Meest opmerkelijke is nog wel dat ondanks dat dit de derde keer in 4 weken is dat deze testexercitie plaats vindt... er geen additionele besmettingen zijn gevonden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:01 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
Ik kan gewoon zijn antwoord lezen, daar hij mij quote omdat ik de vraag aan hem stel maar thanks.
omg
Maar we sluiten niks uit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:02 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De kans is groter dat ik dood ga aan corona dan aan AZ. En de kans dat ik aan corona dood ga is al verdomd klein.
Dit komt dan voort uit 1 positief kind op school? En dan gaat de hele school door de teststraat of hoe werkt het?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Meest opmerkelijke is nog wel dat ondanks dat dit de derde keer in 4 weken is dat deze testexercitie plaats vindt... er geen additionele besmettingen zijn gevonden.
zijn iig erg goede spreaders zonder maatregelenquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onwaar. Het is niet handig om misinformatie te verspreiden.
We kunnen ook speciale scholen oprichten voor de kinderen die niet getest willen worden.quote:
Aangrenzende klassen? Klassen van broertje of zusje?quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De zinloosheid is dat er bijna altijd wel eentje positief getest wordt in het gebouw, waarna de klas plus aangrenzende klassen (plus klas waar een eventueel broertje of zusje in zit) weer naar huis gaan en weer moeten wachten op een test. Elke week herhaalt dit ritueel zich dan.
Bij mijn dochter in de klas wel.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Meest opmerkelijke is nog wel dat ondanks dat dit de derde keer in 4 weken is dat deze testexercitie plaats vindt... er geen additionele besmettingen zijn gevonden.
Tussen mijn eerste en tweede zit 12 weken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:07 schreef raptorix het volgende:
Wat wel schijt is, is dat het nu lijkt of we hard vaccineren, maar daar zitten dus ook een hoop 2e vaccinaties tussen, we moeten meer vaart maken met t de 1e vaccinatie, in Engeland houden ze nu 10 weken aan tussen de prikken.
Als we die tweede AZ nog gaan krijgenquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tussen mijn eerste en tweede zit 12 weken.
Dat is AZ, maar bij Pfizer hanteerde men in Nederland eerst 3 weken, en pas recent 5.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tussen mijn eerste en tweede zit 12 weken.
Daar ga ik wel vanuit eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als we die tweede AZ nog gaan krijgen
Ik denk het wel, anders stap je natuurlijk weer af van het medische voorschrift, volgens mij worden dit soort dingen altijd afgemaakt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja heb je dat weer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kop van Noord-Holland na de eerdere brandhaard nu weer opvallend laag. Bizar dat het soms zo snel kan wisselen.quote:
Nee, alleen de klas plus (hier op school) aangrenzende klassen. En wat ik zei, ook de klas van een eventueel broertje of zusje van het kind dat positief is. Maar dan heb je het dus over 3-4 klassen per keer, dus tussen de 75 en 100 kinderen per keer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit komt dan voort uit 1 positief kind op school? En dan gaat de hele school door de teststraat of hoe werkt het?
Je weet toch wat ze zeggen over mixen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja heb je dat weer.
Kun je ook mixen?
Dus je booster een ander vaccin?
Daar moet ik meestal van spugen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je weet toch wat ze zeggen over mixen.
Zijn vaak mooie mensen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je weet toch wat ze zeggen over mixen.
Nee, maar volgens mij zijn ze wel bezig te kijken of je een soort combi spuit kan maken, maar die booster zul je wel nodig hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja heb je dat weer.
Kun je ook mixen?
Dus je booster een ander vaccin?
Bij AZ zelfs 12 weken, maar bv. Pfizer 3 tot maximaal 6.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:07 schreef raptorix het volgende:
Wat wel schijt is, is dat het nu lijkt of we hard vaccineren, maar daar zitten dus ook een hoop 2e vaccinaties tussen, we moeten meer vaart maken met t de 1e vaccinatie, in Engeland houden ze nu 10 weken aan tussen de prikken.
Dat is wel much ja.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, alleen de klas plus (hier op school) aangrenzende klassen. En wat ik zei, ook de klas van een eventueel broertje of zusje van het kind dat positief is. Maar dan heb je het dus over 3-4 klassen per keer, dus tussen de 75 en 100 kinderen per keer.
Misschien gewoon weer terug naar het niet testen van kinderen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is wel much ja.
Wat zou dan wijsheid zijn?
Als er nl wel besmettingen uit voortvloeien?
Ja. Was vermakelijkquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg jammer dat er posts verdwijnen. Gelachen.
Ach.. vroeger zoveel gemixt en randjes opgezochtquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:14 schreef _serial_ het volgende:
Het lijkt mij vooralsnog verstandig gewoon geen vaccins te mixen of randjes op te gaan zoeken.
En waarheid.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg jammer dat er posts verdwijnen. Gelachen.
Laten we niet op de zaken vooruit lopen he!quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ach.. vroeger zoveel gemixt en randjes opgezocht
Dit overleef ik ook wel
Of alleen bij daadwerkelijke klachten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien gewoon weer terug naar het niet testen van kinderen.
Wachten tot het half mei is en hopen dat de vaccinaties lucht geven, meer zit er niet in ben ik bang.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is wel much ja.
Wat zou dan wijsheid zijn?
Als er nl wel besmettingen uit voortvloeien?
Exclusief de snotneus dan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of alleen bij daadwerkelijke klachten.
Volgens rivm krijgen 70-75-jarigen de komende 2.5 week een uitnodigingsbrief. Dus per geboortejaar een halve week. Maar regionaal zijn er wel wat verschillen en andere leeftijdsgroepen zijn ook nog bezig.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:59 schreef VacaLoca het volgende:
Vaccineren begint eindelijk beetje tempo te maken. Per twee dagen een geboortejaar afvinken nu (eerste prik)
Maar mag nog dubbel zo snel.
Precies. Er was sowieso al geen reden om dit circus op te tuigen als voorwaarde voor de heropening.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exclusief de snotneus dan.
Want anders blijf je alsnog bezig.
Dat is puur veroorzaakt door lobby vanuit de scholen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies. Er was sowieso al geen reden om dit circus op te tuigen als voorwaarde voor de heropening.
Het probleem zit 'm wat mij betreft nu ook in de tijd tussen uitnodiging en prikken. Dat duurt voor sommigen gewoon 3-4 weken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Volgens rivm krijgen 70-75-jarigen de komende 2.5 week een uitnodigingsbrief. Dus per geboortejaar een halve week. Maar regionaal zijn er wel wat verschillen en andere leeftijdsgroepen zijn ook nog bezig.
Die vervolgens dan weer gingen klagen dat het onuitvoerbaar was. Maar dat is niet helemaal eerlijk, er zijn natuurlijk meerdere lobbygroepen waar lang niet iedere school of medewerker het mee eens is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is puur veroorzaakt door lobby vanuit de scholen.
Wat is er ineens mis met preventief testen? Ik heb ook collega's die daardoor juist in beeld kwamen als positief, waardoor weer verdere besmettingen zijn voorkomen. Dat is toch wat je wilt?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:19 schreef raptorix het volgende:
Maar die kinderen zijn ook gewoon al die tijd al aan het besmetten, er is echt niets veranderd hoor, alleen hebben we het destijds niet getest, maar nu we in 1 keer vaststellen dat een kindje besmet is, dan moet gelijk de hele klas in quarantaine![]()
Ik vind het sowieso opmerkelijk dat "neusverkoudheid" op de lijst van symptomen blijft staan in Nederland. Ik heb niet het idee dat dat in andere landen zo wordt gezien, daar hebben ze het vooral over hoesten, kortademigheid, gebrek aan reuk & smaak, spierpijn en vermoeidheid.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exclusief de snotneus dan.
Want anders blijf je alsnog bezig.
Dat vind ik wel riskant want daar zijn nogal wat besmettingen, dat komt in huis. Paps en mams gaan aan het werk und so weiter. Snap dat het lastig is maar ik vind testen wel okay. Als het alternatief is dat de scholen moeten sluiten dan zij het zo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien gewoon weer terug naar het niet testen van kinderen.
Ja, dat is een goed punt. Er is sowieso niks mis met grootschalig testen. Hoe meer je test, hoe meer je weet en dat is nooit slecht.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is er ineens mis met preventief testen? Ik heb ook collega's die daardoor juist in beeld kwamen als positief, waardoor weer verdere besmettingen zijn voorkomen. Dat is toch wat je wilt?
In deze fase heeft dat helemaal geen zin meer, de meeste zullen het al gehad hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is er ineens mis met preventief testen? Ik heb ook collega's die daardoor juist in beeld kwamen als positief, waardoor weer verdere besmettingen zijn voorkomen. Dat is toch wat je wilt?
Het is altijd weer een afweging, hoeveel geld wil je uitgeven en hoe veel moeite wil je doen en hoeveel dingen wil je ontwrichten om een besmetting te voorkomen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Elke besmetting naar de oude generatie die je er mee voorkomt is er één denk ik dan maar zo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
In deze fase heeft dat helemaal geen zin meer, de meeste zullen het al gehad hebben.
Tja, als je zo gaat redeneren kun je je ook afvragen waarom we maar miljarden blijven pompen in ons bedrijfsleven. Wat gaat het straks opleveren?quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is altijd weer een afweging, hoeveel geld wil je uitgeven en hoe veel moeite wil je doen en hoeveel dingen wil je ontwrichten om een besmetting te voorkomen?
Grootschalig testen van kinderen kost heel veel van bovenstaande maar het is moeilijk uit te leggen wat het oplevert.
Ik ben ook zeer betrouwbaar, je hebt mensenkennisquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat vind ik wel riskant want daar zijn nogal wat besmettingen, dat komt in huis. Paps en mams gaan aan het werk und so weiter. Snap dat het lastig is maar ik vind testen wel okay. Als het alternatief is dat de scholen moeten sluiten dan zij het zo.
Maar goed, ik kan me de argumenten van Wireless wel voorstellen, hoor, want die geloof ik wel op zn blauwe ogen.
Zo zie je maar weer dat angst een slechte raadgever is. Begin februari schoten heel veel mensen in de stress toen besloten werd de scholen weer te openen. Mede daardoor zitten we nu nog met dat gedoe.quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben ook zeer betrouwbaar, je hebt mensenkennis
Laten we hopen dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn de komende 4-6 weken. Overigens schiet van die ouders op school helemaal niemand meer in de stress van corona, enige wat je hoort is irritaties over naar teststraten gaan en geen les voor de kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |