SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag wel
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Van Janssen word je niet ziek, en je hoeft er maar één te nemen. mRNAquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:19 schreef MoreDakka het volgende:
Is er naar aanleiding van het bericht over Janssen iemand die dat vaccin gaat weigeren?
Het lijkt me te vroeg om daar nu al conclusies aan te verbinden. Vooralsnog lijkt het niet vaker voor te komen onder mensen die met Janssen zijn ingeënt dan je zou verwachten. Maar het is wel goed dat de EMA het in de gaten houdt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:19 schreef MoreDakka het volgende:
Is er naar aanleiding van het bericht over Janssen iemand die dat vaccin gaat weigeren?
Wat doe je verrast.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees bij de NOS dat dat testcircus tot en met augustus moet duren... Daar ga je al.
Het Janssen-vaccin is een vector-vaccin, net als AstraZeneca.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van Janssen word je niet ziek, en je hoeft er maar één te nemen. mRNA
Ik waarschuw daar al een week voor. Maar dit is de eerste keer dat ik het zwart op wit ziequote:
Tja, voor een Lowlands vind ik het nog wel acceptabel, voor kroeg "In de bruine boterlap" niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:21 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees bij de NOS dat dat testcircus tot en met augustus moet duren... Daar ga je al.
Hmm... beetje jammer weer deze.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het Janssen-vaccin is een vector-vaccin, net als AstraZeneca.
Een week pas? Ik roep al sinds januari dat het een godswonder mag heten als we in de zomer nog weer ons leven normaal kunnen oppakkenquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik waarschuw daar al een week voor. Maar dit is de eerste keer dat ik het zwart op wit zie
Toen ik las dat ze het Songfestival als testevenement wilden organiseren, had ik al het vermoeden dat ze dit hele gebeuren willen inzetten om van alles mogelijk te maken de komende maanden zonder officieel de boel te versoepelen. Lekker van twee walletjes eten weer.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik waarschuw daar al een week voor. Maar dit is de eerste keer dat ik het zwart op wit zie
Ah ok, dan ga ik het gewoon proberen om ze samen te krijgen daar mijn vader ook pas volgende week aan de beurt is. Kom alleen niet door de telefoondrukte heen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
52 zal pas volgende week zijn. Ik heb al wel redelijk vaak gehoord dat een duoafspraak nog ter plekke te regelen is. Bij mijn ouders is dat bijvoorbeeld ook gebeurd, ze hebben bij de eerste afspraak van moeders ook de afspraak van vaders omgezet zodat ze samen kunnen gaan.
Als je daar aan gaat beginnen wordt het helemaal een puinzooi. Je hebt een uitdaging met de extra administratie en daarnaast werk je in de hand dat er continu wordt vergeleken welk vaccin "beter" zou zijn. Minimaal 20 artikelen in de Linda mat "Hoe kies je het juiste vaccin bij je sterrenbeeld, en 5 andere vragen"quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:25 schreef halfway het volgende:
Waarom kan ik zelf niet bepalen welk vaccin ik krijg? Gaan ze nu weggooien geef mij een nummer en ik ga die astra halen.
Wat mij betreft al een godsgeschenk dat men een einddatum durft te noemen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:21 schreef trein2000 het volgende:
Troep?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hmm... beetje jammer weer deze.
Maar nog steeds beter op elke manier dan die AZ troep.
Nou ja, van de vaccins die in Nederland worden gebruikt is het wel de minste.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Troep?
Waarom wordt het verspreiden van dit soort desinformatie getolereerd
Eigenlijk weten we ook dat nog niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou ja, van de vaccins die in Nederland worden gebruikt is het wel de minste.
Gewoon een gezonde dosis scepticisme heet dat, niet alles blind voor waar aannemen. Ik ben geen blind schaap dat alles voor waar aanneemt en elk mogelijke vaccin als een wondermiddel ziet en ik weiger ooit zo te worden. Waarom zou een groep virologen beter weten wat de sociale en psychologische gevolgen van een avondklok zijn dan ik? Toch mogen zij wel aannames doen om de avondklok te verdedigen, en ben ik gewoon een simpele Nattekat.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Troep?
Waarom wordt het verspreiden van dit soort desinformatie getolereerd
AZ is troep omdat het op 400.000 vaccins een aantal trombose gevallen veroorzaakt?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hmm... beetje jammer weer deze.
Maar nog steeds beter op elke manier dan die AZ troep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |