Ook dat telt mee natuurlijk. Als je Koningsdag terrassen opent heb je nog voor 10u een nieuwsbericht over overvolle treinen richting alle grote steden op NOS staan.quote:Op maandag 12 april 2021 13:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gaat om reisbewegingen. Zoals we weten vinden er veel besmettingen plaats op de fiets en in de auto.
Ben ik ook voorstander van.quote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef raptorix het volgende:
P
[..]
Niet is een groot woord, focus daarom om mensen lekker buiten te laten zijn maar wel op enige afstand.
Nee, dan kom je terug op het argument dat niet alles in het leven om corona en "de zorg" draaitquote:Op maandag 12 april 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
De realiteit is gewoon dat we niet weten of het openen van de terrassen een:
- daling veroorzaakt (want beter gereguleerd)
- stijging veroorzaakt (want meer mensen op de been)
- niet uitmaakt (want in buitenlucht)
Iedereen die doet alsof het effect evident is doet aan wensdenken.
En dan kom je terug op het argument dat de epidemiologische situatie er niet naar is om hier grote gokken in te nemen. Kies voor jezelf of je vindt dat het een grote gok is.
Eens. Lullig voor die man maar misschien had hij sowieso z'n laatste adem wel uitgeblazen vandaag ongeacht vaccinatiequote:Op maandag 12 april 2021 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210412_98866505
Tsja, moet dit nu wel of niet zo in het nieuws komen? Zolang er nog helemaal geen onderzoek is gedaan lijkt het me vooral extra paniek zaaien...
En iedereen die ooit in de grote steden is geweest met Koningsdag weet hoe druk het kan worden. En dat de alcohol er al vroeg in gaat.quote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook dat telt mee natuurlijk. Als je Koningsdag terrassen opent heb je nog voor 10u een nieuwsbericht over overvolle treinen richting alle grote steden op NOS staan.
Ogenschijnlijke tegenstelling, maar je raakt niet huis besmet omdat je volledige huishouden alle externe contacten mijdt natuurlijk. Daar zul je wel degelijk besmet raken omdat niet heel je huishouden contacten kan of wil beperken. Als 1 persoon besmet raakt, raken er mogelijk nog 3 'thuis' besmet. Als die drie dan zo min mogelijk thuis waren geweest, waren ze dan veiliger? Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, dan zouden ze het alleen nog maar verder verspreiden.quote:Op maandag 12 april 2021 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Advies Rutte: Blijf thuis! RIVM: Meeste mensen raken besmet thuis![]()
![]()
Als de toestroom te massaal is en het personeel te druk, is er van enige controle, desinfectie en afstand bewaren binnen no time 0,0 over. Dat weten we allemaal op dat soort dagen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En iedereen die ooit in de grote steden is geweest met Koningsdag weet hoe druk het kan worden. En dat de alcohol er al vroeg in gaat.
We hebben in de zomer gezien hoe goed die terrassen gereguleerd worden. (Wisselend)
Nee maar wat je als bij effect krijgt is dat mensen anderen gaan uitnodigen omdat er buiten de deur niets te doen is, het zelfde effect zie je met het sluiten van de BSO, op papier lijkt het een handige beslissing, in de praktijk leid het tot een negatief effect.quote:Op maandag 12 april 2021 13:49 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ogenschijnlijke tegenstelling, maar je raakt niet huis besmet omdat je volledige huishouden alle externe contacten mijdt natuurlijk. Daar zul je wel degelijk besmet raken omdat niet heel je huishouden contacten kan of wil beperken. Als 1 persoon besmet raakt, raken er mogelijk nog 3 'thuis' besmet. Als die drie dan zo min mogelijk thuis waren geweest, waren ze dan veiliger? Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, dan zouden ze het alleen nog maar verder verspreiden.
ov is alleen voor noodzakelijke reizen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook dat telt mee natuurlijk. Als je Koningsdag terrassen opent heb je nog voor 10u een nieuwsbericht over overvolle treinen richting alle grote steden op NOS staan.
vorig jaar met de terrassen open was het allemaal beheersbaar voorzover ik weet, dat is het nu met alles dicht nietquote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef raptorix het volgende:
P
[..]
Niet is een groot woord, focus daarom om mensen lekker buiten te laten zijn maar wel op enige afstand.
Altijd nog beter dan thuis bij elkaar gaan zitten of massaal in hetzelfde park met de halve stad.quote:Op maandag 12 april 2021 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de toestroom te massaal is en het personeel te druk, is er van enige controle, desinfectie en afstand bewaren binnen no time 0,0 over. Dat weten we allemaal op dat soort dagen.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op maandag 12 april 2021 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[
Terrasjes openen is geen experiment. Dat ze veilig open kunnen (met 1,5 meter) in de buitenlucht is inmiddels in meerdere onderzoeken al naar boven gekomen.
Maar als je een ''gotcha'' moment wil ervaren gun ik je die hoor. Shit, busted![]()
De tijd dat mensen zonder noodzaak de trein uit werden gegooid ligt ver achter ons.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
ov is alleen voor noodzakelijke reizen.
Nogmaals, is de ME vrij dan ofzo?quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorig jaar met de terrassen open was het allemaal beheersbaar voorzover ik weet, dat is het nu met alles dicht niet
Klopt, maar geen conducteur die op Koningsdag een bomvolle trein zal proberen te controleren.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Noodzakelijkheid is een relatief begrip dat voor iedereen een andere lading heeft.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We hebben verdorie een jaar de kans gehad om te kijken of de verspreiding buiten een issue was. Maar nee we pleuren alles tegelijk dicht en houden dat nu dicht. Ja, zo ga je er nooit achterkomen wat nu de gevolgen zijn van buiten, en kan je de lockdown tot in oneindige doortrekken tot je incompentie van het vaccineren voldoende gemaskeerd is.quote:Op maandag 12 april 2021 13:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vind het juist een grote gok om niet aan regulering/verspreiding van mensen die de buitenlucht in willen te doen.
Als de ME in moet grijpen is het al te laat maar dat begrijp je zelf toch ook welquote:Op maandag 12 april 2021 13:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, is de ME vrij dan ofzo?
Gewoon leegvegen die handel.
Je kunt ook moeilijk de ME langs elke kroeg in de stad sturenquote:Op maandag 12 april 2021 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als de ME in moet grijpen is het al te laat maar dat begrijp je zelf toch ook wel
Die is er nooit geweest.quote:Op maandag 12 april 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
De tijd dat mensen zonder noodzaak de trein uit werden gegooid ligt ver achter ons.
Ik stel niet voor om terrasjes te openen en dat je enkel naar binnen mag met een negatieve test.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen.
Je wilt precies hetzelfde, kijken wat er ondanks de beperkingen toch nog mogelijk is. Dat die onderzoeken al zijn uitgevoerd maakt niets uit. Het resultaat is een zogenaamde 'testsamenleving'.
Tja, ze hebben een jaar de tijd gehad om dingen te bedenken. Uiteraard gingen we er toen vanuit dat we er snel vanaf zouden gaan, maar heb sterk de indruk dat ze niet al teveel vooruit denken (qua alternatieve situaties).quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorig jaar met de terrassen open was het allemaal beheersbaar voorzover ik weet, dat is het nu met alles dicht niet
quote:Op maandag 12 april 2021 13:45 schreef raptorix het volgende:
Advies Rutte: Blijf thuis! RIVM: Meeste mensen raken besmet thuis![]()
![]()
Dat je buiten vrijwel niet besmet raakt is ondertussen toch echt wel algemeen bekend hoorquote:Op maandag 12 april 2021 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat is ook precies de reden dat ik hele stellige uitspraken als 'in de buitenlucht kun je vrijwel niet besmet raken' met enige skepsis benader.
quote:Op maandag 12 april 2021 13:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, is de ME vrij dan ofzo?
Gewoon leegvegen die handel.
Lelystad heet dat.quote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Bom erop! Wegvagen die binnenstad.
Rotterdam 2021 helemaal opnieuw.beginnen. kunnen ze de oude stad weer opbouwen van voor 1940
Lijkt me ook iddquote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat als de terrassen open gaan, dat er na achten geen alcohol geserveerd mag worden.
Waarom heet het een testsamenleving? In dit geval een dubbele betekenis, dus eigenlijk 2 antwoorden.quote:Op maandag 12 april 2021 13:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen.
Je wilt precies hetzelfde, kijken wat er ondanks de beperkingen toch nog mogelijk is. Dat die onderzoeken al zijn uitgevoerd maakt niets uit. Het resultaat is een zogenaamde 'testsamenleving'.
Na 20:00 dicht lijkt mij dan waarschijnlijker.quote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat als de terrassen open gaan, dat er na achten geen alcohol geserveerd mag worden.
Wo ist die Altstadt?quote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Bom erop! Wegvagen die binnenstad.
Rotterdam 2021 helemaal opnieuw.beginnen. kunnen ze de oude stad weer opbouwen van voor 1940
En zelfs nadat er aangetoond is dat je buiten eigenlijk amper risico loopt veranderen ze niet van mening. Beetje tunnelvisie.quote:Op maandag 12 april 2021 13:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben verdorie een jaar de kans gehad om te kijken of de verspreiding buiten een issue was. Maar nee we pleuren alles tegelijk dicht en houden dat nu dicht. Ja, zo ga je er nooit achterkomen wat nu de gevolgen zijn van buiten, en kan je de lockdown tot in oneindige doortrekken tot je incompentie van het vaccineren voldoende gemaskeerd is.
Dat is inderdaad een potentieel alternatief.quote:Op maandag 12 april 2021 13:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Na 20:00 dicht lijkt mij dan waarschijnlijker.
Je moet het ook niet te ingewikkeld maken allemaal. Tafels en stoelen op een afstand, desnoods reserveringssysteem, en je hebt al een VEEL beter alternatief voor volle parken en mensen die elkaar massaal thuis bezoeken.quote:Op maandag 12 april 2021 13:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tja, ze hebben een jaar de tijd gehad om dingen te bedenken. Uiteraard gingen we er toen vanuit dat we er snel vanaf zouden gaan, maar heb sterk de indruk dat ze niet al teveel vooruit denken (qua alternatieve situaties).
Dat geloof ik wel, maar dat komt omdat mensen toch wel links of rechtsom contact zoeken. Ik zelf ook, maar uiteindelijk is het nog steeds niet eerlijk om te doen alsof het advies 'blijf thuis' invalide is. De bezoekende partij houdt zich niet aan het advies, dat maakt dat de ontvangende partij geen baat meer heeft zich wel aan dit advies te hebben gehouden.quote:Op maandag 12 april 2021 13:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar wat je als bij effect krijgt is dat mensen anderen gaan uitnodigen omdat er buiten de deur niets te doen is, het zelfde effect zie je met het sluiten van de BSO, op papier lijkt het een handige beslissing, in de praktijk leid het tot een negatief effect.
Precies.quote:Op maandag 12 april 2021 13:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar wat je als bij effect krijgt is dat mensen anderen gaan uitnodigen omdat er buiten de deur niets te doen is, het zelfde effect zie je met het sluiten van de BSO, op papier lijkt het een handige beslissing, in de praktijk leid het tot een negatief effect.
quote:Op maandag 12 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
Eerder dan Yorick
#401 De Parken open editie
Rotterdam zat onder waterquote:
LachendeRutte.jpgquote:Op maandag 12 april 2021 14:01 schreef _serial_ het volgende:
Misschien is het een idee, niet ongebruikelijk in de wereld crisismanagement, alles wat nu met corona bezig is, is te vervangen door andere experts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |