abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198712422

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:
Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet

De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198712431
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
blckbx
Omdat iemand naar zijn Tweets verwijst, en die vent niet goed in zijn pan is.
Wat is mis met blckbx videos?
pi_198712445
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Sportscholen dicht, winkels vrijwel dicht, BSO's dicht, 's avonds op straat komen of zonder mondkapje in binnenruimtes lopen o.a. zijn geen adviezen
Gaat echt wel ver.
Dat we er in mee 'gegroeid' zijn en het nu accepteren wil niet zeggen dat het geen hele heftige zaken zijn die verboden zijn. Had wmb ook prima met dringende adviezen, goede onderbouwing, maatwerk en communicatie afgekund
Een aantal maatregelen gaat inderdaad erg ver. Er is ook veel gedaan met dringende adviezen.
En alsnog blijft het lastig met alle dringende adviezen en ge- en verboden om het voldoende onder controle te krijgen om de ziekenhuizen weer leger te krijgen en de reguliere zorg weer 100% door te laten gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198712447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat iemand naar zijn Tweets verwijst, en die vent niet goed in zijn pan is.
Wat is mis met blckbx videos?
Precies, als je dat niet begrijpt gewoon ook ver weg blijven van anderen niet goed in zijn pan noemen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:23:34 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198712450
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze worden alleen verkeerd geinterpreteerd en geadviseert, neem nu afgelopen week Rutte op een vraag in de tweede kamer of hij beleid gaat maken voor het Paasweekeinde dat het weer massaal druk word op de stranden/bossen. Daarop komt zijn advies er opneer: BLIJF THUIS.

Waarom communiceert hij niet: Mensen trek er aub op uit, maar ga nou niet naar die drukke plekken, bedenk waar u gewoon gepast afstand kunt houden in de buitenlucht, en ga niet op een kluitje van de natuur genieten.

Gevolg is dus dat je weer hele groepen die deels braafs thuis blijven, maar toch even die 2 kinderen gaan ontvangen, dit soort adviezen werken gewoon contra productief.
Werkt dat 'Blijf thuis' nog dan? Ik heb de indruk dat maart 2020 belde als ik overdag om me heen kijk op straat.
pi_198712455
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Had ik netjes gedaan :Y.
Waarom dan toch posten en met opzet misinformatie verspreiden?
pi_198712466
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Precies, als je dat niet begrijpt gewoon ook ver weg blijven van anderen niet goed in zijn pan noemen.
Ik heb exact 1 video gedeeld waarin volgens mij op een hele redelijke manier word beschreven wat de andere kant van de medaille is van deze maatregelen en waarin door een expert word vertelt wat covid met de mensen doet, als je dat extreem vind?
pi_198712477
quote:
'EU en VK op het punt vaccindeal te sluiten'
Een oplossing in de vaccinruzie tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk lijkt nabij. Dat meldt de Britse krant The Times. Mogelijk wordt er dit weekend een akkoord gesloten. Het compromis zou luiden dat de EU de export van Pfizer-vaccins niet tegenhoudt en dat de Britten afzien van partijen AstraZeneca-vaccins die geproduceerd worden in Leiden.

De afgelopen maanden werden er miljoenen AstraZeneca-vaccins vanuit de EU naar het VK geëxporteerd, terwijl AstraZeneca zijn leveringsbeloften aan de EU niet kon nakomen. Dat leidde tot veel wrevel tussen de EU en het VK.

Het vaccin van AstraZeneca wordt gemaakt op twee plaatsen in het VK en twee in de EU, waaronder in Leiden. Het Europees Medicijnagentschap heeft pas gisteren de EU-locaties goedgekeurd voor het produceren van vaccins voor de EU.

Afgelopen woensdag werd bekend dat de EU en het VK aan een deal werken. Volgens de EU werd er gepoogd "een win-win-situatie te creëren en de vaccinaanvoer voor al onze burgers uit te breiden".
https://nos.nl/liveblog/2(...)gelen-in-belgie.html

Ben wel benieuwd wat die deal zou betekenen, gaan we uiteindelijk meer vaccins krijgen dan de verwachtte 1.2mil in Q1 en 4.3mil in Q2? (Van AstraZeneca).
pi_198712479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh dus je verspreidt met opzet misinformatie. Tja, dat kan ook he.
Nee hoor, ik deelde een draadje wat ik interessant vond. Waar ongetwijfeld ook van alles op aan te merken is. Beetje zoals jouw manier van posten. Afijn, daar kun je dan over discussiëren. Dat is wat we hier doen. Of nou ja, ik merk weer dat je hier beter kunt roepen dat Hugo kut is, dan is iedereen weer rustig. Of dat iedereen lachend naar buiten gaat als het onweert.

On topic dus.

Hugo is kut.
In Southern Sun
pi_198712493
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waar ongetwijfeld ook van alles op aan te merken is.
Ja, zoals het feit dat het onzin is.
pi_198712495
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Werkt dat 'Blijf thuis' nog dan? Ik heb de indruk dat maart 2020 belde als ik overdag om me heen kijk op straat.
Als politici moet je heel goed bewust zijn van de signalen die je geeft, immers het word versterkt, neem nu zo een Hugo de Jonge, die met van die lullige dingen elke keer de fout in gaat. Dan kun je zeggen: Hij is ook maar een mens, natuurlijk is dat zo maar de mensen zullen zeggen: De beste man maakt er een potje van, moet ik zijn adviezen dan wel serieus nemen?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:27:58 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712517
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een aantal maatregelen gaat inderdaad erg ver. Er is ook veel gedaan met dringende adviezen.
En alsnog blijft het lastig met alle dringende adviezen en ge- en verboden om het voldoende onder controle te krijgen om de ziekenhuizen weer leger te krijgen en de reguliere zorg weer 100% door te laten gaan.
Daarom noemde ik ook expliciet de onderbouwing, maatwerk en goede communicatie (ook deels maatwerk).
Dat miste ik en mis ik nog steeds

Reguliere zorg op 100% is natuurlijk waanzin in een pandemie, dat kan helemaal niet. Als je dat wilt kom je wel op zero Covid uit en dat was niet het uitgangspunt van een leefbaar land de komende jaren volgens mij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:28:05 #13
236264 crew  capricia
pi_198712519
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat die deal zou betekenen, gaan we uiteindelijk meer vaccins krijgen dan de verwachtte 1.2mil in Q1 en 4.3mil in Q2? (Van AstraZeneca).
Het schijnt voor de hele EU-vaccinatie 1 week uit te maken.
En voor GB 2 maanden of zo.

Las ik van de week ergens.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198712521
Signaalwerking, dat is bijvoorbeeld ook zo een morbide obese Bruls die dan mensen allerlei regeltjes gaat opleggen, zal er dan niemand zijn die even denkt, is dit wel de juiste persoon die dit ons moet gaan vertellen?
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:28:44 #15
5428 crew  miss_sly
pi_198712529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze worden alleen verkeerd geinterpreteerd en geadviseert, neem nu afgelopen week Rutte op een vraag in de tweede kamer of hij beleid gaat maken voor het Paasweekeinde dat het weer massaal druk word op de stranden/bossen. Daarop komt zijn advies er opneer: BLIJF THUIS.

Waarom communiceert hij niet: Mensen trek er aub op uit, maar ga nou niet naar die drukke plekken, bedenk waar u gewoon gepast afstand kunt houden in de buitenlucht, en ga niet op een kluitje van de natuur genieten.

Gevolg is dus dat je weer hele groepen die deels braafs thuis blijven, maar toch even die 2 kinderen gaan ontvangen, dit soort adviezen werken gewoon contra productief.
Ik heb hem dat een tijdje terug letterlijk horen adviseren over dat naar buiten gaan en daarbij drukke plekken vermijden. Het gebeurt niet. Mensen gaan tóch naar die drukke plekken met z'n allen op hetzelfde tijdstip. Ze verspreiden niet, draaien niet om om later alsnog te gaan. Parkeerplaatsen propvol, wandelen in file. Dus dat het advies dan wordt: blijf thuis kan ik wel begrijpen.

Dat buiten zijn, in beweging blijven, frisse lucht en vit D opsnuiven goed zijn, staat buiten kijf. Mensen lijken het niet aan te kunnen om dat op een manier te doen die nu kan.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:29:02 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712534
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik was twee weken terug weekendje weg, dan is het best gek als ik verder vrijwel nul risico loop met wat ik doe dat weekend, wel overal op de weg 'blijf thuis!' lees.
Heeft ook nul effect meer
pi_198712563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, zoals het feit dat het onzin is.
Nee hoor, geen onzin. Roepen dat mensen lachend naar buiten gaan als het onweert, dat is onzin. Daar zit niet eens een vleugje kern van waarheid in. Je gaat uiteraard compleet voorbij aan het initiële punt dat er in Zweden ook zat maatregelen zijn (waar hier nog wel eens aan wordt getwijfeld) en dat het recht op demonstreren daar verder ingeperkt is dan hier.
In Southern Sun
pi_198712575
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb hem dat een tijdje terug letterlijk horen adviseren over dat naar buiten gaan en daarbij drukke plekken vermijden. Het gebeurt niet. Mensen gaan tóch naar die drukke plekken met z'n allen op hetzelfde tijdstip. Ze verspreiden niet, draaien niet om om later alsnog te gaan. Parkeerplaatsen propvol, wandelen in file. Dus dat het advies dan wordt: blijf thuis kan ik wel begrijpen.

Dat buiten zijn, in beweging blijven, frisse lucht en vit D opsnuiven goed zijn, staat buiten kijf. Mensen lijken het niet aan te kunnen om dat op een manier te doen die nu kan.
Maar dat weten we al 40 jaar, elk jaar staan de wegen naar Zandvoort vol, in plaats dan wat te roepen kun je ook actief hier op inspelen, in tijden van crisis moet je creatief durfen zijn, betrek hier ook mensen bij die hier veel ervaring mee hebben in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of culturele organisaties, hup: Doe wat!
pi_198712580
Gisteren niet gaan zuipen omdat ik nog last had van vaccinatie.

Mijn vrienden wel. Uiteraard avondklokje overtreden.

Gepakt bij het naar huis fietsen :o

Ik kwam hier erg goed weg. :)

CORRED

@Caland @Wereldgozer
pi_198712587
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb exact 1 video gedeeld waarin volgens mij op een hele redelijke manier word beschreven wat de andere kant van de medaille is van deze maatregelen en waarin door een expert word vertelt wat covid met de mensen doet, als je dat extreem vind?
Er is echt een reden waarom dit soort mensen zelf een podium moet creëren.
In Southern Sun
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:33:07 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712590
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wandelen in de file? Zijn dat de beroemde foto's van parken waarin vanaf heuphoogte een dwarsdoorsnede van het park wordt gefotografeerd?
Ik heb nog werkelijk nergens buiten gezien dat het zo druk is dat mensen vrijwel tegen elkaar aan staan of lopen.

Jij wel? Zelf, of op beeld?

En als het wel zo was, wat dan nog, vluchtig, buiten.

Dat risico wordt echt zwaar overschat

Check dit

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ectief-inzoomen-lens
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:33:34 #22
5428 crew  miss_sly
pi_198712597
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Daarom noemde ik ook expliciet de onderbouwing, maatwerk en goede communicatie (ook deels maatwerk).
Dat miste ik en mis ik nog steeds

Reguliere zorg op 100% is natuurlijk waanzin in een pandemie, dat kan helemaal niet. Als je dat wilt kom je wel op zero Covid uit en dat was niet het uitgangspunt van een leefbaar land de komende jaren volgens mij
Dat is wel zo, dat 100% reguliere zorg niet kan. Maar goed, hij wordt hier en daar met enige regelmaat weer even verder afgeschaald. Zoals afgelopen week in Noord Nederland. We zijn er nog lang niet.

Goede communicatie ben ik het onmiddellijk mee eens dat dat ontbreekt. De communicatie is vreselijk slecht, zowel in vorm als in inhoud. Maarwerk is denk ik heel erg lastig. Onderbouwing vind ik op zich niet heel slecht.
En vergeet niet dat een groot deel van de bevolking niet zo bezig is met dit hele gebeuren, maar graag de regels hoort en waar ze zich aan dienen te houden. Als regel, niet als advies, want dan blijft er teveel ruimte over.
pi_198712606
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Wandelen in de file? Zijn dat de beroemde foto's van parken waarin vanaf heuphoogte een dwarsdoorsnede van het park wordt gefotografeerd?
Ik heb nog werkelijk nergens buiten gezien dat het zo druk is dat mensen vrijwel tegen elkaar aan staan of lopen.

Zeker zelf gezien, laatst met de schaatspiek nog. Of daar een risico aan zit laat ik in het midden, maar zeker gezien.
In Southern Sun
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:35:02 #24
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198712616
Als je bijvoorbeeld met pasen de natuur intrekt, dan kun je het beste een route plannen buiten de gereguleerde wandelgebieden. Ik probeer zoveel mogelijk kinderwagen-vriendelijke paden te mijden, dan kom je bijna niemand tegen, want die grotere groepen wandelen meestal met oma of kleine kinderen.

Overigens deed ik dat al voor corona, omdat ik liever in alle rust wandel dan met al die herrie en drukte. De drukte in populaire gebieden die je soms doorkruist is wel echt enorm toegenomen vergeleken vorig jaar maart, maar heb er geen moeite mee, buiten zijn en bewegen is gezond voor iedereen.

Blijf thuis is een advies waar ik niets mee kan. Net als veel NLders zal ik het overgrote deel van m'n tijd in en om eigen huis doorbrengen over het jaar gezien, daar voldoe je dan per definitie aan.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198712622
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Het schijnt voor de hele EU-vaccinatie 1 week uit te maken.
En voor GB 2 maanden of zo.

Las ik van de week ergens.
Ja persoonlijk denk ik dat het eind niet zoveel uitmaakt, maar in het begin veel dosis hebben kan veel schelen (eerder versoepelen). Als ik bijvoorbeeld kijk naar een tweet die iemand postte met de informatie uit Israël dan denk ik dat ook met veel minder hoeveelheid de situatie tijdelijk onder controle te houden valt. Want volgens deze statistieken zitten ze in Israël ook nog onder de drempel van groepsimmuniteit, maar het reproductiegetal is wel flink onder 1.

twitter
pi_198712624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er is echt een reden waarom dit soort mensen zelf een podium moet creëren.
Dat zal best, maar als je zelf goed in staat bent om informtie te filteren is dat niet erg, ik kijk ook Cafe Weltzmertch, daar zitten goede uitzendingen bij, maar ook mindere. Het probleem is tegenwoordig dat media moeite hebben met nuance omdat het niet scored, daarom is goede media mken ook zo duur.
pi_198712629
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor, geen onzin.
De wet duurt tot september. De twitterverslaafde gaat er vanuit dat dat betekent dat de maatregelen ook tot september duren. Dat is gewoon onzin. En je zegt het gelezen te hebben dus weet je dat ook.
pi_198712635
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zal best, maar als je zelf goed in staat bent om informtie te filteren is dat niet erg, ik kijk ook Cafe Weltzmertch, daar zitten goede uitzendingen bij, maar ook mindere. Het probleem is tegenwoordig dat media moeite hebben met nuance omdat het niet scored, daarom is goede media mken ook zo duur.
Oh wauw, dan stopt het hier wel weer.
In Southern Sun
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:36:38 #29
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198712637
quote:

[..]

wat ik mij af vraag, had op de laatst goedgekeurde locatie niet beter J&J vaccins geproduceerd kunnen worden?
btw deel 1600 *O*
pi_198712643
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

CORRED

@:caland @:wereldgozer
Een klap in het gezicht van de zorg.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198712645
quote:
De Jonge: zorgen om 'wappiegeluid' in Tweede Kamer
Hugo de Jonge vindt het gevaarlijk dat er een partij in de Tweede Kamer zit die het coronavirus niet serieus neemt. Dat zegt de demissionair minister van Volksgezondheid in een interview met het AD. De Jonge doelt op Forum voor Democratie, volgens hem "een partij die de ernst van het virus bagatelliseert".

"Dat je zo'n viruswappie op Twitter tegenkomt is tot daaraantoe, maar nu hoor je die geluiden ook in de Tweede Kamer en daar maak ik me echt zorgen over", aldus De Jonge over de partij die tijdens de verkiezingen groeide van twee naar acht zetels.

De Jonge vreest dat er een flinke groep vatbaar is voor het gedachtegoed van de partij van voorman Thierry Baudet, vanwege "coronamoeheid". Baudet zaait regelmatig twijfel over de werking van vaccins en de ernst van de bijwerkingen en dat zou er volgens De Jonge toe kunnen leiden dat niet genoeg mensen zich laten vaccineren. Vaccinatie is "de enige echte weg uit deze crisis", zegt De Jonge. Met complotdenkers in gesprek gaan heeft volgens De Jonge niet veel zin, maar wel met mensen die twijfelen: "Die wil je er wel graag bij houden."

In debatten in de Tweede Kamer is De Jonge al regelmatig in aanvaring gekomen met Forum-Kamerlid Wybren van Haga. Zo betichtte De Jonge Van Haga van het verspreiden van nepnieuws over vaccins.
Even los van FvD, in algemenere zin, ik vind ook niet dat we elke vorm van kritiek moeten afwijzen als "wappie". Kritiek is juist goed en al helemaal in deze fase van de coronacrisis. De Jonge doet dat naar mijn mening wel. Ik vind dat er te weinig gedaan wordt met kritiek. Neem een Bruls gisteren, dat raakt weer in de vergetelheid sowieso.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198712649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De wet duurt tot september. De twitterverslaafde gaat er vanuit dat dat betekent dat de maatregelen ook tot september duren. Dat is gewoon onzin. En je zegt het gelezen te hebben dus weet je dat ook.
Nu doe je het weer, het is wel goed met je :).
In Southern Sun
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:38:04 #33
5428 crew  miss_sly
pi_198712656
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar dat weten we al 40 jaar, elk jaar staan de wegen naar Zandvoort vol, in plaats dan wat te roepen kun je ook actief hier op inspelen, in tijden van crisis moet je creatief durfen zijn, betrek hier ook mensen bij die hier veel ervaring mee hebben in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of culturele organisaties, hup: Doe wat!
Zeker! Er is genoeg ruimte voor verbetering vanuit de overheid inzake het beleid, de communicatie, de manier van omgaan daarmee, kijken naar mogelijkheden ipv focus op onmogelijkheden.

Ik ben helemaal niet van mening dat het beleid geweldig is en dat het kabinet het uitmuntend doet. Ik denk daarbij ook dat het wellicht niet zo gemakkelijk is als veel mensen doen voorkomen om dit goed te managen. Ik vind het gebash en gescheld en de BNW-achtige opmerkingen onnodig en onterecht.
pi_198712659
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat ik mij af vraag, had op de laatst goedgekeurde locatie niet beter J&J vaccins geproduceerd kunnen worden?
btw deel 1600 *O*
Het punt is dat je een koekjesfabriek niet even ombouwt naar een chocoladefabriek, al afgezien van de processen/machines die je moet ombouwen maar ook het certificerings traject.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:38:30 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712663
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is wel zo, dat 100% reguliere zorg niet kan. Maar goed, hij wordt hier en daar met enige regelmaat weer even verder afgeschaald. Zoals afgelopen week in Noord Nederland. We zijn er nog lang niet.

Goede communicatie ben ik het onmiddellijk mee eens dat dat ontbreekt. De communicatie is vreselijk slecht, zowel in vorm als in inhoud. Maarwerk is denk ik heel erg lastig. Onderbouwing vind ik op zich niet heel slecht.
En vergeet niet dat een groot deel van de bevolking niet zo bezig is met dit hele gebeuren, maar graag de regels hoort en waar ze zich aan dienen te houden. Als regel, niet als advies, want dan blijft er teveel ruimte over.
Neem nou het dringende advies dat je oma in haar eentje wel naar jou mag gaan, maar jij met je zus samen niet naar haar.

Nou ja, echt hoor, dat is werkelijk niet uit te leggen

Ander voorbeeld, de schilderijenzaak is dicht, de ijswinkel is open.

Ik snap die wel, want ik begrijp hoe beleid anders niet uitgewerkt kan worden. Maar het ís niet uitgelegd en ik hoor daar nog steeds toch behoorlijk opgeleide mensen over zeggen hoe ze dit niet snappen en dat het debiel is.

Dat kun je toch bedenken en anders als overheid zijnde ook signaleren en dan alsnog op inspelen. Maar nee.

Compliance begint bij kennis, uitleg, begrip en communicatie.

Nu wordt er vooral maar steeds geroepen dat 'de burger' de regels niet goed opvolgt. Erger me kapot eraan
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:41:20 #36
5428 crew  miss_sly
pi_198712683
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Check dit

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ectief-inzoomen-lens

Ja, zelf, hier in de natuurgebieden. Dat wil zeggen: wij draaiden wel om omdat we geen zin hadden ons daarin te mengen en zijn een paar uur later alsnog gegaan. Toen was het heel rustig.

Ik weet dat de risico's buiten veel minder groot zijn, en daar gaat het me ook niet om. Het gaat om het hele gevoel van urgentie dat totaal wordt vergeten. En daardoor toch te lang te dicht bij elkaar staat, waardoor de risico's weer groter worden. Of toch nog even bij elkaar een borrel doet na de wandeling waarbij men elkaar tegen komt.
pi_198712701
Weet je wat pas rustgevend is? 3 mensen die lopen te klussen in de straat, ik kan de vlackschuurmachine wel waarderen.
pi_198712702
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja persoonlijk denk ik dat het eind niet zoveel uitmaakt, maar in het begin veel dosis hebben kan veel schelen (eerder versoepelen). Als ik bijvoorbeeld kijk naar een tweet die iemand postte met de informatie uit Israël dan denk ik dat ook met veel minder hoeveelheid de situatie tijdelijk onder controle te houden valt. Want volgens deze statistieken zitten ze in Israël ook nog onder de drempel van groepsimmuniteit, maar het reproductiegetal is wel flink onder 1.

[ twitter ]
Ik denk dat het simpele advies om bij klachten thuis te blijven de R van nature al behoorlijk kan drukken. Dus ik denk dat je zonder dwingende maatregelen maar met enige voorzichtigheid al eerder een stabiele situatie kan krijgen dan die voorgeschreven wordt op basis van de origineel geschatte R van corona.
I'll give you something to do
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:43:15 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712707
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zeker zelf gezien, laatst met de schaatspiek nog. Of daar een risico aan zit laat ik in het midden, maar zeker gezien.
En die stonden massaal ongeveer op elkaar?

Langs het ijs of erop? :D

Hier volop op en langs het ijs geweest maar niemand zo dichtbij met die kinderen met scherpe schaatsen enzo hoor

Tijdens wandelen, mwah, echt, qua virusoverdracht zal het echt wel meevallen
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:44:32 #40
5428 crew  miss_sly
pi_198712718
En nu weer zonder op de man. Als iemand iets post dat je niet bevalt, reageer dan gewoon niet.
pi_198712719
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:43 schreef Molo het volgende:

[..]

En die stonden massaal ongeveer op elkaar?

Langs het ijs of erop? :D

Hier volop op en langs het ijs geweest maar niemand zo dichtbij met die kinderen met scherpe schaatsen enzo hoor

Tijdens wandelen, mwah, echt, qua virusoverdracht zal het echt wel meevallen
Erop en ernaast. Geen koek en zopie, maar daar zorgde de buurt wel zelf voor.
In Southern Sun
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:45:29 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712723
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat de risico's buiten veel minder groot zijn, en daar gaat het me ook niet om. Het gaat om het hele gevoel van urgentie dat totaal wordt vergeten. En daardoor toch te lang te dicht bij elkaar staat, waardoor de risico's weer groter worden. Of toch nog even bij elkaar een borrel doet na de wandeling waarbij men elkaar tegen komt.
Ik weet niet precies wat je hiermee wil zeggen, maar het komt over alsof je verwacht dat iedereen als kluizenaar gaat leven tot het moment waarop jij vindt dat het weer veilig is buiten.
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:45:45 #43
5428 crew  miss_sly
pi_198712728
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Neem nou het dringende advies dat je oma in haar eentje wel naar jou mag gaan, maar jij met je zus samen niet naar haar.

Nou ja, echt hoor, dat is werkelijk niet uit te leggen

Ander voorbeeld, de schilderijenzaak is dicht, de ijswinkel is open.

Ik snap die wel, want ik begrijp hoe beleid anders niet uitgewerkt kan worden. Maar het ís niet uitgelegd en ik hoor daar nog steeds toch behoorlijk opgeleide mensen over zeggen hoe ze dit niet snappen en dat het debiel is.

Dat kun je toch bedenken en anders als overheid zijnde ook signaleren en dan alsnog op inspelen. Maar nee.

Compliance begint bij kennis, uitleg, begrip en communicatie.

Nu wordt er vooral maar steeds geroepen dat 'de burger' de regels niet goed opvolgt. Erger me kapot eraan
Ik ben het echt voor een groot deel met je eens hoor. Zoals ik zeg: zeker de communicatie kan vele malen beter en dat zal zeker verschil kunnen maken.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:46:01 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712731
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:44 schreef miss_sly het volgende:
En nu weer zonder op de man. Als iemand iets post dat je niet bevalt, reageer dan gewoon niet.
Allemaal ja en amen knikken dus?
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:47:27 #45
5428 crew  miss_sly
pi_198712747
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:45 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je hiermee wil zeggen, maar het komt over alsof je verwacht dat iedereen als kluizenaar gaat leven tot het moment waarop jij vindt dat het weer veilig is buiten.
Nee hoor, als je dat eruit haalt, maak ik mezelf niet duidelijk.

Sowieso gaat het niet om wat ik vind.

Feit blijft dat voor besmetting contact nodig is. Om uiteindelijk volle ziekenhuizen te hebben, zijn er dus vele besmettingen nodig. Hoe beter men probeert besmetting te voorkomen, hoe minder vol de ziekenhuizen worden.
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:48:35 #46
5428 crew  miss_sly
pi_198712755
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:46 schreef Fred het volgende:

[..]

Allemaal ja en amen knikken dus?
Is het in jouw ogen nodig om persoonlijke opmerkingen te blijven plaatsen om het met elkaar oneens te zijn?
pi_198712756
quote:

Gepakt door het virus?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:49:09 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712759
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, zelf, hier in de natuurgebieden. Dat wil zeggen: wij draaiden wel om omdat we geen zin hadden ons daarin te mengen en zijn een paar uur later alsnog gegaan. Toen was het heel rustig.

Ik neem aan dat je met echte klachten niet gaan wandelen dus de ziekige mensen die meer symptomen hebben en meer virusoverdracht veroorzaken vallen af.

De kans dat je daar dus wat oploopt is echt buitengewoon klein

Laten we focussen op waar de grotere risico's zitten

Thuisoverdracht, werkoverdracht, met klachten of met een positieve test/besmetting toch op pad gaan, kwetsbare groepen beschermen.

Dat zou écht zoden aan de dijk zetten

Het is complex en het is versnipperd, maar besmettingen hoeven ook weer niet naar nul, dus zet in op waar het meeste impact heeft.
Zo doen we dat volgens mij al tijden met alle complexere problemen.
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:50:52 #49
5428 crew  miss_sly
pi_198712771
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met echte klachten niet gaan wandelen dus de ziekige mensen die meer symptomen hebben en meer virusoverdracht veroorzaken vallen af.

De kans dat je daar dus wat oploopt is echt buitengewoon klein

Laten we focussen op waar de grotere risico's zitten

Thuisoverdracht, werkoverdracht, met klachten of met een positieve test/besmetting toch op pad gaan, kwetsbare groepen beschermen.

Dat zou écht zoden aan de dijk zetten

Het is complex en het is versnipperd, maar besmettingen hoeven ook weer niet naar nul, dus zet in op waar het meeste impact heeft.
Zo doen we dat volgens mij al tijden met alle complexere problemen.
Daarvan is toch bekend dat dat niet het geval is? Heel veel mensen gaan er met klachten toch op uit, alsof er niets aan de hand is.
pi_198712772
quote:

CORRED

@:caland @:wereldgozer
Hier ook bezoekersregeling overtreden. Een iemand ging tijdens avondklokje naar huis.

ONS VATTEN ZE NIET
pi_198712773
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

Gepakt door het virus?
Gelukkig slechts door de wouten. Maar inderdaad een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:51:34 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712777
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:
Is het in jouw ogen nodig om persoonlijke opmerkingen te blijven plaatsen om het met elkaar oneens te zijn?
Dat is niet wat je postte...

Je zegt letterlijk:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Als iemand iets post dat je niet bevalt, reageer dan gewoon niet.
Hoe gaan we hier dan discussie voeren? Stel dat iemand post dat we mensen preventief moeten gaan ruimen net zoals we met dieren doen, dan bevalt zo'n uitspraak mij totaal niet... dan mag ik toch wel reageren?
pi_198712779
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Gelukkig slechts door de wouten. Maar inderdaad een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.
Hoog tijd voor een applaus
pi_198712782
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:50 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Hier ook bezoekersregeling overtreden. Een iemand ging tijdens avondklokje naar huis.

ONS VATTEN ZE NIET
Bezoekersregeling kunnen ze je sowieso niet op pakken. :)

Wel erg asociaal trouwens. Dit voelt als een klap voor de zorgmedewerkers.

Door aso's zoals jij zitten we nog in de crisis. @GGMM
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:52:32 #55
5428 crew  miss_sly
pi_198712785
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:51 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is niet wat je postte...

Je zegt letterlijk:
[..]

Hoe gaan we hier dan discussie voeren? Stel dat iemand post dat we mensen preventief moeten gaan ruimen net zoals we met dieren doen, dan bevalt zo'n uitspraak mij totaal niet... dan mag ik toch wel reageren?
Echt, wat een flauwekul. Je snapt best wat er wel bedoeld wordt.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:53:58 #56
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712800
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:52 schreef miss_sly het volgende:
Echt, wat een flauwekul. Je snapt best wat er wel bedoeld wordt.
Tja, dat denken Hugo en Mark ook bij elke persco... Valt in de praktijk best tegen.

Ik snap het wel idd, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen snapt wat je zegt ;)
pi_198712801
Volgens mij is 3/4 fok met verkeerde been uit bed gestapt :')
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 10:55:20 #58
5428 crew  miss_sly
pi_198712812
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:53 schreef Fred het volgende:

[..]

Tja, dat denken Hugo en Mark ook bij elke persco... Valt in de praktijk best tegen.

Ik snap het wel idd, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen snapt wat je zegt ;)
Proficiat. Wat leuk gevonden. Complimenten.

Ik ga wat anders doen. De groeten allemaal.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 10:56:55 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712830
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarvan is toch bekend dat dat niet het geval is? Heel veel mensen gaan er met klachten toch op uit, alsof er niets aan de hand is.
Boodschappen doen ofzo, mitigeer dat trouwens met buurtbusjes die eten komen brengen oid. Tuig daar iets voor op. Zorg dat mensen gesteund worden ipv verbieden.
Als iemand met klachten in zijn uppie een ommetje doet en niemand tegen komt is er trouwens nul risico op overdracht.

Een stevige wandeling ga je doorgaans niet maken als je ziek bent.
WHO standpunt ook, en de reden waarom zij tegen het stelselmatig testen van reizigers zijn.
Risico op Covid is klein in de gemiddelde populatie. En nog veel kleiner onder reizigers, en wandelaars, want als je niet fit bent ga je dat minder gauw doen
pi_198712848
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Onderschat de presymptomatische maar wel besmettelijke fase ook niet. Laatst is in mijn omgeving het virus aardig rondgegaan en het kwaad was in vele gevallen al geschied voordat men er erg in had.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:00:48 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712861
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Onderschat de presymptomatische maar wel besmettelijke fase ook niet. Laatst is in mijn omgeving het virus aardig rondgegaan en het kwaad was in vele gevallen al geschied voordat men er erg in had.
Buiten??? Ja dag

Binnen, volledig mee eens, buiten is dat écht bijzonder onwaarschijnlijk

En ik geloof zeker wel in het virus, de ernst en alles. Maar je moet risico's en informatie wel op waarde schatten
pi_198712865
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Proficiat. Wat leuk gevonden. Complimenten.

Ik ga wat anders doen. De groeten allemaal.
*O*
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:04:47 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712897
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

*O*
Joh hou eens op

Goeie discussie moet kunnen en ik vind ook dat Miss Sly daar niet altijd even zuiver in staat als mod zijnde, maar dat lossen we dan gewoon op door door te discussiëren op dit forum lijkt mij.

Je reactie nu is echt behoorlijk kinderachtig
pi_198712937
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bezoekersregeling kunnen ze je sowieso niet op pakken. :)

Wel erg asociaal trouwens. Dit voelt als een klap voor de zorgmedewerkers.

Door aso's zoals jij zitten we nog in de crisis. @:ggmm
Dan gooien ze het wel op overlast toch? Als je NSBuren hebt.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:08:59 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198712950
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:
ook al stap je met het juiste been uit bed, stemming kan snel omslaan als je hier meeleest :)
pi_198712959
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Niet in een vrijstaand huis wonen :')

Niet alles investeren in crypto maat. Stenen zijn ook belangrijk.
pi_198712960
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:

Werd dat maar wat meer gedaan.
Als mensen wat verstandiger om zouden gaan met o.a. de bezoeksregeling dan zou het een stuk beter gaan in NL.
pi_198712974
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:
Ik niet maat. Lang geleden dat ik me zo goed voelde op een zaterdagochtend. :)

En dat terwijl ik al vanaf 05:30 wakker ben.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:12:10 #69
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198712986
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:10 schreef bianconeri het volgende:
Werd dat maar wat meer gedaan.
Als mensen wat verstandiger om zouden gaan met o.a. de bezoeksregeling dan zou het een stuk beter gaan in NL.
Lijkt me ijdele hoop met politici die op feestjes op de tafel dansen.
pi_198712995
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik niet maat. Lang geleden dat ik me zo goed voelde op een zaterdagochtend. :)

En dat terwijl ik al vanaf 05:30 wakker ben.
Ik ook, maar ik ben altijd rond 5 uur op, en voel me eigenlijk altijd wel goed :)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:12:55 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:12 schreef Fred het volgende:

[..]

Lijkt me ijdele hoop met politici die op feestjes op de tafel dansen.
Zakelijk dansen was dat, dat is anders
pi_198713022
quote:

[..]

Goede deal voor de UK. Zij krijgen de Rolls Royce en wij Astra troep
pi_198713025
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Buiten??? Ja dag

Binnen, volledig mee eens, buiten is dat écht bijzonder onwaarschijnlijk

En ik geloof zeker wel in het virus, de ernst en alles. Maar je moet risico's en informatie wel op waarde schatten
Buiten geloof ik ook niet zo in hoor. Dit was ook allemaal binnen. Lang bij elkaar in één ruimte.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:15:51 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198713036
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Hoezo is dag troep?

Prima getest en werkzaam spul, geen onzin roepen
pi_198713047
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoezo is dag troep?

Prima getest en werkzaam spul, geen onzin roepen
Omdat Pfizer betere bescherming bied zo uit mijn hoofd.
pi_198713064
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

na 4 weken weer eens dit topic openen, eerste reactie die ik lees....

oke, ik ben weer weg :D _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198713070
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat voornamelijk om covid te voorkomen die zo'n erge gevolgen voor de persoon heeft dat ie moet worden opgenomen in het ziekenhuis.

Daar werken ze allemaal prima voor.
pi_198713090
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

AZ bied 100% bescherming tegen ziekenhuis opname toch ?
en daar gaat het om, beter kan niet.

en de effectiviteits cijfers kunnen met een korreltje zout worden genomen.

75% tegenover 92% maar hoe is dat allemaal gemeten en getest en op wie ?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:21:01 #79
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198713101
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:22:25 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198713119
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

hangt helemaal van de verhouding af, 30miljoen AZ > 10 miljoen Pfizer
pi_198713126
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

hangt helemaal van de verhouding af, 30miljoen AZ > 10 miljoen Pfizer
Ik zou wel willen voorstellen dat we het transport proces door de groep van Taghi laten begeleiden en niet door de EU.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:24:53 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198713143
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zou wel willen voorstellen dat we het transport proces door de groep van Taghi laten begeleiden en niet door de EU.
:D

En degenen die lopen te prutsen gaan 'slapen' 8-)
A murky, forgotten land.
pi_198713145
quote:

[..]

Gezien de incompetentie van de EU, wanneer het op onderhandelen aankomt, zullen vanaf nu waarschijnlijk alle AZ doses voor het Verenigd Koninkrijk gaan zijn. :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198713147
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Natuurljk Sir 8-)
pi_198713172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Even los van FvD, in algemenere zin, ik vind ook niet dat we elke vorm van kritiek moeten afwijzen als "wappie". Kritiek is juist goed en al helemaal in deze fase van de coronacrisis. De Jonge doet dat naar mijn mening wel. Ik vind dat er te weinig gedaan wordt met kritiek. Neem een Bruls gisteren, dat raakt weer in de vergetelheid sowieso.
Ik vind dat ook storend. Kom op; in het hele leven kom je mensen tegen die anders denken over bepaalde onderwerpen. Helemaal op dat niveau mag je verwachten dat ze daarmee om kunnen gaan. Zonder naar de media te stappen om een groep weg te zetten als wappies. Dat is enorm denigrerend.

Dit soort uitspraken maken het ook alleen maar makkelijker voor de mensen die wat meer neigen naar complotten en dergelijke.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:29:51 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198713186
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

_O- O+
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:31:12 #87
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198713200
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:29 schreef Molo het volgende:

[..]

_O- O+
RIP Hugo en Mark *O*
A murky, forgotten land.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:33:21 #88
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_198713238
Je moet niet elke vorm van kritiek afdoen als wappie. FvD en Baudet is wel een wappie. Het is schandalig hoe hij nepnieuws en complotten doorverteld aan een groter publiek.
Géén kloon van tvlxd!
pi_198713267
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind dat ook storend. Kom op; in het hele leven kom je mensen tegen die anders denken over bepaalde onderwerpen. Helemaal op dat niveau mag je verwachten dat ze daarmee om kunnen gaan. Zonder naar de media te stappen om een groep weg te zetten als wappies. Dat is enorm denigrerend.

Dit soort uitspraken maken het ook alleen maar makkelijker voor de mensen die wat meer neigen naar complotten en dergelijke.
Ja, dat laatste is idd ook een groot deel van het probleem wat zelf gecreëerd wordt. En de media doet er ook fijn aan mee. Een rationeel en wetenschappelijk discours op basis van wederkerigheid bestaat al lang niet meer.

Het valt me op dat we een best wel ongezond discours hebben in NL.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198713275
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:33 schreef Montov het volgende:
Je moet niet elke vorm van kritiek afdoen als wappie. FvD en Baudet is wel een wappie. Het is schandalig hoe hij nepnieuws en complotten doorverteld aan een groter publiek.
Dan mogen mensen dat voor zichzelf bepalen. Hoeft Hugo niet de media voor op te zoeken. Kan hij beter snel doorgaan met prikken en met argumenten komen waarbij meer mensen niet meer in die woorden van de FvD gaan geloven. Ga de discussie aan in plaats van de media er bij te betrekken.

Dit soort spelletjes zorgen er enkel voor dat je het complot denkers nog makkelijker maakt. ''Wat heeft Hugo te verbergen dat hij zo opzichtig de media opzoekt om enige vorm van kritiek te counteren?''.
pi_198713300
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Niet in een vrijstaand huis wonen :')

Niet alles investeren in crypto maat. Stenen zijn ook belangrijk.
Ik zou nu keihard worden uitgelachen bij de bank.

Als vechain een dollartje staat tikken we de boel cash af :)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:40:26 #92
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_198713334
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

AZ bied 100% bescherming tegen ziekenhuis opname toch ?
en daar gaat het om, beter kan niet.

AZ biedt bijna geen bescherming tegen de Zuid-Afrikaanse variant, wat de dominante variant zou kunnen worden. In Frankrijk nu al 10% van de gevallen de Zuid-Afrikaanse variant.

Massaal vaccineren met die AZ rommel zou dat proces kunnen versnellen.
pi_198713345
Bijna 1 April, wat mij betreft het startschot om binnen enkele maanden definitief een einde aan deze ellende te maken. Laat die vaccins maar komen! *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:43:22 #94
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198713363
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijna 1 April, wat mij betreft het startschot om binnen enkele maanden definitief een einde aan deze ellende te maken. Laat die vaccins maar komen! *O*
Yes! We gaan dit forum nog missen :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:44:28 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198713376
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

#mocromafiosi eerst?
pi_198713377
https://www.euronews.com/(...)&utm_medium=referral

Oh boi, dit konden we er niet bij gebruiken nu, dit wordt misschien nog een probleem dan de laatste maanden...
#WeesGeenWhales
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:44:35 #97
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198713379
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Yes! We gaan dit forum nog missen :)
Volgend jaar de pokken *O*
Op naar POK *O*
A murky, forgotten land.
pi_198713381
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
1 april is mijn verjaardag! Feeeeeeeeeeeeeeeest *O* *O* *O* *O* *O*
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:45:20 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198713390
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gezien de incompetentie van de EU, wanneer het op onderhandelen aankomt, zullen vanaf nu waarschijnlijk alle AZ doses voor het Verenigd Koninkrijk gaan zijn. :P
tussen competent en incompetent zit nog best wel wat
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:45:23 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198713391
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:44 schreef eragon2890 het volgende:

Oh boi, dit konden we er niet bij gebruiken nu, dit wordt misschien nog een probleem dan de laatste maanden...
Jong hout *O*
Twijgjes *O*
A murky, forgotten land.
pi_198713396
quote:

De ouwe mensen zijn op, het virus zoekt nieuwe mensen!
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:46:20 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198713400
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

merk daar nog weinig van in de super
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:46:54 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198713407
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zou wel mooi opruimen onder de sneeuwvlokjes generatie 8-)
A murky, forgotten land.
pi_198713430
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

merk daar nog weinig van in de super
Harder in hun nek hoesten oO<
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:50:02 #105
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198713450
quote:

Ligt er ook maar aan wat je jong noemt natuurlijk.

quote:
"They’re between 30 and 65 years old. They have few or no underlying health conditions. Some are overweight – but they're not obese, they’re simply overweight," he said in an interview.

"A fair share of them have diabetes, but that's far from the majority. So they’re young, which is somehow positive for us because they have resources."
Hier in Nederland zien we ook veel 50+, niets nieuws onder de zon
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:50:36 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198713460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Harder in hun nek hoesten oO<
ik ben virusvrij :M
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:51:47 #107
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198713475
Ik verwacht de komende dagen een forse daling in het aantal besmettingen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:52:19 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198713478
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:51 schreef tja77 het volgende:
mooi, maar op basis van?
pi_198713479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:42 schreef raptorix het volgende:
Weet je wat pas rustgevend is? 3 mensen die lopen te klussen in de straat, ik kan de vlackschuurmachine wel waarderen.
Alles beter dan de pneumatisch sloophamer
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198713484
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ben virusvrij :M
Ik heb al een gekke ziekte, als ik nu zou komen te overlijden dan zou dat groter zijn dan de kans de staatsloterij te winnen, dat zou fucked up zijn zeg |:)
pi_198713485
quote:
Zegt je glazen bol dat?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198713489
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Jong hout *O*
Twijgjes *O*
Ah, we hebben weer een herinnering nodig over hoe ernstig het wel niet allemaal is.

We naderen natuurlijk het punt dat de meeste kwetsbaren gevaccineerd zijn. Het punt waarop de samenleving (wereldwijd) weer geopend zou kunnen worden. Dat moeten ze nu al wel vast even de kop indrukken natuurlijk. Dit soort verhalen gaan we de komende maanden weer vaker zien denk ik.
pi_198713494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Alles beter dan de pneumatisch sloophamer
Die bewaren ze voor de zomer, of wellicht dezelfde mongool die met alle mooie dagen zijn boot gaat bijschuren o|O
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:53:43 #114
342627 tja77
pi_198713500
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

mooi, maar op basis van?
Verkiezingsbesmettingen liggen achter ons.
En waar vorige week de vrijdag echt een kutdag was qua besmettingen, viel dat gisteren wel mee.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:54:17 #115
342627 tja77
pi_198713507
quote:

[..]

Zegt je glazen bol dat?
Kan jouw glazen bol praten ja?
pi_198713510
quote:
Britse regering wil vanaf september derde prik toedienen
Het Verenigd Koninkrijk wil zijn inwoners voor de derde keer gaan inenten tegen COVID-19 om de bevolking tegen nieuwe varianten van het coronavirus te beschermen. Zeventigplussers zouden in september al zo'n "boostervaccin" kunnen krijgen, zegt Nadhim Zahawi, de minister die belast is met vaccinatiezaken, zaterdag in The Daily Telegraph. Ook zorgpersoneel en bepaalde risicopatiënten komen als eersten aan de beurt.
pi_198713512
quote:

[..]

Zegt je glazen bol dat?
Vorige week zaterdag was slecht qua IC cijfers, zondag was redelijk, kortom als deze zaterdag redelijk is, en zondag goed, dan zetten we de lijn op de IC's naar beneden in :)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:55:36 #118
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198713525
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan mogen mensen dat voor zichzelf bepalen. Hoeft Hugo niet de media voor op te zoeken. Kan hij beter snel doorgaan met prikken en met argumenten komen waarbij meer mensen niet meer in die woorden van de FvD gaan geloven. Ga de discussie aan in plaats van de media er bij te betrekken.
Op zich is het niet onverwacht. Hugo heeft in het verleden wel vaker ondoordachte dingen gezegd en gedaan, waar hij later op terug moest komen. Er is al veel kritiek op de traagheid van het vaccineren en het gedoe rondom AZ: ik weet niet of mopperen op FvD hem in een beter daglicht zet. En natuurlijk wordt het breed uitgemeten.

quote:
Dit soort spelletjes zorgen er enkel voor dat je het complot denkers nog makkelijker maakt. ''Wat heeft Hugo te verbergen dat hij zo opzichtig de media opzoekt om enige vorm van kritiek te counteren?''.
Complotdenkers bedenken ook zonder Hugo's onhandige acties wel iets ;)
Maar je hoeft het ze niet te presenteren op een dienblad.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:55:49 #119
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_198713528
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als minister draagt hij verantwoordelijkheid voor beleid om zoveel mogelijk mensen te vaccineren. FvD probeert dat te dwarsbomen (ja, dat behelst de talloze campagnespotjes over dat ze geen massale vaccinaties wilden...). Natuurlijk zoekt hij de media op om dat tegen te spreken. Eindelijk iets dat De Jonge goed doet.
Géén kloon van tvlxd!
pi_198713541
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vorige week zaterdag was slecht qua IC cijfers, zondag was redelijk, kortom als deze zaterdag redelijk is, en zondag goed, dan zetten we de lijn op de IC's naar beneden in :)
De angel van 60+ moet er gewoon zsm uit, zowel in de ziekenhuizen en IC.
Hopelijk is 60+ voor z'n beetje begin mei grotendeels gevaccineerd.
pi_198713549
Overigens ironisch dat de laatste grote ramp: de watersnoodramp de regering ook behoorlijk lag te slapen, nu maar hopen dat ze ook een deltaplan voor de zorg opzetten onder het mom: Dit nooit meer.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:57:39 #122
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198713550
quote:
Ik hoop er op, maar verwacht het nog niet de komende maand.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:04 #123
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198713554
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Slecht nieuws voor de EU en de rest van de wereld.

Die boostershots zullen ergens geproduceerd moeten worden en daarmee de productiecapaciteit voor het huidige vaccin verkleinen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198713563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het goede nieuws is dat IC redelijk stabiel blijft en ziekenhuizen stijgt, eigeniljk had ik het andersom verwacht, maar voorlopig is dat niet heel ongunstig.
pi_198713568
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Jong hout *O*
Twijgjes *O*
Hey kijk uit okay, ik wil me niet doodlachen 3 maanden voor ik gevaccineerd wordt 😂🤣
#WeesGeenWhales
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:59:15 #126
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198713573
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op naar POK *O*
:D!
Maar hadden we pokken intussen niet uitgeroeid dmv vaccinaties?
pi_198713576
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Die boostershots zullen ergens geproduceerd moeten worden en daarmee de productiecapaciteit voor het huidige vaccin verkleinen.
Valt mee schat ik zo in, het probleem is niet het produceren van de vaccins, het probleem is het tekort op korte termijn, dat zag je ook met de mondkapjes.
pi_198713582
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Don't worry, wij hebben ver boven de 2 miljard vaccins al en krijgen die booster shots wel, wij zijn rijk. 😃

De rest van de wereld... China maakt 3 miljard dosissen dit jaar, kan vast ook boosters maken? Ofzo.
#WeesGeenWhales
pi_198713589
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:59 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een verschrikkelijk lang proces geweest.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:02:01 #130
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198713598
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hey kijk uit okay, ik wil me niet doodlachen 3 maanden voor ik gevaccineerd wordt 😂🤣
Ach, if you have to go, better go with a smiley 8-)
A murky, forgotten land.
pi_198713600
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:59 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ja dat klopt, ik stem voor antibiotica resistence yarsinia pestis, gun hem ook weer eens een kans 🥺 poor bby 😥
#WeesGeenWhales
pi_198713601
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Don't worry, wij hebben ver boven de 2 miljard vaccins al en krijgen die booster shots wel, wij zijn rijk. 😃

De rest van de wereld... China maakt 3 miljard dosissen dit jaar, kan vast ook boosters maken? Ofzo.
Ik denk dat we straks allemaal een netflix model moeten nemen op seizoensvirussen, de natte droom van Pharma.
pi_198713613
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ach, if you have to go, better go with a smiley 8-)
Yesssss en zo'n beeldtelefoon bij je Graf die spicy memes deelt 😂
#WeesGeenWhales
pi_198713664
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:40 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

AZ biedt bijna geen bescherming tegen de Zuid-Afrikaanse variant, wat de dominante variant zou kunnen worden. In Frankrijk nu al 10% van de gevallen de Zuid-Afrikaanse variant.

Massaal vaccineren met die AZ rommel zou dat proces kunnen versnellen.
kijk deze video ff:

misschien snap je het dan beter

voordat je allemaal broodjes aap zit te vertellen hier.
pi_198713719
https://www.nu.nl/tech/61(...)e-markt-brengen.html

Hij kletst natuurlijk (zie dat interview waar zij naar linken) onzin dat wij hier nog lang die tyfus mondvodjes zullen hoeven dragen, dat is alleen tot bijna iedereen gevaccineerd is, volgend jaar zijn ze hier wel weg. Ik verbrand de mijne ritueel de seconde dat het niet meer verplicht is, en ik denk meesten met mij. 2022 waarschijnlijk niet meer dus hier. Hij zegt dit natuurlijk om voor investeerders te promoten dat hij hier een businesscase heeft.

Over reizen heeft hij wel gelijk natuurlijk, ze zullen nog wel ff handig blijven als je op safari gaat.

Maar los van dit alles vind ik het wel super cool 😎 . Transparent dus je ziet weer gezichten, rgb, microfoon (ideal voor in een drukke club straks weer verstaanbaar zijn boven de muziek!), geen brillen die bestaan, ventilator... holy fuck.

In clubs, voor toespraken op congressen enzo zonder microfoon, karaoke als er meer mensen zijn dan mics, etc, zie ik dit misschien nog wel redelijk aanslaan buiten/na corona. Of bouw automatisch Google translate in OMG!
#WeesGeenWhales
pi_198713723
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het goede nieuws is dat IC redelijk stabiel blijft en ziekenhuizen stijgt, eigeniljk had ik het andersom verwacht, maar voorlopig is dat niet heel ongunstig.
De ligduur is momenteel z'n 19 dagen gemiddeld.
Dus als je helemaal geen doorstroom zou hebben naar de IC duurt het nog z'n 19 dagen voor je IC helemaal leeg zou zijn.

Gisteren lag er op de verpleegafdeling:
90+ 43
85-89 92
80-84 181
75-79 239
70-74 218
65-69 167
60-64 173
55-59 151
50-54 131

45-49 79
40-44 47
35-39 30
30-34 24
25-29 17
20-24 4
<20 24

Totaal 1620
Waarvan 50+ 1320

Geeft maar aan dat je van vaccineren enorm veel zorgimpact weg kan nemen.
pi_198713742
quote:

[..]

Men is pas klaar met de 60+ers rond begin Juni.
pi_198713787
quote:
87s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:10 schreef _serial_ het volgende:
75-79 239
70-74 218
65-69 167
60-64 173
Mag ik vragen waar je die 19 dagen op baseert? Dat is namelijk een getal van de eerst golf, op dit moment is dat een stuk lager.
pi_198713811
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar de eerste prik geeft al een grote hoeveelheid bescherming en daar zijn we volgens mij in mei al mee klaar.
pi_198713816
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

60-64 gaat al tussendoor.
pi_198713823
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je die 19 dagen op baseert? Dat is namelijk een getal van de eerst golf, op dit moment is dat een stuk lager.
Staat gewoon in het rapport van stichting Nice
https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
pi_198713861
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

60-64 gaat al tussendoor.
Klopt, er gaan heel wat groepen tussendoor. Maar je wil zoveel mogelijk mensen boven de 50 gehad hebben om die zorgdruk drastisch te doen kelderen. Voordat we daar effect van gaan zien ben je zeker wel 8-12 weken verder vanaf nu denk ik.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:20:54 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_198713876
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:10 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/tech/61(...)e-markt-brengen.html

Hij kletst natuurlijk (zie dat interview waar zij naar linken) onzin dat wij hier nog lang die tyfus mondvodjes zullen hoeven dragen, dat is alleen tot bijna iedereen gevaccineerd is, volgend jaar zijn ze hier wel weg. Ik verbrand de mijne ritueel de seconde dat het niet meer verplicht is, en ik denk meesten met mij. 2022 waarschijnlijk niet meer dus hier. Hij zegt dit natuurlijk om voor investeerders te promoten dat hij hier een businesscase heeft.

Over reizen heeft hij wel gelijk natuurlijk, ze zullen nog wel ff handig blijven als je op safari gaat.

Maar los van dit alles vind ik het wel super cool 😎 . Transparent dus je ziet weer gezichten, rgb, microfoon (ideal voor in een drukke club straks weer verstaanbaar zijn boven de muziek!), geen brillen die bestaan, ventilator... holy fuck.

In clubs, voor toespraken op congressen enzo zonder microfoon, karaoke als er meer mensen zijn dan mics, etc, zie ik dit misschien nog wel redelijk aanslaan buiten/na corona. Of bouw automatisch Google translate in OMG!
Haha ja ik zit ook al een tijdje op het Razer mondkapje te azen. Jammer dat ie pas uitkomt tegen de tijd dat het niet echt meer nodig is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198713886
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Staat gewoon in het rapport van stichting Nice
https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
Ik weet niet hoe ze aan dat getal komen, maar als je verder naar beneden scrolled op pagina 16, is dat 15.1
pi_198713928
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ze aan dat getal komen, maar als je verder naar beneden scrolled op pagina 16, is dat 15.1
Laten we zeggen dat het ergens tussen de 15 en 19 dagen ligt, dan duurt het dus inderdaad bijna 3 weken voor je IC leeg zou zijn bij geen aanvoer.
pi_198713941
quote:

[..]

Keep on dreaming.. dan moeten ze wel erg veel tempo gaan maken. Ik las dat er 75+ pas een afspraak kregen half mei. dan hebben we dus 70+ en 65+ nog te gaan.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198713960
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat het ergens tussen de 15 en 19 dagen ligt, dan duurt het dus inderdaad bijna 3 weken voor je IC leeg zou zijn bij geen aanvoer.
Ja nee eens, je ziet dat IC's over de minder snel vollopen, maar ook minder snel leeg, dat is volgens mij ook wat Lenny hier al melde dat er veel lang liggers zijn.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:27:39 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198713971
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:25 schreef diedrick het volgende:

[..]

Keep on dreaming.. dan moeten ze wel erg veel tempo gaan maken. Ik las dat er 75+ pas een afspraak kregen half mei. dan hebben we dus 70+ en 65+ nog te gaan.
Ik las dat er ook al 75+ zijn die beide prikken al gehad hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198713973
quote:

[..]

Nee 75+ worden nu geprikt, in Mei krijgen ze hun tweede vaccinatie omdat die naar achter geschoven is.
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 12:28:56 #150
5428 crew  miss_sly
pi_198713986
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Joh hou eens op

Goeie discussie moet kunnen en ik vind ook dat Miss Sly daar niet altijd even zuiver in staat als mod zijnde, maar dat lossen we dan gewoon op door door te discussiëren op dit forum lijkt mij.

Je reactie nu is echt behoorlijk kinderachtig
Helemaal eens. Ik zal zeker niet altijd zuiver discussieren. Volgens mij is niemand altijd zuiver. Mooi streven, dat wel.

Enige waar ik het niet mee eens ben, is dat mijn mod-zijn daar iets mee te maken zou hebben. Ik post gewoon als user en mijn taak als mod is niet om dat perfect en zuiver te doen. Ik ben ook maar een mens met een mening ;)
pi_198714001
quote:

[..]

In mijn familie zijn er afgelopen weken een aantal uitgenodigd van 75+ en ook al geprikt.
pi_198714002
Daarnaast lijkt het langzamer te gaan omdat de bevolkingspiramide in deze leeftijdscategorie heel groot is, immers dat is precies de babyboom van na de oorlog.
pi_198714013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

0 aanvoer is natuurlijk een utopie, zeker omdat niet iedereen zich zal laten vaccineren in die 50+ groep.
pi_198714022
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

0 aanvoer is natuurlijk een utopie, zeker omdat niet iedereen zich zal laten vaccineren in die 50+ groep.
Helemaal leeg hoeft natuurlijk ook niet, zo goed als is natuurlijk ook al prima.
pi_198714039
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helemaal leeg hoeft natuurlijk ook niet, zo goed als is natuurlijk ook al prima.
Absoluut!
pi_198714063
Merk vooral aan mezelf dat ik gewoon erg benieuwd ben naar hoe snel het vaccineren en daarmee de daling van de cijfers kan gaan de komende tijd. Dat we dus echt steeds meer licht aan het eind van de tunnel gaan zien.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:36:15 #157
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_198714079
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kijk deze video ff:

Is geen broodje aap:

https://www.forbes.com/si(...)ant/?sh=1b7587f06526

Two doses of the AstraZeneca Covid-19 vaccine were found to have only a 10.4% efficacy against mild-to-moderate infections caused by the B.1.351 South Africa variant, according to a phase 1b-2 clinical trial published on Tuesday in the New England Journal of Medicine. This is a cause for grave concern as the South African variants share similar mutations to the other variants leaving those vaccinated with the AstraZeneca vaccine potentially exposed to multiple variants. This new finding should force a rapid acceleration of second-generation vaccines and encourage further research into the possibility of a pancoronavirus vaccine.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:36:57 #158
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198714087
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Merk vooral aan mezelf dat ik gewoon erg benieuwd ben naar hoe snel het vaccineren en daarmee de daling van de cijfers kan gaan de komende tijd. Dat we dus echt steeds meer licht aan het eind van de tunnel gaan zien.
Ik vraag me echt af hoe dat zal gaan tot 1 juni, ik denk oprecht dat de komende 2 maanden alles heel snel gaat.

Aan de andere kant merk ik dat mijn vader nog geen afspraak wil maken omdat hij eerst wil wachten tot mijn moeder ook de uitnodiging heeft :{
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:39:19 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_198714109
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kijk deze video ff:

_O_.

(Alhoewel dat inderdaad vooral zegt dat J&J goed werkt, niet het Oxford vaccin)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198714116
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af hoe dat zal gaan tot 1 juni, ik denk oprecht dat de komende 2 maanden alles heel snel gaat.

Aan de andere kant merk ik dat mijn vader nog geen afspraak wil maken omdat hij eerst wil wachten tot mijn moeder ook de uitnodiging heeft :{
Denk ook dat het snel kan gaan.. we zijn immers ‘slechts’ met 17 miljoen, waarvan 13-14 miljoen boven de 18.
pi_198714122
quote:

[..]

Staat me bij dat de Jonge in de Tweede Kamer gezegd heeft dat in zo'n geval een (echt)paar samen een afspraak kan maken.
pi_198714157
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:39 schreef speknek het volgende:

[..]

_O_.

(Alhoewel dat inderdaad vooral zegt dat J&J goed werkt, niet het Oxford vaccin)
aan mijn bijwerkingen te voelen werkt dat AZ meer dan prima.....
pi_198714163
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:41 schreef diedrick het volgende:

[..]

Staat me bij dat de Jonge in de Tweede Kamer gezegd heeft dat in zo'n geval een (echt)paar samen een afspraak kan maken.
gelul, kan niet, althans nu nog niet....
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:45:33 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_198714167
Overigens gaat het in Brazilië extreem kut.

twitter

twitter
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:47:43 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_198714186
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

aan mijn bijwerkingen te voelen werkt dat AZ meer dan prima.....
Ja AZ heeft ook gewoon 99-100% effectiviteit tegen zware corona, maar lijkt dus minder goed te zijn tegen de ZA variant, waardoor AZ vaccin ontvangers misschien later een nieuw vaccin moeten krijgen. Aan de andere kant is er ook weinig echte wereld data over.
pi_198714286
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja AZ heeft ook gewoon 99-100% effectiviteit tegen zware corona, maar lijkt dus minder goed te zijn tegen de ZA variant, waardoor AZ vaccin ontvangers misschien later een nieuw vaccin moeten krijgen. Aan de andere kant is er ook weinig echte wereld data over.
best hoor, ik neem nog wel een pfizertje in de zomer of het najaar.......
pi_198714292
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is ook heel lastig omdat de variant veel lastiger vast te stellen is, je hebt op dit moment simpelweg nog veel te weinig data.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:58:54 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714296
quote:
87s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De ligduur is momenteel z'n 19 dagen gemiddeld.
Dus als je helemaal geen doorstroom zou hebben naar de IC duurt het nog z'n 19 dagen voor je IC helemaal leeg zou zijn.

Gisteren lag er op de verpleegafdeling:
90+ 43
85-89 92
80-84 181
75-79 239
70-74 218
65-69 167
60-64 173
55-59 151
50-54 131

45-49 79
40-44 47
35-39 30
30-34 24
25-29 17
20-24 4
<20 24

Totaal 1620
Waarvan 50+ 1320

Geeft maar aan dat je van vaccineren enorm veel zorgimpact weg kan nemen.
Als ik dit zie schrik ik weer hoor

1620 mensen in het ziekenhuis op 17 miljoen inwoners en het hele land zit in lockdown

Die verhouding is zo scheef joh
pi_198714302
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:58 schreef Molo het volgende:

[..]

1620 mensen in het ziekenhuis op 17 miljoen inwoners en het hele land zit in lockdown

Krijg je van jarenlange besparingen op de zorg.

Verder eens; die verhouding is heel erg scheef.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:00:23 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_198714304
quote:

[..]

pi_198714305
quote:

[..]

Dat is het ook inderdaad. Daarom hoop ik dat we spoedig beetje anders gaan denken.
pi_198714318
quote:

[..]

Het probleem is met name dat de Corona gevallen ook de andere zorg ontwricht, maar zoals hier al gemeld, we betalen nu de prijs voor de bezuinigingen, typisch kortzichtig gedrag om te bezuinigen, je betaalt vroeg of laat de rekening dubbel en dwars.
pi_198714334
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is het ook inderdaad. Daarom hoop ik dat we spoedig beetje anders gaan denken.
Wat denk je zelf? Die lui vonden het al moeiljk om een paar 100 euro bonus te geven, men geeft liever 6 miljard aan een commercieele vliegmaatschappij......
pi_198714340
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hoop het ook, maar betwijfel het. Want dan komen ze weer met ''ziekenhuizen stromen over, en u wilt toch ook zorg krijgen?''.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:03:50 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714347
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Helemaal eens. Ik zal zeker niet altijd zuiver discussieren. Volgens mij is niemand altijd zuiver. Mooi streven, dat wel.

Enige waar ik het niet mee eens ben, is dat mijn mod-zijn daar iets mee te maken zou hebben. Ik post gewoon als user en mijn taak als mod is niet om dat perfect en zuiver te doen. Ik ben ook maar een mens met een mening ;)
Tuurlijk en mod zijn is ook maar vrijwillig hier. Als je echter aangeeft dat 'iets niet de bedoeling is hier' op basis van die mening heeft dat een andere lading en impact dan wanneer zwarten dat doen hier.
Ik vind dat wel een verschil en iig loopt dat vind ik door elkaar.

Stevige discussies met een basis zijn prima hier denk ik, forse kritiek op beleid ook, zeker gezien de impact van deze pandemie maar zéker over de rol die de overheid en beleid speelt hierin.
Dat wordt m.i. regelmatig weggezet als richting BNW gaand, wat ik nogal een stempel vind
pi_198714356
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is met name dat de Corona gevallen ook de andere zorg ontwricht, maar zoals hier al gemeld, we betalen nu de prijs voor de bezuinigingen, typisch kortzichtig gedrag om te bezuinigen, je betaalt vroeg of laat de rekening dubbel en dwars.
Precies bezuinigingen komen vroeger of later altijd als een boomerang terug.
De zorg, de jeugdzorg, de politie, wegen, milieu, etc (hallo vvd)

En nu ook met vaccins, als we niet voor een dubbeltje op de eerste rang hadden willen zitten als EU, hadden we wellicht al meer vaccins gehad.

Maargoed dat is een hele andere discussie.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:05:02 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714358
quote:

[..]

Wat voor nut heeft dat dan? Wachten?
pi_198714378
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Krijg je van jarenlange besparingen op de zorg.

Onzin. Er wordt al decennia alleen maar meer uitgegeven aan zorg. En dat stijgt elk jaar weer harder.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:06:48 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en nu ontwricht dat juist de gehele samenleving in Nederland

Meh
pi_198714412
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gelul, kan niet, althans nu nog niet....
Uit de kamerstukken van 10 maart:

Mevrouw Sazias (50PLUS):
En waarom kunnen bijvoorbeeld echtparen waarvan de vrouw 79 jaar is en man 82, niet meteen gezamenlijk ingeënt worden?

Minister De Jonge:
Dat kan wel. Als je dat vraagt, houdt de GGD daar rekening mee. Stel dat je saampjes naar de prikstraat wil en de een valt net wel en de ander net niet in het leeftijdscohort, dan wil de GGD daar best ruimte voor maken. Dat is mooi.
pi_198714414
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Eén keer rijden scheelt benzine. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:09:47 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714421
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Onzin. Er wordt al decennia alleen maar meer uitgegeven aan zorg. En dat stijgt elk jaar weer harder.
Er wordt ook steeds meer gebruik van gemaakt en de kwaliteit is ook steeds hoger geworden van behandelingen

Dat kost gewoon geld

Het oude ziekenfonds met wachtlijsten en echt veel matigere zorg wil je echt niet terug.
Het kan enorm veel beter hoor, zeker ook door het niet als lean-bv'tjes aan te pakken, maar terug naar vroeger wil echt niemand als je echt goed kijkt hoe het toen was.
pi_198714423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Haha ja ik zit ook al een tijdje op het Razer mondkapje te azen. Jammer dat ie pas uitkomt tegen de tijd dat het niet echt meer nodig is.
Nou ja, nodig of niet, als je wel gezichten kan zien, je brillen niet bestaan, en het heeft coole rgb en de mogelijkheid om verstaanbaar te zijn bij een concert ofzo is er toch geen enkele reden het niet te doen? Het is dan gewoon een coole en handige gadget wat mij betreft...
#WeesGeenWhales
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:10:26 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714429
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:09 schreef diedrick het volgende:

[..]

Uit de kamerstukken van 10 maart:

Mevrouw Sazias (50PLUS):
En waarom kunnen bijvoorbeeld echtparen waarvan de vrouw 79 jaar is en man 82, niet meteen gezamenlijk ingeënt worden?

Minister De Jonge:
Dat kan wel. Als je dat vraagt, houdt de GGD daar rekening mee. Stel dat je saampjes naar de prikstraat wil en de een valt net wel en de ander net niet in het leeftijdscohort, dan wil de GGD daar best ruimte voor maken. Dat is mooi.
Ja en de GGD'en hebben weer andere instructies

Kortom: lekker kut geregeld en onduidelijk tot en met
pi_198714442
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Er wordt ook steeds meer gebruik van gemaakt en de kwaliteit is ook steeds hoger geworden van behandelingen

Dat kost gewoon geld

Het oude ziekenfonds met wachtlijsten en echt veel matigere zorg wil je echt niet terug.
Het kan enorm veel beter hoor, zeker ook door het niet als lean-bv'tjes aan te pakken, maar terug naar vroeger wil echt niemand als je echt goed kijkt hoe het toen was.
Met dikgedrukte ben ik het dan weer niet eens, deden ze in de zorg maar aan lean. Dat is gerelateerd aan mijn vakgebied en het is een hopeloze zaak in de zorg. Veel te veel tegengestelde belangen en ideologie.
pi_198714445
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja en nu ontwricht dat juist de gehele samenleving in Nederland

Meh
Nog maar afgezien van de enorme economische schade......
Ik denk dat dit wel eens definitief het einde van de winkelstraat kan zijn.
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 13:12:41 #187
5428 crew  miss_sly
pi_198714462
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Tuurlijk en mod zijn is ook maar vrijwillig hier. Als je echter aangeeft dat 'iets niet de bedoeling is hier' op basis van die mening heeft dat een andere lading en impact dan wanneer zwarten dat doen hier.
Ik vind dat wel een verschil en iig loopt dat vind ik door elkaar.

Stevige discussies met een basis zijn prima hier denk ik, forse kritiek op beleid ook, zeker gezien de impact van deze pandemie maar zéker over de rol die de overheid en beleid speelt hierin.
Dat wordt m.i. regelmatig weggezet als richting BNW gaand, wat ik nogal een stempel vind
Het ligt er maar net aan wat voor kritiek en hoe die wordt geuit.

Het is niet de bedoeling hier op de man te spelen en telkens op iemands post in te haken met allerlei onnodige op de persoon gerichte opmerkingen. Mijn opmerking was, zoals Fred al aanmerkte, niet duidelijk genoeg, omdat ik vergat erbij te vermelden dat je dus op opmerkingen zonder werkelijke inhoud, maar vooral gericht aan en op een persoon, kunt negeren. Dat was wat ik bedoelde. Daarmee was ik onduidelijk, niet onzuiver.

Stevige discussies blijven staan. Gebash van de overheid ook en kritiek op overheid en beleid ook.
pi_198714467
twitter

Japie “Carnaval vier je in een kleine groep” van Dissel laat weer eens van zich horen...
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:13:32 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714475
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Met dikgedrukte ben ik het dan weer niet eens, deden ze in de zorg maar aan lean. Dat is gerelateerd aan mijn vakgebied en het is een hopeloze zaak in de zorg. Veel te veel tegengestelde belangen en ideologie.
Je wilt echt geen hardcore lean in de zorg hoor, ben ik van mening

Procesoptimalisatie op andere wijzen daar, graag _O_

Dat is dan weer mijn expertise
pi_198714491
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat vind ik een goede samenvatting, maar probeer mensen in de zorg hun werkzaamheden maar eens als proces te laten zien...
pi_198714497
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Japie “Carnaval vier je in een kleine groep” van Dissel laat weer eens van zich horen...
En wat vind je van zijn uitspraak?
pi_198714502
quote:
[ twitter ]
Hier kan ik alleen maar om lachen. _O-
pi_198714515
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hier kan ik alleen maar om lachen. _O-
Waarom?
pi_198714518
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Nu is Agile weer mijn ding ;)
Procesoptimalisatie kan prima onderdeel van Agile zijn als het waarde heeft voor de organisatie ;)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:16:42 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714523
quote:
[ twitter ]
Jaap heeft daar toch gewoon gelijk in? Hij verwoordt het alleen beroerd

OMT zou duidelijker moeten communiceren wat hun opdracht en kaders zijn. En welke rol ze spelen in het geheel aan besluitvorming.
Want daarom zijn ze slechts één partij met beperkte/gescopete view die informatie levert richting het kabinet
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:17:34 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat vind ik een goede samenvatting, maar probeer mensen in de zorg hun werkzaamheden maar eens als proces te laten zien...
Ik kom eruit, en ben dat met je eens ja. Dat is soms complexer dan de oplossing zelf _O- :D
pi_198714540
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En wat vind je van zijn uitspraak?
Lachwekkend.
zie email 27 oktober
pi_198714557
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Jaap heeft daar toch gewoon gelijk in? Hij verwoordt het alleen beroerd

OMT zou duidelijker moeten communiceren wat hun opdracht en kaders zijn. En welke rol ze spelen in het geheel aan besluitvorming.
Want daarom zijn ze slechts één partij met beperkte/gescopete view die informatie levert richting het kabinet
Jaap heeft een punt, maar het is ongeveer als een technisch analyst die roept: Economie moet je wiskundig/statistisch zien, als je voorspellingen dan elke keer goed kloppen prima, maar de voorspellingen van Jaap komen elke keer niet uit.......
pi_198714563
Dat (dubbel)interview waarin De Jonge die FvD uitspraak doet in het AD is wel een prima interview: https://www.ad.nl/binnenl(...)foute-boel~ab89d00d/

/edit oh jullie waren al een pagina verder :').
In Southern Sun
pi_198714577
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik kom eruit, en ben dat met je eens ja. Dat is soms complexer dan de oplossing zelf _O- :D
Precies. Ik heb het geprobeerd en ben afgehaakt. Er is een of andere mystiek omtrent de zorg die zegt dat het speciaal is en uniek en wat nog al niet meer. Bijna onmogelijk om daar doorheen te prikken, het is maatschappijbreed. Zorgmedewerkers worden met fluwelen handschoentjes behandeld en wee je gebeente als je een keer daar een opmerking over maakt. Dat is vooral nu met corona wel duidelijk geworden.
pi_198714582
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lachwekkend.
Kun je ook uitleggen waarom?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:22:01 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714594
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jaap heeft een punt, maar het is ongeveer als een technisch analyst die roept: Economie moet je wiskundig/statistisch zien, als je voorspellingen dan elke keer goed kloppen prima, maar de voorspellingen van Jaap komen elke keer niet uit.......
True

Wetenschappelijk gezien geen enkel probleem natuurlijk.
In een staande (eigenlijk omvallende....) maatschappij is het wat minder hendig

Goed, tijd om niet 'blijf thuis!' na te streven hier. Zon! Ajuus beste Fokkers!
pi_198714614
twitter

Ik hoop dat we dit soort debiele regels niet in Nederland gaan krijgen.
pi_198714615
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Precies. Ik heb het geprobeerd en ben afgehaakt. Er is een of andere mystiek omtrent de zorg die zegt dat het speciaal is en uniek en wat nog al niet meer. Bijna onmogelijk om daar doorheen te prikken, het is maatschappijbreed. Zorgmedewerkers worden met fluwelen handschoentjes behandeld en wee je gebeente als je een keer daar een opmerking over maakt. Dat is vooral nu met corona wel duidelijk geworden.
Ik denk dat het probleem vooral in de zorg bureaucratie zit, maar dat zie je bij alle grote problemen in dit Land, de mensen op de werkvloer kun je nauwelijks iets kwalijk nemen, en iedereen die het echte probleem aan wil pakken worden dwars gezeten door de mensen die het probleem veroorzaken, op die manier ontwikkel je een giftige situatie die je hele maatschappij ontwricht.
pi_198714626
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In kwaliteit wel, in kwantiteit niet.
pi_198714634
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

In kwaliteit wel, in kwantiteit niet.
Doel je daarmee op capaciteit?
pi_198714642
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Doel je daarmee op capaciteit?
Ja
pi_198714656
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja
Valt wat voor te zeggen, maar aan de andere kant zit Duitsland in exact hetzelfde schuitje en zij hebben per hoofd een hogere capaciteit.
pi_198714660
quote:

[..]

Je draait oorzaak en gevolg om...

Niet: er liggen 1620 mensen in het ziekenhuis en we zitten in lockdown
Wel: we zitten in een lockdown en dus liggen er 'slechts' 1620 mensen in het ziekenhuis.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_198714664
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Valt wat voor te zeggen, maar aan de andere kant zit Duitsland in exact hetzelfde schuitje en zij hebben per hoofd een hogere capaciteit.
Heb ik hier wel eens beschreven hoe dat komt, was een tikkeltje geluk tijdens deze pandemie.
pi_198714694
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:23 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik zou The Sun niet snel geloven als het om dit soort dingen gaat.
pi_198714717
quote:
[ twitter ]
*Wappert met een ratel.
Hoe bedoel je?
Go hard or go home
pi_198714728
Ik ga voor het eerst in 4 maanden weer eens met mensen afspreken, wens me RIP!
pi_198714734
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:29 schreef Noek het volgende:

[..]

*Wappert met een ratel.
Hoe bedoel je?
En vergeet niet, NIET hardop juichen! Wees ludiek, maak een bord met DOELPUNT en houd dat vrolijk boven je hoofd!
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:30:35 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198714738
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan hoef je maar 2 keer te rijden. En iets ouderwets van dit soort dingen samen willen doen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:30:46 #216
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198714746
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op naar POK *O*
* deedeetee is in bezit van pokken briefje + bij horende pokkenlidtekens op de linker bovenarm.

Laat maar komen dus :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198714758
quote:
Toekomende tijd?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 13:31:49 #218
5428 crew  miss_sly
pi_198714765
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:29 schreef raptorix het volgende:
Ik ga voor het eerst in 4 maanden weer eens met mensen afspreken, wens me RIP!
Heb je werkelijk al die maanden helemaal niemand gezien?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:32:17 #219
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198714774
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

* deedeetee is in bezit van pokken briefje + bij horende pokkenlidtekens op de linker bovenarm.

Laat maar komen dus :P
Dat meen je? :{
Heb je er veel aan overgehouden? Lijkt me een vreselijke ziekte om te krijgen.
pi_198714780
quote:
[ twitter ]
Er zit wel een kern van waarheid in. Niet dat economen en sociologen niet met tabellen zouden werken, maar wel hoe gekeken wordt naar de verschillende wetenschappelijke disciplines.
pi_198714792
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je draait oorzaak en gevolg om...

Niet: er liggen 1620 mensen in het ziekenhuis en we zitten in lockdown
Wel: we zitten in een lockdown en dus liggen er 'slechts' 1620 mensen in het ziekenhuis.
En jij haalt correlatie en causaliteit door elkaar. Niemand kan hard maken dat de lockdowns echt invloed hebben hierop en al helemaal niet de mate ervan.

Alle landen hebben verschillende maatregelen van hele harde lockdowns tot vrijheid blijheid met open horeca en zonder mondkapjes. Vrijwel overal verloopt het allemaal hetzelfde. Sterker nog, je hebt plekken zonder lockdowns waar het zelfs vele malen beter gaat dan bij ons.

Kortom, dat omdraaien van oorzaak en gevolg slaat ook nergens op.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:33:54 #222
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198714802
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af. Ook niet even kletsen in de tuin ofzo?
pi_198714803
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou wel gezien, ik kom gewoon buiten natuurlijk, maar gewoon echt een gezellig bezoekje waar we dan met zijn vieren zijn.
pi_198714818
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:33 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af. Ook niet even kletsen in de tuin ofzo?
Haha natuurlijk zie en spreek ik wel mensen, bovendien woon ik gewoon samen, alleen zien we elkaar ook niet heel veel, ik heb de zuidvleuge, hij de noord ;)
pi_198714827
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:33 schreef Warrick21 het volgende:
En jij haalt correlatie en causaliteit door elkaar. Niemand kan hard maken dat de lockdowns echt invloed hebben hierop en al helemaal niet de mate ervan.
Oh jawel hoor.

We kunnen discussiëren over het effect van lockdowns, maar dát ze werken lijkt me evident.

quote:
Vrijwel overal verloopt het allemaal hetzelfde.
En dit vind ik een vrij lachwekkende claim eerlijk gezegd.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:36:19 #226
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198714835
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:49 schreef -0- het volgende:

[..]

Sputnik ligt gewoon ter beoordeling bij de EMA.

Valt me op dat een hoop mensen die zogezegd kritisch zijn op het coronabeleid en met name de vaccinaties enorm enthousiast zijn over Sputnik en dat het liefst op basis van wat onduidelijke onderzoeken willen accepteren, terwijl er verder om het hardst geroepen wordt dat vaccins gevaarlijk zijn en niet goed getest. Ik weet niet waarom maar de Russische propagandamachine werkt blijkbaar fantastisch bij 'kritische' mensen en met name bij conservatief rechts.
Even voor de duidelijkheid, ik hoor niet bij de groep die je noemt. Voor mij persoonlijk is elk vaccin dat veilig is en werkt goed genoeg.

Tegelijkertijd zie ik ook berichten dat China de Westerse vaccins niet erkent, omdat het westen kritisch is op het vaccin van Sinopharm. Ayatollah Khamenei van Iran heeft gedoneerde Pfizer vaccins geweigerd, zegt dat ze niet werken. Ik heb niet zo'n zin om straks in Teheran op de luchthaven te staan met een AZ/J&J/Pfizer stempel, om te horen te krijgen dat 'ie niet wordt geaccepteerd. Het is natuurlijk nog even afwachten hoe dit loopt, hopelijk valt het mee. Tegelijkertijd draait in Rusland de vaccinpropaganda op volle toeren. Daar kunnen we wat van vinden, maar uiteindelijk is het ook wel zo fijn om die grensovergang te kunnen passeren.

En daarnaast is er de wachttijd. Als het tot augustus duurt, geen ramp. Maar daarna wil ik toch echt mijn vakantiedagen gaan opnemen en de wereld in.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:39:57 #227
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198714872
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Haha natuurlijk zie en spreek ik wel mensen, bovendien woon ik gewoon samen, alleen zien we elkaar ook niet heel veel, ik heb de zuidvleuge, hij de noord ;)
Dat klinkt niet heel gezellig, hoor ;)

Wel blij dat je nu weer even de deur uit gaat. Even wat gezelligs. Heb je ook nodig als mens :)
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 13:41:04 #228
5428 crew  miss_sly
pi_198714884
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou wel gezien, ik kom gewoon buiten natuurlijk, maar gewoon echt een gezellig bezoekje waar we dan met zijn vieren zijn.
Wij doen dat ook niet vaak nu, maar wel met enige regelmaat. En dan houden we best afstand enzo, maar een beetje menselijk contact blijft wel belangrijk, hoor.

Veel plezier in ieder geval.
pi_198714923
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom?
De hoge dunk van 'm. Voor z'n beroep. Alsof economen en sociologen geen tabellen e.d. gebruiken.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:47:04 #230
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198714934
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:32 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat meen je? :{
Heb je er veel aan overgehouden? Lijkt me een vreselijke ziekte om te krijgen.
Ik ben als baby gewoon ingeënt begin jaren '50 was dat heel gebruikelijk hoor. ;)

Nadat de arts de pokken littekens op je arm had gezien kreeg je een briefje.

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198714981
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ben als baby gewoon ingeënt begin jaren '50 was dat heel gebruikelijk hoor. ;)

Klopt, en als jongen kreeg je in militaire dienst dan nog de herhalingsspuit.
pi_198714997
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Met grotendeels open zoals daar en r onder 1 zitten ze per definitie op groepsimmuniteit, punt. Dat is de textbook definition ervan.

Enige vraag is hoe dat kan. Werken vaccins beter dan gehoopt nog? Waren er meer natuurlijke besmettingen die niet gemeten waren nog?

Maar met die cijfers zit je op groepsimmuniteit, kan niet anders.
#WeesGeenWhales
pi_198715091
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:36 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, ik hoor niet bij de groep die je noemt. Voor mij persoonlijk is elk vaccin dat veilig is en werkt goed genoeg.

Tegelijkertijd zie ik ook berichten dat China de Westerse vaccins niet erkent, omdat het westen kritisch is op het vaccin van Sinopharm. Ayatollah Khamenei van Iran heeft gedoneerde Pfizer vaccins geweigerd, zegt dat ze niet werken. Ik heb niet zo'n zin om straks in Teheran op de luchthaven te staan met een AZ/J&J/Pfizer stempel, om te horen te krijgen dat 'ie niet wordt geaccepteerd. Het is natuurlijk nog even afwachten hoe dit loopt, hopelijk valt het mee. Tegelijkertijd draait in Rusland de vaccinpropaganda op volle toeren. Daar kunnen we wat van vinden, maar uiteindelijk is het ook wel zo fijn om die grensovergang te kunnen passeren.

En daarnaast is er de wachttijd. Als het tot augustus duurt, geen ramp. Maar daarna wil ik toch echt mijn vakantiedagen gaan opnemen en de wereld in.
Nee, gewoon nee, jij gaat voorlopig niet op het vliegtuig stappen, niet in een jaar of 2.
pi_198715101
https://www.who.int/direc(...)vid-19-22-march-2021

😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣

Denkt hij nou echt dat we hier onze festivals, stadions, theaters, kroegen, onze vrijheid, economie en kwaliteit van leven een jaar langer dan nodig gaan opgeven vrijwillig om eerst Rimboektoe te vaccineren??

Denken deze mensen zelf dat dat kan? Leven ze echt in lala land?

Leuk dat Korea kennelijk economische- en vrijheidsseppuku pleegt, maar dat betekent niet dat andere landen dat gaan doen. We zijn een democratie, denkt hij nou echt dat de bevolking, De evenementensector, het hele land bijna dat zou accepteren, deze augustus nog ff geen lowlands ondanks fieldlabs en vaccins, ze moeten eerst naar Ghana?

Hahahhahahahahaaaaahahaha 😂🤣

Ze mogen uitkijken daar als ze te erg in de weg gaan zitten dat we, USA voorop, niet gewoon alsnog de geldkraan dichtdraaien voor z'n toko 😂
#WeesGeenWhales
pi_198715149
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:56 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Nee, gewoon nee, jij gaat voorlopig niet op het vliegtuig stappen, niet in een jaar of 2.
Misschien niet naar Iran, maar by and large zijn landen al hard bezig het deze zomer weer mogelijk mogelijk te maken, zie eu die overuren draait om toerisme te redden, griekenland en Spanje die al zeggen dat ze iig getesten en gevaccineerden toelaten etc, de lijst is lang. In sommige van die landen is dat 10, 20% van het bnp, zonder creperrn ze.

Laat staan hoe het dan in arme landen in azie enzo is.

Of jij leuk vind of niet, tweede helft van dit jaar of anders iig zeker volgend jaar mogen we gewoon weer op vakantie hoor, dat voorspellen zo goed als alle experts ook en belangrijker, zowat alle overheden zijn er vanwege economie nu al mee bezig of hebben het al aangekondigd. En die bepalen het, niet de hahaha who en niet jij 😉🤪
#WeesGeenWhales
  Redactie Frontpage zaterdag 27 maart 2021 @ 14:06:25 #236
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198715236
Geen al te beste ziekenhuiscijfers :{
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198715239
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Misschien niet naar Iran, maar by and large zijn landen al hard bezig het deze zomer weer mogelijk mogelijk te maken, zie eu die overuren draait om toerisme te redden, griekenland en Spanje die al zeggen dat ze iig getesten en gevaccineerden toelaten etc, de lijst is lang. In sommige van die landen is dat 10, 20% van het bnp, zonder creperrn ze.

Laat staan hoe het dan in arme landen in azie enzo is.

Of jij leuk vind of niet, tweede helft van dit jaar of anders iig zeker volgend jaar mogen we gewoon weer op vakantie hoor, dat voorspellen zo goed als alle experts ook en belangrijker, zowat alle overheden zijn er vanwege economie nu al mee bezig of hebben het al aangekondigd. En die bepalen het, niet de hahaha who en niet jij 😉🤪
dat gaan we meemaken, pokerface.
pi_198715255
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:06 schreef LTVDK het volgende:
Geen al te beste ziekenhuiscijfers :{
[ twitter ]
Pfff erbarmelijk slecht zelfs..
  zaterdag 27 maart 2021 @ 14:14:07 #239
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198715316
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Pfff erbarmelijk slecht zelfs..
De gifbeker mag nog niet leeg blijkbaar
  zaterdag 27 maart 2021 @ 14:14:44 #240
12221 Tijn