toch dat dat allemaal gericht was op genoegdoening doen aan de ouders, maar tegelijkertijd werkt het kabinet natuurlijk in een politieke context.

Mevrouw Kuiken:
Dat zouden we verwachten. Het heeft ons alleen echt verbaasd, op basis van de voorbereiding van de ministerraadstukken, dat het vooral over andere dingen gaat. Daarvan noem ik een aantal voorbeelden, namelijk over het politiek sonderen, over kwalificaties over de heer Omtzigt …

De heer Rutte:
Maar mijn antwoord is …

Mevrouw Kuiken:
… over een korte tijdlijn, over het niet verstrekken van de Wob, over de politieke risico's.Snapt u een beetje dat dat beeld kan ontstaan op basis van de adviezen?
https://www.tweedekamer.n(...)6-2_-_dhr._rutte.pdf
pi_199097682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja vreselijk hoor, dat ze het hebben over de profileerdrang van Sint Pieter. Of dat partijen denken dat lidmaatschap iets betekent.
Je hebt het stuk van RTL niet gelezen, begrijp ik?

quote:
Het kabinet besluit om geen 'volledig feitenrelaas' te geven, ondanks dat een minister zich openlijk in de ministerraad afvraagt: kán dit eigenlijk wel, informatie weigeren waar Kamerbreed om wordt gevraagd? En de grondwet dan? Toch wordt besloten het niet te doen.
Dat besluit kan gewoon niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199097708
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:35 schreef Jojoke het volgende:
Hopelijk kan RTL ook letterlijk citeren uit de stukken, want de parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag heeft de stukken toen onder voorwaarden mogen inzien en dit hebben ze erover gezegd:
[..]
Ja, mag je WOBbare stukken niet gewoon in zijn geheel publiceren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199097736
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, mag je WOBbare stukken niet gewoon in zijn geheel publiceren?
Volgens mij zijn of waren ministerraadstukken staatsgeheim.
pi_199097869
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:05 schreef Mondkapje het volgende:
Willen jullie niet met Rutte? Ga dan zelf weg, Ploumen, Marijnissen en consorten! Nederland is jullie beu! Jullie worden niet betaald voor dit soort spelletjes, jullie worden betaald om de problemen in het land aan te pakken. Alsof dat nu niet het belangrijkste is!
Ik wil helemaal niet zeggen dat Rutte heilig is maar dit gaat alle perken te buiten, wekenlang op 1 persoon inhakken, zelf totaal geen verantwoording nemen voor beleid, jullie maken elkaar gek, neem afstand, en na een tijdje zul je hopelijk zeggen: 'ik was een ander' want het is beschamend.
Willen jullie meer of minder Rutte? Minder, minder, minder
pi_199097883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Volgens mij zijn of waren ministerraadstukken staatsgeheim.
Ja, ik zie inderdaad dat die stukken niet uit een WOBverzoek komen, maar van Haagse bronnen. Dan is rechtstreeks citeren natuurlijk lastig. Maar ik vind het echt ongekend dat de ministerraad besluit om niet naar de Kamer te luisteren. Om nota bene een verzoek van Omtzigt (CDA) en Lodders (VVD) te negeren.

Ik heb Schouten heel hoog zitten, maar dat ze hier bij zat en niet zei "allemaal leuk en aardig, maar dan gaan jullie zonder ons verder" valt me heel erg van haar tegen. D66 was bezig met het beschermen van een eigen bewindspersoon, CDA zat in de spagaat van Omtzigt vs kabinet en van Rutte verwacht je niet anders. Maar ik had toch de hoop dat CU in zo'n geval wel in zou grijpen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199097928
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik zie inderdaad dat die stukken niet uit een WOBverzoek komen, maar van Haagse bronnen. Dan is rechtstreeks citeren natuurlijk lastig. Maar ik vind het echt ongekend dat de ministerraad besluit om niet naar de Kamer te luisteren. Om nota bene een verzoek van Omtzigt (CDA) en Lodders (VVD) te negeren.

Ik heb Schouten heel hoog zitten, maar dat ze hier bij zat en niet zei "allemaal leuk en aardig, maar dan gaan jullie zonder ons verder" valt me heel erg van haar tegen. D66 was bezig met het beschermen van een eigen bewindspersoon, CDA zat in de spagaat van Omtzigt vs kabinet en van Rutte verwacht je niet anders. Maar ik had toch de hoop dat CU in zo'n geval wel in zou grijpen.
Ik denk dat er een spoeddebat komen waarin de Kamer zal eisen dat de stukken openbaar worden. Ik ben benieuwd wie de minister is die bezwaar had tegen het besluit.
  woensdag 21 april 2021 @ 14:03:58 #207
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199098068
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:17 schreef Aurelius het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kamer-pieter-omtzigt

Er is dus meermaals in de Ministerraad besloten, waar ALLE Ministers in zitten, om bewust informatie achter te houden om o.a. ambtenaren te beschermen?

Is dit o.a. niet iets voor het strafrecht? :{
Op het plegen van meineed staat een maximale gevangenisstraf van zes jaar en/of een geldboete van maximaal 19.000 euro. Als de meinedige verklaring is afgelegd in een strafzaak die nadelig heeft uitgewerkt voor de verdachte is de maximale gevangenisstraf zelfs negen jaar en de maximale geldboete 76.000 euro.

Ze horen allemaal kaalgeplukt in de gevangenis met beroepsverbod voor het leven })
pi_199098195
quote:
6s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Op het plegen van meineed staat een maximale gevangenisstraf van zes jaar en/of een geldboete van maximaal 19.000 euro. Als de meinedige verklaring is afgelegd in een strafzaak die nadelig heeft uitgewerkt voor de verdachte is de maximale gevangenisstraf zelfs negen jaar en de maximale geldboete 76.000 euro.

Ze horen allemaal kaalgeplukt in de gevangenis met beroepsverbod voor het leven })
De richtlijn is 3 maanden gevangenisstraf, wat jij zegt is het maximum. Geen rechter zal dat geven. Als er al een straf kan komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199098234
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik zie inderdaad dat die stukken niet uit een WOBverzoek komen, maar van Haagse bronnen. Dan is rechtstreeks citeren natuurlijk lastig. Maar ik vind het echt ongekend dat de ministerraad besluit om niet naar de Kamer te luisteren. Om nota bene een verzoek van Omtzigt (CDA) en Lodders (VVD) te negeren.

Ik heb Schouten heel hoog zitten, maar dat ze hier bij zat en niet zei "allemaal leuk en aardig, maar dan gaan jullie zonder ons verder" valt me heel erg van haar tegen. D66 was bezig met het beschermen van een eigen bewindspersoon, CDA zat in de spagaat van Omtzigt vs kabinet en van Rutte verwacht je niet anders. Maar ik had toch de hoop dat CU in zo'n geval wel in zou grijpen.
Ik had dat van Schouten ook niet verwacht, nee. Ik weet ook niet zo goed wat ik er nog van moet denken. Blijkbaar doet iedereen er aan mee, met name Kaag en Hoekstra vind ik dan toch ook wel wat hypocriet met hun kritieken op Rutte. Maar ja, een oplossing heb ik ook niet echt. Iedereen doet er aan mee maar iedereen wegsturen is ook weer wat
  woensdag 21 april 2021 @ 14:18:09 #210
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199098247
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk wel. Je mag als minister van mij zelfs prima stoom afblazen in de ministerraad. Maar afspreken de kamer zo min mogelijk te informeren is natuurlijk heel wat anders en gaat ook niet meer over personen.
De verantwoordelijke voor dit debacle kunnen toch nooit meer plaats nemen in een nieuw kabinet als de politiek ooit nog serieus genomen wilt worden?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_199098274
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Ik had dat van Schouten ook niet verwacht, nee. Ik weet ook niet zo goed wat ik er nog van moet denken. Blijkbaar doet iedereen er aan mee, met name Kaag en Hoekstra vind ik dan toch ook wel wat hypocriet met hun kritieken op Rutte. Maar ja, een oplossing heb ik ook niet echt. Iedereen doet er aan mee maar iedereen wegsturen is ook weer wat
Ja, dat is inderdaad een probleem. Je kunt niet de hele ministerraad wegsturen, wie gaat dan de komende maanden het land besturen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199098319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

De verantwoordelijke voor dit debacle kunnen toch nooit meer plaats nemen in een nieuw kabinet als de politiek ooit nog serieus genomen wilt worden?
Zou ik ook zeggen. Rutte en Hoekstra dus weg, die hadden duidelijk een rol. Koolmees zijn ministerie wordt ook meermaals genoemd, wat is zijn rol?

Maar wat met bijvoorbeeld Kaag, een minister op een heel ander departement en ook geen vice-premier? Kan die geloofwaardig blijven zitten?

Eigenlijk moet dat verslag van in elk geval die ene ministerraad gewoon openbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 14:28:38 #213
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199098366
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Eigenlijk moet dat verslag van in elk geval die ene ministerraad gewoon openbaar.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat vast gevraagd gaat worden in de kamer. Knappe minister die dat weigert maar ondertussen wel de mond vol heeft over "herstellen van vertrouwen" :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_199098379
En de kans op een CDA met Omtzigt in een Rutte IV is nu natuurlijk helemaal 0 geworden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 14:31:20 #215
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199098397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:29 schreef Hanca het volgende:
En de kans op een CDA met Omtzigt in een Rutte IV is nu natuurlijk helemaal 0 geworden.
Tel daarbij op dat de CU ook al weg is, moet Rutte dus over links.

Edit: Als de linkse partijen uberhaubt nog met Rutte in zee willen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 21 april 2021 @ 14:33:52 #216
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199098435
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:31 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Tel daarbij op dat de CU ook al weg is, moet Rutte dus over links.

Edit: Als de linkse partijen uberhaubt nog met Rutte in zee willen.
Dan wordt het óf een minderheidskabinet óf herverkiezingen. Want zeker na de laatste peilingen gaat Rutte echt niet opstappen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 14:34:20 #217
408813 crew  trein2000
pi_199098441
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zou wel heel vreemd zijn, als door deze affaire juist deze ministers er nog een jaar zitten...
Hoekstra weg, Rutte weg, Ark weg (stas szw is verantwoordelijk voor kinderopvang), Koolmees weg en een kabinet van nationale eenheid hangende de Corona crisis.

Dat is de enige manier om echt vertrouwen te herstellen. Maar dat zal wel wensdenken blijven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 21 april 2021 @ 14:35:43 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199098465
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:29 schreef Hanca het volgende:
En de kans op een CDA met Omtzigt in een Rutte IV is nu natuurlijk helemaal 0 geworden.
:Y En de peiling van gisteren met het CDA van 15 naar 12 zetels is ook leuk voor de leider Wopke
Die zit nu klem als een huis, want die machtsgeile idioot wil graag door als minister om al zijn onkunde dossiers te blijven toedekken
Air France-KLM
ABNAMRO
Toeslagaffaire en de compensatie daarvan

Het is me toch ook een stuk stront wat zijn weerga niet kent })
pi_199098480
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:29 schreef HiZ het volgende:
Het is sowieso vreemd dat door deze affaire wordt gedaan of gesprekken tussen politici nooit meer over politici mogen gaan.
Hangt maar net van de intentie af toch? Het is nogal een verschil of je het doet omdat je daadwerkelijk gelooft dat die politicus in die functie beter op zijn plaats zit of omdat je graag van een luis in de pels af wilt. En gezien de voorgeschiedenis krijgen ze nu niet echt het voordeel van de twijfel dat het wel die eerste, nobele reden zal zijn.
pi_199098497
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan wordt het óf een minderheidskabinet óf herverkiezingen. Want zeker na de laatste peilingen gaat Rutte echt niet opstappen.
Rutte kan nog een motie van wantrouwen krijgen (niet voor zijn kabinet, wel als MP), als die een meerderheid krijgt is hij gewoon weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 14:39:33 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199098508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte kan nog een motie van wantrouwen krijgen (niet voor zijn kabinet, wel als MP), als die een meerderheid krijgt is hij gewoon weg.
Weg als demissionair MP ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199098522
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Weg als demissionair MP ja.
Dan wordt je ook niet de volgende MP, dat kan gewoon niet. Kan hij wel als fractievoorzitter in de kamer blijven zitten als hij wil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199098552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan wordt je ook niet de volgende MP, dat kan gewoon niet. Kan hij wel als fractievoorzitter in de kamer blijven zitten als hij wil.
Hoezo zou dat niet kunnen, puur wettelijk gezien staat hem niets in de weg toch?

Zeg ik als advocaat van de duivel trouwens.
pi_199098557
Maar goed, gaan CU, CDA en/of D66 een motie van wantrouwen steunen? Die wisten dit naturlijk allemaal al bij de vorige motie van wantrouwen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 14:44:31 #225
408813 crew  trein2000
pi_199098558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan wordt je ook niet de volgende MP, dat kan gewoon niet. Kan hij wel als fractievoorzitter in de kamer blijven zitten als hij wil.
Zolang de VVD Rutte niet loslaat is er geen realistisch scenario waarin hij niet de volgende premier wordt. Helaas.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 21 april 2021 @ 14:45:14 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199098566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:41 schreef Hanca het volgende:
Dan wordt je ook niet de volgende MP, dat kan gewoon niet. Kan hij wel als fractievoorzitter in de kamer blijven zitten als hij wil.
Er lopen nu twee onderzoeken naar hem
Een aangifte al gedaan inzake de kot waar 6 jaar gevangenisstraf op staat
En van Dam de voorzitter van de commissie doet al onderzoek naar meineed
En dat is na vandaag een stuk beter bewijsbaar geworden

Het is een godswonder dat dit sujet nog op vrije voeten rond loopt :(
  woensdag 21 april 2021 @ 14:45:39 #227
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199098571
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan wordt je ook niet de volgende MP, dat kan gewoon niet. Kan hij wel als fractievoorzitter in de kamer blijven zitten als hij wil.
Hoezo kan dat niet? Is gewoon weer een nieuwe formatie hoor. Geen wet die hem verbiedt daar een MP plek op te eisen in ruil voor kabinetsdeelname.

En anders moet je inderdaad nieuwe verkiezingen houden zodat je kan zien hoe het volk tegenover hem staat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199098574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Weg als demissionair MP ja.
Tenzij hij de motie naast zich neerlegt met de boodschap: 'maar ik ben al afgetreden'.
pi_199098577
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoezo zou dat niet kunnen, puur wettelijk gezien staat hem niets in de weg toch?

Zeg ik als advocaat van de duivel trouwens.
Wettelijk niet, nee. Wettelijk staat een partij ook niks in de weg om een minister die een motie van wantrouwen heeft gekregen na een maandje weer een ministerspost te geven. Maar er zijn grenzen aan de rekbaarheid in de politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 14:47:17 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199098585
quote:
9s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:46 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Tenzij hij de motie naast zich neerlegt met de boodschap: 'maar ik ben al afgetreden'.
Volgens mij heeft hij aangeven op te stappen als demissionair MP bij een aangenomen motie van wantrouwen.

Kan natuurlijk zijn dat hij daar geen actieve herinnering aan heeft overigens
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199098595
quote:
9s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:46 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Tenzij hij de motie naast zich neerlegt met de boodschap: 'maar ik ben al afgetreden'.
Nee, een demissionaire minister kan gewoon worden weggestuurd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 14:48:25 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199098600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar er zijn grenzen aan de rekbaarheid in de politiek.
Wat gebeurt er dan als je het in jouw ogen te ver oprekt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 14:48:57 #233
408813 crew  trein2000
pi_199098609
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan als je het in jouw ogen te ver oprekt?
De Kamer kan de boel lamleggen natuurlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199098622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En anders moet je inderdaad nieuwe verkiezingen houden zodat je kan zien hoe het volk tegenover hem staat.
Dat is onzin. We stemmen niet op personen, maar op partijen. Geen enkele reden voor nieuwe verkiezingen dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 14:52:07 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199098656
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is onzin. We stemmen niet op personen, maar op partijen. Geen enkele reden voor nieuwe verkiezingen dus.
Volgens mij stem ik toch echt op personen. Maar goed, dan doe je het niet. En wat dan als Rutte fractievoorzitter blijft en MP wil worden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 21 april 2021 @ 14:52:38 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199098663
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De Kamer kan de boel lamleggen natuurlijk.
Ja, kan. En dan gaan we tot het einde der tijden zonder regering door :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 14:53:09 #237
408813 crew  trein2000
pi_199098672
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, kan. En dan gaan we tot het einde der tijden zonder regering door :?
Dan komt er echt wel wat in beweging hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199098693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zolang de VVD Rutte niet loslaat is er geen realistisch scenario waarin hij niet de volgende premier wordt. Helaas.
Klaver, Ploumen en Marijnissen hebben vandaag voor dit artikel al aangegeven dat het vertrouwen er nog niet is: https://nos.nl/artikel/23(...)-groot-probleem.html

Na dit artikel zal dat helemaal weg zijn.

De enige optie voor Rutte IV is dan een VVD-D66 minderheidskabinet, CDA gaat daar echt niet bij aansluiten. Hoekstra staat na dit artikel echt niet sterk in zijn partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 14:55:59 #239
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199098715
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klaver, Ploumen en Marijnissen hebben vandaag voor dit artikel al aangegeven dat het vertrouwen er nog niet is: https://nos.nl/artikel/23(...)-groot-probleem.html

Na dit artikel zal dat helemaal weg zijn.

De enige optie voor Rutte IV is dan een VVD-D66 minderheidskabinet, CDA gaat daar echt niet bij aansluiten. Hoekstra staat na dit artikel echt niet sterk in zijn partij.
Nog altijd veel beter dan de optie die de rest heeft zonder de VVD ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199098729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens mij stem ik toch echt op personen. Maar goed, dan doe je het niet. En wat dan als Rutte fractievoorzitter blijft en MP wil worden?
Dan moet hij een coalitie zoeken.

Uiteindelijk zal hij zo erg de hele kamer tegen zich krijgen dat er vanzelf een andere meerderheid ontstaat. De kamer scofferen door een motie van wantrouwen te negeren kan niet.

Als hij wel een minderheidscoalitie kan vinden na een aangenomen motie van wantrouwen loopt hij veel kans op weer een snelle motie van wantrouwen, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 14:57:44 #241
408813 crew  trein2000
pi_199098744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klaver, Ploumen en Marijnissen hebben vandaag voor dit artikel al aangegeven dat het vertrouwen er nog niet is: https://nos.nl/artikel/23(...)-groot-probleem.html

Na dit artikel zal dat helemaal weg zijn.

De enige optie voor Rutte IV is dan een VVD-D66 minderheidskabinet, CDA gaat daar echt niet bij aansluiten. Hoekstra staat na dit artikel echt niet sterk in zijn partij.
Maar wat is dan de andere optie? Een potpourri van een stuk of 8 partijen? Dat kan toch ook niet?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 21 april 2021 @ 14:58:17 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199098751
quote:
9s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:46 schreef TomWaits het volgende:
Tenzij hij de motie naast zich neerlegt met de boodschap: 'maar ik ben al afgetreden'.
En dan vervolgens heeft dat sujet nog het lef om de volgende woorden eraan toe tevoegen

Ik heb dus nu meer macht, want ze kunnen me nu niet meer wegsturen :r

Het is een stuk stront wat zijn weerga niet kent })
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 14:58:17 #243
408813 crew  trein2000
pi_199098752
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan moet hij een coalitie zoeken.

Uiteindelijk zal hij zo erg de hele kamer tegen zich krijgen dat er vanzelf een andere meerderheid ontstaat. De kamer scofferen door een motie van wantrouwen te negeren kan niet.

Als hij wel een minderheidscoalitie kan vinden na een aangenomen motie van wantrouwen loopt hij veel kans op weer een snelle motie van wantrouwen, trouwens.
Bij het debat over de regeringsverklaring als je een beetje ballen hebt als Kamer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199098768
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar wat is dan de andere optie? Een potpourri van een stuk of 8 partijen? Dat kan toch ook niet?
Nee, ben ik met je eens dat dat heel lastig zou worden. Maar jij ziet Klaver en Ploumen nu toch ook niet vrolijk bij Rutte aansluiten? Of Hoekstra?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 15:00:14 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199098785
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:57 schreef trein2000 het volgende:
Maar wat is dan de andere optie? Een potpourri van een stuk of 8 partijen? Dat kan toch ook niet?
Zakenkabinet *O*
Deskundige mensen zonder politieke agenda _O_ _O_
  woensdag 21 april 2021 @ 15:02:02 #246
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199098804
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:59 schreef Hanca het volgende:
Maar jij ziet Klaver en Ploumen nu toch ook niet vrolijk bij Rutte aansluiten? Of Hoekstra?
Ik wel maar dan in de gevangenis op het bezoekuur om hen breed in de bek uit te lachen *O* *O*
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 15:02:37 #247
408813 crew  trein2000
pi_199098813
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, ben ik met je eens dat dat heel lastig zou worden. Maar jij ziet Klaver en Ploumen nu toch ook niet vrolijk bij Rutte aansluiten? Of Hoekstra?
Nee. Ik zie dat niet gebeuren. Alhoewel, Hoekstra misschien nog wel. Maar die zal zn fractie/kamp-Enschede niet meekrijgen.
Maar als dit, in the end, uitdraait op nieuwe verkiezingen zie ik Rutte wel weer de grootste worden. En dan moeten ze uiteindelijk wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 15:04:50 #248
408813 crew  trein2000
pi_199098835
quote:
6s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ik wel maar dan in de gevangenis op het bezoekuur om hen breed in de bek uit te lachen *O* *O*
Ik moet zeggen dat ik de mensen die dit roepen lang voor gek heb verklaard. Maar een strafrechtelijk onderzoek lijkt me nu wel op zn plaats.
Verdenkingen meineed en artikel 355 lid 4 het opzettelijk overtreden van de Grondwet door een minister.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199099046
Marijnissen heeft Tjeenk Willink bijgepraat:

twitter
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199099068
Marijnissen is duidelijk:

twitter


Kunnen Klaver en Ploumen dan achterblijven?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 15:26:04 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199099084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:23 schreef Hanca het volgende:
Marijnissen heeft Tjeenk Willink bijgepraat:

[ twitter ]
Motie van wantrouwen poging 2
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 21 april 2021 @ 15:37:49 #252
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099234
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hangt maar net van de intentie af toch? Het is nogal een verschil of je het doet omdat je daadwerkelijk gelooft dat die politicus in die functie beter op zijn plaats zit of omdat je graag van een luis in de pels af wilt. En gezien de voorgeschiedenis krijgen ze nu niet echt het voordeel van de twijfel dat het wel die eerste, nobele reden zal zijn.
Volgens mij is het letterlijk lood om oud ijzer. Dit gezeik hoeft nog maar heel even door te gaan en ik ga op Rutte stemmen gewoon omdat ik dat gejengel over de politieke cultuur zat ben.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 15:39:16 #253
408813 crew  trein2000
pi_199099253
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Motie van wantrouwen poging 2
Onze vrienden van het nieuw leiderschap kunnen nu niet meer de petten-kaart spelen. Ben benieuwd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199099288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Volgens mij is het letterlijk lood om oud ijzer. Dit gezeik hoeft nog maar heel even door te gaan en ik ga op Rutte stemmen gewoon omdat ik dat gejengel over de politieke cultuur zat ben.
Je hebt het RTL artikel (of NOS artikel) dus nog niet gelezen? Want dit gaat helemaal niet over het feit dat Omtzigt werd genoemd in de ministerraad. Dat is totaal irrelevant.

Als jij 'gejengel' over het respecteren van de Grondwet en het informeren van de Kamer zat bent, dan is democratie misschien niet helemaal jouw ding.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 15:42:22 #255
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099316
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je hebt het RTL artikel (of NOS artikel) dus nog niet gelezen? Want dit gaat helemaal niet over het feit dat Omtzigt werd genoemd in de ministerraad. Dat is totaal irrelevant.
Ik het wel gelezen. Dikke boei nog steeds.
  woensdag 21 april 2021 @ 15:42:23 #256
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199099320
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
Motie van wantrouwen poging 2
Maar dan ook gelijk voor Wopke
Wat een stuk stront is dat zeg :(
pi_199099344
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik het wel gelezen. Dikke boei nog steeds.
Ja, het informeren van de Kamer en het respecteren van de grondwet doet er niet toe?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199099392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, het informeren van de Kamer en het respecteren van de grondwet doet er niet toe?
Het land moet bestuurd worden.
pi_199099416
quote:
4s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:46 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Het land moet bestuurd worden.
Klopt. En dat besturende kabinet moet gecontroleerd worden. Als het kabinet echter haar grondwettelijke plicht van het informeren van de Kamer negeert, kan het kabinet niet gecontroleerd worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199099439
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt. En dat besturende kabinet moet gecontroleerd worden. Als het kabinet echter haar grondwettelijke plicht van het informeren van de Kamer negeert, kan het kabinet niet gecontroleerd worden.
Dat maakt even niet uit. Morele of democratische principes zijn sowieso voor de zwakken. Het draait om bestuurlijke effectiviteit nu tijdens deze corona-pandemie. Het land moet bestuurd worden!

Dit bericht is mede mogelijk gemaakt door de webcare van de VVD.
  woensdag 21 april 2021 @ 15:49:54 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199099447
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt. En dat besturende kabinet moet gecontroleerd worden. Als het kabinet echter haar grondwettelijke plicht van het informeren van de Kamer negeert, kan het kabinet niet gecontroleerd worden.
Als het kabinet alles zwart lakt mat de Rutte doctrine of gewoon wit laat dan kan de kamer niets controleren en de coalitie ook niet zichzelf en ook de rekenkamer kan niets controleren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 15:50:25 #262
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199099452
Kabinet informeert kamer niet, gras is groen, de bal is rond.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 21 april 2021 @ 15:50:42 #263
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099456
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, het informeren van de Kamer en het respecteren van de grondwet doet er niet toe?
Het niet meer informeren van de Kamer dan waar mee weggekomen kan worden is al decennia de gewoontje. Dit los je niet op door net te doen alsof het Kabinet in publiek uitgezonden bijeenkomsten moet gaan regeren. Dat los je op door je als Kamer echt als controlerende macht te gedragen en niet te gaan zitten wachten tot een minister de stukken heeft zwartgelakt.

Het (niet) 'respecteren van de grondwet' is zo'n lege kreet dat ik er niet eens op ga reageren.
  woensdag 21 april 2021 @ 15:51:19 #264
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099464
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt. En dat besturende kabinet moet gecontroleerd worden. Als het kabinet echter haar grondwettelijke plicht van het informeren van de Kamer negeert, kan het kabinet niet gecontroleerd worden.
Controleren is niet hetzelfde als vragen 'hoe doen jullie het eigenlijk' .
pi_199099473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het niet meer informeren van de Kamer dan waar mee weggekomen kan worden is al decennia de gewoontje. Dit los je niet op door net te doen alsof het Kabinet in publiek uitgezonden bijeenkomsten moet gaan regeren. Dat los je op door je als Kamer echt als controlerende macht te gedragen en niet te gaan zitten wachten tot een minister de stukken heeft zwartgelakt.

Het (niet) 'respecteren van de grondwet' is zo'n lege kreet dat ik er niet eens op ga reageren.
Ze zeggen in de ministersraad nota bene zelf dat ze met die actie de grondwet overtreden. Dat doen ze dus bewust. Dat is geen lege kreet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199099494
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Controleren is niet hetzelfde als vragen 'hoe doen jullie het eigenlijk' .
Jij bent echt eng. Als een kamerlid niet de gevraagde stukken krijgt, kan hij of zij geen enkele controle uitvoeren. De motie Lodders (VVD) en Omtzigt (CDA) werd hier gewoon volledig genegeerd.

Hoe moet Lodders dan bijvoorbeeld de minister en de uitvoering van de wet controleren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 15:56:07 #267
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099513
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze zeggen in de ministersraad nota bene zelf dat ze met die actie de grondwet overtreden. Dat doen ze dus bewust. Dat is geen lege kreet.
Nogmaals; dikke boei. En als jij het geen lege kreet vindt, vertel me dan maar even welke sanctie erop staat. (Ik kan het je makkelijk maken; de enige sanctie die erop staat is dat je politieke vriendjes je niet meer steunen als het ze zo uitkomt, in het andere geval is er geen sanctie).

Wat in Nederland goed zou kunnen werken is dat er politici in de Kamer zouden zitten die weerwoord durven te geven tegen het idee dat de Tweede Kamer vooral niks te veel mag kosten.
  woensdag 21 april 2021 @ 15:57:06 #268
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099527
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij bent echt eng. Als een kamerlid niet de gevraagde stukken krijgt, kan hij of zij geen enkele controle uitvoeren. De motie Lodders (VVD) en Omtzigt (CDA) werd hier gewoon volledig genegeerd.

Hoe moet Lodders dan bijvoorbeeld de minister en de uitvoering van de wet controleren?
Ja, ik ben echt eng. Ik vind bijvoorbeeld niet dat je met schijngevechten een beter functionerende democratie krijgt,
pi_199099565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nogmaals; dikke boei. En als jij het geen lege kreet vindt, vertel me dan maar even welke sanctie erop staat. (Ik kan het je makkelijk maken; de enige sanctie die erop staat is dat je politieke vriendjes je niet meer steunen als het ze zo uitkomt, in het andere geval is er geen sanctie).

Wat in Nederland goed zou kunnen werken is dat er politici in de Kamer zouden zitten die weerwoord durven te geven tegen het idee dat de Tweede Kamer vooral niks te veel mag kosten.
Ministers die bewust de grondwet overtreden, dat staat gewoon in het strafrecht.

En jij bent blijkbaar iemand met een hekel aan de democratie. Dat mag. Die vrijheid heb je. Want je kunt 1000 medewerkers hebben als kamerlid, als een minister je gewoon geen info geeft kun je niks. Een kamerlid kan niet zien dat nationaliteit werd gebruikt om fraude op te sporen. De minister wist dat al wel een jaar.

Jij vindt blijkbaar dat een minister dergelijke info achter mag houden. Dat mag jij vinden, prima. Maar dan kun je de Kamer ook gewoon afschaffen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199099570
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, ik ben echt eng. Ik vind bijvoorbeeld niet dat je met schijngevechten een beter functionerende democratie krijgt,
Ga je ook nog antwoord geven op zijn vraag? Ik ben er ook wel nieuwsgierig na hoe je het precies voor je ziet dat de Kamer zou moeten controleren zonder dat ze daarvoor de noodzakelijke informatie krijgen van het kabinet. Buiten dan maar op eigen houtje de ministeries gaan hacken zou ik niet weten hoe je het dan zou moeten doen.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:06:16 #271
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099655
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ministers die bewust de grondwet overtreden, dat staat gewoon in het strafrecht.

En jij bent blijkbaar iemand met een hekel aan de democratie. Dat mag. Die vrijheid heb je. Want je kunt 1000 medewerkers hebben als kamerlid, als een minister je gewoon geen info geeft kun je niks. Een kamerlid kan niet zien dat nationaliteit werd gebruikt om fraude op te sporen. De minister wist dat al wel een jaar.

Jij vindt blijkbaar dat een minister dergelijke info achter mag houden. Dat mag jij vinden, prima. Maar dan kun je de Kamer ook gewoon afschaffen.
En jij vindt kennelijk dat je effectief controleert door de politiek verantwoordelijke te vragen hoe het zit en netjes te blijven wachten op het onbevredigende antwoord. Om vervolgens dan maar te hopen dat iemand lekt uit een vergadering zodat je zeker weet dat je nooit een goed antwoord hebt gehad.

En dan ga je alles verbeteren door wat poppetjes te vervangen maar niks te doen aan je manier van werken.

Toppie zou ik zeggen. Zo kom je er wel.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:09:02 #272
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099697
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ga je ook nog antwoord geven op zijn vraag? Ik ben er ook wel nieuwsgierig na hoe je het precies voor je ziet dat de Kamer zou moeten controleren zonder dat ze daarvoor de noodzakelijke informatie krijgen van het kabinet. Buiten dan maar op eigen houtje de ministeries gaan hacken zou ik niet weten hoe je het dan zou moeten doen.
Een veel aggressiever gebruik van het enqueterecht zou zomaar eens een heilzame werking kunnen hebben op het kennisniveau van de kamer. Maar dan moet je wel een apparaat hebben dat een Kamer die zijn controlezaken serieus neemt kan ondersteunen. Ben je meteen ook niet meer afhankelijk van gelekte stukken uit de ministerraad. Wat volgens mij ook borderline strafbaar is.
pi_199099756
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een veel aggressiever gebruik van het enqueterecht zou zomaar eens een heilzame werking kunnen hebben op het kennisniveau van de kamer. Maar dan moet je wel een apparaat hebben dat een Kamer die zijn controlezaken serieus neemt kan ondersteunen. Ben je meteen ook niet meer afhankelijk van gelekte stukken uit de ministerraad. Wat volgens mij ook borderline strafbaar is.
Als de minister de wet niet overtreedt en gewoon de info geeft die gevraagd wordt, ben je ook niet afhankelijk van gelekte stukken.

Ik zou ook niet weten hoe jij een enquete voor je ziet in zo'n geval. De minister weet dat de belastingdienst institutioneel racisme pleegt maar geeft dat niet door. Nu aan jou twee vragen: hoe moet de kamer daar achter komen en hoe helpt een enquete daar bij?

Nee, een de wet overtredende minister kun je niet controleren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199099757
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een veel aggressiever gebruik van het enqueterecht zou zomaar eens een heilzame werking kunnen hebben op het kennisniveau van de kamer. Maar dan moet je wel een apparaat hebben dat een Kamer die zijn controlezaken serieus neemt kan ondersteunen. Ben je meteen ook niet meer afhankelijk van gelekte stukken uit de ministerraad. Wat volgens mij ook borderline strafbaar is.
En jij bent er heilig van overtuigd dat ze bij een enquête niet de Kamer voorliegen (wat ook dan prima mogelijk is, je bent immers net zo afhankelijk van het Kabinet voor je informatievoorziening als een willekeurig ander debat) :')?
  woensdag 21 april 2021 @ 16:15:36 #275
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099805
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En jij bent er heilig van overtuigd dat ze bij een enquête niet de Kamer voorliegen (wat ook dan prima mogelijk is, je bent immers net zo afhankelijk van het Kabinet voor je informatievoorziening als een willekeurig ander debat) :')?
De Kamer kan iedereen onder ede ondervragen. Het feit dat ze het nagenoeg nooit doen maakt het erg makkelijk om ze met een kluitje het riet in te sturen. QED.
pi_199099810
twitter


:')14.gif

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 16:16:05 ]
  woensdag 21 april 2021 @ 16:18:24 #277
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als de minister de wet niet overtreedt en gewoon de info geeft die gevraagd wordt, ben je ook niet afhankelijk van gelekte stukken.

Ik zou ook niet weten hoe jij een enquete voor je ziet in zo'n geval. De minister weet dat de belastingdienst institutioneel racisme pleegt maar geeft dat niet door. Nu aan jou twee vragen: hoe moet de kamer daar achter komen en hoe helpt een enquete daar bij?

Nee, een de wet overtredende minister kun je niet controleren.
Je kunt echter wel je taak van controleur van de macht uitvoeren. Wat echt een andere rol is dan morele oordelen vellen over welk poppetje wel of niet deugt. Maar ik begrijp wel waarom het je niet lukt over de rand van de zandbak heen te kijken hoor; monisme is zo ingeburgerd in dit land dat je je waarschijnlijk niet eens kunt voorstellen dat het ook anders en veel beter kan.
pi_199099858
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Kamer kan iedereen onder ede ondervragen. Het feit dat ze het nagenoeg nooit doen maakt het erg makkelijk om ze met een kluitje het riet in te sturen. QED.
Ze zijn in dit geval onder ede ondervraagd en ook daar kwam dit niet uit. Als je de grondwet op het ene punt negeert, is de wet overtreden tijdens een enquete natuurlijk ook niet zo spannend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 16:20:14 #279
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze zijn in dit geval onder ede ondervraagd en ook daar kwam dit niet uit. Als je de grondwet op het ene punt negeert, is de wet overtreden tijdens een enquete natuurlijk ook niet zo spannend.
Ok, in de pakweg 2 eeuwen dat we die geweldige grondwet hebben is er nog nooit iemand veroordeeld voor overtreding ervan. Dat betekent niks voor jou?
pi_199099883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je kunt echter wel je taak van controleur van de macht uitvoeren. Wat echt een andere rol is dan morele oordelen vellen over welk poppetje wel of niet deugt. Maar ik begrijp wel waarom het je niet lukt over de rand van de zandbak heen te kijken hoor; monisme is zo ingeburgerd in dit land dat je je waarschijnlijk niet eens kunt voorstellen dat het ook anders en veel beter kan.
Jij hebt nog steeds op geen enkele wijze aan kunnen geven hoe de Kamer dan aan haar info moet komen. Ja, misschien als ze een AIVD oprichten en infiltreren in alle ministeries en uitvoeringsinstanties, dan kunnen ze om liegende ministers heen. Dat zou de enige andere mogelijkheid zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199099912
Is dit een grotere bom dan omtzigtgate?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 16:22:43 ]
  woensdag 21 april 2021 @ 16:22:56 #282
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij hebt nog steeds op geen enkele wijze aan kunnen geven hoe de Kamer dan aan haar info moet komen. Ja, misschien als ze een AIVD oprichten en infiltreren in alle ministeries en uitvoeringsinstanties, dan kunnen ze om liegende ministers heen. Dat zou de enige andere mogelijkheid zijn.
Ja hoor, niet in de zak van het Kabinet leven is geen oplossing.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:23:59 #283
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199099942
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:22 schreef Dimachaerus het volgende:
Is dit een grotere bom dan omtzigtgate?
Vast, de usual suspects zitten in ieder geval allemaal op de kast.
pi_199099971
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:22 schreef Dimachaerus het volgende:
Is dit een grotere bom dan omtzigtgate?
Ja, denk het wel. Het is in elk geval ernstiger: het impliceert overtreden van wetten, inclusief meineed. En het bewust niet verstrekken van informatie aan de kamer die wordt gevraagd is een politieke doodzonde. De vraag is alleen of andere partijen durven door te bijten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199100011
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:25 schreef Hanca het volgende:
En het bewust niet verstrekken van informatie aan de kamer die wordt gevraagd is een politieke doodzonde.
Als de kamer geen antwoord krijgt op hun vragen dan weten ze al genoeg toch? Waarom wordt het pas een probleem als de media erover bericht?
pi_199100022
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:28 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Als de kamer geen antwoord krijgt op hun vragen dan weten ze al genoeg toch? Waarom wordt het pas een probleem als de media erover bericht?
Als de kamer iets vraagt en ze krijgen een half of een verkeerd antwoord, dan weten ze dat niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 16:37:12 #287
408813 crew  trein2000
pi_199100120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nogmaals; dikke boei. En als jij het geen lege kreet vindt, vertel me dan maar even welke sanctie erop staat. (Ik kan het je makkelijk maken; de enige sanctie die erop staat is dat je politieke vriendjes je niet meer steunen als het ze zo uitkomt, in het andere geval is er geen sanctie).

Wat in Nederland goed zou kunnen werken is dat er politici in de Kamer zouden zitten die weerwoord durven te geven tegen het idee dat de Tweede Kamer vooral niks te veel mag kosten.
Drie jaar gevangenisstraf. Artikel 355 lid 4 wetboek van strafrecht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 16:39:22 #288
408813 crew  trein2000
pi_199100146
twitter

Extra RvW
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199100187
We pakken de popcorn er maar alvast bij.
pi_199100289
Hoera! Na de Super League gaan we gewoon weer door naar de volgende soap. :)

Ik zit er weer klaar voor.
pi_199100379
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik het wel gelezen. Dikke boei nog steeds.
Als onze democratie je niks boeit, dan heb je er vast ook vrede mee dat we afscheid nemen van Rutte ondanks het grote aantal stemmen. Dikke boei.
pi_199100495
Eerst een brief... maar vrijdag begint het reces?
Die brief moet dus snel komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 17:15:13 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199100512
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:12 schreef Hanca het volgende:
Eerst een brief... maar vrijdag begint het reces?
Die brief moet dus snel komen.
Ze kunnen natuurlijk altijd nog 'terug' komen van reces.
pi_199100532
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ze kunnen natuurlijk altijd nog 'terug' komen van reces.
Ja, klopt. Maar vaak zit zo'n reces toch vol gepland voor kamerleden, al zal dat nu met corona misschien meevallen, veel werkbezoeken gaan niet door. Voor dit debat zullen alle kamerleden namelijk in Den Haag moeten zijn, er komt namelijk vast een hoofdelijke motie van wantrouwen aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 april 2021 @ 17:19:01 #295
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199100545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar vaak zit zo'n reces toch vol gepland voor kamerleden, al zal dat nu met corona misschien meevallen, veel werkbezoeken gaan niet door. Voor dit debat zullen alle kamerleden namelijk in Den Haag moeten zijn, er komt namelijk vast een hoofdelijke motie van wantrouwen aan.
Het is wel te hopen dat het morgen nog is ja. Anders heeft Markie twee weken tijd om er zich nog uit te glibberen.
  woensdag 21 april 2021 @ 17:19:17 #296
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199100546
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:12 schreef Hanca het volgende:
Eerst een brief... maar vrijdag begint het reces?
Die brief moet dus snel komen.
En Sylvana interesseert die antwoorden haar geen reet ^O^
De maat is gewoon vol _O_

Wat een topwijf is dit opeens *O*
  woensdag 21 april 2021 @ 17:20:25 #297
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199100554
Kamervoorzitter klonk ook erg goed ^O^
pi_199100557
Wat een bananenrepubliek is het toch geworden. Wat mij betreft mag er gekeken worden naar strafrechtelijke vervolging van de politieke kopstukken in dit almaar groter wordende drama.
pi_199100561
Morgen is het debat van de versoepeling
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 17:24:39 #300
408813 crew  trein2000
pi_199100590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat een bananenrepubliek is het toch geworden. Wat mij betreft mag er gekeken worden naar strafrechtelijke vervolging van de politieke kopstukken in dit almaar groter wordende drama.
Te beginnen met de staatsrechtelijke eindverantwoordelijke voor de belastingdienst?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 21 april 2021 @ 17:32:13 #301
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199100632
Slotje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')