Ik denk echt dat verreweg de meeste mensen liever kiezen voor snelle vaccinatie met AZ dan later met iets anders, hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dus lopen we weken vertraging op omdat veel minder mensen AZ willen. Goed idee!
Vorig jaar hadden we het nog over een PAASPIEK. Zelfs dat is ons dit jaar ontnomen door het hoerenweer.quote:
Oke.. nouja aangezien volgens experts Covid nooit meer weg gaat kunnen we dan net zo goed de stekker uit de wereld trekken.quote:
Ok ik zal het herschrijven, als we de 1e vaccinatie rondes hebben gehad(zomer 2021) verwacht ik niet dat de "basis maatregels" los worden gelaten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus als iedereen gevaccineerd is en er geen mensen meer met covid gerelateerde klachten in de ziekenhuizen liggen, waarvoor precies gelden dan nog de basisregels?
Stel dat dat zo is, dan zitten we dus alsnog veel langer in lockdown omdat het vaccineren van risicogroepen veel langer duurt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk echt dat verreweg de meeste mensen liever sneller met AZ dan later met iets anders zijn gevaccineerd, hoor.
De zomer heeft helemaal niets te maken met de huidige situatie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dus is ons leven in de zomer geen duurzame pandemieproof oplossing.
En die groep heeft nauwelijks last van corona dus zijn maatregelen niet meer nodig.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ok ik zal het herschrijven, als we de 1e vaccinatie rondes hebben gehad(zomer 2021) verwacht ik niet dat de "basis maatregels" los worden gelaten.
Je hebt een groep die niet is gevaccineerd omdat ze het niet willen en een groep die het nog niet kunnen <18 jaar).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Exponenti%C3%ABle_groeiquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De zomer heeft helemaal niets te maken met de huidige situatie.
Maar als de ziekenhuizen leeg zijn in de zomer 2021 is er geen enkele reden meer om de basisregels in stand te houden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ok ik zal het herschrijven, als we de 1e vaccinatie rondes hebben gehad(zomer 2021) verwacht ik niet dat de "basis maatregels" los worden gelaten.
Je hebt een groep die niet is gevaccineerd omdat ze het niet willen en een groep die het nog niet kunnen <18 jaar).
Mwa dat weet ik niet. Ik wacht liever ook op iets anders. Vervelende is dab van Janssen minder bekend is dan van AZ nu. Sputnik V heeft al wel meer feedback alleen hoor ik daar niet veel over.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk echt dat verreweg de meeste mensen liever kiezen voor snelle vaccinatie met AZ dan later met iets anders, hoor.
Misschien, misschien ook niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dus lopen we weken vertraging op omdat veel minder mensen AZ willen. Goed idee!
quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Exponenti%C3%ABle_groei
Behalve dan dat de ziekenhuizen deze zomer niet opeens leeg zullen zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
Maar als de ziekenhuizen leeg zijn in de zomer 2021 is er geen enkele reden meer om de basisregels in stand te houden.
Wel als alle risicogroepen gewoon gevaccineerd zijn volgens plan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de ziekenhuizen deze zomer niet opeens leeg zullen zijn.
Die is er, je kunt ook kiezen geen vaccin te nemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien, misschien ook niet.
Maar de vrije keuze wat voor een medicatie je gebruikt lijkt mij een normaal iets.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de ziekenhuizen deze zomer niet opeens leeg zullen zijn.
Als ze niet willen dan ook niet opnemen in ziekenhuis. Laat ze dan 't maar thuis trotserenquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tja, als je echt zó hardleers bent kan ik er ook niet meer van maken.quote:
En sinds wanneer is de vaccinatiegraad 100%?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:02 schreef DonDruiper het volgende:
Als alle 8 miljoen mensen in de risicogroep zijn gevaccineerd weet ik niet welke groep dan in de ziekenhuizen terecht komen.
Het probleem is dat een basisregel zoals de 1,5 meter juist degene is die overal in de samenleving kwaad doet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, rustig aan, kiezen, prima idee Hugo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nonsens.
Die keuzes kunnen we prima introduceren.
Het gaat alsnog om maar een klein percentage natuurlijk (als het al door het vaccin komt - dat is nog steeds niet 100% zeker). Ik snap de zorgen, en ik snap dan dus ook dat sommigen het vaccin liever weigeren, maar dat zou niet ten koste moeten gaan van iemand anders die op dat moment het Moderna/Jansen/whatever vaccin zou krijgen. Diegene heeft niks geweigerd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus blijkt dat sommige mensen niet geschikt zijn voor AZ zoals zulke vrouwen.
Dit is meer dan gevoelsmatig weigeren. Dit maakt zulke vrouwen opeens een risicogroep. Net zoals die nu bepaald zijn.
Dat dit überhaupt een discussie is, vind ik echt heel gek.
Kijk naar jezelf, je leest niet eens wat ik zeg.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, als je echt zó hardleers bent kan ik er ook niet meer van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |