Dit is net zo goed een stokpaardje.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef aartstyle het volgende:
Wellicht stijgt het wel veel harder zonder avondklok. Maar goed, dit is je stokpaardje dus ik begrijp je wel.
Je gaat bijna denken dat de overheid nu al weet dat we de rest van het jaar gewoon aan de maatregelen vast zitten; aan de grootste maatregelen althans. Dat dat niet echt stopt na vaccinatie van risicogroepen. Tegen de zomer zou alles weer wat meer normaal moeten zijn. Dus of ze doen het inderdaad om hun eigen falen te verbloemen of ze weten nu al dat ze lockdowns gewoon terug gaan halen bij volgende griep seizoenen en mogelijke mutaties. Anders snap ik oprecht niet waarom ze we zoveel moeite in stoppen. Goede ontwikkeling hoor, maar die was vorig jaar nuttiger geweest.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Field labs hadden al veel eerder moeten beginnen, maar zoals bij alles is het too little too late. Alleen als je dat toegeeft en de field labs stopt, dan zeg je eigenlijk wij hebben gefaald en vestig je de aandacht op je eigen falen als politiek. Om dat te voorkomen moeten ze doorgaan.
Het was eind september, het onderzoek is daadwerkelijk gestart maar werd gedwarsboomd door de lockdown. Dus niet in augustus, niet nooit gebeurd en al helemaal niet omdat 'de overheid stond er niet achter. Ofso.'.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou whoopdiedoe. Zeg dan gewoon 'volgens mij was dat in september ofso' ipv
[..]
'fakeneeeeews!' te gaan roepen en te gaan lachen.
Discussiëren jullie ook zo irl, of wat?
Geen wonder dat jullie alleen hier zitten de hele dag.
Volgens mij snap je deze dan niet:quote:Op donderdag 1 april 2021 11:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verschil is dat je niet opriep tot staking.
quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Red_85 het volgende:
Ben je vervolgens bang dat je je baan op het spel zet, dan verenig je je in je vakbond.
Ja of dat ze omdat ze weten dat de vaccinaties nu bezig zijn wat happiger zijn om dergelijke risico's te nemen en vorig jaar dat nog niet wilden. Zoek toch niet achter iedere boom een heel doemscenario man.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat de overheid nu al weet dat we de rest van het jaar gewoon aan de maatregelen vast zitten; aan de grootste maatregelen althans. Dat dat niet echt stopt na vaccinatie van risicogroepen. Tegen de zomer zou alles weer wat meer normaal moeten zijn. Dus of ze doen het inderdaad om hun eigen falen te verbloemen of ze weten nu al dat ze lockdowns gewoon terug gaan halen bij volgende griep seizoenen en mogelijke mutaties. Anders snap ik oprecht niet waarom ze we zoveel moeite in stoppen. Goede ontwikkeling hoor, maar die was vorig jaar nuttiger geweest.
Ik begrijp wel dat @Red_85 er een maandje naast zat, ik was eerder vanochtend ook even in de war met dat het seizoen september pas startte ipv augustus.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of hij roept gewoon wat minder onzin, kan ook.
Gossie, iemand zit er een maandje naast en het is gelijk 'FaKeNeWs!!!' en als je daarop commentaar krijgt, moet diegene gelijk opdonderen.quote:
Als de overheid er wel achter stond hadden ze dat experiment laten afmaken. Waarom dan niet? Want op dat fieldslab initiatief zijn ze wel gaan verder borduren. Een half jaar later, in stadions.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het was eind september, het onderzoek is daadwerkelijk gestart maar werd gedwarsboomd door de lockdown. Dus niet in augustus, niet nooit gebeurd en al helemaal niet omdat 'de overheid stond er niet achter. Ofso.'.
Of het is om ze " bezig " te houden en de beloftes van field labs waar te maken.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat de overheid nu al weet dat we de rest van het jaar gewoon aan de maatregelen vast zitten; aan de grootste maatregelen althans. Dat dat niet echt stopt na vaccinatie van risicogroepen. Tegen de zomer zou alles weer wat meer normaal moeten zijn. Dus of ze doen het inderdaad om hun eigen falen te verbloemen of ze weten nu al dat ze lockdowns gewoon terug gaan halen bij volgende griep seizoenen en mogelijke mutaties. Anders snap ik oprecht niet waarom ze we zoveel moeite in stoppen. Goede ontwikkeling hoor, maar die was vorig jaar nuttiger geweest.
Het gebeurde toen ook, dat is wat fout is. Alleen kwam er een lockdown overheen. Nu zijn de vaccinaties aan de gang en is er licht aan het einde van de tunnel. Toen gingen we rechtstreeks de tweede golf in. Er zijn zat redenen te bedenken dat de overheid toen geen fieldlab events wilde.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat @:red_85 er een maandje naast zat, ik was eerder vanochtend ook even in de war met dat het seizoen september pas startte ipv augustus.Kan gebeuren, en verder vond ik het eigenlijk een prima opmerking. Met de fieldlabs is het gewoon zonde dat dit soort onderzoeken niet op een eerder moment gedaan zijn, het was voor de economie gewoon een stuk minder schadelijk geweest als we snel meer kennis hadden gehad van wat wel riskant is met corona en wat niet. Daar kn je het toch wel mee eens zijn?
Dat bepaal ik nog altijd zelf. Maar bedankt voor de suggestiequote:Op donderdag 1 april 2021 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja of dat ze omdat ze weten dat de vaccinaties nu bezig zijn wat happiger zijn om dergelijke risico's te nemen en vorig jaar dat nog niet wilden. Zoek toch niet achter iedere boom een heel doemscenario man.
Omdat we nieuwe maatregelen kregen om het virus onder controle te krijgen tot we gingen vaccineren.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als de overheid er wel achter stond hadden ze dat experiment laten afmaken. Waarom dan niet? Want op dat fieldslab initiatief zijn ze wel gaan verder borduren. Een half jaar later, in stadions.
Als iedereen zich aan de avondklok zou houden zouden er minder contact momenten zijn. Dat het volk zich wellicht anders gedraagt is niet het falen van de maatregel, maar het falen van het volk. Maar ik vind de maatregel ook wat buiten proportie hoor. Maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is net zo goed een stokpaardje.
Welke nog gebruikt wordt door het omt ook. Zonder onderbouwing daarbij. Alleen vermoedens, schattingen en aannames.
Economisch belang....quote:Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef Questular het volgende:
Toch vind ik het krom dat kleinschalige bijeenkomsten nog steeds niet fatsoenlijk onderzocht zijn maar dat we wel 3.5k mensen naar het songfestival willen laten gaan.
Nogmaals: tot er dus van alles mis gaat, er een Tjetjeense variant komt waar tegen het vaccin niet beschermt. En je weet ook wel dat we in juli niet cold turkey naar het oude normaal teruggaan dus is het in kaart hebben van bewegingen wel nuttig dacht ik zo.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat bepaal ik nog altijd zelf. Maar bedankt voor de suggestie![]()
Wat voor nut heeft het nu nog dan? Als we in juli sowieso alweer meer terug zouden zijn op het oude normaal. Wat regelmatig aangegeven wordt. Ik snap best dat het nu wat veiliger aan voelt, maar dat maakt het niet opeens nuttig nu.
Precies. Of er komt over een paar jaar een Covid 23. Dan heb je vast wat kennis opgedaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: tot er dus van alles mis gaat, er een Tjetjeense variant komt waar tegen het vaccin niet beschermt. En je weet ook wel dat we in juli niet cold turkey naar het oude normaal teruggaan dus is het in kaart hebben van bewegingen wel nuttig dacht ik zo.
Dát is dan wel weer een goed punt. Of men moet er van overtuigd zijn dat we vrij vlot wel weer foodtruckachtige festivalletjes kunnen houden, of het is inderdaad puur om het geld te doen. Of beide natuurlijkquote:Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef Questular het volgende:
Toch vind ik het krom dat kleinschalige bijeenkomsten nog steeds niet fatsoenlijk onderzocht zijn maar dat we wel 3.5k mensen naar het songfestival willen laten gaan.
Ik denk dat het met name is bedoeld voor de opstap van evenementen in juni/juli en inderdaad voor mogelijke toekomstige lockdowns. Tevens ook om een soort hoop te geven aan mensen. Denk dat de fieldlabs ook wel nuttig zijn alhoewel ik ze niet allemaal even doordacht vind.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, handhaving van coronaregels gelijk stellen aan nazipraktijken is een klap in het gezicht van alle slachtoffers van het naziregime.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee? En deze uitspraak van je dan?
[..]
Waar komt dan de uitspraak 'Ordnung muss sein' vandaan?
Tot op zeker hoogte is de handhaving van de corona regels zeker te vergelijken. En het dom opvolgen omdat ze je worden opgedragen hoort daar zeker bij. Of hebben we niets geleerd van die periode?
Hahaquote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, handhaving van coronaregels gelijk stellen aan nazipraktijken is een klap in het gezicht van alle slachtoffers van het naziregime.
Dat was inderdaad zo ja. Met de botte bijl alles stuk slaan en dichtgooien, zonder uitzondering wars van het zicht op waardevolle experimenten die gaan leiden naar inzichten waarop je wel bepaalde zaken kunt open houden tijdens de lockdown.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat we nieuwe maatregelen kregen om het virus onder controle te krijgen tot we gingen vaccineren.
Probleem is dat je er geen handhaving op kunt voeren.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de avondklok zou houden zouden er minder contact momenten zijn. Dat het volk zich wellicht anders gedraagt is niet het falen van de maatregel, maar het falen van het volk. Maar ik vind de maatregel ook wat buiten proportie hoor. Maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.
En de afstand houden maatregel werkt ook niet als we het niet doen.
Als ze dat niet van plan zijn vanaf juli (en ik had het over mèèr richting het oude normaal) dan moeten ze dat niet aangeven.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: tot er dus van alles mis gaat, er een Tjetjeense variant komt waar tegen het vaccin niet beschermt. En je weet ook wel dat we in juli niet cold turkey naar het oude normaal teruggaan dus is het in kaart hebben van bewegingen wel nuttig dacht ik zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |