abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2021 @ 12:08:47 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198971625
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vraag me echt af wat nog het nut is van een avondklok als straks de temperaturen echt gaan stijgen en iedereen gewoon massaal voor 22u bij elkaar gaat bieren, bbq-en en noem maar op.
Mensen blijven niet plakken, maar qua besmettingen zal dat nagenoeg niks uithalen inderdaad. In de prullenbak ermee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198971628
Een avondklok zonder handhaving zou binnen een week een lachertje worden. Dus je doet het 'goed', of niet. Vergeleken met andere landen is het hier nog vrij mild qua handhaving en starttijd.

Ik had alleen verwacht dat de avondklok zeer tijdelijk zou zijn. :')
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198971634
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:05 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik kreeg gisteravond eigenlijk een beetje het gevoel na de hernieuwde oproep vanuit burgemeesters dat het nog niet helemaal een gelopen race zou zijn.
Mag hoor. Wie weet heb je gelijk O+

Maar ik denk dat het wel mee gaat vallen helaas. Die lui willen gewoon positief in het nieuws komen.

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:03 schreef Lurf het volgende:

[..]

Oh, heeft het kabinet een plan dan?
Vast wel. Test samenleving hé. Daar gaat wel aandacht naar toe. Duidelijk dat dat de prioriteit is.
pi_198971656
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

Maar ik denk dat het wel mee gaat vallen helaas. Die lui willen gewoon positief in het nieuws komen.

Dit. :)

Hopelijk hebben we het mis
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 12 april 2021 @ 12:13:50 #80
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198971667
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is wel interessant. De burgemeesters zeggen dit nu omdat ze ook meedenken met de politie. Inbeuken op 'wappies' is één ding, die kun je nog enigszins dehumaniseren. Studenten in het park is wat lastiger. Je kunt nog wel een keertje het park ontruimen en mensen desnoods wegslepen. Datzelfde 3x per week doen is een ander verhaal. Dat kan op een gegeven moment alleen maar snel en efficiënt door ook voor deze gevallen gebruik te maken van waterkanonnen, honden, paarden, traangas, etc.

Je komt rechtsstatelijk wel op interessant terrein hiermee. De burgemeesters kunnen ook zeggen: wij gaan alles handhaven. Tegen de politie: we willen geen smoesjes horen van jullie. Dat park moet voor 21.30 uur onder alle omstandigheden leeg zijn. Geen middel is ongeoorloofd, jullie mogen alles uit de kast trekken, als dat park maar leeg is. In België is dit onlangs nog wel gebeurd. Dat burgemeesters hier dat niet willen is één ding, maar zeggen dat het niet 'kan' is een onwaarheid. Het is een keuze.

Als we hier wel voor die lijn zouden kiezen, zou ongeveer 1/3 van Nederland daar achter staan. Het is naïef om te denken dat iedereen dan 'in opstand' zou komen. Een andere 1/3 zou misschien kritisch zijn, maar in elke bevolking is ook een groep van ongeveer 25% tot 33% die verlangt naar sterk leiderschap. Eindelijk een sterke man die paal en perk stelt en die iedereen dwingt zich aan de regels te houden, hoe onzinnig ook. Het is een politieke keuze om deze mensen (nog) niet op hun wenken te bedienen.
Niet alleen een politieke keuze, ook een maatschappelijke. Als je pure repressie toepast op mensen die gewoon een drankje in een park drinken met vrienden en helemaal geen rellen in de zin hebben, dan vergroot je de kloof tussen de burgers en politie / overheid enorm. Dat is (ook op de lange termijn) een onwenselijke oplossing.

Veel beter zouden positieve oplossingen zijn. Zoals het bieden van alternatieven. Bijvoorbeeld terrassen open. Ook nog eens goed voor de horeca.

Gelukkig zien steeds meer beleidsmensen dat in. Zal niet lang meer duren nu :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 12 april 2021 @ 12:13:54 #81
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198971668
Die burgemeesters hebben gewoon geen zin in gezeik. Dat zag je vorige zomer ook toen het mantra vanuit de rijksoverheid was dat er lokaal maatwerk moest komen en de burgemeesters dat niet oppakten omdat ze ook wel doorhadden dat zij dan de kop van jut zouden zijn. Wat dat betreft pakken ze het nu gelukkig wat proactiever aan, zodat de kans op duikgedrag vanuit het kabinet wat minder wordt.

Waar ik geen begrip voor kan opbrengen is, dat het kabinet maar blijft hangen in de groef van marginaal beleid, niet verder dan een paar weken vooruit kijken maar wel grote beloftes doen en vergezichten schetsen. Dat is gewoon oneerlijk en achterbaks. Het kabinet werkt voor ons, maar ze maken er een potje van. Het wordt tijd om ze de wacht aan te zeggen, en nu een keer echt.
Never explain, never apologize.
  maandag 12 april 2021 @ 12:14:28 #82
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_198971678
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mag hoor. Wie weet heb je gelijk O+

[..]

Vast wel. Test samenleving hé. Daar gaat wel aandacht naar toe. Duidelijk dat dat de prioriteit is.
met die nuttige zelftests ook nog eens
negatieve test -> uitslag zegt niks
wtf is dit voor amateuristische troepzooi
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_198971683
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 12:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een avondklok zonder handhaving zou binnen een week een lachertje worden. Dus je doet het 'goed', of niet. Vergeleken met andere landen is het hier nog vrij mild qua handhaving en starttijd.

Ik had alleen verwacht dat de avondklok zeer tijdelijk zou zijn. :')
Wat gek dat je dat dacht. Ik heb totaal geen actieve herinneringen aan Mark Rutte die het had over twee weken en bovenst op de stapel.
zie email 27 oktober
  maandag 12 april 2021 @ 12:16:15 #84
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198971696
Denk dat het niks te maken heeft met goed in het nieuws willen komen als je het over de burgemeesters hebt.

In de grote steden heeft men gezien hoe snel het massaal druk werd op plekken bij de eerste beste zonnestraaltjes. Laat staan als het vanaf volgend weekend standaard een graad of 20 is, het halve land vrij heeft met koningsdag en je bijvoorbeeld ook nog eens de ontknoping van het voetbal hebt.

Dan handhaven is niet te doen lijkt me en dat zien zij terecht in
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 12 april 2021 @ 12:16:27 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198971699
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:13 schreef Lurf het volgende:
Het wordt tijd om ze de wacht aan te zeggen, en nu een keer echt.
En wie gaat dan het beleid maken? :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198971714
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 12:16 schreef Caland het volgende:
Denk dat het niks te maken heeft met goed in het nieuws willen komen als je het over de burgemeesters hebt.

In de grote steden heeft men gezien hoe snel het massaal druk werd op plekken bij de eerste beste zonnestraaltjes. Laat staan als het vanaf volgend weekend standaard een graad of 20 is, het halve land vrij heeft met koningsdag en je bijvoorbeeld ook nog eens de ontknoping van het voetbal hebt.

Dan handhaven is niet te doen lijkt me en dat zien zij terecht in
Weerman Caland _O_
pi_198971717
https://www.bbc.com/news/live/uk-56713639

Engeland gaat verder XD

En die virus nerd.... haha never zero risk... haha

Nee maar wel zero fucks given XD

Denkt die zelf nou dat bv jongeren die elkaar weer zien na maanden hun vriend(in)nen niet gewoon een hug geven bijvoorbeeld? Haha achterlijke tosti 😂

En sedlie for him hebben overheidsbronnen inmiddels al dagen openlijk gezegd dat covid status checken aka vaccinatie of test een alternatief wordt straks voor covid secure aka afstand etc. Pubs, nachtclubs, theaters, conventies etc worden letterlijk genoemd als wat dan na 21 juni weer als vanouds zonder beperkingen open mag. Een minister schreef nog een op ed in de telegraph dat vaccin paspoorten net als in Israel de clubs zouden heropenen straks en het staat ook letterlijk in de publieke toegankelijke geüpdate review op de government site dat ze die conclusie al getrokken hebben 😂

Hem zien krijsen achter z'n toetsenbord via zoom op 21 juni als alle jongeren weer feesten in een club in Engeland wordt hilarisch 😂

Move over dr strangevirus het is over 😝
#WeesGeenWhales
pi_198971723
twitter
  maandag 12 april 2021 @ 12:18:41 #89
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198971730
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Weerman Caland _O_
Mwah, gewoon menselijk gedrag. In uithoeken van Nederland zal het allemaal wel meevallen maar in sterk stedelijke gebieden blijft men niet binnen bij dergelijk weer. Dat is in de winter wel anders natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198971734
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet alleen een politieke keuze, ook een maatschappelijke. Als je pure repressie toepast op mensen die gewoon een drankje in een park drinken met vrienden en helemaal geen rellen in de zin hebben, dan vergroot je de kloof tussen de burgers en politie / overheid enorm. Dat is (ook op de lange termijn) een onwenselijke oplossing.

Veel beter zouden positieve oplossingen zijn. Zoals het bieden van alternatieven. Bijvoorbeeld terrassen open. Ook nog eens goed voor de horeca.

Ja en nee. Je gaat handhaven, of niet. Daar zit in dit geval weinig ruimte in, anders is het na een dag gedaan met alle regels. Je weet dat het nu niet kan of mag of alleen met ernstige beperkingen. Dat weet iedereen die daar aanwezig is.

Maar alternatieven bieden die wel mogelijk zijn, dat zou inderdaad een goed idee zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  maandag 12 april 2021 @ 12:19:38 #91
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198971746
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En wie gaat dan het beleid maken? :D
Dat suggereert dat er nu wél beleid gemaakt wordt. Mijn punt is juist dat dat niet gebeurt.
Never explain, never apologize.
pi_198971757
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Mwah, gewoon menselijk gedrag. In uithoeken van Nederland zal het allemaal wel meevallen maar in sterk stedelijke gebieden blijft men niet binnen bij dergelijk weer. Dat is in de winter wel anders natuurlijk.
Nee, niet alleen in de stedelijke gebieden gaat men naar buiten met mooi weer.
  maandag 12 april 2021 @ 12:22:41 #93
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198971783
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
quote:
Een man (1944)
En door.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 12 april 2021 @ 12:22:46 #94
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198971785
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar er is natuurlijk wel een reden waarom voornamelijk in de grote steden de stadsparken zo vol lopen. Als ik het bijvoorbeeld in Nijmegen zag waren het veel studenten en mensen die uberhaupt al in of rondom het centrum wonen zoals mijzelf. Ik heb een klein klotebalkonnetje waar geen zuchtje wind staat.

Dan ga je op zoek naar alternatieven. Dat zal iets anders zijn in de dorpen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198971790
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Klopt maar er is wel meer ruimte.

Hier verzamelen de kennisimmigranten zich massaal in het park met de bbq omdat het balkon zo snel vol is.
[..]
pi_198971792
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Zo worden de vaccins dus verkwist!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198971803
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zo worden de vaccins dus verkwist!
Hij zal de tweede prik toch niet krijgen?
pi_198971806
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In België is er onlangs een feestvierder uit het raam doodgevallen terwijl hij aan de politie probeerde te ontsnappen: We kunnen zeggen dom en onbezonnen en niet de schuld van de politie, maar de vooraanstaande viroloog Marc Van Ranst zei nog iets anders: Nul compassie.

Later verduidelijkte hij dat hij niet de dode jongen bedoelde maar feestvierders in het algemeen, maar het kwaad was al geschied. En de nuance voegt niet veel toe. Hij blijft 'nultolerantie' steunen terwijl dit dus het mogelijke gevolg is.

Die maatschappelijke keuze is niet een automatische. Het is een keuze die ook anders kan worden gemaakt, niet alleen in een apenland als de Filippijnen (waar ze overtreders doodschieten om 'levens te redden'), maar ook bij de buren.

Als er in Nederland zou worden gezegd: we gaan geen perspectieven of positieve oplossingen meer bieden. De besmettingen zijn te hoog, er is geen alternatief. Het is g.v.d. crisis en oorlog. De tijd van tolerantie is voorbij. Er is nul begrip of compassie voor mensen die de regels overtreden.

Dan vraag ik me af of dat echt 'onhandhaafbaar' zou worden of dat iedereen dat als 'onwenselijk' zou zien. Ik denk dat het verrassend zou zijn hoeveel verder het nog kan gaan.
pi_198971812
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 12:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

En door.
Ja, hij zet een stap buiten de priklocatie en valt dood
  maandag 12 april 2021 @ 12:24:48 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198971814
quote: