abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198792486

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198792506
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Als iedereen zich aan de avondklok zou houden zouden er minder contact momenten zijn. Dat het volk zich wellicht anders gedraagt is niet het falen van de maatregel, maar het falen van het volk. Maar ik vind de maatregel ook wat buiten proportie hoor. Maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.

En de afstand houden maatregel werkt ook niet als we het niet doen.
Hugo, ben jij het?

Als de overheid er nu ook eens alles aan doet om de crisis zo snel mogelijk te beteugelen dan zou er ook een hele hoop meer draagvlak zijn. Maar daarin tegen is de enorme hypocrisie niet uit de lucht te slaan. Fout op fout met maatregelen, risicobeheersing en schadevergoedingen en zelf geven die gasten iedere keer het goede voorbeeld... Not.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198792512
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als ze dat niet van plan zijn vanaf juli (en ik had het over mèèr richting het oude normaal) dan moeten ze dat niet aangeven.

En verder dus precies wat ik zeg blijkbaar. Ze gaan er dus nu al vanuit dat ze voor elke nieuwe variant maar weer in lockdown moeten. Want ja, dan zijn dit soort testen inderdaad wel handig. Bedankt voor de bevestiging.
Waar zeg ik dat ze ervan uit gaan?
In Southern Sun
pi_198792524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hugo, ben jij het?

Als de overheid er nu ook eens alles aan doet om de crisis zo snel mogelijk te beteugelen dan zou er ook een hele hoop meer draagvlak zijn. Maar daarin tegen is de enorme hypocrisie niet uit de lucht te slaan. Fout op fout met maatregelen, risicobeheersing en schadevergoedingen en zelf geven die gasten iedere keer het goede voorbeeld... Not.
Beetje zwak om iedereen die het niet met je eens is Hugo te noemen, Thier.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 11:55:16 #5
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_198792525
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef Da_Sandman het volgende: [..]

Het gebeurde toen ook, dat is wat fout is. Alleen kwam er een lockdown overheen. Nu zijn de vaccinaties aan de gang en is er licht aan het einde van de tunnel. Toen gingen we rechtstreeks de tweede golf in. Er zijn zat redenen te bedenken dat de overheid toen geen fieldlab events wilde. Maar dit is wel exact wat ik van de week bedoelde. Doe je het nu niet meer omdat je het beter een halfjaar eerder had kunnen doen en er gaat onverhoopt wat fout zodat we in de ellende blijven kan iedereen weer kankeren waarom ze toen (nu dus) geen tests hadden gedaan.
Onderschatting van de tweede golf zal helaas een rol hebben gespeeld ja. Die lockdown in oktober werd nog aangekondigd als ‘even drie weken stevig er tegenaan’, dat bleek tegen te vallen ;(

Maar wel met je eens dat het goed is dat het nu nog gedaan wordt. Wie weet krijgen we nog wel een nieuwe pandemie, aangezien de fieldlabs niet in een epidemiologisch perspectief onderzoeken zijn de resultaten dus ook relevant voor toekomstige situaties.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_198792527
quote:

[..]

Hugo, ben jij het?

Da's nou nog eens een goeie reden om er dan maar gewoon schijt aan te hebben ja *O*
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_198792551
quote:

[..]

Hugo, ben jij het?

Dat is een hele andere discussie. Ik praat die hele vaccinatie campagne toch niet goed. Ik heb het puur en alleen over de avondklok. Flauwe reactie van je.
pi_198792621
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, handhaving van coronaregels gelijk stellen aan nazipraktijken is een klap in het gezicht van alle slachtoffers van het naziregime.
Het is een klap in het gezicht

Heerlijke dooddoener.

Argument dat je als handhaver zelf kan nadenken blijft staan. Die les moet je toch zeker getrokken kunnen hebben.
Tevens zien meer mensen de vergelijking wel:

quote:
Er zijn heel veel kleien autoritaire mensjes die gebruik maken van deze situatie om hun meest lage oprispingen de volle ruimte te geven. Dat is een zorgelijke ontwikkeling.
Dit is een land waarin je inderdaad niet moet onderduiken
1947-2016
pi_198792623
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:56 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dat is een hele andere discussie. Ik praat die hele vaccinatie campagne toch niet goed. Ik heb het puur en alleen over de avondklok. Flauwe reactie van je.
Vervelende manier van discussiëren is dat, merk je helaas bij veel - laat ik me voorzichtig uitdrukken - tegenstanders van de maatregelen. Bij ieder onderwerp allerlei argumenten erbij halen die helemaal niets met dat specifieke onderwerp te maken hebben, veel praten doet het vaak goed bij mensen.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:00:17 #10
5428 crew  miss_sly
pi_198792642
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef GemMagic het volgende:
Die fieldlabs zijn wel interessant, er is nu ook het juiste momentum om dit soort onderzoek te doen. Of het ons nu verder gaat helpen maakt niet zo veel uit. Je zou eigenlijk ook een paar labs moeten uitvoeren waarbij een of meer deelnemers besmet zijn. In diverse fases van besmetting; sympotomatisch, asymptomatisch; binnen en buiten. Dan kun je beter in kaart brengen wat re risico's zijn. Nu lijkt men te proberen iedereen vooraf alleen toe te laten als men negatief test.
Besmette mensen is niet nodig, want volgens mij is de opzet voornamelijk om te onderzoeken hoe de bewegingen zijn, hoe de contacten zijn, kortom het gedrag van mensen. Daarvoor hoef je niet noodzakeiljkerwijs bij de fieldlabs bewust risico's op besmetting in te voeren.

Ik ben wel heel benieuwd naar onderzoeken naar a- en symptomatische besmettingen en binnen en buiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 april 2021 @ 12:00:20 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat je het er allemaal niet mee eens bent betekent niet dat 'de overheid stond er niet achter. Ofso.' en dat het onderzoek nooit is gestart. Het is gestart, alleen afgebroken omdat de tweede golf er was. Dat jij die maatregelen vervolgens niets vond is iets heel anders.
Gemiste kans. Zoals zoveel deze periode.
1947-2016
pi_198792655
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gemiste kans. Zoals zoveel deze periode.
Mwah nee hoor, begrijpelijke keuze.
Anyway, goed dat ze het nu wel doen dan toch? Kan er straks niemand meer van de zijlijn gemiste kans roepen :W.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 12:02:08 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792669
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:56 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Waar blijft het onomstotelijke bewijs dan voor de werking van de avondklok?
Zo'n buiten proportionele inperking van de burgerrechten moet toch ergens op gebaseerd worden.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 12:03:10 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mwah nee hoor, begrijpelijke keuze.
Anyway, goed dat ze het nu wel doen dan toch? Kan er straks niemand meer van de zijlijn gemiste kans roepen :W.
Half jaar te laat. Had dus al een half jaar eerder tot inzichten kunnen leiden die dan weer een half jaar langer minder schade kunnen opleveren.

Best veel. Strookt niet echt met 'zo min mogelijk maatschappelijke schade toebrengen'
1947-2016
pi_198792714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Half jaar te laat. Had dus al een half jaar eerder tot inzichten kunnen leiden die dan weer een half jaar langer minder schade kunnen opleveren.

Best veel. Strookt niet echt met 'zo min mogelijk maatschappelijke schade toebrengen'
Had dus niet want we hadden een nieuwe golf aan besmettingen nog zonder uitzicht op vaccineren.

In Southern Sun
pi_198792719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is een klap in het gezicht

Heerlijke dooddoener.

Argument dat je als handhaver zelf kan nadenken blijft staan. Die les moet je toch zeker getrokken kunnen hebben.
Tevens zien meer mensen de vergelijking wel:
[..]

Je hebt altijd mensen die gefrustreerd reageren op handhaving.

Verder staat een boete uitschrijven of waarschuwing geven voor het overtreden van een maatregel niet in verhouding tot wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurd.

Nadenken betekent niet automatisch dat men tot dezelfde conclusie komt als jij.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 1 april 2021 @ 12:05:25 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792743
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's nou nog eens een goeie reden om er dan maar gewoon schijt aan te hebben ja *O*
Als diegene die het verzinnen zich er zelf niet aan houden, waarom zou jij dat dan wel doen?
Zelf hebben ze ook schijt.
1947-2016
pi_198792771
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar blijft het onomstotelijke bewijs dan voor de werking van de avondklok?
Zo'n buiten proportionele inperking van de burgerrechten moet toch ergens op gebaseerd worden.
Waar blijft jouw bewijs dat het niet werkt?

Het aantal mensen dat besmet is stijgt dus het werkt niet. Dat is geen bewijs. Als er dit jaar meer kinderen verdrinken in een zwembad ondanks dat het aantal kinderen dat een zwemdiploma heeft gehaald is toegenomen, wil dat niet zeggen dat we dan maar moeten stoppen met de zwemlessen toch?

Het enige doel van de avondklok is het aantal contacten te vermijden. Dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren toch? En hoe verspreid het virus zich, juist, door contacten. Daarbij is men in de avonduren sneller geneigd om een drankje te doen met wat alchohol en dus wat "losser" te worden.

Dat het buiten proportioneel is ben ik met je eens. Dat de overheid er verder een puinhoop van maakt en daardoor het draagvlak ontbreekt ben ik ook met je eens.
pi_198792806
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij snap je deze dan niet:
[..]

Oh, jawel hoor.
Als de handhaver een angsthaas is, dan moet hij het via de vakbond spelen.
Dus in eerste instantie zonder.
En die vakbonden...
Die heb ik tot op heden niet gehoord over stakingsplannen. Jij wel?
pi_198792825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef aartstyle het volgende:

[..]

De bewijslast ligt bij degenen die de grondwet opzij schuiven, niet andersom.
Alpha kenny one
pi_198792834
quote:

[..]

Het aantal mensen dat besmet is stijgt dus het werkt niet. Dat is geen bewijs. Als er dit jaar meer kinderen verdrinken in een zwembad ondanks dat het aantal kinderen dat een zwemdiploma heeft gehaald is toegenomen, wil dat niet zeggen dat we dan maar moeten stoppen met de zwemlessen toch?

Het enige doel van de avondklok is het aantal contacten te vermijden. Dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren toch? En hoe verspreid het virus zich, juist, door contacten. Daarbij is men in de avonduren sneller geneigd om een drankje te doen met wat alchohol en dus wat "losser" te worden.

Dat het buiten proportioneel is ben ik met je eens. Dat de overheid er verder een puinhoop van maakt en daardoor het draagvlak ontbreekt ben ik ook met je eens.
De bewijslast ligt toch echt bij degene die hem in wil voeren. En ik weet niet of 'dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren' nou zo'n sterke onderbouwing is.

Overigens denk ik dat de avondklok wel degelijk het veronderstelde effect heeft op reducte van besmettingen.
I'll give you something to do
pi_198792845
quote:

[..]

Contacten worden niet vermeden maar vinden op een andere tijdstip plaats.
pi_198792865
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En daar is dan natuurlijk wel onomstotelijk bewijs van.
In Southern Sun
pi_198792878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef galantis het volgende:

[..]

De bewijslast ligt toch echt bij degene die hem in wil voeren. En ik weet niet of 'dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren' nou zo'n sterke onderbouwing is.

Overigens denk ik dat de avondklok wel degelijk het veronderstelde effect heeft op reducte van besmettingen.
Oke, dus RIVM moet laten zien dat de avondklok het aantal contacten verminderd. En dan zijn we akkoord?

Lijkt me niet zo moeilijk.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:10:48 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je hebt altijd mensen die gefrustreerd reageren op handhaving.

Verder staat een boete uitschrijven of waarschuwing geven voor het overtreden van een maatregel niet in verhouding tot wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurd.

Nadenken betekent niet automatisch dat men tot dezelfde conclusie komt als jij.
Jij ziet het niet, ik zie het wel.

Buiten proportionele inperking van de burgerrechten en handhavers die hun kans schoon grijpen om zich autoritair te gedragen of gewoon orders uitvoeren.
Tot op die hoogte is het zeker wel te vergelijken.
1947-2016
pi_198792920
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij ziet het niet, ik zie het wel.

Buiten proportionele inperking van de burgerrechten en handhavers die hun kans schoon grijpen om zich autoritair te gedragen of gewoon orders uitvoeren.
Tot op die hoogte is het zeker wel te vergelijken.
Jij vindt het buitenproportioneel. Dat is geen voldongen feit.
En kap gewoon met die vergelijkingen met de oorlog. Het is zo dommig.
In Southern Sun
pi_198792927
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Een deel zal vast op een ander tijdstip plaatsvinden maar een behoorlijk deel ook niet. Of haal je alles gewoon een paar uur naar voren en ga je maar niet werken.
pi_198792932
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Oke, dus RIVM moet laten zien dat de avondklok het aantal contacten verminderd. En dan zijn we akkoord?

Lijkt me niet zo moeilijk.
Ik weet niet of we dan akkoord zijn omdat er nog genoeg andere bezwaren te verzinnen zijn, maar dan hoeft dat in ieder geval geen punt van discussie meer te zijn en kun je het gaan hebben over de proportionaliteit.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:14:23 #29
5428 crew  miss_sly
pi_198792967
Vergelijkingen met nazipraktijken zijn nu lang genoeg besproken. Vanaf hier niet meer.
pi_198792991
...
  donderdag 1 april 2021 @ 12:15:56 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793006
quote:
Het gaat hier om inperken van burgerrechten. Snap je dat wel? Daarvoor moet je echt wel een vast staand bewijs aanleveren dat die inperking werkt. Een aanname, vermoeden of schatting is echt niet een argument.

Of betekende de vrijheid die je hier genoot tot februari 2020 niks voor je?

quote:

Mensen spreken nog steeds af, nu alleen overdag. Maar dit is juist de logica die gebruikt is en dat zijn allemaal vermoedens. Geen bewijs.
quote:
^O^
1947-2016
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:17:33 #32
5428 crew  miss_sly
pi_198793041
Het is overigens kans schoon zien, of kans grijpen. Niet kans schoon grijpen :P
  donderdag 1 april 2021 @ 12:18:29 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Een deel zal vast op een ander tijdstip plaatsvinden maar een behoorlijk deel ook niet. Of haal je alles gewoon een paar uur naar voren en ga je maar niet werken.
Buren spreken gewoon af op zaterdag met vrienden. Alleen overdag.
Bij etenstijd komt er vaak genoeg volk over de vloer bij mij, ook bij anderen.

Contacten zijn er nog steeds, zijn alleen verplaatst naar voor 2100. Nu voor 2200.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 12:20:07 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Het is overigens kans schoon zien, of kans grijpen. Niet kans schoon grijpen :P
Je snapt wat ik bedoel toch? ;)
1947-2016
pi_198793100
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Contacten zijn er nog steeds, zijn alleen verplaatst naar voor 2100. Nu voor 2200.
Is dit het bewijs ja :D?
In Southern Sun
pi_198793134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef Red_85 het volgende:

Over vals sentiment gesproken. Je was tot februari 2020 ook niet vrij om te doen en laten wat je wilde hoor.
In Southern Sun
pi_198793141
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als diegene die het verzinnen zich er zelf niet aan houden, waarom zou jij dat dan wel doen?
Zelf hebben ze ook schijt.
Omdat je het niet doet voor Hugo de Jonge maar voor het beschikbaar blijven van de zorg.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_198793154
Eigenlijk zijn de resultaten bij een vaccinatiegraad van rond de 50%-60% al zeer positief, dus dan hebben we al die Fieldlabs flauwekul ook niet meer nodig.

Ik denk serieus dat het mogelijk is om vanaf juli weer het oude normaal terug te laten keren, maar goed, dat is wel een kwestie van willen. En daar zitten nog wel wat hobbels op de weg.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 1 april 2021 @ 12:22:52 #39
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198793163
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Over vals sentiment gesproken. Je was tot februari 2020 ook niet vrij om te doen en laten wat je wilde hoor.
Heb jij zo’n strenge vrouw dan? >:)
pi_198793165
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Omdat je het niet doet voor Hugo de Jonge maar voor het beschikbaar blijven van de zorg.
Ho, alleen buiten he. Binnen zijn het geen regels maar adviezen dus gooien we alles overboord want wat kan die Hugo me binnen maken joh.
In Southern Sun
pi_198793178
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Heb jij zo’n strenge vrouw dan? >:)
:D.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 12:23:54 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is dit het bewijs ja :D?
Denk dat het niet alleen bij mij in mijn omgeving zo is.

Maar wat wil je nu eigenlijk iedere keer zeggen met dit soort posts? Dat het niet in jouw wereld herkenbaar is?
1947-2016
pi_198793195
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het gaat hier om inperken van burgerrechten. Snap je dat wel? Daarvoor moet je echt wel een vast staand bewijs aanleveren dat die inperking werkt. Een aanname, vermoeden of schatting is echt niet een argument.

[..]

Mensen spreken nog steeds af, nu alleen overdag
. Maar dit is juist de logica die gebruikt is en dat zijn allemaal vermoedens. Geen bewijs.
[..]

^O^
meeste mensen werken overdag

Ik merk bij mezelf wel dat ik door de maatregel minder sociale contacten heb.
Overigens is de avondklok meer gericht op het samenscholen van jongeren. Dat is kennelijk beter te handhaven met een avondklok.

Zelf vind ik de maatregel buitenproportioneel, maar desondanks wel dat hij gehandhaafd moet worden.
Anders kun je beter een advies geven.
Door maatregelen niet te handhaven krijg je ook wrijving in de maatschappij tussen groepen die zich er wel aan houden en groepen die dat niet doen.
Die laatste krijgt bijvoorbeeld het verwijt dat door hun gedrag de crisis onnodig lang duurt, terwijl degenen die zich wel aan de maatregelen houden worden gezien als deugneusjes of angsthazen.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:25:24 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793220
quote:

[..]

Had je toen ook last van avondklokken, maskerplichten, 1,5meter, had je een stadionverbod, kroegverbod, kon je ook restaurants niet in? Kon je ook niet met meer dan 2 afspreken? Werd je ook uit parken geschopt?

Om maar even een selectie te nemen?
1947-2016
pi_198793222
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar wat wil je nu eigenlijk iedere keer zeggen met dit soort posts? Dat het niet in jouw wereld herkenbaar is?
Ik geloof dat dit iedere keer terugkomt he, dat eigen belevingswereld niet representatief is voor het hele land. Het punt is dat niet iedereen dit doet en daarmee worden hoe je het ook wendt of keert contactmomenten verminderd.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 12:28:03 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793266
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan mag er ook wel wat meer zorg voor de zorg uit den haag komen.

Zoiets als beginnen te prikken zodra de vaccins er zijn en bij de groep starten die het ziekenhuis vooral bezet. Noem maar een idee.
1947-2016
pi_198793287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Had je toen ook last van avondklokken, maskerplichten, 1,5meter, had je een stadionverbod, kroegverbod, kon je ook restaurants niet in? Kon je ook niet met meer dan 2 afspreken? Werd je ook uit parken geschopt?

Om maar even een selectie te nemen?
Ik geloof niet dat ik dat zeg. Wel dat je ook voor februari 2020 regels had (en nog steeds hebt, gelukkig). Die ben je gewend, maar perken ook je vrijheid in. Ook normaal mag je bijvoorbeeld dus geen alcohol drinken in een park en kon je daar ook gewoon een boete voor krijgen.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:29:42 #48
5428 crew  miss_sly
pi_198793312
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Misschien niet alleen in jouw omgeving, maar in de mijne bijvoorbeeld niet. Dus al met al zal het zeker leiden tot minder contacten, maar uiteraard niet alle contacten omdat er wel mensen zijn die hun afspraken verzetten.

Toch kun je je afvragen of zelfs in het geval dat men afspraken verzet, men nog steeds alle afspraken heeft die men anders zou hebben. Immers moet er ook gewerkt worden, bijvoorbeeld. En gesport. En iets met of voor de kinderen. Dus niet iedereen heeft ruimte om onbeperkt alle contacten die men zou hebben te verplaatsen.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:31:33 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793346
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof dat dit iedere keer terugkomt he, dat eigen belevingswereld niet representatief is voor het hele land. Het punt is dat niet iedereen dit doet en daarmee worden hoe je het ook wendt of keert contactmomenten verminderd.
Zal wel iets verminderen, maar niet voorkomen. Want mensen gaan gewoon overdag afspreken.

Dat komt niet alleen voor in mijn belevingswereld heb ik het idee.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 12:33:37 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793389
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik dat zeg. Wel dat je ook voor februari 2020 regels had (en nog steeds hebt, gelukkig). Die ben je gewend, maar perken ook je vrijheid in. Ook normaal mag je bijvoorbeeld dus geen alcohol drinken in een park en kon je daar ook gewoon een boete voor krijgen.
Dat is toch niet te vergelijken met elkaar?
1947-2016
pi_198793416
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zal wel iets verminderen, maar niet voorkomen. Want mensen gaan gewoon overdag afspreken.

Dat komt niet alleen voor in mijn belevingswereld heb ik het idee.
Bij mij is het bijvoorbeeld dus al heel anders, dus 'mensen gaan gewoon overdag afspreken' kun je weglaten want jij kunt niet voor mij spreken.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 12:36:24 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793454
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien niet alleen in jouw omgeving, maar in de mijne bijvoorbeeld niet. Dus al met al zal het zeker leiden tot minder contacten, maar uiteraard niet alle contacten omdat er wel mensen zijn die hun afspraken verzetten.

Toch kun je je afvragen of zelfs in het geval dat men afspraken verzet, men nog steeds alle afspraken heeft die men anders zou hebben. Immers moet er ook gewerkt worden, bijvoorbeeld. En gesport. En iets met of voor de kinderen. Dus niet iedereen heeft ruimte om onbeperkt alle contacten die men zou hebben te verplaatsen.
Maar het voorkomt het niet. Nog steeds komen mensen bij elkaar over de vloer om het op een zuipen te zetten. Want mensen gaan toch wel zoeken naar de mogelijkheid om het wel te doen.

Heb je alsnog contacten.
Het werkt niet waarvoor het bedoeld is, maar is wel een enorme beperking van je burgerrechten. Alles op basis van vermoedens, schattingen en aannames.
1947-2016
pi_198793457
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Best prettig is het hoor, scheelt toch wat eerder vertrekken bij vrienden en familie.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 1 april 2021 @ 12:37:53 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793490
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bij mij is het bijvoorbeeld dus al heel anders, dus 'mensen gaan gewoon overdag afspreken' kun je weglaten want jij kunt niet voor mij spreken.
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Best prettig is het hoor, scheelt toch wat eerder vertrekken bij vrienden en familie.
Dus je spreekt wel af met anderen, nog steeds?
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 12:38:11 #55
14505 OProg
A Life in Music
pi_198793499
Het is toch altijd wel heerlijk hoe dit gaat.

Op het moment dat we niet echt een duidelijk beeld is hoe virusverspreiding gaat in groepen met massa's.
- "Wat belachelijk dat dit nooit onderzocht is. Dat moeten ze toch wel weten! :( "

Op het moment dat ze het gaan onderzoeken nu het kan.
- "Wat belachelijk dat ze dit nu onderzoeken. Ze zeiden toch dat het allemaal weer normaal zou gaan worden! :( "
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 1 april 2021 @ 12:39:34 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793527
quote:
10s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:38 schreef OProg het volgende:
Het is toch altijd wel heerlijk hoe dit gaat.

Op het moment dat we niet echt een duidelijk beeld is hoe virusverspreiding gaat.
- "Wat belachelijk dat dit nooit onderzocht is. Dat moeten ze toch wel weten! :( "

Op het moment dat ze het gaat onderzoeken nu het kan.
- "Wat belachelijk dat ze dit nu onderzoeken. Ze zeiden toch dat het allemaal weer normaal zou gaan worden! :( "
Leren leven met het virus heb ik altijd achter gestaan. Want er is een mogelijkheid dat een vaccin niet aanslaat en om dan voor eeuwig in lockdown te moeten blijven leven?

Nope.
1947-2016
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:40:02 #57
5428 crew  miss_sly
pi_198793534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar het voorkomt het niet. Nog steeds komen mensen bij elkaar over de vloer om het op een zuipen te zetten. Want mensen gaan toch wel zoeken naar de mogelijkheid om het wel te doen.

Heb je alsnog contacten.
Het werkt niet waarvoor het bedoeld is, maar is wel een enorme beperking van je burgerrechten. Alles op basis van vermoedens, schattingen en aannames.
Je gaat veel te kort door de bocht.

Zoals ik zeg: niet iedereen verplaatst iedere afspraak dan maar naar een ander moment. Ook mensen die wel verplaatsen, zullen niet alles kunnen verplaatsen. Dus voorkom je contactmomenten.
Daarnaast zouden ze misschien anders met 8 man afspreken, nu met 4, bijvoorbeeld. Omdat niet iedereen op het aangepaste moment kan, bijvoorbeeld door werk. Of kinderen. Dus voorkomt het contactmomenten.

Het is ook nooit de bedoeling geweest, met geen enkele maatregelen, om alle contacten te voorkomen. Dat is ook niet wenselijk en menselijk. Het is de bedoeling om het aantal contacten te beperken. En ik geloof er niets van dat dat helemaal niet lukt met al die maatregelen, waaronder de avondklok.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:40:26 #58
5428 crew  miss_sly
pi_198793543
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn twee users, he.
pi_198793548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb je alsnog contacten.
Minder contacten is minder besmettingen. Al is het maar 10%. JIj zegt dat iedereen in jou omgeving net zoveel contacten heeft. Klinkt ongeloofwaardig, maar prima.

Ik zeg dat er in mijn omgeving wel veel minder contacten zijn. Al met al hebben we dus samen in totaal dus al minder contacten. Kortom het werkt wel, alleen wellicht weegt het niet op tegen de last die we ervan hebben.
pi_198793585
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Ja hoor, dat is overigens een andere user, maar natuurlijk spreek ik nog steeds af met anderen. Wel (veel) minder. Opzet geslaagd dus.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 12:43:12 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793599
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zijn twee users, he.
Fuck, ik zie het nu door het blauwe.

Mr en Da_ wtf...
1947-2016
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:45:49 #62
5428 crew  miss_sly
pi_198793657
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mr en Da_ wtf...
Dat vermoeden had ik al :D
  donderdag 1 april 2021 @ 12:47:33 #63
14505 OProg
A Life in Music
pi_198793700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Leren leven met het virus heb ik altijd achter gestaan. Want er is een mogelijkheid dat een vaccin niet aanslaat en om dan voor eeuwig in lockdown te moeten blijven leven?

Nope.
Wat is "leren leven met het virus?". En omdat ze nu onderzoek doen wil het zeggen dat het dus als doel heeft om te kijken hoe je eeuwig in lockdown moet blijven leven?

We zitten al vanaf het begin van de pandemie in de situatie dat veel maatregelen komen op basis van een onderzoek uit 1930 van William F. Wells.

Dit zijn de uitgelezen kansen om toch te kijken of er meer informatie ingewonnen kan worden. Het probleem van deze pandemie is een beetje dat het een soort van schieten met een kanon op een mug is omdat er kennis ontbreekt.

Misschien ontdekken ze voor een volgende pandemie wel dat je met veel minder maar meer doelgerichte maatregelen een volgende keer het veel beter leefbaar kan houden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  donderdag 1 april 2021 @ 12:49:54 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793738
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja hoor, dat is overigens een andere user, maar natuurlijk spreek ik nog steeds af met anderen. Wel (veel) minder. Opzet geslaagd dus.
Zit meer in deze situatie dus voor mij maakt het geen verschil.

Maar zie/hoor/lees wel overal dat mensen nog samenkomen.

Mensen vinden toch wel een weg. Ik ook. Bij mij komen vrienden/familie ook nog steeds over de vloer en in bij hun eens in de zoveel tijd. Alleen nu niet om 3/4 uur te zuipen, maar wel om 3/4 uur mee te komen eten.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 12:50:06 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198793739
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mr en Da_ wtf...
Hey een foutje kan iedereen maken, we zijn pas een jaartje bezig :')
pi_198793822
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zit meer in deze situatie dus voor mij maakt het geen verschil.
[ afbeelding ]
Maar zie/hoor/lees wel overal dat mensen nog samenkomen.

Mensen vinden toch wel een weg. Ik ook. Bij mij komen vrienden/familie ook nog steeds over de vloer en in bij hun eens in de zoveel tijd. Alleen nu niet om 3/4 uur te zuipen, maar wel om 3/4 uur mee te komen eten.
Je gaat er echt nog steeds compleet aan voorbij dat er genoeg mensen zijn die het minder doen dan zonder avondklok.
In Southern Sun
pi_198793829
quote:
10s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hey een foutje kan iedereen maken, we zijn pas een jaartje bezig :')
_O-.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 12:55:17 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793842
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:47 schreef OProg het volgende:
Wat is "leren leven met het virus?".
Hoe je met bepaalde minimale maatregelen zoveel mogelijk maatschappij kan open laten.
ipv dit kansloze gemagniet en enorme schade berokkenen aan de maatschappij.

Wees creatief. Bijvoorbeeld nu met de niet essentiele winkels. Die kunnen makkelijk open met looproutes, max aantal bezoekers, schermen of wat dan ook. Nee, nu eerst 4 uur van te voren een afspraak maken zodat nog niemand komt.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 12:56:07 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793854
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je gaat er echt nog steeds compleet aan voorbij dat er genoeg mensen zijn die het minder doen dan zonder avondklok.
Klopt want of het nu echt zoveel minder is...
1947-2016
pi_198793919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt want of het nu echt zoveel minder is...
Nee ok, heel Nederland ligt als ik jou moet geloven iedere zaterdag en zondagmiddag laveloos op de bank bij de buren.

Ik geef het op.
In Southern Sun
pi_198793923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan mag er ook wel wat meer zorg voor de zorg uit den haag komen.

Zoiets als beginnen te prikken zodra de vaccins er zijn en bij de groep starten die het ziekenhuis vooral bezet. Noem maar een idee.
Ik vraag me echt af waarom je steeds terug komt op wat 'den haag' dan maar zou moeten doen.

Als jouw huis in de fik staat, ga je dan ook met je handen in je zakken buiten op de stoep staan want ja, de brandweer is er toch ook nog niet? Of misschien ga je zelfs wel zelf olie op het vuur gooien, want die stomme brandweer toch?

Ik vind het echt bijzonder om een pandemie en de bestrijding daarvan om te toveren in een spelletje burgers versus regering.
pi_198793939
Straks als Mark R aftreed, dan is Hugo premier :P
  donderdag 1 april 2021 @ 13:02:01 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793961
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Straks als Mark R aftreed, dan is Hugo premier :P
Hugo de MP en Minister van VWS zou wel wat zijn
pi_198794033
quote:

[..]

Dat is inderdaad een prima vergelijking met vanaf 22:00 of 21:00 in je eigen huis opgesloten zitten. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 13:09:19 #76
5428 crew  miss_sly
pi_198794080
In ieder geval heeft de Efteling ook niet stilgezeten en gewerkt aan veilig open kunnen:

*O*
pi_198794112
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een prima vergelijking met vanaf 22:00 of 22:00 in je eigen huis opgesloten zitten. :')
Wat moet het voor de avondklok druk zijn geweest buiten na 22.00 uur.
Nou was ik vrij vaak buiten na 22.00 uur, maar is me toch nooit opgevallen.

'Opgesloten' :').
In Southern Sun
pi_198794166
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:09 schreef miss_sly het volgende:
In ieder geval heeft de Efteling ook niet stilgezeten en gewerkt aan veilig open kunnen:

*O*
Tegen de tijd dat ze weer een keer open kunnen zullen die maatregelen spoedig overbodig zijn, of dat mogen we hopen tenminste.
blablablabla
pi_198794212
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat ze weer een keer open kunnen zullen die maatregelen spoedig overbodig zijn, of dat mogen we hopen tenminste.
Morgen is het geen 1 april meer dus ik denk dat ze dan al overbodig zijn :+.
In Southern Sun
pi_198794236
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een prima vergelijking met vanaf 22:00 of 21:00 in je eigen huis opgesloten zitten. :')
Kwam je dan zo vaak na 22:00 nog buiten? Of is het meer het gevoel dat het nu niet mag?
pi_198794241
Situatie op de basisscholen begint redelijk zorgwekkend te worden.
quote:
Op dit moment zijn er zo’n 400 coronaclusters actief op basisscholen, wat betekent dat er drie of meer personen besmet zijn. Er kunnen ook meerdere clusters op één school bestaan.
Mijn zus woont in een kutdorp ergens op de Veluwe en daar zijn de scholen gewoon dicht want halve klassen besmet. Vraag me af of dat kinderen nou ook elkaar besmetten of niet je krijgt het idee dat ze maar weer wat aankloten.
blablablabla
pi_198794270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Morgen is het geen 1 april meer dus ik denk dat ze dan al overbodig zijn :+.
Oh het is een een april grap, heb die video verder niet bekeken heb geen wifi hier.
blablablabla
pi_198794281
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Questular het volgende:

[..]

Kwam je dan zo vaak na 22:00 nog buiten? Of is het meer het gevoel dat het nu niet mag?
Ik denk dat het voor veel mensen inderdaad dat laatste is. Je wil de optie hebben om het te kunnen doen; dat hoorde tot voorheen toch wel bij de vrijheid die we gewent waren. Avondklok raakt mij zelf helemaal niet, maar ik vind wel dat het een van de eerste maatregelen moet zijn die ze de prullenbak ingooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2021 13:20:27 ]
pi_198794309
De enige reden waarom we het, dik een jaar in de pandemie, in Europa overigens nog steeds alleen maar over jojo-lockdowns, ophokplichten, avondklokken en bezoekverboden kunnen praten (en dat nog tot ver na de lockdownzomer van 2021 zullen blijven doen) is omdat men totaal verrekte een fatsoenlijke vaccinatiecampagne op poten te zetten en voldoende vaccins te bestellen.

Tegen de tijd dat de in de VS wonende zus van m'n vriendin beide vaccindoses al gehad heeft zitten wij in Europa nog altijd in een lockdown alsof we een derdewereldcontinent zijn dat zich geen vaccins kan veroorloven. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198794315
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Elan het volgende:
Situatie op de basisscholen begint redelijk zorgwekkend te worden.
[..]

Mijn zus woont in een kutdorp ergens op de Veluwe en daar zijn de scholen gewoon dicht want halve klassen besmet. Vraag me af of dat kinderen nou ook elkaar besmetten of niet je krijgt het idee dat ze maar weer wat aankloten.
Tuurlijk doen ze dat. Leraren, ouders in risicogroepen en opa's en oma's zijn allang weggezet als verwaarloosbaar risico.
pi_198794340
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor veel mensen inderdaad dat laatste is. Je wil de optie hebben om het te kunnen doen; dat hoorde tot voorheen toch wel bij de vrijheid die we gewent waren. Avondklok raakt mij zelf helemaal niet, maar ik vind wel dat het een van de eerste maatregelen moet zijn die ze de prullenbak ingooien.
Vind ik ook. Ook al zou ik zelf liever versoepelingen willen zien in het binnensporten en de detailhandel/horeca is de avondklok wel iets waar ze z.s.m. moeten stoppen.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 13:23:16 #87
5428 crew  miss_sly
pi_198794347
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat mensen het niet met de avondklok eens zijn, kan ik best begrijpen.
Ik snap alleen echt het opgesloten gevoel niet. Ik zit niet 's avonds op de bank te kijken hoe de klok langzaaam naar 21 en nu dus naar 22 uur kruipt om vanaf dat moment te denken "ik mag mijn huis niet meer uit". Doorgaans ben ik gewoon thuis, dus wat maakt het uit? En als we dan eens afspreken, mja, dan houden we de tijd in de gaten om op tijd thuis te zijn.
pi_198794354
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Questular het volgende:

[..]

Als ik vrienden bezocht of bier ging brouwen met vrienden werd het gewoon laat.
pi_198794373
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als ik vrienden bezocht of bier ging brouwen met vrienden werd het gewoon laat.
Bier brouwen zou sowieso als vitaal beroep moeten worden aangemerkt. Ook al is het hobbymatig.
pi_198794381
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:22 schreef Questular het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ook al zou ik zelf liever versoepelingen willen zien in het binnensporten en de detailhandel/horeca is de avondklok wel iets waar ze z.s.m. moeten stoppen.
Ja, persoonlijk zie ik ook het liefst dat er overdag weer wat meer mogelijkheden zijn. Openen van detailhanden en de horeca zou ook mijn voorkeur hebben als je zou moeten kiezen. Maar dat is puur uit egoïsme natuurlijk; die avondklok raakt me niet. Dichte detailhandel en horeca wel.
pi_198794460
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat mensen het niet met de avondklok eens zijn, kan ik best begrijpen.
Ik snap alleen echt het opgesloten gevoel niet. Ik zit niet 's avonds op de bank te kijken hoe de klok langzaaam naar 21 en nu dus naar 22 uur kruipt om vanaf dat moment te denken "ik mag mijn huis niet meer uit". Doorgaans ben ik gewoon thuis, dus wat maakt het uit? En als we dan eens afspreken, mja, dan houden we de tijd in de gaten om op tijd thuis te zijn.
Ja, maar dat is jouw situatie dus. Hier thuis net zo overigens.

Maar dat werkt niet zo voor iedereen. Er zijn nou eenmaal mensen die wel meer buiten kwamen of het wél heel erg missen. Dan kan ik me best voorstellen dat dat voelt alsof je opgesloten bent. Want als je je aan de regels wil houden is dat natuurlijk ook gewoon zo. Natuurlijk kan je toch naar buiten, maar niet binnen de regels.

Iedereen is anders en zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2021 13:27:38 ]
  donderdag 1 april 2021 @ 13:27:09 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198794465
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
De enige reden waarom we het, dik een jaar in de pandemie, in Europa overigens nog steeds alleen maar over jojo-lockdowns, ophokplichten, avondklokken en bezoekverboden kunnen praten (en dat nog tot ver na de lockdownzomer van 2021 zullen blijven doen) is omdat men totaal verrekte een fatsoenlijke vaccinatiecampagne op poten te zetten en voldoende vaccins te bestellen.

Tegen de tijd dat de in de VS wonende zus van m'n vriendin beide vaccindoses al gehad heeft zitten wij in Europa nog altijd in een lockdown alsof we een derdewereldcontinent zijn dat zich geen vaccins kan veroorloven. :')
We zitten sinds vandaag in het magische Q2, het kwartaal waarin ons gouden bergen zijn beloofd door Hugo en co. Veel meer vaccins, veel sneller vaccineren. We gaan de zonnige en warme maanden tegemoet. Ze moeten het nu maar eens gaan waarmaken. Als we straks in juli nog steeds dezelfde discussies voeren als de voorbije paar maanden -dan is het echt gigantisch verkeerd gegaan ergens.
pi_198794648
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, maar dat is jouw situatie dus. Hier thuis net zo overigens.

Maar dat werkt niet zo voor iedereen. Er zijn nou eenmaal mensen die wel meer buiten kwamen of het wél heel erg missen. Dan kan ik me best voorstellen dat dat voelt alsof je opgesloten bent. Want als je je aan de regels wil houden is dat natuurlijk ook gewoon zo. Natuurlijk kan je toch naar buiten, maar niet binnen de regels.

Iedereen is anders en zo.
Prima regel dus, als zoveel mensen er last van hebben :).
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 13:35:14 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198794671
wie heeft er op Rutte gestemd?
pi_198794775
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Prima regel dus, als zoveel mensen er last van hebben :).
Ik heb het niet over ‘zoveel’ mensen. Ik zeg enkel dat er mensen zijn die er wèl door geraakt worden.
pi_198794804
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:35 schreef THEFXR het volgende:
Mark Teflon Rutte. Komt hier gewoon mee weg hoor. 100%
pi_198794829
quote:
In ieder geval een collega van mij. Ik vroeg hem wat hij ging stemmen en hij zei heel trots "Ja, op Rutte!"

Slimme vent is het wel, maar tegelijkertijd zo ontzettend dom. Wat is nou die appeal?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198794839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het niet over ‘zoveel’ mensen. Ik zeg enkel dat er mensen zijn die er wèl door geraakt worden.
En voor die mensen is het, zoals bij iedere maatregel er mensen zijn die getroffen worden, bijzonder vervelend.

De mensen die het niet raakt maar alleen maar uit principe roepen dat ze 'opgesloten' worden zijn vooral vermoeiend.
In Southern Sun
pi_198795078
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We zitten sinds vandaag in het magische Q2, het kwartaal waarin ons gouden bergen zijn beloofd door Hugo en co. Veel meer vaccins, veel sneller vaccineren. We gaan de zonnige en warme maanden tegemoet. Ze moeten het nu maar eens gaan waarmaken. Als we straks in juli nog steeds dezelfde discussies voeren als de voorbije paar maanden -dan is het echt gigantisch verkeerd gegaan ergens.
Nederland, Duitsland, België, Frankrijk enz. enz. zitten in juli nog gewoon in een lockdown, het zou me niet eens verbazen wanneer in Nederland nog zelfs een avond-/nachtklok van kracht is gedurende de zomer.

De EU heeft werkelijk gi-gan-tisch gefaald bij de inkooponderhandelingen met de pharmaboeren en heeft daarna uit pure rancune een klimaat gecreëerd waarbij zich amper nog iemand met AZ wil laten vaccineren.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 01-04-2021 13:56:35 ]
  donderdag 1 april 2021 @ 13:50:31 #100
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198795109
quote:
Ik heb daar geen actieve herinnering aan :')
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198795166
Typerend dat dit artikel van vanmorgen hier nog helemaal niet voorbij is gekomen:

quote:
Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen
Goed nieuws: vaccinatie tegen corona beschermt niet enkel de ingeënte persoon zelf, maar voorkomt ook besmetting van anderen, blijkt uit een nieuwe studie van het Amerikaanse RIVM. Immunoloog Ger Rijkers spreekt van bijzonder goed nieuws.
https://www.ad.nl/binnenl(...)gn=socialsharing_web
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 13:53:20 #102
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198795199
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:50 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ik heb daar geen actieve herinnering aan :')
Mijn herinnering is ook verkeerd denk ik. Maar dat kan ik me niet meer herinneren.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 1 april 2021 @ 13:54:07 #103
445514 DonDruiper
pi_198795224
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Typerend dat dit artikel van vanmorgen hier nog helemaal niet voorbij is gekomen:
[..]

Heel raar, want dat is ontzettend goed nieuws.

Een gamechanger zelfs.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198795282
quote:
[..]

Goed nieuws voor de landen waar daadwerkelijk voldoende gevaccineerd wordt, maar in de EU lockdownt en avondklokt men het virus wel de wereld uit! :')
pi_198795291
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Goed nieuws voor de landen waar daadwerkelijk voldoende gevaccineerd wordt, maar in de EU lockdownt en avondklokt men het virus wel de wereld uit! :')
Dat bedoel ik, typerend.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 13:56:37 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198795292
Rutte krijgt zonder vaccin geheugen verlies, knap hoor.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:57:08 #107
445514 DonDruiper
pi_198795305
Waarom hebben de 2e kamer leden geen mondkapje op als ze lopen of staan en niet spreken?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198795335
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, typerend.
De epic fail met de vaccininkopen is inderdaad typerend voor de EU en de Europese overheden.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 13:58:22 #109
5428 crew  miss_sly
pi_198795352
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Inderdaad, er is nog geen vaccin in EU binnengekomen en in een arm gezet. Ze willen alleen maar lockdowns en een continent economisch naar de kloten. Hun grootste wens.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:59:55 #110
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198795400
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom hebben de 2e kamer leden geen mondkapje op als ze lopen of staan en niet spreken?
uitzonderings regel
  donderdag 1 april 2021 @ 14:00:57 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198795427
quote:
Omdat zij stiekem in augustus vorig jaar al met Sputnik zijn geïnjecteerd.
  donderdag 1 april 2021 @ 14:01:39 #112
445514 DonDruiper
pi_198795460
.

[ Bericht 96% gewijzigd door DonDruiper op 01-04-2021 14:01:56 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198795727
twitter

+61 nieuwe op de IC, hoogst aantal sinds eind December :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198795787
quote:
[..]

Win Win dus! Vaccineren maar! :)
pi_198795825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef THEFXR het volgende:
Rutte krijgt zonder vaccin geheugen verlies, knap hoor.
Je zou denken dat het misschien door zijn mondkapje komt maar die heeft hij ook nooit op.
Alpha kenny one
  donderdag 1 april 2021 @ 14:13:20 #116
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198795848
ik hoop dat met Rutte ook de avondklok vernietigd wordt, figuurlijk gesproken
  donderdag 1 april 2021 @ 14:14:34 #117
14505 OProg
A Life in Music
pi_198795887
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

+61 nieuwe op de IC, hoogst aantal sinds eind December :{
Niet best inderdaad. Gelet op dat ik in mijn omgeving steeds meer berichten krijg van uitnodigingen van mensen die een grote kans zouden hebben op IC en kliniek-opname duim ik maar dat dit 1 van de hoogste dagen van deze periode gaat blijven.
pi_198795895
quote:
[..]

Mooi nieuws. Ik begrijp nog niet hoe ze van 90% naar 'niet meer overdragen' komen, maar in de praktijk zal dit ook weer weinig verschil maken.
  donderdag 1 april 2021 @ 14:23:06 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198796166
Had iemand al gezien dat het aantal geplande prikken op het coronadashboard deze week is verlaagd naar 433K?

Dit was begin deze week nog boven de 500K.
pi_198796223
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat moet het voor de avondklok druk zijn geweest buiten na 22.00 uur.
Nou was ik vrij vaak buiten na 22.00 uur, maar is me toch nooit opgevallen.

'Opgesloten' :').
Omdat het dan over uren verspreid was. De een ging om 22.00 naar huis, 23.00, 00.00 enz. Ook doordeweeks, bijvoorbeeld met sporten, uit eten gaan, bezoekje bij vrienden of familie etc. Dus echt onzin om te zeggen dat er toen niemand op straat was.
pi_198796284
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Had iemand al gezien dat het aantal geplande prikken op het coronadashboard deze week is verlaagd naar 433K?

Dit was begin deze week nog boven de 500K.
OF komt dat door de capaciteit van de afgelopen dagen die gemiddeld 62k was en dat wordt doorberekend?
pi_198796351
quote:
Omdat mondkapjes onzin zijn.
pi_198796372
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Omdat het dan over uren verspreid was. De een ging om 22.00 naar huis, 23.00, 00.00 enz. Ook doordeweeks, bijvoorbeeld met sporten, uit eten gaan, bezoekje bij vrienden of familie etc. Dus echt onzin om te zeggen dat er toen niemand op straat was.
Nee joh, het is nu overal veel en veel drukker dan voor het griepje, viel echt op gisteren.
pi_198796373
quote:
[..]

quote:
Behalve vanochtend dan.
pi_198796401
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Je mocht ook voor de avondklok al niet uit eten maar ok.
In Southern Sun
pi_198796448
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je mocht ook voor de avondklok al niet uit eten maar ok.
Zoals ik het las ging het over het verschil met februari 2020. Dat toen iedereen al 's avonds binnen zat, werd er gezegd.
pi_198796465
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

OF komt dat door de capaciteit van de afgelopen dagen die gemiddeld 62k was en dat wordt doorberekend?
Ik vrees eerder dat die 433 nu het maximaal haalbare is. Zal vermoedelijk nog verder omlaag gaan gedurende de week.
pi_198796470
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

Behalve vanochtend dan.
Ah nice, ik had gezocht maar niets gevonden ^O^.
Fijn dat het nu niet meer ondergesneeuwd is.
In Southern Sun
pi_198796570
Ben benieuwd of we vandaag wat lager zitten met de cijfers. Als er een seizoenseffect is zou het sterk moeten dalen de komende weken (net zoals vorig jaar).
pi_198796581
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zoals ik het las ging het over het verschil met februari 2020. Dat toen iedereen al 's avonds binnen zat, werd er gezegd.
Dat was wat anders. Hier ging het letterlijk om voor de avondklok.

Anderzijds wil ik die ook wel aan hoor, in het normale leven is het ook overdreven te stellen dat er heel veel mensen op straat zijn na 22.00 uur. Dat lijkt me geen hogere wiskunde. Ze zijn er, natuurlijk, maar de gemiddelde Nederlander zit om 22.00 uur echt wel binnen.
In Southern Sun
pi_198796603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:31 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik vrees eerder dat die 433 nu het maximaal haalbare is. Zal vermoedelijk nog verder omlaag gaan gedurende de week.
Ik vind persoonlijk bijna 90% van het beoogde nog wel redelijk binnen de marge.. als je het die week daarop dan maar goed kan maken en niet elke week 10% verliest natuurlijk.
pi_198796617
Maar inderdaad, ik ben dan blijkbaar een crimineel. In het weekend ga ik bij vrienden eten en drinken en blijf daar slapen (deed ik meestal toch al vanwege alcohol en autorijden), en doordeweeks ga ik ook nog steeds op pad. Dan vul ik een werkgeversverklaring in. Als ZZP'er kan ik dat zelf.

Maar het blijft de meest onzinnige kutmaatregel ooit. Vooral voor mensen die 's avonds sporten etc. Dat zijn er toch veel.
pi_198796635
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd of we vandaag wat lager zitten met de cijfers. Als er een seizoenseffect is zou het sterk moeten dalen de komende weken (net zoals vorig jaar).
Als we het van de temperatuur moeten hebben dan gaat dat nog wel even duren. Drie dagen warm en vanaf morgen ronduit koud voor de tijd van het jaar.
pi_198796661
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Anderzijds wil ik die ook wel aan hoor, in het normale leven is het ook overdreven te stellen dat er heel veel mensen op straat zijn na 22.00 uur. Dat lijkt me geen hogere wiskunde. Ze zijn er, natuurlijk, maar de gemiddelde Nederlander zit om 22.00 uur echt wel binnen.
Nee joh, weet je wel hoeveel voetbalclubs er al een paar keer doordeweeks 's avonds trainen tot die tijd en daarna nog een pilsje in de kantine (vroeger dan he.). En hoeveel restaurants er elke dag vol zaten.
pi_198796675
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk bijna 90% van het beoogde nog wel redelijk binnen de marge.. als je het die week daarop dan maar goed kan maken en niet elke week 10% verliest natuurlijk.
We liepen al een miljoen prikken achter...... Dat is nu nog meer geworden toch? Of wat die 500K al inclusief het inhalen van een deel van de achterstand?
pi_198796727
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]

We liepen al een miljoen prikken achter...... Dat is nu nog meer geworden toch? Of wat die 500K al inclusief het inhalen van een deel van de achterstand?
Goeie vraag, geen idee eigenlijk.. (hieronder te zien lopen we inderdaad ongeveer 1 miljoen prikken achter.)

twitter
pi_198796774
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee joh, weet je wel hoeveel voetbalclubs er al een paar keer doordeweeks 's avonds trainen tot die tijd en daarna nog een pilsje in de kantine (vroeger dan he.). En hoeveel restaurants er elke dag vol zaten.
Dat weet ik maar al te goed, helaas ;(.
Maar om een uur of 22, of als er voetbal op tv is later, gaat iedereen langzaam naar huis want morgen weer werken. En hoeveel mensen kom je dan tegen op straat als je naar huis fietst? Kom op, laten we nou niet doen alsof volksstammen op een dinsdagavond na 22 uur nog de straat op gaan.
In Southern Sun
pi_198796874
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goeie vraag, geen idee eigenlijk.. (hieronder te zien lopen we inderdaad ongeveer 1 miljoen prikken achter.)

[ twitter ]
Dat aanpassen van die aantallen voor deze week is wellicht ook geen toeval dat ze dat nu doen.

Op de 1 of andere manier twittert Hugo nooit een bericht dat ze zojuist precies een miljoen prikken achterlopen. heel gek.
  donderdag 1 april 2021 @ 14:41:21 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198796876
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ twitter ]
Meer dan 6 miljoen op 1 mei is ook al afgezwakt tot 4 miljoen door Hugo.
pi_198796918
Lekker boeiend hoeveel prikken er zijn gezet :')
pi_198796921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Inderdaad, er is nog geen vaccin in EU binnengekomen en in een arm gezet. Ze willen alleen maar lockdowns en een continent economisch naar de kloten. Hun grootste wens.
Er worden in de hele EU dagelijks amper meer vaccinaties gezet dan in het verenigd koninkrijk. :')

Als de happy few en hun politieke onderknuppels slechter zouden worden van een economische crisis, zouden zulke crises eenvoudigweg niet bestaan...
  donderdag 1 april 2021 @ 14:43:33 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198796967
er heerst een virus in de 2de kamer, het Rutte virus.
geen vaccin voor bekend
  donderdag 1 april 2021 @ 14:44:46 #143
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198797019
Dinsdag toen ik na een avondje vissen om klokslag 21:00 uur thuis was, leek het wel spitsuur om 20:50 uur op de wegen waar het overdag rustig is.
Waar zijn we toch in hemelsnaam mee bezig?
Waar komen al die mensen vandaan op dat tijdstip?
pi_198797024
Geen paniek. Present.
pi_198797054
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:

Op de 1 of andere manier twittert Hugo nooit een bericht dat ze zojuist precies een miljoen prikken achterlopen. heel gek.
Nee maar het is niet dat het gemeengoed is om dit wel te doen natuurlijk.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 14:51:06 #146
236264 crew  capricia
pi_198797250
kappen met dat gesneer op elkaar
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_198797258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Meer dan 6 miljoen op 1 mei is ook al afgezwakt tot 4 miljoen door Hugo.
Dat zou wel rampzalig zijn, dat betekent dat het huidige dipje systematisch is en niet veroorzaakt door de uitgleider met de AZ-stop. (een blunder die genoeg zou moeten zijn voor opstappen trouwens maar goed).
  donderdag 1 april 2021 @ 14:53:42 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198797345
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zou wel rampzalig zijn, dat betekent dat het huidige dipje systematisch is en niet veroorzaakt door de uitgleider met de AZ-stop. (een blunder die genoeg zou moeten zijn voor opstappen trouwens maar goed).
Tja, we staan nu op 2,5 miljoen, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe we binnen 4 weken op meer dan pakweg 4 miljoen kunnen staan bij de huidige priksnelheden.
pi_198797373
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Stel Hugo neemt zijn verantwoordelijkheid en stapt op, denk je dan echt dat iemand anders even het stokje over kan nemen en zonder problemen even al die prikjes laat zetten?
Volgens mij kunnen we het beter uitzitten.
pi_198797375
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tja, we staan nu op 2,5 miljoen, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe we binnen 4 weken op meer dan pakweg 4 miljoen kunnen staan bij de huidige priksnelheden.
De belofte was dat de snelheid omhoog zou gaan. Dat moet ook wel, de groepen die nu aan de beurt zijn zijn heel groot.
  donderdag 1 april 2021 @ 14:54:29 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198797377
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef capricia het volgende:
[Info] kappen met dat gesneer op elkaar[/info]
lijkt hier ook de 2e kamer wel
pi_198797386
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat we in de aankomende weken substantieel meer vaccins binnen krijgen. Als de bewaartijd dan ook drastisch omlaag gaat én het afsprakensysteem beter gaat werken ZOU HET EVENTUEEL NOG KUNNEN :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 01-04-2021 15:02:44 ]
pi_198797401
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Questular het volgende:

[..]

Stel Hugo neemt zijn verantwoordelijkheid en stapt op, denk je dan echt dat iemand anders even het stokje over kan nemen en zonder problemen even al die prikjes laat zetten?
Ja, want Hugo is inmiddels netto negatief voor de vaccinaties. Een nieuw iemand zou meteen de suggestie van Kuipers aannemen en eerste prikken gaan zetten. En de kans op een volgende blunder blijft gewoon aanwezig.
pi_198797411
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef capricia het volgende:
[Info] kappen met dat gesneer op elkaar[/info]
Deden ze het weer? :(
Je kan ze ook niet alleen laten hier he?! :N ;)
pi_198797414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

lijkt hier ook de 2e kamer wel
Hier worden bronnen ook vaak niet prijs gegeven :+.
In Southern Sun
pi_198797440
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, want Hugo is inmiddels netto negatief voor de vaccinaties. Een nieuw iemand zou meteen de suggestie van Kuipers aannemen en eerste prikken gaan zetten. En de kans op een volgende blunder blijft gewoon aanwezig.
Wishful thinking lijkt me dit.
  donderdag 1 april 2021 @ 14:56:46 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198797443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat we in de aankomende weken substantieel meer vaccins binnen krijgen. Als de bewaarheid dan ook drastisch omlaag gaat én het afsprakensysteem beter gaat werken ZOU HET EVENTUEEL NOG KUNNEN :')
Ja, helaas is de priksnelheid afhankelijk van meerdere factoren.
pi_198797461
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef Questular het volgende:

[..]

Wishful thinking lijkt me dit.
Het lijkt me eerder wishful thinking dat Hugo niet weer gruwelijk de fout in gaat.
pi_198797464
twitter

Nieuws van Pfizer zelf. Na 6 maanden werkt hun vaccin nog steeds prima ook op de Zuid-Afrikaanse variant.
pi_198797516
quote:

[..]

Het is wellicht allemaal niet zo makkelijk als het lijkt. Maar hij heeft een jaar de tijd gehad. Hij heeft hulp aangeboden gekregen vanuit alle kanten. Er is in de kamer aangeboden om er iemand naast te zetten, maar dat wilde hij niet. Ziekenhuizen hebben hun hulp aangeboden. Er is vanaf het begin gezegd om het niet te ingewikkeld te maken, maar meneer wilde zijn kindjes (RIVM en GGD) niet passeren terwijl die al tijden met elkaar overhoop liggen.

Dat miljoen op voorraad had nu al bij de ziekenhuizen kunnen liggen en had al lang bij mensen in de bovenarm kunnen zitten.

Nu ontslaan zou voor het resultaat niet veel uitmaken wellicht, maar dat verdiend hij wel.
pi_198797648
twitter

Voor zometeen :)
  Redactie Frontpage donderdag 1 april 2021 @ 15:05:54 #162
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198797698
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Voor zometeen :)
Een lage 8k dus waarschijnlijk?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198797731
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Een lage 8k dus waarschijnlijk?
Dat zou top zijn ja.. 8-8,5k denk ik zoiets.
pi_198797738
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef ipa84 het volgende:
Nieuws van Pfizer zelf. Na 6 maanden werkt hun vaccin nog steeds prima ook op de Zuid-Afrikaanse variant.
Nou, als je het mij vraagt is die hele mutatiepaniek volledig gebaseerd op angst, als in de groepspsychologie die gaande is. Denk echt wel dat we flink safe zijn straks.

Die Spike-eiwitten zijn evolutionair erg geconserveerd, die gaan echt niet zo maar van de hak op de tak dusdanig muteren dat een vaccin niet meer werkbaar is.
pi_198797753
Rutte stapt (misschien) op
Kroegen open *G*
pi_198797800
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:08 schreef Houtenbeen het volgende:
Rutte stapt (misschien) op
Kroegen open *G*
Zouden mensen serieus zo denken? :')
pi_198797815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zouden mensen serieus zo denken? :')
Nee, maar de kroegen moeten sowieso open.
pi_198797835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, de jeugd zit in het algemeen in het weekend binnen rond die tijd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 1 april 2021 @ 15:12:41 #169
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198797868
FOK!ers be like: COR & POL om 15:15

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_198797906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ja, de jeugd zit in het algemeen in het weekend binnen rond die tijd.
Stom. Vergeten dat de jeugd de gemiddelde Nederlander is.
In Southern Sun
pi_198797945
Update van 1 april:

- 7.827 nieuw gemelde positieve testen
- 276 nieuwe ziekenhuisopnames
- 61 nieuwe IC-opnames
- 21 nieuwe overlijdens
  donderdag 1 april 2021 @ 15:15:56 #172
22565 asco
Los in deze tent
pi_198797954
FEEST
pi_198797960
twitter
pi_198797964
Verder gedaald richting 5,5% *O*
  Redactie Frontpage donderdag 1 april 2021 @ 15:16:11 #175
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198797968
#COVID19NL

Positief getest: 7.882
Totaal: 1.280.443 (+7.827 ivm -55 corr.)

Perc. positief 28 mrt - 30 mrt: 8,4%

Opgenomen: 276
Huidig: 1.639 (-14)

Opgenomen op IC: 61
Huidig: 688 (+7)

Overleden: 22
Totaal: 16.559
https://twitter.com/mzelst/status/1377610702945460228
_____
pi_198797971
Kroegen open *G* B:)B *O*
pi_198797978
Niet goed niet slecht. Same old same old.
pi_198797982
En weer terug naar POL w/
  donderdag 1 april 2021 @ 15:16:58 #179
342627 tja77
pi_198797993
Topcijfers, jammer van die toename op de IC
pi_198798017
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:16 schreef Houtenbeen het volgende:
En weer terug naar POL w/
Mag die hont daar wel?
  donderdag 1 april 2021 @ 15:17:52 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198798020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt mij een gevalletje kroegen open.
pi_198798035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Mag die hont daar wel?
geen idee, probeer het
pi_198798057
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Stom. Vergeten dat de jeugd de gemiddelde Nederlander is.
Voetbalwedstrijden, cafés, restaurants. Ook plekken waar de meer gemiddelde Nederlander te vinden zal zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198798060
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit lijkt mij een gevalletje kroegen open.
Dat lijkt jou in alle gevalletjes toch? :D ;)
  donderdag 1 april 2021 @ 15:19:21 #185
342627 tja77
pi_198798068
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Mag die hont daar wel?
Ik mis die hont gvd
Das een lieve hont
pi_198798073
Nice :D

En nu snel stabiliseren en als de bliksem omlaag vanwege het lenteweer de komende maand. Dit was een mini derde golf.
  donderdag 1 april 2021 @ 15:19:45 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198798079
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat lijkt jou in alle gevalletjes toch? :D ;)
Zeker
  Redactie Frontpage donderdag 1 april 2021 @ 15:19:50 #188
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198798081
Begint wel af te vlakken

04-03: 4161
11-03: 5380
18-03: 6187
25-03: 7740
01-04: 7882
_____
pi_198798123
Ik heurde dat de kroegen eigenlijk al wel open waren. Kroeg en zopie met openers.
Mooi! We regelen dat zelf wel als Den Haag het te druk heeft met zn eigen kutzooi.
Go hard or go home
pi_198798139
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
Begint wel af te vlakken

04-03: 4161
11-03: 5380
18-03: 6187
25-03: 7740
01-04: 7882
Morgen een kleine daling zou het wel mooi afmaken voor deze week.
pi_198798207
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:21 schreef Noek het volgende:
Ik heurde dat de kroegen eigenlijk al wel open waren. Kroeg en zopie met openers.
Mooi! We regelen dat zelf wel als Den Haag het te druk heeft met zn eigen kutzooi.
Fijn hoor die open kroegen, maar ik wil open restaurants ;(
pi_198798209
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nou, als je het mij vraagt is die hele mutatiepaniek volledig gebaseerd op angst, als in de groepspsychologie die gaande is. Denk echt wel dat we flink safe zijn straks.

Die Spike-eiwitten zijn evolutionair erg geconserveerd, die gaan echt niet zo maar van de hak op de tak dusdanig muteren dat een vaccin niet meer werkbaar is.
Bij de Zuid-Afrikaanse variant was wel degelijk even de paniek dat vaccins niet meer werkte omdat anti-lichamen zich minder konden binden aan de ei-wit spike. Maar ander onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat T-cellen die gemuteerde varianten gewoon herkent. Daardoor kan je wel ligt klachten krijgen (verkouden/ licht grieperig) maar de T-cellen zorgen er voor dat de infectie niet uit de hand loopt en stuurt de B-cellen aan om nieuwe en betere anti-lichamen te maken. Wat bij heel veel virussen gebeurt die je in je leven tegen komt.
pi_198798212
  Redactie Frontpage donderdag 1 april 2021 @ 15:24:02 #194
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198798213
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:21 schreef Questular het volgende:

[..]

Morgen een kleine daling zou het wel mooi afmaken voor deze week.
Verwacht morgen en zaterdag eigenlijk hogere cijfers, veel mensen die zich nog even snel laten testen voor het lange paasweekend.
_____
pi_198798215
  donderdag 1 april 2021 @ 15:24:10 #196
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198798217
Heel zorgvuldig... in een half uur.

NEE GVD, nu ben ik in de war ben het topic in POL :')
pi_198798221
pi_198798224
pi_198798232
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Voetbalwedstrijden, cafés, restaurants. Ook plekken waar de meer gemiddelde Nederlander te vinden zal zijn.
Zeker, de cafés puilden pre-corona uit op maandagavond 22 uur. Volle bak ambiance.
In Southern Sun
pi_198798268
Laatste update: 01-04-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 7882

Gemeentes met +10 besmettingen:
402 Amsterdam
346 Rotterdam
329 's-Gravenhage
128 Eindhoven
115 Utrecht
104 Westland
103 's-Hertogenbosch
99 Almere
95 Nijmegen
89 Tilburg
81 Venlo
80 Dordrecht
77 Groningen
69 Apeldoorn
64 Zoetermeer
63 Hoeksche Waard
63 Súdwest-Fryslân
62 Ede
61 Zaanstad
61 Breda
59 Amersfoort
56 Meierijstad
56 Nissewaard
56 Deventer
54 Oss
SPOILER
Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
30 gemeentes met 2-4 besmettingen
64 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php

Waar blijven die open kroegen en terrassen? B:)B
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198798360
Als we deze daling vast kunnen houden tot 13 April (persco) mag je toch gaan hopen op verdere (kleine) versoepelingen (terras open?) :)
  donderdag 1 april 2021 @ 15:29:39 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198798368
Maar is dit nu die derde golf ivm de Britse variant of gewoon omdat mensen zich niet meer aan de regels houden?
  donderdag 1 april 2021 @ 15:30:03 #203
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198798382
https://www.ad.nl/home/al(...)eet-waarom~a60fbbe2/
quote:
„Het ministerie was de revalidatiecentra in eerste instantie helemaal vergeten mee te nemen bij het vaccineren. Via een omweg is dat later rechtgetrokken.”
Het wordt wel een stuk minder geloofwaardig dat het prikken niet lukt omdat mensen gewoon niet bellen of op komen dagen. Ik erger me hier dus echt het schompus aan, in de eerste plaats omdat het goddorie om de volksgezondheid gaat en ook en niet in de laatste plaats omdat hoe slordiger en onzorgvuldiger dit gaat, hoe meer koren dit is op de molen van onze kritisch denkende medeburgers.
pi_198798392
quote:
5s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef Cue_ het volgende:
Maar is dit nu die derde golf ivm de Britse variant of gewoon omdat mensen zich niet meer aan de regels houden?
Ik zie het eigenlijk als een lange periode vanaf Oktober.
  donderdag 1 april 2021 @ 15:30:33 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198798399
quote:
Combi van gok ik.
  donderdag 1 april 2021 @ 15:31:23 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798428
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee ok, heel Nederland ligt als ik jou moet geloven iedere zaterdag en zondagmiddag laveloos op de bank bij de buren.

Ik geef het op.
Doe maar, want de avondklok zoals jij die in je hoofd hebt, heeft echt niet zo veel positief effect op het besmettingscijfer. Alleen een negatief effect op onze burgerrechten.
1947-2016
pi_198798438
quote:
Yep.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  donderdag 1 april 2021 @ 15:31:45 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_198798439
Ik heb onbedoeld niet de waarheid gesproken. Toch wel een mooie manier om IK LOOG te zeggen :D

Weer verkeerd topic :')
pi_198798460
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doe maar, want de avondklok zoals jij die in je hoofd hebt, heeft echt niet zo veel positief effect op het besmettingscijfer. Alleen een negatief effect op onze burgerrechten.
Oh kun je dat even met cijfers duiden?
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 15:32:47 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798477
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik vraag me echt af waarom je steeds terug komt op wat 'den haag' dan maar zou moeten doen.
Omdat er uit 'den haag' niet dezelfde urgentie blijkt uit hun acties als dat zij ons doen opleggen.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 15:33:46 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798495
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL

Positief getest: 7.882
Totaal: 1.280.443 (+7.827 ivm -55 corr.)

Perc. positief 28 mrt - 30 mrt: 8,4%

Opgenomen: 276
Huidig: 1.639 (-14)

Opgenomen op IC: 61
Huidig: 688 (+7)

Overleden: 22
Totaal: 16.559
https://twitter.com/mzelst/status/1377610702945460228
96.000 tests.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 15:34:14 #212
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198798514
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zie het eigenlijk als een lange periode vanaf Oktober.
Eigenlijk wel ja. We zijn nooit genoeg gedaald naar fatsoenlijke cijfers
  donderdag 1 april 2021 @ 15:36:10 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798569
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

'Alleen te berekenen in combinatie met de bezoekersbeperking'.

Dat kan niet. Volgens v Dissel zelf.
Dus waarom aan mij vragen en waarom wel op die basis een beperking van de burgerrechten goed praten?
1947-2016
pi_198798574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Aha, dus van geen effect ben je al bij gedraaid tot niet zoveel effect.
  donderdag 1 april 2021 @ 15:37:20 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Aha, dus van geen effect ben je al bij gedraaid tot al niet zoveel effect.
Riiiiiight..
Kom jij maar met het bewijs dan dat het werkt. Stuur die ook naar het rivm en hugo. Want die zijn er ook naastig naar op zoek.
1947-2016
pi_198798621
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als jij het andersom doet.
[..]
pi_198798657
quote:
6s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Als jij het andersom doet.
Het is niet te bepalen. Maar als de naleving van de avondklok + 1 persoonsregel redelijk goed wordt opgevolgd (bijvoorbeeld in 50% van de gevallen), zal het zeker een bepaald effect hebben lijkt me (hoe klein dat dan ook is).
pi_198798660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'Alleen te berekenen in combinatie met de bezoekersbeperking'.

Dat kan niet. Volgens v Dissel zelf.
Dus waarom aan mij vragen en waarom wel op die basis een beperking van de burgerrechten goed praten?
Omdat jij degene bent die heel stellig stelt dat 'het echt niet zoveel effect' heeft.
Ik weet namelijk zeker dat het effect heeft op contactmomenten, maar zou niet durven zeggen hoeveel. Jij blijkbaar wel, dus ik ben benieuwd.
In Southern Sun
pi_198798664
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Riiiiiight..
Kom jij maar met het bewijs dan dat het werkt. Stuur die ook naar het rivm en hugo. Want die zijn er ook naastig naar op zoek.
Ik ga niet weer dezelfde discussie voeren. Ik schat je best in als iemand die niet dom is. Je weet dondersgoed dat een avondklok heus wel enig effect heeft. Alleen ga je dat niet toegeven.
Of het proportioneel is dat is een hele andere discussie.
Zal niet meer reageren op je berichten over dit onderwerp. LIjkt me het beste.
pi_198798704
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is niet te bepalen. Maar als de naleving van de avondklok + 1 persoonsregel redelijk goed wordt opgevolgd (bijvoorbeeld in 50% van de gevallen), zal het zeker een bepaald effect hebben lijkt me (hoe klein dat dan ook is).
Dat is het punt, ja.

Bizar dat zo'n extreme maatregel zo weinig onderbouwing nodig heeft.
[..]
  donderdag 1 april 2021 @ 15:41:42 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798721
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat jij degene bent die heel stellig stelt dat 'het echt niet zoveel effect' heeft.
Ik weet namelijk zeker dat het effect heeft op contactmomenten, maar zou niet durven zeggen hoeveel. Jij blijkbaar wel, dus ik ben benieuwd.
De pro's weten het ook niet. Krijgen ook geen fundament onder hun beweringen. Maar inmiddels zijn wel onze burgerrechten ingeperkt.

En dan moet ik wel met bewijs aankomen. _O-
Omgekeerde bewijslast om burgerrechten in te perken, realiseer jij je dat wel?
1947-2016
pi_198798737
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dat is het punt, ja.

Bizar dat zo'n extreme maatregel zo weinig onderbouwing nodig heeft.
Bizar dat in deze extreme tijden de nadruk ligt op een uurtje binnen blijven voor het slapengaan.
In Southern Sun
pi_198798771
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat er uit 'den haag' niet dezelfde urgentie blijkt uit hun acties als dat zij ons doen opleggen.
En 'wij' kunnen verder zelf niet nadenken, hebben geen flauw idee van hoe infectieziekten werken en kunnen ons geen voorstelling maken van de gevolgen van een overbelaste zorg?

Om maar weer de brandweer erbij te halen: als jouw huis in de fik staat en de brandweer zegt 'boeiend' dan sta jij nog steeds met je handen in de zakken op de stoep?
  donderdag 1 april 2021 @ 15:44:17 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798778
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef aartstyle het volgende:
je weet dondersgoed dat een avondklok heus wel enig effect heeft.
Dat weten we niet. Dat is niet te onderbouwen met feiten omdat die er gewoonweg niet zijn.
Maar ik zie/hoor/lees wel wat het praktische effect is. Dat mensen overdag afspreken ipv savonds dus de contacten er alsnog zijn. Misschien niet alle, maar wat maakt het uit als je iemand ipv savonds 3 uur overdag 3 uur ziet?

Maar dan alsnog burgerrechten inperken. Woow.
1947-2016
pi_198798791
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De pro's weten het ook niet. Krijgen ook geen fundament onder hun beweringen. Maar inmiddels zijn wel onze burgerrechten ingeperkt.

En dan moet ik wel met bewijs aankomen. _O-
Omgekeerde bewijslast om burgerrechten in te perken, realiseer jij je dat wel?
Jij bent degene die stellig beweert dat het niet heel veel effect heeft, ik niet.

Hieronder kun je nog een keer over de inperking van je burgerrechten beginnen en dan is het wel klaar.
In Southern Sun
pi_198798794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bizar dat in deze extreme tijden de nadruk ligt op een uurtje binnen blijven voor het slapengaan.
Dat is subjectief vind ik, jij en ik hebben er geen last van, maar heel veel mensen blijkbaar wel (en dan ook nog heel veel in de zin van 'm'n burgerrechten!!'). Het draagvlak is echter groot, zeker omdat waarschijnlijk heel veel mensen eigenlijk nauwelijks last van die klok hebben.
pi_198798802
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Je weet dondersgoed dat een avondklok heus wel enig effect heeft.
Weet jij het? Ik durf het niet te zeggen, zeker niet omdat Frankrijk nu alweer gaat aanscherpen ondanks de zeer strenge avondklok vanaf 19:00.
pi_198798817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is subjectief vind ik, jij en ik hebben er geen last van, maar heel veel mensen blijkbaar wel (en dan ook nog heel veel in de zin van 'm'n burgerrechten!!'). Het draagvlak is echter groot, zeker omdat waarschijnlijk heel veel mensen eigenlijk nauwelijks last van die klok hebben.
Ik begin steeds minder in te geloven dat het voor heel veel mensen meer is dan alleen een principekwestie.
In Southern Sun
pi_198798830
quote:

[..]

Die hufter had gewoon z'n poot stijf moeten houden toen de EU om vaccins kwam bedelen, net zoals Merkel dat had moeten doen. Duitsland, Nederland en Italië hebben al heel vroeg heel veel vaccindoses besteld, maar die vervolgens aan de EU gedoneerd en tegen die heks van een von der Leyen gezegd "kopen jullie ze maar voor ons in". Vervolgens verklootte de EU de onderhandelingen met de pharmaboeren gigantisch en begon als een kleuter te stampvoeten dat AZ toch maar een stom vaccin is en dat AZ ook niet naar hun verjaardagsfeestje mag komen ofzo. :')

Zelfs de WHO begint zich nu te ergeren aan het tergend langzame vaccineren in de EU.
  donderdag 1 april 2021 @ 15:46:25 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198798833
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voor veel mensen komt het daarop neer. Voor teveel mensen komt het neer op uren aan op een kluitje een sociaal dier uithangen. Ik heb het gevoel dat ze op deze manier een guppie proberen te vangen met een enorm sleepnet omdat gericht handhaven op mensen uit de tweede groep teveel moeite zou kosten.
pi_198798834
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik begin steeds minder in te geloven dat het voor heel veel mensen meer is dan alleen een principekwestie.
Hoe bedoel je, volg je even niet.
  donderdag 1 april 2021 @ 15:46:48 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798841
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En 'wij' kunnen verder zelf niet nadenken, hebben geen flauw idee van hoe infectieziekten werken en kunnen ons geen voorstelling maken van de gevolgen van een overbelaste zorg?
tot zekere hoogte ga ik er ook in mee want inderdaad ik kan zelf ook wel nadenken. Ik hou afstand, was mn handen wat vaker, ga niet vaak naar mijn bijna 102 jarige oma in deze periode. Maar als mijn burgerrechten worden ingeperkt zonder fundamentele onderbouwing, dan denk ik ook 3x na.
quote:
Om maar weer de brandweer erbij te halen: als jouw huis in de fik staat en de brandweer zegt 'boeiend' dan sta jij nog steeds met je handen in de zakken op de stoep?
Dat is misschien een groot verschil tussen de brandweer en het omt kabinet. De brandweer ziet vlammen en gaat blussen.
1947-2016
pi_198798919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, volg je even niet.
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen 'zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he, als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.'
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 15:50:24 #234
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798920
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jij bent degene die stellig beweert dat het niet heel veel effect heeft, ik niet.

Hieronder kun je nog een keer over de inperking van je burgerrechten beginnen en dan is het wel klaar.
Ik snap het niet hoor, dat je zomaar je burgerrechten laat afnemen op basis van fundament loze adviezen en natte vingers in de lucht.

Het gaat om je burgerrechten, dan zie ik dat liever bewijs.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 15:50:57 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198798936
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.
|:(
1947-2016
pi_198798951
quote:

[..]

Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.
En dus?
pi_198798972
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dus?
En dus wat?
In Southern Sun
pi_198798981
quote:

[..]

Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen 'zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he, als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.'
En dat is hun goed recht, toch?
pi_198798986
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dus wat?
Komt er nog een argument?
pi_198799006
quote:

[..]

Want normaal is iedereen altijd thuis voor 21.00 of 22.00 uur? Ook in het weekend? Hoe oud ben jij?
[..]
pi_198799029
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Komt er nog een argument?
Voor wat?
In Southern Sun
pi_198799032
Ik ben al tig keer naar huis gereden om 20.30 omdat ik anders te laat zou zijn waar ik normaal pas diep in de nacht eens zou vertrekken.
[..]
pi_198799048
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Oh zeker. Maar ik dacht dat we het hadden over mensen die er last van hebben en ik heb het idee dat dat wel meevalt bij de groep 'het is mijn burgerrecht!' roepers.
In Southern Sun
pi_198799049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voor wat?
Welk punt het is dat je probeert te maken.
pi_198799050
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zeker, maar hij heeft wel een punt vind ik. Mensen schoppen nu tegen zaken aan ondanks dat ze er nauwelijks / niet last van hebben. Dat bedoel ik met het WIJ gevoel dat vorig jaar maart / april er wel was. Dat heeft enorm plaats gemaakt voor complot en achterklap. Daarbij wil ik ook zeggen: ik geloof niet dat de avondklok veel doet of brengt, maar ergens zal het zeker toch wel IETS helpen. Het is verder een andere discussie of het gelegitimeerd is om zo'n maatregel door te voeren in deze crisis tijd.
pi_198799065
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Welk punt het is dat je probeert te maken.
Dat lijkt me vrij duidelijk.
In Southern Sun
pi_198799076
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker, maar hij heeft wel een punt vind ik. Mensen schoppen nu tegen zaken aan ondanks dat ze er nauwelijks / niet last van hebben. Dat bedoel ik met het WIJ gevoel dat vorig jaar maart / april er wel was.
Kan aan mij liggen, maar tegen een maatregel zijn waar je in de praktijk geen last van hebt is juist per definitie denken aan anderen.
pi_198799102
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen, maar tegen een maatregel zijn waar je in de praktijk geen last van hebt is juist per definitie denken aan anderen.
Waren ze allemaal maar zo begaan met het lot van de ondernemers in plaats van hun oNzE bUrGeRrEcHtEn
In Southern Sun
pi_198799147
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik ben al tig keer naar huis gereden om 20.30 omdat ik anders te laat zou zijn waar ik normaal pas diep in de nacht eens zou vertrekken.
Wat vervelend dat je in een pandemie wat minder lang leuke dingen kon doen.
In Southern Sun
pi_198799149
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

oNzE bUrGeRrEcHtEn
Tjonge.
pi_198799167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tjonge.
Yes, eens.
In Southern Sun
pi_198799186
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wel vervelend dat je in een pandemie wat minder lang leuke dingen kon doen.
Leuke dingen?

Leven, zo noemen ze dat.
[..]
pi_198799209
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tjonge.
Als je eigenlijk geen goede argumenten hebt moet je toch wat :P
[..]
pi_198799215
quote:
10s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Leuke dingen?

Leven, zo noemen ze dat.
Wat vervelend dat je even wat minder kon leven zoals je gewend was tijdens een pandemie.
In Southern Sun
  Spellchecker donderdag 1 april 2021 @ 16:01:21 #255
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198799233
quote:
10s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Leuke dingen?

Leven, zo noemen ze dat.
Ja, we leven nog steeds hoor.
pi_198799252
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat vervelend dat je even wat minder kon leven zoals je gewend was tijdens een pandemie.
Zie boven.
[..]
pi_198799261
Moet de sandbak al bijgevuld worden? :)
pi_198799267
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:01 schreef maily het volgende:

[..]

Ja, we leven nog steeds hoor.
Ademen != leven.
[..]
pi_198799300
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Alsof die feesboek schreeuwers 'mijn rechten' schreeuwen voor een ander.
pi_198799370

Coëfficiëntenpolonaise
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198799377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wel als ze er zelf geen last van hebben ja.

Maar goed ik zie het al, je wil gewoon even lekker oordelen over 'feesboek schreeuwers' dus dan hoeft het niet inhoudelijk. :)
pi_198799382
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeg je nou dat MoreDakka een feesboek schreeuwer is? :+
pi_198799387
quote:

[..]

Ik blijf er bij dat je echt steeds vanuit je eigen perspectief denkt.
pi_198799403
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zeg je nou dat MoreDakka een feesboek schreeuwer is? :+
Onmogelijk want dat heb ik niet, en ik heb weldegelijk last van de avondklok :P

Nu het 22:00 is wel minder last gelukkig.
  donderdag 1 april 2021 @ 16:08:30 #265
14505 OProg
A Life in Music
pi_198799414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:06 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]

Coëfficiëntenpolonaise
Vandaag +/- 72.000 prikken dus.
  donderdag 1 april 2021 @ 16:08:50 #266
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198799426
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:06 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]

Coëfficiëntenpolonaise
Lekker bezig Hugo! Hebben we toch maar mooi grootmachten als Kroatië, Letland en Bulgarije achter ons kunnen laten. ^O^
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198799434
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik blijf er bij dat je echt steeds vanuit je eigen perspectief denkt.
Wat een mooie omschrijving voor kortzichtig.
[..]
pi_198799442
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wel als ze er zelf geen last van hebben ja.

Maar goed ik zie het al, je wil gewoon even lekker oordelen over 'feesboek schreeuwers' dus dan hoeft het niet inhoudelijk. :)
Sorry, ik blijf van mening dat als je over je burgerrechten begint in een pandemie waardoor je 6,5 / 7,5 uur niet op straat mag komen, je dat niet doet voor het grote goed. Dan schreeuw je om het schreeuwen en ga je compleet voorbij aan wat er gaande is (even los gezien van de discussie of het nodig is zo'n avondklok).
pi_198799469
Verder deze goede cijfers:

twitter
  donderdag 1 april 2021 @ 16:11:12 #270
445514 DonDruiper
pi_198799487
quote:
11s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:08 schreef OProg het volgende:

[..]

+1 zit nu in de rij te wachten :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198799504
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sorry, ik blijf van mening dat als je over je burgerrechten begint in een pandemie waardoor je 6,5 / 7,5 uur niet op straat mag komen, je dat niet doet voor het grote goed. Dan schreeuw je om het schreeuwen en ga je compleet voorbij aan wat er gaande is (even los gezien van de discussie of het nodig is zo'n avondklok).
Ja dan schreeuw je om het schreeuwen? :') Het een bizar ingrijpend. Je snapt toch wel dat het veel verder gaat dan even niet op straat komen? Hoeveel dingen het onmogelijk maakt? Denk eens wat verder dan je eigen situatie, dat zou echt heel veel helpen voor je inzicht.
[..]
pi_198799510
twitter

Het tempo begint er in te komen *O*
pi_198799531
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:11 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja dan schreeuw je om het schreeuwen? :') Het een bizar ingrijpend. Je snapt toch wel dat het veel verder gaat dan even niet op straat komen? Hoeveel dingen het onmogelijk maakt? Denk eens wat verder dan je eigen situatie, dat zou echt heel veel helpen voor je inzicht.
En daardoor is de naleving ook zo bizar hoog? Blijkbaar is het gros van de mensen prima in staat zich er aan te houden zonder op het Museumplein te gaan staan met hooivorken.
  donderdag 1 april 2021 @ 16:14:23 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198799572
quote:
11s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:08 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat zijn prima getallen.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 16:15:21 #275
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198799605
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En daardoor is de naleving ook zo bizar hoog? Blijkbaar is het gros van de mensen prima in staat zich er aan te houden zonder op het Museumplein te gaan staan met hooivorken.
Dat ik me aan de buitenproportionele avondklok houd, betekent niet dat ik het er mee eens ben. Nooit geweest ook. Een te grote inperking van vrijheden. Het is niet de zwarte dood die buiten rondwaart..
Murray Walker
pi_198799610

een 'gemiddelde stijging' van 7.882 in de kop? :?
een 'stijging' van 61 op de IC :?

Netjes weer hoor
pi_198799626
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mensen schoppen nu tegen zaken aan ondanks dat ze er nauwelijks / niet last van hebben. Dat bedoel ik met het WIJ gevoel dat vorig jaar maart / april er wel was.
Maar wat is daar mis mee?

Ik denk dat iedereen hier principes heeft. Of wel eens heeft gehad. Ook als het je zelf niet perse raakt.

Ik vind niet dat wij moeten gaan bepalen waar iemand wel of geen last van heeft. Er zijn zoveel mensen joh. Laten we gewoon accepteren dat we nou eenmaal in een land wonen met allerlei verschillende mensen. Sommigen zullen tegen zijn uit principe (waar niks mis mee is - wat ik al eerder zei; iedereen heeft principes of heeft ze gehad), en sommigen omdat het ze wel degelijk raakt.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

''Even''.

Inmiddels een jaar verder.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2021 16:16:51 ]
pi_198799635
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:15 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat ik me aan de buitenproportionele avondklok houd, betekent niet dat ik het er mee eens ben. Nooit geweest ook. Een te grote inperking van vrijheden. Het is niet de zwarte dood die buiten rondwaart..
Helemaal met je eens. Ik ben het ook niet (altijd) eens met de avondklok, maar houd me er wel zo goed mogelijk aan. En daarmee het gros van Nederland.
pi_198799640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zie dat precies andersom. Het gesprek over rechten is juist het enige dat telt. Het inperken daar van op zo'n manier en schaal vereist juist een discussie over proportionaliteit. Het is heel erg goed dat mensen die niet direct geraakt worden wel een instinctieve reflex hebben om tegen zoiets als een avondklok te zijn. Ook omdat de doelpalen al meerdere keren verschoven zijn.

Daarnaast zie je juist vooral veel weerstand tegen die avondklok terwijl veel van de basismaatregelen veel minder controversieel zijn. Omdat ze dus duidelijker te onderbouwen zijn. De discussie of het nodig is is van levensbelang.
pi_198799706
quote:

[..]

Alleen omdat er geen keiharde rellen zijn? Zeer vreemde conclusie.
[..]
pi_198799720
quote:

[..]

En de meesten die zich er niet aan houden, houden verder gewoon hun bek er over en leven lekker door. Die worden ook meegeteld bij dat gros.
pi_198799751
Hoor je een oma op tv zeggen: 'Ik snap het probleem niet hoor, ik lig vaak al op bed voor 21.00.'

Ik bedoel, wat moet je met zo'n extreem gebrek aan inzicht?
[..]
pi_198799760
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:19 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Alleen omdat er geen keiharde rellen zijn? Zeer vreemde conclusie.
Hmm nee, dat zie je verkeerd wmb.
pi_198799762
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Ik ben het ook niet (altijd) eens met de avondklok, maar houd me er wel zo goed mogelijk aan. En daarmee het gros van Nederland.
Omdat men geen boete wil. We mochten ooit 130 rijden op de snelweg, maar dat ga ik nu niet doen voor 19:00 om dezelfde reden.

En net als de avondklok is de onderbouwing voor die limiet van 100 heel slecht. Het is politieke handjeklap en verder niets.
pi_198799781
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar wat is daar mis mee?

Ik denk dat iedereen hier principes heeft. Of wel eens heeft gehad. Ook als het je zelf niet perse raakt.

Ik vind niet dat wij moeten gaan bepalen waar iemand wel of geen last van heeft. Er zijn zoveel mensen joh. Laten we gewoon accepteren dat we nou eenmaal in een land wonen met allerlei verschillende mensen. Sommigen zullen tegen zijn uit principe (waar niks mis mee is - wat ik al eerder zei; iedereen heeft principes of heeft ze gehad), en sommigen omdat het ze wel degelijk raakt.
[..]

''Even''.

Inmiddels een jaar verder.
Oh ik dacht dat je in de zomer zoveel kon vorig jaar. Lees ik hier regelmatig.
In Southern Sun
pi_198799814
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is ook al bijna een jaar geleden. Juli bedoel ik dan. Julij.
pi_198799881
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is ook al bijna een jaar geleden. Juli bedoel ik dan. Julij.
Ik vind 9 maanden niet per se bijna een jaar geleden maar afijn.
En die avondklok die is er al helemaal niet al bijna een jaar.
In Southern Sun
pi_198799909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vertel dat de ondernemers die het water aan de lippen staan. Die hebben echt hele dikke schijt aan @:Mr.Sandman die het zo vervelend vindt dat 'ie niet tot midden in de nacht kan zuipen omdat hij om 21.00 uur thuis moet zijn.
Eh juist die ondernemers missen me.
[..]
pi_198799916
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het ging niet over de avondklok, maar dat er in de zomer vorig jaar zoveel kon (jouw eigen woorden). Als je dan de maanden maart tot en met mei er bij op telt zit je op een jaar. Iets met slak en zout.
pi_198799921
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:26 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Eh juist die ondernemers missen me.
Maar dat komt niet door de avondklok.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 16:27:17 #291
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198799926
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De avondklok die maar 2 weken zou duren? Is inderdaad geen jaar, maar ook geen 2 weken. Ondertussen gaat Rutte live verder met liegen over andere onderwerpen. Omtzigt momenteel. :{w
Murray Walker
pi_198799930
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je kon ''meer'' vorig jaar in de zomer. Maar het was niet bepaald het oude normaal zeg maar.
pi_198799954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het ging niet over de avondklok, maar dat er in de zomer vorig jaar zoveel kon (jouw eigen woorden). Als je dan de maanden maart tot en met mei er bij op telt zit je op een jaar. Iets met slak en zout.
Nee dat zijn @AlwaysHappy's woorden doorgaans, vandaar.
En een kwartaal op een jaar is nou niet echt een slak en zout he.
In Southern Sun
pi_198799974
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dat komt niet door de avondklok.
Jij brengt ze met elkaar in verband.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')