In theorie. De praktijk laat zien dat het hier logistiek al moeizaam gaat. Laten we het niet moeilijker maken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nonsens.
Die keuzes kunnen we prima introduceren.
Dit is sowieso onzin.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat, doordat we zoveel mochten, we nu in de shit zitten.
Zolang er mensen in de rij staan voor vaccinaties (incl AZ) hoeft het helemaal geen vertraging op te leveren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:40 schreef MoreDakka het volgende:
die andere middelen nemen ze weg van andere mensen die zich ook willen vaccineren. Dus netto heb je vertraging en verlie
Man flu uit een spuitjequote:Op dinsdag 6 april 2021 14:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn vrouw zei al tegen me toen ik op de bank lag.. "je bent ook echt een man hé.."
Goed argument, je hebt me overtuigd.quote:
Waarbij persoon X een groot risico heeft om te sterven in de bus maar persoon Y niet. Toch dwingen we beiden in de bus ondanks dat een auto met chauffeur beschikbaar is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dit is als de persoon die zonder rijbewijs toch wil autorijden, terwijl er andere alternatieven zijn om van A naar B te komen (bv. het OV).
Ja en?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Goed argument, je hebt me overtuigd.
Vanaf de versoepelingen in juni heeft de R vrijwel continu > 1 gezeten.
Maar dan moet dat alternatieve vaccin er wel zijn. Die zijn als het goed is alweer gelinkt aan een andere groep mensen die uitnodigingen krijgen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat "soort" mensen zijn vaak terecht angstig.
Ik ken 2 jonge vrouwen die trombose hadden door de pil, ben je lang uit de running ook maar die bedanken echt wel voor AZ, gok ik. En terecht.
Mij mogen ze 3x daags injecteren maar zulke mensen dienen gelijk een alternatief te moeten krijgen.
Als je dat ook niet vindt, ben je echt zo geschift.
Er was gisteren nog een verhaal op de site van de NOS over Servië: https://nos.nl/artikel/23(...)land-toestromen.htmlquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In welke landen werkt het zo dan?
quote:Servië heeft zo veel vaccins dat er keuze is, en bussen uit buurland toestromen
In Servië verloopt het vaccinatieprogramma zo soepel dat overschotten ontstaan. Vanwege de goede relaties met Rusland, China en de EU kunnen inwoners kiezen welke inenting ze het liefst krijgen. Ook bewoners van buurlanden delen in de overvloed.
...
Wie zich wil laten inenten, moet online een formulier invullen en zich laten registreren. Daarop kun je aanvinken voor welk middel je kiest: AstraZeneca, Pfizer/BioNTech, Sputnik of Sinopharm. Na de prikafspraak krijg je enkele weken later een herinnering voor de tweede vaccinatie.
Geen enkel vaccin is 'dodelijk', ze werken allemaal beter dan verwacht.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En als individu die liever een niet dodelijk vaccin wil hoeft zich daar niet over te verantwoorden / dit " probleem" op te lossen.
AZ voor sommigen mensen wel.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen enkel vaccin is 'dodelijk', ze werken allemaal beter dan verwacht.
'het verloop zo soepel dat het kan' is dat een beschrijving van de campagne in Nederland?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was gisteren nog een verhaal op de site van de NOS over Servië: https://nos.nl/artikel/23(...)land-toestromen.html
[..]
Ook na vaccinatie rondes zijn we niet van de basismaatregels af.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
"Alles min of meer mogelijk"? We zijn geen moment van de basismaatregelen af geweest en vraag anders even aan de cultuursector hoeveel winst ze vorige zomer gedraaid hebben?
Nog los van het feit dat, doordat we zoveel mochten, we nu in de shit zitten.
'Consequenties' is een hippe term om een indirecte plicht even leuk te verpakken. Heel subtiel verplaats je het feit dat mensen iets wordt opgelegd - en dat is een keuze - naar iets wat als een natuurwet vaststaat, en derhalve een consequentie zou worden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Hij heeft gelijk. Dit is een beetje als zo’n hippe ouder die niet aan straffen doet maar wel aan consequenties. Het verschil is louter theoretisch.
Klinkt Cruyffiaans.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'het verloop zo soepel dat het kan' is dat een beschrijving van de campagne in Nederland?
Dus als iedereen gevaccineerd is en er geen mensen meer met covid gerelateerde klachten in de ziekenhuizen liggen, waarvoor precies gelden dan nog de basisregels?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ook na vaccinatie rondes zijn we niet van de basismaatregels af.
Million dollar question dit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus als iedereen gevaccineerd is en er geen mensen meer met covid gerelateerde klachten in de ziekenhuizen liggen, waarvoor precies gelden dan nog de basisregels?
We kunnen het ook veel simpeler maken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:48 schreef potjecreme het volgende:
aktijk laat zien dat het hier logistiek al moeizaam gaat. Laten we het niet moeilijker maken.
Het staat nota bene in de titel: "Servië heeft zo veel vaccins dat er keuze is[/i].quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was gisteren nog een verhaal op de site van de NOS over Servië: https://nos.nl/artikel/23(...)land-toestromen.html
[..]
Ja, in Bulgarije zijn 18+'ers ook al de beurt... op zichzelf beschouwd positief.quote:Het rappe tempo heeft ook een keerzijde, legt Godfroid uit. "De mensen die gevaccineerd willen worden, beginnen zo langzamerhand op te raken."
En dus lopen we weken vertraging op omdat veel minder mensen AZ willen. Goed idee!quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We kunnen het ook veel simpeler maken.
Roep iedereen boven de Xe leeftijd op en maak online een afspraak met de instantie/vaccintype en klaar.
En als je vaccintype AZ neemt is er misschien volgende week plek en bij pfizer pas over 1,5 maand.
Klaar.
Dus blijkt dat sommige mensen niet geschikt zijn voor AZ zoals zulke vrouwen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dan moet dat alternatieve vaccin er wel zijn. Die zijn als het goed is alweer gelinkt aan een andere groep mensen die uitnodigingen krijgen.
Ik snap echt wel dat er mensen zijn die dit vaccin liever niet nemen. Die moeten dan ook niet gedwongen worden of met de nek aangekeken worden. Maar zolang we niet zwemmen in de vaccins zit daar wel gewoon een consequentie aan vast momenteel.
Je kan wel gaan eisen dat je bij weigering meteen een ander vaccin wil, maar dan krijgt iemand anders dat vaccin dus weer niet. Terwijl diegene niet degene is geweest die een vaccin geweigerd heeft. Ook niet helemaal eerlijk.
In een optimale wereld krijg je gewoon een uitnodiging en kan je kiezen welke prik je wil ontvangen. Helaas zijn we nog niet op dat punt.
Andere mutaties paniek.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus als iedereen gevaccineerd is en er geen mensen meer met covid gerelateerde klachten in de ziekenhuizen liggen, waarvoor precies gelden dan nog de basisregels?
Ik denk echt dat verreweg de meeste mensen liever kiezen voor snelle vaccinatie met AZ dan later met iets anders, hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dus lopen we weken vertraging op omdat veel minder mensen AZ willen. Goed idee!
Vorig jaar hadden we het nog over een PAASPIEK. Zelfs dat is ons dit jaar ontnomen door het hoerenweer.quote:
Oke.. nouja aangezien volgens experts Covid nooit meer weg gaat kunnen we dan net zo goed de stekker uit de wereld trekken.quote:
Ok ik zal het herschrijven, als we de 1e vaccinatie rondes hebben gehad(zomer 2021) verwacht ik niet dat de "basis maatregels" los worden gelaten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Stel dat dat zo is, dan zitten we dus alsnog veel langer in lockdown omdat het vaccineren van risicogroepen veel langer duurt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk echt dat verreweg de meeste mensen liever sneller met AZ dan later met iets anders zijn gevaccineerd, hoor.
De zomer heeft helemaal niets te maken met de huidige situatie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dus is ons leven in de zomer geen duurzame pandemieproof oplossing.
En die groep heeft nauwelijks last van corona dus zijn maatregelen niet meer nodig.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ok ik zal het herschrijven, als we de 1e vaccinatie rondes hebben gehad(zomer 2021) verwacht ik niet dat de "basis maatregels" los worden gelaten.
Je hebt een groep die niet is gevaccineerd omdat ze het niet willen en een groep die het nog niet kunnen <18 jaar).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Exponenti%C3%ABle_groeiquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De zomer heeft helemaal niets te maken met de huidige situatie.
Maar als de ziekenhuizen leeg zijn in de zomer 2021 is er geen enkele reden meer om de basisregels in stand te houden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ok ik zal het herschrijven, als we de 1e vaccinatie rondes hebben gehad(zomer 2021) verwacht ik niet dat de "basis maatregels" los worden gelaten.
Je hebt een groep die niet is gevaccineerd omdat ze het niet willen en een groep die het nog niet kunnen <18 jaar).
Mwa dat weet ik niet. Ik wacht liever ook op iets anders. Vervelende is dab van Janssen minder bekend is dan van AZ nu. Sputnik V heeft al wel meer feedback alleen hoor ik daar niet veel over.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk echt dat verreweg de meeste mensen liever kiezen voor snelle vaccinatie met AZ dan later met iets anders, hoor.
Misschien, misschien ook niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dus lopen we weken vertraging op omdat veel minder mensen AZ willen. Goed idee!
quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Exponenti%C3%ABle_groei
Behalve dan dat de ziekenhuizen deze zomer niet opeens leeg zullen zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
Maar als de ziekenhuizen leeg zijn in de zomer 2021 is er geen enkele reden meer om de basisregels in stand te houden.
Wel als alle risicogroepen gewoon gevaccineerd zijn volgens plan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de ziekenhuizen deze zomer niet opeens leeg zullen zijn.
Die is er, je kunt ook kiezen geen vaccin te nemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien, misschien ook niet.
Maar de vrije keuze wat voor een medicatie je gebruikt lijkt mij een normaal iets.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de ziekenhuizen deze zomer niet opeens leeg zullen zijn.
Als ze niet willen dan ook niet opnemen in ziekenhuis. Laat ze dan 't maar thuis trotserenquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tja, als je echt zó hardleers bent kan ik er ook niet meer van maken.quote:
En sinds wanneer is de vaccinatiegraad 100%?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:02 schreef DonDruiper het volgende:
Als alle 8 miljoen mensen in de risicogroep zijn gevaccineerd weet ik niet welke groep dan in de ziekenhuizen terecht komen.
Het probleem is dat een basisregel zoals de 1,5 meter juist degene is die overal in de samenleving kwaad doet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, rustig aan, kiezen, prima idee Hugo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nonsens.
Die keuzes kunnen we prima introduceren.
Het gaat alsnog om maar een klein percentage natuurlijk (als het al door het vaccin komt - dat is nog steeds niet 100% zeker). Ik snap de zorgen, en ik snap dan dus ook dat sommigen het vaccin liever weigeren, maar dat zou niet ten koste moeten gaan van iemand anders die op dat moment het Moderna/Jansen/whatever vaccin zou krijgen. Diegene heeft niks geweigerd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus blijkt dat sommige mensen niet geschikt zijn voor AZ zoals zulke vrouwen.
Dit is meer dan gevoelsmatig weigeren. Dit maakt zulke vrouwen opeens een risicogroep. Net zoals die nu bepaald zijn.
Dat dit überhaupt een discussie is, vind ik echt heel gek.
Kijk naar jezelf, je leest niet eens wat ik zeg.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, als je echt zó hardleers bent kan ik er ook niet meer van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |