Ik verbaasde me gister ook over de kinderen van m'n zwager breed lachend op de insta vanuit een zonniger italie. Tsjah.... vraag me af hoe essentieel zoiets is.quote:Op maandag 12 april 2021 11:19 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik was rond oud&nieuw op vakantie in Zweden, op de veerboot daar naartoe zag je Nederlanders, Duitsers, Fransen, Luxemburgers....
Allemaal mensen die de lockdown ontvluchtten
Hoe moet je anders je Italiaans een beetje fris houden.quote:Op maandag 12 april 2021 11:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik verbaasde me gister ook over de kinderen van m'n zwager breed lachend op de insta vanuit een zonniger italie. Tsjah.... vraag me af hoe essentieel zoiets is.
Gewoon bij de locale pizzeriaquote:Op maandag 12 april 2021 11:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe moet je anders je Italiaans een beetje fris houden.
Ik geloof dat ik ergens in februari op verschillende forums het balletje heb opgeworpen van: hoe wordt de vaccinatiegraad eigenlijk geteld? Waarom wordt het op modellen gebaseerd in plaats van gewoon het exacte aantal te tellen? Wat is het cijfer eigenlijk nog waard als het van week tot week verandert door aanpassingen in de meetmethode? Was niet echt een antwoord op behalve dat dit misschien nog wel een dingetje kon worden.quote:Op maandag 12 april 2021 11:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
[..]
Absurd dat Hugo de Jonge en RIVM daar niet veel harder op aangepakt worden, maar de dataverzameling is inderdaad een drama
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.html
[..]
[..]
"You had one job"......
Mja, werkdruk is daar nu natuurlijk enorm. Ze moeten naast hun reguliere afspraken ook hele vaccinatielijn gaan opzetten (evt. incl locatie) en daar administratie van bijhouden en dat weer communiceren met RIVM. Kan me voorstellen dat ze nu zeggen nou dat laatste gaan we voorlopig niet doen als het zo omslachtig moet.quote:Op maandag 12 april 2021 11:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Klopt, huisartsen krijgen gewoon een financiële vergoeding voor elke vaccinatie die ze zetten. Die houden dus echt wel een administratie bij. Is eerder een gevalletje "wil niet" dan "kan niet".
En ondertussen rapporteren ze in andere landen bijna tot op de komma nauwkeurig.quote:Op maandag 12 april 2021 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik ergens in februari op verschillende forums het balletje heb opgeworpen van: hoe wordt de vaccinatiegraad eigenlijk geteld? Waarom wordt het op modellen gebaseerd in plaats van gewoon het exacte aantal te tellen? Wat is het cijfer eigenlijk nog waard als het van week tot week verandert door aanpassingen in de meetmethode? Was niet echt een antwoord op behalve dat dit misschien nog wel een dingetje kon worden.
Nu is het april en zijn we het overzicht kwijt.
Als zij vakantie essentieel vinden, dan is het niet aan een ander om daar over te oordelenquote:Op maandag 12 april 2021 11:30 schreef Gunner het volgende:
Ik verbaasde me gister ook over de kinderen van m'n zwager breed lachend op de insta vanuit een zonniger italie. Tsjah.... vraag me af hoe essentieel zoiets is.
Panterprint gespot. En euroknaller kant en klaar maaltijd in de koffer mee!quote:Op maandag 12 april 2021 11:38 schreef RipCity het volgende:
Zon, zee en een mondkapje: zo ziet de proefvakantie op Rhodos eruit
https://www.nu.nl/economi(...)op-rhodos-eruit.html
Die foto zegt genoeg over ‘t soort mensen![]()
Die buffet methode ook. Verder gewoon 1.5 meter en mondkapjes en alles. Naja, liever zij proefkonijn dan wij.
Je preekt nu een beetje voor eigen parochie omdat je zelf ook 'gewoon' op buitenlandreis gaat. Feit is dat niet essentiële reizen afgeraden wordt. Maar ja de grenzen zijn niet dicht dus meer dan dit advies zal het idd niet worden.quote:Op maandag 12 april 2021 11:35 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als zij vakantie essentieel vinden, dan is het niet aan een ander om daar over te oordelen
En het is wat mij betreft ZEKER NIET aan de overheid om te bepalen wat wel en niet essentieel is......
Hetzelfde geldt uiteraard voor "niet essentiele" winkels
Positief bekeken, komt het virus niet zomaar weer Nederland meer binnen, als iedereen en de wereld al gevaccineerd is behalve Nederland.quote:Op maandag 12 april 2021 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hongarije gaat wel als een malle met het vaccineren zeg, dik koploper binnen de EU denk ik?
Heb nog nooit iemand z’n telefoon aan zo’n band zien hangen. Wtf is dat nou weer. Ipv mocro-tasje nu je tellie eraan hangen.quote:Op maandag 12 april 2021 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Panterprint gespot. En euroknaller kant en klaar maaltijd in de koffer mee!
Zou nu toch best aan het zwembad willen liggen met een whiskytje cola naast me.quote:Op maandag 12 april 2021 11:38 schreef RipCity het volgende:
Die buffet methode ook. Verder gewoon 1.5 meter en mondkapjes en alles. Naja, liever zij proefkonijn dan wij.
Van de meeste hier in de buurt kun je hooguit je Arabisch oppoetsen.quote:
Oh shit, ik dacht dat dat z'n stoma was!quote:Op maandag 12 april 2021 11:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Heb nog nooit iemand z’n telefoon aan zo’n band zien hangen. Wtf is dat nou weer. Ipv mocro-tasje nu je tellie eraan hangen.
Die gebruiken Sputnikquote:Op maandag 12 april 2021 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hongarije gaat wel als een malle met het vaccineren zeg, dik koploper binnen de EU denk ik?
Het ergste vind ik is dat hierdoor de start van het vaccineren is uitgesteld. Ondanks dat het vaccin in december beschikbaar kwam en de meeste Europese landen toen ook begonnen met prikken, heeft het in Nederland nog weken geduurd voordat alles op gang kwam, o.a. omdat er IT-systemen moesten worden gemaakt om het allemaal in goede banen te leiden.quote:Op maandag 12 april 2021 11:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Absurd dat Hugo de Jonge en RIVM daar niet veel harder op aangepakt worden, maar de dataverzameling is inderdaad een drama
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-groepen.html
[..]
[..]
"You had one job"......
Moet er niet aan denken, dan blijf ik liever lekker thuis.quote:Op maandag 12 april 2021 11:38 schreef RipCity het volgende:
Nou nou. De avondklok-relschoppers zijn vrij genadeloos aangepakt.quote:Op maandag 12 april 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Neu, tis Nederland he. Taakstrafje van 40 uur. Waar je tegen in hoger beroep kan.
Ach kom, je bent zelf ambtenaar zeker ?quote:Op maandag 12 april 2021 11:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mja, werkdruk is daar nu natuurlijk enorm. Ze moeten naast hun reguliere afspraken ook hele vaccinatielijn gaan opzetten (evt. incl locatie) en daar administratie van bijhouden en dat weer communiceren met RIVM. Kan me voorstellen dat ze nu zeggen nou dat laatste gaan we voorlopig niet doen als het zo omslachtig moet.
Ook koploper qua coronadoden, met meer doden per bevolking dan Brazilië.quote:Op maandag 12 april 2021 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat is wel bekend, maar ik ben er zelf ook voorstander van om de lockdown niet af te gaan dwingen door bloed door de straten te laten vloeien.quote:Op maandag 12 april 2021 11:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nou nou. De avondklok-relschoppers zijn vrij genadeloos aangepakt.
Onze Staat is veel machtiger dan men denkt. Als het straks zou moeten kunnen ze de hele bevolking binnenhouden en iedere opstand de kop indrukken. Dat de burgemeesters nu huilen dat het niet te handhaven valt komt omdat de druk niet hoog genoeg is en zij het met de zachte hand willen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |