Het wordt wel een stuk minder geloofwaardig dat het prikken niet lukt omdat mensen gewoon niet bellen of op komen dagen. Ik erger me hier dus echt het schompus aan, in de eerste plaats omdat het goddorie om de volksgezondheid gaat en ook en niet in de laatste plaats omdat hoe slordiger en onzorgvuldiger dit gaat, hoe meer koren dit is op de molen van onze kritisch denkende medeburgers.quote:„Het ministerie was de revalidatiecentra in eerste instantie helemaal vergeten mee te nemen bij het vaccineren. Via een omweg is dat later rechtgetrokken.”
Ik zie het eigenlijk als een lange periode vanaf Oktober.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef Cue_ het volgende:
Maar is dit nu die derde golf ivm de Britse variant of gewoon omdat mensen zich niet meer aan de regels houden?
Combi van gok ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef Cue_ het volgende:
Maar is dit nu die derde golf ivm de Britse variant of gewoon omdat mensen zich niet meer aan de regels houden?
Doe maar, want de avondklok zoals jij die in je hoofd hebt, heeft echt niet zo veel positief effect op het besmettingscijfer. Alleen een negatief effect op onze burgerrechten.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee ok, heel Nederland ligt als ik jou moet geloven iedere zaterdag en zondagmiddag laveloos op de bank bij de buren.
Ik geef het op.
Yep.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:29 schreef Cue_ het volgende:
Oh kun je dat even met cijfers duiden?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar, want de avondklok zoals jij die in je hoofd hebt, heeft echt niet zo veel positief effect op het besmettingscijfer. Alleen een negatief effect op onze burgerrechten.
Omdat er uit 'den haag' niet dezelfde urgentie blijkt uit hun acties als dat zij ons doen opleggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik vraag me echt af waarom je steeds terug komt op wat 'den haag' dan maar zou moeten doen.
96.000 tests.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.882
Totaal: 1.280.443 (+7.827 ivm -55 corr.)
Perc. positief 28 mrt - 30 mrt: 8,4%
Opgenomen: 276
Huidig: 1.639 (-14)
Opgenomen op IC: 61
Huidig: 688 (+7)
Overleden: 22
Totaal: 16.559
https://twitter.com/mzelst/status/1377610702945460228
Eigenlijk wel ja. We zijn nooit genoeg gedaald naar fatsoenlijke cijfersquote:Op donderdag 1 april 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie het eigenlijk als een lange periode vanaf Oktober.
'Alleen te berekenen in combinatie met de bezoekersbeperking'.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh kun je dat even met cijfers duiden?
Aha, dus van geen effect ben je al bij gedraaid tot niet zoveel effect.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar, want de avondklok zoals jij die in je hoofd hebt, heeft echt niet zo veel positief effect op het besmettingscijfer. Alleen een negatief effect op onze burgerrechten.
Riiiiiight..quote:Op donderdag 1 april 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Aha, dus van geen effect ben je al bij gedraaid tot al niet zoveel effect.
Als jij het andersom doet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh kun je dat even met cijfers duiden?
Het is niet te bepalen. Maar als de naleving van de avondklok + 1 persoonsregel redelijk goed wordt opgevolgd (bijvoorbeeld in 50% van de gevallen), zal het zeker een bepaald effect hebben lijkt me (hoe klein dat dan ook is).quote:
Omdat jij degene bent die heel stellig stelt dat 'het echt niet zoveel effect' heeft.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Alleen te berekenen in combinatie met de bezoekersbeperking'.
Dat kan niet. Volgens v Dissel zelf.
Dus waarom aan mij vragen en waarom wel op die basis een beperking van de burgerrechten goed praten?
Ik ga niet weer dezelfde discussie voeren. Ik schat je best in als iemand die niet dom is. Je weet dondersgoed dat een avondklok heus wel enig effect heeft. Alleen ga je dat niet toegeven.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Riiiiiight..
Kom jij maar met het bewijs dan dat het werkt. Stuur die ook naar het rivm en hugo. Want die zijn er ook naastig naar op zoek.
Dat is het punt, ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is niet te bepalen. Maar als de naleving van de avondklok + 1 persoonsregel redelijk goed wordt opgevolgd (bijvoorbeeld in 50% van de gevallen), zal het zeker een bepaald effect hebben lijkt me (hoe klein dat dan ook is).
De pro's weten het ook niet. Krijgen ook geen fundament onder hun beweringen. Maar inmiddels zijn wel onze burgerrechten ingeperkt.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat jij degene bent die heel stellig stelt dat 'het echt niet zoveel effect' heeft.
Ik weet namelijk zeker dat het effect heeft op contactmomenten, maar zou niet durven zeggen hoeveel. Jij blijkbaar wel, dus ik ben benieuwd.
Bizar dat in deze extreme tijden de nadruk ligt op een uurtje binnen blijven voor het slapengaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is het punt, ja.
Bizar dat zo'n extreme maatregel zo weinig onderbouwing nodig heeft.
En 'wij' kunnen verder zelf niet nadenken, hebben geen flauw idee van hoe infectieziekten werken en kunnen ons geen voorstelling maken van de gevolgen van een overbelaste zorg?quote:Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat er uit 'den haag' niet dezelfde urgentie blijkt uit hun acties als dat zij ons doen opleggen.
Dat weten we niet. Dat is niet te onderbouwen met feiten omdat die er gewoonweg niet zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:39 schreef aartstyle het volgende:
je weet dondersgoed dat een avondklok heus wel enig effect heeft.
Jij bent degene die stellig beweert dat het niet heel veel effect heeft, ik niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De pro's weten het ook niet. Krijgen ook geen fundament onder hun beweringen. Maar inmiddels zijn wel onze burgerrechten ingeperkt.
En dan moet ik wel met bewijs aankomen.![]()
Omgekeerde bewijslast om burgerrechten in te perken, realiseer jij je dat wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |