Nou voor het tempo maakt het niet zo heel erg uit, maar volgens mij werd AZ nu vooral voor risicogevallen gebruikt, dus voor heropening van de samenleving was het wel handig.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee dat zou het huidige moordende en toonaangevende tempo geen goed doen.
Ik wil absoluut gevaccineerd. Ik laat, ondanks dat ik zelf ook best weet dat dat niet een volledig rationele keuze is, liever AZ links liggen. Pfizer, Moderna voor nu zijn prima. Jansen als daar wat mee geprikt is en goed gaat ook. Maar AZ, nee, liever niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat je niet laten vaccineren geen rationeel verdedigbare keuze is wanneer je niet voldoet aan bepaalde gezondheidsrisico's (bv. zwanger zijn of andere aandoeningen waardoor vaccineren schadelijker is dan het positieve effect ervan).
Maar dat staat los van mijn punt. Namelijk dat je een individuele keuze ook moet wegen tegen het collectieve belang. En het collectieve belang is dat je als maatschappij pas open kunt zodra er genoeg gedrukt wordt op de verspreiding. Vaccineren is daar één manier van, grootschalig testen een ander. Als je aan punt 1 niet mee wilt werken, moet je met punt 2 meedoen.
Dat ik het slecht vind dat de mensen geen keus wordt geboden. In plaats van "wil je AZ of wil je niks?" zou het imho beter zijn om te zeggen "wil je morgen AZ of wil je over 6 weken wat anders?".quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, punt gemaakt, en wat wil je nu werkelijk zeggen?
Nee, ben er wel weer bij hoor. Laten we zeggen 95%..quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe voel je je trouwens nu Don? Nog last van de prik?
Behalve dan dat de administratieve rompslomp ook nog moet. En wat geef je die mensen van wie je Pfizer/Moderna wegsteelt?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dat de dosis AZ weer beschikbaar is voor een ander. Dus er is helemaal geen sprake van verlies. Ik ben ervan overtuigd dat verreweg de meeste mensen zich graag met AZ laten inspuiten als dat betekent dat ze sneller aan de beurt zijn.
Nee. Hij heeft gelijk. Dit is een beetje als zo’n hippe ouder die niet aan straffen doet maar wel aan consequenties. Het verschil is louter theoretisch.quote:
Laten we reeel zijn, beiden werken gewoon goed, en zijn veilig, het aantal gevallen waarbij er klachten met AZ zijn opgetreden is nihil, het is pure onrust stokerij.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dat de dosis AZ weer beschikbaar is voor een ander. Dus er is helemaal geen sprake van verlies. Ik ben ervan overtuigd dat verreweg de meeste mensen zich graag met AZ laten inspuiten als dat betekent dat ze sneller aan de beurt zijn.
Klinkt als een logistieke nachtmerrie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ik het slecht vind dat de mensen geen keus wordt geboden. In plaats van "wil je AZ of wil je niks?" zou het imho beter zijn om te zeggen "wil je morgen AZ of wil je over 6 weken wat anders?".
Weg steeltquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Behalve dan dat de administratieve rompslomp ook nog moet. En wat geef je die mensen van wie je Pfizer/Moderna wegsteelt?
En die keuze heeft gevolgen waar je mee om moet gaan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wil absoluut gevaccineerd. Ik laat, ondanks dat ik zelf ook best weet dat dat niet een volledig rationele keuze is, liever AZ links liggen. Pfizer, Moderna voor nu zijn prima. Jansen als daar wat mee geprikt is en goed gaat ook. Maar AZ, nee, liever niet.
Helaas, en daar ben ik zeer ernstig op tegen. Nogmaals ik draag die last niet, omdat ik gewoon mezelf wil laten vaccineren. Maar ik vind het een grondrecht om in alle vrijheid zo'n keuze te laten maken. Naar mijn mening geloof je daar dus niet in als je nog met allerlei omwegen het toch bij iemand wil forceren. Ik vind het ook prima als we het gewoon verplichten hoor. Maar niet zeggen dat je er vrij in bent, terwijl je dat vervolgens helemaal niet bent.quote:
Dat laatste is eigenlijk wel een bijzondere koppeling.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet met het mes op de keel, dat is de realiteit, want wij willen als maatschappij wél open, en dat gaat vooralsnog alleen met vaccinaties.
Ik vind het moeilijk te geloven dat het elders wel kan, maar dat het voor Nederland te moeilijk is om te organiseren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klinkt als een logistieke nachtmerrie.
Nee, dit is als de persoon die zonder rijbewijs toch wil autorijden, terwijl er andere alternatieven zijn om van A naar B te komen (bv. het OV).quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Hij heeft gelijk. Dit is een beetje als zo’n hippe ouder die niet aan straffen doet maar wel aan consequenties. Het verschil is louter theoretisch.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:45 schreef raptorix het volgende:
Trouwens AZ heeft ook veel voordelen, @:dondruiper had zeker 5 dagen weinig praatjes
Een prima vaccin voor mannen danquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:45 schreef raptorix het volgende:
Trouwens AZ heeft ook veel voordelen, @:dondruiper had zeker 5 dagen weinig praatjes
Dat is natuurlijk nonsens.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helaas zitten we op dit moment niet in de luxe positie om daar voor te kiezen.
Dit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat het elders wel kan, maar dat het voor Nederland te moeilijk is om te organiseren.
"Alles min of meer mogelijk"? We zijn geen moment van de basismaatregelen af geweest en vraag anders even aan de cultuursector hoeveel winst ze vorige zomer gedraaid hebben?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Vorig jaar was alles min of meer mogelijk en hadden we geen vaccins.
Mijn vrouw zei al tegen me toen ik op de bank lag.. "je bent ook echt een man hé.."quote:
In welke landen werkt het zo dan?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat het elders wel kan, maar dat het voor Nederland te moeilijk is om te organiseren.
En de boy is lekker bijgeslapen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:45 schreef raptorix het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |