Ik zeg ook nergens dat ik het erg vind dat de parken druk zijn.quote:Op maandag 12 april 2021 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan maakt het toch ook niet uit dat de parken druk zijn?
Voor die ondernemers natuurlijk wel.quote:Op maandag 12 april 2021 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan maakt het toch ook niet uit dat de parken druk zijn?
Nee nee, een paar weken. Geen 2, dat heb ik nooit gezegd, maar misschien 3 of 4.quote:
Dat geldt ook nog steeds voor het invoeren van de avondklok bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
De realiteit is gewoon dat we niet weten of het openen van de terrassen een:
- daling veroorzaakt (want beter gereguleerd)
- stijging veroorzaakt (want meer mensen op de been)
- niet uitmaakt (want in buitenlucht)
quote:Op maandag 12 april 2021 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Spreiding is op zichzelf geen doel.
Liever 10 mensen op een kluitje dan 100 mensen verspreid over twee groepen van 50.
het is ook gewoon niet meer te handhavenquote:Op maandag 12 april 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen als het na het openen van de terrassen drie keer zo druk wordt? Naast volle parken nu ook nog volle terrassen.
Nee, dat is lekker handhaven.
quote:Op maandag 12 april 2021 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ik het erg vind dat de parken druk zijn.
Je gaat nu discussies en argumenten door elkaar heen gooien.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor die ondernemers natuurlijk wel.
Als het dan zgn niet uitmaakt waar het in de buitenlucht plaatsvindt, dan levert een park minder op dan bij een ondernemer. Geef die mensen een break, zeg.
Handhaafbaarheid is geen dichotomie.quote:Op maandag 12 april 2021 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ook gewoon niet meer te handhaven
Dat er meer mensen op de been zouden zijn hoeft geen probleem te zijn als er buiten heel wat minder besmettingen plaatsvinden. Procentueel gezien gebeurd dat amper. Helemaal als die aantallen gespreid zijn over talloze terrasjes in NL.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Iedereen die doet alsof het effect evident is doet aan wensdenken.
En dan kom je terug op het argument dat de epidemiologische situatie er niet naar is om hier grote gokken in te nemen. Kies voor jezelf of je vindt dat het een grote gok is.
Wat ik wel weet is dat vaccineren werkt, alleen heeft dat de minste prioriteit in dit land.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
En dan kom je terug op het argument dat de epidemiologische situatie er niet naar is om hier grote gokken in te nemen. Kies voor jezelf of je vindt dat het een grote gok is.
Las het ook al op NOS. Ik snap dat ook niet. De media is echt mede verantwoordelijkheid voor de heisa rond AZ momenteel.quote:Op maandag 12 april 2021 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210412_98866505
Tsja, moet dit nu wel of niet zo in het nieuws komen? Zolang er nog helemaal geen onderzoek is gedaan lijkt het me vooral extra paniek zaaien...
Maar niet te druk volgens mij. Wat jij er van maakte.quote:Op maandag 12 april 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hét aangedragen argument om de terrassen te openen is, omdat het zogezegd te druk is in de parken en men denkt het beter te kunnen reguleren als de terrassen open gaan.
Dan kom je dus bij optie 3.quote:Op maandag 12 april 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat er meer mensen op de been zouden zijn hoeft geen probleem te zijn als er buiten heel wat minder besmettingen plaatsvinden. Procentueel gezien gebeurd dat amper.
Blijf het grappig vinden hoe je steeds tegen een 'testsamenleving' bent maar constant experimenten voor aan het stellen bent.quote:Op maandag 12 april 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat er meer mensen op de been zouden zijn hoeft geen probleem te zijn als er buiten heel wat minder besmettingen plaatsvinden. Procentueel gezien gebeurd dat amper. Helemaal als die aantallen gespreid zijn over talloze terrasjes in NL.
Ik vind het juist een grote gok om niet aan regulering/verspreiding van mensen die de buitenlucht in willen te doen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Fijn dat je even wat discussies door elkaar gaat mengen. Heel handig!quote:Op maandag 12 april 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
De lui in Den Haag (en de burgemeesters) vinden het te druk in de parken. Ik vind zelf dat ze daar ook niet moeilijk over moeten doen en dat ze de buitenlucht juist meer zouden moeten motiveren.
Advies Rutte: Blijf thuis! RIVM: Meeste mensen raken besmet thuisquote:Op maandag 12 april 2021 13:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vind het juist een grote gok om niet aan regulering/verspreiding van mensen die de buitenlucht in willen te doen.
Dat kan. Het lijkt me ook evident dat er iets moet gebeuren, maar of het openen van de terrassen daar de oplossing voor is kan ik echt heel moeilijk inschatten.quote:Op maandag 12 april 2021 13:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vind het juist een grote gok om niet aan regulering/verspreiding van mensen die de buitenlucht in willen te doen.
Gaat om reisbewegingen. Zoals we weten vinden er veel besmettingen plaats op de fiets en in de auto.quote:Op maandag 12 april 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat er meer mensen op de been zouden zijn hoeft geen probleem te zijn als er buiten heel wat minder besmettingen plaatsvinden. Procentueel gezien gebeurd dat amper. Helemaal als die aantallen gespreid zijn over talloze terrasjes in NL.
Dat is ook precies de reden dat ik hele stellige uitspraken als 'in de buitenlucht kun je vrijwel niet besmet raken' met enige skepsis benader.quote:Op maandag 12 april 2021 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Advies Rutte: Blijf thuis! RIVM: Meeste mensen raken besmet thuis![]()
![]()
Niet is een groot woord, focus daarom om mensen lekker buiten te laten zijn maar wel op enige afstand.quote:Op maandag 12 april 2021 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden dat ik hele stellige uitspraken als 'in de buitenlucht kun je vrijwel niet besmet raken' met enige skepsis benader.
Ja, we hadden het natuurlijk helemaal niet over parken en terrasjes.quote:Op maandag 12 april 2021 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Fijn dat je even wat discussies door elkaar gaat mengen. Heel handig!
Terrasjes openen is geen experiment. Dat ze veilig open kunnen (met 1,5 meter) in de buitenlucht is inmiddels in meerdere onderzoeken al naar boven gekomen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Blijf het grappig vinden hoe je steeds tegen een 'testsamenleving' bent maar constant experimenten voor aan het stellen bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |