SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag wel
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Van Janssen word je niet ziek, en je hoeft er maar één te nemen. mRNAquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:19 schreef MoreDakka het volgende:
Is er naar aanleiding van het bericht over Janssen iemand die dat vaccin gaat weigeren?
Het lijkt me te vroeg om daar nu al conclusies aan te verbinden. Vooralsnog lijkt het niet vaker voor te komen onder mensen die met Janssen zijn ingeënt dan je zou verwachten. Maar het is wel goed dat de EMA het in de gaten houdt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:19 schreef MoreDakka het volgende:
Is er naar aanleiding van het bericht over Janssen iemand die dat vaccin gaat weigeren?
Wat doe je verrast.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees bij de NOS dat dat testcircus tot en met augustus moet duren... Daar ga je al.
Het Janssen-vaccin is een vector-vaccin, net als AstraZeneca.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van Janssen word je niet ziek, en je hoeft er maar één te nemen. mRNA
Ik waarschuw daar al een week voor. Maar dit is de eerste keer dat ik het zwart op wit ziequote:
Tja, voor een Lowlands vind ik het nog wel acceptabel, voor kroeg "In de bruine boterlap" niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees bij de NOS dat dat testcircus tot en met augustus moet duren... Daar ga je al.
Hmm... beetje jammer weer deze.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het Janssen-vaccin is een vector-vaccin, net als AstraZeneca.
Een week pas? Ik roep al sinds januari dat het een godswonder mag heten als we in de zomer nog weer ons leven normaal kunnen oppakkenquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik waarschuw daar al een week voor. Maar dit is de eerste keer dat ik het zwart op wit zie
Toen ik las dat ze het Songfestival als testevenement wilden organiseren, had ik al het vermoeden dat ze dit hele gebeuren willen inzetten om van alles mogelijk te maken de komende maanden zonder officieel de boel te versoepelen. Lekker van twee walletjes eten weer.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik waarschuw daar al een week voor. Maar dit is de eerste keer dat ik het zwart op wit zie
Ah ok, dan ga ik het gewoon proberen om ze samen te krijgen daar mijn vader ook pas volgende week aan de beurt is. Kom alleen niet door de telefoondrukte heen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
52 zal pas volgende week zijn. Ik heb al wel redelijk vaak gehoord dat een duoafspraak nog ter plekke te regelen is. Bij mijn ouders is dat bijvoorbeeld ook gebeurd, ze hebben bij de eerste afspraak van moeders ook de afspraak van vaders omgezet zodat ze samen kunnen gaan.
Als je daar aan gaat beginnen wordt het helemaal een puinzooi. Je hebt een uitdaging met de extra administratie en daarnaast werk je in de hand dat er continu wordt vergeleken welk vaccin "beter" zou zijn. Minimaal 20 artikelen in de Linda mat "Hoe kies je het juiste vaccin bij je sterrenbeeld, en 5 andere vragen"quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:25 schreef halfway het volgende:
Waarom kan ik zelf niet bepalen welk vaccin ik krijg? Gaan ze nu weggooien geef mij een nummer en ik ga die astra halen.
Wat mij betreft al een godsgeschenk dat men een einddatum durft te noemen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:21 schreef trein2000 het volgende:
Troep?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hmm... beetje jammer weer deze.
Maar nog steeds beter op elke manier dan die AZ troep.
Nou ja, van de vaccins die in Nederland worden gebruikt is het wel de minste.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Troep?
Waarom wordt het verspreiden van dit soort desinformatie getolereerd
Eigenlijk weten we ook dat nog niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou ja, van de vaccins die in Nederland worden gebruikt is het wel de minste.
Gewoon een gezonde dosis scepticisme heet dat, niet alles blind voor waar aannemen. Ik ben geen blind schaap dat alles voor waar aanneemt en elk mogelijke vaccin als een wondermiddel ziet en ik weiger ooit zo te worden. Waarom zou een groep virologen beter weten wat de sociale en psychologische gevolgen van een avondklok zijn dan ik? Toch mogen zij wel aannames doen om de avondklok te verdedigen, en ben ik gewoon een simpele Nattekat.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Troep?
Waarom wordt het verspreiden van dit soort desinformatie getolereerd
AZ is troep omdat het op 400.000 vaccins een aantal trombose gevallen veroorzaakt?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hmm... beetje jammer weer deze.
Maar nog steeds beter op elke manier dan die AZ troep.
Ja de pil is ook troep.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
AZ is troep omdat het op 400.000 vaccins een aantal trombose gevallen veroorzaakt?
Bij de pil is dat al 1 op 10.000, is dat dan ook troep?
AZ geeft ook gewoon goede bescherming, er word nu net gedaan of het een nutteloos iets is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Moderna en pfizer werken beter en hebben minder bijwerkingen. Als we van te voren hadden geweten dat AZ zo matig zou zijn, hadden we daar denk ik niet zo vol voor ingegaan zijn.
60% is minder dan 90%.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
AZ geeft ook gewoon goede bescherming, er word nu net gedaan of het een nutteloos iets is.
Ja en jij bent ook troep en ik ook.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:38 schreef Momo het volgende:
[..]
En paracetamol, ibuprofen, aspirine is ook allemaal troep ?
Ieder geneesmiddel/vaccin heeft bijwerkingen. Het gaat hier om een zeer zeldzame bijwerking. Die minieme kans weegt totaal niet op tegen de schade die corona aanrichtquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou ja, van de vaccins die in Nederland worden gebruikt is het wel de minste.
Ik kijk naar de gemiddelde bijwerking. Dan zie ik dat AZ talloze mensen ziek heeft gemaakt, terwijl dat maar heel sporadisch gebeurt met de andere twee vaccins die we hebben. Dan is dit trombose gedoe nog de kers op de taart. Qua bijwerkingen is Janssen verreweg de beste, en dan hoef je zelfs maar één keer te prikken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
AZ is troep omdat het op 400.000 vaccins een aantal trombose gevallen veroorzaakt?
Bij de pil is dat al 1 op 10.000, is dat dan ook troep?
In zeldzame gevallen (bij 0,1-1% van patiënten) kunnen echter de volgende bijwerkingen optreden: duizeligheid, koorts, sufheid, lage bloeddruk, jeuk, huiduitslag, depressie, verwardheid, maag-darmklachten, afwijkende leverfunctie, leverfalen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:38 schreef Momo het volgende:
[..]
En paracetamol, ibuprofen, aspirine is ook allemaal troep ?
Een "gezonde dosis scepticisme"? Niet alles blind voor waar aannemen?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon een gezonde dosis scepticisme heet dat, niet alles blind voor waar aannemen. Ik ben geen blind schaap dat alles voor waar aanneemt en elk mogelijke vaccin als een wondermiddel ziet en ik weiger ooit zo te worden. Waarom zou een groep virologen beter weten wat de sociale en psychologische gevolgen van een avondklok zijn dan ik? Toch mogen zij wel aannames doen om de avondklok te verdedigen, en ben ik gewoon een simpele Nattekat.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Hebben we niet, dus stop maarquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:40 schreef potjecreme het volgende:
Het is gewoon jammer dat we geen vrije keuze hebben. Als we van alles genoeg hadden
Kun je die beweringen die je doet ook onderbouwen met cijfers?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kijk naar de gemiddelde bijwerking. Dan zie ik dat AZ talloze mensen ziek heeft gemaakt, terwijl dat maar heel sporadisch gebeurt met de andere twee vaccins die we hebben. Dan is dit trombose gedoe nog de kers op de taart. Qua bijwerkingen is Janssen verreweg de beste, en dan hoef je zelfs maar één keer te prikken.
Het gaat erom dat er ook andere vaccins op de markt zijn. Het is puur door de schaarste in Europa dat we die domme AZ moeten nemen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ieder geneesmiddel/vaccin heeft bijwerkingen. Het gaat hier om een zeer zeldzame bijwerking. Die minieme kans weegt totaal niet op tegen de schade die corona aanricht
Dat heb je met een een bevolking die massaal op Eurofiele partijen stemt, dit land heeft een diepe zelfhaat.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er ook andere vaccins op de markt zijn. Het is puur door de schaarste in Europa dat we die domme AZ moeten nemen.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Een "gezonde dosis scepticisme"? Niet alles blind voor waar aannemen?
Jij bent beter op de hoogte van de bijwerkingen dan de onderzoeken naar de bijwerkingen?
De bijwerkingen waarvan de kans kleiner is op ernstige bijwerkingen dan "gewone"middelen als de pil etc.? Volgens de onderzoeken dan, die jij niet vertrouwt?
Klinkt heel erg fijn allemaal. Ook de verhalen van mensen die AZ hebben gehad, prachtig allemaal.quote:Zeer vaak (> 10%): overgevoeligheid, pijn, warmte, jeuk of blauwe plek (waaronder soms hematoom) op de injectieplaats. Hoofdpijn. Misselijkheid. Spierpijn, gewrichtspijn. Vermoeidheid, malaise, koude rillingen, koortsigheid.
Dat is de keuze. Als mensen geen AZ in hun lichaam willen, dan zullen ze moeten wachten.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moment, ik ga even wat extra IC bedden neerzetten.
Die 60% is oude data:quote:
https://nos.nl/l/2373757quote:Gisteren meldde AstraZeneca nog dat uit een grote fase-3-studie is gebleken dat het vaccin 100 procent effectief is in het voorkomen van ernstige vormen van covid-19 en ziekenhuisopnames. Ook zou het voor 79 procent effectief zijn in het voorkomen van besmettingen, meer dan de 60 à 70 procent die eerder werd aangenomen. De Amerikaanse medicijnautoriteit FDA had opgeroepen tot het onderzoek, waaraan ruim 32.000 mensen van alle leeftijden meededen in de VS, Chili en Peru.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Klinkt heel erg fijn allemaal. Ook de verhalen van mensen die AZ hebben gehad, prachtig allemaal.
Ik praat over de bewezen omschreven bijwerkingen, ik verzin helemaal niets. AZ is bewezen de meest matige vaccinatie van alles wat we nu op de plank hebben liggen, zelfs als je dat Trombose gedoe vergeet.
Tja laten we dan ook maar met Pfizer stoppen.quote:In totaal betreft het nu 26.015 meldingen met 151.771 vermoede bijwerkingen. Waarvan 12.350 meldingen na vaccinatie met Comirnaty (Pfizer/BioNTech), 2.048 meldingen na vaccinatie met Moderna en 11.464 na vaccinatie met AstraZeneca.Bij 63 meldingen waren er klachten die passen bij een heftige allergische reactie, waarvan 43 bij het vaccin van Comirnaty (Pfizer/BioNTech), 5 bij het vaccin van Moderna en 15 bij het vaccin van AstraZeneca
Er is een mogelijk verband =/= bewezenquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus als je niet als een blind schaapje de eerste de beste prik zomaar aanneemt, omdat er bewezen zware bijwerkingen zijn
Die kans is geclassificeerd als zeer klein/ zeldzaam. Bronquote:met een relatief hoge kans,
Er zijn eigenlijk nog maar weinig echte bijwerking bekend, er zijn wel veel meldingen geweest van bijwerkingen die mogelijk door vaccinatie komen. Zo stellig als jij het schrijft is niet de werkelijke situatie.quote:ben je een idioot? Omdat ik me goed inlees in welke vaccins er op de plank liggen, en uit alle officiele bijwerkingen op maak dat AZ verrweg de meeste bijwerkingen heeft,
Pfizerquote:De meest voorkomende bijwerkingen zijn pijn en zwelling op de prikplek. Vermoeidheid en koude rillingen kunnen ook voorkomen, net als koorts, opgezette lymfeklieren, hoofdpijn, spier- en gewrichtspijn, misselijkheid en overgeven. Deze bijwerkingen zijn meestal mild en duren kort.
AZ (nog niet bijgewerkt)quote:De meest voorkomende bijwerkingen van Comirnaty zijn roodheid, pijn en zwelling op de plek waar u het vaccin heeft gekregen. Dit komt vaak voor (bij meer dan 1 op de 10 personen), maar verdwijnt ook na een aantal dagen. Ook spier- en gewrichtspijn kan voorkomen, net als vermoeidheid, hoofdpijn, koude rillingen en verhoging.
Alledrie vanaf deze bronquote:De meest voorkomende bijwerkingen van Vaxzevria, het COVID-19 vaccin van AstraZeneca, zijn gevoeligheid en pijn op de plek van de prik. Deze milde bijwerkingen komen vaak voor, maar verdwijnen ook na een aantal dagen. Ook spierpijn kan voorkomen, net als vermoeidheid, verhoging en koorts, koude rillingen, gewrichtspijn en misselijkheid.
Dat laatste argument is eigenlijk de meest steekhoudende.quote:ben ik een idioot? Omdat ik liever een vaccin neem waar ik er maar één van hoef, ben ik een idioot?
Wie is nou daadwerkelijk de idioot?
Weet je wat zo jammer is van dit alles? Er zijn mensen voor wie hun wereldbeeld de enige juiste is, en iedereen die daar van afwijkt is een wappie. Er is een gigantische twedeling in de maatschappij aan het onstaan, omdat mensen gewoon niet lijken te begrijpen dat je best kritisch mag zijn naar hoe alles wordt aangepakt en hoe vaccins werken. Nee, je bent meteen een wappie. Om moedeloos van te worden, er zijn zeer terechte twijfels van heel veel mensen. En van al die mensen is niemand een wappie, want wappies maken zich hier helemaal niet druk om.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:44 schreef MoreDakka het volgende:
Het is om moedeloos van te worden. Een prima vaccin dat uitstekend zijn werk doet en ook goedkoper is dan de concurrenten wordt door een paar blunders van Hugo en zijn collega's ineens 'troep' in de ogen van bepaalde wappies, die die onzin dan ook nog verder gaan verspreiden ook
quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Klinkt heel erg fijn allemaal. Ook de verhalen van mensen die AZ hebben gehad, prachtig allemaal.
Ik praat over de bewezen omschreven bijwerkingen, ik verzin helemaal niets. AZ is bewezen de meest matige vaccinatie van alles wat we nu op de plank hebben liggen, zelfs als je dat Trombose gedoe vergeet.
Is Pfizer/Moderna nu ook troep?quote:Bij 63 meldingen waren er klachten die passen bij een heftige allergische reactie, waarvan 43 bij het vaccin van Comirnaty (Pfizer/BioNTech), 5 bij het vaccin van Moderna en 15 bij het vaccin van AstraZeneca. Bij 20 meldingen was er een vastgestelde anafylactische reactie. Bij de andere meldingen waren er symptomen (zoals uitgebreide huiduitslag of zwelling rond de ogen of keel) die bij een heftige allergische reactie kunnen passen.
Mooi en dan hoeven ze ook niet aan te kloppen voor zorg als ze corona krijgenquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is de keuze. Als mensen geen AZ in hun lichaam willen, dan zullen ze moeten wachten.
Niet door Hugo. Die weigering was voor dat het in Nederland kwam. Toen bekend werd dat het minder bescherming geeft dan moderna en pfizer. De bijwerkingen heeft het niet beter gemaakt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:44 schreef MoreDakka het volgende:
Het is om moedeloos van te worden. Een prima vaccin dat uitstekend zijn werk doet en ook goedkoper is dan de concurrenten wordt door een paar blunders van Hugo en zijn collega's ineens 'troep' in de ogen van bepaalde wappies, die die onzin dan ook nog verder gaan verspreiden ook
Nee, je bent een **** omdat je kritisch zijn verwart met een prima vaccin 'troep' noemen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat zo jammer is van dit alles? Er zijn mensen voor wie hun wereldbeeld de enige juiste is, en iedereen die daar van afwijkt is een wappie. Er is een gigantische twedeling in de maatschappij aan het onstaan, omdat mensen gewoon niet lijken te begrijpen dat je best kritisch mag zijn naar hoe alles wordt aangepakt en hoe vaccins werken. Nee, je bent meteen een wappie. Om moedeloos van te worden, er zijn zeer terechte twijfels van heel veel mensen. En van al die mensen is niemand een wappie, want wappies maken zich hier helemaal niet druk om.
Ik vrees nog steeds politieke motivatie vanuit Duitsland om het eigen vaccin als beter te laten bestempelen. Maar dat is een beetje complotdenken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er ook andere vaccins op de markt zijn. Het is puur door de schaarste in Europa dat we die domme AZ moeten nemen.
In essentie is het doel niet op individuele basis beschermen maar zorgen dat je genoeg immuniteit krijgt zodat het virus uitdooft, mooi meegenomen als die persoonlijk bescherming hoog is, maar dat is geen doel.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet door Hugo. Die weigering was voor dat het in Nederland kwam. Toen bekend werd dat het minder bescherming geeft dan moderna en pfizer. De bijwerkingen heeft het niet beter gemaakt.
Dat hoeft niet maar mogen ze wel en zullen ze ook doen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Mooi en dan hoeven ze ook niet aan te kloppen voor zorg als ze corona krijgen
Erg mooi. Tijd om de kroegen te openen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:46 schreef Socios het volgende:
Prima cijfers weer. [ afbeelding ]
@:Houtenbeen
@:Haags
@:Lenny_Leonard
Wat nou als ik zeg dat het me verder geen zak uit maakt en dat ik de eerste de beste prik aanneem die ik kan krijgen. Ga je me dan ook nog als wappie wegzetten, of valt dan op eens heel je beeld van mij uiteen?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, je bent een wappie omdat je kritisch zijn verwart met een prima vaccin 'troep' noemen.
Als je vaxzevria troep noemt met een hoge kans op bijwerkingen waar je beter weken kan wachten op een andere, dan ben je alleen niet kritisch, dan ben je een wappie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wat zo jammer is van dit alles? Er zijn mensen voor wie hun wereldbeeld de enige juiste is, en iedereen die daar van afwijkt is een wappie. Er is een gigantische twedeling in de maatschappij aan het onstaan, omdat mensen gewoon niet lijken te begrijpen dat je best kritisch mag zijn naar hoe alles wordt aangepakt en hoe vaccins werken. Nee, je bent meteen een wappie. Om moedeloos van te worden, er zijn zeer terechte twijfels van heel veel mensen. En van al die mensen is niemand een wappie, want wappies maken zich hier helemaal niet druk om.
Ook voor corona zaten winkeliers niet te wachten op poepende kinderen. Volgende keer aanbieden ervoor te betalenquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:48 schreef Questular het volgende:
Heerlijk die corona regels. Even naar de stad om schoenen te halen voor mijn zoontje. Uiteraard moet hij naar de wc. In de winkels mag ook een 4 jarige niet gebruik maken van de wc. Dus op zoek naar een, uiteraard ranzig, openbaar toilet zodat hij daar kan poepenVoor de hele stad Maastricht zijn in de binnenstad volgens mij tussen de 4 en 6 wc's beschikbaar.
Ik beoordeel je op wat je hier schrijft. En dat is gevaarlijke onzin.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat nou als ik zeg dat het me verder geen zak uit maakt en dat ik de eerste de beste prik aanneem die ik kan krijgen. Ga je me dan ook nog als wappie wegzetten, of valt dan op eens heel je beeld van mij uiteen?
Heb je een betere suggestie?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:51 schreef Momo het volgende:
Jongens, kunnen we stoppen met het uitmaken van mensen voor wappies?
Nee, want dat komt niet of nauwelijks in de media.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Is Pfizer/Moderna nu ook troep?
Maar ik ben verantwoordelijk wat ik in mijn lijf stop. Neuken is voor soortbehoud, Toch willen we hier geen Handmaids tale toestanden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
In essentie is het doel niet op individuele basis beschermen maar zorgen dat je genoeg immuniteit krijgt zodat het virus uitdooft, mooi meegenomen als die persoonlijk bescherming hoog is, maar dat is geen doel.
Ik heb het niet over de mensen die straks willen wachten, ik heb het over de mensen die nu grote kans hebben op de IC te belanden, prima als je wel wachten, maar dan achter in de rij aansluiten, en we gaan open als de kwetsbare groep is gevaccineerd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar ik ben verantwoordelijk wat ik in mijn lijf stop. Neuken is voor soortbehoud, Toch willen we hier geen Handmaids tale toestanden.
Jawel, maar dat was nogal vroeg:quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:52 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Nee, want dat komt niet of nauwelijks in de media.
Waarom niet? Zou mij misschien wel bevallen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar ik ben verantwoordelijk wat ik in mijn lijf stop. Neuken is voor soortbehoud, Toch willen we hier geen Handmaids tale toestanden.
Maar ook kwetsbaren moet je respecteren als zij niet met AZ gevaccineerd willen worden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de mensen die straks willen wachten, ik heb het over de mensen die nu grote kans hebben op de IC te belanden, prima als je wel wachten, maar dan achter in de rij aansluiten, en we gaan open als de kwetsbare groep is gevaccineerd.
We zitten helaas niet in de luxe dat we kunnen wachten, of snap je dat soms niet?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar ook kwetsbaren moet je respecteren als zij niet met AZ gevaccineerd willen worden.
Nog 3 minutenquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:56 schreef KP het volgende:
Wat een topcijfers. Als de kroegen nu nog niet open kunnen!
Recht om te kiezen staat bij mij hoger dan te moeten zwichten voor de massa.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zitten helaas niet in de luxe dat we kunnen wachten, of snap je dat soms niet?
Vertel dat aan al die mensen waarbij hun essentiële operatie moet worden uitgesteld.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Recht om te kiezen staat bij mij hoger dan te moeten zwichten voor de massa.
Laat maar, dat soort lui leven in een fantasiewereldje en hebben nul empathie met hoe het werkt in de echte wereld.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zitten helaas niet in de luxe dat we kunnen wachten, of snap je dat soms niet?
Dat is een keuze door de overheid gemaakt. Corona krijgt voorrang. Voor mij hoeft dat niet. Dat zeg ik al vanaf het begin.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vertel dat aan al die mensen waarbij hun essentiële operatie moet worden uitgesteld.
Nee, acute zorg krijgt voorrang over niet-acute zorg.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is een keuze door de overheid gemaakt. Corona krijgt voorrang. Voor mij hoeft dat niet. Dat zeg ik al vanaf het begin.
Dat worden geen versoepelingenquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
Eerder dan Yorick
#400 De Circus Hugo Editie
🏥🏥🏥 Ziekenhuizen 10 April 2021, bron LCPS
Nieuw: IC: 53 Ziekenhuizen: 304
Gister: IC: 45 Ziekenhuizen: 262
#tehoog 45x
Nee, dat is inmiddels wel duidelijk.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:59 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap ook niet waarom er niet geklaagd wordt op de overheid om linksom of rechtsom aan andere merken te komen. Ik snap dat gewoon niet.
En daar zou je wellicht kunnen kijken wat heeft zin en wat niet. Maar dat vinden we in het westen eng.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, acute zorg krijgt voorrang over niet-acute zorg.
Opnames blijven gewoon echt te hoog..hoogste aantal richting klinieken sinds begin Januari.quote:
Waarom zouden we daarover klagen als de aantallen BiontechPfizer al enorm opgeschroefd worden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:59 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap ook niet waarom er niet geklaagd wordt op de overheid om linksom of rechtsom aan andere merken te komen. Ik snap dat gewoon niet. Nee mensen die AZ niet willen belachelijk maken. bah
quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:46 schreef Socios het volgende:
Prima cijfers weer. [ afbeelding ]
@:Houtenbeen
@:Haags
@:Lenny_Leonard
Mensen denken ook, het dorre hout met zwaar onderliggend lijden is ingeënt we kunnen weer los. Huh? Word ik ook ziek? Het was toch maar een griepje?quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnames blijven gewoon echt te hoog..hoogste aantal richting klinieken sinds begin Januari.
Nee het vaccineren gaat gewoon veel te traag en met de verkeerde strategie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Mensen denken ook, het dorre hout met zwaar onderliggend lijden is ingeënt we kunnen weer los. Huh? Word ik ook ziek? Het was toch maar een griepje?
Het lijkt wel ingezet te gaan worden voor allerlei dagelijkse zaken/uitjes.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja, voor een Lowlands vind ik het nog wel acceptabel, voor kroeg "In de bruine boterlap" niet.
AZ debacle werkt ook niet mee.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het vaccineren gaat gewoon veel te traag en met de verkeerde strategie.
Nee men had gewoon de 10 weeks strategie van Pfizer moeten inzetten, dat werkt in de UK prima.quote:
Het vaccineren gaat langzamer dan verwacht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het lijkt wel ingezet te gaan worden voor allerlei dagelijkse zaken/uitjes.
Ik kan er nog steeds niet bij, dat geld had ingezet worden op andere zaken. Daarnaast was dit vorig jaar zomer uberhaubt niet nodig. We konden gewoon naar de dierentuin, zwembed, yogales, keukenhof of school zonder een test bij het minste of geringste.
We willen allemaal zo snel mogelijk terug naar een normaal leven en vaccineren lijkt die weg daar naar toe om zo snel mogelijk de maatregelen terug te schroeven.
Het is nu net alsof we weer een extra overbodige tussenstap gaan creeren tussen nu en afbouw.
We hebben nog een hoop dor hout te gaan in groep 60-75.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Mensen denken ook, het dorre hout met zwaar onderliggend lijden is ingeënt we kunnen weer los. Huh? Word ik ook ziek? Het was toch maar een griepje?
Hoezo, we zijn vierde van Europa! van onderenquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:11 schreef raptorix het volgende:
Dit debacle is gewoon weer een mooi excuus om het bedroevende tempo goed te praten.quote:
Afspraken lopen te traag, lijkt nu eindelijk een beetje schot in te zitten.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoezo, we zijn vierde van Europa! van onderen
Hopelijk met zelf online registreren dat er nu wat vaart in komt.
Niet alleen natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja meest belangrijke zijn natuurlijk de EU idioten die korting dachten te krijgen, gaat helemaal nergens over.quote:
Dat wordt gewoon weer een verlenging van de maatregelen. Ze moeten echt eens kappen met het geven van valse hoop op versoepelingenquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
Eerder dan Yorick
#400 De Circus Hugo Editie
🏥🏥🏥 Ziekenhuizen 10 April 2021, bron LCPS
Nieuw: IC: 53 Ziekenhuizen: 304
Gister: IC: 45 Ziekenhuizen: 262
Bezetting IC: + 3 Ziekenhuis -7
#tehoog 45x
Ik denk halverwege mei de 1e versoepelingen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef popje het volgende:
Zou dit betekenen dat alle versoepelingen tot juni van de baan zijn? Avondklok tot juni? Terrassen dicht tot juni?
Nee, maar we kunnen denk ik wel verwachten dat er een verlenging komt tot mid Mei. Misschien dat ze nog 1-2 dingen zullen versoepelen, maar als ze met deze cijfers morgen het Catshuis overleg in moeten zie ik het somber in.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef popje het volgende:
Zou dit betekenen dat alle versoepelingen tot juni van de baan zijn? Avondklok tot juni? Terrassen dicht tot juni?
Ik hoop toch echt de klok eraf, en anders ga ik wel met mijn kleedje in het Oosterpark zitten de komende tijd... het weer zal in ieder geval op een gegeven moment beter moeten worden dan dit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar we kunnen denk ik wel verwachten dat er een verlenging komt tot mid Mei. Misschien dat ze nog 1-2 dingen zullen versoepelen, maar als ze met deze cijfers morgen het Catshuis overleg in moeten zie ik het somber in.
Terrassen gaat niet gebeuren denk ik, ik denk buitensport voor teams wellicht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef popje het volgende:
Zou dit betekenen dat alle versoepelingen tot juni van de baan zijn? Avondklok tot juni? Terrassen dicht tot juni? En dan weer alles met 3 weken verlengen? Ik word er echt moedeloos van... en depri
Ik vindt het ook schofterig dat niet iedereen een beetje opschiet met doodgaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben nog een hoop dor hout te gaan in groep 60-75.
Dat is helaas de realiteit, zo ziet het ernaar uit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon weer een verlenging van de maatregelen. Ze moeten echt eens kappen met het geven van valse hoop op versoepelingen
Ik vindt?!?!quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vindt het ook schofterig dat niet iedereen een beetje opschiet met doodgaan.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
@Caland @GGMMquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
De echte nazi's wilden je niet dus ben je maar taalnazi geworden?quote:
Je moet iets op deze druilerige zaterdagmiddagquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
De echte nazi's wilden je niet dus ben je maar taalnazi geworden?
Je zegt toch ook ik loopt naar de bakker, tenminste in Rotterdam wel.quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na anderhalf decennium regio Rotterdam, dit er oprecht weleens insluiperquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zegt toch ook ik loopt naar de bakker, tenminste in Rotterdam wel.
Snap dat sowieso niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als je daar aan gaat beginnen wordt het helemaal een puinzooi. Je hebt een uitdaging met de extra administratie en daarnaast werk je in de hand dat er continu wordt vergeleken welk vaccin "beter" zou zijn. Minimaal 20 artikelen in de Linda mat "Hoe kies je het juiste vaccin bij je sterrenbeeld, en 5 andere vragen"
Dit is een serieuze medische aangelegenheid, als leek is het erg moeilijk om zelf te bepalen wat de verschillen zijn, en daarmee krijg je eigenlijk een groter risico op verkeerde keuze's dan dat het voor je bepaald wordt.
Jou keuze is simpel, Ja of Nee
Genoeg mensen die wel bijwerkingen bij het ene merk, maar niet bij het andere hebben, hoor.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld bij medicatie haal je die ook gewoon op bij de apotheek en ga je niet in discussie omdat je een ander merk wilt hebben.
Dat lijkt me echt een uitdaging. Zeker met het frisse weer.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:48 schreef Questular het volgende:
Heerlijk die corona regels. Even naar de stad om schoenen te halen voor mijn zoontje. Uiteraard moet hij naar de wc. In de winkels mag ook een 4 jarige niet gebruik maken van de wc. Dus op zoek naar een, uiteraard ranzig, openbaar toilet zodat hij daar kan poepenVoor de hele stad Maastricht zijn in de binnenstad volgens mij tussen de 4 en 6 wc's beschikbaar.
In overleg met de behandelend arts kun je van medicatie wisselen, met name omdat er kleine verschillen in zitten die net iets anders uit pakken bij de een dan de ander. Maar dat zijn middelen die je regelmatig neemt, en in overleg met je arts gaat kijken of een ander middel misschien beter past. Maar het is dan nog steeds niet gezegd dat je het dan ook krijgt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Snap dat sowieso niet.
Bijvoorbeeld bij medicatie haal je die ook gewoon op bij de apotheek en ga je niet in discussie omdat je een ander merk wilt hebben.
Alhoewel, zag onlangs in de apotheek wel iemand die terugkwam omdat het merk plots anders was (maar dat heeft meer te maken met patronen, wat met zoiets nieuws niet zou gelden).
Beginnen we weer met die opmerkingen? Dor hout - opgewarmde lijken....quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben nog een hoop dor hout te gaan in groep 60-75.
Tja, Rotterdam. Daar gaat het trouwens ook lekker de afgelopen week met de besmettingenquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zegt toch ook ik loopt naar de bakker, tenminste in Rotterdam wel.
Daar word wel iets te makkelijk mee omgegaan vind ik, mijn vriend kreeg destijds een ander astma medicijn waar hij heel slecht op reageerde, ik vind dat zoiets gewoon via de arts hoort te verlopen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Snap dat sowieso niet.
Alhoewel, zag onlangs in de apotheek wel iemand die terugkwam omdat het merk plots anders was (maar dat heeft meer te maken met patronen, wat met zoiets nieuws niet zou gelden).
U bent homo?quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar word wel iets te makkelijk mee omgegaan vind ik, mijn vriend kreeg destijds een ander astma medicijn waar hij heel slecht op reageerde, ik vind dat zoiets gewoon via de arts hoort te verlopen.
Je mag er best over ranten als je een ander merk als gebruikelijk krijgt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar word wel iets te makkelijk mee omgegaan vind ik, mijn vriend kreeg destijds een ander astma medicijn waar hij heel slecht op reageerde, ik vind dat zoiets gewoon via de arts hoort te verlopen.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Soort van, in de relatie in ieder geval wel
Vrij land dit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Soort van, in de relatie in ieder geval wel
Ja, het vreemde was dat nadat ik ging zoeken op internet best veel mensen met klachten tegen kwam, dan zeggen ze wel: Ja de werkzame stof is het zelfde, maar toch. Je zou verwachten dat ze dat gewoon goed testen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je mag er best over ranten als je een ander merk als gebruikelijk krijgt.
Bijvoorbeeld schildklier medicatie daar kan je aardig van de leg van raken als je ineens zomaar een andere krijgt.
Mannen kunnen ook goed zeiken hoorquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi man, geen gezeik van een wijf aan je hoofd thuis
Huidige maatregelen lopen 20/21 april af. Denk dat ze sowieso alles verlengen tot na de meivakantie. Anders zit daar maar 1,5 week tussen. Plus het feit dat je dan de drukte op de terrassen en in de winkels kan voorkomen mits het dan goed weer is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
Dinsdag geen drastische versoepelingen, ziekenhuiscijfers zijn te slecht.
- Terrassen blijven dicht tot minimaal 1 mei, we kijken over 2 weken of het dan wel kan
- Winkels geen verdere versoepelingen tot 1 mei, we kijken over 2 weken of het dan wel kan
- Verlening overige lockdown met 2 weken.
- BSO na meivakantie open
- Avondklok gaat er nu wel af
_serial_
FOK!OMT
quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi man, geen gezeik van een wijf aan je hoofd thuis
Ja maar dan kan ik gewoon vol uithalenquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mannen kunnen ook goed zeiken hoor
Hahahahahahaha heerlijk dit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar dan kan ik gewoon vol uithalen
Heb jaren alleen maar met vrouwen op een kantoor gezeten. Niet iets wat ik zelfs mijn ergste vijand zou aandoen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mannen kunnen ook goed zeiken hoor
Een bordeel noemen we dat gewoon.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb jaren alleen maar met vrouwen op een kantoor gezeten. Niet iets wat ik zelfs mijn ergste vijand zou aandoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn, aangezien er morgen weer overleg is in het Catshuys
Ik denk dat we ergens einde zomer / oktober naar de gym mogen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Huidige maatregelen lopen 20/21 april af. Denk dat ze sowieso alles verlengen tot na de meivakantie. Anders zit daar maar 1,5 week tussen. Plus het feit dat je dan de drukte op de terrassen en in de winkels kan voorkomen mits het dan goed weer is.
En dan gaan er ook nog meer mannen dan vrouwen dood aan coronaquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb jaren alleen maar met vrouwen op een kantoor gezeten. Niet iets wat ik zelfs mijn ergste vijand zou aandoen.
Is dat niet gewoon omdat ook de besmettingen op het moment vooral onder jonge mensen plaatsvinden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
@Noekquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat we ergens einde zomer / oktober naar de gym mogen.
@Lenny_Leonard uitleg gevraagdquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
Deze werden daar toch niet of nauwelijks ziek van, dacht ik tenminste ook.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon omdat ook de besmettingen op het moment vooral onder jonge mensen plaatsvinden?
Een percentage wel. Dus als de aantallen onder die groep toenemen, komen er ook meer in het ziekenhuis terecht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Deze werden daar toch niet of nauwelijks ziek van, dacht ik tenminste ook.
Niet 'allemaal', in absolute aantallen is het hof steeds enorm laagquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
78 mensen jonger dan 50.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Niet volgens mijn cijfers afkomstig van stichting Nice?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij word er gelobbydquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet volgens mijn cijfers afkomstig van stichting Nice?
[ afbeelding ]
Dat is wel een punt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een percentage wel. Dus als de aantallen onder die groep toenemen, komen er ook meer in het ziekenhuis terecht.
Precies, zo is het mij ook bekend.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet 'allemaal', in absolute aantallen is het hof steeds enorm laag
Iemand hier had de uitsplitsing, die heb ik niet, maar echt maar hele kleine kans dat je als dertiger of veertiger in het ziekenhuis of op de IC komt.
Zeker als je geen onderliggend lijden hebt
quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:59 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik denk dat het er vandaagZou uit de pas lopen met de trend, maar alles kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn, aangezien er morgen weer overleg is in het Catshuyswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
7682quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef tja77 het volgende:
Present!
Hoeveel besmettingen vorige zaterdag?
7682.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef tja77 het volgende:
Present!
Hoeveel besmettingen vorige zaterdag?
Creatief boekhoudenquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou uit de pas lopen met de trend, maar alles kan.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 25 - 29 4 30 - 34 8 35 - 39 17 40 - 44 20 45 - 49 29 50 - 54 77 55 - 59 103 60 - 64 121 65 - 69 166 70 - 74 143 75 - 79 80 80 - 84 8 85 - 89 1 >90 0 |
Dan gaan de mensen weer lekker in parken zitten dus daar schiet je lekker veel mee op...quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Huidige maatregelen lopen 20/21 april af. Denk dat ze sowieso alles verlengen tot na de meivakantie. Anders zit daar maar 1,5 week tussen. Plus het feit dat je dan de drukte op de terrassen en in de winkels kan voorkomen mits het dan goed weer is.
Was het maar zo'n feest.quote:
Dit ja, en als je van 20 naar 30 dertigers op de ic gaat is dat een forse toename, alleen op het geheel stelt het niet veel voor. Volgens mij zie je ook nooit cijfers in die onheilspellende berichten, alleen "veel", "forse toename" en "opvallend veel".quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies, zo is het mij ook bekend.
Waar ik me flink aan stoor (wederom, want is niet de eerste keer dat ze dit doen) is de toon van de media hierin.
Die benadrukken opeens dat er fikse toename is van 30ers/40ers op IC's.
Daarmee dus een gevoel scheppend, dat de kans dat je als (gezonde) dertiger of veertiger op de IC belandt met corona, opeens substantieel vergroot is.
Waar benadrukken de media dat dan?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar ik me flink aan stoor (wederom, want is niet de eerste keer dat ze dit doen) is de toon van de media hierin.
Daarmee dus een gevoel scheppend, dat de kans dat je als (gezonde) dertiger of veertiger op de IC belandt met corona, opeens substantieel vergroot is.
<5500quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Zien we vandaag dalende cijfers, roepen we versoepelen..... Ziekenhuismensjes boos
Zien we vandaag stijgende cijfers, roepen de ziekenhuismensjes ''zie je wel''..... horecamensjes boos
Wat is dan een ideaal cijfer vandaag?
0quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Zien we vandaag dalende cijfers, roepen we versoepelen..... Ziekenhuismensjes boos
Zien we vandaag stijgende cijfers, roepen de ziekenhuismensjes ''zie je wel''..... horecamensjes boos
Wat is dan een ideaal cijfer vandaag?
Nou dat zijn veel dertigers....quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:10 schreef raptorix het volgende:
IC Leeftijdsverdeling vandaag:
[ code verwijderd ]
Van 0,01 naar 0,02 is ook een verdubbeling...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, en als je van 20 naar 30 dertigers op de ic gaat is dat een forse toename, alleen op het geheel stelt het niet veel voor. Volgens mij zie je ook nooit cijfers in die onheilspellende berichten, alleen "veel", "forse toename" en "opvallend veel".
Denk dat dit stuk uit het AD bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar benadrukken de media dat dan?
Van één naar drie is een toename van wel 300%!!!!quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het valt recent gewoon beetje op dat zodra er over versoepelingen gepraat wordt bijna iedereen uit de zorg en OMT op tilt slaat. Iedereen krijgt ook een podium.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jaquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
quote:Het is zaterdag 10 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 7725 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 34 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal nog af, met 104.
200quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Van één naar drie is een toename van wel 300%!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 1 besmettingen
32 gemeentes met 2-4 besmettingen
80 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Deze cijfers komen iets te goed uit voor het Catshuis om geen versoepelingen te doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Nee.quote:
De avondklok zou voor mij al voldoende zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:15 schreef popje het volgende:
Ik hoop dat ze vasthouden aan in ieder geval het feit dat buiten versoepelen geen toename in het aantal besmettingen hoeft te betekenen. De kroegen hoeven echt nog niet open van mij, maar terrassen en de avondklok eraf zou wel fijn zijn...
O.a. ja.... wat hebben we aan dit soort angstzaaierij.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:14 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Denk dat dit stuk uit het AD bedoeld wordt.
Ja ok, cijfers zijn niet mijn sterkste puntquote:
Ja dat snap ik, maar ik geloof niet dat de media het ergens benadrukken. Ook niet in dat AD-artikel, daar wordt het beeld dat Lenny hier ook al schetste toch gewoon bevestigd?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het valt recent gewoon beetje op dat zodra er over versoepelingen gepraat wordt bijna iedereen uit de zorg en OMT op tilt slaat. Iedereen krijgt ook een podium.
Je wil de waarheid eigenlijk dus gewoon liever niet horen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
O.a. ja.... wat hebben we aan dit soort angstzaaierij.
Ja, als je heel sec op de "feitjes" gaat zitten worden er geen onwaarheden verkocht. Als je idd van twintig naar dertig mensen op de IC gaat onder de 40 kan je spreken over een "verdubbeling".
Maar ja, ik denk dan > bigger picture. Moeten we nu als twintigers/dertigers weer allemaal in paniek raken? Ik vind de toon in dit soort berichten gewoon persoonlijk niets bijdragen.
Vandaag:quote:Tot nu toe zijn er 3.078.641 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
quote:Tot nu toe zijn er 3.135.909 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Ik wil die avondklok wel houden als de winkels overdag gewoon open zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:15 schreef popje het volgende:
Ik hoop dat ze vasthouden aan in ieder geval het feit dat buiten versoepelen geen toename in het aantal besmettingen hoeft te betekenen. De kroegen hoeven echt nog niet open van mij, maar terrassen en de avondklok eraf zou wel fijn zijn...
Op jou ga ik niet in vriend, ain't playingquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je wil de waarheid eigenlijk dus gewoon liever niet horen.
Nee waarom zou je ook, gewoon lekker ongefundeerd baggeren. Stuk makkelijkerquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op jou ga ik niet in vriend, ain't playing : W
Er mogen wel eens wat meer mensen dood gaan, zo komt die IC nooit leeg.quote:
Gewoon leegruimen en vullen met nieuwe mensen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Er mogen wel eens wat meer mensen dood gaan, zo komt die IC nooit leeg.
mijn ideequote:Op zaterdag 10 april 2021 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Er mogen wel eens wat meer mensen dood gaan, zo komt die IC nooit leeg.
Sowieso. Eerst beginnen met ondernemers uit de shit helpen, dan het klokkie eraf.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wil die avondklok wel houden als de winkels overdag gewoon open zijn.Ik doe toch niks meer in de avond.
Misschien stellen de Belgen zich niet zo aan over AZ?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Behaalde de Belgen gisteren niet twee keer zoveel spuitjes
Echt, serieus, die klok moet er nu echt gewoon af. Twee weken is nu 3 maanden. Er is nog steeds niet aangetoond dat het helpt en met cijfers komen ze nog steeds niet. Het is een grove inbreuk op het grondrecht, die nu echt wel mag stoppen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sowieso. Eerst beginnen met ondernemers uit de shit helpen, dan het klokkie eraf.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:26 schreef Scrummie het volgende:
Wekenlang hoor je hier dagelijks PERCENTAGE POSITIEF.
Nu al even niet meer.
Ja sprak laatst een ondernemer, die vond het echt kut voor mij dat ik 's avonds niet naar buiten mocht. Toen ging 'ie weer verder met bedelen om überhaupt wat geld binnen te krijgen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:26 schreef popje het volgende:
[..]
Echt, serieus, die klok moet er nu echt gewoon af. Twee weken is nu 3 maanden. Er is nog steeds niet aangetoond dat het helpt en met cijfers komen ze nog steeds niet. Het is een grove inbreuk op het grondrecht, die nu echt wel mag stoppen.
Ja, dit illustreert mooi waarom het nu plotseling niet meer zo relevant is. Het ging namelijk omhoogquote:
Zullen restauranteigenaren wel met je eens zijn (al zit je waarschijnlijk toch anders op 50% van je inkomsten ivm de 1,5 meter afstand regel).quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sowieso. Eerst beginnen met ondernemers uit de shit helpen, dan het klokkie eraf.
Het zou allebei moeten, punt. Het een is niet inwisselbaar voor het ander. Die paar mensen in winkels en de vluchtigheid waarmee contact in winkels plaatsvindt is nog nooit (behalve met Black friday, maar zo winkelt Nederland maar 1 dag per jaar) aangetoond tot het leiden tot een golf aan besmettingen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja sprak laatst een ondernemer, die vond het echt kut voor mij dat ik 's avonds niet naar buiten mocht. Toen ging 'ie weer verder met bedelen om überhaupt wat geld binnen te krijgen.
Cijfers zijn natuurlijk ook maar een mening!quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit illustreert mooi waarom het nu plotseling niet meer zo relevant is. Het ging namelijk omhoog.
30ers liggen er niet. Wel wat meer 40-50 ja. Zo'n 1/4 bij ons. Ik heb er geen verklaring voor.quote:
Als je hoort wat sommigen voor overheidssteun krijgen gaat die 50% een vetpot zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen restauranteigenaren wel met je eens zijn (al zit je waarschijnlijk toch anders op 50% van je inkomsten ivm de 1,5 meter afstand regel).
Goede grap. Probleem is alleen dat ik net uit de horeca kom, dus heb denk ik iets betere inschatting.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je hoort wat sommigen voor overheidssteun krijgen gaat die 50% een vetpot zijn.
Het zijn er dus 49 in heel Nederland, de kans is best groot dat dat mensen zijn die ook onderliggende problemen hebben, maar dat hoef natuurlijk niet, er zijn ook mensen zoals topsporters in prima conditie die het heel zwaar hebben gehad.quote:
Er liggen natuurlijk niet opeens allemaal 30ers op de ic. De gemiddelde leeftijd op de ic is 63.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Het is prima inwisselbaar. Er valt echt wat voor te zeggen dat er nog niet veel versoepelingen gaan komen, je hebt net vast ook de ziekenhuiscijfers gezien. En als er dan toch een keuze gemaakt moet worden, lijkt het mij een nobrainer om dan voor de ondernemers te kiezen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef popje het volgende:
[..]
Het zou allebei moeten, punt. Het een is niet inwisselbaar voor het ander. Die paar mensen in winkels en de vluchtigheid waarmee contact in winkels plaatsvindt is nog nooit (behalve met Black friday, maar zo winkelt Nederland maar 1 dag per jaar) aangetoond tot het leiden tot een golf aan besmettingen.
Maar onze overheid is o zo bang om ook maar iets te doen dat leidt tot 5 meer besmettingen, en in de tussentijd worden de vaccinatiebeloftes keer op keer niet waargemaakt...
Als je van dat idee heel gelukkig wordt laat ik je graag in die waan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Goede grap. Probleem is alleen dat ik net uit de horeca kom, dus heb denk ik iets betere inschatting.
Wij gaan het hierover volgens mij niet eens worden, het zou gewoon allebei versoepeld moeten worden. Terrassen dan prima niet, maar winkels en avondklok kan prima allebei.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is prima inwisselbaar. Er valt echt wat voor te zeggen dat er nog niet veel versoepelingen gaan komen, je hebt net vast ook de ziekenhuiscijfers gezien. En als er dan toch een keuze gemaakt moet worden, lijkt het mij een nobrainer om dan voor de ondernemers te kiezen.
Gewoon slecht over nagedacht, wat men beter kan doen is de beoordeling gewoon over laten aan de huisarts, en de patient inplannen op een normale lokatie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:37 schreef RipCity het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)utm_campaign=stdc_ad
Iemand nog huisarts in de familie?
Cijfers zijn vooral een manier om je argument kracht bij te zetten. Zodra ze niet meer in 'je voordeel' spreken doen ze er niet meer toe.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cijfers zijn natuurlijk ook maar een mening!
Ik denk dat je op een terras minder risico loopt dan in de winkel?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Wij gaan het hierover volgens mij niet eens worden, het zou gewoon allebei versoepeld moeten worden. Terrassen dan prima niet, maar winkels en avondklok kan prima allebei.
Toen ik dat zei kreeg ik een soort van preekje over onze rechten.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wil die avondklok wel houden als de winkels overdag gewoon open zijn.Ik doe toch niks meer in de avond.
Precies.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Wij gaan het hierover volgens mij niet eens worden, het zou gewoon allebei versoepeld moeten worden. Terrassen dan prima niet, maar winkels en avondklok kan prima allebei.
Ziekenhuizen staan voor nieuwe coronagolf: 'We zien vooral jonge mensen die heel ziek worden'quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Was een grapjequote:Op zaterdag 10 april 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Cijfers zijn vooral een manier om je argument kracht bij te zetten. Zodra ze niet meer in 'je voordeel' spreken doen ze er niet meer toe.
Cijfers zijn cijfers de interpretatie is een mening.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cijfers zijn natuurlijk ook maar een mening!
Het was volgens jou sowieso niet relevant dus wat lul je nouquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit illustreert mooi waarom het nu plotseling niet meer zo relevant is. Het ging namelijk omhoog.
Ook meer 40-45'ers?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
30ers liggen er niet. Wel wat meer 40-50 ja. Zo'n 1/4 bij ons. Ik heb er geen verklaring voor.
Terrassen, winkels, sportscholen, verzin het. Ondernemers, niet alleen winkeliers. Laten we die eerst allemaal eens een beetje uit de shit helpen. Vervelend hoor die avondklok, maar ik geloof dat het voor ondernemers ondertussen al een tijdje niet meer alleen vervelend is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat het allemaal wat beter te doen is als je niet elke dag hoopt dat het binnenkort beter wordt. Ik zit in en appgroep met wat vrienden die al sinds oktober bezig zijn een feestje te plannen voor "wanneer het weer kan". Elke keer moet het vooruit worden geschoven en ze worden almaar chagrijniger, om moedeloos van te worden. Als je ervan uitgaat dat het nog wel even gaat duren, kan het alleen maar meevallen. Vind ik persoonlijk in elk geval een stuk prettiger.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:41 schreef Cynicio het volgende:
We blijven weer steken met het aantal besmettingen en opnames. Het was natuurlijk ook dom van mezelf om me voor de zoveelste keer voor te bereiden op versoepelingen.
Topsporten is ook alles behalve gezondquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zijn er dus 49 in heel Nederland, de kans is best groot dat dat mensen zijn die ook onderliggende problemen hebben, maar dat hoef natuurlijk niet, er zijn ook mensen zoals topsporters in prima conditie die het heel zwaar hebben gehad.
Waar lees je dat ik zeg dat het wel relevant was dan?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het was volgens jou sowieso niet relevant dus wat lul je nou
Nu is kreupelhout aan de beurt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
30ers liggen er niet. Wel wat meer 40-50 ja. Zo'n 1/4 bij ons. Ik heb er geen verklaring voor.
Er is vooral gelekt dat we niet te veel moeten verwachten van versoepelingen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:43 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit weekend toch de gebruikelijke maatregelen-lek? Is er al iets bekend?
Hoeveel was het streven deze week?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook deze week gaan we het streefaantal prikken - dat al met dik 100K naar beneden was bijgesteld - dus weer niet halen.
Erg teleurstellend.
Ik zou op RTL4 bij Beau niet "lekken" willen noemenquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is vooral gelekt dat we niet te veel moeten verwachten van versoepelingen.
Geldt voor meer landen die op AZ-vaccin gewed hebben.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook deze week gaan we het streefaantal prikken - dat al met dik 100K naar beneden was bijgesteld - dus weer niet halen.
Erg teleurstellend.
Was 620K, daarna tot iets onder 500K bijgesteld.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoeveel was het streven deze week?
En vorige week was het in eerste instantie 500k toch? En toen naar beneden bijgesteld?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was 620K, daarna tot iets onder 500K bijgesteld.
Ja het probleem is alleen dat ze ons elke keer weer een soort blij maken met een vooruitzicht, ja er kunnen over een paar dingen binnenkort weer dit en dat, en dat er dan wat mensen in het OMT gaan protesteren en dat elk bericht over versoepelen dan weer heel snel in de doofpot verdwijnt... maar is het alternatief dan maar permanent depressief gaan zitten wezen?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat het allemaal wat beter te doen is als je niet elke dag hoopt dat het binnenkort beter wordt. Ik zit in en appgroep met wat vrienden die al sinds oktober bezig zijn een feestje te plannen voor "wanneer het weer kan". Elke keer moet het vooruit worden geschoven en ze worden almaar chagrijniger, om moedeloos van te worden. Als je ervan uitgaat dat het nog wel even gaat duren, kan het alleen maar meevallen. Vind ik persoonlijk in elk geval een stuk prettiger.
Exacte aantallen weet ik niet maar vorige week inderdaad ook niet gehaald, klopt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En vorige week was het in eerste instantie 500k toch? En toen naar beneden bijgesteld?
Daar zit niets tussen?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef popje het volgende:
[..]
Ja het probleem is alleen dat ze ons elke keer weer een soort blij maken met een vooruitzicht, ja er kunnen over een paar dingen binnenkort weer dit en dat, en dat er dan wat mensen in het OMT gaan protesteren en dat elk bericht over versoepelen dan weer heel snel in de doofpot verdwijnt... maar is het alternatief dan maar permanent depressief gaan zitten wezen?
Ja, dacht ik me ook te herinneren. Maar het is allemaal zo onduidelijk omdat er weer een storing was en RIVM ook niet alles bij houdt...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exacte aantallen weet ik niet maar vorige week inderdaad ook niet gehaald, klopt.
Zaten vorige week wel ruim boven de 400K als ik het me goed herinner, 480 zoiets?
Je kan ook youtube filmpjes kijken met mensen die het slechter hebben dan ons in het rijke Nederland.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef popje het volgende:
[..]
Ja het probleem is alleen dat ze ons elke keer weer een soort blij maken met een vooruitzicht, ja er kunnen over een paar dingen binnenkort weer dit en dat, en dat er dan wat mensen in het OMT gaan protesteren en dat elk bericht over versoepelen dan weer heel snel in de doofpot verdwijnt... maar is het alternatief dan maar permanent depressief gaan zitten wezen?
En volgende week mogen we waarschijnlijk niet veel meer verwachten.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg teleurstellend.
Het is sowieso heel persoonlijk natuurlijk hoe je het ervaart.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef popje het volgende:
[..]
Ja, was dat niet afgelopen dinsdag? Toen werd eerst 90K gezegd, maar dat bleek toch 55 te zijn?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dacht ik me ook te herinneren. Maar het is allemaal zo onduidelijk omdat er weer een storing was en RIVM ook niet alles bij houdt...
En dat terwijl dit verreweg het meest belangrijke getal is
Waarom Hugo niet elke dag voor de Tweede Kamer wordt gesleept is me een raadsel.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, was dat niet afgelopen dinsdag? Toen werd eerst 90K gezegd, maar dat bleek toch 55 te zijn?
Nogal vaag inderdaad.
Wat ik probeer te zeggen is dat je er juist depressief van wordt als het de hele tijd tegenvalt. Bovendien kan het toch moeilijk als een verrassing komen dat het OMT versoepelingen afraadt wanneer de cijfers alleen maar in de lift zitten en de ziekenhuizen moord en brand schreeuwen, toch?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef popje het volgende:
[..]
Daarbij is het nooit meer geweest dan dat 'Haagse bronnen' melden dat 'er versoepelingen op tafel liggen'.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat je er juist depressief van wordt als het de hele tijd tegenvalt. Bovendien kan het toch moeilijk als een verrassing komen dat het OMT versoepelingen afraadt wanneer de cijfers alleen maar in de lift zitten en de ziekenhuizen moord en brand schreeuwen, toch?
Meen rond de 20quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij welke vaccinatiepercentages begon men in de UK en Israel eigenlijk echt het effect te zien op de besmettingen en opnames?
Was 500k voorspeld, naar beneden bijgesteld tot 430k, is 485k gewordenquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exacte aantallen weet ik niet maar vorige week inderdaad ook niet gehaald, klopt.
Zaten vorige week wel ruim boven de 400K als ik het me goed herinner, 480 zoiets?
Hier ben ik het wel mee eens, vanuit de ondernemers gezien en mezelf. Ik snap dat mensen over de avondklok vallen, maar het voelt voor mij als een schrale troost wanneer ik na 22:00 nog steeds niet kan doen wat ik wil doen omdat de boel dicht is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Terrassen, winkels, sportscholen, verzin het. Ondernemers, niet alleen winkeliers. Laten we die eerst allemaal eens een beetje uit de shit helpen. Vervelend hoor die avondklok, maar ik geloof dat het voor ondernemers ondertussen al een tijdje niet meer alleen vervelend is.
Vorig jaar schreeuwden de ziekenhuizen ook moord en brand toen het aantal alleen maar dalende was en elke versoepeling zou zorgen voor een zware stijging.... die vervolgens niet gebeurde. Het probleem is volgens mij nu dat de lente nog veel te lang op zich laat wachten en dat we nog steeds in een soort winterweer zitten...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat je er juist depressief van wordt als het de hele tijd tegenvalt. Bovendien kan het toch moeilijk als een verrassing komen dat het OMT versoepelingen afraadt wanneer de cijfers alleen maar in de lift zitten en de ziekenhuizen moord en brand schreeuwen, toch?
Het heeft helemaal geen zin om dat soort dingen erbij te halen. Kijk gewoon naar hoe het nu gaat. Zijn versoepelingen dan logisch? Nee. Einde.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:55 schreef popje het volgende:
[..]
Vorig jaar schreeuwden de ziekenhuizen ook moord en brand toen het aantal alleen maar dalende was en elke versoepeling zou zorgen voor een zware stijging....
Klopt, het bagger weer van de afgelopen 2 weken heeft niet bepaald bijgedragen aan de besmettingen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:55 schreef popje het volgende:
[..]
Vorig jaar schreeuwden de ziekenhuizen ook moord en brand toen het aantal alleen maar dalende was en elke versoepeling zou zorgen voor een zware stijging.... die vervolgens niet gebeurde. Het probleem is volgens mij nu dat de lente nog veel te lang op zich laat wachten en dat we nog steeds in een soort winterweer zitten...
Buiten wel. Einde.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft helemaal geen zin om dat soort dingen erbij te halen. Kijk gewoon naar hoe het nu gaat. Zijn versoepelingen dan logisch? Nee. Einde.
Of je kunt gewoon kijken welke impact 'versoepelingen' hebben en het wat genuanceerder doen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft helemaal geen zin om dat soort dingen erbij te halen. Kijk gewoon naar hoe het nu gaat. Zijn versoepelingen dan logisch? Nee. Einde.
Ja. De afweging is namelijk breder dan alleen de ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan blijven we dus in een vicieuze cirkel hangenquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Ziekenhuizen staan voor nieuwe coronagolf: 'We zien vooral jonge mensen die heel ziek worden'
https://www.omroepwest.nl(...)die-heel-ziek-worden
Mensen zitten 5 maanden in lockdown, krijgen hierdoor stress, worden geweerd uit de parken en van stranden, zien hun vrienden niet, krijgen weinig frisse lucht, wassen de handen stuk en gebruiken alcohol houdende gel, consumeren meer alchol en snacks, hebben weinig lichaam beweging, en worden zwaarder.
Het is alleen maar logisch dat de immuunsystemen van deze jongere groep er flink op achteruit is gegaan.
De vraag is of versoepelingen nog wel een optie zijn, vanwege bovenstaande. IMO
Jawel. Ferd heeft een openingsplan aangekondigdquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarbij is het nooit meer geweest dan dat 'Haagse bronnen' melden dat 'er versoepelingen op tafel liggen'.
Daar ben ik best voor, hoor. Maar of dat nou de enorme versoepeling is waar mensen op hoopten vraag ik me af.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of je kunt gewoon kijken welke impact 'versoepelingen' hebben en het wat genuanceerder doen.
Besmettingen vinden buiten nauwelijks plaats. Als het kutweer is blijven terrassen toch al leeg. Ergo: doe ze open.
In de UK was er al een daling voordat de vaccinatie echt begonnen was.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij welke vaccinatiepercentages begon men in de UK en Israel eigenlijk echt het effect te zien op de besmettingen en opnames?
Ik sta daar toch wat principiëler in. Ondanks dat ik vind dat een avondklok van 22 uur geen serieuze impact op levens heeft.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:55 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, vanuit de ondernemers gezien en mezelf. Ik snap dat mensen over de avondklok vallen, maar het voelt voor mij als een schrale troost wanneer ik na 22:00 nog steeds niet kan doen wat ik wil doen omdat de boel dicht is.
Zeker, begeleid door en we weten nog niet per wanneer er versoepeld kan worden, maar de cijfers zien er 'niet ongunstig' uit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel. Ferd heeft een openingsplan aangekondigd
Is al bezigquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel. Ferd heeft een openingsplan aangekondigd
Het is niet alsof het veelvuldig in de media en dit topic voorbij gekomen is...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar ben ik best voor, hoor. Maar of dat nou de enorme versoepeling is waar mensen op hoopten vraag ik me af.
2 weken is inmiddels 3 maanden, het moet een keer klaar zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen opsluiten is gewoon een absolute last-resort. Altijd en in elke situatie. We moeten dat vooral niet gaan normaliseren.
Maar dat is dus juist het punt. Principes tegen medemensen die keihard onderuit gaan. Die ondernemers kunnen heel weinig met jouw en mijn principes.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik sta daar toch wat principiëler in. Ondanks dat ik vind dat een avondklok van 22 uur geen serieuze impact op levens heeft.
Mensen opsluiten is gewoon een absolute last-resort. Altijd en in elke situatie. We moeten dat vooral niet gaan normaliseren.
Voor sommige ondernemers werd twee weken ruim driekwart jaar.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2 weken is inmiddels 3 maanden, het moet een keer klaar zijn.
Een korte lockdown van 3 weken is inmiddels ook al maanden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2 weken is inmiddels 3 maanden, het moet een keer klaar zijn.
Ik kan daarin best wel een eind met je meegaan. Maar daar zitten wel grenzen aan vind ik. En mensen opsluiten is er daar wel een van. Er is een omslagpunt waarop basale menselijke waardigheid voor economische belangen gaat. En ik vind dat mensen opsluiten zo’n omslagpunt is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat is dus juist het punt. Principes tegen medemensen die keihard onderuit gaan. Die ondernemers kunnen heel weinig met jouw en mijn principes.
Dat laatste ben ik toch niet helemaal met je eens hoor. Zie bijvoorbeeld de burgemeesters.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een korte lockdown van 3 weken is inmiddels ook al maanden.
De roep om versoepelingen krijgt ook geen voet aan de grond.
Avondklok versus ondernemers is een valse tegenstelling.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat is dus juist het punt. Principes tegen medemensen die keihard onderuit gaan. Die ondernemers kunnen heel weinig met jouw en mijn principes.
Zeker sinds hij toch wel naar 22 uur kon.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het belangrijkste is gewoon dat die avondklok totaal nutteloos is en er daarom af moet.
Ik ken maar 1 persoon die er wat van aantrekt, maar die woont tegenover het politiebureauquote:Op zaterdag 10 april 2021 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker sinds hij toch wel naar 22 uur kon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |