Ik wil die avondklok wel houden als de winkels overdag gewoon open zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:15 schreef popje het volgende:
Ik hoop dat ze vasthouden aan in ieder geval het feit dat buiten versoepelen geen toename in het aantal besmettingen hoeft te betekenen. De kroegen hoeven echt nog niet open van mij, maar terrassen en de avondklok eraf zou wel fijn zijn...
Op jou ga ik niet in vriend, ain't playingquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je wil de waarheid eigenlijk dus gewoon liever niet horen.
Nee waarom zou je ook, gewoon lekker ongefundeerd baggeren. Stuk makkelijkerquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op jou ga ik niet in vriend, ain't playing : W
Er mogen wel eens wat meer mensen dood gaan, zo komt die IC nooit leeg.quote:
Gewoon leegruimen en vullen met nieuwe mensen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Er mogen wel eens wat meer mensen dood gaan, zo komt die IC nooit leeg.
mijn ideequote:Op zaterdag 10 april 2021 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Er mogen wel eens wat meer mensen dood gaan, zo komt die IC nooit leeg.
Sowieso. Eerst beginnen met ondernemers uit de shit helpen, dan het klokkie eraf.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wil die avondklok wel houden als de winkels overdag gewoon open zijn.Ik doe toch niks meer in de avond.
Misschien stellen de Belgen zich niet zo aan over AZ?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Behaalde de Belgen gisteren niet twee keer zoveel spuitjes
Echt, serieus, die klok moet er nu echt gewoon af. Twee weken is nu 3 maanden. Er is nog steeds niet aangetoond dat het helpt en met cijfers komen ze nog steeds niet. Het is een grove inbreuk op het grondrecht, die nu echt wel mag stoppen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sowieso. Eerst beginnen met ondernemers uit de shit helpen, dan het klokkie eraf.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:26 schreef Scrummie het volgende:
Wekenlang hoor je hier dagelijks PERCENTAGE POSITIEF.
Nu al even niet meer.
Ja sprak laatst een ondernemer, die vond het echt kut voor mij dat ik 's avonds niet naar buiten mocht. Toen ging 'ie weer verder met bedelen om überhaupt wat geld binnen te krijgen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:26 schreef popje het volgende:
[..]
Echt, serieus, die klok moet er nu echt gewoon af. Twee weken is nu 3 maanden. Er is nog steeds niet aangetoond dat het helpt en met cijfers komen ze nog steeds niet. Het is een grove inbreuk op het grondrecht, die nu echt wel mag stoppen.
Ja, dit illustreert mooi waarom het nu plotseling niet meer zo relevant is. Het ging namelijk omhoogquote:
Zullen restauranteigenaren wel met je eens zijn (al zit je waarschijnlijk toch anders op 50% van je inkomsten ivm de 1,5 meter afstand regel).quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sowieso. Eerst beginnen met ondernemers uit de shit helpen, dan het klokkie eraf.
Het zou allebei moeten, punt. Het een is niet inwisselbaar voor het ander. Die paar mensen in winkels en de vluchtigheid waarmee contact in winkels plaatsvindt is nog nooit (behalve met Black friday, maar zo winkelt Nederland maar 1 dag per jaar) aangetoond tot het leiden tot een golf aan besmettingen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja sprak laatst een ondernemer, die vond het echt kut voor mij dat ik 's avonds niet naar buiten mocht. Toen ging 'ie weer verder met bedelen om überhaupt wat geld binnen te krijgen.
Cijfers zijn natuurlijk ook maar een mening!quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit illustreert mooi waarom het nu plotseling niet meer zo relevant is. Het ging namelijk omhoog.
30ers liggen er niet. Wel wat meer 40-50 ja. Zo'n 1/4 bij ons. Ik heb er geen verklaring voor.quote:
Als je hoort wat sommigen voor overheidssteun krijgen gaat die 50% een vetpot zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen restauranteigenaren wel met je eens zijn (al zit je waarschijnlijk toch anders op 50% van je inkomsten ivm de 1,5 meter afstand regel).
Goede grap. Probleem is alleen dat ik net uit de horeca kom, dus heb denk ik iets betere inschatting.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je hoort wat sommigen voor overheidssteun krijgen gaat die 50% een vetpot zijn.
Het zijn er dus 49 in heel Nederland, de kans is best groot dat dat mensen zijn die ook onderliggende problemen hebben, maar dat hoef natuurlijk niet, er zijn ook mensen zoals topsporters in prima conditie die het heel zwaar hebben gehad.quote:
Er liggen natuurlijk niet opeens allemaal 30ers op de ic. De gemiddelde leeftijd op de ic is 63.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
Het is prima inwisselbaar. Er valt echt wat voor te zeggen dat er nog niet veel versoepelingen gaan komen, je hebt net vast ook de ziekenhuiscijfers gezien. En als er dan toch een keuze gemaakt moet worden, lijkt het mij een nobrainer om dan voor de ondernemers te kiezen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef popje het volgende:
[..]
Het zou allebei moeten, punt. Het een is niet inwisselbaar voor het ander. Die paar mensen in winkels en de vluchtigheid waarmee contact in winkels plaatsvindt is nog nooit (behalve met Black friday, maar zo winkelt Nederland maar 1 dag per jaar) aangetoond tot het leiden tot een golf aan besmettingen.
Maar onze overheid is o zo bang om ook maar iets te doen dat leidt tot 5 meer besmettingen, en in de tussentijd worden de vaccinatiebeloftes keer op keer niet waargemaakt...
Als je van dat idee heel gelukkig wordt laat ik je graag in die waan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Goede grap. Probleem is alleen dat ik net uit de horeca kom, dus heb denk ik iets betere inschatting.
Wij gaan het hierover volgens mij niet eens worden, het zou gewoon allebei versoepeld moeten worden. Terrassen dan prima niet, maar winkels en avondklok kan prima allebei.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is prima inwisselbaar. Er valt echt wat voor te zeggen dat er nog niet veel versoepelingen gaan komen, je hebt net vast ook de ziekenhuiscijfers gezien. En als er dan toch een keuze gemaakt moet worden, lijkt het mij een nobrainer om dan voor de ondernemers te kiezen.
Gewoon slecht over nagedacht, wat men beter kan doen is de beoordeling gewoon over laten aan de huisarts, en de patient inplannen op een normale lokatie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:37 schreef RipCity het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)utm_campaign=stdc_ad
Iemand nog huisarts in de familie?
Cijfers zijn vooral een manier om je argument kracht bij te zetten. Zodra ze niet meer in 'je voordeel' spreken doen ze er niet meer toe.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cijfers zijn natuurlijk ook maar een mening!
Ik denk dat je op een terras minder risico loopt dan in de winkel?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Wij gaan het hierover volgens mij niet eens worden, het zou gewoon allebei versoepeld moeten worden. Terrassen dan prima niet, maar winkels en avondklok kan prima allebei.
Toen ik dat zei kreeg ik een soort van preekje over onze rechten.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wil die avondklok wel houden als de winkels overdag gewoon open zijn.Ik doe toch niks meer in de avond.
Precies.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Wij gaan het hierover volgens mij niet eens worden, het zou gewoon allebei versoepeld moeten worden. Terrassen dan prima niet, maar winkels en avondklok kan prima allebei.
Ziekenhuizen staan voor nieuwe coronagolf: 'We zien vooral jonge mensen die heel ziek worden'quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
Was een grapjequote:Op zaterdag 10 april 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Cijfers zijn vooral een manier om je argument kracht bij te zetten. Zodra ze niet meer in 'je voordeel' spreken doen ze er niet meer toe.
Cijfers zijn cijfers de interpretatie is een mening.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cijfers zijn natuurlijk ook maar een mening!
Het was volgens jou sowieso niet relevant dus wat lul je nouquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit illustreert mooi waarom het nu plotseling niet meer zo relevant is. Het ging namelijk omhoog.
Ook meer 40-45'ers?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
30ers liggen er niet. Wel wat meer 40-50 ja. Zo'n 1/4 bij ons. Ik heb er geen verklaring voor.
Terrassen, winkels, sportscholen, verzin het. Ondernemers, niet alleen winkeliers. Laten we die eerst allemaal eens een beetje uit de shit helpen. Vervelend hoor die avondklok, maar ik geloof dat het voor ondernemers ondertussen al een tijdje niet meer alleen vervelend is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat het allemaal wat beter te doen is als je niet elke dag hoopt dat het binnenkort beter wordt. Ik zit in en appgroep met wat vrienden die al sinds oktober bezig zijn een feestje te plannen voor "wanneer het weer kan". Elke keer moet het vooruit worden geschoven en ze worden almaar chagrijniger, om moedeloos van te worden. Als je ervan uitgaat dat het nog wel even gaat duren, kan het alleen maar meevallen. Vind ik persoonlijk in elk geval een stuk prettiger.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:41 schreef Cynicio het volgende:
We blijven weer steken met het aantal besmettingen en opnames. Het was natuurlijk ook dom van mezelf om me voor de zoveelste keer voor te bereiden op versoepelingen.
Topsporten is ook alles behalve gezondquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zijn er dus 49 in heel Nederland, de kans is best groot dat dat mensen zijn die ook onderliggende problemen hebben, maar dat hoef natuurlijk niet, er zijn ook mensen zoals topsporters in prima conditie die het heel zwaar hebben gehad.
Waar lees je dat ik zeg dat het wel relevant was dan?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het was volgens jou sowieso niet relevant dus wat lul je nou
Nu is kreupelhout aan de beurt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
30ers liggen er niet. Wel wat meer 40-50 ja. Zo'n 1/4 bij ons. Ik heb er geen verklaring voor.
Er is vooral gelekt dat we niet te veel moeten verwachten van versoepelingen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:43 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit weekend toch de gebruikelijke maatregelen-lek? Is er al iets bekend?
Hoeveel was het streven deze week?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook deze week gaan we het streefaantal prikken - dat al met dik 100K naar beneden was bijgesteld - dus weer niet halen.
Erg teleurstellend.
Ik zou op RTL4 bij Beau niet "lekken" willen noemenquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is vooral gelekt dat we niet te veel moeten verwachten van versoepelingen.
Geldt voor meer landen die op AZ-vaccin gewed hebben.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook deze week gaan we het streefaantal prikken - dat al met dik 100K naar beneden was bijgesteld - dus weer niet halen.
Erg teleurstellend.
Was 620K, daarna tot iets onder 500K bijgesteld.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoeveel was het streven deze week?
En vorige week was het in eerste instantie 500k toch? En toen naar beneden bijgesteld?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was 620K, daarna tot iets onder 500K bijgesteld.
Ja het probleem is alleen dat ze ons elke keer weer een soort blij maken met een vooruitzicht, ja er kunnen over een paar dingen binnenkort weer dit en dat, en dat er dan wat mensen in het OMT gaan protesteren en dat elk bericht over versoepelen dan weer heel snel in de doofpot verdwijnt... maar is het alternatief dan maar permanent depressief gaan zitten wezen?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat het allemaal wat beter te doen is als je niet elke dag hoopt dat het binnenkort beter wordt. Ik zit in en appgroep met wat vrienden die al sinds oktober bezig zijn een feestje te plannen voor "wanneer het weer kan". Elke keer moet het vooruit worden geschoven en ze worden almaar chagrijniger, om moedeloos van te worden. Als je ervan uitgaat dat het nog wel even gaat duren, kan het alleen maar meevallen. Vind ik persoonlijk in elk geval een stuk prettiger.
Exacte aantallen weet ik niet maar vorige week inderdaad ook niet gehaald, klopt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En vorige week was het in eerste instantie 500k toch? En toen naar beneden bijgesteld?
Daar zit niets tussen?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef popje het volgende:
[..]
Ja het probleem is alleen dat ze ons elke keer weer een soort blij maken met een vooruitzicht, ja er kunnen over een paar dingen binnenkort weer dit en dat, en dat er dan wat mensen in het OMT gaan protesteren en dat elk bericht over versoepelen dan weer heel snel in de doofpot verdwijnt... maar is het alternatief dan maar permanent depressief gaan zitten wezen?
Ja, dacht ik me ook te herinneren. Maar het is allemaal zo onduidelijk omdat er weer een storing was en RIVM ook niet alles bij houdt...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exacte aantallen weet ik niet maar vorige week inderdaad ook niet gehaald, klopt.
Zaten vorige week wel ruim boven de 400K als ik het me goed herinner, 480 zoiets?
Je kan ook youtube filmpjes kijken met mensen die het slechter hebben dan ons in het rijke Nederland.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef popje het volgende:
[..]
Ja het probleem is alleen dat ze ons elke keer weer een soort blij maken met een vooruitzicht, ja er kunnen over een paar dingen binnenkort weer dit en dat, en dat er dan wat mensen in het OMT gaan protesteren en dat elk bericht over versoepelen dan weer heel snel in de doofpot verdwijnt... maar is het alternatief dan maar permanent depressief gaan zitten wezen?
En volgende week mogen we waarschijnlijk niet veel meer verwachten.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg teleurstellend.
Het is sowieso heel persoonlijk natuurlijk hoe je het ervaart.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef popje het volgende:
[..]
Ja, was dat niet afgelopen dinsdag? Toen werd eerst 90K gezegd, maar dat bleek toch 55 te zijn?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dacht ik me ook te herinneren. Maar het is allemaal zo onduidelijk omdat er weer een storing was en RIVM ook niet alles bij houdt...
En dat terwijl dit verreweg het meest belangrijke getal is
Waarom Hugo niet elke dag voor de Tweede Kamer wordt gesleept is me een raadsel.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, was dat niet afgelopen dinsdag? Toen werd eerst 90K gezegd, maar dat bleek toch 55 te zijn?
Nogal vaag inderdaad.
Wat ik probeer te zeggen is dat je er juist depressief van wordt als het de hele tijd tegenvalt. Bovendien kan het toch moeilijk als een verrassing komen dat het OMT versoepelingen afraadt wanneer de cijfers alleen maar in de lift zitten en de ziekenhuizen moord en brand schreeuwen, toch?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef popje het volgende:
[..]
Daarbij is het nooit meer geweest dan dat 'Haagse bronnen' melden dat 'er versoepelingen op tafel liggen'.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat je er juist depressief van wordt als het de hele tijd tegenvalt. Bovendien kan het toch moeilijk als een verrassing komen dat het OMT versoepelingen afraadt wanneer de cijfers alleen maar in de lift zitten en de ziekenhuizen moord en brand schreeuwen, toch?
Meen rond de 20quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij welke vaccinatiepercentages begon men in de UK en Israel eigenlijk echt het effect te zien op de besmettingen en opnames?
Was 500k voorspeld, naar beneden bijgesteld tot 430k, is 485k gewordenquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exacte aantallen weet ik niet maar vorige week inderdaad ook niet gehaald, klopt.
Zaten vorige week wel ruim boven de 400K als ik het me goed herinner, 480 zoiets?
Hier ben ik het wel mee eens, vanuit de ondernemers gezien en mezelf. Ik snap dat mensen over de avondklok vallen, maar het voelt voor mij als een schrale troost wanneer ik na 22:00 nog steeds niet kan doen wat ik wil doen omdat de boel dicht is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Terrassen, winkels, sportscholen, verzin het. Ondernemers, niet alleen winkeliers. Laten we die eerst allemaal eens een beetje uit de shit helpen. Vervelend hoor die avondklok, maar ik geloof dat het voor ondernemers ondertussen al een tijdje niet meer alleen vervelend is.
Vorig jaar schreeuwden de ziekenhuizen ook moord en brand toen het aantal alleen maar dalende was en elke versoepeling zou zorgen voor een zware stijging.... die vervolgens niet gebeurde. Het probleem is volgens mij nu dat de lente nog veel te lang op zich laat wachten en dat we nog steeds in een soort winterweer zitten...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat je er juist depressief van wordt als het de hele tijd tegenvalt. Bovendien kan het toch moeilijk als een verrassing komen dat het OMT versoepelingen afraadt wanneer de cijfers alleen maar in de lift zitten en de ziekenhuizen moord en brand schreeuwen, toch?
Het heeft helemaal geen zin om dat soort dingen erbij te halen. Kijk gewoon naar hoe het nu gaat. Zijn versoepelingen dan logisch? Nee. Einde.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:55 schreef popje het volgende:
[..]
Vorig jaar schreeuwden de ziekenhuizen ook moord en brand toen het aantal alleen maar dalende was en elke versoepeling zou zorgen voor een zware stijging....
Klopt, het bagger weer van de afgelopen 2 weken heeft niet bepaald bijgedragen aan de besmettingen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:55 schreef popje het volgende:
[..]
Vorig jaar schreeuwden de ziekenhuizen ook moord en brand toen het aantal alleen maar dalende was en elke versoepeling zou zorgen voor een zware stijging.... die vervolgens niet gebeurde. Het probleem is volgens mij nu dat de lente nog veel te lang op zich laat wachten en dat we nog steeds in een soort winterweer zitten...
Buiten wel. Einde.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft helemaal geen zin om dat soort dingen erbij te halen. Kijk gewoon naar hoe het nu gaat. Zijn versoepelingen dan logisch? Nee. Einde.
Of je kunt gewoon kijken welke impact 'versoepelingen' hebben en het wat genuanceerder doen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft helemaal geen zin om dat soort dingen erbij te halen. Kijk gewoon naar hoe het nu gaat. Zijn versoepelingen dan logisch? Nee. Einde.
Ja. De afweging is namelijk breder dan alleen de ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan blijven we dus in een vicieuze cirkel hangenquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Ziekenhuizen staan voor nieuwe coronagolf: 'We zien vooral jonge mensen die heel ziek worden'
https://www.omroepwest.nl(...)die-heel-ziek-worden
Mensen zitten 5 maanden in lockdown, krijgen hierdoor stress, worden geweerd uit de parken en van stranden, zien hun vrienden niet, krijgen weinig frisse lucht, wassen de handen stuk en gebruiken alcohol houdende gel, consumeren meer alchol en snacks, hebben weinig lichaam beweging, en worden zwaarder.
Het is alleen maar logisch dat de immuunsystemen van deze jongere groep er flink op achteruit is gegaan.
De vraag is of versoepelingen nog wel een optie zijn, vanwege bovenstaande. IMO
Jawel. Ferd heeft een openingsplan aangekondigdquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarbij is het nooit meer geweest dan dat 'Haagse bronnen' melden dat 'er versoepelingen op tafel liggen'.
Daar ben ik best voor, hoor. Maar of dat nou de enorme versoepeling is waar mensen op hoopten vraag ik me af.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of je kunt gewoon kijken welke impact 'versoepelingen' hebben en het wat genuanceerder doen.
Besmettingen vinden buiten nauwelijks plaats. Als het kutweer is blijven terrassen toch al leeg. Ergo: doe ze open.
In de UK was er al een daling voordat de vaccinatie echt begonnen was.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij welke vaccinatiepercentages begon men in de UK en Israel eigenlijk echt het effect te zien op de besmettingen en opnames?
Ik sta daar toch wat principiëler in. Ondanks dat ik vind dat een avondklok van 22 uur geen serieuze impact op levens heeft.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:55 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, vanuit de ondernemers gezien en mezelf. Ik snap dat mensen over de avondklok vallen, maar het voelt voor mij als een schrale troost wanneer ik na 22:00 nog steeds niet kan doen wat ik wil doen omdat de boel dicht is.
Zeker, begeleid door en we weten nog niet per wanneer er versoepeld kan worden, maar de cijfers zien er 'niet ongunstig' uit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel. Ferd heeft een openingsplan aangekondigd
Is al bezigquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel. Ferd heeft een openingsplan aangekondigd
Het is niet alsof het veelvuldig in de media en dit topic voorbij gekomen is...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar ben ik best voor, hoor. Maar of dat nou de enorme versoepeling is waar mensen op hoopten vraag ik me af.
2 weken is inmiddels 3 maanden, het moet een keer klaar zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen opsluiten is gewoon een absolute last-resort. Altijd en in elke situatie. We moeten dat vooral niet gaan normaliseren.
Maar dat is dus juist het punt. Principes tegen medemensen die keihard onderuit gaan. Die ondernemers kunnen heel weinig met jouw en mijn principes.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik sta daar toch wat principiëler in. Ondanks dat ik vind dat een avondklok van 22 uur geen serieuze impact op levens heeft.
Mensen opsluiten is gewoon een absolute last-resort. Altijd en in elke situatie. We moeten dat vooral niet gaan normaliseren.
Voor sommige ondernemers werd twee weken ruim driekwart jaar.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2 weken is inmiddels 3 maanden, het moet een keer klaar zijn.
Een korte lockdown van 3 weken is inmiddels ook al maanden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2 weken is inmiddels 3 maanden, het moet een keer klaar zijn.
Ik kan daarin best wel een eind met je meegaan. Maar daar zitten wel grenzen aan vind ik. En mensen opsluiten is er daar wel een van. Er is een omslagpunt waarop basale menselijke waardigheid voor economische belangen gaat. En ik vind dat mensen opsluiten zo’n omslagpunt is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat is dus juist het punt. Principes tegen medemensen die keihard onderuit gaan. Die ondernemers kunnen heel weinig met jouw en mijn principes.
Dat laatste ben ik toch niet helemaal met je eens hoor. Zie bijvoorbeeld de burgemeesters.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een korte lockdown van 3 weken is inmiddels ook al maanden.
De roep om versoepelingen krijgt ook geen voet aan de grond.
Avondklok versus ondernemers is een valse tegenstelling.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat is dus juist het punt. Principes tegen medemensen die keihard onderuit gaan. Die ondernemers kunnen heel weinig met jouw en mijn principes.
Zeker sinds hij toch wel naar 22 uur kon.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het belangrijkste is gewoon dat die avondklok totaal nutteloos is en er daarom af moet.
Ik ken maar 1 persoon die er wat van aantrekt, maar die woont tegenover het politiebureauquote:Op zaterdag 10 april 2021 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker sinds hij toch wel naar 22 uur kon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |