Dat wordt gewoon weer een verlenging van de maatregelen. Ze moeten echt eens kappen met het geven van valse hoop op versoepelingenquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
Eerder dan Yorick
#400 De Circus Hugo Editie
🏥🏥🏥 Ziekenhuizen 10 April 2021, bron LCPS
Nieuw: IC: 53 Ziekenhuizen: 304
Gister: IC: 45 Ziekenhuizen: 262
Bezetting IC: + 3 Ziekenhuis -7
#tehoog 45x
Ik denk halverwege mei de 1e versoepelingen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef popje het volgende:
Zou dit betekenen dat alle versoepelingen tot juni van de baan zijn? Avondklok tot juni? Terrassen dicht tot juni?
Nee, maar we kunnen denk ik wel verwachten dat er een verlenging komt tot mid Mei. Misschien dat ze nog 1-2 dingen zullen versoepelen, maar als ze met deze cijfers morgen het Catshuis overleg in moeten zie ik het somber in.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef popje het volgende:
Zou dit betekenen dat alle versoepelingen tot juni van de baan zijn? Avondklok tot juni? Terrassen dicht tot juni?
Ik hoop toch echt de klok eraf, en anders ga ik wel met mijn kleedje in het Oosterpark zitten de komende tijd... het weer zal in ieder geval op een gegeven moment beter moeten worden dan dit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar we kunnen denk ik wel verwachten dat er een verlenging komt tot mid Mei. Misschien dat ze nog 1-2 dingen zullen versoepelen, maar als ze met deze cijfers morgen het Catshuis overleg in moeten zie ik het somber in.
Terrassen gaat niet gebeuren denk ik, ik denk buitensport voor teams wellicht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef popje het volgende:
Zou dit betekenen dat alle versoepelingen tot juni van de baan zijn? Avondklok tot juni? Terrassen dicht tot juni? En dan weer alles met 3 weken verlengen? Ik word er echt moedeloos van... en depri
Ik vindt het ook schofterig dat niet iedereen een beetje opschiet met doodgaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben nog een hoop dor hout te gaan in groep 60-75.
Dat is helaas de realiteit, zo ziet het ernaar uit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon weer een verlenging van de maatregelen. Ze moeten echt eens kappen met het geven van valse hoop op versoepelingen
Ik vindt?!?!quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vindt het ook schofterig dat niet iedereen een beetje opschiet met doodgaan.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
@Caland @GGMMquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
De echte nazi's wilden je niet dus ben je maar taalnazi geworden?quote:
Je moet iets op deze druilerige zaterdagmiddagquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
De echte nazi's wilden je niet dus ben je maar taalnazi geworden?
Je zegt toch ook ik loopt naar de bakker, tenminste in Rotterdam wel.quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na anderhalf decennium regio Rotterdam, dit er oprecht weleens insluiperquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zegt toch ook ik loopt naar de bakker, tenminste in Rotterdam wel.
Snap dat sowieso niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als je daar aan gaat beginnen wordt het helemaal een puinzooi. Je hebt een uitdaging met de extra administratie en daarnaast werk je in de hand dat er continu wordt vergeleken welk vaccin "beter" zou zijn. Minimaal 20 artikelen in de Linda mat "Hoe kies je het juiste vaccin bij je sterrenbeeld, en 5 andere vragen"
Dit is een serieuze medische aangelegenheid, als leek is het erg moeilijk om zelf te bepalen wat de verschillen zijn, en daarmee krijg je eigenlijk een groter risico op verkeerde keuze's dan dat het voor je bepaald wordt.
Jou keuze is simpel, Ja of Nee
Genoeg mensen die wel bijwerkingen bij het ene merk, maar niet bij het andere hebben, hoor.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld bij medicatie haal je die ook gewoon op bij de apotheek en ga je niet in discussie omdat je een ander merk wilt hebben.
Dat lijkt me echt een uitdaging. Zeker met het frisse weer.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:48 schreef Questular het volgende:
Heerlijk die corona regels. Even naar de stad om schoenen te halen voor mijn zoontje. Uiteraard moet hij naar de wc. In de winkels mag ook een 4 jarige niet gebruik maken van de wc. Dus op zoek naar een, uiteraard ranzig, openbaar toilet zodat hij daar kan poepenVoor de hele stad Maastricht zijn in de binnenstad volgens mij tussen de 4 en 6 wc's beschikbaar.
In overleg met de behandelend arts kun je van medicatie wisselen, met name omdat er kleine verschillen in zitten die net iets anders uit pakken bij de een dan de ander. Maar dat zijn middelen die je regelmatig neemt, en in overleg met je arts gaat kijken of een ander middel misschien beter past. Maar het is dan nog steeds niet gezegd dat je het dan ook krijgt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Snap dat sowieso niet.
Bijvoorbeeld bij medicatie haal je die ook gewoon op bij de apotheek en ga je niet in discussie omdat je een ander merk wilt hebben.
Alhoewel, zag onlangs in de apotheek wel iemand die terugkwam omdat het merk plots anders was (maar dat heeft meer te maken met patronen, wat met zoiets nieuws niet zou gelden).
Beginnen we weer met die opmerkingen? Dor hout - opgewarmde lijken....quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben nog een hoop dor hout te gaan in groep 60-75.
Tja, Rotterdam. Daar gaat het trouwens ook lekker de afgelopen week met de besmettingenquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zegt toch ook ik loopt naar de bakker, tenminste in Rotterdam wel.
Daar word wel iets te makkelijk mee omgegaan vind ik, mijn vriend kreeg destijds een ander astma medicijn waar hij heel slecht op reageerde, ik vind dat zoiets gewoon via de arts hoort te verlopen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Snap dat sowieso niet.
Alhoewel, zag onlangs in de apotheek wel iemand die terugkwam omdat het merk plots anders was (maar dat heeft meer te maken met patronen, wat met zoiets nieuws niet zou gelden).
U bent homo?quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar word wel iets te makkelijk mee omgegaan vind ik, mijn vriend kreeg destijds een ander astma medicijn waar hij heel slecht op reageerde, ik vind dat zoiets gewoon via de arts hoort te verlopen.
Je mag er best over ranten als je een ander merk als gebruikelijk krijgt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar word wel iets te makkelijk mee omgegaan vind ik, mijn vriend kreeg destijds een ander astma medicijn waar hij heel slecht op reageerde, ik vind dat zoiets gewoon via de arts hoort te verlopen.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Soort van, in de relatie in ieder geval wel
Vrij land dit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Soort van, in de relatie in ieder geval wel
Ja, het vreemde was dat nadat ik ging zoeken op internet best veel mensen met klachten tegen kwam, dan zeggen ze wel: Ja de werkzame stof is het zelfde, maar toch. Je zou verwachten dat ze dat gewoon goed testen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je mag er best over ranten als je een ander merk als gebruikelijk krijgt.
Bijvoorbeeld schildklier medicatie daar kan je aardig van de leg van raken als je ineens zomaar een andere krijgt.
Mannen kunnen ook goed zeiken hoorquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi man, geen gezeik van een wijf aan je hoofd thuis
Huidige maatregelen lopen 20/21 april af. Denk dat ze sowieso alles verlengen tot na de meivakantie. Anders zit daar maar 1,5 week tussen. Plus het feit dat je dan de drukte op de terrassen en in de winkels kan voorkomen mits het dan goed weer is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
Dinsdag geen drastische versoepelingen, ziekenhuiscijfers zijn te slecht.
- Terrassen blijven dicht tot minimaal 1 mei, we kijken over 2 weken of het dan wel kan
- Winkels geen verdere versoepelingen tot 1 mei, we kijken over 2 weken of het dan wel kan
- Verlening overige lockdown met 2 weken.
- BSO na meivakantie open
- Avondklok gaat er nu wel af
_serial_
FOK!OMT
quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi man, geen gezeik van een wijf aan je hoofd thuis
Ja maar dan kan ik gewoon vol uithalenquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mannen kunnen ook goed zeiken hoor
Hahahahahahaha heerlijk dit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar dan kan ik gewoon vol uithalen
Heb jaren alleen maar met vrouwen op een kantoor gezeten. Niet iets wat ik zelfs mijn ergste vijand zou aandoen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mannen kunnen ook goed zeiken hoor
Een bordeel noemen we dat gewoon.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb jaren alleen maar met vrouwen op een kantoor gezeten. Niet iets wat ik zelfs mijn ergste vijand zou aandoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn, aangezien er morgen weer overleg is in het Catshuys
Ik denk dat we ergens einde zomer / oktober naar de gym mogen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Huidige maatregelen lopen 20/21 april af. Denk dat ze sowieso alles verlengen tot na de meivakantie. Anders zit daar maar 1,5 week tussen. Plus het feit dat je dan de drukte op de terrassen en in de winkels kan voorkomen mits het dan goed weer is.
En dan gaan er ook nog meer mannen dan vrouwen dood aan coronaquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb jaren alleen maar met vrouwen op een kantoor gezeten. Niet iets wat ik zelfs mijn ergste vijand zou aandoen.
Is dat niet gewoon omdat ook de besmettingen op het moment vooral onder jonge mensen plaatsvinden?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
@Noekquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat we ergens einde zomer / oktober naar de gym mogen.
@Lenny_Leonard uitleg gevraagdquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
Deze werden daar toch niet of nauwelijks ziek van, dacht ik tenminste ook.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon omdat ook de besmettingen op het moment vooral onder jonge mensen plaatsvinden?
Een percentage wel. Dus als de aantallen onder die groep toenemen, komen er ook meer in het ziekenhuis terecht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Deze werden daar toch niet of nauwelijks ziek van, dacht ik tenminste ook.
Niet 'allemaal', in absolute aantallen is het hof steeds enorm laagquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
78 mensen jonger dan 50.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Niet volgens mijn cijfers afkomstig van stichting Nice?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij word er gelobbydquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet volgens mijn cijfers afkomstig van stichting Nice?
[ afbeelding ]
Dat is wel een punt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een percentage wel. Dus als de aantallen onder die groep toenemen, komen er ook meer in het ziekenhuis terecht.
Precies, zo is het mij ook bekend.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet 'allemaal', in absolute aantallen is het hof steeds enorm laag
Iemand hier had de uitsplitsing, die heb ik niet, maar echt maar hele kleine kans dat je als dertiger of veertiger in het ziekenhuis of op de IC komt.
Zeker als je geen onderliggend lijden hebt
quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:59 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik denk dat het er vandaagZou uit de pas lopen met de trend, maar alles kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn, aangezien er morgen weer overleg is in het Catshuyswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
7682quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef tja77 het volgende:
Present!
Hoeveel besmettingen vorige zaterdag?
7682.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef tja77 het volgende:
Present!
Hoeveel besmettingen vorige zaterdag?
Creatief boekhoudenquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou uit de pas lopen met de trend, maar alles kan.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 25 - 29 4 30 - 34 8 35 - 39 17 40 - 44 20 45 - 49 29 50 - 54 77 55 - 59 103 60 - 64 121 65 - 69 166 70 - 74 143 75 - 79 80 80 - 84 8 85 - 89 1 >90 0 |
Dan gaan de mensen weer lekker in parken zitten dus daar schiet je lekker veel mee op...quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Huidige maatregelen lopen 20/21 april af. Denk dat ze sowieso alles verlengen tot na de meivakantie. Anders zit daar maar 1,5 week tussen. Plus het feit dat je dan de drukte op de terrassen en in de winkels kan voorkomen mits het dan goed weer is.
Was het maar zo'n feest.quote:
Dit ja, en als je van 20 naar 30 dertigers op de ic gaat is dat een forse toename, alleen op het geheel stelt het niet veel voor. Volgens mij zie je ook nooit cijfers in die onheilspellende berichten, alleen "veel", "forse toename" en "opvallend veel".quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies, zo is het mij ook bekend.
Waar ik me flink aan stoor (wederom, want is niet de eerste keer dat ze dit doen) is de toon van de media hierin.
Die benadrukken opeens dat er fikse toename is van 30ers/40ers op IC's.
Daarmee dus een gevoel scheppend, dat de kans dat je als (gezonde) dertiger of veertiger op de IC belandt met corona, opeens substantieel vergroot is.
Waar benadrukken de media dat dan?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar ik me flink aan stoor (wederom, want is niet de eerste keer dat ze dit doen) is de toon van de media hierin.
Daarmee dus een gevoel scheppend, dat de kans dat je als (gezonde) dertiger of veertiger op de IC belandt met corona, opeens substantieel vergroot is.
<5500quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Zien we vandaag dalende cijfers, roepen we versoepelen..... Ziekenhuismensjes boos
Zien we vandaag stijgende cijfers, roepen de ziekenhuismensjes ''zie je wel''..... horecamensjes boos
Wat is dan een ideaal cijfer vandaag?
0quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Zien we vandaag dalende cijfers, roepen we versoepelen..... Ziekenhuismensjes boos
Zien we vandaag stijgende cijfers, roepen de ziekenhuismensjes ''zie je wel''..... horecamensjes boos
Wat is dan een ideaal cijfer vandaag?
Nou dat zijn veel dertigers....quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:10 schreef raptorix het volgende:
IC Leeftijdsverdeling vandaag:
[ code verwijderd ]
Van 0,01 naar 0,02 is ook een verdubbeling...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, en als je van 20 naar 30 dertigers op de ic gaat is dat een forse toename, alleen op het geheel stelt het niet veel voor. Volgens mij zie je ook nooit cijfers in die onheilspellende berichten, alleen "veel", "forse toename" en "opvallend veel".
Denk dat dit stuk uit het AD bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar benadrukken de media dat dan?
Van één naar drie is een toename van wel 300%!!!!quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het valt recent gewoon beetje op dat zodra er over versoepelingen gepraat wordt bijna iedereen uit de zorg en OMT op tilt slaat. Iedereen krijgt ook een podium.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jaquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
quote:Het is zaterdag 10 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 7725 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 34 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal nog af, met 104.
200quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Van één naar drie is een toename van wel 300%!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 1 besmettingen
32 gemeentes met 2-4 besmettingen
80 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Deze cijfers komen iets te goed uit voor het Catshuis om geen versoepelingen te doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Nee.quote:
De avondklok zou voor mij al voldoende zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:15 schreef popje het volgende:
Ik hoop dat ze vasthouden aan in ieder geval het feit dat buiten versoepelen geen toename in het aantal besmettingen hoeft te betekenen. De kroegen hoeven echt nog niet open van mij, maar terrassen en de avondklok eraf zou wel fijn zijn...
O.a. ja.... wat hebben we aan dit soort angstzaaierij.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:14 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Denk dat dit stuk uit het AD bedoeld wordt.
Ja ok, cijfers zijn niet mijn sterkste puntquote:
Ja dat snap ik, maar ik geloof niet dat de media het ergens benadrukken. Ook niet in dat AD-artikel, daar wordt het beeld dat Lenny hier ook al schetste toch gewoon bevestigd?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het valt recent gewoon beetje op dat zodra er over versoepelingen gepraat wordt bijna iedereen uit de zorg en OMT op tilt slaat. Iedereen krijgt ook een podium.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |