De ziekenhuizen hoeven ook niet leeg te zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de ziekenhuizen deze zomer niet opeens leeg zullen zijn.
Wat een domme vraag, er wordt helemaal niet gesteld dat dat zo is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En sinds wanneer is de vaccinatiegraad 100%?
Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De ziekenhuizen hoeven ook niet leeg te zijn.
Hoe is dat een logisch argument.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dus lopen we weken vertraging op omdat veel minder mensen AZ willen. Goed idee!
Er worden twee aannames gedaan:quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een domme vraag, er wordt helemaal niet gesteld dat dat zo is.
Geld tellen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jezus, wat is Fok! weer traag, waar is Danny?
En weer krijgt covid voorrang op een andere ziekte. Alsof de mensen die in een risicogroep voor trombose daarvoor gekozen hebben. Daar kiezen zij niet voor.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gaat alsnog om maar een klein percentage natuurlijk (als het al door het vaccin komt - dat is nog steeds niet 100% zeker). Ik snap de zorgen, en ik snap dan dus ook dat sommigen het vaccin liever weigeren, maar dat zou niet ten koste moeten gaan van iemand anders die op dat moment het Moderna/Jansen/whatever vaccin zou krijgen. Diegene heeft niks geweigerd.
Totdat er dus genoeg vaccins zijn die nog niet gelinkt zijn aan andere mensen...zitten we nou eenmaal niet in een situatie waar je rustig kan weigeren en tegelijkertijd een ander vaccin kan kiezen.
We zitten nou eenmaal in een situatie waar we zo snel mogelijk moeten prikken.
Maar wanneer houdt het op dan?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En sinds wanneer is de vaccinatiegraad 100%?
'Leeg' betekent dan ook niet 0 patiënten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er worden twee aannames gedaan:
- Als de ziekenhuizen leeg zijn in de zomer (dat zijn ze niet)
- Als iedereen gevaccineerd is (dat zijn ze niet)
Kortom, beide aannames kloppen gewoon niet.
Ergo, de ziekenhuizen zijn niet leeg, want niet iedereen is gevaccinneerd.
Daar zit ook wel wat in. Gelukkig komt mei er bijna aan, dat is de grote game changer! Was het niet zo dat er in mei meer vaccins zouden moeten worden geleverd dan het hele jaar daarvoor bij elkaar?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap de zorgen, en ik snap dan dus ook dat sommigen het vaccin liever weigeren, maar dat zou niet ten koste moeten gaan van iemand anders die op dat moment het Moderna/Jansen/whatever vaccin zou krijgen. Diegene heeft niks geweigerd.
En als we dat gewoon eens accepteren?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dus is ons leven in de zomer geen duurzame pandemieproof oplossing.
Bijnaquote:
Dus moet je maar nemen wat er beschikbaar is?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Beetje nadenken helpt. Probeer het eens zou ik zeggen, tip: we hebben schaarste aan vaccins.
Geen idee, dat vind ik een moeilijke vraag.quote:
De basisregels gelden zowieso niet voor iedereen onder de 18 nog steeds, iig niet buiten school, en voor iedereen die bewust zelf kiest om een risico te nemen ga ik ECHT NEVER NOOIT niet voor accepteren dat mijn leven in een levende treureloze hel wordt veranderd. Klaar.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ok ik zal het herschrijven, als we de 1e vaccinatie rondes hebben gehad(zomer 2021) verwacht ik niet dat de "basis maatregels" los worden gelaten.
Je hebt een groep die niet is gevaccineerd omdat ze het niet willen en een groep die het nog niet kunnen <18 jaar).
Okquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus moet je maar nemen wat er beschikbaar is?
Denk daar eens over na.
Wanneer alle mensen in het gehele universum geprikt zijn. Je weet maar nooit; er kunnen ook aliens landen op aarde en als die niet gevaccineerd zijn....quote:
6 miljoen kwetsbaren, vaccinatiegraad van 90%. Reken maar uit hoe snel de ziekenhuizen alsnog een redelijke bezetting hebben als we alles open gooien.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Leeg' betekent dan ook niet 0 patiënten.
Een reproductiegetal onder de 1 is een goede zaak, maar het is ook niet zo dat bij 0,99 alles opeens koek en ei is. Zwaar teleurstellend dat het ondanks de strenge maatregelen nog altijd zo ontzettend hoog is.quote:
Dat vermoeden heb ik ook niet, maar we doen het voor de zorg. Zodra daar de druk weg is door onze enige uitweg; de vaccinaties, dan moet je ook alle basisregels laten vallen zodra die druk zo goed als weg is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee, dat vind ik een moeilijke vraag.
In ieder geval eerder dan dat de ziekenhuizen werkelijk leeg zijn hoop ik. Maar tegelijkertijd lijkt het me ook voorbarig als mensen vermoeden dat alles losgelaten wordt binnen afzienbare tijd.
Mwah, hooguit dat het nu te vroeg is om te melden dat de leveringen dan ook weer tegen vallen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar zit ook wel wat in. Gelukkig komt mei er bijna aan, dat is de grote game changer! Was het niet zo dat er in mei meer vaccins zouden moeten worden geleverd dan het hele jaar daarvoor bij elkaar?
Dan staat dat nog steeds los van het punt, namelijk dat de shit waar we nu in zitten haar oorsprong vond ik de zomer.quote:
Neem je tijd, ik snap dat je dat nodig hebt.quote:
Als je continu blijft bijhouden hoeveel mensen er potentieel in het ziekenhuis terecht zouden kunnen komen als de niet-gevaccineerde groep in één keer allemaal corona krijgt, dan komt er een moment waarop de ziekenhuizen dit aan zouden kunnen. Dan is het overspoelen van de zorg zo goed als per definitie ondenkbaar. Dus geen grond meer voor welke maatregel dan ook.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De ziekenhuizen hoeven ook niet leeg te zijn.
Je moet alleen zorgen dat er niet in korte tijd een gigantische instroom is. En daar gaan de vaccins voor zorgen.
Oh weer een stropop dus.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
6 miljoen kwetsbaren, vaccinatiegraad van 90%. Reken maar uit hoe snel de ziekenhuizen alsnog een redelijke bezetting hebben als we alles open gooien.
Het is natuurlijk heel erg goed nieuws als er meer vaccins geleverd worden (wil niet altijd negatief zijnquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar zit ook wel wat in. Gelukkig komt mei er bijna aan, dat is de grote game changer! Was het niet zo dat er in mei meer vaccins zouden moeten worden geleverd dan het hele jaar daarvoor bij elkaar?
En dat is nog steeds onzin. Er is geen enkel pakket aan maatregelen dat een R van onder de 1 kan bewerkstelligen op dit moment.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan staat dat nog steeds los van het punt, namelijk dat de shit waar we nu in zitten haar oorsprong vond ik de zomer.
Als je het laat vallen zodra de druk weg is, is die druk zo weer terug als je alles laat vallen, dat is nou net het probleem.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat vermoeden heb ik ook niet, maar we doen het voor de zorg. Zodra daar de druk weg is door onze enige uitweg; de vaccinaties, dan moet je ook alle basisregels laten vallen zodra die druk zo goed als weg is.
Op een gegeven moment in de tijd is dat argument niet meer valide, het had hooguit de tweede golf met een paar weken vooruit geschoven. Voor de rest zou het beeld vergelijkbaar blijven.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan staat dat nog steeds los van het punt, namelijk dat de shit waar we nu in zitten haar oorsprong vond ik de zomer.
Kroeg open?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:11 schreef Zipportal het volgende:
Aantal positieve tests 7 procent lager dan vorige week, maar druk op ic's neemt verder toe
https://www.ad.nl/binnenl(...)verder-toe~afda4def/
Waarom lees je niet wat mensen daadwerkelijk schrijven? Dan hoef je niet steeds die stropoppen op te zetten. Iedereen snapt wel dat stapsgewijs maatregelen afbouwen noodzakelijk zal zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je het laat vallen zodra de druk weg is, is die druk zo weer terug als je alles laat vallen, dat is nou net het probleem.
Dat kan, maar dan moet je best wel lang wachten vrees ik. Dan liever een geleidelijke opening.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:10 schreef galantis het volgende:
Als je continu blijft bijhouden hoeveel mensen er potentieel in het ziekenhuis terecht zouden kunnen komen als de niet-gevaccineerde groep in één keer allemaal corona krijgt, dan komt er een moment waarop de ziekenhuizen dit aan zouden kunnen. Dan is het overspoelen van de zorg zo goed als per definitie ondenkbaar. Dus geen grond meer voor welke maatregel dan ook.
Bij ons in het ziekenhuis zijn de Covid bedden op IC inderdaad weer helemaal gevuld. Zelfs de extra bedden die de afgelopen weken weer vrijgemaakt zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:11 schreef Zipportal het volgende:
Aantal positieve tests 7 procent lager dan vorige week, maar druk op ic's neemt verder toe
https://www.ad.nl/binnenl(...)verder-toe~afda4def/
Non sequitur.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat is nog steeds onzin. Er is geen enkel pakket aan maatregelen dat een R van onder de 1 kan bewerkstelligen op dit moment.
Nee, is het ook niet. Enige is wel dat als hij onder de 1 zit, hoe minimaal ook, de verspreiding minder wordt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een reproductiegetal onder de 1 is een goede zaak, maar het is ook niet zo dat bij 0,99 alles opeens koek en ei is. Zwaar teleurstellend dat het ondanks de strenge maatregelen nog altijd zo ontzettend hoog is.
Topnieuws, laten we de terrassen open gooien!quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Bij ons in het ziekenhuis zijn de Covid bedden op IC inderdaad weer helemaal gevuld. Zelfs de extra bedden die de afgelopen weken weer vrijgemaakt zijn.
Betekent dus dat alle hoogcomplexe chirurgie stil komt te liggen.
Nee, een weerlegging van je claim dat afgelopen zomer enige invloed heeft op de huidige situatie.quote:
Jeps. en dat hebben we te danken aan dat de de hoogrisico groepen niet snel genoeg gevaccineerd hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Bij ons in het ziekenhuis zijn de Covid bedden op IC inderdaad weer helemaal gevuld. Zelfs de extra bedden die de afgelopen weken weer vrijgemaakt zijn.
Betekent dus dat alle hoogcomplexe chirurgie stil komt te liggen.
Natuurlijk is dat er wel. Scholen dicht, controle op thuiswerken, quarantaineplicht, moet jij eens kijken hoe hard de cijfers dan zouden zakken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen enkel pakket aan maatregelen dat een R van onder de 1 kan bewerkstelligen op dit moment.
Hoezo?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je het laat vallen zodra de druk weg is, is die druk zo weer terug als je alles laat vallen, dat is nou net het probleem.
Het een staat niet in tegenstelling tot het andere, maar ok.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Op een gegeven moment in de tijd is dat argument niet meer valide, het had hooguit de tweede golf met een paar weken vooruit geschoven. Voor de rest zou het beeld vergelijkbaar blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |