abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:35:31 #151
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198880807
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die keuze heb je ook gewoon. Je kunt er ook voor kiezen geen vaccin te nemen.
En is dus het gevolg dat er mensen zijn die zeggen "dan maar niks". Terwijl die mensen best een ander vaccin hadden willen hebben. Wat heb je er als maatschappij aan om zo star te zijn?
pi_198880825
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
En is dus het gevolg dat er mensen zijn die zeggen "dan maar niks". Terwijl die mensen best een ander vaccin hadden willen hebben.
Dat mag ook. Dan moet je langer wachten tot er genoeg beschikbaar zijn van die andere vaccins. En ja, dat betekent dus a) langer onbeschermd rondlopen en b) meer gedoe tijdens je deelname aan het openbare leven.
pi_198880828
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dus het RIVM had toch gelijk?
Qua moment misschien wel, hoewel ze meerdere keren geschoven hebben, waar ze vooral heel erg mis mee zaten waren de aantallen, maar dat heb ik al tijden terug aangegeven waarom dat onzin is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198880836
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

En is dus het gevolg dat er mensen zijn die zeggen "dan maar niks". Terwijl die mensen best een ander vaccin hadden willen hebben. Wat heb je er als maatschappij aan om zo star te zijn?
Wat heb je er aan om dat soort mensen te gaan accomoderen.
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 14:37:02 #155
332671 crew  indiaantje89
pi_198880837
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vaccineren is altijd een keus. En met die keuze komen consequenties. Naast het risico op ziekte dus wellicht ook het risico op het pas later mogen toetreden van de maatschappij zonder de testmolen in te moeten.
Wat een onzin, of het is een vrije keuze of het is het niet. Je moet er niet tig consequenties koppelen... dan is het geen keuze meer. Dan kan je het beter gewoon gelijk verplichten.

Ik laat me gewoon vaccineren, dus voor mij geen probleem. Maar als iemand niet wilt dan moet je niet bij iemand een mes op zijn keel zetten in de vorm van consequenties om hem een keuze te laten maken. Zo werkt het natuurlijk niet.
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:37:25 #156
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198880845
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een hogere vaccinatiegraad natuurlijk.
pi_198880862
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een hogere vaccinatiegraad natuurlijk.
Nee, veel lager en veel later.
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 14:38:13 #158
5428 crew  miss_sly
pi_198880869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat mag ook. Dan moet je langer wachten tot er genoeg beschikbaar zijn van die andere vaccins. En ja, dat betekent dus a) langer onbeschermd rondlopen en b) meer gedoe tijdens je deelname aan het openbare leven.
En je wordt door sommige mensen met de nek aangekeken omdat je een niet rationele beslissing wenst te nemen over wat er in je lijf wordt gespoten, want je moet gewoon conformeren, opdraven en laten prikken wat men op dat moment wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198880875
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar als iemand niet wilt dan moet je niet bij iemand een mes op zijn keel zetten in de vorm van consequenties om hem een keuze te laten maken.
Wat is dit voor rare opmerking? Je niet laten vaccineren is een volledig vrije keuze, maar dan moet je ook de consequenties accepteren. Dat is helemaal niet met het mes op de keel, dat is de realiteit, want wij willen als maatschappij wél open, en dat gaat vooralsnog alleen met vaccinaties.
pi_198880884
Een hoer heeft nog meer keuze door wie ze zich laat volspuiten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198880887
https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-lijkt-te-ontbreken

Moeten er nou nog meer experts vertellen wat Hugo moet doen, of blijft ie lekker eigenwijs?
pi_198880889
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En je wordt door sommige mensen met de nek aangekeken omdat je een niet rationele beslissing wenst te nemen over wat er in je lijf wordt gespoten, want je moet gewoon conformeren, opdraven en laten prikken wat men op dat moment wil.
En dat is terecht. Als je irrationeel wil doen ten koste van de rest van de maatschappij dan heb je de gevolgen maar te dragen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:39:22 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198880891
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het enige wat we kunnen doen is schande roepen.

Er gaat echt helemaal niks veranderen.
Hoe voel je je trouwens nu Don? Nog last van de prik?
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:39:27 #164
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198880893
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je niet laten vaccineren is een volledig vrije keuze
Het punt is dus dat mensen die geen AZ willen, wel openstaan voor andere middelen. Dat zijn geen mensen die zich "niet willen laten vaccineren".
pi_198880904
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het punt is dus dat mensen die geen AZ willen, wel openstaan voor andere middelen. Dat zijn geen mensen die zich "niet willen laten vaccineren".
Helaas zitten we op dit moment niet in de luxe positie om daar voor te kiezen.
pi_198880908
quote:

[..]

En die andere middelen nemen ze weg van andere mensen die zich ook willen vaccineren. Dus netto heb je vertraging en verlies.
pi_198880917
quote:

[..]

Wat een onzin, of het is een vrije keuze of het is het niet. Je moet er niet tig consequenties koppelen... dan is het geen keuze meer. Dan kan je het beter gewoon gelijk verplichten.

Ik laat me gewoon vaccineren, dus voor mij geen probleem. Maar als iemand niet wilt dan moet je niet bij iemand een mes op zijn keel zetten in de vorm van consequenties om hem een keuze te laten maken. Zo werkt het natuurlijk niet.
Dit. Heel erg dit.
zie email 27 oktober
pi_198880920
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Helaas zitten we op dit moment niet in de luxe positie om daar voor te kiezen.
Nee dat zou het huidige moordende en toonaangevende tempo geen goed doen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198880921
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik durf wel te stellen dat je niet laten vaccineren geen rationeel verdedigbare keuze is wanneer je niet voldoet aan bepaalde gezondheidsrisico's (bv. zwanger zijn of andere aandoeningen waardoor vaccineren schadelijker is dan het positieve effect ervan).

Maar dat staat los van mijn punt. Namelijk dat je een individuele keuze ook moet wegen tegen het collectieve belang. En het collectieve belang is dat je als maatschappij pas open kunt zodra er genoeg gedrukt wordt op de verspreiding. Vaccineren is daar één manier van, grootschalig testen een ander. Als je aan punt 1 niet mee wilt werken, moet je met punt 2 meedoen.
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 14:41:33 #170
332671 crew  indiaantje89
pi_198880924
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat is dit voor rare opmerking? Je niet laten vaccineren is een volledig vrije keuze, maar dan moet je ook de consequenties accepteren. Dat is helemaal niet met het mes op de keel, dat is de realiteit, want wij willen als maatschappij wél open, en dat gaat vooralsnog alleen met vaccinaties.
Gaat gewoon om het spreekwoordelijke mes op de keel. Als je straks: niet naar een festival mag, niet naar een restaurant mag, niet naar de kapper mag, je kinderen niet naar school mag etc. omdat je een zogenaamd "vrije keuze" hebt gemaakt?? Kom op zeg :'), kap dan met hypocriet zijn en verplicht het dan ook maar gelijk.
pi_198880933
quote:

[..]

Oké, punt gemaakt, en wat wil je nu werkelijk zeggen?
pi_198880941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat "soort" mensen zijn vaak terecht angstig.
Ik ken 2 jonge vrouwen die trombose hadden door de pil, ben je lang uit de running ook maar die bedanken echt wel voor AZ, gok ik. En terecht.
Mij mogen ze 3x daags injecteren maar zulke mensen dienen gelijk een alternatief te moeten krijgen.

Als je dat ook niet vindt, ben je echt zo geschift. :D
Go hard or go home
pi_198880946
quote:

[..]

Toch gaan we die kant uit.
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:42:55 #174
12221 Tijn