abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198792486

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198792506
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Als iedereen zich aan de avondklok zou houden zouden er minder contact momenten zijn. Dat het volk zich wellicht anders gedraagt is niet het falen van de maatregel, maar het falen van het volk. Maar ik vind de maatregel ook wat buiten proportie hoor. Maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.

En de afstand houden maatregel werkt ook niet als we het niet doen.
Hugo, ben jij het?

Als de overheid er nu ook eens alles aan doet om de crisis zo snel mogelijk te beteugelen dan zou er ook een hele hoop meer draagvlak zijn. Maar daarin tegen is de enorme hypocrisie niet uit de lucht te slaan. Fout op fout met maatregelen, risicobeheersing en schadevergoedingen en zelf geven die gasten iedere keer het goede voorbeeld... Not.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198792512
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als ze dat niet van plan zijn vanaf juli (en ik had het over mèèr richting het oude normaal) dan moeten ze dat niet aangeven.

En verder dus precies wat ik zeg blijkbaar. Ze gaan er dus nu al vanuit dat ze voor elke nieuwe variant maar weer in lockdown moeten. Want ja, dan zijn dit soort testen inderdaad wel handig. Bedankt voor de bevestiging.
Waar zeg ik dat ze ervan uit gaan?
In Southern Sun
pi_198792524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hugo, ben jij het?

Als de overheid er nu ook eens alles aan doet om de crisis zo snel mogelijk te beteugelen dan zou er ook een hele hoop meer draagvlak zijn. Maar daarin tegen is de enorme hypocrisie niet uit de lucht te slaan. Fout op fout met maatregelen, risicobeheersing en schadevergoedingen en zelf geven die gasten iedere keer het goede voorbeeld... Not.
Beetje zwak om iedereen die het niet met je eens is Hugo te noemen, Thier.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 11:55:16 #5
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_198792525
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef Da_Sandman het volgende: [..]

Het gebeurde toen ook, dat is wat fout is. Alleen kwam er een lockdown overheen. Nu zijn de vaccinaties aan de gang en is er licht aan het einde van de tunnel. Toen gingen we rechtstreeks de tweede golf in. Er zijn zat redenen te bedenken dat de overheid toen geen fieldlab events wilde. Maar dit is wel exact wat ik van de week bedoelde. Doe je het nu niet meer omdat je het beter een halfjaar eerder had kunnen doen en er gaat onverhoopt wat fout zodat we in de ellende blijven kan iedereen weer kankeren waarom ze toen (nu dus) geen tests hadden gedaan.
Onderschatting van de tweede golf zal helaas een rol hebben gespeeld ja. Die lockdown in oktober werd nog aangekondigd als ‘even drie weken stevig er tegenaan’, dat bleek tegen te vallen ;(

Maar wel met je eens dat het goed is dat het nu nog gedaan wordt. Wie weet krijgen we nog wel een nieuwe pandemie, aangezien de fieldlabs niet in een epidemiologisch perspectief onderzoeken zijn de resultaten dus ook relevant voor toekomstige situaties.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_198792527
quote:

[..]

Hugo, ben jij het?

Da's nou nog eens een goeie reden om er dan maar gewoon schijt aan te hebben ja *O*
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_198792551
quote:

[..]

Hugo, ben jij het?

Dat is een hele andere discussie. Ik praat die hele vaccinatie campagne toch niet goed. Ik heb het puur en alleen over de avondklok. Flauwe reactie van je.
pi_198792621
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, handhaving van coronaregels gelijk stellen aan nazipraktijken is een klap in het gezicht van alle slachtoffers van het naziregime.
Het is een klap in het gezicht

Heerlijke dooddoener.

Argument dat je als handhaver zelf kan nadenken blijft staan. Die les moet je toch zeker getrokken kunnen hebben.
Tevens zien meer mensen de vergelijking wel:

quote:
Er zijn heel veel kleien autoritaire mensjes die gebruik maken van deze situatie om hun meest lage oprispingen de volle ruimte te geven. Dat is een zorgelijke ontwikkeling.
Dit is een land waarin je inderdaad niet moet onderduiken
1947-2016
pi_198792623
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:56 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dat is een hele andere discussie. Ik praat die hele vaccinatie campagne toch niet goed. Ik heb het puur en alleen over de avondklok. Flauwe reactie van je.
Vervelende manier van discussiëren is dat, merk je helaas bij veel - laat ik me voorzichtig uitdrukken - tegenstanders van de maatregelen. Bij ieder onderwerp allerlei argumenten erbij halen die helemaal niets met dat specifieke onderwerp te maken hebben, veel praten doet het vaak goed bij mensen.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:00:17 #10
5428 crew  miss_sly
pi_198792642
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef GemMagic het volgende:
Die fieldlabs zijn wel interessant, er is nu ook het juiste momentum om dit soort onderzoek te doen. Of het ons nu verder gaat helpen maakt niet zo veel uit. Je zou eigenlijk ook een paar labs moeten uitvoeren waarbij een of meer deelnemers besmet zijn. In diverse fases van besmetting; sympotomatisch, asymptomatisch; binnen en buiten. Dan kun je beter in kaart brengen wat re risico's zijn. Nu lijkt men te proberen iedereen vooraf alleen toe te laten als men negatief test.
Besmette mensen is niet nodig, want volgens mij is de opzet voornamelijk om te onderzoeken hoe de bewegingen zijn, hoe de contacten zijn, kortom het gedrag van mensen. Daarvoor hoef je niet noodzakeiljkerwijs bij de fieldlabs bewust risico's op besmetting in te voeren.

Ik ben wel heel benieuwd naar onderzoeken naar a- en symptomatische besmettingen en binnen en buiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 april 2021 @ 12:00:20 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat je het er allemaal niet mee eens bent betekent niet dat 'de overheid stond er niet achter. Ofso.' en dat het onderzoek nooit is gestart. Het is gestart, alleen afgebroken omdat de tweede golf er was. Dat jij die maatregelen vervolgens niets vond is iets heel anders.
Gemiste kans. Zoals zoveel deze periode.
1947-2016
pi_198792655
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gemiste kans. Zoals zoveel deze periode.
Mwah nee hoor, begrijpelijke keuze.
Anyway, goed dat ze het nu wel doen dan toch? Kan er straks niemand meer van de zijlijn gemiste kans roepen :W.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 12:02:08 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792669
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:56 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Waar blijft het onomstotelijke bewijs dan voor de werking van de avondklok?
Zo'n buiten proportionele inperking van de burgerrechten moet toch ergens op gebaseerd worden.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 12:03:10 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mwah nee hoor, begrijpelijke keuze.
Anyway, goed dat ze het nu wel doen dan toch? Kan er straks niemand meer van de zijlijn gemiste kans roepen :W.
Half jaar te laat. Had dus al een half jaar eerder tot inzichten kunnen leiden die dan weer een half jaar langer minder schade kunnen opleveren.

Best veel. Strookt niet echt met 'zo min mogelijk maatschappelijke schade toebrengen'
1947-2016
pi_198792714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Half jaar te laat. Had dus al een half jaar eerder tot inzichten kunnen leiden die dan weer een half jaar langer minder schade kunnen opleveren.

Best veel. Strookt niet echt met 'zo min mogelijk maatschappelijke schade toebrengen'
Had dus niet want we hadden een nieuwe golf aan besmettingen nog zonder uitzicht op vaccineren.

In Southern Sun
pi_198792719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is een klap in het gezicht

Heerlijke dooddoener.

Argument dat je als handhaver zelf kan nadenken blijft staan. Die les moet je toch zeker getrokken kunnen hebben.
Tevens zien meer mensen de vergelijking wel:
[..]

Je hebt altijd mensen die gefrustreerd reageren op handhaving.

Verder staat een boete uitschrijven of waarschuwing geven voor het overtreden van een maatregel niet in verhouding tot wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurd.

Nadenken betekent niet automatisch dat men tot dezelfde conclusie komt als jij.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 1 april 2021 @ 12:05:25 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792743
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's nou nog eens een goeie reden om er dan maar gewoon schijt aan te hebben ja *O*
Als diegene die het verzinnen zich er zelf niet aan houden, waarom zou jij dat dan wel doen?
Zelf hebben ze ook schijt.
1947-2016
pi_198792771
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar blijft het onomstotelijke bewijs dan voor de werking van de avondklok?
Zo'n buiten proportionele inperking van de burgerrechten moet toch ergens op gebaseerd worden.
Waar blijft jouw bewijs dat het niet werkt?

Het aantal mensen dat besmet is stijgt dus het werkt niet. Dat is geen bewijs. Als er dit jaar meer kinderen verdrinken in een zwembad ondanks dat het aantal kinderen dat een zwemdiploma heeft gehaald is toegenomen, wil dat niet zeggen dat we dan maar moeten stoppen met de zwemlessen toch?

Het enige doel van de avondklok is het aantal contacten te vermijden. Dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren toch? En hoe verspreid het virus zich, juist, door contacten. Daarbij is men in de avonduren sneller geneigd om een drankje te doen met wat alchohol en dus wat "losser" te worden.

Dat het buiten proportioneel is ben ik met je eens. Dat de overheid er verder een puinhoop van maakt en daardoor het draagvlak ontbreekt ben ik ook met je eens.
pi_198792806
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij snap je deze dan niet:
[..]

Oh, jawel hoor.
Als de handhaver een angsthaas is, dan moet hij het via de vakbond spelen.
Dus in eerste instantie zonder.
En die vakbonden...
Die heb ik tot op heden niet gehoord over stakingsplannen. Jij wel?
pi_198792825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef aartstyle het volgende:

[..]

De bewijslast ligt bij degenen die de grondwet opzij schuiven, niet andersom.
Alpha kenny one
pi_198792834
quote:

[..]

Het aantal mensen dat besmet is stijgt dus het werkt niet. Dat is geen bewijs. Als er dit jaar meer kinderen verdrinken in een zwembad ondanks dat het aantal kinderen dat een zwemdiploma heeft gehaald is toegenomen, wil dat niet zeggen dat we dan maar moeten stoppen met de zwemlessen toch?

Het enige doel van de avondklok is het aantal contacten te vermijden. Dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren toch? En hoe verspreid het virus zich, juist, door contacten. Daarbij is men in de avonduren sneller geneigd om een drankje te doen met wat alchohol en dus wat "losser" te worden.

Dat het buiten proportioneel is ben ik met je eens. Dat de overheid er verder een puinhoop van maakt en daardoor het draagvlak ontbreekt ben ik ook met je eens.
De bewijslast ligt toch echt bij degene die hem in wil voeren. En ik weet niet of 'dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren' nou zo'n sterke onderbouwing is.

Overigens denk ik dat de avondklok wel degelijk het veronderstelde effect heeft op reducte van besmettingen.
I'll give you something to do
pi_198792845
quote:

[..]

Contacten worden niet vermeden maar vinden op een andere tijdstip plaats.
pi_198792865
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En daar is dan natuurlijk wel onomstotelijk bewijs van.
In Southern Sun
pi_198792878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef galantis het volgende:

[..]

De bewijslast ligt toch echt bij degene die hem in wil voeren. En ik weet niet of 'dat klinkt iedereen vrij logisch in de oren' nou zo'n sterke onderbouwing is.

Overigens denk ik dat de avondklok wel degelijk het veronderstelde effect heeft op reducte van besmettingen.
Oke, dus RIVM moet laten zien dat de avondklok het aantal contacten verminderd. En dan zijn we akkoord?

Lijkt me niet zo moeilijk.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:10:48 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198792879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je hebt altijd mensen die gefrustreerd reageren op handhaving.

Verder staat een boete uitschrijven of waarschuwing geven voor het overtreden van een maatregel niet in verhouding tot wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurd.

Nadenken betekent niet automatisch dat men tot dezelfde conclusie komt als jij.
Jij ziet het niet, ik zie het wel.

Buiten proportionele inperking van de burgerrechten en handhavers die hun kans schoon grijpen om zich autoritair te gedragen of gewoon orders uitvoeren.
Tot op die hoogte is het zeker wel te vergelijken.
1947-2016
pi_198792920
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij ziet het niet, ik zie het wel.

Buiten proportionele inperking van de burgerrechten en handhavers die hun kans schoon grijpen om zich autoritair te gedragen of gewoon orders uitvoeren.
Tot op die hoogte is het zeker wel te vergelijken.
Jij vindt het buitenproportioneel. Dat is geen voldongen feit.
En kap gewoon met die vergelijkingen met de oorlog. Het is zo dommig.
In Southern Sun
pi_198792927
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Een deel zal vast op een ander tijdstip plaatsvinden maar een behoorlijk deel ook niet. Of haal je alles gewoon een paar uur naar voren en ga je maar niet werken.
pi_198792932
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Oke, dus RIVM moet laten zien dat de avondklok het aantal contacten verminderd. En dan zijn we akkoord?

Lijkt me niet zo moeilijk.
Ik weet niet of we dan akkoord zijn omdat er nog genoeg andere bezwaren te verzinnen zijn, maar dan hoeft dat in ieder geval geen punt van discussie meer te zijn en kun je het gaan hebben over de proportionaliteit.
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:14:23 #29
5428 crew  miss_sly
pi_198792967
Vergelijkingen met nazipraktijken zijn nu lang genoeg besproken. Vanaf hier niet meer.
pi_198792991
...
  donderdag 1 april 2021 @ 12:15:56 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793006
quote:
Het gaat hier om inperken van burgerrechten. Snap je dat wel? Daarvoor moet je echt wel een vast staand bewijs aanleveren dat die inperking werkt. Een aanname, vermoeden of schatting is echt niet een argument.

Of betekende de vrijheid die je hier genoot tot februari 2020 niks voor je?

quote:

Mensen spreken nog steeds af, nu alleen overdag. Maar dit is juist de logica die gebruikt is en dat zijn allemaal vermoedens. Geen bewijs.
quote:
^O^
1947-2016
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:17:33 #32
5428 crew  miss_sly
pi_198793041
Het is overigens kans schoon zien, of kans grijpen. Niet kans schoon grijpen :P
  donderdag 1 april 2021 @ 12:18:29 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Een deel zal vast op een ander tijdstip plaatsvinden maar een behoorlijk deel ook niet. Of haal je alles gewoon een paar uur naar voren en ga je maar niet werken.
Buren spreken gewoon af op zaterdag met vrienden. Alleen overdag.
Bij etenstijd komt er vaak genoeg volk over de vloer bij mij, ook bij anderen.

Contacten zijn er nog steeds, zijn alleen verplaatst naar voor 2100. Nu voor 2200.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 12:20:07 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Het is overigens kans schoon zien, of kans grijpen. Niet kans schoon grijpen :P
Je snapt wat ik bedoel toch? ;)
1947-2016
pi_198793100
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Buren spreken gewoon af op zaterdag met vrienden. Alleen overdag.
Bij etenstijd komt er vaak genoeg volk over de vloer bij mij, ook bij anderen.

Contacten zijn er nog steeds, zijn alleen verplaatst naar voor 2100. Nu voor 2200.
Is dit het bewijs ja :D?
In Southern Sun
pi_198793134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef Red_85 het volgende:

Over vals sentiment gesproken. Je was tot februari 2020 ook niet vrij om te doen en laten wat je wilde hoor.
In Southern Sun
pi_198793141
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als diegene die het verzinnen zich er zelf niet aan houden, waarom zou jij dat dan wel doen?
Zelf hebben ze ook schijt.
Omdat je het niet doet voor Hugo de Jonge maar voor het beschikbaar blijven van de zorg.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_198793154
Eigenlijk zijn de resultaten bij een vaccinatiegraad van rond de 50%-60% al zeer positief, dus dan hebben we al die Fieldlabs flauwekul ook niet meer nodig.

Ik denk serieus dat het mogelijk is om vanaf juli weer het oude normaal terug te laten keren, maar goed, dat is wel een kwestie van willen. En daar zitten nog wel wat hobbels op de weg.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 1 april 2021 @ 12:22:52 #39
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198793163
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Over vals sentiment gesproken. Je was tot februari 2020 ook niet vrij om te doen en laten wat je wilde hoor.
Heb jij zo’n strenge vrouw dan? >:)
pi_198793165
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Omdat je het niet doet voor Hugo de Jonge maar voor het beschikbaar blijven van de zorg.
Ho, alleen buiten he. Binnen zijn het geen regels maar adviezen dus gooien we alles overboord want wat kan die Hugo me binnen maken joh.
In Southern Sun
pi_198793178
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Heb jij zo’n strenge vrouw dan? >:)
:D.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 12:23:54 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is dit het bewijs ja :D?
Denk dat het niet alleen bij mij in mijn omgeving zo is.

Maar wat wil je nu eigenlijk iedere keer zeggen met dit soort posts? Dat het niet in jouw wereld herkenbaar is?
1947-2016
pi_198793195
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het gaat hier om inperken van burgerrechten. Snap je dat wel? Daarvoor moet je echt wel een vast staand bewijs aanleveren dat die inperking werkt. Een aanname, vermoeden of schatting is echt niet een argument.

[..]

Mensen spreken nog steeds af, nu alleen overdag
. Maar dit is juist de logica die gebruikt is en dat zijn allemaal vermoedens. Geen bewijs.
[..]

^O^
meeste mensen werken overdag

Ik merk bij mezelf wel dat ik door de maatregel minder sociale contacten heb.
Overigens is de avondklok meer gericht op het samenscholen van jongeren. Dat is kennelijk beter te handhaven met een avondklok.

Zelf vind ik de maatregel buitenproportioneel, maar desondanks wel dat hij gehandhaafd moet worden.
Anders kun je beter een advies geven.
Door maatregelen niet te handhaven krijg je ook wrijving in de maatschappij tussen groepen die zich er wel aan houden en groepen die dat niet doen.
Die laatste krijgt bijvoorbeeld het verwijt dat door hun gedrag de crisis onnodig lang duurt, terwijl degenen die zich wel aan de maatregelen houden worden gezien als deugneusjes of angsthazen.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:25:24 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793220
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Had je toen ook last van avondklokken, maskerplichten, 1,5meter, had je een stadionverbod, kroegverbod, kon je ook restaurants niet in? Kon je ook niet met meer dan 2 afspreken? Werd je ook uit parken geschopt?

Om maar even een selectie te nemen?
1947-2016
pi_198793222
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar wat wil je nu eigenlijk iedere keer zeggen met dit soort posts? Dat het niet in jouw wereld herkenbaar is?
Ik geloof dat dit iedere keer terugkomt he, dat eigen belevingswereld niet representatief is voor het hele land. Het punt is dat niet iedereen dit doet en daarmee worden hoe je het ook wendt of keert contactmomenten verminderd.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 12:28:03 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793266
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan mag er ook wel wat meer zorg voor de zorg uit den haag komen.

Zoiets als beginnen te prikken zodra de vaccins er zijn en bij de groep starten die het ziekenhuis vooral bezet. Noem maar een idee.
1947-2016
pi_198793287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Had je toen ook last van avondklokken, maskerplichten, 1,5meter, had je een stadionverbod, kroegverbod, kon je ook restaurants niet in? Kon je ook niet met meer dan 2 afspreken? Werd je ook uit parken geschopt?

Om maar even een selectie te nemen?
Ik geloof niet dat ik dat zeg. Wel dat je ook voor februari 2020 regels had (en nog steeds hebt, gelukkig). Die ben je gewend, maar perken ook je vrijheid in. Ook normaal mag je bijvoorbeeld dus geen alcohol drinken in een park en kon je daar ook gewoon een boete voor krijgen.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:29:42 #48
5428 crew  miss_sly
pi_198793312
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Misschien niet alleen in jouw omgeving, maar in de mijne bijvoorbeeld niet. Dus al met al zal het zeker leiden tot minder contacten, maar uiteraard niet alle contacten omdat er wel mensen zijn die hun afspraken verzetten.

Toch kun je je afvragen of zelfs in het geval dat men afspraken verzet, men nog steeds alle afspraken heeft die men anders zou hebben. Immers moet er ook gewerkt worden, bijvoorbeeld. En gesport. En iets met of voor de kinderen. Dus niet iedereen heeft ruimte om onbeperkt alle contacten die men zou hebben te verplaatsen.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:31:33 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793346
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof dat dit iedere keer terugkomt he, dat eigen belevingswereld niet representatief is voor het hele land. Het punt is dat niet iedereen dit doet en daarmee worden hoe je het ook wendt of keert contactmomenten verminderd.
Zal wel iets verminderen, maar niet voorkomen. Want mensen gaan gewoon overdag afspreken.

Dat komt niet alleen voor in mijn belevingswereld heb ik het idee.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 12:33:37 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198793389
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik dat zeg. Wel dat je ook voor februari 2020 regels had (en nog steeds hebt, gelukkig). Die ben je gewend, maar perken ook je vrijheid in. Ook normaal mag je bijvoorbeeld dus geen alcohol drinken in een park en kon je daar ook gewoon een boete voor krijgen.
Dat is toch niet te vergelijken met elkaar?
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')