Ja de pil is ook troep.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
AZ is troep omdat het op 400.000 vaccins een aantal trombose gevallen veroorzaakt?
Bij de pil is dat al 1 op 10.000, is dat dan ook troep?
AZ geeft ook gewoon goede bescherming, er word nu net gedaan of het een nutteloos iets is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Moderna en pfizer werken beter en hebben minder bijwerkingen. Als we van te voren hadden geweten dat AZ zo matig zou zijn, hadden we daar denk ik niet zo vol voor ingegaan zijn.
60% is minder dan 90%.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
AZ geeft ook gewoon goede bescherming, er word nu net gedaan of het een nutteloos iets is.
Ja en jij bent ook troep en ik ook.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:38 schreef Momo het volgende:
[..]
En paracetamol, ibuprofen, aspirine is ook allemaal troep ?
Ieder geneesmiddel/vaccin heeft bijwerkingen. Het gaat hier om een zeer zeldzame bijwerking. Die minieme kans weegt totaal niet op tegen de schade die corona aanrichtquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou ja, van de vaccins die in Nederland worden gebruikt is het wel de minste.
Ik kijk naar de gemiddelde bijwerking. Dan zie ik dat AZ talloze mensen ziek heeft gemaakt, terwijl dat maar heel sporadisch gebeurt met de andere twee vaccins die we hebben. Dan is dit trombose gedoe nog de kers op de taart. Qua bijwerkingen is Janssen verreweg de beste, en dan hoef je zelfs maar één keer te prikken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
AZ is troep omdat het op 400.000 vaccins een aantal trombose gevallen veroorzaakt?
Bij de pil is dat al 1 op 10.000, is dat dan ook troep?
In zeldzame gevallen (bij 0,1-1% van patiënten) kunnen echter de volgende bijwerkingen optreden: duizeligheid, koorts, sufheid, lage bloeddruk, jeuk, huiduitslag, depressie, verwardheid, maag-darmklachten, afwijkende leverfunctie, leverfalen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:38 schreef Momo het volgende:
[..]
En paracetamol, ibuprofen, aspirine is ook allemaal troep ?
Een "gezonde dosis scepticisme"? Niet alles blind voor waar aannemen?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon een gezonde dosis scepticisme heet dat, niet alles blind voor waar aannemen. Ik ben geen blind schaap dat alles voor waar aanneemt en elk mogelijke vaccin als een wondermiddel ziet en ik weiger ooit zo te worden. Waarom zou een groep virologen beter weten wat de sociale en psychologische gevolgen van een avondklok zijn dan ik? Toch mogen zij wel aannames doen om de avondklok te verdedigen, en ben ik gewoon een simpele Nattekat.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Hebben we niet, dus stop maarquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:40 schreef potjecreme het volgende:
Het is gewoon jammer dat we geen vrije keuze hebben. Als we van alles genoeg hadden
Kun je die beweringen die je doet ook onderbouwen met cijfers?quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kijk naar de gemiddelde bijwerking. Dan zie ik dat AZ talloze mensen ziek heeft gemaakt, terwijl dat maar heel sporadisch gebeurt met de andere twee vaccins die we hebben. Dan is dit trombose gedoe nog de kers op de taart. Qua bijwerkingen is Janssen verreweg de beste, en dan hoef je zelfs maar één keer te prikken.
Het gaat erom dat er ook andere vaccins op de markt zijn. Het is puur door de schaarste in Europa dat we die domme AZ moeten nemen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ieder geneesmiddel/vaccin heeft bijwerkingen. Het gaat hier om een zeer zeldzame bijwerking. Die minieme kans weegt totaal niet op tegen de schade die corona aanricht
Dat heb je met een een bevolking die massaal op Eurofiele partijen stemt, dit land heeft een diepe zelfhaat.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er ook andere vaccins op de markt zijn. Het is puur door de schaarste in Europa dat we die domme AZ moeten nemen.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Een "gezonde dosis scepticisme"? Niet alles blind voor waar aannemen?
Jij bent beter op de hoogte van de bijwerkingen dan de onderzoeken naar de bijwerkingen?
De bijwerkingen waarvan de kans kleiner is op ernstige bijwerkingen dan "gewone"middelen als de pil etc.? Volgens de onderzoeken dan, die jij niet vertrouwt?
Klinkt heel erg fijn allemaal. Ook de verhalen van mensen die AZ hebben gehad, prachtig allemaal.quote:Zeer vaak (> 10%): overgevoeligheid, pijn, warmte, jeuk of blauwe plek (waaronder soms hematoom) op de injectieplaats. Hoofdpijn. Misselijkheid. Spierpijn, gewrichtspijn. Vermoeidheid, malaise, koude rillingen, koortsigheid.
Dat is de keuze. Als mensen geen AZ in hun lichaam willen, dan zullen ze moeten wachten.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moment, ik ga even wat extra IC bedden neerzetten.
Die 60% is oude data:quote:
https://nos.nl/l/2373757quote:Gisteren meldde AstraZeneca nog dat uit een grote fase-3-studie is gebleken dat het vaccin 100 procent effectief is in het voorkomen van ernstige vormen van covid-19 en ziekenhuisopnames. Ook zou het voor 79 procent effectief zijn in het voorkomen van besmettingen, meer dan de 60 à 70 procent die eerder werd aangenomen. De Amerikaanse medicijnautoriteit FDA had opgeroepen tot het onderzoek, waaraan ruim 32.000 mensen van alle leeftijden meededen in de VS, Chili en Peru.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Klinkt heel erg fijn allemaal. Ook de verhalen van mensen die AZ hebben gehad, prachtig allemaal.
Ik praat over de bewezen omschreven bijwerkingen, ik verzin helemaal niets. AZ is bewezen de meest matige vaccinatie van alles wat we nu op de plank hebben liggen, zelfs als je dat Trombose gedoe vergeet.
Tja laten we dan ook maar met Pfizer stoppen.quote:In totaal betreft het nu 26.015 meldingen met 151.771 vermoede bijwerkingen. Waarvan 12.350 meldingen na vaccinatie met Comirnaty (Pfizer/BioNTech), 2.048 meldingen na vaccinatie met Moderna en 11.464 na vaccinatie met AstraZeneca.Bij 63 meldingen waren er klachten die passen bij een heftige allergische reactie, waarvan 43 bij het vaccin van Comirnaty (Pfizer/BioNTech), 5 bij het vaccin van Moderna en 15 bij het vaccin van AstraZeneca
Er is een mogelijk verband =/= bewezenquote:Op zaterdag 10 april 2021 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus als je niet als een blind schaapje de eerste de beste prik zomaar aanneemt, omdat er bewezen zware bijwerkingen zijn
Die kans is geclassificeerd als zeer klein/ zeldzaam. Bronquote:met een relatief hoge kans,
Er zijn eigenlijk nog maar weinig echte bijwerking bekend, er zijn wel veel meldingen geweest van bijwerkingen die mogelijk door vaccinatie komen. Zo stellig als jij het schrijft is niet de werkelijke situatie.quote:ben je een idioot? Omdat ik me goed inlees in welke vaccins er op de plank liggen, en uit alle officiele bijwerkingen op maak dat AZ verrweg de meeste bijwerkingen heeft,
Pfizerquote:De meest voorkomende bijwerkingen zijn pijn en zwelling op de prikplek. Vermoeidheid en koude rillingen kunnen ook voorkomen, net als koorts, opgezette lymfeklieren, hoofdpijn, spier- en gewrichtspijn, misselijkheid en overgeven. Deze bijwerkingen zijn meestal mild en duren kort.
AZ (nog niet bijgewerkt)quote:De meest voorkomende bijwerkingen van Comirnaty zijn roodheid, pijn en zwelling op de plek waar u het vaccin heeft gekregen. Dit komt vaak voor (bij meer dan 1 op de 10 personen), maar verdwijnt ook na een aantal dagen. Ook spier- en gewrichtspijn kan voorkomen, net als vermoeidheid, hoofdpijn, koude rillingen en verhoging.
Alledrie vanaf deze bronquote:De meest voorkomende bijwerkingen van Vaxzevria, het COVID-19 vaccin van AstraZeneca, zijn gevoeligheid en pijn op de plek van de prik. Deze milde bijwerkingen komen vaak voor, maar verdwijnen ook na een aantal dagen. Ook spierpijn kan voorkomen, net als vermoeidheid, verhoging en koorts, koude rillingen, gewrichtspijn en misselijkheid.
Dat laatste argument is eigenlijk de meest steekhoudende.quote:ben ik een idioot? Omdat ik liever een vaccin neem waar ik er maar één van hoef, ben ik een idioot?
Wie is nou daadwerkelijk de idioot?
Weet je wat zo jammer is van dit alles? Er zijn mensen voor wie hun wereldbeeld de enige juiste is, en iedereen die daar van afwijkt is een wappie. Er is een gigantische twedeling in de maatschappij aan het onstaan, omdat mensen gewoon niet lijken te begrijpen dat je best kritisch mag zijn naar hoe alles wordt aangepakt en hoe vaccins werken. Nee, je bent meteen een wappie. Om moedeloos van te worden, er zijn zeer terechte twijfels van heel veel mensen. En van al die mensen is niemand een wappie, want wappies maken zich hier helemaal niet druk om.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:44 schreef MoreDakka het volgende:
Het is om moedeloos van te worden. Een prima vaccin dat uitstekend zijn werk doet en ook goedkoper is dan de concurrenten wordt door een paar blunders van Hugo en zijn collega's ineens 'troep' in de ogen van bepaalde wappies, die die onzin dan ook nog verder gaan verspreiden ook
quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Klinkt heel erg fijn allemaal. Ook de verhalen van mensen die AZ hebben gehad, prachtig allemaal.
Ik praat over de bewezen omschreven bijwerkingen, ik verzin helemaal niets. AZ is bewezen de meest matige vaccinatie van alles wat we nu op de plank hebben liggen, zelfs als je dat Trombose gedoe vergeet.
Is Pfizer/Moderna nu ook troep?quote:Bij 63 meldingen waren er klachten die passen bij een heftige allergische reactie, waarvan 43 bij het vaccin van Comirnaty (Pfizer/BioNTech), 5 bij het vaccin van Moderna en 15 bij het vaccin van AstraZeneca. Bij 20 meldingen was er een vastgestelde anafylactische reactie. Bij de andere meldingen waren er symptomen (zoals uitgebreide huiduitslag of zwelling rond de ogen of keel) die bij een heftige allergische reactie kunnen passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |