quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Voor een week ja. Daarna gewoon weer terug naar normaal.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat er wel. Scholen dicht, controle op thuiswerken, quarantaineplicht, moet jij eens kijken hoe hard de cijfers dan zouden zakken.
quote:Het is dinsdag 6 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 5592 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 240 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal nog af, met 1542.
Bewuste keuze geweest van Hugo en co om met 100-jarigen te beginnen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jeps. en dat hebben we te danken aan dat de de hoogrisico groepen niet snel genoeg gevaccineerd hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
6 gemeentes met 0 besmettingen
17 gemeentes met 1 besmettingen
58 gemeentes met 2-4 besmettingen
100 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met voldoende handhaving zou ik niet weten waarom het niet zou blijven dalen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor een week ja. Daarna gewoon weer terug naar normaal.
En zorgmedewerkers.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bewuste keuze geweest van Hugo en co om met 100-jarigen te beginnen.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
Laatste update: 06-04-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 5592
231 Amsterdam
206 's-Gravenhage
188 Rotterdam
175 Utrecht
119 Tilburg
75 Zaanstad
75 Westland
73 Almere
72 Nijmegen
71 Eindhoven
68 Onbekend
56 's-Hertogenbosch
54 Alphen aan den Rijn
53 Breda
51 Zwolle
51 Groningen
49 Haarlem
48 Hoeksche Waard
47 Apeldoorn
47 Venlo
47 Dordrecht
46 Amersfoort
43 Zoetermeer
43 Súdwest-Fryslân
39 Gouda
38 Arnhem
38 Leiden
37 Amstelveen
36 Helmond
36 Haarlemmermeer
36 Capelle aan den IJssel
34 Purmerend
34 Maastricht
32 Emmen
31 Heerlen
31 Ede
31 Edam-Volendam
31 Vijfheerenlanden
30 Pijnacker-Nootdorp
29 Katwijk
29 Peel en Maas
29 Sittard-Geleen
28 West Betuwe
27 Leeuwarden
27 NieuwegeinAl besproken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je echt niet opgeletquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met voldoende handhaving zou ik niet weten waarom het niet zou blijven dalen.
Ja, maar de druk in de zorg valt al eerder weg. Immers, je hoeft niet de hele groep te vaccineren, voordat de druk wegvalt. Maar als we gaan versoepelen loopt de R ook weer op en dus de druk op de ziekenhuizen ook. Dat is een balans die je moet vinden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoezo?
Als de risicogroep gevaccineerd is niet.
En het feit dat we in het een jaar tijd helemaal niks gedaan hebben aan hoe ongezond mensen leven. 80% van wat er ligt heeft toch echt zeer ernstig overgewicht, maar echt heel veel werk om dat eens tegen te gaan wordt er niet van gemaakt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jeps. en dat hebben we te danken aan dat de de hoogrisico groepen niet snel genoeg gevaccineerd hebben.
In plaats daarvan hebben we al het sporten en naar buiten gaan verboten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
En het feit dat we in het een jaar tijd helemaal niks gedaan hebben aan hoe ongezond mensen leven. 80% van wat er ligt heeft toch echt zeer ernstig overgewicht, maar echt heel veel werk om dat eens tegen te gaan wordt er niet van gemaakt.
Wat dat betreft is de vergelijking met afgelopen zomer dus prima te maken, alleen stopt het dan pas als de laatste maatregel er af is in juli.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, maar de druk in de zorg valt al eerder weg. Immers, je hoeft niet de hele groep te vaccineren, voordat de druk wegvalt. Maar als we gaan versoepelen loopt de R ook weer op en dus de druk op de ziekenhuizen ook. Dat is een balans die je moet vinden.
Met gebrekkige handhaving wel, ja. Laten we wel wezen, alles is eigenlijk grotendeels op z'n beloop gelaten. Dat heeft geen blijvende werking, nee. Maar dat wil niet zeggen dat dat zo hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maatregelen hebben een korte houdbaarheidsdatum.
Dat lukt nooit in zo'n korte tijd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
En het feit dat we in het een jaar tijd helemaal niks gedaan hebben aan hoe ongezond mensen leven. 80% van wat er ligt heeft toch echt zeer ernstig overgewicht, maar echt heel veel werk om dat eens tegen te gaan wordt er niet van gemaakt.
Ja, handhaving is het probleemquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met gebrekkige handhaving wel, ja. Laten we wel wezen, alles is eigenlijk grotendeels op z'n beloop gelaten. Dat heeft geen blijvende werking, nee. Maar dat wil niet zeggen dat dat zo hoeft te zijn.
Dat is dan ook ruiterlijk erkend, er is te snel en te veel versoepeld. Er heerste te veel een gevoel dat het voorbij was. Dat maakte de stap naar de lockdown extra pijnlijk, denk ik.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, alles is eigenlijk grotendeels op z'n beloop gelaten.
Aan de andere kant is een politiestaat ook niet wenselijk. Handhaving heeft ook een grens van toelaatbaarheid.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met gebrekkige handhaving wel, ja. Laten we wel wezen, alles is eigenlijk grotendeels op z'n beloop gelaten. Dat heeft geen blijvende werking, nee. Maar dat wil niet zeggen dat dat zo hoeft te zijn.
Net zo snel als Hugo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
Laatste update: 06-04-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 5592
En ondertussen kunnen de artsen weer aan patienten uit gaan leggen dat openhartoperaties uitgesteld moeten worden omdat er geen IC bedden meer zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
In plaats daarvan hebben we al het sporten en naar buiten gaan verboten.
Integendeel, de scholen zijn veel te lang dicht gebleven. Verder had juist verder moeten worden versoepeld in de zomer, maar dat is achteraf wat makkelijker praten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan ook ruiterlijk erkend, er is te snel en te veel versoepeld. Er heerste te veel een gevoel dat het voorbij was. Dat maakte de stap naar de lockdown extra pijnlijk, denk ik.
Volgens mij las ik eerder vanochtend dat we gisteren rond de 35k hebben gevaccineerd. Maar weet het precieze aantal zo niet.quote:
Vandaag:quote:Tot nu toe zijn er 2.819.712 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
quote:Tot nu toe zijn er 2.909.446 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
5828quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
Hoeveel besmettingen waren er vorige week dinsdag?
Dat was het dan ook wel een beetje in de zomer he.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan ook ruiterlijk erkend, er is te snel en te veel versoepeld. Er heerste te veel een gevoel dat het voorbij was. Dat maakte de stap naar de lockdown extra pijnlijk, denk ik.
Eind mei, (voor max 100k testen)quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Ooit komt het omslagpunt dat het aantal besmettingen onder het aantal topics in deze reeks komt.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lukt nooit in zo'n korte tijd.
En vóór corona was overgewicht ook al extreem ongezond en blijkbaar voor zulke mensen ook al geen reden voor aanpassen van leefstijl. Dan gaat dit nu niet opeens veranderen.
Met niks doen gaat het sowieso niet beter worden. Ga werk maken van de suikertaks. Zorg voor intensieve begeleiding van morbide obesitas mensen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef galantis het volgende:
[..]
En vóór corona was overgewicht ook al extreem ongezond en blijkbaar voor zulke mensen ook al geen reden voor aanpassen van leefstijl. Dan gaat dit nu niet opeens veranderen.
Ik denk dat dat over de zondag ging.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij las ik eerder vanochtend dat we gisteren rond de 35k hebben gevaccineerd. Maar weet het precieze aantal zo niet.
Nog verder dan 'ga lekker feest op Lloret de Mar en neem het virus mee terug naar Nederland'? Ach, laat ook maar.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
Verder had juist verder moeten worden versoepeld in de zomer
5909quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
Hoeveel besmettingen waren er vorige week dinsdag?
Het was Paaseekend. Dus nog een slag om de arm.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus de stijging die eerst nog afnam, is nu een daling geworden?
Ja, dat is dus het verneukeratieve aan exponentiële groei. De R is vanaf de zomer vrijwel constant boven de 1 geweest.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De cijfers waren zo laag, dat het RIVM was overgestapt naar wekelijkse in plaats van dagelijkse cijfers.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij las ik eerder vanochtend dat we gisteren rond de 35k hebben gevaccineerd. Maar weet het precieze aantal zo niet.
Oh, toch meer dus.quote:
quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog verder dan 'ga lekker feest op Lloret de Mar en neem het virus mee terug naar Nederland'? Ach, laat ook maar.
En nogmaals, dat heeft geen enkele invloed op de huidige situatie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het verneukeratieve aan exponentiële groei. De R is vanaf de zomer vrijwel constant boven de 1 geweest.
Dat zou best belabberd zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, keihard ingrijpen en een dagklok vanaf 18.00 in de zomer zijn de enige opties. Bezoek bij familie en vrienden moet je eerst aanmelden en goed laten keuren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan heb je echt niet opgelet
Maar goed, verder ook niet zo relevant. Maatregelen hebben een korte houdbaarheidsdatum. Net doen alsof deze zomer harder ingrijpen ook maar iets had veranderd aan de huidige situatie is belachelijk.
We zitten nu op een dalende trend van ongeveer 7%quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mogelijk ook achterstallige administratieve cijfers doorgevoerd van het paasweekend.quote:
Jammer, 90k zou wel mooi geweest zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mogelijk ook achterstallige administratieve cijfers doorgevoerd van het paasweekend.
Zelfs als je een nul vergeet is het om te gieren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Owquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt het getal van 3 april gepakt, denk ik.
Met de kanttekening dat positief percentage wel omhoog gaat en er dus wat minder getest wordt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We zitten nu op een dalende trend van ongeveer 7%
Verdubbelingen van 3 naar 27 zijn exponentieel gezien net zo belangrijk als van 27 naar 243.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En nogmaals, dat heeft geen enkele invloed op de huidige situatie.
En als extra kanttekening dat er ook zo;n 10% minder tests zijn uitgevoerd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat positief percentage wel omhoog gaat en er dus wat minder getest wordt.
Hoezo vanwege Pasen? Als mensen met Pasen besmet zijn geraakt zien we dat pas in de cijfers van vorige week. Of bedoel je dat niet?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:26 schreef tja77 het volgende:
Dikke kans op hoge woensdag en donderdag cijfers vanwege Pasen?
Moet zeggen dat in mijn omgeving er bijzonder veel testen en besmettingen zijn de afgelopen week.
Voor klachten moet je bij Jaap zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt het getal van 3 april gepakt, denk ik.
Als ik coronabeeld minus coronadashboard doe zit ik rond die 90kquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:27 schreef 297534 het volgende:
Ongeveer 55k vaccinaties als ik het goed zie.
Tot nu toe heb ik vrij weinig serieuze covidgevallen in m'n omgeving gehad, maar sinds een paar dagen ligt een oom van me op de IC en is z'n vrouw ernstig ziek. Hopen dat het geen begrafenis wordt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:26 schreef tja77 het volgende:
Dikke kans op hoge woensdag en donderdag cijfers vanwege Pasen?
Moet zeggen dat in mijn omgeving er bijzonder veel testen en besmettingen zijn de afgelopen week.
En toch krijg ik al best aanvragen van mensen die graag willen komen sporten. Kan nu niemand aannemen maar merk dat mensen echt wel hun leven anders willen gaan inrichten. Na de 1e golf was het helemaal niet te doen, zo druk met aanvragen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Het enige wat je krijgt is de hoeveelheid achterstallige administratie, niet het werkelijke aantal testen dat gisteren gezet is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als ik coronabeeld minus coronadashboard doe zit ik rond die 90k
Cijfers kunnen nu wel iets beïnvloed zijn door Pasen. Gisteren was een vrije dag.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hopen dat dat doorzet. Hoop het echt. Niet dat ze vandaag minder gaan prikken vanwege het weer en dat soort excuusjesquote:
Ik denk ook 90k, zou mooi zijn!quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als ik coronabeeld minus coronadashboard doe zit ik rond die 90k
Dat zal wel meevallen, men gaat pas eens uitnodigingen versturen als de vaccins er liggen.....quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:29 schreef Simmertje het volgende:
Op naar de 100.000 prikken per dag. Deze week moeten we toch echt gaan knallen gezien de leveringen toch?
quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:29 schreef 297534 het volgende:
Nu: 2.909.449
Gisteren: 2.854.234
Volgens dashboard
Hey, je kunt zeggen wat je wilt, dat is in ieder geval wel zorgvuldigquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, men gaat pas eens uitnodigingen versturen als de vaccins er liggen.....
Blijf dit soort citaten bevreemdend vinden:quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was gisteren nog een verhaal op de site van de NOS over Servië: https://nos.nl/artikel/23(...)land-toestromen.html
[..]
Zo jaloers op iemand die in een land woont waar de regering zo corrupt is als de pest en aan de leiband van Poetin en Xi Jinping loopt. Waar gewone burgers werkloos zijn en stikken van de vervuiling dankzij de Chinezen die de zware industrie runnen (zie de laatste serie van Ruben Terlou met de aflevering over Servië). Waar je vervroegd een vaccin kunt krijgen omdat het vertrouwen in de overheid zo verziekt is dat de helft het vaccin weigert. Waar je na het nemen van dat vaccin nog steeds in een minstens zo harde lockdown zit als hier. Waar jij als buitenlander Pfizer of Astra krijgt terwijl de gewone Serviër het met Chinese meuk moet doen waarvan je maar moet zien of het net zo goed werkt. Waar tegenstanders in de gevangenis verdwijnen.quote:"Vrienden en familie in Nederland zijn jaloers dat ik drie weken geleden al een prik heb gehad", zegt de 42-jarige Fabian Vendrig in Belgrado. De Nederlander woont nu zeven jaar in de Servische hoofdstad. Donderdag krijgt hij zijn tweede Pfizer/BioNTech-vaccinatie. "Ik was verbaasd over de organisatie; het is perfect geregeld."
Nee gaat om een combinatie van mensen die zich met Pasen niet hebben laten testen (over het weekend getild, of geen verplichte tests ivm werk) en administratief personeel was minder aanwezig waardoor de cijfers van het weekend pas later worden verwerkt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo vanwege Pasen? Als mensen met Pasen besmet zijn geraakt zien we dat pas in de cijfers van vorige week. Of bedoel je dat niet?
Helemaal mee eens, eindelijk eens wat daadkracht. Wat ik ook graag zou zien is dat je minimaal 24 uur van tevoren een tijdslot aan moet vragen voor de supermarkt en je alleen de deur uit mag met een werkgeversverklaring.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, keihard ingrijpen en een dagklok vanaf 18.00 in de zomer zijn de enige opties. Bezoek bij familie en vrienden moet je eerst aanmelden en goed laten keuren.
Maar dat is dan 3 april ten opzichte van vandaag (en dus niet gisteren ten opzichte van vandaag) las ik eerder?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:32 schreef 297534 het volgende:
Volgens Yorick 89k dus dat zal wel kloppen!
Ben benieuwd hoelang ze volhouden. Niet vergeten ze een abo voor een jaar aan te smeren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:28 schreef Noek het volgende:
[..]
En toch krijg ik al best aanvragen van mensen die graag willen komen sporten. Kan nu niemand aannemen maar merk dat mensen echt wel hun leven anders willen gaan inrichten. Na de 1e golf was het helemaal niet te doen, zo druk met aanvragen.
Als je het goed doet, verander je levens.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoelang ze volhouden. Niet vergeten ze een abo voor een jaar aan te smeren.
Je kunt hier gewoon keurig per dag zien hoeveel er geprikt is: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinatiesquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is dan 3 april ten opzichte van vandaag (en dus niet gisteren ten opzichte van vandaag) las ik eerder?
Iedereen zegt weer wat anders, geen idee wat nou de waarheid is. Ik wil best bitchen over dat het zo traag gaat allemaal, maar niet als het er inderdaad 90.000 waren
Nee gisteren 2.819.712quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:29 schreef 297534 het volgende:
Nu: 2.909.449
Gisteren: 2.854.234
Volgens dashboard
Ah, dan zat ik toch goed met mijn 55k. Dat blijkt ook wel uit het grafiekje op het dashboard.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt hier gewoon keurig per dag zien hoeveel er geprikt is: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Op 3 april was het 2.817k en nu gisteren was het 2909k. Dat is dus ~90k, maar wel over twee dagen verdeeld. Kortom: achterstallige administratie.
(Tenzij ze dus nog later vandaag het dashboard gaan updaten)
Waar kun je dat zien van die afspraken?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zou het best kunnen dat er vandaag 90k geprikt is (immers, het aantal afspraken staat op 630k). Alleen dat zouden we dus pas morgen kunnen zien.
Bij diezelfde link.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar kun je dat zien van die afspraken?
Als ik dan morgen naar de kroeg mag, wil ik mij best opofferen en AZ nemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:39 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)en-vaccin~a1f057f25/
Wat een circus! We hebben vaccinatiebereidhijd nodig om weer normaal vrij als mensen te kunnen leven, dit is funest!
De schade is er nu, AZ dumpen en met alle anderen gaan prikken, evt bijkopen van Pfizer ofzo?
quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:18 schreef nostra het volgende:
[..]
De conclusies van de drie universiteiten die de input vormen voor het advies van SAGE (en daarmee van de Britse regering) zijn er vrij duidelijk in dat vaccinatie alleen de R-waarde niet onder de 1 zal krijgen en dat er dus in ieder geval meer aanvullende maatregelen nodig zijn, waarbij de keuze voor die maatregelen natuurlijk aan de regering is.
Bij de gevolgen van het überhaupt overgaan tot fase drie en fase vier van het heropeningsplan worden ook redelijk negatieve scenario's geschetst, al geldt ook daar weer voor dat het uiteindelijk een bestuurlijke keuze is of je die scenario's wel of niet accepteert en in welke (verwachte) mate.
Imperial College:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LSHTM:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Warwick:Deze studies gaan over vaccinaties i.c.m. de tijdlijn van de Road Map van Johnson. Deze studies beschrijven dat het vaccinatietempo en peil niet goed genoeg is op de voorziene openingen in juni.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle studies.
Dat is heel wat anders dan dat we niet van de maatregelen afkomen als iedereen gevaccineerd is.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
En een maand later kijken we online naar je uitvaart.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als ik dan morgen naar de kroeg mag, wil ik mij best opofferen en AZ nemen.![]()
Door wie in scene gezet?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En een maand later kijken we online naar je uitvaart.![]()
Kwam net voorbij in de tweede kamer; er werd een debat over het hele vaccinatie drama aangevraagd, geen steun. Volgende week is het 'normale' coronadebat, daar kon wel op gewacht worden.
Jammer.![]()
Vanmorgen was ik bij een teststraat, bijna alleen maar kinderen die zich (moeten) laten testen omdat ze anders 10 dagen niet welkom zijn op school.
Wat een waanzin.![]()
Daar moet sowieso mee gestopt worden inderdaad. Ga gewoon alleen docenten testen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Vanmorgen was ik bij een teststraat, bijna alleen maar kinderen die zich (moeten) laten testen omdat ze anders 10 dagen niet welkom zijn op school.
Wat een waanzin.![]()
Geen optie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:39 schreef eragon2890 het volgende:
Wat een circus! We hebben vaccinatiebereidhijd nodig om weer normaal vrij als mensen te kunnen leven, dit is funest!
De schade is er nu, AZ dumpen en met alle anderen gaan prikken, evt bijkopen van Pfizer ofzo?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gelukkig wat verstand daar.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:45 schreef Scrummie het volgende:
Kwam net voorbij in de tweede kamer; er werd een debat over het hele vaccinatie drama aangevraagd, geen steun. Volgende week is het 'normale' coronadebat, daar kon wel op gewacht worden.
Jammer.![]()
daar moeten ouders toch toestemming voor geven?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Wat een waanzin.![]()
Waren er geen "dwaze" moeders aan het protesteren. Dat hun moederhart het niet aan kan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Wat een waanzin.![]()
Uiteraard, en je hoeft het niet te doen, alleen is je kind dan bijna 2 weken niet welkom op school. Het is de zinloosheid van deze exercitie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar moeten ouders toch toestemming voor geven?![]()
Dat hadden we dan eerder moeten doen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik denk liever in mogelijkheden. Als we genoeg geld schuiven is het vast mogelijk.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
en als je thuiswerkt zit je weer 10 dagen opgescheept met je kind, dus komt over als halve chantage?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Uiteraard, en je hoeft het niet te doen, alleen is je kind dan bijna 2 weken niet welkom op school. Het is de zinloosheid van deze exercitie.![]()
Maar als ze dan positief blijken te zijn dan blijven ze toch thuis en gaan hun ouders ook niet naar het werk en zulks?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Uiteraard, en je hoeft het niet te doen, alleen is je kind dan bijna 2 weken niet welkom op school. Het is de zinloosheid van deze exercitie.
Dat is best handig nu. De rest vd samenleving wil nl ook wel graag weer open, niet alleen de scholen.
Wat is de zinloosheid dan?Go hard or go home![]()
Gelukkig gaan ze niet meer zo diep.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Uiteraard, en je hoeft het niet te doen, alleen is je kind dan bijna 2 weken niet welkom op school. Het is de zinloosheid van deze exercitie.https://www.parool.nl/ned(...)coronatest~b98910e7/quote:Kinderen hoeven niet langer een diepe neustest te ondergaan wanneer zij getest moeten worden op corona. Vanaf 4 april bieden GGD's alleen nog een ondiepe neustest aan, in combinatie met de keeltest. Zeven vragen beantwoord.![]()
Omdat heel veel kinderen (en dus ouders) zinloos thuis zitten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar als ze dan positief blijken te zijn dan blijven ze toch thuis en gaan hun ouders ook niet naar het werk en zulks?
Dat is best handig nu. De rest vd samenleving wil nl ook wel graag weer open, niet alleen de scholen.
Wat is de zinloosheid dan?![]()
Waarom? Zou niet zo hoeven zijn toch. Verplicht testen of uitschrijven bij de school, enige twee opties.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar moeten ouders toch toestemming voor geven?[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
De zinloosheid is dat er bijna altijd wel eentje positief getest wordt in het gebouw, waarna de klas plus aangrenzende klassen (plus klas waar een eventueel broertje of zusje in zit) weer naar huis gaan en weer moeten wachten op een test. Elke week herhaalt dit ritueel zich dan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar als ze dan positief blijken te zijn dan blijven ze toch thuis en gaan hun ouders ook niet naar het werk en zulks?
Wat is de zinloosheid dan?![]()
er zitten er wel meer zinloos thuis maar het ging om het testen en de zinloosheid.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat heel veel kinderen (en dus ouders) zinloos thuis zitten.
Hoe zijn de testen zinloos?Go hard or go home![]()
Vaccineren begint eindelijk beetje tempo te maken. Per twee dagen een geboortejaar afvinken nu (eerste prik)
Maar mag nog dubbel zo snel.![]()
dat is nou net het punt er is niet zoveel schade maar er wordt wel veel geschreeuwdquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:39 schreef eragon2890 het volgende:
De schade is er nu, AZ dumpen en met alle anderen gaan prikken, evt bijkopen van Pfizer ofzo?![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.useless.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php
Datavertraging 802 ouder dan 5 dagen, 212 ouder dan 10 dagen
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.useless.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php
Leeftijdsverdeling en aantal bedden op verpleegafdeling:
Link: https://rivm.useless.nl/bedden.php
Grootste toename :
70-74 +12
Leeftijdsverdeling en aantal bedden op IC
Link: https://rivm.useless.nl/beddenic.php
Grootste toename :
70-74 +8wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:59 schreef Noek het volgende:
[..]
er zitten er wel meer zinloos thuis maar het ging om het testen en de zinloosheid.
Hoe zijn de testen zinloos?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De zinloosheid is dat er bijna altijd wel eentje positief getest wordt in het gebouw, waarna de klas plus aangrenzende klassen (plus klas waar een eventueel broertje of zusje in zit) weer naar huis gaan en weer moeten wachten op een test. Elke week herhaalt dit ritueel zich dan.![]()
quote:![]()
Ik kan gewoon zijn antwoord lezen, daar hij mij quote omdat ik de vraag aan hem stel maar thanks.
omg
Go hard or go home![]()
We kunnen ook best op de snelweg een rijstrook reserveren voor mensen die al een vaccinatie gehad hebben. Toch bizar als ze nog steeds last van de rest hebben.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De kans is groter dat ik dood ga aan corona dan aan AZ. En de kans dat ik aan corona dood ga is al verdomd klein.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En een maand later kijken we online naar je uitvaart.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
De afgelopen 2 dagen? Als ik het verschil uitreken tussen vandaag en gister kom ik op zo'n 55kquote:![]()
Kreeg jij ook een ballon?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Wat een waanzin.![]()
Je moet je gaan afvragen of dit een wenselijke situatie is voor de komende maanden tot aan de zomervakantie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De zinloosheid is dat er bijna altijd wel eentje positief getest wordt in het gebouw, waarna de klas plus aangrenzende klassen (plus klas waar een eventueel broertje of zusje in zit) weer naar huis gaan en weer moeten wachten op een test. Elke week herhaalt dit ritueel zich dan.
Ik snap dat de scholen sluiten best wel weer rigoureus is, maar dit schiet ook niet op.
Eigenlijk sla je wel een dubbelslag met scholen sluiten.
Kinderen zijn superspreaders, dus die houdt je thuis. Plus dat de meeste ouders dan wel thuis moeten werken wat dus ook weer helpt in besmettingen voorkomen op het werk.
Aan de andere kant kun je natuurlijk iedere andere versoepeling wel op je buik schrijven mochten de scholen weer sluiten.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
wat zijn dat voor nazi opties?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom? Zou niet zo hoeven zijn toch. Verplicht testen of uitschrijven bij de school, enige twee opties.![]()
Meest opmerkelijke is nog wel dat ondanks dat dit de derde keer in 4 weken is dat deze testexercitie plaats vindt... er geen additionele besmettingen zijn gevonden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:01 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
Ik kan gewoon zijn antwoord lezen, daar hij mij quote omdat ik de vraag aan hem stel maar thanks.
omg![]()
Maar we sluiten niks uit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:02 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De kans is groter dat ik dood ga aan corona dan aan AZ. En de kans dat ik aan corona dood ga is al verdomd klein.Go hard or go home![]()
Dit komt dan voort uit 1 positief kind op school? En dan gaat de hele school door de teststraat of hoe werkt het?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Meest opmerkelijke is nog wel dat ondanks dat dit de derde keer in 4 weken is dat deze testexercitie plaats vindt... er geen additionele besmettingen zijn gevonden.Go hard or go home![]()
zijn iig erg goede spreaders zonder maatregelenquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onwaar. Het is niet handig om misinformatie te verspreiden.![]()
Wat wel schijt is, is dat het nu lijkt of we hard vaccineren, maar daar zitten dus ook een hoop 2e vaccinaties tussen, we moeten meer vaart maken met t de 1e vaccinatie, in Engeland houden ze nu 10 weken aan tussen de prikken.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
We kunnen ook speciale scholen oprichten voor de kinderen die niet getest willen worden.quote:[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Aangrenzende klassen? Klassen van broertje of zusje?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De zinloosheid is dat er bijna altijd wel eentje positief getest wordt in het gebouw, waarna de klas plus aangrenzende klassen (plus klas waar een eventueel broertje of zusje in zit) weer naar huis gaan en weer moeten wachten op een test. Elke week herhaalt dit ritueel zich dan.
Niet op onze school. Klas waarin de bewuste besmette persoon aanwezig was, gaat in quarantaine 10 dagen. Vijf als je je laat testen en negatief test. Verder gaat iedereen gewoon naar school.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Bij mijn dochter in de klas wel.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Meest opmerkelijke is nog wel dat ondanks dat dit de derde keer in 4 weken is dat deze testexercitie plaats vindt... er geen additionele besmettingen zijn gevonden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Tussen mijn eerste en tweede zit 12 weken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:07 schreef raptorix het volgende:
Wat wel schijt is, is dat het nu lijkt of we hard vaccineren, maar daar zitten dus ook een hoop 2e vaccinaties tussen, we moeten meer vaart maken met t de 1e vaccinatie, in Engeland houden ze nu 10 weken aan tussen de prikken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Als we die tweede AZ nog gaan krijgenquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tussen mijn eerste en tweede zit 12 weken.![]()
Dat is AZ, maar bij Pfizer hanteerde men in Nederland eerst 3 weken, en pas recent 5.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tussen mijn eerste en tweede zit 12 weken.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Daar ga ik wel vanuit eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als we die tweede AZ nog gaan krijgenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk het wel, anders stap je natuurlijk weer af van het medische voorschrift, volgens mij worden dit soort dingen altijd afgemaakt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als we die tweede AZ nog gaan krijgen🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ja heb je dat weer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als we die tweede AZ nog gaan krijgen
Kun je ook mixen?
Dus je booster een ander vaccin?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Kop van Noord-Holland na de eerdere brandhaard nu weer opvallend laag. Bizar dat het soms zo snel kan wisselen.quote:![]()
Nee, alleen de klas plus (hier op school) aangrenzende klassen. En wat ik zei, ook de klas van een eventueel broertje of zusje van het kind dat positief is. Maar dan heb je het dus over 3-4 klassen per keer, dus tussen de 75 en 100 kinderen per keer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit komt dan voort uit 1 positief kind op school? En dan gaat de hele school door de teststraat of hoe werkt het?![]()
Je weet toch wat ze zeggen over mixen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja heb je dat weer.
Kun je ook mixen?
Dus je booster een ander vaccin?![]()
Daar moet ik meestal van spugen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je weet toch wat ze zeggen over mixen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Zijn vaak mooie mensen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je weet toch wat ze zeggen over mixen.![]()
Nee, maar volgens mij zijn ze wel bezig te kijken of je een soort combi spuit kan maken, maar die booster zul je wel nodig hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja heb je dat weer.
Kun je ook mixen?
Dus je booster een ander vaccin?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Bij AZ zelfs 12 weken, maar bv. Pfizer 3 tot maximaal 6.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:07 schreef raptorix het volgende:
Wat wel schijt is, is dat het nu lijkt of we hard vaccineren, maar daar zitten dus ook een hoop 2e vaccinaties tussen, we moeten meer vaart maken met t de 1e vaccinatie, in Engeland houden ze nu 10 weken aan tussen de prikken."Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Dat is wel much ja.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, alleen de klas plus (hier op school) aangrenzende klassen. En wat ik zei, ook de klas van een eventueel broertje of zusje van het kind dat positief is. Maar dan heb je het dus over 3-4 klassen per keer, dus tussen de 75 en 100 kinderen per keer.
Wat zou dan wijsheid zijn?
Als er nl wel besmettingen uit voortvloeien?Go hard or go home![]()
Het lijkt mij vooralsnog verstandig gewoon geen vaccins te mixen of randjes op te gaan zoeken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Misschien gewoon weer terug naar het niet testen van kinderen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is wel much ja.
Als er nl wel besmettingen uit voortvloeien?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja. Was vermakelijkquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg jammer dat er posts verdwijnen. Gelachen..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ach.. vroeger zoveel gemixt en randjes opgezochtquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:14 schreef _serial_ het volgende:
Het lijkt mij vooralsnog verstandig gewoon geen vaccins te mixen of randjes op te gaan zoeken.
Dit overleef ik ook wel
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
En waarheid.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg jammer dat er posts verdwijnen. Gelachen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Laten we niet op de zaken vooruit lopen he!quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ach.. vroeger zoveel gemixt en randjes opgezocht
Dit overleef ik ook wel🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Of alleen bij daadwerkelijke klachten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien gewoon weer terug naar het niet testen van kinderen.![]()
Wachten tot het half mei is en hopen dat de vaccinaties lucht geven, meer zit er niet in ben ik bang.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is wel much ja.
Als er nl wel besmettingen uit voortvloeien?![]()
Exclusief de snotneus dan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of alleen bij daadwerkelijke klachten.
Want anders blijf je alsnog bezig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Volgens rivm krijgen 70-75-jarigen de komende 2.5 week een uitnodigingsbrief. Dus per geboortejaar een halve week. Maar regionaal zijn er wel wat verschillen en andere leeftijdsgroepen zijn ook nog bezig.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:59 schreef VacaLoca het volgende:
Vaccineren begint eindelijk beetje tempo te maken. Per twee dagen een geboortejaar afvinken nu (eerste prik)
Maar mag nog dubbel zo snel.Géén kloon van tvlxd!![]()
Precies. Er was sowieso al geen reden om dit circus op te tuigen als voorwaarde voor de heropening.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exclusief de snotneus dan.
Want anders blijf je alsnog bezig.![]()
Maar die kinderen zijn ook gewoon al die tijd al aan het besmetten, er is echt niets veranderd hoor, alleen hebben we het destijds niet getest, maar nu we in 1 keer vaststellen dat een kindje besmet is, dan moet gelijk de hele klas in quarantaine![]()
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Dat is puur veroorzaakt door lobby vanuit de scholen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies. Er was sowieso al geen reden om dit circus op te tuigen als voorwaarde voor de heropening.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het probleem zit 'm wat mij betreft nu ook in de tijd tussen uitnodiging en prikken. Dat duurt voor sommigen gewoon 3-4 weken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Volgens rivm krijgen 70-75-jarigen de komende 2.5 week een uitnodigingsbrief. Dus per geboortejaar een halve week. Maar regionaal zijn er wel wat verschillen en andere leeftijdsgroepen zijn ook nog bezig.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die vervolgens dan weer gingen klagen dat het onuitvoerbaar was. Maar dat is niet helemaal eerlijk, er zijn natuurlijk meerdere lobbygroepen waar lang niet iedere school of medewerker het mee eens is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is puur veroorzaakt door lobby vanuit de scholen.![]()
Wat is er ineens mis met preventief testen? Ik heb ook collega's die daardoor juist in beeld kwamen als positief, waardoor weer verdere besmettingen zijn voorkomen. Dat is toch wat je wilt?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:19 schreef raptorix het volgende:
Maar die kinderen zijn ook gewoon al die tijd al aan het besmetten, er is echt niets veranderd hoor, alleen hebben we het destijds niet getest, maar nu we in 1 keer vaststellen dat een kindje besmet is, dan moet gelijk de hele klas in quarantaine
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vind het sowieso opmerkelijk dat "neusverkoudheid" op de lijst van symptomen blijft staan in Nederland. Ik heb niet het idee dat dat in andere landen zo wordt gezien, daar hebben ze het vooral over hoesten, kortademigheid, gebrek aan reuk & smaak, spierpijn en vermoeidheid.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exclusief de snotneus dan.
Want anders blijf je alsnog bezig.![]()
Dat vind ik wel riskant want daar zijn nogal wat besmettingen, dat komt in huis. Paps en mams gaan aan het werk und so weiter. Snap dat het lastig is maar ik vind testen wel okay. Als het alternatief is dat de scholen moeten sluiten dan zij het zo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien gewoon weer terug naar het niet testen van kinderen.
Maar goed, ik kan me de argumenten van Wireless wel voorstellen, hoor, want die geloof ik wel op zn blauwe ogen.Go hard or go home![]()
Ja, dat is een goed punt. Er is sowieso niks mis met grootschalig testen. Hoe meer je test, hoe meer je weet en dat is nooit slecht.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is er ineens mis met preventief testen? Ik heb ook collega's die daardoor juist in beeld kwamen als positief, waardoor weer verdere besmettingen zijn voorkomen. Dat is toch wat je wilt?![]()
Maar tegelijk is het percentage positief niet gestegen of gedaald op scholen in de leeftijdsgroepen de laatste 4 weken.
Als het beleid echt zou werken, zou het percentage positief over weken in elk geval moeten dalen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In deze fase heeft dat helemaal geen zin meer, de meeste zullen het al gehad hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is er ineens mis met preventief testen? Ik heb ook collega's die daardoor juist in beeld kwamen als positief, waardoor weer verdere besmettingen zijn voorkomen. Dat is toch wat je wilt?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Het is altijd weer een afweging, hoeveel geld wil je uitgeven en hoe veel moeite wil je doen en hoeveel dingen wil je ontwrichten om een besmetting te voorkomen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is er ineens mis met preventief testen? Ik heb ook collega's die daardoor juist in beeld kwamen als positief, waardoor weer verdere besmettingen zijn voorkomen. Dat is toch wat je wilt?
Grootschalig testen van kinderen kost heel veel van bovenstaande maar het is moeilijk uit te leggen wat het oplevert.![]()
Elke besmetting naar de oude generatie die je er mee voorkomt is er één denk ik dan maar zo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
In deze fase heeft dat helemaal geen zin meer, de meeste zullen het al gehad hebben.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tja, als je zo gaat redeneren kun je je ook afvragen waarom we maar miljarden blijven pompen in ons bedrijfsleven. Wat gaat het straks opleveren?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is altijd weer een afweging, hoeveel geld wil je uitgeven en hoe veel moeite wil je doen en hoeveel dingen wil je ontwrichten om een besmetting te voorkomen?
Grootschalig testen van kinderen kost heel veel van bovenstaande maar het is moeilijk uit te leggen wat het oplevert.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben ook zeer betrouwbaar, je hebt mensenkennisquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat vind ik wel riskant want daar zijn nogal wat besmettingen, dat komt in huis. Paps en mams gaan aan het werk und so weiter. Snap dat het lastig is maar ik vind testen wel okay. Als het alternatief is dat de scholen moeten sluiten dan zij het zo.
Maar goed, ik kan me de argumenten van Wireless wel voorstellen, hoor, want die geloof ik wel op zn blauwe ogen.
Laten we hopen dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn de komende 4-6 weken. Overigens schiet van die ouders op school helemaal niemand meer in de stress van corona, enige wat je hoort is irritaties over naar teststraten gaan en geen les voor de kinderen.![]()
Zo zie je maar weer dat angst een slechte raadgever is. Begin februari schoten heel veel mensen in de stress toen besloten werd de scholen weer te openen. Mede daardoor zitten we nu nog met dat gedoe.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben ook zeer betrouwbaar, je hebt mensenkennis
Laten we hopen dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn de komende 4-6 weken. Overigens schiet van die ouders op school helemaal niemand meer in de stress van corona, enige wat je hoort is irritaties over naar teststraten gaan en geen les voor de kinderen.![]()
Ja wat stress niet kan doen met een mens he.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat angst een slechte raadgever is. Begin februari schoten heel veel mensen in de stress toen besloten werd de scholen weer te openen. Mede daardoor zitten we nu nog met dat gedoe.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is niet alleen bij corona in de buurt dat de hele klas in quarantaine moet.
Ook bij snot of kuchjes zijn kinderen niet welkom op school
Kijk naar het weer buiten en bedenk er kleine kinderen bij. Elke dag soort van feest als mijn kind wél naar school mag en met vriendinnetjes mag spelen
Kleintjes hier worden er angstig van en snappen er weinig van. En testen behoort nu tot de 'oh cool, nu hoor ik er óók bij' uitjes 🙈Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Helder, 90k was ook wel hoog voor een feestdag.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zal moeten.. 5 dagen om 510k prikken te zetten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hopelijk stijgt het alsnog wat sneller de komende dagen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wanneer moeten we op 1.5 miljoen per dag zitten?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal moeten.. 5 dagen om 510k prikken te zetten.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze kunnen altijd later nog het doel bijstellen...quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal moeten.. 5 dagen om 510k prikken te zetten.![]()
Ligt ook beetje aan welke vaccins ze gaan prikken en door wie. GGD straten kunnen flink hard gaan als er maar vaccins en bovenarmen zijnquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hopelijk stijgt het alsnog wat sneller de komende dagen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nooit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wanneer moeten we op 1.5 miljoen per dag zitten?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het enige wat meer belang voor ze heeft dan het coronabeleid is het 'ons-beschermt-ons-beleid'quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat er nog geen koppen zijn gaan rollen bij RIVM en GGD is me ook een vraagteken![]()
![]()
Het is inderdaad echt enorm triest...begin juli zitten wij nog te modderen met 1.5 meter, gesloten zaken en sneltests voor je ergens naar binnen mag.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat er nog geen koppen zijn gaan rollen bij RIVM en GGD is me ook een vraagteken![]()
Dat Trump het beter voor elkaar had komt niet door die instantiesquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat er nog geen koppen zijn gaan rollen bij RIVM en GGD is me ook een vraagteken- verwijderd door admin -![]()
Je moet ook wel een enorme leeghoofd zijn om het rekensommetje niet te kunnen maken wat je kwijt bent voor vaccin en wat je aan economische schade leidt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Dit Trump het beter voor elkaar had komt niet door die instanties🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ja dat leer je in al in groep 4.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet ook wel een enorme leeghoofd zijn om het rekensommetje niet te kunnen maken wat je kwijt bent voor vaccin en wat je aan economische schade leidt.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een kletskoek, niet alles in het leven draait om corona.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Elke besmetting naar de oude generatie die je er mee voorkomt is er één denk ik dan maar zo.![]()
Je werkgever laten bepalen of je vrienden of familie bezoeken mag.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, eindelijk eens wat daadkracht. Wat ik ook graag zou zien is dat je minimaal 24 uur van tevoren een tijdslot aan moet vragen voor de supermarkt en je alleen de deur uit mag met een werkgeversverklaring.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Of Hugo's huisbezoekchecker installeren of je wel naar binnen mag bij Ome Keesquote:Op dinsdag 6 april 2021 17:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je werkgever laten bepalen of je vrienden of familie bezoeken mag.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alles in het leven draait momenteel om de druk op de zorg niet te laten toenemen, daarom blijven we ook gewoon in een lockdown zitten wanneer iedereen in de risicogroepen gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat een kletskoek, niet alles in het leven draait om corona.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Gisteren 2,82 miljoen prikken
Vandaag 2,91 miljoen prikken.
Dus 90.000 prikken in één dag.
Ga zo door Nederland! We zitten op de goede weg.![]()
"Computer says no"quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Of Hugo's huisbezoekchecker installeren of je wel naar binnen mag bij Ome Kees“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Lach er maar om, iedereen zal moeten capituleren voor Hugo's vaccinatie app. Maar goed, het is tijd voor een nieuw bangmaak-dossier, want pasen werd al veel te vrij gevierd.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Met welk doel?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat er nog geen koppen zijn gaan rollen bij RIVM en GGD is me ook een vraagteken
Sowieso, waarom zou je mensen ontslaan, omdat ze iets niet (goed genoeg) doen wat tot voor kort volledig buiten hun takenpakket lag?![]()
Ha ha.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:05 schreef GemMagic het volgende:
Lach er maar om, iedereen zal moeten capituleren voor Hugo's vaccinatie app. Maar goed, het is tijd voor een nieuw bangmaak-dossier, want pasen werd al veel te vrij gevierd.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat tot voor kort zelfs ondenkbaar was.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met welk doel?
Sowieso, waarom zou je mensen ontslaan, omdat ze iets niet (goed genoeg) doen wat tot voor kort volledig buiten hun takenpakket lag?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
het gaat dus allemaal prima dus laten we het maar zoquote:Op dinsdag 6 april 2021 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met welk doel?
Sowieso, waarom zou je mensen ontslaan, omdat ze iets niet (goed genoeg) doen wat tot voor kort volledig buiten hun takenpakket lag?![]()
*Kuch* long covid *Kuch*quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:05 schreef GemMagic het volgende:
Lach er maar om, iedereen zal moeten capituleren voor Hugo's vaccinatie app. Maar goed, het is tijd voor een nieuw bangmaak-dossier, want pasen werd al veel te vrij gevierd.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat is inderdaad wat ik beweerde.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat dus allemaal prima dus laten we het maar zo
Wat een niveau weer.![]()
![]()
Ze doen gewoon hetzelfde wat alle andere Nederlandse instanties altijd al doen; zwaar overbetaald en heel bureaucratisch alles de vernieling in helpen. Het kost wat, maar dan heb je ook net niks...quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat dus allemaal prima dus laten we het maar zo“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
als er iets gebleken is het afgelopen jaar is dat er qua crisismanagement wel het het eea te verbeteren is, dus ook bij de GGD en het RIVMquote:Op dinsdag 6 april 2021 17:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik beweerde.
Wat een niveau weer.![]()
Gisterenquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wanneer moeten we op 1.5 miljoen per dag zitten?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De GGD neem ik niets kwalijk, wel dat men de vaccinatie organisatie aan hun overlaat, met een programma als dit hebben ze helemaal geen ervaring, dit is typisch iets wat je van te voren zag aankomen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
als er iets gebleken is het afgelopen jaar is dat er qua crisismanagement wel het het eea te verbeteren is, dus ook bij de GGD en het RIVM🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
dan kan je ze kwalijk nemen dat ze denken dat ze het kunnenquote:Op dinsdag 6 april 2021 17:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
De GGD neem ik niets kwalijk, wel dat men de vaccinatie organisatie aan hun overlaat, met een programma als dit hebben ze helemaal geen ervaring, dit is typisch iets wat je van te voren zag aankomen.![]()
Misschien komen we er ooit nog een keer vanaf als er iedere dag zo hard geprikt kan worden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:03 schreef polderturk het volgende:
Gisteren 2,82 miljoen prikken
Vandaag 2,91 miljoen prikken.
Dus 90.000 prikken in één dag.
Ga zo door Nederland! We zitten op de goede weg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Getal schijnt al naar 55K bijgesteld te zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien komen we er ooit nog een keer vanaf als er iedere dag zo hard geprikt kan worden.![]()
Na alles wat daar aan vooraf ging, e.g testen, bco, opschalen, ja het was gedoemd te mislukken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
De GGD neem ik niets kwalijk, wel dat men de vaccinatie organisatie aan hun overlaat, met een programma als dit hebben ze helemaal geen ervaring, dit is typisch iets wat je van te voren zag aankomen.
Misschien hadden ze de festivalbranche moeten inschakelen, die hebben ervaring met kaartverkoop van massaevenementen, reserveringen, vouchers, de evenementen zelf, grote mensenmassa's, de logistiek, etc. Plus dat ze al een jaar werkeloos niets doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Getal schijnt al naar 55K bijgesteld te zijn.![]()
Hoezo dat?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Don't jinx itquote:Op dinsdag 6 april 2021 17:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien komen we er ooit nog een keer vanaf als er iedere dag zo hard geprikt kan worden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ze hebben het ook al van te voren aangeboden, de GGD had je gewoon de prikken laten zetten, de reserveringen en lokaties had je gewoon aan hen moeten overlaten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Na alles wat daar aan vooraf ging, e.g testen, bco, opschalen, ja het was gedoemd te mislukken.
Misschien hadden ze de festivalbranche moeten inschakelen, die hebben ervaring met kaartverkoop van massaevenementen, reserveringen, vouchers, de evenementen zelf, grote mensenmassa's, de logistiek, etc. Plus dat ze al een jaar werkeloos niets doen.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Nee, hou ik ook niet in de gaten. Maar een vriendin van ons (verpleegkundige) was er letterlijk doodziek van, vooral overal pijn. Mijn schoonouders hadden dan weer nergens last van.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:35 schreef potjecreme het volgende:
@:flipsen lees jij in de Argentijnse media iets over de bij werkingen van het Sputnik vaccin?Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Bedankt voor je antwoord.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nee, hou ik ook niet in de gaten. Maar een vriendin van ons (verpleegkundige) was er letterlijk doodziek van, vooral overal pijn. Mijn schoonouders hadden dan weer nergens last van.![]()
Waar kon je ook alweer dat overzichtje vinden met wie al 1e prik heeft gehad?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Lekker joh.
Voordat je buiten door een Keukenhof mag lopen eerst testen
Na een negatieve sneltest naar museum of dierentuin? Dat kan deze maand
https://www.ad.nl/politie(...)deze-maand~a46a0ecc/
Dit is gewoon kwalijk:
De ministeries van Volksgezondheid, Economische Zaken en Cultuur willen met de proef achterhalen of bezoekers er vertrouwen in hebben dat het veilig genoeg is en of zij het ervoor over hebben om vooraf een sneltest te ondergaan. ,,We zijn ervan overtuigd dat we met toegangstesten voorzichtig en verantwoord activiteiten eerder open kunnen stellen”, zegt minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid).
Ja, als ze geen andere keus hebben gaan ze wel ja. En zo kunnen ze dan tot conclusie komen: ja mensen hadden er geen enkel probleem mee dus we voeren het in voor alle attractieparken en parken in Nederland
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Dan ga je nietquote:Op dinsdag 6 april 2021 17:46 schreef RipCity het volgende:
Lekker joh.
https://www.ad.nl/politie(...)deze-maand~a46a0ecc/.
In Southern Sun
Kunnen we aub gewoon weer normaal gaan doen zeg. Welke idioot zit nou te wachten op dit soort complete idioterie zeg. Pleur ff een eind op.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:46 schreef RipCity het volgende:
Lekker joh.
https://www.ad.nl/politie(...)deze-maand~a46a0ecc/Zonder wrijving geen glans![]()
Straks ook sneltesten om even bij Zara een kledingstuk te passen of om het OV te mogen gebruiken?quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:46 schreef RipCity het volgende:
Lekker joh.
https://www.ad.nl/politie(...)deze-maand~a46a0ecc/![]()
![]()
Vorig jaar gingen mensen ook gewoon weer overal heen, dus toen vonden ze het kennelijk al veilig genoeg met de toen geldende maatregelen van afstand houden en max. aantal bezoekers.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:46 schreef RipCity het volgende:
Lekker joh.
https://www.ad.nl/politie(...)deze-maand~a46a0ecc/
Dit is gewoon kwalijk:
De ministeries van Volksgezondheid, Economische Zaken en Cultuur willen met de proef achterhalen of bezoekers er vertrouwen in hebben dat het veilig genoeg is en of zij het ervoor over hebben om vooraf een sneltest te ondergaan. ,,We zijn ervan overtuigd dat we met toegangstesten voorzichtig en verantwoord activiteiten eerder open kunnen stellen”, zegt minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid).
Ja, als ze geen andere keus hebben gaan ze wel ja. En zo kunnen ze dan tot conclusie komen: ja mensen hadden er geen enkel probleem mee dus we voeren het in voor alle attractieparken en parken in Nederland![]()
![]()
Natuurlijk wel nog steeds afstand houden en een mondmasker op.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:50 schreef Nia het volgende:
[..]
Straks ook sneltesten om even bij Zara een kledingstuk te passen of om het OV te mogen gebruiken?![]()
*met 20 besmettingen per dag door heel Nederland.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vorig jaar gingen mensen ook gewoon weer overal heen, dus toen vonden ze het kennelijk al veilig genoeg met de toen geldende maatregelen van afstand houden en max. aantal bezoekers.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Tuurlijk zal ook ook blijven. De vaccins gaan ons echt niet naar de uitgang leiden. Die hoop heb ik al laten varen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk wel nog steeds afstand houden en een mondmasker op.![]()
Uit solidariteit met alle mensen die niet gevaccineerd kunnen of willen worden is het beter om ook na vaccinatie of negatieve test allen een mond- en neusmasker te blijven dragen tot er geen corona meer bestaat. Afstandhouden is daarbij natuurlijk een basisregel.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Natuurlijk wel nog steeds afstand houden en een mondmasker ook.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Prima, dan blijf je toch binnen als je bang bent voor een museumbezoek. Eigen keuze.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
*met 20 besmettingen per dag door heel Nederland.![]()
Of je blijft weg als je bang bent voor een staafje.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima, dan blijf je toch binnen als je bang bent voor een museumbezoek.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:55 schreef Nia het volgende:
[..]
Tuurlijk zal ook ook blijven. De vaccins gaan ons echt niet naar de uitgang leiden. Die hoop heb ik al laten varen..
In Southern Sun
Dus jij denkt dat volgend jaar alles weer normaal zal zijn als dan iedereen zijn prikjes heeft gehad?quote:![]()
Dat is iets heel anders.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat een kletskoek, niet alles in het leven draait om corona.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tegen beter weten in:quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:01 schreef Nia het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat volgend jaar alles weer normaal zal zijn als dan iedereen zijn prikjes heeft gehad?
Waarom zou dat niet zo zijn?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-te-heropenen.html
Bij deze evenementen wordt onderzocht hoe ze op termijn kunnen worden gehouden zonder dat de aanwezigen elkaar besmetten.
Ja hoor, we worden weer een vaccinatie/test samenleving ingedrukt, vieze matchtswellustigen.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Nee hoor:quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:07 schreef raptorix het volgende:
Bij deze evenementen wordt onderzocht hoe ze op termijn kunnen worden gehouden zonder dat de aanwezigen elkaar besmetten.
Ja hoor, we worden weer een vaccinatie/test samenleving ingedrukt, vieze matchtswellustigen.quote:Het doel van de pilots is om sectoren eerder te openen dan zonder testen mogelijk is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er is onderhand een heel lucratieve industrie opgetuigd rondom COVID testen. Die zie ik niet zomaar weer verdwijnen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tegen beter weten in:
Waarom zou dat niet zo zijn?![]()
Ik was er al bang voor.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:09 schreef Nia het volgende:
[..]
Er is onderhand een heel lucratieve industrie opgetuigd rondom COVID testen. Die zie ik niet zomaar weer verdwijnen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als dit de pilot is, wanneer is dan op termijn denk je? Over 3 weken? Over 7 weken zouden we allemaal onze eerste prik moeten hebben gehad, dus dit soort tests zijn onzin.quote:🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Niet iedereen gaat een prik halen. Sommigen mogen dat niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dit de pilot is, wanneer is dan op termijn denk je? Over 3 weken? Over 7 weken zouden we allemaal onze eerste prik moeten hebben gehad, dus dit soort tests zijn onzin.![]()
En wanneer onze tweede?quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dit de pilot is, wanneer is dan op termijn denk je? Over 3 weken? Over 7 weken zouden we allemaal onze eerste prik moeten hebben gehad, dus dit soort tests zijn onzin.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is jammer als de conclusie is dat dat alleen met testen kan. Ik zou me pas laten testen als ik ziek ben, zeker niet preventief. Vorig jaar waren er ook festivals buiten icm afstand. Dat ging prima.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:07 schreef raptorix het volgende:
Ja hoor, we worden weer een vaccinatie/test samenleving ingedrukt, vieze matchtswellustigen.
Het feit dat men in elk geval onderzoek doet naar wat wél kan, vind ik positief. Om het als teken te zien om een test-samenleving op te richten is wellich wat pessimistisch gekleurd door het moment? Of wellicht ben in naïef.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Nee klopt, maar we kunnen helaas niet de hele samenleving vanaf nu op slot blijven houden voor een minderheid die geen prik mag halen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat een prik halen. Sommigen mogen dat niet.![]()
Van mij mag alles open.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee klopt, maar we kunnen helaas niet de hele samenleving vanaf nu op slot blijven houden voor een minderheid die geen prik mag halen.![]()
Uhm, dit is inmiddels het zestigste OMT zo ongeveer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit de toelichting op bovenstaande wet:quote:Lukken de pilots in april 2021? Dan zijn er vanaf 1 mei 2021 meer evenementen met testbewijzen. De overheid werkt aan de ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’. Deze wet moet ingaan op 1 mei 2021. De overheid wil met de pilots uitzoeken of deze wet uitvoerbaar is.quote:In een epidemiologische situatie waarin het risico op verspreiding zeer ernstig is, kunnen
testbewijzen tijdelijk worden benut bij het gefaseerd afschalen van maatregelen ter bestrijding van
de epidemie. In een gunstiger epidemiologische situatie zouden testbewijzen bij een opkomende
verspreiding van het coronavirus ingezet kunnen worden bij het gefaseerd opschalen van
maatregelen ter bestrijding van de epidemie. Afhankelijk van het risiconiveau op verspreiding van
het coronavirus geeft de "Routekaart coronamaatregelen" een overzicht van de maatregelen voor
het verrichten van activiteiten of de toegang tot voorzieningen. De routekaart is daarmee een
belangrijke richtsnoer voor de inzet van testbewijzen. Het testbewijs zal alleen worden verplicht
om, afhankelijk van de epidemiologische situatie, maatregelen te versoepelen en sneller los te laten (bij het afschalen) of maatregelen minder ingrijpend laten zijn en later in te voeren (bij het
opschalen).'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dit ja. Die testen lijken mij eerder zoethoudertjes dan serieuze testen. We praten over een paar weken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dit de pilot is, wanneer is dan op termijn denk je? Over 3 weken? Over 7 weken zouden we allemaal onze eerste prik moeten hebben gehad, dus dit soort tests zijn onzin.zie email 27 oktober![]()
In de zomer hadden we geen 20 besmettingen per dagquote:Op dinsdag 6 april 2021 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
*met 20 besmettingen per dag door heel Nederland.![]()
(en ja, toen ben ik naar een museum geweest)´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nee klopt, wel een stuk of 40. Sorryquote:Op dinsdag 6 april 2021 18:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In de zomer hadden we geen 20 besmettingen per dag![]()
(en ja, toen ben ik naar een museum geweest).
In Southern Sun
Leuk dit plan
Maar straks worden die sneltesten voor woekerprijzen aangeboden.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
'' Het testbewijs zal alleen worden verplichtquote:Op dinsdag 6 april 2021 18:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Het testbewijs zal alleen worden verplicht
om, afhankelijk van de epidemiologische situatie, maatregelen te versoepelen en sneller los te laten (bij het afschalen) of maatregelen minder ingrijpend laten zijn en later in te voeren (bij het
opschalen).
opschalen).''
Om eens positief te denken. Dit impliceert in ieder geval dat het iets tijdelijks is totdat het veilig genoeg is dat je ook zonder negatieve test naar binnen kan.![]()
Gewoon doorrammen met die vaccinaties dan kunnen die sneltesten mooi in de kliko.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
'' Het testbewijs zal alleen worden verplicht
opschalen).''
Om eens positief te denken. Dit impliceert in ieder geval dat het iets tijdelijks is totdat het veilig genoeg is dat je ook zonder negatieve test naar binnen kan.![]()
Ik kan nergens vinden in het artikel waar je je moet laten testen mits je interesse hebt. GGD wil niet mee werken aan het testen van mensen zonder klachten e.d., dus waar moet je dan terecht voor zo'n test?quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
Leuk dit plan
Maar straks worden die sneltesten voor woekerprijzen aangeboden.![]()
quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden in het artikel waar je je moet laten testen mits je interesse hebt. GGD wil niet mee werken aan het testen van mensen zonder klachten e.d., dus waar moet je dan terecht voor zo'n test?quote:Coronaminister Hugo de Jonge denkt dat met 'toegangstesten voorzichtig en verantwoord' activiteiten weer mogelijk zijn. Het gaat bij de proeven, die door het hele land worden gehouden. Bezoekers moeten voordat ze een evenement bezoeken een sneltest laten doen bij een teststraat van de Stichting Open Nederland. https://www.omroepbrabant(...)-coronatestevenement![]()
Ik denk daar die sneltesten die je bij de supermarkt, drogist, apotheek etc, voor bedoeld is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden in het artikel waar je je moet laten testen mits je interesse hebt. GGD wil niet mee werken aan het testen van mensen zonder klachten e.d., dus waar moet je dan terecht voor zo'n test?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Nee, speciale teststratenquote:Op dinsdag 6 april 2021 18:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk daar die sneltesten die je bij de supermarkt, drogist, apotheek etc, voor bedoeld is.![]()
Aan het einde van de zomer zaten we op 2000 besmettingen (per dag).quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee klopt, wel een stuk of 40. Sorry.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja, en als het daardoor zo is dat niemand het vaccin meer wilt, kan je dus misschien beter switchen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is nou net het punt er is niet zoveel schade maar er wordt wel veel geschreeuwd
Ze hebben het vern**kt en moeten nu dus op de blaren zitten...#WeesGeenWhales![]()
quote:In Brabant gaat het om de volgende evenementen waar publiek bij mag zijn:
Poppodia:
Mezz in Breda - 80 bezoekers (25-27 april)
De Effenaar in Eindhoven - 130 bezoekers (25-27 april)
Gebouw-T in Bergen op Zoom - 100 bezoekers (25-27 april)
013 in Tilburg - 450 bezoekers (25-27 april)
De Pul in Uden - 100 bezoekers (25-26 april)
Musea:
Noordbrabants Museum in Den Bosch - 600 bezoekers (19-21 april)
Theaters:
Natlab Stichting Plaza Futura in Eindhoven - 42 bezoekers (16-18 april)
Parktheater Eindhoven in Eindhoven - 250 bezoekers (16-18 april)
Chassé Theater in Breda - 400 bezoekers (16-18 april)
Muziekgebouw Frits Philips in Eindhoven - 350 bezoekers (16-18 april)
Monumenten:
Molen van Hapert in Hapert - 100 bezoekers (10-11 april)
Grote Kerk in Breda - 440 & 600 bezoekers (10-11 april)
Sport- en jeugdactiviteiten:
Zwemmen bij Camping de Paal in Bergeijk - 100 bezoekers (15 april)
Zwemmen bij Landal Het Vennenbos in Hapert - 100 bezoekers (17 april)
Wandelen met KWBN Lentetocht in Meijerijstad - 1500 bezoekers (25 april)
Topsportwedstrijden:
Willem II - RKC Waalwijk - 2000 bezoekers (23 april)
PSV - FC Groningen - 4000 bezoekers (24 april)
FC Eindhoven - FC Den Bosch - 450 bezoekers (30 april)
TOP Oss - Jong FC Utrecht - 500 bezoekers (30 april)
Casino's en speelhallen:
Pierre de Jonge in Etten-Leur - 50 bezoekers (17 april)
Holland Casino in Breda - 1200 bezoekers (24 april)
Jack's Casino in Eindhoven - 250 bezoekers (24 april)
https://www.omroepbrabant(...)-coronatestevenement![]()
Ja, het wordt lekker overzichtelijk straks. Prikstraten, teststraten voor 'reguliere tests', teststraten voor 'prettesters', kinderteststraten, zelftesten in de winkel, apps met vinkjes, vaccinpaspoorten.quote:
Geniet verder gewoon ontspannen van je leven![]()
![]()
Tenzij je 60+ bent natuurlijk, dan kun je gewoon patsen met je vaccinatiepaspoort en hoef je nergens rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, het wordt lekker overzichtelijk straks. Prikstraten, teststraten voor 'reguliere tests', teststraten voor 'prettesters', zelftesten in de winkel, apps met vinkjes, vaccinpaspoorten.![]()
Ligt eraan wanneer dat paspoort klaar is voor gebruik, niet voor de zomer waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tenzij je 60+ bent natuurlijk, dan kun je gewoon patsen met je vaccinatiepaspoort en hoef je nergens rekening mee te houden.![]()
Dan kom ik nergens meer. Ik vond de test allebei de keren echt uitgesproken pijnlijkquote:Op dinsdag 6 april 2021 17:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of je blijft weg als je bang bent voor een staafje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Daarnaast boeit de R niet, want de overheid heeft expliciet speciaal om deze reden gezegd dat de R alleen geen reden meer is om niet te versoepelen, ze kijken voortaan alleen naar de druk op de zorg.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:43 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Deze studies gaan over vaccinaties i.c.m. de tijdlijn van de Road Map van Johnson. Deze studies beschrijven dat het vaccinatietempo en peil niet goed genoeg is op de voorziene openingen in juni.
Dat is heel wat anders dan dat we niet van de maatregelen afkomen als iedereen gevaccineerd is.
De R kan whatever zijn, maar als iedereen die in het ziekenhuis komt grotendeels geprikt is gaan die niet meer vollopen (zie ook marcel levi, ze zijn leeg nu ongeveer) en gaan alle versoepelingen dus gewoon door, al is de R 69.
Om een idee te geven van wat ze acceptabel vinden aan druk op de zorg, Hancock antwoorde op die vraag in parlement als voorbeeld dat bv het normaal is dat de NHS geplande zorg uitstelt in de winter al jaren tijdens een griepgolf, dus dat wordt iig geaccepteerd als zijnde normaal.
Vrij vertaald: zolang er geen frezer trucks voor de ziekenhuizen staan naast een file ambus is de druk acceptabel en gaat het feest dus gewoon door met de feestelijke groeten aan deze universiteiten.
En als je ziet wat bv de culture secretary zoal zegt ( https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-56555365 en https://www.gov.uk/govern(...)and-gigs-this-summer bv) zijn ze echt HELL BENT om theaters, stadions, nachtclubs, conventies, pubs etc weer 100% te laten draaien. Pecunia he 😉#WeesGeenWhales![]()
Wanneer exact die 20?quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
*met 20 besmettingen per dag door heel Nederland.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als je scherp wil zijn moet je wel een beetje opletten.quote:quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee klopt, wel een stuk of 40. Sorry.
In Southern Sun
1. waarom is die blaastest nog niet vaker gebruikt terwijl die sneller en net zo betrouwbaar is?quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
Leuk dit plan
Maar straks worden die sneltesten voor woekerprijzen aangeboden.
2. Die 'test'maatschappij dient er helemaal niet lang te zijn. Als de risicogroep straks is gevaccineerd, stromen de ziekenhuizen leeg en is er geen noodzaak meer de maatschappij te 'gijzelen'.
Snap dit hele gezeur om een testmaatschappij niet, waarom de politiek daar achteraan jaagt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vind ik ook vervelend ja. Testen voor een 'evenement' kan ik nog inkomen maar als de definitie zo ver doorgetrokken wordt...quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
100 bezoekers zwemmen bij camping De Paal is al een evenement?![]()
Ah, nu is testen voor een evenement gepromoveerd tot 'kan ik nog inkomen', maar is het volgende punt om op te zeiken alweer gevondenquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind ik ook vervelend ja. Testen voor een 'evenement' kan ik nog inkomen maar als de definitie zo ver doorgetrokken wordt....
In Southern Sun
And your love is all around
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |