quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Hugo, ben jij het?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de avondklok zou houden zouden er minder contact momenten zijn. Dat het volk zich wellicht anders gedraagt is niet het falen van de maatregel, maar het falen van het volk. Maar ik vind de maatregel ook wat buiten proportie hoor. Maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.
En de afstand houden maatregel werkt ook niet als we het niet doen.
Waar zeg ik dat ze ervan uit gaan?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze dat niet van plan zijn vanaf juli (en ik had het over mèèr richting het oude normaal) dan moeten ze dat niet aangeven.
En verder dus precies wat ik zeg blijkbaar. Ze gaan er dus nu al vanuit dat ze voor elke nieuwe variant maar weer in lockdown moeten. Want ja, dan zijn dit soort testen inderdaad wel handig. Bedankt voor de bevestiging.
Beetje zwak om iedereen die het niet met je eens is Hugo te noemen, Thier.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo, ben jij het?
Als de overheid er nu ook eens alles aan doet om de crisis zo snel mogelijk te beteugelen dan zou er ook een hele hoop meer draagvlak zijn. Maar daarin tegen is de enorme hypocrisie niet uit de lucht te slaan. Fout op fout met maatregelen, risicobeheersing en schadevergoedingen en zelf geven die gasten iedere keer het goede voorbeeld... Not.
Onderschatting van de tweede golf zal helaas een rol hebben gespeeld ja. Die lockdown in oktober werd nog aangekondigd als ‘even drie weken stevig er tegenaan’, dat bleek tegen te vallenquote:Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef Da_Sandman het volgende: [..]
Het gebeurde toen ook, dat is wat fout is. Alleen kwam er een lockdown overheen. Nu zijn de vaccinaties aan de gang en is er licht aan het einde van de tunnel. Toen gingen we rechtstreeks de tweede golf in. Er zijn zat redenen te bedenken dat de overheid toen geen fieldlab events wilde. Maar dit is wel exact wat ik van de week bedoelde. Doe je het nu niet meer omdat je het beter een halfjaar eerder had kunnen doen en er gaat onverhoopt wat fout zodat we in de ellende blijven kan iedereen weer kankeren waarom ze toen (nu dus) geen tests hadden gedaan.
Da's nou nog eens een goeie reden om er dan maar gewoon schijt aan te hebben jaquote:Op donderdag 1 april 2021 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo, ben jij het?
Als de overheid er nu ook eens alles aan doet om de crisis zo snel mogelijk te beteugelen dan zou er ook een hele hoop meer draagvlak zijn. Maar daarin tegen is de enorme hypocrisie niet uit de lucht te slaan. Fout op fout met maatregelen, risicobeheersing en schadevergoedingen en zelf geven die gasten iedere keer het goede voorbeeld... Not.
Dat is een hele andere discussie. Ik praat die hele vaccinatie campagne toch niet goed. Ik heb het puur en alleen over de avondklok. Flauwe reactie van je.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo, ben jij het?
Het is een klap in het gezichtquote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, handhaving van coronaregels gelijk stellen aan nazipraktijken is een klap in het gezicht van alle slachtoffers van het naziregime.
quote:Er zijn heel veel kleien autoritaire mensjes die gebruik maken van deze situatie om hun meest lage oprispingen de volle ruimte te geven. Dat is een zorgelijke ontwikkeling.
Dit is een land waarin je inderdaad niet moet onderduiken
Vervelende manier van discussiëren is dat, merk je helaas bij veel - laat ik me voorzichtig uitdrukken - tegenstanders van de maatregelen. Bij ieder onderwerp allerlei argumenten erbij halen die helemaal niets met dat specifieke onderwerp te maken hebben, veel praten doet het vaak goed bij mensen.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:56 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Ik praat die hele vaccinatie campagne toch niet goed. Ik heb het puur en alleen over de avondklok. Flauwe reactie van je.
Besmette mensen is niet nodig, want volgens mij is de opzet voornamelijk om te onderzoeken hoe de bewegingen zijn, hoe de contacten zijn, kortom het gedrag van mensen. Daarvoor hoef je niet noodzakeiljkerwijs bij de fieldlabs bewust risico's op besmetting in te voeren.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef GemMagic het volgende:
Die fieldlabs zijn wel interessant, er is nu ook het juiste momentum om dit soort onderzoek te doen. Of het ons nu verder gaat helpen maakt niet zo veel uit. Je zou eigenlijk ook een paar labs moeten uitvoeren waarbij een of meer deelnemers besmet zijn. In diverse fases van besmetting; sympotomatisch, asymptomatisch; binnen en buiten. Dan kun je beter in kaart brengen wat re risico's zijn. Nu lijkt men te proberen iedereen vooraf alleen toe te laten als men negatief test.
Gemiste kans. Zoals zoveel deze periode.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je het er allemaal niet mee eens bent betekent niet dat 'de overheid stond er niet achter. Ofso.' en dat het onderzoek nooit is gestart. Het is gestart, alleen afgebroken omdat de tweede golf er was. Dat jij die maatregelen vervolgens niets vond is iets heel anders.
Mwah nee hoor, begrijpelijke keuze.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gemiste kans. Zoals zoveel deze periode.
Waar blijft het onomstotelijke bewijs dan voor de werking van de avondklok?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:56 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Ik praat die hele vaccinatie campagne toch niet goed. Ik heb het puur en alleen over de avondklok. Flauwe reactie van je.
Half jaar te laat. Had dus al een half jaar eerder tot inzichten kunnen leiden die dan weer een half jaar langer minder schade kunnen opleveren.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mwah nee hoor, begrijpelijke keuze.
Anyway, goed dat ze het nu wel doen dan toch? Kan er straks niemand meer van de zijlijn gemiste kans roepen.
Had dus niet want we hadden een nieuwe golf aan besmettingen nog zonder uitzicht op vaccineren.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Half jaar te laat. Had dus al een half jaar eerder tot inzichten kunnen leiden die dan weer een half jaar langer minder schade kunnen opleveren.
Best veel. Strookt niet echt met 'zo min mogelijk maatschappelijke schade toebrengen'
Je hebt altijd mensen die gefrustreerd reageren op handhaving.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is een klap in het gezicht
Heerlijke dooddoener.
Argument dat je als handhaver zelf kan nadenken blijft staan. Die les moet je toch zeker getrokken kunnen hebben.
Tevens zien meer mensen de vergelijking wel:
[..]
Als diegene die het verzinnen zich er zelf niet aan houden, waarom zou jij dat dan wel doen?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's nou nog eens een goeie reden om er dan maar gewoon schijt aan te hebben ja
Waar blijft jouw bewijs dat het niet werkt?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar blijft het onomstotelijke bewijs dan voor de werking van de avondklok?
Zo'n buiten proportionele inperking van de burgerrechten moet toch ergens op gebaseerd worden.
Oh, jawel hoor.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je deze dan niet:
[..]
De bewijslast ligt bij degenen die de grondwet opzij schuiven, niet andersom.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Waar blijft jouw bewijs dat het niet werkt?
De bewijslast ligt toch echt bij degene die hem in wil voeren. En ik weet niet of 'dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren' nou zo'n sterke onderbouwing is.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat besmet is stijgt dus het werkt niet. Dat is geen bewijs. Als er dit jaar meer kinderen verdrinken in een zwembad ondanks dat het aantal kinderen dat een zwemdiploma heeft gehaald is toegenomen, wil dat niet zeggen dat we dan maar moeten stoppen met de zwemlessen toch?
Het enige doel van de avondklok is het aantal contacten te vermijden. Dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren toch? En hoe verspreid het virus zich, juist, door contacten. Daarbij is men in de avonduren sneller geneigd om een drankje te doen met wat alchohol en dus wat "losser" te worden.
Dat het buiten proportioneel is ben ik met je eens. Dat de overheid er verder een puinhoop van maakt en daardoor het draagvlak ontbreekt ben ik ook met je eens.
Contacten worden niet vermeden maar vinden op een andere tijdstip plaats.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat besmet is stijgt dus het werkt niet. Dat is geen bewijs. Als er dit jaar meer kinderen verdrinken in een zwembad ondanks dat het aantal kinderen dat een zwemdiploma heeft gehaald is toegenomen, wil dat niet zeggen dat we dan maar moeten stoppen met de zwemlessen toch?
Het enige doel van de avondklok is het aantal contacten te vermijden. Dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren toch? En hoe verspreid het virus zich, juist, door contacten. Daarbij is men in de avonduren sneller geneigd om een drankje te doen met wat alchohol en dus wat "losser" te worden.
Dat het buiten proportioneel is ben ik met je eens. Dat de overheid er verder een puinhoop van maakt en daardoor het draagvlak ontbreekt ben ik ook met je eens.
En daar is dan natuurlijk wel onomstotelijk bewijs van.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Contacten worden niet vermeden maar vinden op een andere tijdstip plaats.
Oke, dus RIVM moet laten zien dat de avondklok het aantal contacten verminderd. En dan zijn we akkoord?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef galantis het volgende:
[..]
De bewijslast ligt toch echt bij degene die hem in wil voeren. En ik weet niet of 'dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren' nou zo'n sterke onderbouwing is.
Overigens denk ik dat de avondklok wel degelijk het veronderstelde effect heeft op reducte van besmettingen.
Jij ziet het niet, ik zie het wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt altijd mensen die gefrustreerd reageren op handhaving.
Verder staat een boete uitschrijven of waarschuwing geven voor het overtreden van een maatregel niet in verhouding tot wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurd.
Nadenken betekent niet automatisch dat men tot dezelfde conclusie komt als jij.
Jij vindt het buitenproportioneel. Dat is geen voldongen feit.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij ziet het niet, ik zie het wel.
Buiten proportionele inperking van de burgerrechten en handhavers die hun kans schoon grijpen om zich autoritair te gedragen of gewoon orders uitvoeren.
Tot op die hoogte is het zeker wel te vergelijken.
Dat lijkt me sterk. Een deel zal vast op een ander tijdstip plaatsvinden maar een behoorlijk deel ook niet. Of haal je alles gewoon een paar uur naar voren en ga je maar niet werken.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Contacten worden niet vermeden maar vinden op een andere tijdstip plaats.
Ik weet niet of we dan akkoord zijn omdat er nog genoeg andere bezwaren te verzinnen zijn, maar dan hoeft dat in ieder geval geen punt van discussie meer te zijn en kun je het gaan hebben over de proportionaliteit.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Oke, dus RIVM moet laten zien dat de avondklok het aantal contacten verminderd. En dan zijn we akkoord?
Lijkt me niet zo moeilijk.
Het gaat hier om inperken van burgerrechten. Snap je dat wel? Daarvoor moet je echt wel een vast staand bewijs aanleveren dat die inperking werkt. Een aanname, vermoeden of schatting is echt niet een argument.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef aartstyle het volgende:
Mensen spreken nog steeds af, nu alleen overdag. Maar dit is juist de logica die gebruikt is en dat zijn allemaal vermoedens. Geen bewijs.quote:Het aantal mensen dat besmet is stijgt dus het werkt niet. Dat is geen bewijs. Als er dit jaar meer kinderen verdrinken in een zwembad ondanks dat het aantal kinderen dat een zwemdiploma heeft gehaald is toegenomen, wil dat niet zeggen dat we dan maar moeten stoppen met de zwemlessen toch?
quote:Dat het buiten proportioneel is ben ik met je eens. Dat de overheid er verder een puinhoop van maakt en daardoor het draagvlak ontbreekt ben ik ook met je eens.
Buren spreken gewoon af op zaterdag met vrienden. Alleen overdag.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Een deel zal vast op een ander tijdstip plaatsvinden maar een behoorlijk deel ook niet. Of haal je alles gewoon een paar uur naar voren en ga je maar niet werken.
Je snapt wat ik bedoel toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Het is overigens kans schoon zien, of kans grijpen. Niet kans schoon grijpen
Is dit het bewijs jaquote:Op donderdag 1 april 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Buren spreken gewoon af op zaterdag met vrienden. Alleen overdag.
Bij etenstijd komt er vaak genoeg volk over de vloer bij mij, ook bij anderen.
Contacten zijn er nog steeds, zijn alleen verplaatst naar voor 2100. Nu voor 2200.
Over vals sentiment gesproken. Je was tot februari 2020 ook niet vrij om te doen en laten wat je wilde hoor.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef Red_85 het volgende:
Of betekende de vrijheid die je hier genoot tot februari 2020 niks voor je?
Omdat je het niet doet voor Hugo de Jonge maar voor het beschikbaar blijven van de zorg.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als diegene die het verzinnen zich er zelf niet aan houden, waarom zou jij dat dan wel doen?
Zelf hebben ze ook schijt.
Heb jij zo’n strenge vrouw dan?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Over vals sentiment gesproken. Je was tot februari 2020 ook niet vrij om te doen en laten wat je wilde hoor.
Ho, alleen buiten he. Binnen zijn het geen regels maar adviezen dus gooien we alles overboord want wat kan die Hugo me binnen maken joh.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat je het niet doet voor Hugo de Jonge maar voor het beschikbaar blijven van de zorg.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Denk dat het niet alleen bij mij in mijn omgeving zo is.quote:
meeste mensen werken overdagquote:Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het gaat hier om inperken van burgerrechten. Snap je dat wel? Daarvoor moet je echt wel een vast staand bewijs aanleveren dat die inperking werkt. Een aanname, vermoeden of schatting is echt niet een argument.
Of betekende de vrijheid die je hier genoot tot februari 2020 niks voor je?
[..]
Mensen spreken nog steeds af, nu alleen overdag
. Maar dit is juist de logica die gebruikt is en dat zijn allemaal vermoedens. Geen bewijs.
[..]
Had je toen ook last van avondklokken, maskerplichten, 1,5meter, had je een stadionverbod, kroegverbod, kon je ook restaurants niet in? Kon je ook niet met meer dan 2 afspreken? Werd je ook uit parken geschopt?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Over vals sentiment gesproken. Je was tot februari 2020 ook niet vrij om te doen en laten wat je wilde hoor.
Ik geloof dat dit iedere keer terugkomt he, dat eigen belevingswereld niet representatief is voor het hele land. Het punt is dat niet iedereen dit doet en daarmee worden hoe je het ook wendt of keert contactmomenten verminderd.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat het niet alleen bij mij in mijn omgeving zo is.
Maar wat wil je nu eigenlijk iedere keer zeggen met dit soort posts? Dat het niet in jouw wereld herkenbaar is?
Dan mag er ook wel wat meer zorg voor de zorg uit den haag komen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat je het niet doet voor Hugo de Jonge maar voor het beschikbaar blijven van de zorg.
Ik geloof niet dat ik dat zeg. Wel dat je ook voor februari 2020 regels had (en nog steeds hebt, gelukkig). Die ben je gewend, maar perken ook je vrijheid in. Ook normaal mag je bijvoorbeeld dus geen alcohol drinken in een park en kon je daar ook gewoon een boete voor krijgen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Had je toen ook last van avondklokken, maskerplichten, 1,5meter, had je een stadionverbod, kroegverbod, kon je ook restaurants niet in? Kon je ook niet met meer dan 2 afspreken? Werd je ook uit parken geschopt?
Om maar even een selectie te nemen?
Misschien niet alleen in jouw omgeving, maar in de mijne bijvoorbeeld niet. Dus al met al zal het zeker leiden tot minder contacten, maar uiteraard niet alle contacten omdat er wel mensen zijn die hun afspraken verzetten.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat het niet alleen bij mij in mijn omgeving zo is.
Maar wat wil je nu eigenlijk iedere keer zeggen met dit soort posts? Dat het niet in jouw wereld herkenbaar is?
Zal wel iets verminderen, maar niet voorkomen. Want mensen gaan gewoon overdag afspreken.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof dat dit iedere keer terugkomt he, dat eigen belevingswereld niet representatief is voor het hele land. Het punt is dat niet iedereen dit doet en daarmee worden hoe je het ook wendt of keert contactmomenten verminderd.
Dat is toch niet te vergelijken met elkaar?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dat zeg. Wel dat je ook voor februari 2020 regels had (en nog steeds hebt, gelukkig). Die ben je gewend, maar perken ook je vrijheid in. Ook normaal mag je bijvoorbeeld dus geen alcohol drinken in een park en kon je daar ook gewoon een boete voor krijgen.
Bij mij is het bijvoorbeeld dus al heel anders, dus 'mensen gaan gewoon overdag afspreken' kun je weglaten want jij kunt niet voor mij spreken.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal wel iets verminderen, maar niet voorkomen. Want mensen gaan gewoon overdag afspreken.
Dat komt niet alleen voor in mijn belevingswereld heb ik het idee.
Maar het voorkomt het niet. Nog steeds komen mensen bij elkaar over de vloer om het op een zuipen te zetten. Want mensen gaan toch wel zoeken naar de mogelijkheid om het wel te doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien niet alleen in jouw omgeving, maar in de mijne bijvoorbeeld niet. Dus al met al zal het zeker leiden tot minder contacten, maar uiteraard niet alle contacten omdat er wel mensen zijn die hun afspraken verzetten.
Toch kun je je afvragen of zelfs in het geval dat men afspraken verzet, men nog steeds alle afspraken heeft die men anders zou hebben. Immers moet er ook gewerkt worden, bijvoorbeeld. En gesport. En iets met of voor de kinderen. Dus niet iedereen heeft ruimte om onbeperkt alle contacten die men zou hebben te verplaatsen.
Best prettig is het hoor, scheelt toch wat eerder vertrekken bij vrienden en familie.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Buren spreken gewoon af op zaterdag met vrienden. Alleen overdag.
Bij etenstijd komt er vaak genoeg volk over de vloer bij mij, ook bij anderen.
Contacten zijn er nog steeds, zijn alleen verplaatst naar voor 2100. Nu voor 2200.
quote:Op donderdag 1 april 2021 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij mij is het bijvoorbeeld dus al heel anders, dus 'mensen gaan gewoon overdag afspreken' kun je weglaten want jij kunt niet voor mij spreken.
Dus je spreekt wel af met anderen, nog steeds?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Best prettig is het hoor, scheelt toch wat eerder vertrekken bij vrienden en familie.
Leren leven met het virus heb ik altijd achter gestaan. Want er is een mogelijkheid dat een vaccin niet aanslaat en om dan voor eeuwig in lockdown te moeten blijven leven?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:38 schreef OProg het volgende:
Het is toch altijd wel heerlijk hoe dit gaat.
Op het moment dat we niet echt een duidelijk beeld is hoe virusverspreiding gaat.
- "Wat belachelijk dat dit nooit onderzocht is. Dat moeten ze toch wel weten!"
Op het moment dat ze het gaat onderzoeken nu het kan.
- "Wat belachelijk dat ze dit nu onderzoeken. Ze zeiden toch dat het allemaal weer normaal zou gaan worden!"
Je gaat veel te kort door de bocht.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar het voorkomt het niet. Nog steeds komen mensen bij elkaar over de vloer om het op een zuipen te zetten. Want mensen gaan toch wel zoeken naar de mogelijkheid om het wel te doen.
Heb je alsnog contacten.
Het werkt niet waarvoor het bedoeld is, maar is wel een enorme beperking van je burgerrechten. Alles op basis van vermoedens, schattingen en aannames.
Dat zijn twee users, he.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dus je spreekt wel af met anderen, nog steeds?
Minder contacten is minder besmettingen. Al is het maar 10%. JIj zegt dat iedereen in jou omgeving net zoveel contacten heeft. Klinkt ongeloofwaardig, maar prima.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar het voorkomt het niet. Nog steeds komen mensen bij elkaar over de vloer om het op een zuipen te zetten. Want mensen gaan toch wel zoeken naar de mogelijkheid om het wel te doen.
Heb je alsnog contacten.
Het werkt niet waarvoor het bedoeld is, maar is wel een enorme beperking van je burgerrechten. Alles op basis van vermoedens, schattingen en aannames.
Ja hoor, dat is overigens een andere user, maar natuurlijk spreek ik nog steeds af met anderen. Wel (veel) minder. Opzet geslaagd dus.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dus je spreekt wel af met anderen, nog steeds?
Fuck, ik zie het nu door het blauwe.quote:
Dat vermoeden had ik alquote:Op donderdag 1 april 2021 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck, ik zie het nu door het blauwe.
Mr en Da_ wtf...
Wat is "leren leven met het virus?". En omdat ze nu onderzoek doen wil het zeggen dat het dus als doel heeft om te kijken hoe je eeuwig in lockdown moet blijven leven?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leren leven met het virus heb ik altijd achter gestaan. Want er is een mogelijkheid dat een vaccin niet aanslaat en om dan voor eeuwig in lockdown te moeten blijven leven?
Nope.
Zit meer in deze situatie dus voor mij maakt het geen verschil.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is overigens een andere user, maar natuurlijk spreek ik nog steeds af met anderen. Wel (veel) minder. Opzet geslaagd dus.
Hey een foutje kan iedereen maken, we zijn pas een jaartje bezigquote:Op donderdag 1 april 2021 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck, ik zie het nu door het blauwe.
Mr en Da_ wtf...
Je gaat er echt nog steeds compleet aan voorbij dat er genoeg mensen zijn die het minder doen dan zonder avondklok.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zit meer in deze situatie dus voor mij maakt het geen verschil.
[ afbeelding ]
Maar zie/hoor/lees wel overal dat mensen nog samenkomen.
Mensen vinden toch wel een weg. Ik ook. Bij mij komen vrienden/familie ook nog steeds over de vloer en in bij hun eens in de zoveel tijd. Alleen nu niet om 3/4 uur te zuipen, maar wel om 3/4 uur mee te komen eten.
quote:Op donderdag 1 april 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hey een foutje kan iedereen maken, we zijn pas een jaartje bezig
Hoe je met bepaalde minimale maatregelen zoveel mogelijk maatschappij kan open laten.quote:
Klopt want of het nu echt zoveel minder is...quote:Op donderdag 1 april 2021 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je gaat er echt nog steeds compleet aan voorbij dat er genoeg mensen zijn die het minder doen dan zonder avondklok.
Nee ok, heel Nederland ligt als ik jou moet geloven iedere zaterdag en zondagmiddag laveloos op de bank bij de buren.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt want of het nu echt zoveel minder is...
Ik vraag me echt af waarom je steeds terug komt op wat 'den haag' dan maar zou moeten doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan mag er ook wel wat meer zorg voor de zorg uit den haag komen.
Zoiets als beginnen te prikken zodra de vaccins er zijn en bij de groep starten die het ziekenhuis vooral bezet. Noem maar een idee.
Hugo de MP en Minister van VWS zou wel wat zijnquote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Straks als Mark R aftreed, dan is Hugo premier
Dat is inderdaad een prima vergelijking met vanaf 22:00 of 21:00 in je eigen huis opgesloten zitten.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat moet het voor de avondklok druk zijn geweest buiten na 22.00 uur.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een prima vergelijking met vanaf 22:00 of 22:00 in je eigen huis opgesloten zitten.
Tegen de tijd dat ze weer een keer open kunnen zullen die maatregelen spoedig overbodig zijn, of dat mogen we hopen tenminste.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:09 schreef miss_sly het volgende:
In ieder geval heeft de Efteling ook niet stilgezeten en gewerkt aan veilig open kunnen:
Morgen is het geen 1 april meer dus ik denk dat ze dan al overbodig zijnquote:Op donderdag 1 april 2021 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ze weer een keer open kunnen zullen die maatregelen spoedig overbodig zijn, of dat mogen we hopen tenminste.
Kwam je dan zo vaak na 22:00 nog buiten? Of is het meer het gevoel dat het nu niet mag?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een prima vergelijking met vanaf 22:00 of 21:00 in je eigen huis opgesloten zitten.
Mijn zus woont in een kutdorp ergens op de Veluwe en daar zijn de scholen gewoon dicht want halve klassen besmet. Vraag me af of dat kinderen nou ook elkaar besmetten of niet je krijgt het idee dat ze maar weer wat aankloten.quote:Op dit moment zijn er zo’n 400 coronaclusters actief op basisscholen, wat betekent dat er drie of meer personen besmet zijn. Er kunnen ook meerdere clusters op één school bestaan.
Oh het is een een april grap, heb die video verder niet bekeken heb geen wifi hier.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Morgen is het geen 1 april meer dus ik denk dat ze dan al overbodig zijn.
Ik denk dat het voor veel mensen inderdaad dat laatste is. Je wil de optie hebben om het te kunnen doen; dat hoorde tot voorheen toch wel bij de vrijheid die we gewent waren. Avondklok raakt mij zelf helemaal niet, maar ik vind wel dat het een van de eerste maatregelen moet zijn die ze de prullenbak ingooien.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Questular het volgende:
[..]
Kwam je dan zo vaak na 22:00 nog buiten? Of is het meer het gevoel dat het nu niet mag?
Tuurlijk doen ze dat. Leraren, ouders in risicogroepen en opa's en oma's zijn allang weggezet als verwaarloosbaar risico.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Elan het volgende:
Situatie op de basisscholen begint redelijk zorgwekkend te worden.
[..]
Mijn zus woont in een kutdorp ergens op de Veluwe en daar zijn de scholen gewoon dicht want halve klassen besmet. Vraag me af of dat kinderen nou ook elkaar besmetten of niet je krijgt het idee dat ze maar weer wat aankloten.
Vind ik ook. Ook al zou ik zelf liever versoepelingen willen zien in het binnensporten en de detailhandel/horeca is de avondklok wel iets waar ze z.s.m. moeten stoppen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen inderdaad dat laatste is. Je wil de optie hebben om het te kunnen doen; dat hoorde tot voorheen toch wel bij de vrijheid die we gewent waren. Avondklok raakt mij zelf helemaal niet, maar ik vind wel dat het een van de eerste maatregelen moet zijn die ze de prullenbak ingooien.
Dat mensen het niet met de avondklok eens zijn, kan ik best begrijpen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen inderdaad dat laatste is. Je wil de optie hebben om het te kunnen doen; dat hoorde tot voorheen toch wel bij de vrijheid die we gewent waren. Avondklok raakt mij zelf helemaal niet, maar ik vind wel dat het een van de eerste maatregelen moet zijn die ze de prullenbak ingooien.
Als ik vrienden bezocht of bier ging brouwen met vrienden werd het gewoon laat.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Questular het volgende:
[..]
Kwam je dan zo vaak na 22:00 nog buiten? Of is het meer het gevoel dat het nu niet mag?
Bier brouwen zou sowieso als vitaal beroep moeten worden aangemerkt. Ook al is het hobbymatig.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als ik vrienden bezocht of bier ging brouwen met vrienden werd het gewoon laat.
Ja, persoonlijk zie ik ook het liefst dat er overdag weer wat meer mogelijkheden zijn. Openen van detailhanden en de horeca zou ook mijn voorkeur hebben als je zou moeten kiezen. Maar dat is puur uit egoïsme natuurlijk; die avondklok raakt me niet. Dichte detailhandel en horeca wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ook al zou ik zelf liever versoepelingen willen zien in het binnensporten en de detailhandel/horeca is de avondklok wel iets waar ze z.s.m. moeten stoppen.
Ja, maar dat is jouw situatie dus. Hier thuis net zo overigens.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mensen het niet met de avondklok eens zijn, kan ik best begrijpen.
Ik snap alleen echt het opgesloten gevoel niet. Ik zit niet 's avonds op de bank te kijken hoe de klok langzaaam naar 21 en nu dus naar 22 uur kruipt om vanaf dat moment te denken "ik mag mijn huis niet meer uit". Doorgaans ben ik gewoon thuis, dus wat maakt het uit? En als we dan eens afspreken, mja, dan houden we de tijd in de gaten om op tijd thuis te zijn.
We zitten sinds vandaag in het magische Q2, het kwartaal waarin ons gouden bergen zijn beloofd door Hugo en co. Veel meer vaccins, veel sneller vaccineren. We gaan de zonnige en warme maanden tegemoet. Ze moeten het nu maar eens gaan waarmaken. Als we straks in juli nog steeds dezelfde discussies voeren als de voorbije paar maanden -dan is het echt gigantisch verkeerd gegaan ergens.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
De enige reden waarom we het, dik een jaar in de pandemie, in Europa overigens nog steeds alleen maar over jojo-lockdowns, ophokplichten, avondklokken en bezoekverboden kunnen praten (en dat nog tot ver na de lockdownzomer van 2021 zullen blijven doen) is omdat men totaal verrekte een fatsoenlijke vaccinatiecampagne op poten te zetten en voldoende vaccins te bestellen.
Tegen de tijd dat de in de VS wonende zus van m'n vriendin beide vaccindoses al gehad heeft zitten wij in Europa nog altijd in een lockdown alsof we een derdewereldcontinent zijn dat zich geen vaccins kan veroorloven.
Prima regel dus, als zoveel mensen er last van hebbenquote:Op donderdag 1 april 2021 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is jouw situatie dus. Hier thuis net zo overigens.
Maar dat werkt niet zo voor iedereen. Er zijn nou eenmaal mensen die wel meer buiten kwamen of het wél heel erg missen. Dan kan ik me best voorstellen dat dat voelt alsof je opgesloten bent. Want als je je aan de regels wil houden is dat natuurlijk ook gewoon zo. Natuurlijk kan je toch naar buiten, maar niet binnen de regels.
Iedereen is anders en zo.
Ik heb het niet over ‘zoveel’ mensen. Ik zeg enkel dat er mensen zijn die er wèl door geraakt worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prima regel dus, als zoveel mensen er last van hebben.
In ieder geval een collega van mij. Ik vroeg hem wat hij ging stemmen en hij zei heel trots "Ja, op Rutte!"quote:
En voor die mensen is het, zoals bij iedere maatregel er mensen zijn die getroffen worden, bijzonder vervelend.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over ‘zoveel’ mensen. Ik zeg enkel dat er mensen zijn die er wèl door geraakt worden.
Nederland, Duitsland, België, Frankrijk enz. enz. zitten in juli nog gewoon in een lockdown, het zou me niet eens verbazen wanneer in Nederland nog zelfs een avond-/nachtklok van kracht is gedurende de zomer.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten sinds vandaag in het magische Q2, het kwartaal waarin ons gouden bergen zijn beloofd door Hugo en co. Veel meer vaccins, veel sneller vaccineren. We gaan de zonnige en warme maanden tegemoet. Ze moeten het nu maar eens gaan waarmaken. Als we straks in juli nog steeds dezelfde discussies voeren als de voorbije paar maanden -dan is het echt gigantisch verkeerd gegaan ergens.
https://www.ad.nl/binnenl(...)gn=socialsharing_webquote:Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen
Goed nieuws: vaccinatie tegen corona beschermt niet enkel de ingeënte persoon zelf, maar voorkomt ook besmetting van anderen, blijkt uit een nieuwe studie van het Amerikaanse RIVM. Immunoloog Ger Rijkers spreekt van bijzonder goed nieuws.
Mijn herinnering is ook verkeerd denk ik. Maar dat kan ik me niet meer herinneren.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:50 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik heb daar geen actieve herinnering aan
Heel raar, want dat is ontzettend goed nieuws.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Typerend dat dit artikel van vanmorgen hier nog helemaal niet voorbij is gekomen:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)gn=socialsharing_web
Goed nieuws voor de landen waar daadwerkelijk voldoende gevaccineerd wordt, maar in de EU lockdownt en avondklokt men het virus wel de wereld uit!quote:Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Typerend dat dit artikel van vanmorgen hier nog helemaal niet voorbij is gekomen:
[..]
Dat bedoel ik, typerend.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Goed nieuws voor de landen waar daadwerkelijk voldoende gevaccineerd wordt, maar in de EU lockdownt en avondklokt men het virus wel de wereld uit!
De epic fail met de vaccininkopen is inderdaad typerend voor de EU en de Europese overheden.quote:
Inderdaad, er is nog geen vaccin in EU binnengekomen en in een arm gezet. Ze willen alleen maar lockdowns en een continent economisch naar de kloten. Hun grootste wens.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Goed nieuws voor de landen waar daadwerkelijk voldoende gevaccineerd wordt, maar in de EU lockdownt en avondklokt men het virus wel de wereld uit!
uitzonderings regelquote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom hebben de 2e kamer leden geen mondkapje op als ze lopen of staan en niet spreken?
Omdat zij stiekem in augustus vorig jaar al met Sputnik zijn geïnjecteerd.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom hebben de 2e kamer leden geen mondkapje op als ze lopen of staan en niet spreken?
Win Win dus! Vaccineren maar!quote:Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je zou denken dat het misschien door zijn mondkapje komt maar die heeft hij ook nooit op.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef THEFXR het volgende:
Rutte krijgt zonder vaccin geheugen verlies, knap hoor.
Niet best inderdaad. Gelet op dat ik in mijn omgeving steeds meer berichten krijg van uitnodigingen van mensen die een grote kans zouden hebben op IC en kliniek-opname duim ik maar dat dit 1 van de hoogste dagen van deze periode gaat blijven.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
+61 nieuwe op de IC, hoogst aantal sinds eind December
Mooi nieuws. Ik begrijp nog niet hoe ze van 90% naar 'niet meer overdragen' komen, maar in de praktijk zal dit ook weer weinig verschil maken.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat het dan over uren verspreid was. De een ging om 22.00 naar huis, 23.00, 00.00 enz. Ook doordeweeks, bijvoorbeeld met sporten, uit eten gaan, bezoekje bij vrienden of familie etc. Dus echt onzin om te zeggen dat er toen niemand op straat was.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat moet het voor de avondklok druk zijn geweest buiten na 22.00 uur.
Nou was ik vrij vaak buiten na 22.00 uur, maar is me toch nooit opgevallen.
'Opgesloten'.
OF komt dat door de capaciteit van de afgelopen dagen die gemiddeld 62k was en dat wordt doorberekend?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Had iemand al gezien dat het aantal geplande prikken op het coronadashboard deze week is verlaagd naar 433K?
Dit was begin deze week nog boven de 500K.
Omdat mondkapjes onzin zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
Nee joh, het is nu overal veel en veel drukker dan voor het griepje, viel echt op gisteren.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat het dan over uren verspreid was. De een ging om 22.00 naar huis, 23.00, 00.00 enz. Ook doordeweeks, bijvoorbeeld met sporten, uit eten gaan, bezoekje bij vrienden of familie etc. Dus echt onzin om te zeggen dat er toen niemand op straat was.
quote:Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Behalve vanochtend dan.quote:
Je mocht ook voor de avondklok al niet uit eten maar ok.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat het dan over uren verspreid was. De een ging om 22.00 naar huis, 23.00, 00.00 enz. Ook doordeweeks, bijvoorbeeld met sporten, uit eten gaan, bezoekje bij vrienden of familie etc. Dus echt onzin om te zeggen dat er toen niemand op straat was.
Zoals ik het las ging het over het verschil met februari 2020. Dat toen iedereen al 's avonds binnen zat, werd er gezegd.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je mocht ook voor de avondklok al niet uit eten maar ok.
Ik vrees eerder dat die 433 nu het maximaal haalbare is. Zal vermoedelijk nog verder omlaag gaan gedurende de week.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
OF komt dat door de capaciteit van de afgelopen dagen die gemiddeld 62k was en dat wordt doorberekend?
Ah nice, ik had gezocht maar niets gevondenquote:
Dat was wat anders. Hier ging het letterlijk om voor de avondklok.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zoals ik het las ging het over het verschil met februari 2020. Dat toen iedereen al 's avonds binnen zat, werd er gezegd.
Ik vind persoonlijk bijna 90% van het beoogde nog wel redelijk binnen de marge.. als je het die week daarop dan maar goed kan maken en niet elke week 10% verliest natuurlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:31 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik vrees eerder dat die 433 nu het maximaal haalbare is. Zal vermoedelijk nog verder omlaag gaan gedurende de week.
Als we het van de temperatuur moeten hebben dan gaat dat nog wel even duren. Drie dagen warm en vanaf morgen ronduit koud voor de tijd van het jaar.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd of we vandaag wat lager zitten met de cijfers. Als er een seizoenseffect is zou het sterk moeten dalen de komende weken (net zoals vorig jaar).
Nee joh, weet je wel hoeveel voetbalclubs er al een paar keer doordeweeks 's avonds trainen tot die tijd en daarna nog een pilsje in de kantine (vroeger dan he.). En hoeveel restaurants er elke dag vol zaten.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat was wat anders. Hier ging het letterlijk om voor de avondklok.
Anderzijds wil ik die ook wel aan hoor, in het normale leven is het ook overdreven te stellen dat er heel veel mensen op straat zijn na 22.00 uur. Dat lijkt me geen hogere wiskunde. Ze zijn er, natuurlijk, maar de gemiddelde Nederlander zit om 22.00 uur echt wel binnen.
We liepen al een miljoen prikken achter...... Dat is nu nog meer geworden toch? Of wat die 500K al inclusief het inhalen van een deel van de achterstand?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk bijna 90% van het beoogde nog wel redelijk binnen de marge.. als je het die week daarop dan maar goed kan maken en niet elke week 10% verliest natuurlijk.
Goeie vraag, geen idee eigenlijk.. (hieronder te zien lopen we inderdaad ongeveer 1 miljoen prikken achter.)quote:Op donderdag 1 april 2021 14:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
We liepen al een miljoen prikken achter...... Dat is nu nog meer geworden toch? Of wat die 500K al inclusief het inhalen van een deel van de achterstand?
Dat weet ik maar al te goed, helaasquote:Op donderdag 1 april 2021 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee joh, weet je wel hoeveel voetbalclubs er al een paar keer doordeweeks 's avonds trainen tot die tijd en daarna nog een pilsje in de kantine (vroeger dan he.). En hoeveel restaurants er elke dag vol zaten.
Dat aanpassen van die aantallen voor deze week is wellicht ook geen toeval dat ze dat nu doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goeie vraag, geen idee eigenlijk.. (hieronder te zien lopen we inderdaad ongeveer 1 miljoen prikken achter.)
[ twitter ]
Meer dan 6 miljoen op 1 mei is ook al afgezwakt tot 4 miljoen door Hugo.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goeie vraag, geen idee eigenlijk.. (hieronder te zien lopen we inderdaad ongeveer 1 miljoen prikken achter.)
[ twitter ]
Er worden in de hele EU dagelijks amper meer vaccinaties gezet dan in het verenigd koninkrijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad, er is nog geen vaccin in EU binnengekomen en in een arm gezet. Ze willen alleen maar lockdowns en een continent economisch naar de kloten. Hun grootste wens.
Nee maar het is niet dat het gemeengoed is om dit wel te doen natuurlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
Op de 1 of andere manier twittert Hugo nooit een bericht dat ze zojuist precies een miljoen prikken achterlopen. heel gek.
Dat zou wel rampzalig zijn, dat betekent dat het huidige dipje systematisch is en niet veroorzaakt door de uitgleider met de AZ-stop. (een blunder die genoeg zou moeten zijn voor opstappen trouwens maar goed).quote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meer dan 6 miljoen op 1 mei is ook al afgezwakt tot 4 miljoen door Hugo.
Tja, we staan nu op 2,5 miljoen, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe we binnen 4 weken op meer dan pakweg 4 miljoen kunnen staan bij de huidige priksnelheden.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou wel rampzalig zijn, dat betekent dat het huidige dipje systematisch is en niet veroorzaakt door de uitgleider met de AZ-stop. (een blunder die genoeg zou moeten zijn voor opstappen trouwens maar goed).
Stel Hugo neemt zijn verantwoordelijkheid en stapt op, denk je dan echt dat iemand anders even het stokje over kan nemen en zonder problemen even al die prikjes laat zetten?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou wel rampzalig zijn, dat betekent dat het huidige dipje systematisch is en niet veroorzaakt door de uitgleider met de AZ-stop. (een blunder die genoeg zou moeten zijn voor opstappen trouwens maar goed).
De belofte was dat de snelheid omhoog zou gaan. Dat moet ook wel, de groepen die nu aan de beurt zijn zijn heel groot.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, we staan nu op 2,5 miljoen, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe we binnen 4 weken op meer dan pakweg 4 miljoen kunnen staan bij de huidige priksnelheden.
lijkt hier ook de 2e kamer welquote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef capricia het volgende:
[Info] kappen met dat gesneer op elkaar[/info]
Omdat we in de aankomende weken substantieel meer vaccins binnen krijgen. Als de bewaartijd dan ook drastisch omlaag gaat én het afsprakensysteem beter gaat werken ZOU HET EVENTUEEL NOG KUNNENquote:Op donderdag 1 april 2021 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, we staan nu op 2,5 miljoen, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe we binnen 4 weken op meer dan pakweg 4 miljoen kunnen staan bij de huidige priksnelheden.
Ja, want Hugo is inmiddels netto negatief voor de vaccinaties. Een nieuw iemand zou meteen de suggestie van Kuipers aannemen en eerste prikken gaan zetten. En de kans op een volgende blunder blijft gewoon aanwezig.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Stel Hugo neemt zijn verantwoordelijkheid en stapt op, denk je dan echt dat iemand anders even het stokje over kan nemen en zonder problemen even al die prikjes laat zetten?
Deden ze het weer?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:51 schreef capricia het volgende:
[Info] kappen met dat gesneer op elkaar[/info]
Hier worden bronnen ook vaak niet prijs gegevenquote:
Wishful thinking lijkt me dit.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, want Hugo is inmiddels netto negatief voor de vaccinaties. Een nieuw iemand zou meteen de suggestie van Kuipers aannemen en eerste prikken gaan zetten. En de kans op een volgende blunder blijft gewoon aanwezig.
Ja, helaas is de priksnelheid afhankelijk van meerdere factoren.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat we in de aankomende weken substantieel meer vaccins binnen krijgen. Als de bewaarheid dan ook drastisch omlaag gaat én het afsprakensysteem beter gaat werken ZOU HET EVENTUEEL NOG KUNNEN
Het is wellicht allemaal niet zo makkelijk als het lijkt. Maar hij heeft een jaar de tijd gehad. Hij heeft hulp aangeboden gekregen vanuit alle kanten. Er is in de kamer aangeboden om er iemand naast te zetten, maar dat wilde hij niet. Ziekenhuizen hebben hun hulp aangeboden. Er is vanaf het begin gezegd om het niet te ingewikkeld te maken, maar meneer wilde zijn kindjes (RIVM en GGD) niet passeren terwijl die al tijden met elkaar overhoop liggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Stel Hugo neemt zijn verantwoordelijkheid en stapt op, denk je dan echt dat iemand anders even het stokje over kan nemen en zonder problemen even al die prikjes laat zetten?
Volgens mij kunnen we het beter uitzitten.
Een lage 8k dus waarschijnlijk?quote:
Dat zou top zijn ja.. 8-8,5k denk ik zoiets.quote:
Nou, als je het mij vraagt is die hele mutatiepaniek volledig gebaseerd op angst, als in de groepspsychologie die gaande is. Denk echt wel dat we flink safe zijn straks.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef ipa84 het volgende:
Nieuws van Pfizer zelf. Na 6 maanden werkt hun vaccin nog steeds prima ook op de Zuid-Afrikaanse variant.
Zouden mensen serieus zo denken?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:08 schreef Houtenbeen het volgende:
Rutte stapt (misschien) op
Kroegen open
Ja, de jeugd zit in het algemeen in het weekend binnen rond die tijd.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat was wat anders. Hier ging het letterlijk om voor de avondklok.
Anderzijds wil ik die ook wel aan hoor, in het normale leven is het ook overdreven te stellen dat er heel veel mensen op straat zijn na 22.00 uur. Dat lijkt me geen hogere wiskunde. Ze zijn er, natuurlijk, maar de gemiddelde Nederlander zit om 22.00 uur echt wel binnen.
Stom. Vergeten dat de jeugd de gemiddelde Nederlander is.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, de jeugd zit in het algemeen in het weekend binnen rond die tijd.
Voetbalwedstrijden, cafés, restaurants. Ook plekken waar de meer gemiddelde Nederlander te vinden zal zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Stom. Vergeten dat de jeugd de gemiddelde Nederlander is.
Dat lijkt jou in alle gevalletjes toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een gevalletje kroegen open.
Zekerquote:Op donderdag 1 april 2021 15:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat lijkt jou in alle gevalletjes toch?![]()
Morgen een kleine daling zou het wel mooi afmaken voor deze week.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
Begint wel af te vlakken
04-03: 4161
11-03: 5380
18-03: 6187
25-03: 7740
01-04: 7882
Fijn hoor die open kroegen, maar ik wil open restaurantsquote:Op donderdag 1 april 2021 15:21 schreef Noek het volgende:
Ik heurde dat de kroegen eigenlijk al wel open waren. Kroeg en zopie met openers.
Mooi! We regelen dat zelf wel als Den Haag het te druk heeft met zn eigen kutzooi.
Bij de Zuid-Afrikaanse variant was wel degelijk even de paniek dat vaccins niet meer werkte omdat anti-lichamen zich minder konden binden aan de ei-wit spike. Maar ander onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat T-cellen die gemuteerde varianten gewoon herkent. Daardoor kan je wel ligt klachten krijgen (verkouden/ licht grieperig) maar de T-cellen zorgen er voor dat de infectie niet uit de hand loopt en stuurt de B-cellen aan om nieuwe en betere anti-lichamen te maken. Wat bij heel veel virussen gebeurt die je in je leven tegen komt.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, als je het mij vraagt is die hele mutatiepaniek volledig gebaseerd op angst, als in de groepspsychologie die gaande is. Denk echt wel dat we flink safe zijn straks.
Die Spike-eiwitten zijn evolutionair erg geconserveerd, die gaan echt niet zo maar van de hak op de tak dusdanig muteren dat een vaccin niet meer werkbaar is.
Verwacht morgen en zaterdag eigenlijk hogere cijfers, veel mensen die zich nog even snel laten testen voor het lange paasweekend.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Morgen een kleine daling zou het wel mooi afmaken voor deze week.
Zeker, de cafés puilden pre-corona uit op maandagavond 22 uur. Volle bak ambiance.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Voetbalwedstrijden, cafés, restaurants. Ook plekken waar de meer gemiddelde Nederlander te vinden zal zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
30 gemeentes met 2-4 besmettingen
64 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Waar blijven die open kroegen en terrassen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Het wordt wel een stuk minder geloofwaardig dat het prikken niet lukt omdat mensen gewoon niet bellen of op komen dagen. Ik erger me hier dus echt het schompus aan, in de eerste plaats omdat het goddorie om de volksgezondheid gaat en ook en niet in de laatste plaats omdat hoe slordiger en onzorgvuldiger dit gaat, hoe meer koren dit is op de molen van onze kritisch denkende medeburgers.quote:„Het ministerie was de revalidatiecentra in eerste instantie helemaal vergeten mee te nemen bij het vaccineren. Via een omweg is dat later rechtgetrokken.”
Ik zie het eigenlijk als een lange periode vanaf Oktober.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef Cue_ het volgende:
Maar is dit nu die derde golf ivm de Britse variant of gewoon omdat mensen zich niet meer aan de regels houden?
Combi van gok ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef Cue_ het volgende:
Maar is dit nu die derde golf ivm de Britse variant of gewoon omdat mensen zich niet meer aan de regels houden?
Doe maar, want de avondklok zoals jij die in je hoofd hebt, heeft echt niet zo veel positief effect op het besmettingscijfer. Alleen een negatief effect op onze burgerrechten.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee ok, heel Nederland ligt als ik jou moet geloven iedere zaterdag en zondagmiddag laveloos op de bank bij de buren.
Ik geef het op.
Yep.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef Cue_ het volgende:
Oh kun je dat even met cijfers duiden?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar, want de avondklok zoals jij die in je hoofd hebt, heeft echt niet zo veel positief effect op het besmettingscijfer. Alleen een negatief effect op onze burgerrechten.
Omdat er uit 'den haag' niet dezelfde urgentie blijkt uit hun acties als dat zij ons doen opleggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik vraag me echt af waarom je steeds terug komt op wat 'den haag' dan maar zou moeten doen.
96.000 tests.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.882
Totaal: 1.280.443 (+7.827 ivm -55 corr.)
Perc. positief 28 mrt - 30 mrt: 8,4%
Opgenomen: 276
Huidig: 1.639 (-14)
Opgenomen op IC: 61
Huidig: 688 (+7)
Overleden: 22
Totaal: 16.559
https://twitter.com/mzelst/status/1377610702945460228
Eigenlijk wel ja. We zijn nooit genoeg gedaald naar fatsoenlijke cijfersquote:Op donderdag 1 april 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie het eigenlijk als een lange periode vanaf Oktober.
'Alleen te berekenen in combinatie met de bezoekersbeperking'.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh kun je dat even met cijfers duiden?
Aha, dus van geen effect ben je al bij gedraaid tot niet zoveel effect.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar, want de avondklok zoals jij die in je hoofd hebt, heeft echt niet zo veel positief effect op het besmettingscijfer. Alleen een negatief effect op onze burgerrechten.
Riiiiiight..quote:Op donderdag 1 april 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Aha, dus van geen effect ben je al bij gedraaid tot al niet zoveel effect.
Als jij het andersom doet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh kun je dat even met cijfers duiden?
Het is niet te bepalen. Maar als de naleving van de avondklok + 1 persoonsregel redelijk goed wordt opgevolgd (bijvoorbeeld in 50% van de gevallen), zal het zeker een bepaald effect hebben lijkt me (hoe klein dat dan ook is).quote:
Omdat jij degene bent die heel stellig stelt dat 'het echt niet zoveel effect' heeft.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Alleen te berekenen in combinatie met de bezoekersbeperking'.
Dat kan niet. Volgens v Dissel zelf.
Dus waarom aan mij vragen en waarom wel op die basis een beperking van de burgerrechten goed praten?
Ik ga niet weer dezelfde discussie voeren. Ik schat je best in als iemand die niet dom is. Je weet dondersgoed dat een avondklok heus wel enig effect heeft. Alleen ga je dat niet toegeven.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Riiiiiight..
Kom jij maar met het bewijs dan dat het werkt. Stuur die ook naar het rivm en hugo. Want die zijn er ook naastig naar op zoek.
Dat is het punt, ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is niet te bepalen. Maar als de naleving van de avondklok + 1 persoonsregel redelijk goed wordt opgevolgd (bijvoorbeeld in 50% van de gevallen), zal het zeker een bepaald effect hebben lijkt me (hoe klein dat dan ook is).
De pro's weten het ook niet. Krijgen ook geen fundament onder hun beweringen. Maar inmiddels zijn wel onze burgerrechten ingeperkt.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat jij degene bent die heel stellig stelt dat 'het echt niet zoveel effect' heeft.
Ik weet namelijk zeker dat het effect heeft op contactmomenten, maar zou niet durven zeggen hoeveel. Jij blijkbaar wel, dus ik ben benieuwd.
Bizar dat in deze extreme tijden de nadruk ligt op een uurtje binnen blijven voor het slapengaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is het punt, ja.
Bizar dat zo'n extreme maatregel zo weinig onderbouwing nodig heeft.
En 'wij' kunnen verder zelf niet nadenken, hebben geen flauw idee van hoe infectieziekten werken en kunnen ons geen voorstelling maken van de gevolgen van een overbelaste zorg?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat er uit 'den haag' niet dezelfde urgentie blijkt uit hun acties als dat zij ons doen opleggen.
Dat weten we niet. Dat is niet te onderbouwen met feiten omdat die er gewoonweg niet zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef aartstyle het volgende:
je weet dondersgoed dat een avondklok heus wel enig effect heeft.
Jij bent degene die stellig beweert dat het niet heel veel effect heeft, ik niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De pro's weten het ook niet. Krijgen ook geen fundament onder hun beweringen. Maar inmiddels zijn wel onze burgerrechten ingeperkt.
En dan moet ik wel met bewijs aankomen.![]()
Omgekeerde bewijslast om burgerrechten in te perken, realiseer jij je dat wel?
Dat is subjectief vind ik, jij en ik hebben er geen last van, maar heel veel mensen blijkbaar wel (en dan ook nog heel veel in de zin van 'm'n burgerrechten!!'). Het draagvlak is echter groot, zeker omdat waarschijnlijk heel veel mensen eigenlijk nauwelijks last van die klok hebben.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bizar dat in deze extreme tijden de nadruk ligt op een uurtje binnen blijven voor het slapengaan.
Weet jij het? Ik durf het niet te zeggen, zeker niet omdat Frankrijk nu alweer gaat aanscherpen ondanks de zeer strenge avondklok vanaf 19:00.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed dat een avondklok heus wel enig effect heeft.
Ik begin steeds minder in te geloven dat het voor heel veel mensen meer is dan alleen een principekwestie.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is subjectief vind ik, jij en ik hebben er geen last van, maar heel veel mensen blijkbaar wel (en dan ook nog heel veel in de zin van 'm'n burgerrechten!!'). Het draagvlak is echter groot, zeker omdat waarschijnlijk heel veel mensen eigenlijk nauwelijks last van die klok hebben.
Die hufter had gewoon z'n poot stijf moeten houden toen de EU om vaccins kwam bedelen, net zoals Merkel dat had moeten doen. Duitsland, Nederland en Italië hebben al heel vroeg heel veel vaccindoses besteld, maar die vervolgens aan de EU gedoneerd en tegen die heks van een von der Leyen gezegd "kopen jullie ze maar voor ons in". Vervolgens verklootte de EU de onderhandelingen met de pharmaboeren gigantisch en begon als een kleuter te stampvoeten dat AZ toch maar een stom vaccin is en dat AZ ook niet naar hun verjaardagsfeestje mag komen ofzo.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we het beter uitzitten.
Voor veel mensen komt het daarop neer. Voor teveel mensen komt het neer op uren aan op een kluitje een sociaal dier uithangen. Ik heb het gevoel dat ze op deze manier een guppie proberen te vangen met een enorm sleepnet omdat gericht handhaven op mensen uit de tweede groep teveel moeite zou kosten.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bizar dat in deze extreme tijden de nadruk ligt op een uurtje binnen blijven voor het slapengaan.
Hoe bedoel je, volg je even niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik begin steeds minder in te geloven dat het voor heel veel mensen meer is dan alleen een principekwestie.
tot zekere hoogte ga ik er ook in mee want inderdaad ik kan zelf ook wel nadenken. Ik hou afstand, was mn handen wat vaker, ga niet vaak naar mijn bijna 102 jarige oma in deze periode. Maar als mijn burgerrechten worden ingeperkt zonder fundamentele onderbouwing, dan denk ik ook 3x na.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En 'wij' kunnen verder zelf niet nadenken, hebben geen flauw idee van hoe infectieziekten werken en kunnen ons geen voorstelling maken van de gevolgen van een overbelaste zorg?
Dat is misschien een groot verschil tussen de brandweer en het omt kabinet. De brandweer ziet vlammen en gaat blussen.quote:Om maar weer de brandweer erbij te halen: als jouw huis in de fik staat en de brandweer zegt 'boeiend' dan sta jij nog steeds met je handen in de zakken op de stoep?
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen 'zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he, als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.'quote:
Ik snap het niet hoor, dat je zomaar je burgerrechten laat afnemen op basis van fundament loze adviezen en natte vingers in de lucht.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij bent degene die stellig beweert dat het niet heel veel effect heeft, ik niet.
Hieronder kun je nog een keer over de inperking van je burgerrechten beginnen en dan is het wel klaar.
quote:Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.
En dus?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.
En dus wat?quote:
En dat is hun goed recht, toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen 'zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he, als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.'
Want normaal is iedereen altijd thuis voor 21.00 of 22.00 uur? Ook in het weekend? Hoe oud ben jij?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen 'zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he, als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.'
Voor wat?quote:
Oh zeker. Maar ik dacht dat we het hadden over mensen die er last van hebben en ik heb het idee dat dat wel meevalt bij de groep 'het is mijn burgerrecht!' roepers.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is hun goed recht, toch?
Zeker, maar hij heeft wel een punt vind ik. Mensen schoppen nu tegen zaken aan ondanks dat ze er nauwelijks / niet last van hebben. Dat bedoel ik met het WIJ gevoel dat vorig jaar maart / april er wel was. Dat heeft enorm plaats gemaakt voor complot en achterklap. Daarbij wil ik ook zeggen: ik geloof niet dat de avondklok veel doet of brengt, maar ergens zal het zeker toch wel IETS helpen. Het is verder een andere discussie of het gelegitimeerd is om zo'n maatregel door te voeren in deze crisis tijd.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is hun goed recht, toch?
Dat lijkt me vrij duidelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welk punt het is dat je probeert te maken.
Kan aan mij liggen, maar tegen een maatregel zijn waar je in de praktijk geen last van hebt is juist per definitie denken aan anderen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, maar hij heeft wel een punt vind ik. Mensen schoppen nu tegen zaken aan ondanks dat ze er nauwelijks / niet last van hebben. Dat bedoel ik met het WIJ gevoel dat vorig jaar maart / april er wel was.
Waren ze allemaal maar zo begaan met het lot van de ondernemers in plaats van hun oNzE bUrGeRrEcHtEnquote:Op donderdag 1 april 2021 15:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar tegen een maatregel zijn waar je in de praktijk geen last van hebt is juist per definitie denken aan anderen.
Wat vervelend dat je in een pandemie wat minder lang leuke dingen kon doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik ben al tig keer naar huis gereden om 20.30 omdat ik anders te laat zou zijn waar ik normaal pas diep in de nacht eens zou vertrekken.
Yes, eens.quote:
Leuke dingen?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel vervelend dat je in een pandemie wat minder lang leuke dingen kon doen.
Als je eigenlijk geen goede argumenten hebt moet je toch watquote:
Wat vervelend dat je even wat minder kon leven zoals je gewend was tijdens een pandemie.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Leuke dingen?
Leven, zo noemen ze dat.
Ja, we leven nog steeds hoor.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Leuke dingen?
Leven, zo noemen ze dat.
Zie boven.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat vervelend dat je even wat minder kon leven zoals je gewend was tijdens een pandemie.
Ademen != leven.quote:
Alsof die feesboek schreeuwers 'mijn rechten' schreeuwen voor een ander.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar tegen een maatregel zijn waar je in de praktijk geen last van hebt is juist per definitie denken aan anderen.
Wel als ze er zelf geen last van hebben ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof die feesboek schreeuwers 'mijn rechten' schreeuwen voor een ander.
Zeg je nou dat MoreDakka een feesboek schreeuwer is?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof die feesboek schreeuwers 'mijn rechten' schreeuwen voor een ander.
Ik blijf er bij dat je echt steeds vanuit je eigen perspectief denkt.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Onmogelijk want dat heb ik niet, en ik heb weldegelijk last van de avondklokquote:Op donderdag 1 april 2021 16:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeg je nou dat MoreDakka een feesboek schreeuwer is?
Vandaag +/- 72.000 prikken dus.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:06 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Coëfficiëntenpolonaise
Lekker bezig Hugo! Hebben we toch maar mooi grootmachten als Kroatië, Letland en Bulgarije achter ons kunnen laten.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:06 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Coëfficiëntenpolonaise
Wat een mooie omschrijving voor kortzichtig.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat je echt steeds vanuit je eigen perspectief denkt.
Sorry, ik blijf van mening dat als je over je burgerrechten begint in een pandemie waardoor je 6,5 / 7,5 uur niet op straat mag komen, je dat niet doet voor het grote goed. Dan schreeuw je om het schreeuwen en ga je compleet voorbij aan wat er gaande is (even los gezien van de discussie of het nodig is zo'n avondklok).quote:Op donderdag 1 april 2021 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wel als ze er zelf geen last van hebben ja.
Maar goed ik zie het al, je wil gewoon even lekker oordelen over 'feesboek schreeuwers' dus dan hoeft het niet inhoudelijk.
Ja dan schreeuw je om het schreeuwen?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry, ik blijf van mening dat als je over je burgerrechten begint in een pandemie waardoor je 6,5 / 7,5 uur niet op straat mag komen, je dat niet doet voor het grote goed. Dan schreeuw je om het schreeuwen en ga je compleet voorbij aan wat er gaande is (even los gezien van de discussie of het nodig is zo'n avondklok).
En daardoor is de naleving ook zo bizar hoog? Blijkbaar is het gros van de mensen prima in staat zich er aan te houden zonder op het Museumplein te gaan staan met hooivorken.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dan schreeuw je om het schreeuwen?Het een bizar ingrijpend. Je snapt toch wel dat het veel verder gaat dan even niet op straat komen? Hoeveel dingen het onmogelijk maakt? Denk eens wat verder dan je eigen situatie, dat zou echt heel veel helpen voor je inzicht.
Dat zijn prima getallen.quote:
Dat ik me aan de buitenproportionele avondklok houd, betekent niet dat ik het er mee eens ben. Nooit geweest ook. Een te grote inperking van vrijheden. Het is niet de zwarte dood die buiten rondwaart..quote:Op donderdag 1 april 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daardoor is de naleving ook zo bizar hoog? Blijkbaar is het gros van de mensen prima in staat zich er aan te houden zonder op het Museumplein te gaan staan met hooivorken.
Maar wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen schoppen nu tegen zaken aan ondanks dat ze er nauwelijks / niet last van hebben. Dat bedoel ik met het WIJ gevoel dat vorig jaar maart / april er wel was.
''Even''.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat vervelend dat je even wat minder kon leven zoals je gewend was tijdens een pandemie.
Helemaal met je eens. Ik ben het ook niet (altijd) eens met de avondklok, maar houd me er wel zo goed mogelijk aan. En daarmee het gros van Nederland.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:15 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat ik me aan de buitenproportionele avondklok houd, betekent niet dat ik het er mee eens ben. Nooit geweest ook. Een te grote inperking van vrijheden. Het is niet de zwarte dood die buiten rondwaart..
Ik zie dat precies andersom. Het gesprek over rechten is juist het enige dat telt. Het inperken daar van op zo'n manier en schaal vereist juist een discussie over proportionaliteit. Het is heel erg goed dat mensen die niet direct geraakt worden wel een instinctieve reflex hebben om tegen zoiets als een avondklok te zijn. Ook omdat de doelpalen al meerdere keren verschoven zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry, ik blijf van mening dat als je over je burgerrechten begint in een pandemie waardoor je 6,5 / 7,5 uur niet op straat mag komen, je dat niet doet voor het grote goed. Dan schreeuw je om het schreeuwen en ga je compleet voorbij aan wat er gaande is (even los gezien van de discussie of het nodig is zo'n avondklok).
Alleen omdat er geen keiharde rellen zijn? Zeer vreemde conclusie.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daardoor is de naleving ook zo bizar hoog? Blijkbaar is het gros van de mensen prima in staat zich er aan te houden zonder op het Museumplein te gaan staan met hooivorken.
En de meesten die zich er niet aan houden, houden verder gewoon hun bek er over en leven lekker door. Die worden ook meegeteld bij dat gros.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm nee, dat zie je verkeerd wmb.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alleen omdat er geen keiharde rellen zijn? Zeer vreemde conclusie.
Omdat men geen boete wil. We mochten ooit 130 rijden op de snelweg, maar dat ga ik nu niet doen voor 19:00 om dezelfde reden.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Ik ben het ook niet (altijd) eens met de avondklok, maar houd me er wel zo goed mogelijk aan. En daarmee het gros van Nederland.
Oh ik dacht dat je in de zomer zoveel kon vorig jaar. Lees ik hier regelmatig.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar wat is daar mis mee?
Ik denk dat iedereen hier principes heeft. Of wel eens heeft gehad. Ook als het je zelf niet perse raakt.
Ik vind niet dat wij moeten gaan bepalen waar iemand wel of geen last van heeft. Er zijn zoveel mensen joh. Laten we gewoon accepteren dat we nou eenmaal in een land wonen met allerlei verschillende mensen. Sommigen zullen tegen zijn uit principe (waar niks mis mee is - wat ik al eerder zei; iedereen heeft principes of heeft ze gehad), en sommigen omdat het ze wel degelijk raakt.
[..]
''Even''.
Inmiddels een jaar verder.
Dat is ook al bijna een jaar geleden. Juli bedoel ik dan. Julij.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je in de zomer zoveel kon vorig jaar. Lees ik hier regelmatig.
Ik vind 9 maanden niet per se bijna een jaar geleden maar afijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is ook al bijna een jaar geleden. Juli bedoel ik dan. Julij.
Eh juist die ondernemers missen me.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vertel dat de ondernemers die het water aan de lippen staan. Die hebben echt hele dikke schijt aan @:Mr.Sandman die het zo vervelend vindt dat 'ie niet tot midden in de nacht kan zuipen omdat hij om 21.00 uur thuis moet zijn.
Het ging niet over de avondklok, maar dat er in de zomer vorig jaar zoveel kon (jouw eigen woorden). Als je dan de maanden maart tot en met mei er bij op telt zit je op een jaar. Iets met slak en zout.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind 9 maanden niet per se bijna een jaar geleden maar afijn.
En die avondklok die is er al helemaal niet al bijna een jaar.
Maar dat komt niet door de avondklok.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Eh juist die ondernemers missen me.
De avondklok die maar 2 weken zou duren? Is inderdaad geen jaar, maar ook geen 2 weken. Ondertussen gaat Rutte live verder met liegen over andere onderwerpen. Omtzigt momenteel.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind 9 maanden niet per se bijna een jaar geleden maar afijn.
En die avondklok die is er al helemaal niet al bijna een jaar.
Je kon ''meer'' vorig jaar in de zomer. Maar het was niet bepaald het oude normaal zeg maar.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je in de zomer zoveel kon vorig jaar. Lees ik hier regelmatig.
Nee dat zijn @AlwaysHappy's woorden doorgaans, vandaar.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het ging niet over de avondklok, maar dat er in de zomer vorig jaar zoveel kon (jouw eigen woorden). Als je dan de maanden maart tot en met mei er bij op telt zit je op een jaar. Iets met slak en zout.
Jij brengt ze met elkaar in verband.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat komt niet door de avondklok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |