Cijfers zijn natuurlijk ook maar een mening!quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit illustreert mooi waarom het nu plotseling niet meer zo relevant is. Het ging namelijk omhoog.
30ers liggen er niet. Wel wat meer 40-50 ja. Zo'n 1/4 bij ons. Ik heb er geen verklaring voor.quote:
Als je hoort wat sommigen voor overheidssteun krijgen gaat die 50% een vetpot zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen restauranteigenaren wel met je eens zijn (al zit je waarschijnlijk toch anders op 50% van je inkomsten ivm de 1,5 meter afstand regel).
Goede grap. Probleem is alleen dat ik net uit de horeca kom, dus heb denk ik iets betere inschatting.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je hoort wat sommigen voor overheidssteun krijgen gaat die 50% een vetpot zijn.
Het zijn er dus 49 in heel Nederland, de kans is best groot dat dat mensen zijn die ook onderliggende problemen hebben, maar dat hoef natuurlijk niet, er zijn ook mensen zoals topsporters in prima conditie die het heel zwaar hebben gehad.quote:
Er liggen natuurlijk niet opeens allemaal 30ers op de ic. De gemiddelde leeftijd op de ic is 63.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
Het is prima inwisselbaar. Er valt echt wat voor te zeggen dat er nog niet veel versoepelingen gaan komen, je hebt net vast ook de ziekenhuiscijfers gezien. En als er dan toch een keuze gemaakt moet worden, lijkt het mij een nobrainer om dan voor de ondernemers te kiezen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef popje het volgende:
[..]
Het zou allebei moeten, punt. Het een is niet inwisselbaar voor het ander. Die paar mensen in winkels en de vluchtigheid waarmee contact in winkels plaatsvindt is nog nooit (behalve met Black friday, maar zo winkelt Nederland maar 1 dag per jaar) aangetoond tot het leiden tot een golf aan besmettingen.
Maar onze overheid is o zo bang om ook maar iets te doen dat leidt tot 5 meer besmettingen, en in de tussentijd worden de vaccinatiebeloftes keer op keer niet waargemaakt...
Als je van dat idee heel gelukkig wordt laat ik je graag in die waan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Goede grap. Probleem is alleen dat ik net uit de horeca kom, dus heb denk ik iets betere inschatting.
Wij gaan het hierover volgens mij niet eens worden, het zou gewoon allebei versoepeld moeten worden. Terrassen dan prima niet, maar winkels en avondklok kan prima allebei.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is prima inwisselbaar. Er valt echt wat voor te zeggen dat er nog niet veel versoepelingen gaan komen, je hebt net vast ook de ziekenhuiscijfers gezien. En als er dan toch een keuze gemaakt moet worden, lijkt het mij een nobrainer om dan voor de ondernemers te kiezen.
Gewoon slecht over nagedacht, wat men beter kan doen is de beoordeling gewoon over laten aan de huisarts, en de patient inplannen op een normale lokatie.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:37 schreef RipCity het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)utm_campaign=stdc_ad
Iemand nog huisarts in de familie?
Cijfers zijn vooral een manier om je argument kracht bij te zetten. Zodra ze niet meer in 'je voordeel' spreken doen ze er niet meer toe.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cijfers zijn natuurlijk ook maar een mening!
Ik denk dat je op een terras minder risico loopt dan in de winkel?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Wij gaan het hierover volgens mij niet eens worden, het zou gewoon allebei versoepeld moeten worden. Terrassen dan prima niet, maar winkels en avondklok kan prima allebei.
Toen ik dat zei kreeg ik een soort van preekje over onze rechten.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wil die avondklok wel houden als de winkels overdag gewoon open zijn.Ik doe toch niks meer in de avond.
Precies.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Wij gaan het hierover volgens mij niet eens worden, het zou gewoon allebei versoepeld moeten worden. Terrassen dan prima niet, maar winkels en avondklok kan prima allebei.
Ziekenhuizen staan voor nieuwe coronagolf: 'We zien vooral jonge mensen die heel ziek worden'quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
Lees nu wel overal meer en meer dat de IC's vol(ler) komen te liggen met dertigers en veertigers....
Wel apart dit, bedoel het was tijdenlang vrijwel standaard dat de IC's gedomineerd werden door mensen van 60+ die voor het grootste deel flink overgewicht hadden. En nu liggen er opeens allemaal 30ers/40ers?
Vind dit wel heel apart allemaal, het zal vast waar zijn... maar waarom dan opeens zoveel? Bedoel, als het aandeel jongere mensen op de IC's al die tijd zo minimaal was - wat altijd beweerd werd - dan zou je nu i.c.m. het vaccineren van de ouderen, een rappe daling moeten zien. Niet een stijging met vooral jonge mensen. Confusing.
Was een grapjequote:Op zaterdag 10 april 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Cijfers zijn vooral een manier om je argument kracht bij te zetten. Zodra ze niet meer in 'je voordeel' spreken doen ze er niet meer toe.
Cijfers zijn cijfers de interpretatie is een mening.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cijfers zijn natuurlijk ook maar een mening!
Het was volgens jou sowieso niet relevant dus wat lul je nouquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit illustreert mooi waarom het nu plotseling niet meer zo relevant is. Het ging namelijk omhoog.
Ook meer 40-45'ers?quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
30ers liggen er niet. Wel wat meer 40-50 ja. Zo'n 1/4 bij ons. Ik heb er geen verklaring voor.
Terrassen, winkels, sportscholen, verzin het. Ondernemers, niet alleen winkeliers. Laten we die eerst allemaal eens een beetje uit de shit helpen. Vervelend hoor die avondklok, maar ik geloof dat het voor ondernemers ondertussen al een tijdje niet meer alleen vervelend is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat het allemaal wat beter te doen is als je niet elke dag hoopt dat het binnenkort beter wordt. Ik zit in en appgroep met wat vrienden die al sinds oktober bezig zijn een feestje te plannen voor "wanneer het weer kan". Elke keer moet het vooruit worden geschoven en ze worden almaar chagrijniger, om moedeloos van te worden. Als je ervan uitgaat dat het nog wel even gaat duren, kan het alleen maar meevallen. Vind ik persoonlijk in elk geval een stuk prettiger.quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:41 schreef Cynicio het volgende:
We blijven weer steken met het aantal besmettingen en opnames. Het was natuurlijk ook dom van mezelf om me voor de zoveelste keer voor te bereiden op versoepelingen.
Topsporten is ook alles behalve gezondquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zijn er dus 49 in heel Nederland, de kans is best groot dat dat mensen zijn die ook onderliggende problemen hebben, maar dat hoef natuurlijk niet, er zijn ook mensen zoals topsporters in prima conditie die het heel zwaar hebben gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |