Deze werden daar toch niet of nauwelijks ziek van, dacht ik tenminste ook.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon omdat ook de besmettingen op het moment vooral onder jonge mensen plaatsvinden?
Een percentage wel. Dus als de aantallen onder die groep toenemen, komen er ook meer in het ziekenhuis terecht.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Deze werden daar toch niet of nauwelijks ziek van, dacht ik tenminste ook.
Niet 'allemaal', in absolute aantallen is het hof steeds enorm laagquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
78 mensen jonger dan 50.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
Niet volgens mijn cijfers afkomstig van stichting Nice?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij word er gelobbydquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet volgens mijn cijfers afkomstig van stichting Nice?
[ afbeelding ]
Dat is wel een punt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een percentage wel. Dus als de aantallen onder die groep toenemen, komen er ook meer in het ziekenhuis terecht.
Precies, zo is het mij ook bekend.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet 'allemaal', in absolute aantallen is het hof steeds enorm laag
Iemand hier had de uitsplitsing, die heb ik niet, maar echt maar hele kleine kans dat je als dertiger of veertiger in het ziekenhuis of op de IC komt.
Zeker als je geen onderliggend lijden hebt
quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:59 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik denk dat het er vandaagZou uit de pas lopen met de trend, maar alles kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn, aangezien er morgen weer overleg is in het Catshuyswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
7682quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef tja77 het volgende:
Present!
Hoeveel besmettingen vorige zaterdag?
7682.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef tja77 het volgende:
Present!
Hoeveel besmettingen vorige zaterdag?
Creatief boekhoudenquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou uit de pas lopen met de trend, maar alles kan.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 25 - 29 4 30 - 34 8 35 - 39 17 40 - 44 20 45 - 49 29 50 - 54 77 55 - 59 103 60 - 64 121 65 - 69 166 70 - 74 143 75 - 79 80 80 - 84 8 85 - 89 1 >90 0 |
Dan gaan de mensen weer lekker in parken zitten dus daar schiet je lekker veel mee op...quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Huidige maatregelen lopen 20/21 april af. Denk dat ze sowieso alles verlengen tot na de meivakantie. Anders zit daar maar 1,5 week tussen. Plus het feit dat je dan de drukte op de terrassen en in de winkels kan voorkomen mits het dan goed weer is.
Was het maar zo'n feest.quote:
Dit ja, en als je van 20 naar 30 dertigers op de ic gaat is dat een forse toename, alleen op het geheel stelt het niet veel voor. Volgens mij zie je ook nooit cijfers in die onheilspellende berichten, alleen "veel", "forse toename" en "opvallend veel".quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies, zo is het mij ook bekend.
Waar ik me flink aan stoor (wederom, want is niet de eerste keer dat ze dit doen) is de toon van de media hierin.
Die benadrukken opeens dat er fikse toename is van 30ers/40ers op IC's.
Daarmee dus een gevoel scheppend, dat de kans dat je als (gezonde) dertiger of veertiger op de IC belandt met corona, opeens substantieel vergroot is.
Waar benadrukken de media dat dan?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar ik me flink aan stoor (wederom, want is niet de eerste keer dat ze dit doen) is de toon van de media hierin.
Daarmee dus een gevoel scheppend, dat de kans dat je als (gezonde) dertiger of veertiger op de IC belandt met corona, opeens substantieel vergroot is.
<5500quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Zien we vandaag dalende cijfers, roepen we versoepelen..... Ziekenhuismensjes boos
Zien we vandaag stijgende cijfers, roepen de ziekenhuismensjes ''zie je wel''..... horecamensjes boos
Wat is dan een ideaal cijfer vandaag?
0quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Zien we vandaag dalende cijfers, roepen we versoepelen..... Ziekenhuismensjes boos
Zien we vandaag stijgende cijfers, roepen de ziekenhuismensjes ''zie je wel''..... horecamensjes boos
Wat is dan een ideaal cijfer vandaag?
Nou dat zijn veel dertigers....quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:10 schreef raptorix het volgende:
IC Leeftijdsverdeling vandaag:
[ code verwijderd ]
Van 0,01 naar 0,02 is ook een verdubbeling...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, en als je van 20 naar 30 dertigers op de ic gaat is dat een forse toename, alleen op het geheel stelt het niet veel voor. Volgens mij zie je ook nooit cijfers in die onheilspellende berichten, alleen "veel", "forse toename" en "opvallend veel".
Denk dat dit stuk uit het AD bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar benadrukken de media dat dan?
Van één naar drie is een toename van wel 300%!!!!quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het valt recent gewoon beetje op dat zodra er over versoepelingen gepraat wordt bijna iedereen uit de zorg en OMT op tilt slaat. Iedereen krijgt ook een podium.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jaquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
quote:Het is zaterdag 10 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 7725 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 34 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal nog af, met 104.
200quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Van één naar drie is een toename van wel 300%!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 1 besmettingen
32 gemeentes met 2-4 besmettingen
80 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Deze cijfers komen iets te goed uit voor het Catshuis om geen versoepelingen te doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Nee.quote:
De avondklok zou voor mij al voldoende zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:15 schreef popje het volgende:
Ik hoop dat ze vasthouden aan in ieder geval het feit dat buiten versoepelen geen toename in het aantal besmettingen hoeft te betekenen. De kroegen hoeven echt nog niet open van mij, maar terrassen en de avondklok eraf zou wel fijn zijn...
O.a. ja.... wat hebben we aan dit soort angstzaaierij.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:14 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Denk dat dit stuk uit het AD bedoeld wordt.
Ja ok, cijfers zijn niet mijn sterkste puntquote:
Ja dat snap ik, maar ik geloof niet dat de media het ergens benadrukken. Ook niet in dat AD-artikel, daar wordt het beeld dat Lenny hier ook al schetste toch gewoon bevestigd?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het valt recent gewoon beetje op dat zodra er over versoepelingen gepraat wordt bijna iedereen uit de zorg en OMT op tilt slaat. Iedereen krijgt ook een podium.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |