SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik zag eerst wel iets in de versoepelingen met die groene-vinkje-app (vaccinatie of neg. test).quote:Op maandag 12 april 2021 11:11 schreef galantis het volgende:
Een ieder met ook maar een greintje eigenwaarde in zijn lijf gaat hier toch echt niet aan meedoen, zou je zeggen.
quote:Op maandag 12 april 2021 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mensen die van kant en klare maaltijden houden, zo goed?
Ik was rond oud&nieuw op vakantie in Zweden, op de veerboot daar naartoe zag je Nederlanders, Duitsers, Fransen, Luxemburgers....quote:Op maandag 12 april 2021 11:05 schreef Vasilevski het volgende:
Het grappige is dat er zat Nederlanders 'onder de radar' gewoon lekker op vakantie gaan zonder media-aandacht.
https://www.volkskrant.nl(...)-in-madrid~becef35d/quote:Tienduizenden Fransen, de coronaregels in eigen land ontvluchtend, gingen hen de afgelopen maanden al voor. De soepele regels voor horeca en restaurants in Madrid zijn niet alleen voor Spanje bijzonder: terrassen zijn tot 23.00 uur open, en ook in de restaurants kun je terecht. "Veel Fransen voelen zich geïsoleerd. Ze worden depressief zo verder te moeten leven. En dan zien ze in Madrid, waar alles open is", zegt Inès Mahjoub.
Toch blijft het raar: Spanjaarden zijn de paasdagen verplicht in hun deelstaten te blijven. Maar wie uit het buitenland aanvliegt kan overal terecht. En dus zitten Duitsers in de zon op Mallorca. En vieren Fransen feest in Barcelona en Madrid.
"Je krijgt het gevoel dat corona niet bestaat. Ik zit liever hier dan in Nederland, zegt de Nederlandse Anne de Boer, die vanwege haar werk al drie jaar naar Madrid op en neer reist. Ze zit met vrienden op een terrasje met wijn en olijven, niet ver van de discotheek waar de Françaises Xénia en Inès aan het dansen zijn.
quote:Madrid is nu de feesthoofdstad van Europa en Franse jongeren genieten er met volle teugen van. Precies een jaar geleden koelden de Madrilenen hun coronadoden nog op een ijsbaan omdat er in de mortuaria geen plek meer was. Inmiddels is ook in de Spaanse hoofdstad de rek eruit.
Soepel
Vergeleken met de meeste andere plekken in Europa en binnen Spanje zijn de Madrileense coronaregels opvallend soepel. Er geldt een mondkapjesplicht op straat, maar op de terrassen en in de bars en restaurants – die gewoon open zijn – gaan de mondkapjes af.
De avondklok gaat pas in om elf uur en wordt niet onmiddellijk gehandhaafd – sommige gasten klokken pas tegen elven hun laatste biertje weg.
De discotheken wisten wel een mouw te passen aan de avondklok en openen hun deuren ’s middags, om tot vlak voor elf uur door te gaan.![]()
![]()
Precies, wat heb je aan een testevenement als iedereen zich nog aan de coronaregels moet houden ?quote:Op maandag 12 april 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hele probleem van die testevents, als je bij voorbaat al allerlei risico's uit het experiment haalt, krijg je natuurlijk nooit fatsoenlijke data.
Ja, we hebben geen inzicht meer in de gezette vaccinaties door huisartsen.quote:Op maandag 12 april 2021 11:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Serieus? Zijn ze nu al het overzicht kwijt?
Enkele jaren geleden lachten we nog om de taalvondst 'Hou je veilig!', nu roepen we het nog net niet woordelijk naar elkaar. De Engelse uitdrukking 'Stay home, stay safe!' heeft er wel wat van weg.quote:Op maandag 12 april 2021 11:11 schreef galantis het volgende:
[..]
"veilig en verantwoord"![]()
mag van mij straks ook wel op het lijstje van de verbannen kreten, naast "vanwege corona" etc.
[..]
Een ieder met ook maar een greintje eigenwaarde in zijn lijf gaat hier toch echt niet aan meedoen, zou je zeggen.
Faal op faal op faal op faal op faalquote:Op maandag 12 april 2021 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, we hebben geen inzicht meer in de gezette vaccinaties door huisartsen.
Je zou toch zeggen aantal bestelde prikken is ~ aantal gezette prikkenquote:Op maandag 12 april 2021 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het erge is dat het dus informatie is die je niet meer met terugwerkende kracht kunt verkrijgen, dus de prikken die nu gezet worden door de huisartsen ben je "kwijt" je hebt dus geen inzicht meer wat er bijvoorbeeld qua kwetsbare groepen nog moet worden gezet.quote:Op maandag 12 april 2021 11:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Faal op faal op faal op faal op faal
Maar hé, nog even 2 weken volhouden mensen.
Wat een gepruts.
En dan gaat het straks zo gebracht worden dat het dan toch maar goed is dat ze nu begonnen zijn met die test samenleving! Maakt niet uit dat we tegenvallers hebben waardoor we langer in lockdown moeten. Met een negatieve test kan je weer gewoon dingen doen!quote:Op maandag 12 april 2021 11:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Faal op faal op faal op faal op faal
Maar hé, nog even 2 weken volhouden mensen.
Wat een gepruts.
Dat lijkt me sterk. De huisartsen zullen het wel gedocumenteerd hebben wie ze hebben geprikt. Maar die data gaat niet richting RIVM/GGD.quote:Op maandag 12 april 2021 11:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het erge is dat het dus informatie is die je niet meer met terugwerkende kracht kunt verkrijgen, dus de prikken die nu gezet worden door de huisartsen ben je "kwijt" je hebt dus geen inzicht meer wat er bijvoorbeeld qua kwetsbare groepen nog moet worden gezet.
Weet jij waar een huisarts hem allemaal insteekt?quote:Op maandag 12 april 2021 11:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen aantal bestelde prikken is ~ aantal gezette prikken
(minus een verlies percentage, oke)
De aantallen is nog wel het minst belangrijk, dat je kun je wel achterhalen op basis van je voorraad en uitlevering, en over 2 maanden is het ook niet zo heel belangrijk omdat je dan dermate veel prikken kan doen dat iedereen binnen no time aan de beurt is, echter in deze fase moet je nog gericht prikken om zoveel mogleijk "probleem" gevallen te vaccineren.quote:Op maandag 12 april 2021 11:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen aantal bestelde prikken is ~ aantal gezette prikken
(minus een verlies percentage, oke)
Volgens mij is dat deels waar, maar op deze manier mis je dus inzicht in je strategie.quote:Op maandag 12 april 2021 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. De huisartsen zullen het wel gedocumenteerd hebben wie ze hebben geprikt. Maar die data gaat niet richting RIVM/GGD.
Too much informationquote:Op maandag 12 april 2021 11:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet jij waar een huisarts hem allemaal insteekt?
Blijf ik nog steeds de meest rare vraag vinden als je een afspraak maakt, of je gegevens met het RIVM (en huisarts) mogen worden gedeeld. Ik begrijp waar het vandaan komt, maar het slaat toch wel de plank een beetje mis.quote:Op maandag 12 april 2021 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. De huisartsen zullen het wel gedocumenteerd hebben wie ze hebben geprikt. Maar die data gaat niet richting RIVM/GGD.
Eens, de roverheid wil ons voor altijd binnen houden!!1!!1quote:Op maandag 12 april 2021 11:25 schreef Sfancta het volgende:
Denken dat er versoepelingen komen op 28 april!!!!!!
quote:Op maandag 12 april 2021 11:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Serieus? Zijn ze nu al het overzicht kwijt?
Absurd dat Hugo de Jonge en RIVM daar niet veel harder op aangepakt worden, maar de dataverzameling is inderdaad een dramaquote:Op maandag 12 april 2021 11:20 schreef raptorix het volgende:
quote:Er is geen compleet beeld meer van de vaccinatiegraad van verschillende kwetsbare groepen. Het RIVM, dat de cijfers bijhield, is er deze week mee gestopt, bevestigt een woordvoerder aan de NOS.
De beslissing van het RIVM betekent dat nu onduidelijk is hoeveel mensen in verpleeghuizen en instellingen een vaccinatie tegen het coronavirus hebben gehad. Ook van mensen met medische risico's is dat onbekend. Het is dus ook onduidelijk hoeveel mensen in die groepen nog moeten worden gevaccineerd.
Volgens de RIVM-woordvoerder is het besluit om te stoppen genomen omdat verschillende uitvoerders nu verantwoordelijk zijn voor het prikken van deze groepen. Het maken van de rapportage is daardoor "te complex en niet meer betrouwbaar genoeg".![]()
![]()
"You had one job"......quote:Het RIVM werkt wel aan een nieuw registratiesysteem voor meer inzicht in de vaccinatiecijfers. Dit 'COVID-vaccinatie Informatie- en Monitoringsysteem (CIMS)' is technisch klaar, maar nog niet alle partijen delen hun gegevens. Alleen GGD-cijfers zitten momenteel in het systeem. Cijfers van de ziekenhuizen, verpleeghuizen en instellingen en huisartsen ontbreken deels nog. Over een aantal weken moet het nieuwe systeem werken.
Was het maar zo, ik geil daar op.quote:Op maandag 12 april 2021 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens, de roverheid wil ons voor altijd binnen houden!!1!!1
Klopt, huisartsen krijgen gewoon een financiële vergoeding voor elke vaccinatie die ze zetten. Die houden dus echt wel een administratie bij. Is eerder een gevalletje "wil niet" dan "kan niet".quote:Op maandag 12 april 2021 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je zwaarbewapend een shooting spree houdenquote:
Neu, tis Nederland he. Taakstrafje van 40 uur. Waar je tegen in hoger beroep kan.quote:Op maandag 12 april 2021 11:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan moet je zwaarbewapend een shooting spree houden
Dan kun je er vanuit gaan dat ze je voor altijd binnen willen houden
Ik verbaasde me gister ook over de kinderen van m'n zwager breed lachend op de insta vanuit een zonniger italie. Tsjah.... vraag me af hoe essentieel zoiets is.quote:Op maandag 12 april 2021 11:19 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik was rond oud&nieuw op vakantie in Zweden, op de veerboot daar naartoe zag je Nederlanders, Duitsers, Fransen, Luxemburgers....
Allemaal mensen die de lockdown ontvluchtten
Hoe moet je anders je Italiaans een beetje fris houden.quote:Op maandag 12 april 2021 11:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik verbaasde me gister ook over de kinderen van m'n zwager breed lachend op de insta vanuit een zonniger italie. Tsjah.... vraag me af hoe essentieel zoiets is.
Gewoon bij de locale pizzeriaquote:Op maandag 12 april 2021 11:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe moet je anders je Italiaans een beetje fris houden.
Ik geloof dat ik ergens in februari op verschillende forums het balletje heb opgeworpen van: hoe wordt de vaccinatiegraad eigenlijk geteld? Waarom wordt het op modellen gebaseerd in plaats van gewoon het exacte aantal te tellen? Wat is het cijfer eigenlijk nog waard als het van week tot week verandert door aanpassingen in de meetmethode? Was niet echt een antwoord op behalve dat dit misschien nog wel een dingetje kon worden.quote:Op maandag 12 april 2021 11:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
[..]
Absurd dat Hugo de Jonge en RIVM daar niet veel harder op aangepakt worden, maar de dataverzameling is inderdaad een drama
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.html
[..]
[..]
"You had one job"......
Mja, werkdruk is daar nu natuurlijk enorm. Ze moeten naast hun reguliere afspraken ook hele vaccinatielijn gaan opzetten (evt. incl locatie) en daar administratie van bijhouden en dat weer communiceren met RIVM. Kan me voorstellen dat ze nu zeggen nou dat laatste gaan we voorlopig niet doen als het zo omslachtig moet.quote:Op maandag 12 april 2021 11:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Klopt, huisartsen krijgen gewoon een financiële vergoeding voor elke vaccinatie die ze zetten. Die houden dus echt wel een administratie bij. Is eerder een gevalletje "wil niet" dan "kan niet".
En ondertussen rapporteren ze in andere landen bijna tot op de komma nauwkeurig.quote:Op maandag 12 april 2021 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik ergens in februari op verschillende forums het balletje heb opgeworpen van: hoe wordt de vaccinatiegraad eigenlijk geteld? Waarom wordt het op modellen gebaseerd in plaats van gewoon het exacte aantal te tellen? Wat is het cijfer eigenlijk nog waard als het van week tot week verandert door aanpassingen in de meetmethode? Was niet echt een antwoord op behalve dat dit misschien nog wel een dingetje kon worden.
Nu is het april en zijn we het overzicht kwijt.
Als zij vakantie essentieel vinden, dan is het niet aan een ander om daar over te oordelenquote:Op maandag 12 april 2021 11:30 schreef Gunner het volgende:
Ik verbaasde me gister ook over de kinderen van m'n zwager breed lachend op de insta vanuit een zonniger italie. Tsjah.... vraag me af hoe essentieel zoiets is.
Panterprint gespot. En euroknaller kant en klaar maaltijd in de koffer mee!quote:Op maandag 12 april 2021 11:38 schreef RipCity het volgende:
Zon, zee en een mondkapje: zo ziet de proefvakantie op Rhodos eruit
https://www.nu.nl/economi(...)op-rhodos-eruit.html
Die foto zegt genoeg over ‘t soort mensen![]()
Die buffet methode ook. Verder gewoon 1.5 meter en mondkapjes en alles. Naja, liever zij proefkonijn dan wij.
Je preekt nu een beetje voor eigen parochie omdat je zelf ook 'gewoon' op buitenlandreis gaat. Feit is dat niet essentiële reizen afgeraden wordt. Maar ja de grenzen zijn niet dicht dus meer dan dit advies zal het idd niet worden.quote:Op maandag 12 april 2021 11:35 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als zij vakantie essentieel vinden, dan is het niet aan een ander om daar over te oordelen
En het is wat mij betreft ZEKER NIET aan de overheid om te bepalen wat wel en niet essentieel is......
Hetzelfde geldt uiteraard voor "niet essentiele" winkels
Positief bekeken, komt het virus niet zomaar weer Nederland meer binnen, als iedereen en de wereld al gevaccineerd is behalve Nederland.quote:Op maandag 12 april 2021 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hongarije gaat wel als een malle met het vaccineren zeg, dik koploper binnen de EU denk ik?
Heb nog nooit iemand z’n telefoon aan zo’n band zien hangen. Wtf is dat nou weer. Ipv mocro-tasje nu je tellie eraan hangen.quote:Op maandag 12 april 2021 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Panterprint gespot. En euroknaller kant en klaar maaltijd in de koffer mee!
Zou nu toch best aan het zwembad willen liggen met een whiskytje cola naast me.quote:Op maandag 12 april 2021 11:38 schreef RipCity het volgende:
Die buffet methode ook. Verder gewoon 1.5 meter en mondkapjes en alles. Naja, liever zij proefkonijn dan wij.
Van de meeste hier in de buurt kun je hooguit je Arabisch oppoetsen.quote:
Oh shit, ik dacht dat dat z'n stoma was!quote:Op maandag 12 april 2021 11:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Heb nog nooit iemand z’n telefoon aan zo’n band zien hangen. Wtf is dat nou weer. Ipv mocro-tasje nu je tellie eraan hangen.
Die gebruiken Sputnikquote:Op maandag 12 april 2021 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hongarije gaat wel als een malle met het vaccineren zeg, dik koploper binnen de EU denk ik?
Het ergste vind ik is dat hierdoor de start van het vaccineren is uitgesteld. Ondanks dat het vaccin in december beschikbaar kwam en de meeste Europese landen toen ook begonnen met prikken, heeft het in Nederland nog weken geduurd voordat alles op gang kwam, o.a. omdat er IT-systemen moesten worden gemaakt om het allemaal in goede banen te leiden.quote:Op maandag 12 april 2021 11:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Absurd dat Hugo de Jonge en RIVM daar niet veel harder op aangepakt worden, maar de dataverzameling is inderdaad een drama
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.html
[..]
[..]
"You had one job"......
Moet er niet aan denken, dan blijf ik liever lekker thuis.quote:Op maandag 12 april 2021 11:38 schreef RipCity het volgende:
Nou nou. De avondklok-relschoppers zijn vrij genadeloos aangepakt.quote:Op maandag 12 april 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Neu, tis Nederland he. Taakstrafje van 40 uur. Waar je tegen in hoger beroep kan.
Ach kom, je bent zelf ambtenaar zeker ?quote:Op maandag 12 april 2021 11:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mja, werkdruk is daar nu natuurlijk enorm. Ze moeten naast hun reguliere afspraken ook hele vaccinatielijn gaan opzetten (evt. incl locatie) en daar administratie van bijhouden en dat weer communiceren met RIVM. Kan me voorstellen dat ze nu zeggen nou dat laatste gaan we voorlopig niet doen als het zo omslachtig moet.
Ook koploper qua coronadoden, met meer doden per bevolking dan Brazilië.quote:Op maandag 12 april 2021 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat is wel bekend, maar ik ben er zelf ook voorstander van om de lockdown niet af te gaan dwingen door bloed door de straten te laten vloeien.quote:Op maandag 12 april 2021 11:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nou nou. De avondklok-relschoppers zijn vrij genadeloos aangepakt.
Onze Staat is veel machtiger dan men denkt. Als het straks zou moeten kunnen ze de hele bevolking binnenhouden en iedere opstand de kop indrukken. Dat de burgemeesters nu huilen dat het niet te handhaven valt komt omdat de druk niet hoog genoeg is en zij het met de zachte hand willen doen.
Meid.quote:Op maandag 12 april 2021 11:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ach kom, je bent zelf ambtenaar zeker ?
Al meer dan een jaar lang is het motto dat "een vaccin de enige uitweg uit de crisis is"
Dan moet je ook zorgen dat je er klaar voor bent als de vaccins er zijn
Dan moet je niet weken later als andere landen beginnen, dan moet je niet nog vaccinatielocatie opbouwen, en al helemaal niet een falende data verzameling hebben
Ze zijn nu nog bezig om personeel te recruteren voor het prikken
Een vriendin van mijn moeder is oud verpleegkundige en had zich aangemeld bij als "prikker"
Ze kon beginnen, en moest eerst 70km rijden voor een training hoe om te gaan met alle verschillenden IT-systeempjes waar het werkschema/agenda enzo instaat en waar ze alles in op moeten zoeken van de vaccinatie afspraken
Eenmaal thuis had ze (in de 60) problemen met inloggen op de tablet die ze kreeg, dat heeft ook nog weer een tijd gekost met helpdesk en hulp van haar dochter.
Uiteindelijk heeft ze van ellende de boel maar aan de kant gesmeten en gezegd tegen de GGD dat ze niet meer komt....
En zulke vragen zie je, helaas, zelden tot nooit voorkomen vanuit de media tijdens een persco, bij een talkshow of wat dan ook.quote:Op maandag 12 april 2021 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ergste vind ik is dat hierdoor de start van het vaccineren is uitgesteld. Ondanks dat het vaccin in december beschikbaar kwam en de meeste Europese landen toen ook begonnen met prikken, heeft het in Nederland nog weken geduurd voordat alles op gang kwam, o.a. omdat er IT-systemen moesten worden gemaakt om het allemaal in goede banen te leiden.
En nog geen vier maanden later is alles in de soep gelopen en moet er wéér een nieuw IT-systeem komen. Wat is dit joh?
Jah, wen maar vast aan dit soort foto's. Nu UK, straks volgen andere landen.quote:
Nog twee wekenquote:Op maandag 12 april 2021 11:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jah, wen maar vast aan dit soort foto's. Nu UK, straks volgen andere landen.
En wij nog maar 'even volhouden jongens'
Máár Hugo (en Rutte etc) heeft echt het beste met ons voor hoor. En wat vinden ze het jammer allemaal. En ze zien dat het zo zwaar is voor iedereen.quote:Op maandag 12 april 2021 11:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jah, wen maar vast aan dit soort foto's. Nu UK, straks volgen andere landen.
En wij nog maar 'even volhouden jongens'
De afgelopen 13 maanden hebben we de gitzwarte kant van de Nederlandse Staat kunnen zienquote:Op maandag 12 april 2021 11:45 schreef Confetti het volgende:
Nou nou. De avondklok-relschoppers zijn vrij genadeloos aangepakt.
Onze Staat is veel machtiger dan men denkt. Als het straks zou moeten kunnen ze de hele bevolking binnenhouden en iedere opstand de kop indrukken.
"met de zachte hand willen doen"quote:Dat de burgemeesters nu huilen dat het niet te handhaven valt komt omdat de druk niet hoog genoeg is en zij het met de zachte hand willen doen.
Ik adviseer je enkeltje apotheek voor wat kalmeringspilletjesquote:Op maandag 12 april 2021 11:56 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De afgelopen 13 maanden hebben we de gitzwarte kant van de Nederlandse Staat kunnen zien
Beschaving, burgerrechten en vrijheden zitten onder een dun laagje chroom
Met een pennestreek werden de rechten en vrijheden van burgers ingeperkt, de grondwet omzeild met spoedwetjes waardoor het ineens wel een wettelijke grondslag heeft, tienduizenden bedrijven gesloten met amper compensatie
Met snelrecht zijn de mensen veroordeeld voor die avondklokrellen
Mensen die alleen berichten hebben gepost op social media en in App groepen, maar niet fysiek hebben deelgenomen aan de rellen, werden tot maanden celstraf veroordeeld wegen 'opruiing'
Absurd
Kijk hoe fanatiek de handhaving van die avondklok was, hele snelwegen geblokkeerd om 21:05 op de eerste dag van de avondklok
Zoiets doe je als politie alleen maar als je een intense hekel aan gewone burgers hebt
En dan kunnen ze wel simpelweg zeggen "we handhaven de wet"
Maar er zijn zoveel zaken die niet of nooit gehandhaafd worden, en waar geen politiecapaciteit voor is
Zie het enorme machtsvertoon waarmee vreedzame demonstraties neergeslagen worden
Honderden MEers, waterkanonnen, honden, paarden, alles wordt van stal gehaald
"voor de Volksgezondheid" tenslotte ???
[..]
"met de zachte hand willen doen"
Nee, de burgemeesters snappen dat dit lang genoeg heeft geduurt, en dat de huidige aanpak volkomen buiten proporties is
Met "zachte hand" heeft dit niets te maken
Yup. Dit was min of meer precies mijn uitspraak nadat de verkiezingsuitslagen bekend werden....quote:Op maandag 12 april 2021 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijkbaar wilden als bevolking nog meer gepruts van deze heren
Het is geen nieuw systeem, het is hetzelfde systeem. Het systeem waar in december over gesproken werd was ook CIMS, die nog niet de nodige koppelingen had.quote:Op maandag 12 april 2021 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ergste vind ik is dat hierdoor de start van het vaccineren is uitgesteld. Ondanks dat het vaccin in december beschikbaar kwam en de meeste Europese landen toen ook begonnen met prikken, heeft het in Nederland nog weken geduurd voordat alles op gang kwam, o.a. omdat er IT-systemen moesten worden gemaakt om het allemaal in goede banen te leiden.
En nog geen vier maanden later is alles in de soep gelopen en moet er wéér een nieuw IT-systeem komen. Wat is dit joh?
Leg uit wat er inhoudelijk niet klopt aan mijn post ?quote:Op maandag 12 april 2021 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik adviseer je enkeltje apotheek voor wat kalmeringspilletjes
Neh.quote:Op maandag 12 april 2021 11:57 schreef Haags het volgende:
Als ik het goed begrijp kan er dus nog e.e.a aan besluitvorming omtrent de terrassen gaan veranderen voor morgenavond 19.00
Nee, je was aan het goedpraten en excuses aan het zoeken waarom het niet voor elkaar is, dat is wat andersquote:Op maandag 12 april 2021 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meid.
Ik geef aan waarom ik begrijp dat ze het niet aanleveren. Je valt me nu aan op dingen die ik helemaal niet heb gezegd of helemaal niet geïnsinueerd heb.
Als je me gewoon eerst had gevraagd; "Wat vind je daarvan dat het nog niet op orde is?" dan waren we snel klaar want natuurlijk had RIVM/GGD/Ministerie dit allemaal veel eerder moeten regelen.
Oh, heeft het kabinet een plan dan?quote:Op maandag 12 april 2021 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Neh.
Puur wat mensen die even Good will punten willen scoren. Wetende dat het kabinet toch niet opeens af gaat wijken van hun plan.
Ik kreeg gisteravond eigenlijk een beetje het gevoel na de hernieuwde oproep vanuit burgemeesters dat het nog niet helemaal een gelopen race zou zijn.quote:Op maandag 12 april 2021 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Neh.
Puur wat mensen die even Good will punten willen scoren. Wetende dat het kabinet toch niet opeens af gaat wijken van hun plan.
Vraag me echt af wat nog het nut is van een avondklok als straks de temperaturen echt gaan stijgen en iedereen gewoon massaal voor 22u bij elkaar gaat bieren, bbq-en en noem maar op.quote:Op maandag 12 april 2021 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Terrassen zullen wel open gaan, maar de avondklok gaat er zeker niet af.
Gelukkig zou die er als eerste af gaan en niet als wisselgeld worden gebruikt!
Het is wel interessant. De burgemeesters zeggen dit nu omdat ze ook meedenken met de politie. Inbeuken op 'wappies' is één ding, die kun je nog enigszins dehumaniseren. Studenten in het park is wat lastiger. Je kunt nog wel een keertje het park ontruimen en mensen desnoods wegslepen. Datzelfde 3x per week doen is een ander verhaal. Dat kan op een gegeven moment alleen maar snel en efficiënt door ook voor deze gevallen gebruik te maken van waterkanonnen, honden, paarden, traangas, etc.quote:Op maandag 12 april 2021 11:56 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De afgelopen 13 maanden hebben we de gitzwarte kant van de Nederlandse Staat kunnen zien
Beschaving, burgerrechten en vrijheden zitten onder een dun laagje chroom
Met een pennestreek werden de rechten en vrijheden van burgers ingeperkt, de grondwet omzeild met spoedwetjes waardoor het ineens wel een wettelijke grondslag heeft, tienduizenden bedrijven gesloten met amper compensatie
Met snelrecht zijn de mensen veroordeeld voor die avondklokrellen
Mensen die alleen berichten hebben gepost op social media en in App groepen, maar niet fysiek hebben deelgenomen aan de rellen, werden tot maanden celstraf veroordeeld wegen 'opruiing'
Absurd
Kijk hoe fanatiek de handhaving van die avondklok was, hele snelwegen geblokkeerd om 21:05 op de eerste dag van de avondklok
Zoiets doe je als politie alleen maar als je een intense hekel aan gewone burgers hebt
En dan kunnen ze wel simpelweg zeggen "we handhaven de wet"
Maar er zijn zoveel zaken die niet of nooit gehandhaafd worden, en waar geen politiecapaciteit voor is
Zie het enorme machtsvertoon waarmee vreedzame demonstraties neergeslagen worden
Honderden MEers, waterkanonnen, honden, paarden, alles wordt van stal gehaald
"voor de Volksgezondheid" tenslotte ???
[..]
"met de zachte hand willen doen"
Nee, de burgemeesters snappen dat dit lang genoeg heeft geduurt, en dat de huidige aanpak volkomen buiten proporties is
Met "zachte hand" heeft dit niets te maken
Mooi, doe dan meteen de winkels ook. Daar heb ik meer aan.quote:Op maandag 12 april 2021 11:53 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
ZELFS JAAP WIL DE TERRASSEN OPEN JAAAAAAAAAA
Mensen blijven niet plakken, maar qua besmettingen zal dat nagenoeg niks uithalen inderdaad. In de prullenbak ermee.quote:Op maandag 12 april 2021 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag me echt af wat nog het nut is van een avondklok als straks de temperaturen echt gaan stijgen en iedereen gewoon massaal voor 22u bij elkaar gaat bieren, bbq-en en noem maar op.
Mag hoor. Wie weet heb je gelijkquote:Op maandag 12 april 2021 12:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteravond eigenlijk een beetje het gevoel na de hernieuwde oproep vanuit burgemeesters dat het nog niet helemaal een gelopen race zou zijn.
Vast wel. Test samenleving hé. Daar gaat wel aandacht naar toe. Duidelijk dat dat de prioriteit is.quote:
Dit.quote:Op maandag 12 april 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar ik denk dat het wel mee gaat vallen helaas. Die lui willen gewoon positief in het nieuws komen.
Niet alleen een politieke keuze, ook een maatschappelijke. Als je pure repressie toepast op mensen die gewoon een drankje in een park drinken met vrienden en helemaal geen rellen in de zin hebben, dan vergroot je de kloof tussen de burgers en politie / overheid enorm. Dat is (ook op de lange termijn) een onwenselijke oplossing.quote:Op maandag 12 april 2021 12:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is wel interessant. De burgemeesters zeggen dit nu omdat ze ook meedenken met de politie. Inbeuken op 'wappies' is één ding, die kun je nog enigszins dehumaniseren. Studenten in het park is wat lastiger. Je kunt nog wel een keertje het park ontruimen en mensen desnoods wegslepen. Datzelfde 3x per week doen is een ander verhaal. Dat kan op een gegeven moment alleen maar snel en efficiënt door ook voor deze gevallen gebruik te maken van waterkanonnen, honden, paarden, traangas, etc.
Je komt rechtsstatelijk wel op interessant terrein hiermee. De burgemeesters kunnen ook zeggen: wij gaan alles handhaven. Tegen de politie: we willen geen smoesjes horen van jullie. Dat park moet voor 21.30 uur onder alle omstandigheden leeg zijn. Geen middel is ongeoorloofd, jullie mogen alles uit de kast trekken, als dat park maar leeg is. In België is dit onlangs nog wel gebeurd. Dat burgemeesters hier dat niet willen is één ding, maar zeggen dat het niet 'kan' is een onwaarheid. Het is een keuze.
Als we hier wel voor die lijn zouden kiezen, zou ongeveer 1/3 van Nederland daar achter staan. Het is naïef om te denken dat iedereen dan 'in opstand' zou komen. Een andere 1/3 zou misschien kritisch zijn, maar in elke bevolking is ook een groep van ongeveer 25% tot 33% die verlangt naar sterk leiderschap. Eindelijk een sterke man die paal en perk stelt en die iedereen dwingt zich aan de regels te houden, hoe onzinnig ook. Het is een politieke keuze om deze mensen (nog) niet op hun wenken te bedienen.
met die nuttige zelftests ook nog eensquote:Op maandag 12 april 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mag hoor. Wie weet heb je gelijk![]()
Maar ik denk dat het wel mee gaat vallen helaas. Die lui willen gewoon positief in het nieuws komen.
[..]
Vast wel. Test samenleving hé. Daar gaat wel aandacht naar toe. Duidelijk dat dat de prioriteit is.
Wat gek dat je dat dacht. Ik heb totaal geen actieve herinneringen aan Mark Rutte die het had over twee weken en bovenst op de stapel.quote:Op maandag 12 april 2021 12:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een avondklok zonder handhaving zou binnen een week een lachertje worden. Dus je doet het 'goed', of niet. Vergeleken met andere landen is het hier nog vrij mild qua handhaving en starttijd.
Ik had alleen verwacht dat de avondklok zeer tijdelijk zou zijn.
En wie gaat dan het beleid maken?quote:Op maandag 12 april 2021 12:13 schreef Lurf het volgende:
Het wordt tijd om ze de wacht aan te zeggen, en nu een keer echt.
Weerman Calandquote:Op maandag 12 april 2021 12:16 schreef Caland het volgende:
Denk dat het niks te maken heeft met goed in het nieuws willen komen als je het over de burgemeesters hebt.
In de grote steden heeft men gezien hoe snel het massaal druk werd op plekken bij de eerste beste zonnestraaltjes. Laat staan als het vanaf volgend weekend standaard een graad of 20 is, het halve land vrij heeft met koningsdag en je bijvoorbeeld ook nog eens de ontknoping van het voetbal hebt.
Dan handhaven is niet te doen lijkt me en dat zien zij terecht in
Mwah, gewoon menselijk gedrag. In uithoeken van Nederland zal het allemaal wel meevallen maar in sterk stedelijke gebieden blijft men niet binnen bij dergelijk weer. Dat is in de winter wel anders natuurlijk.quote:
Ja en nee. Je gaat handhaven, of niet. Daar zit in dit geval weinig ruimte in, anders is het na een dag gedaan met alle regels. Je weet dat het nu niet kan of mag of alleen met ernstige beperkingen. Dat weet iedereen die daar aanwezig is.quote:Op maandag 12 april 2021 12:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet alleen een politieke keuze, ook een maatschappelijke. Als je pure repressie toepast op mensen die gewoon een drankje in een park drinken met vrienden en helemaal geen rellen in de zin hebben, dan vergroot je de kloof tussen de burgers en politie / overheid enorm. Dat is (ook op de lange termijn) een onwenselijke oplossing.
Veel beter zouden positieve oplossingen zijn. Zoals het bieden van alternatieven. Bijvoorbeeld terrassen open. Ook nog eens goed voor de horeca.
Gelukkig zien steeds meer beleidsmensen dat in. Zal niet lang meer duren nu
Dat suggereert dat er nu wél beleid gemaakt wordt. Mijn punt is juist dat dat niet gebeurt.quote:Op maandag 12 april 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En wie gaat dan het beleid maken?
Nee, niet alleen in de stedelijke gebieden gaat men naar buiten met mooi weer.quote:Op maandag 12 april 2021 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, gewoon menselijk gedrag. In uithoeken van Nederland zal het allemaal wel meevallen maar in sterk stedelijke gebieden blijft men niet binnen bij dergelijk weer. Dat is in de winter wel anders natuurlijk.
quote:
En door.quote:Een man (1944)
Maar er is natuurlijk wel een reden waarom voornamelijk in de grote steden de stadsparken zo vol lopen. Als ik het bijvoorbeeld in Nijmegen zag waren het veel studenten en mensen die uberhaupt al in of rondom het centrum wonen zoals mijzelf. Ik heb een klein klotebalkonnetje waar geen zuchtje wind staat.quote:Op maandag 12 april 2021 12:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, niet alleen in de stedelijke gebieden gaat men naar buiten met mooi weer.
Klopt maar er is wel meer ruimte.quote:Op maandag 12 april 2021 12:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, niet alleen in de stedelijke gebieden gaat men naar buiten met mooi weer.
In België is er onlangs een feestvierder uit het raam doodgevallen terwijl hij aan de politie probeerde te ontsnappen: We kunnen zeggen dom en onbezonnen en niet de schuld van de politie, maar de vooraanstaande viroloog Marc Van Ranst zei nog iets anders: Nul compassie.quote:Op maandag 12 april 2021 12:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet alleen een politieke keuze, ook een maatschappelijke. Als je pure repressie toepast op mensen die gewoon een drankje in een park drinken met vrienden en helemaal geen rellen in de zin hebben, dan vergroot je de kloof tussen de burgers en politie / overheid enorm. Dat is (ook op de lange termijn) een onwenselijke oplossing.
Veel beter zouden positieve oplossingen zijn. Zoals het bieden van alternatieven. Bijvoorbeeld terrassen open. Ook nog eens goed voor de horeca.
Gelukkig zien steeds meer beleidsmensen dat in. Zal niet lang meer duren nu
Natuurlijk wordt er beleid gemaakt, het is alleen slecht beleid.quote:Op maandag 12 april 2021 12:19 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat suggereert dat er nu wél beleid gemaakt wordt. Mijn punt is juist dat dat niet gebeurt.
Dat is in Twente niet anders. Alleen hier heb je we veel meer ruimte. Hebben mensen ruime tuinen, veel buitengebied etc.quote:Op maandag 12 april 2021 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, gewoon menselijk gedrag. In uithoeken van Nederland zal het allemaal wel meevallen maar in sterk stedelijke gebieden blijft men niet binnen bij dergelijk weer. Dat is in de winter wel anders natuurlijk.
Waarom wordt er in het nieuwsartikel dan gesproken over een nieuw systeem dat binnen enkele weken in gebruik genomen kan gaan worden?quote:Op maandag 12 april 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is geen nieuw systeem, het is hetzelfde systeem. Het systeem waar in december over gesproken werd was ook CIMS, die nog niet de nodige koppelingen had.
Internet is soms wel een mooie goudmijn, dit is de ICT specificatie van huisartsen voor het delen van informatie met RIVM (in CIMS):
https://www.nhg.org/sites(...)ie_1.1-21dec20_0.pdf
Hier was in december in elk geval discussie over, en huisartsen waren niet bereid alle informatie te delen. Dit is wat ik verder kon vinden over CIMS:
https://www.rijksoverheid(...)ens-coronavaccinatie
Ik snap niet zo goed waarom dit zo complex is en waarom dit in december ook al een probleem was.
Niet te positief graag, straks komt al dat randstadvolk hier naar toe.quote:Op maandag 12 april 2021 12:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is in Twente niet anders. Alleen hier heb je we veel meer ruimte. Hebben mensen ruime tuinen, veel buitengebied etc.
Ja precies, zie ook mijn tweede post. Dus ik vind het niet raar dat juist de burgemeesters van de grote steden oproepen tot meer spreiding.quote:Op maandag 12 april 2021 12:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is in Twente niet anders. Alleen hier heb je we veel meer ruimte. Hebben mensen ruime tuinen, veel buitengebied etc.
Hugo zou de organisatie van een schoolreisje nog in het 100 laten lopen, mijn verwachtingspatroon is nogal laag voor de beste man.quote:Op maandag 12 april 2021 12:19 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat suggereert dat er nu wél beleid gemaakt wordt. Mijn punt is juist dat dat niet gebeurt.
Tuurlijk 'kan' het wel, maar het is de vraag of je zulke keiharde repressie en overheidsingrijpen moet willen met een pandemie als excuusquote:Op maandag 12 april 2021 12:06 schreef Vasilevski het volgende:Het is wel interessant. De burgemeesters zeggen dit nu omdat ze ook meedenken met de politie. Inbeuken op 'wappies' is één ding, die kun je nog enigszins dehumaniseren. Studenten in het park is wat lastiger. Je kunt nog wel een keertje het park ontruimen en mensen desnoods wegslepen. Datzelfde 3x per week doen is een ander verhaal. Dat kan op een gegeven moment alleen maar snel en efficiënt door ook voor deze gevallen gebruik te maken van waterkanonnen, honden, paarden, traangas, etc.
Je komt rechtsstatelijk wel op interessant terrein hiermee. De burgemeesters kunnen ook zeggen: wij gaan alles handhaven. Tegen de politie: we willen geen smoesjes horen van jullie. Dat park moet voor 21.30 uur onder alle omstandigheden leeg zijn. Geen middel is ongeoorloofd, jullie mogen alles uit de kast trekken, als dat park maar leeg is. In België is dit onlangs nog wel gebeurd. Dat burgemeesters hier dat niet willen is één ding, maar zeggen dat het niet 'kan' is een onwaarheid. Het is een keuze.
Niks "politieke keuze"quote:Als we hier wel voor die lijn zouden kiezen, zou ongeveer 1/3 van Nederland daar achter staan. Het is naïef om te denken dat iedereen dan 'in opstand' zou komen. Een andere 1/3 zou misschien kritisch zijn, maar in elke bevolking is ook een groep van ongeveer 25% tot 33% die verlangt naar sterk leiderschap. Eindelijk een sterke man die paal en perk stelt en die iedereen dwingt zich aan de regels te houden, hoe onzinnig ook. Het is een politieke keuze om deze mensen (nog) niet op hun wenken te bedienen.
Je kan handhaven tot op zekere hoogte. Als er kleine groepjes zijn kan je dan zonder al teveel escalatie aanpakken.quote:Op maandag 12 april 2021 12:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja en nee. Je gaat handhaven, of niet. Daar zit in dit geval weinig ruimte in, anders is het na een dag gedaan met alle regels. Je weet dat het nu niet kan of mag of alleen met ernstige beperkingen. Dat weet iedereen die daar aanwezig is.
Maar alternatieven bieden die wel mogelijk zijn, dat zou inderdaad een goed idee zijn.
quote:Op maandag 12 april 2021 12:25 schreef raptorix het volgende:
Komt waarschijnlijk dat gekke mens hier ook weer opduiken dat elke dag post dat ze gaat afwachten of er veel mensen dood gaan aan de vaccinaties.
quote:Op maandag 12 april 2021 12:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet te positief graag, straks komt al dat randstadvolk hier naar toe.
Er zijn ook mensen die dood neervallen buiten de supermarkt of het zwembad. Dat betekent nog niet dat er een verband is tussen supermarktbezoek en dood neervallen.quote:Op maandag 12 april 2021 12:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, hij zet een stap buiten de priklocatie en valt dood
CARBIDSCHIETEN OPEN JAAAAAAAAAAA.quote:Op maandag 12 april 2021 12:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Enschede is ook een studentenstad toch?quote:Op maandag 12 april 2021 12:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Datzelfde kan je ook zeggen van covid maar dan tellen we ze maar wat graag mee lijkt het..quote:Op maandag 12 april 2021 12:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die dood neervallen buiten de supermarkt of het zwembad. Dat betekent nog niet dat er een verband is tussen supermarktbezoek en dood neervallen.
Er sterven dagelijks gemiddeld 95 mensen uit de leeftijdscategorie 70-80, kans dat dat ook een keertje bij een vaccinatielocatie gebeurt is dan aanwezig.
Daarom was het kaasschap bij mijn lokale AH leeg. Ook is kaas van een echte kaasboer veel lekkerder.quote:Op maandag 12 april 2021 12:30 schreef raptorix het volgende:
Bahhhhhhhhhh en dan ook nog een aanval op de essentiële infrastructuur
https://tweakers.net/nieu(...)ransportbedrijf.html
Ze zeggen van wel ja. Kijk maar naar Drizz... oh wacht.quote:Op maandag 12 april 2021 12:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Enschede is ook een studentenstad toch?
Haal je kaas dan ook lekker bij de kaasboerquote:Op maandag 12 april 2021 12:30 schreef raptorix het volgende:
Bahhhhhhhhhh en dan ook nog een aanval op de essentiële infrastructuur
https://tweakers.net/nieu(...)ransportbedrijf.html
Ook maar even tijdelijk stopzetten. Je weet maar nooit.quote:
Treurig, maar dit kan ook gewoon ongerelateerd hartfalen zijn. Om eens een voorbeeld te noemen.quote:
Het probleem lost zich vanzelf opquote:Op maandag 12 april 2021 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook maar even tijdelijk stopzetten. Je weet maar nooit.
Blijft straks geen vaccin meer over. Misschien toch maar genoegen nemen met een samenleving waar enkel 60+ gevaccineerd is? En de grootste risicogroepen?
Kan de rest gewoon nog een paar jaar in een testsamenleving blijven wonen.
Jij zit graag nog jaren in een lockdown ja? Want geen vaccinatie betekent nog jaren dit modderbeleid.quote:
quote:Op maandag 12 april 2021 12:37 schreef raptorix het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)erd-in-oss~bf29a759/
Al maanden weet je dat het komt, en nu gaan ze eens nadenken wie ze het gaan geven
Ik snap dat een heel plan fijner is, maar de eerste leveringen staan al vastquote:De Gezondheidsraad adviseert het vaccin van Janssen eerst aan 60-plussers en aan medische risicogroepen te geven. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen met het syndroom van Down, met morbide obesitas of met neurologische aandoeningen die tot ademhalingsproblemen kunnen leiden.
Of misschien aangereden door de bus?quote:Op maandag 12 april 2021 12:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Treurig, maar dit kan ook gewoon ongerelateerd hartfalen zijn. Om eens een voorbeeld te noemen.
Sterkte aan de nabestaanden.quote:
Welke 5G-chip?quote:Op maandag 12 april 2021 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij zit graag nog jaren in een lockdown ja? Want geen vaccinatie betekent nog jaren dit modderbeleid.
Of ben je banger voor de 5G-chip dan voor dit falende beleid?
Dat soort deals moet je sluiten om boven het gemiddelde van de EU uit te komen inderdaad. Het is jammer dat zulke risico's genomen moeten worden.quote:
Sinopharm is 79.34% effectief, zie https://www.nytimes.com/i(...)acker.html#sinopharm. UAE en Bahrein die dat gebruiken gaan ook "prima" (veel beter dan EU iig) qua doden. Uitspraken zijn verkeerd geïnterpreteerd en voor het gemak maar meteen gegeneraliseerd voor alle Chinese vaccins, want dat past mooi in het framequote:Op maandag 12 april 2021 11:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ook koploper qua coronadoden, met meer doden per bevolking dan Brazilië.
In Hongarije wordt ook bovengemiddeld veel gebruik gemaakt van het Chinese vaccin. Met Servië en Chili nog een land waar veel Chinese vaccins worden gebruikt, de vaccinatiegraad hoog is, maar waar het dodental ook hoog blijft en een harde lockdown noodzakelijk blijft. Er begint steeds meer een patroon te ontstaan.
China heeft vandaag voor het eerst openlijk toegegeven dat hun vaccins niet erg effectief zijn: https://apnews.com/articl(...)c7329823148ffbff6ef9
Jammer voor al die landen die hun coronastrategie deels op Chinese vaccins hebben gebaseerd.
Diezelfde opmerkingen moet je eens maken nadat een bejaarde aan covid zelf komt te overlijden. Komt half Fok! je lynchen.quote:Op maandag 12 april 2021 12:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of misschien aangereden door de bus?
Die in de vaccins zit natuurlijk!quote:
To die by your side is such a heavenly way to die...quote:Op maandag 12 april 2021 12:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of misschien aangereden door de bus?
Maar dat is onjuist.quote:Op maandag 12 april 2021 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die in de vaccins zit natuurlijk!
Daarnaast gaan er ook 35.000 naar de zorgmedewerkers in de ziekenhuizen.quote:Op maandag 12 april 2021 12:43 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
[..]
Ik snap dat een heel plan fijner is, maar de eerste leveringen staan al vast
Bron?quote:
quote:Grapperhaus reageert op burgemeesters: geen versoepeling buitenregels
"De situatie is er epidemiologisch niet naar dat we het verantwoord kunnen doen." Dat is de reactie van demissionair minister Grapperhaus op de oproep van burgemeesters om buiten meer toe te laten. De burgemeesters van de vier grote steden reageerden gisteren teleurgesteld op het nieuws dat het demissionaire kabinet de coronamaatregelen niet per 21 april wil versoepelen, maar pas de week daarna, als de besmettingscijfers het toelaten.
Vanmiddag hebben de burgemeesters overleg met Grapperhaus in het Veiligheidsberaad. "Dan gaan we het er goed over hebben", zei de minister. "En we gaan er zeker uitkomen."
quote:Man overlijdt kort na bezoek nieuwe priklocatie, feestelijke opening afgeblazen
Een 77-jarige man is kort na het ontvangen van een coronavaccinatie overleden, meldt Omroep West. De man was een van de eerste mensen die geprikt werden in een nieuwe locatie in Noordwijkerhout. De priklocatie zou vandaag officieel worden geopend door burgemeester Wendy Verkleij, maar de feestelijke opening is afgeblazen. De GGD onderzoekt of de vaccinatie iets met het overlijden van de man te maken heeft.
Medewerkers van de GGD zeggen tegen een verslaggever van Omroep West aangeslagen te zijn, maar hebben hun werk weer hervat. De priklocatie in Noordwijkerhout blijft gewoon open.
Wat een ongeorganiseerd zooitjequote:Op maandag 12 april 2021 12:53 schreef Questular het volgende:
Dus gisteren heeft mijn moeder de afspraak gemaakt voor het vaccin wordt ze vandaag gebeld. Er was een fout gemaakt want de leeftijdscategorie van mijn moeder was nog niet aan de beurt. Dus de afspraak gaat niet door was de boodschap. Mijn moeder weer moeten uitleggen dat het is omdat ze verzorgende is en daarom de afspraak heeft kunnen maken. Uiteindelijk gaat alles door en krijgt ze pfizer. Eind goed al goed zullen we maar zeggen
''En we gaan er zeker uitkomen''.quote:
Zou toch heerlijk zijn als de burgemeesters/veiligheidsregios gewoon gaan muiten.quote:
Kroegen lopen dan weer vol met hemelvaart.quote:Op maandag 12 april 2021 12:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ze waren Koningsdag vergeten de 27ste, daarom week wachten om chaos te voorkomen
Lijkt me wel, ik kan ook door neervallen een minuut nadat ik deze post maak.quote:Op maandag 12 april 2021 12:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan dat in theorie zo snel? Gevaccineerd en 5 min later val je dood neer.
Ze mogen hopen dat zoals elk jaar sinds de datum veranderd is het kutweer is want als de zon schijnt gaat iedereen er toch op uit.quote:Op maandag 12 april 2021 12:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ze waren Koningsdag vergeten de 27ste, daarom week wachten om chaos te voorkomen
Maar is ze ook zorgpersoneel? Want dat word naar mijn weten vanuit de zorginstellingen zelf georganiseerd.quote:Op maandag 12 april 2021 12:53 schreef Questular het volgende:
Dus gisteren heeft mijn moeder de afspraak gemaakt voor het vaccin wordt ze vandaag gebeld. Er was een fout gemaakt want de leeftijdscategorie van mijn moeder was nog niet aan de beurt. Dus de afspraak gaat niet door was de boodschap. Mijn moeder weer moeten uitleggen dat het is omdat ze verzorgende is en daarom de afspraak heeft kunnen maken. Uiteindelijk gaat alles door en krijgt ze pfizer. Eind goed al goed zullen we maar zeggen
Dat wordt wat als de burgemeesters voet bij stuk houden.quote:
Dat laatste bedoel ik idd. Zelfs al reageer je er slecht op kan je dan zo snel doodgaan erdoor?quote:Op maandag 12 april 2021 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me wel, ik kan ook door neervallen een minuut nadat ik deze post maak.
Of het door het vaccin kan - kans lijkt me niet groot.
Gaan ze toch niet doen, brave schapen allemaal hier in Nederland.quote:Op maandag 12 april 2021 12:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wordt wat als de burgemeesters voet bij stuk houden.
Wat gaat Ferdje doen dan? Het leger versus de politie
*koopt popcorn
Dit zou je kunnen betitelen als een soort fake 'news'. Er is gewoon keihard aangetoond dat er buiten nauwelijks besmettingen plaatsvinden. En dan vervolgens dit je strot uit krijgen.quote:Op maandag 12 april 2021 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''En we gaan er zeker uitkomen''.
Kortom, burgemeester krijgen de vraag om het verzoek niet meer openbaar te doen.
Niks onverwacht aan helaas.
Echt de naïviteit daar. ''De epidemiologische situatie is er niet naar om het verantwoord te kunnen doen''. Alsof mensen dan opeens binnen blijven de komende dagen. Dat wordt weer parken vegen e.d. Mensen zoeken elkaar toch wel op. Is het dan echt zo moeilijk om te begrijpen dat je het dan beter kan gaan spreiden? Op terrassen is er tenminste nog iets van sociale controle. Je helpt er de bedrijven ook nog eens mee. Maar nee, laten we vooral die terras eigenaren nog meer frustreren door iedereen net buiten de terrasjes te laten zitten.
Je moet eerst 15 minuten op een stoel zitten, daarna mag je weg. Dus minimaal 15 minuten na vaccin.quote:Op maandag 12 april 2021 12:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan dat in theorie zo snel? Gevaccineerd en 5 min later val je dood neer.
Je hoopt gewoon echt dat het nu wekenlang 20+ graden wordt. Helaas is dag voorlopig niet het geval.quote:
Die passen wel op. Hij hoeft er alleen maar mee te dreigen dat ze een uitnodiging ontvangen voor een van z'n evenementen (zoals die mooie bruiloft) deze zomer als ze voet bij stuk houden. Nogal slechte reclame voor die burgemeesters; zo'n evenement waar regels losgelaten worden terwijl dat ongetwijfeld later naar buiten komt.quote:Op maandag 12 april 2021 12:58 schreef raptorix het volgende:
Ferd is wel breed natuurlijk, die gaan echt geen grote bek opzetten.
Ja, ik zal hem even aanspreken en hem doorverwijzen naar BNW.quote:Op maandag 12 april 2021 13:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit zou je kunnen betitelen als een soort fake 'news'. Er is gewoon keihard aangetoond dat er buiten nauwelijks besmettingen plaatsvinden. En dan vervolgens dit je strot uit krijgen.
Oh vast wel hoor.quote:Op maandag 12 april 2021 13:03 schreef raptorix het volgende:
Ik zat te bedenken dat die puinzooi in de administratie bij het RIVM wel als voordeel heeft dat er nu geen vaccinatie paspoort meer kan komen
Ze koppelen contacten en reisbewegingen san besmettingen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit zou je kunnen betitelen als een soort fake 'news'. Er is gewoon keihard aangetoond dat er buiten nauwelijks besmettingen plaatsvinden. En dan vervolgens dit je strot uit krijgen.
Nou ja, het is toch vrij groot in het nieuws geweest dat een paar maanden geleden nog onzeker was of AZ geschikt was voor 65+'ers en dat men daarom begonnen is met 60-65.quote:Op zondag 11 april 2021 19:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke helder.
Fijne communicatie trouwens. Ik vernam gisteren via dit topic dat 1951 aan de beurt was dus gelijk afspraak gemaakt voor schoonvader.
Anders gehad ik het niet geweten.
Ja, dat is dan een vreselijk desastreus model dat zelfs averechts kan gaan werken.quote:Op maandag 12 april 2021 13:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze koppelen contacten en reisbewegingen san besmettingen.
Binnen/buiten en opvolging van de maatregelen wordt niet meegenomen.
Veel 70+ krijgen binnenkort een oproep maar kunnen blijkbaar al zelf online een afspraak inplannen voor dat.die op de mat valt.quote:Op maandag 12 april 2021 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch vrij groot in het nieuws geweest dat een paar maanden geleden nog onzeker was of AZ geschikt was voor 65+'ers en dat men daarom begonnen is met 60-65.
Iemand van 64 zou inmiddels al een oproep gehad moeten hebben lijkt me.
Zoals in nieuwsberichten?quote:Op maandag 12 april 2021 13:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Veel 70+ krijgen binnenkort een oproep maar kunnen blijkbaar al zelf online een afspraak inplannen voor dat.die op de mat valt.
Is wel fijn als dat even benadrukt wordt.
quote:Op maandag 12 april 2021 13:15 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Grapperman heeft wel gewoon gelijk helaas.
Waar is het bewijs dat besmettingen toenemen als je de terrassen opent?quote:Op maandag 12 april 2021 13:15 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Grapperman heeft wel gewoon gelijk helaas.
Half april 2021 en ze zitten nog steeds in de modus van maart 2020.quote:Op maandag 12 april 2021 13:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb ik gemist dat er schitterend weer aan zit te komen ofzo?quote:Op maandag 12 april 2021 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Alsof mensen dan opeens binnen blijven de komende dagen.
Fixed that for you.quote:Op maandag 12 april 2021 13:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh vast wel hoor.
Iedereen die nog niet in de database staat moet dan gewoon nog even twee weken zes maanden langer volhouden.
ik denk niet dat ze eruit gaan komen, Ferdje heeft het weer mee maar zodra dat beter wordt is het einde verhaalquote:
PGB zorgverlener, ze heeft de uitnodiging via de SVB gekregen.quote:Op maandag 12 april 2021 12:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar is ze ook zorgpersoneel? Want dat word naar mijn weten vanuit de zorginstellingen zelf georganiseerd.
https://www.weerplaza.nl/nederland/berkhout/6569/quote:Op maandag 12 april 2021 13:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik verwacht een grote puinhoop met Koningsdag in Amsterdam, zeker wanneer het mooi weer wordt. Zal sneu zijn als Halsema hiervan de schuld gaat krijgen, terwijl zij terecht opmerkt dat de situatie onhoudbaar is.
Heeft D66 gewonnen in Enschede? Indien ja, dan is Enschede een studentenstad.quote:Op maandag 12 april 2021 12:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Enschede is ook een studentenstad toch?
met z'n allen naar Berkhout?quote:Op maandag 12 april 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/nederland/berkhout/6569/
En het word hopelijk mooi weer, word lachen als de kroegen gewoon massaal de taps buiten zetten, lekker anarchie, overal waar de politie op duikt gewoon massaal de weg blokkeren
Of wordt de situatie alleen maar onhoudbaarder als je werkelijk de terrassen open gooit?quote:Op maandag 12 april 2021 13:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik verwacht een grote puinhoop met Koningsdag in Amsterdam, zeker wanneer het mooi weer wordt. Zal sneu zijn als Halsema hiervan de schuld gaat krijgen, terwijl zij terecht opmerkt dat de situatie onhoudbaar is.
Mag je ook eigenlijk ook je eigen vaccin kopen? Want dat zou wel een gouden mogelijkheid zijn om het wanbestuur van Der Junge te kunnen omzeilen.quote:'EU gaat 19,50 per Pfizervaccin betalen'
De Europese Commissie gaat meer betalen voor het Pfizer/BioNTech-vaccin. Dat heeft de Bulgaarse premier Boyko Borissov bekendgemaakt, meldt nieuwssite Euractiv. De prijsafspraken tussen de vaccinproducenten en de EU worden geheim gehouden, maar zijn al meermaals uitgelekt. Volgens Borissov kostte het vaccin aanvankelijk 12 euro, maar werd de prijs later opgehoogd naar 15,50 euro. Voor leveringen in 2022 en 2023 moet de EU 19,50 euro afrekenen, aldus Borissov.
De Bulgaarse premier wil met het openbaar maken van de gegevens inzicht bieden in de gestegen kosten van het vaccin. Bulgarije heeft eerder ingezet op het goedkopere AstraZeneca-vaccin, maar na leveringsproblemen van dat middel klaagde Borissov dat de Europese Commissie de aangekochte Pfizer- en Moderna-vaccins eerlijker moet verdelen tussen de lidstaten.
Ik denk juist meer beheersbaar want minder mensen die dan de parken intrekken.quote:Op maandag 12 april 2021 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of wordt de situatie alleen maar onhoudbaarder als je werkelijk de terrassen open gooit?
dan krijg je wel meer spreiding dus dat lijkt me nietquote:Op maandag 12 april 2021 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of wordt de situatie alleen maar onhoudbaarder als je werkelijk de terrassen open gooit?
Of juist veel meer mensen die de terrassen op willen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk juist meer beheersbaar want minder mensen die dan de parken intrekken.
Spreiding is op zichzelf geen doel.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan krijg je wel meer spreiding dus dat lijkt me niet
Waar er tenminste nog iets van sociale controle is.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of juist veel meer mensen die de terrassen op willen.
Ja maar dat is te reguleren want max aantal zitplaatsen bijvoorbeeld. Een open weide in een park niet.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of juist veel meer mensen die de terrassen op willen.
En dan gaan al die mensen vervolgens netjes naar huis? Of gaan ze dan alsnog naar het park als blijkt dat de terrassen (over)vol zitten?quote:Op maandag 12 april 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja maar dat is te reguleren want max aantal zitplaatsen bijvoorbeeld. Een open weide in een park niet.
En als de zitplaatsen op zijn, gaan mensen weer naar huis? Nee, die gaan dan alsnog het park in.quote:Op maandag 12 april 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja maar dat is te reguleren want max aantal zitplaatsen bijvoorbeeld. Een open weide in een park niet.
quote:Op maandag 12 april 2021 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spreiding is op zichzelf geen doel.
Liever 10 mensen op een kluitje dan 100 mensen verspreid over twee groepen van 50.
Valt wel mee denk ik, het Vondelpark is altijd wel druk bij mooi weer, pak het nou eens positief aan en vertel mensen dat we ook andere mooie grote parken hebben in Amsterdam, vertel ze dat in het Vondelpark verderop een heel groot veld is waar ruim voldoende plek is. Maak het een beetje leuk, zorg voor sanitair, zorg voor wat vermaak op plekken waar het wat minder druk is zodat het een beetje spreid, kappen met de: Mag niet doctrine.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk juist meer beheersbaar want minder mensen die dan de parken intrekken.
Zou kunnen, maar als je zo redeneert is er eigenlijk geen argument om de terrassen NIET te openen, toch?quote:Op maandag 12 april 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als de zitplaatsen op zijn, gaan mensen weer naar huis? Nee, die gaan dan alsnog het park in.
Dat bewijs is er niet.quote:Op maandag 12 april 2021 13:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Waar is het bewijs dat besmettingen toenemen als je de terrassen opent?
Klopt, waar dan een stuk minder mensen zijn omdat ook de terrassen open zijnquote:Op maandag 12 april 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als de zitplaatsen op zijn, gaan mensen weer naar huis? Nee, die gaan dan alsnog het park in.
De epidemiologen wel. Dus tja..quote:Op maandag 12 april 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]de burgemeesters zijn het niet met je eens
Het argument alles dicht want het zou wel eens een aanzuigende werking kunnen hebben is met het lenteweer op komst ook wat te makkelijk.quote:Op maandag 12 april 2021 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:
Het openen van de terrassen heeft alleen maar zin als je hetzelfde aantal mensen behoudt (en die dus beter kunt spreiden). Als de terrassen een aanzuigende werking hebben, krijg je per saldo veel meer mensen en wordt het voordeel van de spreiding teniet gedaan door de extra hoeveelheid mensen.
Ik zou het antwoord overigens niet weten, maar het argument 'terrassen open, want betere spreiding, dus beter' is wat te makkelijk.
Dus eigenlijk wil je wat testen doen op de samenleving?quote:Op maandag 12 april 2021 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat bewijs is er niet.
Restaurants moeten altijd als eerste dicht. Er is nog nooit getest wat er gebeurd als je de rest wat dicht laat, maar wel de terrasjes opent. Ze versoepelen telkens dezelfde dingen als eerst, dus we zullen er denk ik nooit achter komen wat nou echt het effect is van die terrasjes. Dat horeca binnen een risico is valt best wel wat voor te zeggen denk ik. Maar terrasjes? Tja.
Volgens mij hebben die weinig kaas gegeten van crowd control.quote:Op maandag 12 april 2021 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De epidemiologen wel. Dus tja..
Ik ken heel wat mensen in mijn omgeving die, als de terrassen niet open zijn, ook niet naar de stad zouden trekken.quote:Op maandag 12 april 2021 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar als je zo redeneert is er eigenlijk geen argument om de terrassen NIET te openen, toch?
Klopt, zeker waar.quote:Op maandag 12 april 2021 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ken heel wat mensen in mijn omgeving die, als de terrassen niet open zijn, ook niet naar de stad zouden trekken.
quote:Op maandag 12 april 2021 13:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:zipportal en ik hebben een pittige mening over mensen die in het Vondelpark gaan liggen.
Gewoon geen gezeik en de kroegen openen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:30 schreef raptorix het volgende:
Overigens word er veel te optimistisch gedacht over terrassen, de meeste kroegen hebben maar een paar plekjes, als je wilt dat dat gaat werken geef dan de mogelijkheid om op bepaalde plekken tijdelijke terrassen op te zetten, hebben ze hier paar jaar terug in de buurt gedaan, dat werkte supergoed.
Daar was toch een gifje voor?quote:Op maandag 12 april 2021 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gewoon geen gezeik en de kroegen openen.
Dus tja wat? De situatie wordt onhoudbaar bij mooi weer, dan werkt "kan niet mag niet" gewoon niet meer.quote:Op maandag 12 april 2021 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De epidemiologen wel. Dus tja..
Jawel, veel meer verplaatsingen/reisbewegingen, met alcohol vergeet men basisregels etc.quote:Op maandag 12 april 2021 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar als je zo redeneert is er eigenlijk geen argument om de terrassen NIET te openen, toch?
Er zijn verschillende gradaties van onhoudbaar. Dat een bepaalde situatie onhoudbaar is betekent niet dat we dan maar een andere situatie moeten creëren die potentieel nog minder houdbaar is.quote:Op maandag 12 april 2021 13:32 schreef Tarado het volgende:
De situatie wordt onhoudbaar bij mooi weer, dan werkt "kan niet mag niet" gewoon niet meer.
Nee, er komen alleen maar meer mensen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, waar dan een stuk minder mensen zijn omdat ook de terrassen open zijn
Waarom eigenljk niet? Is de ME vrij ofzo?quote:Op maandag 12 april 2021 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus tja wat? De situatie wordt onhoudbaar bij mooi weer, dan werkt "kan niet mag niet" gewoon niet meer.
Was handig geweest als ze ergens vorig jaar wat meer moeite hadden gestoken in dat soort dingen ja.quote:Op maandag 12 april 2021 13:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil je wat testen doen op de samenleving?
Wat willen ze doen, het leger en de politie erop afsturen, haaaaaaaaaaa wegbezuinigd.quote:Op maandag 12 april 2021 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn verschillende gradaties van onhoudbaar. Dat een bepaalde situatie onhoudbaar is betekent niet dat we dan maar een andere situatie moeten creëren die potentieel nog minder houdbaar is.
Dan maakt het toch ook niet uit dat de parken druk zijn?quote:Op maandag 12 april 2021 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu zijn er al zoveel onderzoeken die zeggen dat besmettingen in de buitenlucht veel minder plaats vinden, dus dat zegt denk ik wel genoeg over het risico van terrasjes.
Goed punt, zou het niet weten. Je zorgt in ieder geval voor meer spreiding over de stad. Nu zullen veel mensen zich gaan verzamelen op de bekende punten. Vrees dat dit sowieso wel gaat gebeuren.quote:Op maandag 12 april 2021 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gewoon ook hier BOA's voor inzetten.quote:Op maandag 12 april 2021 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat willen ze doen, het leger en de politie erop afsturen, haaaaaaaaaaa wegbezuinigd.
dan zijn we het daarover oneensquote:Op maandag 12 april 2021 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn verschillende gradaties van onhoudbaar. Dat een bepaalde situatie onhoudbaar is betekent niet dat we dan maar een andere situatie moeten creëren die potentieel nog minder houdbaar is.
En wat gaan ze doen als het na het openen van de terrassen drie keer zo druk wordt? Naast volle parken nu ook nog volle terrassen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat willen ze doen, het leger en de politie erop afsturen, haaaaaaaaaaa wegbezuinigd.
Ik spreek wel eens met ze, best aardig lui, maar ik heb niet het idee dat ze in hun jeugd heel veel letters gegeten hebben, en ik verwacht ook niet dat dat veel indruk gaat maken.quote:Op maandag 12 april 2021 13:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon ook hier BOA's voor inzetten.
Met je eens. Ik denk dan ook dat 28 april compleet uit de lucht is gegrepen en dat we pas echt kunnen gaan versoepelen als de ziekenhuiscijfers consistent aan het dalen zijn over hopelijk 4-6 weken.quote:Op maandag 12 april 2021 13:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jawel, veel meer verplaatsingen/reisbewegingen, met alcohol vergeet men basisregels etc.
Als er een maand terug bezwaar was tegen het openen van terrassen is dat zelfde bezwaar er nu nog steeds. Het is niet zo dat de situatie veel beter is geworden, eerder slechter.
Het zal me een zorg wezen (klap in gezicht van zorg!!!!).quote:Op maandag 12 april 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen als het na het openen van de terrassen drie keer zo druk wordt? Naast volle parken nu ook nog volle terrassen.
Nee, dat is lekker handhaven.
Ik zeg ook nergens dat ik het erg vind dat de parken druk zijn.quote:Op maandag 12 april 2021 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan maakt het toch ook niet uit dat de parken druk zijn?
Voor die ondernemers natuurlijk wel.quote:Op maandag 12 april 2021 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan maakt het toch ook niet uit dat de parken druk zijn?
Nee nee, een paar weken. Geen 2, dat heb ik nooit gezegd, maar misschien 3 of 4.quote:
Dat geldt ook nog steeds voor het invoeren van de avondklok bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
De realiteit is gewoon dat we niet weten of het openen van de terrassen een:
- daling veroorzaakt (want beter gereguleerd)
- stijging veroorzaakt (want meer mensen op de been)
- niet uitmaakt (want in buitenlucht)
quote:Op maandag 12 april 2021 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spreiding is op zichzelf geen doel.
Liever 10 mensen op een kluitje dan 100 mensen verspreid over twee groepen van 50.
het is ook gewoon niet meer te handhavenquote:Op maandag 12 april 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen als het na het openen van de terrassen drie keer zo druk wordt? Naast volle parken nu ook nog volle terrassen.
Nee, dat is lekker handhaven.
quote:Op maandag 12 april 2021 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ik het erg vind dat de parken druk zijn.
Je gaat nu discussies en argumenten door elkaar heen gooien.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor die ondernemers natuurlijk wel.
Als het dan zgn niet uitmaakt waar het in de buitenlucht plaatsvindt, dan levert een park minder op dan bij een ondernemer. Geef die mensen een break, zeg.
Handhaafbaarheid is geen dichotomie.quote:Op maandag 12 april 2021 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ook gewoon niet meer te handhaven
Dat er meer mensen op de been zouden zijn hoeft geen probleem te zijn als er buiten heel wat minder besmettingen plaatsvinden. Procentueel gezien gebeurd dat amper. Helemaal als die aantallen gespreid zijn over talloze terrasjes in NL.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Iedereen die doet alsof het effect evident is doet aan wensdenken.
En dan kom je terug op het argument dat de epidemiologische situatie er niet naar is om hier grote gokken in te nemen. Kies voor jezelf of je vindt dat het een grote gok is.
Wat ik wel weet is dat vaccineren werkt, alleen heeft dat de minste prioriteit in dit land.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
En dan kom je terug op het argument dat de epidemiologische situatie er niet naar is om hier grote gokken in te nemen. Kies voor jezelf of je vindt dat het een grote gok is.
Las het ook al op NOS. Ik snap dat ook niet. De media is echt mede verantwoordelijkheid voor de heisa rond AZ momenteel.quote:Op maandag 12 april 2021 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210412_98866505
Tsja, moet dit nu wel of niet zo in het nieuws komen? Zolang er nog helemaal geen onderzoek is gedaan lijkt het me vooral extra paniek zaaien...
Maar niet te druk volgens mij. Wat jij er van maakte.quote:Op maandag 12 april 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hét aangedragen argument om de terrassen te openen is, omdat het zogezegd te druk is in de parken en men denkt het beter te kunnen reguleren als de terrassen open gaan.
Dan kom je dus bij optie 3.quote:Op maandag 12 april 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat er meer mensen op de been zouden zijn hoeft geen probleem te zijn als er buiten heel wat minder besmettingen plaatsvinden. Procentueel gezien gebeurd dat amper.
Blijf het grappig vinden hoe je steeds tegen een 'testsamenleving' bent maar constant experimenten voor aan het stellen bent.quote:Op maandag 12 april 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat er meer mensen op de been zouden zijn hoeft geen probleem te zijn als er buiten heel wat minder besmettingen plaatsvinden. Procentueel gezien gebeurd dat amper. Helemaal als die aantallen gespreid zijn over talloze terrasjes in NL.
Ik vind het juist een grote gok om niet aan regulering/verspreiding van mensen die de buitenlucht in willen te doen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Fijn dat je even wat discussies door elkaar gaat mengen. Heel handig!quote:Op maandag 12 april 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
De lui in Den Haag (en de burgemeesters) vinden het te druk in de parken. Ik vind zelf dat ze daar ook niet moeilijk over moeten doen en dat ze de buitenlucht juist meer zouden moeten motiveren.
Advies Rutte: Blijf thuis! RIVM: Meeste mensen raken besmet thuisquote:Op maandag 12 april 2021 13:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vind het juist een grote gok om niet aan regulering/verspreiding van mensen die de buitenlucht in willen te doen.
Dat kan. Het lijkt me ook evident dat er iets moet gebeuren, maar of het openen van de terrassen daar de oplossing voor is kan ik echt heel moeilijk inschatten.quote:Op maandag 12 april 2021 13:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vind het juist een grote gok om niet aan regulering/verspreiding van mensen die de buitenlucht in willen te doen.
Gaat om reisbewegingen. Zoals we weten vinden er veel besmettingen plaats op de fiets en in de auto.quote:Op maandag 12 april 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat er meer mensen op de been zouden zijn hoeft geen probleem te zijn als er buiten heel wat minder besmettingen plaatsvinden. Procentueel gezien gebeurd dat amper. Helemaal als die aantallen gespreid zijn over talloze terrasjes in NL.
Dat is ook precies de reden dat ik hele stellige uitspraken als 'in de buitenlucht kun je vrijwel niet besmet raken' met enige skepsis benader.quote:Op maandag 12 april 2021 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Advies Rutte: Blijf thuis! RIVM: Meeste mensen raken besmet thuis![]()
![]()
Niet is een groot woord, focus daarom om mensen lekker buiten te laten zijn maar wel op enige afstand.quote:Op maandag 12 april 2021 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden dat ik hele stellige uitspraken als 'in de buitenlucht kun je vrijwel niet besmet raken' met enige skepsis benader.
Ja, we hadden het natuurlijk helemaal niet over parken en terrasjes.quote:Op maandag 12 april 2021 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Fijn dat je even wat discussies door elkaar gaat mengen. Heel handig!
Terrasjes openen is geen experiment. Dat ze veilig open kunnen (met 1,5 meter) in de buitenlucht is inmiddels in meerdere onderzoeken al naar boven gekomen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Blijf het grappig vinden hoe je steeds tegen een 'testsamenleving' bent maar constant experimenten voor aan het stellen bent.
Ook dat telt mee natuurlijk. Als je Koningsdag terrassen opent heb je nog voor 10u een nieuwsbericht over overvolle treinen richting alle grote steden op NOS staan.quote:Op maandag 12 april 2021 13:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gaat om reisbewegingen. Zoals we weten vinden er veel besmettingen plaats op de fiets en in de auto.
Ben ik ook voorstander van.quote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef raptorix het volgende:
P
[..]
Niet is een groot woord, focus daarom om mensen lekker buiten te laten zijn maar wel op enige afstand.
Nee, dan kom je terug op het argument dat niet alles in het leven om corona en "de zorg" draaitquote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Eens. Lullig voor die man maar misschien had hij sowieso z'n laatste adem wel uitgeblazen vandaag ongeacht vaccinatiequote:Op maandag 12 april 2021 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210412_98866505
Tsja, moet dit nu wel of niet zo in het nieuws komen? Zolang er nog helemaal geen onderzoek is gedaan lijkt het me vooral extra paniek zaaien...
En iedereen die ooit in de grote steden is geweest met Koningsdag weet hoe druk het kan worden. En dat de alcohol er al vroeg in gaat.quote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook dat telt mee natuurlijk. Als je Koningsdag terrassen opent heb je nog voor 10u een nieuwsbericht over overvolle treinen richting alle grote steden op NOS staan.
Ogenschijnlijke tegenstelling, maar je raakt niet huis besmet omdat je volledige huishouden alle externe contacten mijdt natuurlijk. Daar zul je wel degelijk besmet raken omdat niet heel je huishouden contacten kan of wil beperken. Als 1 persoon besmet raakt, raken er mogelijk nog 3 'thuis' besmet. Als die drie dan zo min mogelijk thuis waren geweest, waren ze dan veiliger? Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, dan zouden ze het alleen nog maar verder verspreiden.quote:Op maandag 12 april 2021 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
![]()
Als de toestroom te massaal is en het personeel te druk, is er van enige controle, desinfectie en afstand bewaren binnen no time 0,0 over. Dat weten we allemaal op dat soort dagen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En iedereen die ooit in de grote steden is geweest met Koningsdag weet hoe druk het kan worden. En dat de alcohol er al vroeg in gaat.
We hebben in de zomer gezien hoe goed die terrassen gereguleerd worden. (Wisselend)
Nee maar wat je als bij effect krijgt is dat mensen anderen gaan uitnodigen omdat er buiten de deur niets te doen is, het zelfde effect zie je met het sluiten van de BSO, op papier lijkt het een handige beslissing, in de praktijk leid het tot een negatief effect.quote:Op maandag 12 april 2021 13:49 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ogenschijnlijke tegenstelling, maar je raakt niet huis besmet omdat je volledige huishouden alle externe contacten mijdt natuurlijk. Daar zul je wel degelijk besmet raken omdat niet heel je huishouden contacten kan of wil beperken. Als 1 persoon besmet raakt, raken er mogelijk nog 3 'thuis' besmet. Als die drie dan zo min mogelijk thuis waren geweest, waren ze dan veiliger? Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, dan zouden ze het alleen nog maar verder verspreiden.
ov is alleen voor noodzakelijke reizen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook dat telt mee natuurlijk. Als je Koningsdag terrassen opent heb je nog voor 10u een nieuwsbericht over overvolle treinen richting alle grote steden op NOS staan.
vorig jaar met de terrassen open was het allemaal beheersbaar voorzover ik weet, dat is het nu met alles dicht nietquote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef raptorix het volgende:
P
[..]
Niet is een groot woord, focus daarom om mensen lekker buiten te laten zijn maar wel op enige afstand.
Altijd nog beter dan thuis bij elkaar gaan zitten of massaal in hetzelfde park met de halve stad.quote:Op maandag 12 april 2021 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de toestroom te massaal is en het personeel te druk, is er van enige controle, desinfectie en afstand bewaren binnen no time 0,0 over. Dat weten we allemaal op dat soort dagen.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[
Terrasjes openen is geen experiment. Dat ze veilig open kunnen (met 1,5 meter) in de buitenlucht is inmiddels in meerdere onderzoeken al naar boven gekomen.
Maar als je een ''gotcha'' moment wil ervaren gun ik je die hoor. Shit, busted![]()
De tijd dat mensen zonder noodzaak de trein uit werden gegooid ligt ver achter ons.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
ov is alleen voor noodzakelijke reizen.
Nogmaals, is de ME vrij dan ofzo?quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorig jaar met de terrassen open was het allemaal beheersbaar voorzover ik weet, dat is het nu met alles dicht niet
Klopt, maar geen conducteur die op Koningsdag een bomvolle trein zal proberen te controleren.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Noodzakelijkheid is een relatief begrip dat voor iedereen een andere lading heeft.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We hebben verdorie een jaar de kans gehad om te kijken of de verspreiding buiten een issue was. Maar nee we pleuren alles tegelijk dicht en houden dat nu dicht. Ja, zo ga je er nooit achterkomen wat nu de gevolgen zijn van buiten, en kan je de lockdown tot in oneindige doortrekken tot je incompentie van het vaccineren voldoende gemaskeerd is.quote:Op maandag 12 april 2021 13:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de ME in moet grijpen is het al te laat maar dat begrijp je zelf toch ook welquote:Op maandag 12 april 2021 13:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, is de ME vrij dan ofzo?
Gewoon leegvegen die handel.
Je kunt ook moeilijk de ME langs elke kroeg in de stad sturenquote:Op maandag 12 april 2021 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als de ME in moet grijpen is het al te laat maar dat begrijp je zelf toch ook wel
Die is er nooit geweest.quote:Op maandag 12 april 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
De tijd dat mensen zonder noodzaak de trein uit werden gegooid ligt ver achter ons.
Ik stel niet voor om terrasjes te openen en dat je enkel naar binnen mag met een negatieve test.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen.
Je wilt precies hetzelfde, kijken wat er ondanks de beperkingen toch nog mogelijk is. Dat die onderzoeken al zijn uitgevoerd maakt niets uit. Het resultaat is een zogenaamde 'testsamenleving'.
Tja, ze hebben een jaar de tijd gehad om dingen te bedenken. Uiteraard gingen we er toen vanuit dat we er snel vanaf zouden gaan, maar heb sterk de indruk dat ze niet al teveel vooruit denken (qua alternatieve situaties).quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorig jaar met de terrassen open was het allemaal beheersbaar voorzover ik weet, dat is het nu met alles dicht niet
quote:Op maandag 12 april 2021 13:45 schreef raptorix het volgende:
![]()
Dat je buiten vrijwel niet besmet raakt is ondertussen toch echt wel algemeen bekend hoorquote:Op maandag 12 april 2021 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat is ook precies de reden dat ik hele stellige uitspraken als 'in de buitenlucht kun je vrijwel niet besmet raken' met enige skepsis benader.
quote:Op maandag 12 april 2021 13:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, is de ME vrij dan ofzo?
Gewoon leegvegen die handel.
Lelystad heet dat.quote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Bom erop! Wegvagen die binnenstad.
Rotterdam 2021 helemaal opnieuw.beginnen. kunnen ze de oude stad weer opbouwen van voor 1940
Lijkt me ook iddquote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat als de terrassen open gaan, dat er na achten geen alcohol geserveerd mag worden.
Waarom heet het een testsamenleving? In dit geval een dubbele betekenis, dus eigenlijk 2 antwoorden.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen.
Je wilt precies hetzelfde, kijken wat er ondanks de beperkingen toch nog mogelijk is. Dat die onderzoeken al zijn uitgevoerd maakt niets uit. Het resultaat is een zogenaamde 'testsamenleving'.
Na 20:00 dicht lijkt mij dan waarschijnlijker.quote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat als de terrassen open gaan, dat er na achten geen alcohol geserveerd mag worden.
Wo ist die Altstadt?quote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Bom erop! Wegvagen die binnenstad.
Rotterdam 2021 helemaal opnieuw.beginnen. kunnen ze de oude stad weer opbouwen van voor 1940
En zelfs nadat er aangetoond is dat je buiten eigenlijk amper risico loopt veranderen ze niet van mening. Beetje tunnelvisie.quote:Op maandag 12 april 2021 13:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben verdorie een jaar de kans gehad om te kijken of de verspreiding buiten een issue was. Maar nee we pleuren alles tegelijk dicht en houden dat nu dicht. Ja, zo ga je er nooit achterkomen wat nu de gevolgen zijn van buiten, en kan je de lockdown tot in oneindige doortrekken tot je incompentie van het vaccineren voldoende gemaskeerd is.
Dat is inderdaad een potentieel alternatief.quote:Op maandag 12 april 2021 13:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Na 20:00 dicht lijkt mij dan waarschijnlijker.
Je moet het ook niet te ingewikkeld maken allemaal. Tafels en stoelen op een afstand, desnoods reserveringssysteem, en je hebt al een VEEL beter alternatief voor volle parken en mensen die elkaar massaal thuis bezoeken.quote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tja, ze hebben een jaar de tijd gehad om dingen te bedenken. Uiteraard gingen we er toen vanuit dat we er snel vanaf zouden gaan, maar heb sterk de indruk dat ze niet al teveel vooruit denken (qua alternatieve situaties).
Dat geloof ik wel, maar dat komt omdat mensen toch wel links of rechtsom contact zoeken. Ik zelf ook, maar uiteindelijk is het nog steeds niet eerlijk om te doen alsof het advies 'blijf thuis' invalide is. De bezoekende partij houdt zich niet aan het advies, dat maakt dat de ontvangende partij geen baat meer heeft zich wel aan dit advies te hebben gehouden.quote:Op maandag 12 april 2021 13:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar wat je als bij effect krijgt is dat mensen anderen gaan uitnodigen omdat er buiten de deur niets te doen is, het zelfde effect zie je met het sluiten van de BSO, op papier lijkt het een handige beslissing, in de praktijk leid het tot een negatief effect.
Precies.quote:Op maandag 12 april 2021 13:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar wat je als bij effect krijgt is dat mensen anderen gaan uitnodigen omdat er buiten de deur niets te doen is, het zelfde effect zie je met het sluiten van de BSO, op papier lijkt het een handige beslissing, in de praktijk leid het tot een negatief effect.
quote:Op maandag 12 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
Eerder dan Yorick
#401 De Parken open editie
Rotterdam zat onder waterquote:
LachendeRutte.jpgquote:Op maandag 12 april 2021 14:01 schreef _serial_ het volgende:
Misschien is het een idee, niet ongebruikelijk in de wereld crisismanagement, alles wat nu met corona bezig is, is te vervangen door andere experts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |