Dat lukt nooit in zo'n korte tijd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
En het feit dat we in het een jaar tijd helemaal niks gedaan hebben aan hoe ongezond mensen leven. 80% van wat er ligt heeft toch echt zeer ernstig overgewicht, maar echt heel veel werk om dat eens tegen te gaan wordt er niet van gemaakt.
Ja, handhaving is het probleemquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met gebrekkige handhaving wel, ja. Laten we wel wezen, alles is eigenlijk grotendeels op z'n beloop gelaten. Dat heeft geen blijvende werking, nee. Maar dat wil niet zeggen dat dat zo hoeft te zijn.
Dat is dan ook ruiterlijk erkend, er is te snel en te veel versoepeld. Er heerste te veel een gevoel dat het voorbij was. Dat maakte de stap naar de lockdown extra pijnlijk, denk ik.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, alles is eigenlijk grotendeels op z'n beloop gelaten.
Aan de andere kant is een politiestaat ook niet wenselijk. Handhaving heeft ook een grens van toelaatbaarheid.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met gebrekkige handhaving wel, ja. Laten we wel wezen, alles is eigenlijk grotendeels op z'n beloop gelaten. Dat heeft geen blijvende werking, nee. Maar dat wil niet zeggen dat dat zo hoeft te zijn.
Net zo snel als Hugo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
Laatste update: 06-04-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 5592
En ondertussen kunnen de artsen weer aan patienten uit gaan leggen dat openhartoperaties uitgesteld moeten worden omdat er geen IC bedden meer zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
In plaats daarvan hebben we al het sporten en naar buiten gaan verboten.
Integendeel, de scholen zijn veel te lang dicht gebleven. Verder had juist verder moeten worden versoepeld in de zomer, maar dat is achteraf wat makkelijker praten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan ook ruiterlijk erkend, er is te snel en te veel versoepeld. Er heerste te veel een gevoel dat het voorbij was. Dat maakte de stap naar de lockdown extra pijnlijk, denk ik.
Volgens mij las ik eerder vanochtend dat we gisteren rond de 35k hebben gevaccineerd. Maar weet het precieze aantal zo niet.quote:
Vandaag:quote:Tot nu toe zijn er 2.819.712 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
quote:Tot nu toe zijn er 2.909.446 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
5828quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
Hoeveel besmettingen waren er vorige week dinsdag?
Dat was het dan ook wel een beetje in de zomer he.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan ook ruiterlijk erkend, er is te snel en te veel versoepeld. Er heerste te veel een gevoel dat het voorbij was. Dat maakte de stap naar de lockdown extra pijnlijk, denk ik.
Eind mei, (voor max 100k testen)quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Ooit komt het omslagpunt dat het aantal besmettingen onder het aantal topics in deze reeks komt.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lukt nooit in zo'n korte tijd.
En vóór corona was overgewicht ook al extreem ongezond en blijkbaar voor zulke mensen ook al geen reden voor aanpassen van leefstijl. Dan gaat dit nu niet opeens veranderen.
Met niks doen gaat het sowieso niet beter worden. Ga werk maken van de suikertaks. Zorg voor intensieve begeleiding van morbide obesitas mensen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lukt nooit in zo'n korte tijd.
En vóór corona was overgewicht ook al extreem ongezond en blijkbaar voor zulke mensen ook al geen reden voor aanpassen van leefstijl. Dan gaat dit nu niet opeens veranderen.
Ik denk dat dat over de zondag ging.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij las ik eerder vanochtend dat we gisteren rond de 35k hebben gevaccineerd. Maar weet het precieze aantal zo niet.
Nog verder dan 'ga lekker feest op Lloret de Mar en neem het virus mee terug naar Nederland'? Ach, laat ook maar.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
Verder had juist verder moeten worden versoepeld in de zomer
5909quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
Hoeveel besmettingen waren er vorige week dinsdag?
Het was Paaseekend. Dus nog een slag om de arm.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus de stijging die eerst nog afnam, is nu een daling geworden?
Ja, dat is dus het verneukeratieve aan exponentiële groei. De R is vanaf de zomer vrijwel constant boven de 1 geweest.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De cijfers waren zo laag, dat het RIVM was overgestapt naar wekelijkse in plaats van dagelijkse cijfers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |