Dat wordt wat als de burgemeesters voet bij stuk houden.quote:
Dat laatste bedoel ik idd. Zelfs al reageer je er slecht op kan je dan zo snel doodgaan erdoor?quote:Op maandag 12 april 2021 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me wel, ik kan ook door neervallen een minuut nadat ik deze post maak.
Of het door het vaccin kan - kans lijkt me niet groot.
Gaan ze toch niet doen, brave schapen allemaal hier in Nederland.quote:Op maandag 12 april 2021 12:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wordt wat als de burgemeesters voet bij stuk houden.
Wat gaat Ferdje doen dan? Het leger versus de politie
*koopt popcorn
Dit zou je kunnen betitelen als een soort fake 'news'. Er is gewoon keihard aangetoond dat er buiten nauwelijks besmettingen plaatsvinden. En dan vervolgens dit je strot uit krijgen.quote:Op maandag 12 april 2021 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''En we gaan er zeker uitkomen''.
Kortom, burgemeester krijgen de vraag om het verzoek niet meer openbaar te doen.
Niks onverwacht aan helaas.
Echt de naïviteit daar. ''De epidemiologische situatie is er niet naar om het verantwoord te kunnen doen''. Alsof mensen dan opeens binnen blijven de komende dagen. Dat wordt weer parken vegen e.d. Mensen zoeken elkaar toch wel op. Is het dan echt zo moeilijk om te begrijpen dat je het dan beter kan gaan spreiden? Op terrassen is er tenminste nog iets van sociale controle. Je helpt er de bedrijven ook nog eens mee. Maar nee, laten we vooral die terras eigenaren nog meer frustreren door iedereen net buiten de terrasjes te laten zitten.
Je moet eerst 15 minuten op een stoel zitten, daarna mag je weg. Dus minimaal 15 minuten na vaccin.quote:Op maandag 12 april 2021 12:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kan dat in theorie zo snel? Gevaccineerd en 5 min later val je dood neer.
Je hoopt gewoon echt dat het nu wekenlang 20+ graden wordt. Helaas is dag voorlopig niet het geval.quote:
Die passen wel op. Hij hoeft er alleen maar mee te dreigen dat ze een uitnodiging ontvangen voor een van z'n evenementen (zoals die mooie bruiloft) deze zomer als ze voet bij stuk houden. Nogal slechte reclame voor die burgemeesters; zo'n evenement waar regels losgelaten worden terwijl dat ongetwijfeld later naar buiten komt.quote:Op maandag 12 april 2021 12:58 schreef raptorix het volgende:
Ferd is wel breed natuurlijk, die gaan echt geen grote bek opzetten.
Ja, ik zal hem even aanspreken en hem doorverwijzen naar BNW.quote:Op maandag 12 april 2021 13:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit zou je kunnen betitelen als een soort fake 'news'. Er is gewoon keihard aangetoond dat er buiten nauwelijks besmettingen plaatsvinden. En dan vervolgens dit je strot uit krijgen.
Oh vast wel hoor.quote:Op maandag 12 april 2021 13:03 schreef raptorix het volgende:
Ik zat te bedenken dat die puinzooi in de administratie bij het RIVM wel als voordeel heeft dat er nu geen vaccinatie paspoort meer kan komen
Ze koppelen contacten en reisbewegingen san besmettingen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit zou je kunnen betitelen als een soort fake 'news'. Er is gewoon keihard aangetoond dat er buiten nauwelijks besmettingen plaatsvinden. En dan vervolgens dit je strot uit krijgen.
Nou ja, het is toch vrij groot in het nieuws geweest dat een paar maanden geleden nog onzeker was of AZ geschikt was voor 65+'ers en dat men daarom begonnen is met 60-65.quote:Op zondag 11 april 2021 19:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke helder.
Fijne communicatie trouwens. Ik vernam gisteren via dit topic dat 1951 aan de beurt was dus gelijk afspraak gemaakt voor schoonvader.
Anders gehad ik het niet geweten.
Ja, dat is dan een vreselijk desastreus model dat zelfs averechts kan gaan werken.quote:Op maandag 12 april 2021 13:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze koppelen contacten en reisbewegingen san besmettingen.
Binnen/buiten en opvolging van de maatregelen wordt niet meegenomen.
Veel 70+ krijgen binnenkort een oproep maar kunnen blijkbaar al zelf online een afspraak inplannen voor dat.die op de mat valt.quote:Op maandag 12 april 2021 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch vrij groot in het nieuws geweest dat een paar maanden geleden nog onzeker was of AZ geschikt was voor 65+'ers en dat men daarom begonnen is met 60-65.
Iemand van 64 zou inmiddels al een oproep gehad moeten hebben lijkt me.
Zoals in nieuwsberichten?quote:Op maandag 12 april 2021 13:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Veel 70+ krijgen binnenkort een oproep maar kunnen blijkbaar al zelf online een afspraak inplannen voor dat.die op de mat valt.
Is wel fijn als dat even benadrukt wordt.
quote:Op maandag 12 april 2021 13:15 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Grapperman heeft wel gewoon gelijk helaas.
Waar is het bewijs dat besmettingen toenemen als je de terrassen opent?quote:Op maandag 12 april 2021 13:15 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Grapperman heeft wel gewoon gelijk helaas.
Half april 2021 en ze zitten nog steeds in de modus van maart 2020.quote:Op maandag 12 april 2021 13:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb ik gemist dat er schitterend weer aan zit te komen ofzo?quote:Op maandag 12 april 2021 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Alsof mensen dan opeens binnen blijven de komende dagen.
Fixed that for you.quote:Op maandag 12 april 2021 13:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh vast wel hoor.
Iedereen die nog niet in de database staat moet dan gewoon nog even twee weken zes maanden langer volhouden.
ik denk niet dat ze eruit gaan komen, Ferdje heeft het weer mee maar zodra dat beter wordt is het einde verhaalquote:
PGB zorgverlener, ze heeft de uitnodiging via de SVB gekregen.quote:Op maandag 12 april 2021 12:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar is ze ook zorgpersoneel? Want dat word naar mijn weten vanuit de zorginstellingen zelf georganiseerd.
https://www.weerplaza.nl/nederland/berkhout/6569/quote:Op maandag 12 april 2021 13:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik verwacht een grote puinhoop met Koningsdag in Amsterdam, zeker wanneer het mooi weer wordt. Zal sneu zijn als Halsema hiervan de schuld gaat krijgen, terwijl zij terecht opmerkt dat de situatie onhoudbaar is.
Heeft D66 gewonnen in Enschede? Indien ja, dan is Enschede een studentenstad.quote:Op maandag 12 april 2021 12:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Enschede is ook een studentenstad toch?
met z'n allen naar Berkhout?quote:Op maandag 12 april 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/nederland/berkhout/6569/
En het word hopelijk mooi weer, word lachen als de kroegen gewoon massaal de taps buiten zetten, lekker anarchie, overal waar de politie op duikt gewoon massaal de weg blokkeren
Of wordt de situatie alleen maar onhoudbaarder als je werkelijk de terrassen open gooit?quote:Op maandag 12 april 2021 13:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik verwacht een grote puinhoop met Koningsdag in Amsterdam, zeker wanneer het mooi weer wordt. Zal sneu zijn als Halsema hiervan de schuld gaat krijgen, terwijl zij terecht opmerkt dat de situatie onhoudbaar is.
Mag je ook eigenlijk ook je eigen vaccin kopen? Want dat zou wel een gouden mogelijkheid zijn om het wanbestuur van Der Junge te kunnen omzeilen.quote:'EU gaat 19,50 per Pfizervaccin betalen'
De Europese Commissie gaat meer betalen voor het Pfizer/BioNTech-vaccin. Dat heeft de Bulgaarse premier Boyko Borissov bekendgemaakt, meldt nieuwssite Euractiv. De prijsafspraken tussen de vaccinproducenten en de EU worden geheim gehouden, maar zijn al meermaals uitgelekt. Volgens Borissov kostte het vaccin aanvankelijk 12 euro, maar werd de prijs later opgehoogd naar 15,50 euro. Voor leveringen in 2022 en 2023 moet de EU 19,50 euro afrekenen, aldus Borissov.
De Bulgaarse premier wil met het openbaar maken van de gegevens inzicht bieden in de gestegen kosten van het vaccin. Bulgarije heeft eerder ingezet op het goedkopere AstraZeneca-vaccin, maar na leveringsproblemen van dat middel klaagde Borissov dat de Europese Commissie de aangekochte Pfizer- en Moderna-vaccins eerlijker moet verdelen tussen de lidstaten.
Ik denk juist meer beheersbaar want minder mensen die dan de parken intrekken.quote:Op maandag 12 april 2021 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of wordt de situatie alleen maar onhoudbaarder als je werkelijk de terrassen open gooit?
dan krijg je wel meer spreiding dus dat lijkt me nietquote:Op maandag 12 april 2021 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of wordt de situatie alleen maar onhoudbaarder als je werkelijk de terrassen open gooit?
Of juist veel meer mensen die de terrassen op willen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk juist meer beheersbaar want minder mensen die dan de parken intrekken.
Spreiding is op zichzelf geen doel.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan krijg je wel meer spreiding dus dat lijkt me niet
Waar er tenminste nog iets van sociale controle is.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of juist veel meer mensen die de terrassen op willen.
Ja maar dat is te reguleren want max aantal zitplaatsen bijvoorbeeld. Een open weide in een park niet.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of juist veel meer mensen die de terrassen op willen.
En dan gaan al die mensen vervolgens netjes naar huis? Of gaan ze dan alsnog naar het park als blijkt dat de terrassen (over)vol zitten?quote:Op maandag 12 april 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja maar dat is te reguleren want max aantal zitplaatsen bijvoorbeeld. Een open weide in een park niet.
En als de zitplaatsen op zijn, gaan mensen weer naar huis? Nee, die gaan dan alsnog het park in.quote:Op maandag 12 april 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja maar dat is te reguleren want max aantal zitplaatsen bijvoorbeeld. Een open weide in een park niet.
quote:Op maandag 12 april 2021 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spreiding is op zichzelf geen doel.
Liever 10 mensen op een kluitje dan 100 mensen verspreid over twee groepen van 50.
Valt wel mee denk ik, het Vondelpark is altijd wel druk bij mooi weer, pak het nou eens positief aan en vertel mensen dat we ook andere mooie grote parken hebben in Amsterdam, vertel ze dat in het Vondelpark verderop een heel groot veld is waar ruim voldoende plek is. Maak het een beetje leuk, zorg voor sanitair, zorg voor wat vermaak op plekken waar het wat minder druk is zodat het een beetje spreid, kappen met de: Mag niet doctrine.quote:Op maandag 12 april 2021 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk juist meer beheersbaar want minder mensen die dan de parken intrekken.
Zou kunnen, maar als je zo redeneert is er eigenlijk geen argument om de terrassen NIET te openen, toch?quote:Op maandag 12 april 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als de zitplaatsen op zijn, gaan mensen weer naar huis? Nee, die gaan dan alsnog het park in.
Dat bewijs is er niet.quote:Op maandag 12 april 2021 13:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Waar is het bewijs dat besmettingen toenemen als je de terrassen opent?
Klopt, waar dan een stuk minder mensen zijn omdat ook de terrassen open zijnquote:Op maandag 12 april 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als de zitplaatsen op zijn, gaan mensen weer naar huis? Nee, die gaan dan alsnog het park in.
De epidemiologen wel. Dus tja..quote:Op maandag 12 april 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]de burgemeesters zijn het niet met je eens
Het argument alles dicht want het zou wel eens een aanzuigende werking kunnen hebben is met het lenteweer op komst ook wat te makkelijk.quote:Op maandag 12 april 2021 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:
Het openen van de terrassen heeft alleen maar zin als je hetzelfde aantal mensen behoudt (en die dus beter kunt spreiden). Als de terrassen een aanzuigende werking hebben, krijg je per saldo veel meer mensen en wordt het voordeel van de spreiding teniet gedaan door de extra hoeveelheid mensen.
Ik zou het antwoord overigens niet weten, maar het argument 'terrassen open, want betere spreiding, dus beter' is wat te makkelijk.
Dus eigenlijk wil je wat testen doen op de samenleving?quote:Op maandag 12 april 2021 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat bewijs is er niet.
Restaurants moeten altijd als eerste dicht. Er is nog nooit getest wat er gebeurd als je de rest wat dicht laat, maar wel de terrasjes opent. Ze versoepelen telkens dezelfde dingen als eerst, dus we zullen er denk ik nooit achter komen wat nou echt het effect is van die terrasjes. Dat horeca binnen een risico is valt best wel wat voor te zeggen denk ik. Maar terrasjes? Tja.
Volgens mij hebben die weinig kaas gegeten van crowd control.quote:Op maandag 12 april 2021 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De epidemiologen wel. Dus tja..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |