Dat is subjectief vind ik, jij en ik hebben er geen last van, maar heel veel mensen blijkbaar wel (en dan ook nog heel veel in de zin van 'm'n burgerrechten!!'). Het draagvlak is echter groot, zeker omdat waarschijnlijk heel veel mensen eigenlijk nauwelijks last van die klok hebben.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bizar dat in deze extreme tijden de nadruk ligt op een uurtje binnen blijven voor het slapengaan.
Weet jij het? Ik durf het niet te zeggen, zeker niet omdat Frankrijk nu alweer gaat aanscherpen ondanks de zeer strenge avondklok vanaf 19:00.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed dat een avondklok heus wel enig effect heeft.
Ik begin steeds minder in te geloven dat het voor heel veel mensen meer is dan alleen een principekwestie.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is subjectief vind ik, jij en ik hebben er geen last van, maar heel veel mensen blijkbaar wel (en dan ook nog heel veel in de zin van 'm'n burgerrechten!!'). Het draagvlak is echter groot, zeker omdat waarschijnlijk heel veel mensen eigenlijk nauwelijks last van die klok hebben.
Die hufter had gewoon z'n poot stijf moeten houden toen de EU om vaccins kwam bedelen, net zoals Merkel dat had moeten doen. Duitsland, Nederland en Italië hebben al heel vroeg heel veel vaccindoses besteld, maar die vervolgens aan de EU gedoneerd en tegen die heks van een von der Leyen gezegd "kopen jullie ze maar voor ons in". Vervolgens verklootte de EU de onderhandelingen met de pharmaboeren gigantisch en begon als een kleuter te stampvoeten dat AZ toch maar een stom vaccin is en dat AZ ook niet naar hun verjaardagsfeestje mag komen ofzo.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Stel Hugo neemt zijn verantwoordelijkheid en stapt op, denk je dan echt dat iemand anders even het stokje over kan nemen en zonder problemen even al die prikjes laat zetten?
Volgens mij kunnen we het beter uitzitten.
Voor veel mensen komt het daarop neer. Voor teveel mensen komt het neer op uren aan op een kluitje een sociaal dier uithangen. Ik heb het gevoel dat ze op deze manier een guppie proberen te vangen met een enorm sleepnet omdat gericht handhaven op mensen uit de tweede groep teveel moeite zou kosten.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bizar dat in deze extreme tijden de nadruk ligt op een uurtje binnen blijven voor het slapengaan.
Hoe bedoel je, volg je even niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik begin steeds minder in te geloven dat het voor heel veel mensen meer is dan alleen een principekwestie.
tot zekere hoogte ga ik er ook in mee want inderdaad ik kan zelf ook wel nadenken. Ik hou afstand, was mn handen wat vaker, ga niet vaak naar mijn bijna 102 jarige oma in deze periode. Maar als mijn burgerrechten worden ingeperkt zonder fundamentele onderbouwing, dan denk ik ook 3x na.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En 'wij' kunnen verder zelf niet nadenken, hebben geen flauw idee van hoe infectieziekten werken en kunnen ons geen voorstelling maken van de gevolgen van een overbelaste zorg?
Dat is misschien een groot verschil tussen de brandweer en het omt kabinet. De brandweer ziet vlammen en gaat blussen.quote:Om maar weer de brandweer erbij te halen: als jouw huis in de fik staat en de brandweer zegt 'boeiend' dan sta jij nog steeds met je handen in de zakken op de stoep?
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen 'zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he, als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.'quote:
Ik snap het niet hoor, dat je zomaar je burgerrechten laat afnemen op basis van fundament loze adviezen en natte vingers in de lucht.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij bent degene die stellig beweert dat het niet heel veel effect heeft, ik niet.
Hieronder kun je nog een keer over de inperking van je burgerrechten beginnen en dan is het wel klaar.
quote:Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.
En dus?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.
En dus wat?quote:
En dat is hun goed recht, toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen 'zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he, als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.'
Want normaal is iedereen altijd thuis voor 21.00 of 22.00 uur? Ook in het weekend? Hoe oud ben jij?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het voor heel veel mensen niet meer is dan 'm'n burgerrechten!!!' en dat ze als die avondklok eraf is naar bed gaan en zeggen 'zo, gelukkig hadden we wel naar buiten gekund he, als we dat wilden. Want dat is mijn vrijheid.'
Voor wat?quote:
Oh zeker. Maar ik dacht dat we het hadden over mensen die er last van hebben en ik heb het idee dat dat wel meevalt bij de groep 'het is mijn burgerrecht!' roepers.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is hun goed recht, toch?
Zeker, maar hij heeft wel een punt vind ik. Mensen schoppen nu tegen zaken aan ondanks dat ze er nauwelijks / niet last van hebben. Dat bedoel ik met het WIJ gevoel dat vorig jaar maart / april er wel was. Dat heeft enorm plaats gemaakt voor complot en achterklap. Daarbij wil ik ook zeggen: ik geloof niet dat de avondklok veel doet of brengt, maar ergens zal het zeker toch wel IETS helpen. Het is verder een andere discussie of het gelegitimeerd is om zo'n maatregel door te voeren in deze crisis tijd.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is hun goed recht, toch?
Dat lijkt me vrij duidelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welk punt het is dat je probeert te maken.
Kan aan mij liggen, maar tegen een maatregel zijn waar je in de praktijk geen last van hebt is juist per definitie denken aan anderen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, maar hij heeft wel een punt vind ik. Mensen schoppen nu tegen zaken aan ondanks dat ze er nauwelijks / niet last van hebben. Dat bedoel ik met het WIJ gevoel dat vorig jaar maart / april er wel was.
Waren ze allemaal maar zo begaan met het lot van de ondernemers in plaats van hun oNzE bUrGeRrEcHtEnquote:Op donderdag 1 april 2021 15:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar tegen een maatregel zijn waar je in de praktijk geen last van hebt is juist per definitie denken aan anderen.
Wat vervelend dat je in een pandemie wat minder lang leuke dingen kon doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik ben al tig keer naar huis gereden om 20.30 omdat ik anders te laat zou zijn waar ik normaal pas diep in de nacht eens zou vertrekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |