Dat is nu al aan de hand. De avondklok doet er niet echt meer toe.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk wel dat mensen dat ook een beetje zelf in de hand hebben. Op een gegeven moment is het klaar. Straks zal toch niet iedereen als gedweeë schaapjes alle adviezen blijven volgen, wel?
We gaan ook allemaal dood. Dat is zeker.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:01 schreef Scrummie het volgende:
Vorig jaar rond deze tijd gingen we allemaal dood volgens de 'paniekzaaiers' in dit topic. Nu gaan we nooit meer terug naar 'normaal'.
Vaccineren is altijd een keus. En met die keuze komen consequenties. Naast het risico op ziekte dus wellicht ook het risico op het pas later mogen toetreden van de maatschappij zonder de testmolen in te moeten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:26 schreef Tijn het volgende:
Het betekent niet dat die keus niet kan worden voorgelegd.
Hopelijk duurt dat nog even.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We gaan ook allemaal dood. Dat is zeker.
Wat ik dus bedoel is dat wat mij betreft er überhaupt geen keus voor een bepaald vaccin voor je wordt gemaakt, maar dat je dat aan de mensen zelf laat. Dat kan in andere landen ook, dus waarom hier niet?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vaccineren is altijd een keus. En met die keuze komen consequenties. Naast het risico op ziekte dus wellicht ook het risico op het pas later mogen toetreden van de maatschappij zonder de testmolen in te moeten.
Dat mag zeker, ik help het je hopen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag toch hopen dat die piek in de ziekenhuizen echt volgende week is..
De keus is er niet en kan dus ook niet voorgelegd worden. Tenzij je er voor kiest om langer in lockdown te zitten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er weinig vaccins zijn, betekent dat mensen langer moeten wachten op middelen waar er minder van op voorraad zijn. Het betekent niet dat die keus niet kan worden voorgelegd.
Het enige wat we kunnen doen is schande roepen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kwalijk dat veel 60- risicogroepen nog niet aan de beurt zijn
Maar ja, ik slik de pil dan ook niet en doe erg mijn best niet besmet te rakenquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb daar een beetje hetzelfde gevoel over, maar eigenlijk is dat vrij irrelevant. Zoals eerder al gememoreerd, de kans op deze zeldzame vorm is groter als je de pil neemt, geloof ik. En nóg groter als je via de natuurlijke weg besmet raakt.
Had volgens mij vooral te maken dat het anders te veel gedifferentieerd werd en dat men vooral kijkt naar groepen die extra slecht reageren op luchtweg infecties.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oh en die pil duwen ze er ook zo in en ze wisselen ook zo ongevraagd van merk wanneer de verzekering dat wil.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De pil geeft een grotere kans.
En zoveel vaccins hebben we niet, dus ook geen luxe om te kiezen.
Dat lijkt ook zo normaal. Op ebay koop ik wel eens iets waarbij je de kleur niet kunt kiezen, dat is al irritant voor die 2 euro die het kost.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik dus bedoel is dat wat mij betreft er überhaupt geen keus voor een bepaald vaccin voor je wordt gemaakt, maar dat je dat aan de mensen zelf laat. Dat kan in andere landen ook, dus waarom hier niet?
Artikel gelezen, maar zie nergens 90%?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Die keuze heb je ook gewoon. Je kunt er ook voor kiezen geen vaccin te nemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:32 schreef Noek het volgende:
Ik denk dat het normaal moet worden om te kiezen wat je in je eigen lijf krijgt of gepropt krijgt.
Ik denk dat dat te vroeg is, ik denk pas over 2/3 weken dat we het maximum halen qua bezetting.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Daar hoop ik niet alleen op, daar doe ik ook actief aan wat ik kan om het nog een tijdje uit te stellenquote:
quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die keuze heb je ook gewoon. Je kunt er ook voor kiezen geen vaccin te nemen.
Waarom sturen jullie ze eigenlijk weg als er wel vaccins zijn?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:02 schreef Manusje_v_a het volgende:
Even mijn eigen post gekopieerd.
Ik werk op een GGD vaccinatielocatie en het is gekmakend frustrerend. Ik heb elke dag meer dan voldoende personeel, we zouden duizenden prikken per dag aan kunnen, maar in de praktijk komen we nooit boven de 900 uit. Na de eerste stop met AZ was het duidelijk dat het (deels) lag aan het feit dat zorgmedewerkers geen AZ meer wilden. Maar buiten dat zou de overheid veel sneller en meer doelgroepen moeten laten prikken. Ik heb gisteren mensen uit geboortejaar 1950 weg moeten sturen omdat ze 'nog niet aan de beurt zijn', terwijl we genoeg ruimte hadden voor die mensen. Tenenkrommend!
Ziekenhuis ondersteuning hebben we echt niet nodig, wat we wel nodig hebben: meer vaccins vanuit het RIVM en meer mensen die we van de overheid mogen prikken. Laat mensen gewoon digitaal een afspraak inplannen, of ze nu uit 1940 of 1950 komen, en kom door met die vaccins. Personeel zat op de locaties om het logistiek aan te kunnen.
Sowieso knap als 90% van de risicogroepen nog niet gevaccineerd is terwijl we al ruim over de 10% van de Nederlandse bevolking geprikt hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Artikel gelezen, maar zie nergens 90%?
Dus het RIVM had toch gelijk?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dat te vroeg is, ik denk pas over 2/3 weken dat we het maximum halen qua bezetting.
Ik hoop eigenlijk dat we nu de piek hebben gehad. Je kunt het maar gehad hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |