SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.quote:Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Omdat iemand naar zijn Tweets verwijst, en die vent niet goed in zijn pan is.quote:
Een aantal maatregelen gaat inderdaad erg ver. Er is ook veel gedaan met dringende adviezen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Sportscholen dicht, winkels vrijwel dicht, BSO's dicht, 's avonds op straat komen of zonder mondkapje in binnenruimtes lopen o.a. zijn geen adviezen
Gaat echt wel ver.
Dat we er in mee 'gegroeid' zijn en het nu accepteren wil niet zeggen dat het geen hele heftige zaken zijn die verboden zijn. Had wmb ook prima met dringende adviezen, goede onderbouwing, maatwerk en communicatie afgekund
Precies, als je dat niet begrijpt gewoon ook ver weg blijven van anderen niet goed in zijn pan noemen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat iemand naar zijn Tweets verwijst, en die vent niet goed in zijn pan is.
Wat is mis met blckbx videos?
Werkt dat 'Blijf thuis' nog dan? Ik heb de indruk dat maart 2020 belde als ik overdag om me heen kijk op straat.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze worden alleen verkeerd geinterpreteerd en geadviseert, neem nu afgelopen week Rutte op een vraag in de tweede kamer of hij beleid gaat maken voor het Paasweekeinde dat het weer massaal druk word op de stranden/bossen. Daarop komt zijn advies er opneer: BLIJF THUIS.
Waarom communiceert hij niet: Mensen trek er aub op uit, maar ga nou niet naar die drukke plekken, bedenk waar u gewoon gepast afstand kunt houden in de buitenlucht, en ga niet op een kluitje van de natuur genieten.
Gevolg is dus dat je weer hele groepen die deels braafs thuis blijven, maar toch even die 2 kinderen gaan ontvangen, dit soort adviezen werken gewoon contra productief.
Ik heb exact 1 video gedeeld waarin volgens mij op een hele redelijke manier word beschreven wat de andere kant van de medaille is van deze maatregelen en waarin door een expert word vertelt wat covid met de mensen doet, als je dat extreem vind?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies, als je dat niet begrijpt gewoon ook ver weg blijven van anderen niet goed in zijn pan noemen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)gelen-in-belgie.htmlquote:'EU en VK op het punt vaccindeal te sluiten'
Een oplossing in de vaccinruzie tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk lijkt nabij. Dat meldt de Britse krant The Times. Mogelijk wordt er dit weekend een akkoord gesloten. Het compromis zou luiden dat de EU de export van Pfizer-vaccins niet tegenhoudt en dat de Britten afzien van partijen AstraZeneca-vaccins die geproduceerd worden in Leiden.
De afgelopen maanden werden er miljoenen AstraZeneca-vaccins vanuit de EU naar het VK geëxporteerd, terwijl AstraZeneca zijn leveringsbeloften aan de EU niet kon nakomen. Dat leidde tot veel wrevel tussen de EU en het VK.
Het vaccin van AstraZeneca wordt gemaakt op twee plaatsen in het VK en twee in de EU, waaronder in Leiden. Het Europees Medicijnagentschap heeft pas gisteren de EU-locaties goedgekeurd voor het produceren van vaccins voor de EU.
Afgelopen woensdag werd bekend dat de EU en het VK aan een deal werken. Volgens de EU werd er gepoogd "een win-win-situatie te creëren en de vaccinaanvoer voor al onze burgers uit te breiden".
Nee hoor, ik deelde een draadje wat ik interessant vond. Waar ongetwijfeld ook van alles op aan te merken is. Beetje zoals jouw manier van posten. Afijn, daar kun je dan over discussiëren. Dat is wat we hier doen. Of nou ja, ik merk weer dat je hier beter kunt roepen dat Hugo kut is, dan is iedereen weer rustig. Of dat iedereen lachend naar buiten gaat als het onweert.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh dus je verspreidt met opzet misinformatie. Tja, dat kan ook he.
Ja, zoals het feit dat het onzin is.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar ongetwijfeld ook van alles op aan te merken is.
Als politici moet je heel goed bewust zijn van de signalen die je geeft, immers het word versterkt, neem nu zo een Hugo de Jonge, die met van die lullige dingen elke keer de fout in gaat. Dan kun je zeggen: Hij is ook maar een mens, natuurlijk is dat zo maar de mensen zullen zeggen: De beste man maakt er een potje van, moet ik zijn adviezen dan wel serieus nemen?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werkt dat 'Blijf thuis' nog dan? Ik heb de indruk dat maart 2020 belde als ik overdag om me heen kijk op straat.
Daarom noemde ik ook expliciet de onderbouwing, maatwerk en goede communicatie (ook deels maatwerk).quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een aantal maatregelen gaat inderdaad erg ver. Er is ook veel gedaan met dringende adviezen.
En alsnog blijft het lastig met alle dringende adviezen en ge- en verboden om het voldoende onder controle te krijgen om de ziekenhuizen weer leger te krijgen en de reguliere zorg weer 100% door te laten gaan.
Het schijnt voor de hele EU-vaccinatie 1 week uit te maken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)gelen-in-belgie.html
Ben wel benieuwd wat die deal zou betekenen, gaan we uiteindelijk meer vaccins krijgen dan de verwachtte 1.2mil in Q1 en 4.3mil in Q2? (Van AstraZeneca).
Ik heb hem dat een tijdje terug letterlijk horen adviseren over dat naar buiten gaan en daarbij drukke plekken vermijden. Het gebeurt niet. Mensen gaan tóch naar die drukke plekken met z'n allen op hetzelfde tijdstip. Ze verspreiden niet, draaien niet om om later alsnog te gaan. Parkeerplaatsen propvol, wandelen in file. Dus dat het advies dan wordt: blijf thuis kan ik wel begrijpen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze worden alleen verkeerd geinterpreteerd en geadviseert, neem nu afgelopen week Rutte op een vraag in de tweede kamer of hij beleid gaat maken voor het Paasweekeinde dat het weer massaal druk word op de stranden/bossen. Daarop komt zijn advies er opneer: BLIJF THUIS.
Waarom communiceert hij niet: Mensen trek er aub op uit, maar ga nou niet naar die drukke plekken, bedenk waar u gewoon gepast afstand kunt houden in de buitenlucht, en ga niet op een kluitje van de natuur genieten.
Gevolg is dus dat je weer hele groepen die deels braafs thuis blijven, maar toch even die 2 kinderen gaan ontvangen, dit soort adviezen werken gewoon contra productief.
Ik was twee weken terug weekendje weg, dan is het best gek als ik verder vrijwel nul risico loop met wat ik doe dat weekend, wel overal op de weg 'blijf thuis!' lees.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werkt dat 'Blijf thuis' nog dan? Ik heb de indruk dat maart 2020 belde als ik overdag om me heen kijk op straat.
Nee hoor, geen onzin. Roepen dat mensen lachend naar buiten gaan als het onweert, dat is onzin. Daar zit niet eens een vleugje kern van waarheid in. Je gaat uiteraard compleet voorbij aan het initiële punt dat er in Zweden ook zat maatregelen zijn (waar hier nog wel eens aan wordt getwijfeld) en dat het recht op demonstreren daar verder ingeperkt is dan hier.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, zoals het feit dat het onzin is.
Maar dat weten we al 40 jaar, elk jaar staan de wegen naar Zandvoort vol, in plaats dan wat te roepen kun je ook actief hier op inspelen, in tijden van crisis moet je creatief durfen zijn, betrek hier ook mensen bij die hier veel ervaring mee hebben in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of culturele organisaties, hup: Doe wat!quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb hem dat een tijdje terug letterlijk horen adviseren over dat naar buiten gaan en daarbij drukke plekken vermijden. Het gebeurt niet. Mensen gaan tóch naar die drukke plekken met z'n allen op hetzelfde tijdstip. Ze verspreiden niet, draaien niet om om later alsnog te gaan. Parkeerplaatsen propvol, wandelen in file. Dus dat het advies dan wordt: blijf thuis kan ik wel begrijpen.
Dat buiten zijn, in beweging blijven, frisse lucht en vit D opsnuiven goed zijn, staat buiten kijf. Mensen lijken het niet aan te kunnen om dat op een manier te doen die nu kan.
Er is echt een reden waarom dit soort mensen zelf een podium moet creëren.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb exact 1 video gedeeld waarin volgens mij op een hele redelijke manier word beschreven wat de andere kant van de medaille is van deze maatregelen en waarin door een expert word vertelt wat covid met de mensen doet, als je dat extreem vind?
Wandelen in de file? Zijn dat de beroemde foto's van parken waarin vanaf heuphoogte een dwarsdoorsnede van het park wordt gefotografeerd?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb hem dat een tijdje terug letterlijk horen adviseren over dat naar buiten gaan en daarbij drukke plekken vermijden. Het gebeurt niet. Mensen gaan tóch naar die drukke plekken met z'n allen op hetzelfde tijdstip. Ze verspreiden niet, draaien niet om om later alsnog te gaan. Parkeerplaatsen propvol, wandelen in file. Dus dat het advies dan wordt: blijf thuis kan ik wel begrijpen.
Dat buiten zijn, in beweging blijven, frisse lucht en vit D opsnuiven goed zijn, staat buiten kijf. Mensen lijken het niet aan te kunnen om dat op een manier te doen die nu kan.
Dat is wel zo, dat 100% reguliere zorg niet kan. Maar goed, hij wordt hier en daar met enige regelmaat weer even verder afgeschaald. Zoals afgelopen week in Noord Nederland. We zijn er nog lang niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom noemde ik ook expliciet de onderbouwing, maatwerk en goede communicatie (ook deels maatwerk).
Dat miste ik en mis ik nog steeds
Reguliere zorg op 100% is natuurlijk waanzin in een pandemie, dat kan helemaal niet. Als je dat wilt kom je wel op zero Covid uit en dat was niet het uitgangspunt van een leefbaar land de komende jaren volgens mij
Zeker zelf gezien, laatst met de schaatspiek nog. Of daar een risico aan zit laat ik in het midden, maar zeker gezien.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Wandelen in de file? Zijn dat de beroemde foto's van parken waarin vanaf heuphoogte een dwarsdoorsnede van het park wordt gefotografeerd?
Ik heb nog werkelijk nergens buiten gezien dat het zo druk is dat mensen vrijwel tegen elkaar aan staan of lopen.
Jij wel? Zelf, of op beeld?
En als het wel zo was, wat dan nog, vluchtig, buiten.
Dat risico wordt echt zwaar overschat
Ja persoonlijk denk ik dat het eind niet zoveel uitmaakt, maar in het begin veel dosis hebben kan veel schelen (eerder versoepelen). Als ik bijvoorbeeld kijk naar een tweet die iemand postte met de informatie uit Israël dan denk ik dat ook met veel minder hoeveelheid de situatie tijdelijk onder controle te houden valt. Want volgens deze statistieken zitten ze in Israël ook nog onder de drempel van groepsimmuniteit, maar het reproductiegetal is wel flink onder 1.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Het schijnt voor de hele EU-vaccinatie 1 week uit te maken.
En voor GB 2 maanden of zo.
Las ik van de week ergens.
Dat zal best, maar als je zelf goed in staat bent om informtie te filteren is dat niet erg, ik kijk ook Cafe Weltzmertch, daar zitten goede uitzendingen bij, maar ook mindere. Het probleem is tegenwoordig dat media moeite hebben met nuance omdat het niet scored, daarom is goede media mken ook zo duur.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is echt een reden waarom dit soort mensen zelf een podium moet creëren.
De wet duurt tot september. De twitterverslaafde gaat er vanuit dat dat betekent dat de maatregelen ook tot september duren. Dat is gewoon onzin. En je zegt het gelezen te hebben dus weet je dat ook.quote:
Oh wauw, dan stopt het hier wel weer.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal best, maar als je zelf goed in staat bent om informtie te filteren is dat niet erg, ik kijk ook Cafe Weltzmertch, daar zitten goede uitzendingen bij, maar ook mindere. Het probleem is tegenwoordig dat media moeite hebben met nuance omdat het niet scored, daarom is goede media mken ook zo duur.
wat ik mij af vraag, had op de laatst goedgekeurde locatie niet beter J&J vaccins geproduceerd kunnen worden?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat die deal zou betekenen, gaan we uiteindelijk meer vaccins krijgen dan de verwachtte 1.2mil in Q1 en 4.3mil in Q2? (Van AstraZeneca).
Een klap in het gezicht van de zorg.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren niet gaan zuipen omdat ik nog last had van vaccinatie.
Mijn vrienden wel. Uiteraard avondklokje overtreden.
Gepakt bij het naar huis fietsen
Ik kwam hier erg goed weg.
CORRED
@:caland @:wereldgozer
Even los van FvD, in algemenere zin, ik vind ook niet dat we elke vorm van kritiek moeten afwijzen als "wappie". Kritiek is juist goed en al helemaal in deze fase van de coronacrisis. De Jonge doet dat naar mijn mening wel. Ik vind dat er te weinig gedaan wordt met kritiek. Neem een Bruls gisteren, dat raakt weer in de vergetelheid sowieso.quote:De Jonge: zorgen om 'wappiegeluid' in Tweede Kamer
Hugo de Jonge vindt het gevaarlijk dat er een partij in de Tweede Kamer zit die het coronavirus niet serieus neemt. Dat zegt de demissionair minister van Volksgezondheid in een interview met het AD. De Jonge doelt op Forum voor Democratie, volgens hem "een partij die de ernst van het virus bagatelliseert".
"Dat je zo'n viruswappie op Twitter tegenkomt is tot daaraantoe, maar nu hoor je die geluiden ook in de Tweede Kamer en daar maak ik me echt zorgen over", aldus De Jonge over de partij die tijdens de verkiezingen groeide van twee naar acht zetels.
De Jonge vreest dat er een flinke groep vatbaar is voor het gedachtegoed van de partij van voorman Thierry Baudet, vanwege "coronamoeheid". Baudet zaait regelmatig twijfel over de werking van vaccins en de ernst van de bijwerkingen en dat zou er volgens De Jonge toe kunnen leiden dat niet genoeg mensen zich laten vaccineren. Vaccinatie is "de enige echte weg uit deze crisis", zegt De Jonge. Met complotdenkers in gesprek gaan heeft volgens De Jonge niet veel zin, maar wel met mensen die twijfelen: "Die wil je er wel graag bij houden."
In debatten in de Tweede Kamer is De Jonge al regelmatig in aanvaring gekomen met Forum-Kamerlid Wybren van Haga. Zo betichtte De Jonge Van Haga van het verspreiden van nepnieuws over vaccins.
Nu doe je het weer, het is wel goed met jequote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De wet duurt tot september. De twitterverslaafde gaat er vanuit dat dat betekent dat de maatregelen ook tot september duren. Dat is gewoon onzin. En je zegt het gelezen te hebben dus weet je dat ook.
Zeker! Er is genoeg ruimte voor verbetering vanuit de overheid inzake het beleid, de communicatie, de manier van omgaan daarmee, kijken naar mogelijkheden ipv focus op onmogelijkheden.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dat weten we al 40 jaar, elk jaar staan de wegen naar Zandvoort vol, in plaats dan wat te roepen kun je ook actief hier op inspelen, in tijden van crisis moet je creatief durfen zijn, betrek hier ook mensen bij die hier veel ervaring mee hebben in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of culturele organisaties, hup: Doe wat!
Het punt is dat je een koekjesfabriek niet even ombouwt naar een chocoladefabriek, al afgezien van de processen/machines die je moet ombouwen maar ook het certificerings traject.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat ik mij af vraag, had op de laatst goedgekeurde locatie niet beter J&J vaccins geproduceerd kunnen worden?
btw deel 1600
Neem nou het dringende advies dat je oma in haar eentje wel naar jou mag gaan, maar jij met je zus samen niet naar haar.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wel zo, dat 100% reguliere zorg niet kan. Maar goed, hij wordt hier en daar met enige regelmaat weer even verder afgeschaald. Zoals afgelopen week in Noord Nederland. We zijn er nog lang niet.
Goede communicatie ben ik het onmiddellijk mee eens dat dat ontbreekt. De communicatie is vreselijk slecht, zowel in vorm als in inhoud. Maarwerk is denk ik heel erg lastig. Onderbouwing vind ik op zich niet heel slecht.
En vergeet niet dat een groot deel van de bevolking niet zo bezig is met dit hele gebeuren, maar graag de regels hoort en waar ze zich aan dienen te houden. Als regel, niet als advies, want dan blijft er teveel ruimte over.
Ja, zelf, hier in de natuurgebieden. Dat wil zeggen: wij draaiden wel om omdat we geen zin hadden ons daarin te mengen en zijn een paar uur later alsnog gegaan. Toen was het heel rustig.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Wandelen in de file? Zijn dat de beroemde foto's van parken waarin vanaf heuphoogte een dwarsdoorsnede van het park wordt gefotografeerd?
Ik heb nog werkelijk nergens buiten gezien dat het zo druk is dat mensen vrijwel tegen elkaar aan staan of lopen.
Jij wel? Zelf, of op beeld?
En als het wel zo was, wat dan nog, vluchtig, buiten.
Dat risico wordt echt zwaar overschat
Check dit
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ectief-inzoomen-lens
Ik denk dat het simpele advies om bij klachten thuis te blijven de R van nature al behoorlijk kan drukken. Dus ik denk dat je zonder dwingende maatregelen maar met enige voorzichtigheid al eerder een stabiele situatie kan krijgen dan die voorgeschreven wordt op basis van de origineel geschatte R van corona.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja persoonlijk denk ik dat het eind niet zoveel uitmaakt, maar in het begin veel dosis hebben kan veel schelen (eerder versoepelen). Als ik bijvoorbeeld kijk naar een tweet die iemand postte met de informatie uit Israël dan denk ik dat ook met veel minder hoeveelheid de situatie tijdelijk onder controle te houden valt. Want volgens deze statistieken zitten ze in Israël ook nog onder de drempel van groepsimmuniteit, maar het reproductiegetal is wel flink onder 1.
[ twitter ]
En die stonden massaal ongeveer op elkaar?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker zelf gezien, laatst met de schaatspiek nog. Of daar een risico aan zit laat ik in het midden, maar zeker gezien.
Erop en ernaast. Geen koek en zopie, maar daar zorgde de buurt wel zelf voor.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:43 schreef Molo het volgende:
[..]
En die stonden massaal ongeveer op elkaar?
Langs het ijs of erop?![]()
Hier volop op en langs het ijs geweest maar niemand zo dichtbij met die kinderen met scherpe schaatsen enzo hoor
Tijdens wandelen, mwah, echt, qua virusoverdracht zal het echt wel meevallen
Ik weet niet precies wat je hiermee wil zeggen, maar het komt over alsof je verwacht dat iedereen als kluizenaar gaat leven tot het moment waarop jij vindt dat het weer veilig is buiten.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat de risico's buiten veel minder groot zijn, en daar gaat het me ook niet om. Het gaat om het hele gevoel van urgentie dat totaal wordt vergeten. En daardoor toch te lang te dicht bij elkaar staat, waardoor de risico's weer groter worden. Of toch nog even bij elkaar een borrel doet na de wandeling waarbij men elkaar tegen komt.
Ik ben het echt voor een groot deel met je eens hoor. Zoals ik zeg: zeker de communicatie kan vele malen beter en dat zal zeker verschil kunnen maken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Neem nou het dringende advies dat je oma in haar eentje wel naar jou mag gaan, maar jij met je zus samen niet naar haar.
Nou ja, echt hoor, dat is werkelijk niet uit te leggen
Ander voorbeeld, de schilderijenzaak is dicht, de ijswinkel is open.
Ik snap die wel, want ik begrijp hoe beleid anders niet uitgewerkt kan worden. Maar het ís niet uitgelegd en ik hoor daar nog steeds toch behoorlijk opgeleide mensen over zeggen hoe ze dit niet snappen en dat het debiel is.
Dat kun je toch bedenken en anders als overheid zijnde ook signaleren en dan alsnog op inspelen. Maar nee.
Compliance begint bij kennis, uitleg, begrip en communicatie.
Nu wordt er vooral maar steeds geroepen dat 'de burger' de regels niet goed opvolgt. Erger me kapot eraan
Allemaal ja en amen knikken dus?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:44 schreef miss_sly het volgende:
En nu weer zonder op de man. Als iemand iets post dat je niet bevalt, reageer dan gewoon niet.
Nee hoor, als je dat eruit haalt, maak ik mezelf niet duidelijk.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je hiermee wil zeggen, maar het komt over alsof je verwacht dat iedereen als kluizenaar gaat leven tot het moment waarop jij vindt dat het weer veilig is buiten.
Is het in jouw ogen nodig om persoonlijke opmerkingen te blijven plaatsen om het met elkaar oneens te zijn?quote:
Ik neem aan dat je met echte klachten niet gaan wandelen dus de ziekige mensen die meer symptomen hebben en meer virusoverdracht veroorzaken vallen af.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, zelf, hier in de natuurgebieden. Dat wil zeggen: wij draaiden wel om omdat we geen zin hadden ons daarin te mengen en zijn een paar uur later alsnog gegaan. Toen was het heel rustig.
Ik weet dat de risico's buiten veel minder groot zijn, en daar gaat het me ook niet om. Het gaat om het hele gevoel van urgentie dat totaal wordt vergeten. En daardoor toch te lang te dicht bij elkaar staat, waardoor de risico's weer groter worden. Of toch nog even bij elkaar een borrel doet na de wandeling waarbij men elkaar tegen komt.
Daarvan is toch bekend dat dat niet het geval is? Heel veel mensen gaan er met klachten toch op uit, alsof er niets aan de hand is.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met echte klachten niet gaan wandelen dus de ziekige mensen die meer symptomen hebben en meer virusoverdracht veroorzaken vallen af.
De kans dat je daar dus wat oploopt is echt buitengewoon klein
Laten we focussen op waar de grotere risico's zitten
Thuisoverdracht, werkoverdracht, met klachten of met een positieve test/besmetting toch op pad gaan, kwetsbare groepen beschermen.
Dat zou écht zoden aan de dijk zetten
Het is complex en het is versnipperd, maar besmettingen hoeven ook weer niet naar nul, dus zet in op waar het meeste impact heeft.
Zo doen we dat volgens mij al tijden met alle complexere problemen.
Hier ook bezoekersregeling overtreden. Een iemand ging tijdens avondklokje naar huis.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren niet gaan zuipen omdat ik nog last had van vaccinatie.
Mijn vrienden wel. Uiteraard avondklokje overtreden.
Gepakt bij het naar huis fietsen
Ik kwam hier erg goed weg.
CORRED
@:caland @:wereldgozer
Gelukkig slechts door de wouten. Maar inderdaad een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.quote:
Dat is niet wat je postte...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:
Is het in jouw ogen nodig om persoonlijke opmerkingen te blijven plaatsen om het met elkaar oneens te zijn?
Hoe gaan we hier dan discussie voeren? Stel dat iemand post dat we mensen preventief moeten gaan ruimen net zoals we met dieren doen, dan bevalt zo'n uitspraak mij totaal niet... dan mag ik toch wel reageren?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Als iemand iets post dat je niet bevalt, reageer dan gewoon niet.
Hoog tijd voor een applausquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gelukkig slechts door de wouten. Maar inderdaad een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.
Bezoekersregeling kunnen ze je sowieso niet op pakken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:50 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hier ook bezoekersregeling overtreden. Een iemand ging tijdens avondklokje naar huis.
ONS VATTEN ZE NIET
Echt, wat een flauwekul. Je snapt best wat er wel bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is niet wat je postte...
Je zegt letterlijk:
[..]
Hoe gaan we hier dan discussie voeren? Stel dat iemand post dat we mensen preventief moeten gaan ruimen net zoals we met dieren doen, dan bevalt zo'n uitspraak mij totaal niet... dan mag ik toch wel reageren?
Tja, dat denken Hugo en Mark ook bij elke persco... Valt in de praktijk best tegen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:52 schreef miss_sly het volgende:
Echt, wat een flauwekul. Je snapt best wat er wel bedoeld wordt.
Proficiat. Wat leuk gevonden. Complimenten.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:53 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, dat denken Hugo en Mark ook bij elke persco... Valt in de praktijk best tegen.
Ik snap het wel idd, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen snapt wat je zegt
Boodschappen doen ofzo, mitigeer dat trouwens met buurtbusjes die eten komen brengen oid. Tuig daar iets voor op. Zorg dat mensen gesteund worden ipv verbieden.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarvan is toch bekend dat dat niet het geval is? Heel veel mensen gaan er met klachten toch op uit, alsof er niets aan de hand is.
Onderschat de presymptomatische maar wel besmettelijke fase ook niet. Laatst is in mijn omgeving het virus aardig rondgegaan en het kwaad was in vele gevallen al geschied voordat men er erg in had.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarvan is toch bekend dat dat niet het geval is? Heel veel mensen gaan er met klachten toch op uit, alsof er niets aan de hand is.
Buiten??? Ja dagquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Onderschat de presymptomatische maar wel besmettelijke fase ook niet. Laatst is in mijn omgeving het virus aardig rondgegaan en het kwaad was in vele gevallen al geschied voordat men er erg in had.
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Proficiat. Wat leuk gevonden. Complimenten.
Ik ga wat anders doen. De groeten allemaal.
Joh hou eens opquote:
Dan gooien ze het wel op overlast toch? Als je NSBuren hebt.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bezoekersregeling kunnen ze je sowieso niet op pakken.
Wel erg asociaal trouwens. Dit voelt als een klap voor de zorgmedewerkers.
Door aso's zoals jij zitten we nog in de crisis. @:ggmm
ook al stap je met het juiste been uit bed, stemming kan snel omslaan als je hier meeleestquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is 3/4 fok met verkeerde been uit bed gestapt
Niet in een vrijstaand huis wonenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Dan gooien ze het wel op overlast toch? Als je NSBuren hebt.
Werd dat maar wat meer gedaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Dan gooien ze het wel op overlast toch? Als je NSBuren hebt.
Ik niet maat. Lang geleden dat ik me zo goed voelde op een zaterdagochtend.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is 3/4 fok met verkeerde been uit bed gestapt
Lijkt me ijdele hoop met politici die op feestjes op de tafel dansen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:10 schreef bianconeri het volgende:
Werd dat maar wat meer gedaan.
Als mensen wat verstandiger om zouden gaan met o.a. de bezoeksregeling dan zou het een stuk beter gaan in NL.
Ik ook, maar ik ben altijd rond 5 uur op, en voel me eigenlijk altijd wel goedquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik niet maat. Lang geleden dat ik me zo goed voelde op een zaterdagochtend.
En dat terwijl ik al vanaf 05:30 wakker ben.
Zakelijk dansen was dat, dat is andersquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Lijkt me ijdele hoop met politici die op feestjes op de tafel dansen.
Goede deal voor de UK. Zij krijgen de Rolls Royce en wij Astra troepquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Buiten geloof ik ook niet zo in hoor. Dit was ook allemaal binnen. Lang bij elkaar in één ruimte.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Buiten??? Ja dag
Binnen, volledig mee eens, buiten is dat écht bijzonder onwaarschijnlijk
En ik geloof zeker wel in het virus, de ernst en alles. Maar je moet risico's en informatie wel op waarde schatten
Hoezo is dag troep?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Goede deal voor de UK. Zij krijgen de Rolls Royce en wij Astra troep
Omdat Pfizer betere bescherming bied zo uit mijn hoofd.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo is dag troep?
Prima getest en werkzaam spul, geen onzin roepen
na 4 weken weer eens dit topic openen, eerste reactie die ik lees....quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gelukkig slechts door de wouten. Maar inderdaad een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.
Het gaat voornamelijk om covid te voorkomen die zo'n erge gevolgen voor de persoon heeft dat ie moet worden opgenomen in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat Pfizer betere bescherming bied zo uit mijn hoofd.
AZ bied 100% bescherming tegen ziekenhuis opname toch ?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat Pfizer betere bescherming bied zo uit mijn hoofd.
hangt helemaal van de verhouding af, 30miljoen AZ > 10 miljoen Pfizerquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Goede deal voor de UK. Zij krijgen de Rolls Royce en wij Astra troep
Ik zou wel willen voorstellen dat we het transport proces door de groep van Taghi laten begeleiden en niet door de EU.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt helemaal van de verhouding af, 30miljoen AZ > 10 miljoen Pfizer
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou wel willen voorstellen dat we het transport proces door de groep van Taghi laten begeleiden en niet door de EU.
Gezien de incompetentie van de EU, wanneer het op onderhandelen aankomt, zullen vanaf nu waarschijnlijk alle AZ doses voor het Verenigd Koninkrijk gaan zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Natuurljk Sirquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En degenen die lopen te prutsen gaan 'slapen'
Ik vind dat ook storend. Kom op; in het hele leven kom je mensen tegen die anders denken over bepaalde onderwerpen. Helemaal op dat niveau mag je verwachten dat ze daarmee om kunnen gaan. Zonder naar de media te stappen om een groep weg te zetten als wappies. Dat is enorm denigrerend.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Even los van FvD, in algemenere zin, ik vind ook niet dat we elke vorm van kritiek moeten afwijzen als "wappie". Kritiek is juist goed en al helemaal in deze fase van de coronacrisis. De Jonge doet dat naar mijn mening wel. Ik vind dat er te weinig gedaan wordt met kritiek. Neem een Bruls gisteren, dat raakt weer in de vergetelheid sowieso.
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En degenen die lopen te prutsen gaan 'slapen'
Ja, dat laatste is idd ook een groot deel van het probleem wat zelf gecreëerd wordt. En de media doet er ook fijn aan mee. Een rationeel en wetenschappelijk discours op basis van wederkerigheid bestaat al lang niet meer.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind dat ook storend. Kom op; in het hele leven kom je mensen tegen die anders denken over bepaalde onderwerpen. Helemaal op dat niveau mag je verwachten dat ze daarmee om kunnen gaan. Zonder naar de media te stappen om een groep weg te zetten als wappies. Dat is enorm denigrerend.
Dit soort uitspraken maken het ook alleen maar makkelijker voor de mensen die wat meer neigen naar complotten en dergelijke.
Dan mogen mensen dat voor zichzelf bepalen. Hoeft Hugo niet de media voor op te zoeken. Kan hij beter snel doorgaan met prikken en met argumenten komen waarbij meer mensen niet meer in die woorden van de FvD gaan geloven. Ga de discussie aan in plaats van de media er bij te betrekken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:33 schreef Montov het volgende:
Je moet niet elke vorm van kritiek afdoen als wappie. FvD en Baudet is wel een wappie. Het is schandalig hoe hij nepnieuws en complotten doorverteld aan een groter publiek.
Ik zou nu keihard worden uitgelachen bij de bank.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet in een vrijstaand huis wonen
Niet alles investeren in crypto maat. Stenen zijn ook belangrijk.
AZ biedt bijna geen bescherming tegen de Zuid-Afrikaanse variant, wat de dominante variant zou kunnen worden. In Frankrijk nu al 10% van de gevallen de Zuid-Afrikaanse variant.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
AZ bied 100% bescherming tegen ziekenhuis opname toch ?
en daar gaat het om, beter kan niet.
Yes! We gaan dit forum nog missenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijna 1 April, wat mij betreft het startschot om binnen enkele maanden definitief een einde aan deze ellende te maken. Laat die vaccins maar komen!
#mocromafiosi eerst?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou wel willen voorstellen dat we het transport proces door de groep van Taghi laten begeleiden en niet door de EU.
Volgend jaar de pokkenquote:
1 april is mijn verjaardag! Feeeeeeeeeeeeeeeestquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijna 1 April, wat mij betreft het startschot om binnen enkele maanden definitief een einde aan deze ellende te maken. Laat die vaccins maar komen!
tussen competent en incompetent zit nog best wel watquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien de incompetentie van de EU, wanneer het op onderhandelen aankomt, zullen vanaf nu waarschijnlijk alle AZ doses voor het Verenigd Koninkrijk gaan zijn.
Jong houtquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:44 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.euronews.com/(...)&utm_medium=referral
Oh boi, dit konden we er niet bij gebruiken nu, dit wordt misschien nog een probleem dan de laatste maanden...
De ouwe mensen zijn op, het virus zoekt nieuwe mensen!quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:44 schreef eragon2890 het volgende:
Oh boi, dit konden we er niet bij gebruiken nu, dit wordt misschien nog een probleem dan de laatste maanden...
merk daar nog weinig van in de superquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
De ouwe mensen zijn op, het virus zoekt nieuwe mensen!
Het zou wel mooi opruimen onder de sneeuwvlokjes generatiequote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
De ouwe mensen zijn op, het virus zoekt nieuwe mensen!
Harder in hun nek hoestenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
merk daar nog weinig van in de super
Ligt er ook maar aan wat je jong noemt natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:44 schreef eragon2890 het volgende:
Hier in Nederland zien we ook veel 50+, niets nieuws onder de zonquote:"They’re between 30 and 65 years old. They have few or no underlying health conditions. Some are overweight – but they're not obese, they’re simply overweight," he said in an interview.
"A fair share of them have diabetes, but that's far from the majority. So they’re young, which is somehow positive for us because they have resources."
mooi, maar op basis van?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:51 schreef tja77 het volgende:
Ik verwacht de komende dagen een forse daling in het aantal besmettingen.
Alles beter dan de pneumatisch sloophamerquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:42 schreef raptorix het volgende:
Weet je wat pas rustgevend is? 3 mensen die lopen te klussen in de straat, ik kan de vlackschuurmachine wel waarderen.
Ik heb al een gekke ziekte, als ik nu zou komen te overlijden dan zou dat groter zijn dan de kans de staatsloterij te winnen, dat zou fucked up zijn zegquote:
Zegt je glazen bol dat?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:51 schreef tja77 het volgende:
Ah, we hebben weer een herinnering nodig over hoe ernstig het wel niet allemaal is.quote:
Die bewaren ze voor de zomer, of wellicht dezelfde mongool die met alle mooie dagen zijn boot gaat bijschurenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alles beter dan de pneumatisch sloophamer
Verkiezingsbesmettingen liggen achter ons.quote:
quote:Britse regering wil vanaf september derde prik toedienen
Het Verenigd Koninkrijk wil zijn inwoners voor de derde keer gaan inenten tegen COVID-19 om de bevolking tegen nieuwe varianten van het coronavirus te beschermen. Zeventigplussers zouden in september al zo'n "boostervaccin" kunnen krijgen, zegt Nadhim Zahawi, de minister die belast is met vaccinatiezaken, zaterdag in The Daily Telegraph. Ook zorgpersoneel en bepaalde risicopatiënten komen als eersten aan de beurt.
Vorige week zaterdag was slecht qua IC cijfers, zondag was redelijk, kortom als deze zaterdag redelijk is, en zondag goed, dan zetten we de lijn op de IC's naar beneden inquote:
Op zich is het niet onverwacht. Hugo heeft in het verleden wel vaker ondoordachte dingen gezegd en gedaan, waar hij later op terug moest komen. Er is al veel kritiek op de traagheid van het vaccineren en het gedoe rondom AZ: ik weet niet of mopperen op FvD hem in een beter daglicht zet. En natuurlijk wordt het breed uitgemeten.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan mogen mensen dat voor zichzelf bepalen. Hoeft Hugo niet de media voor op te zoeken. Kan hij beter snel doorgaan met prikken en met argumenten komen waarbij meer mensen niet meer in die woorden van de FvD gaan geloven. Ga de discussie aan in plaats van de media er bij te betrekken.
Complotdenkers bedenken ook zonder Hugo's onhandige acties wel ietsquote:Dit soort spelletjes zorgen er enkel voor dat je het complot denkers nog makkelijker maakt. ''Wat heeft Hugo te verbergen dat hij zo opzichtig de media opzoekt om enige vorm van kritiek te counteren?''.
Als minister draagt hij verantwoordelijkheid voor beleid om zoveel mogelijk mensen te vaccineren. FvD probeert dat te dwarsbomen (ja, dat behelst de talloze campagnespotjes over dat ze geen massale vaccinaties wilden...). Natuurlijk zoekt hij de media op om dat tegen te spreken. Eindelijk iets dat De Jonge goed doet.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan mogen mensen dat voor zichzelf bepalen. Hoeft Hugo niet de media voor op te zoeken. Kan hij beter snel doorgaan met prikken en met argumenten komen waarbij meer mensen niet meer in die woorden van de FvD gaan geloven. Ga de discussie aan in plaats van de media er bij te betrekken.
Dit soort spelletjes zorgen er enkel voor dat je het complot denkers nog makkelijker maakt. ''Wat heeft Hugo te verbergen dat hij zo opzichtig de media opzoekt om enige vorm van kritiek te counteren?''.
De angel van 60+ moet er gewoon zsm uit, zowel in de ziekenhuizen en IC.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vorige week zaterdag was slecht qua IC cijfers, zondag was redelijk, kortom als deze zaterdag redelijk is, en zondag goed, dan zetten we de lijn op de IC's naar beneden in
Ik hoop er op, maar verwacht het nog niet de komende maand.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:51 schreef tja77 het volgende:
Slecht nieuws voor de EU en de rest van de wereld.quote:
Het goede nieuws is dat IC redelijk stabiel blijft en ziekenhuizen stijgt, eigeniljk had ik het andersom verwacht, maar voorlopig is dat niet heel ongunstig.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De angel van 60+ moet er gewoon zsm uit, zowel in de ziekenhuizen en IC.
Hopelijk is 60+ voor z'n beetje begin mei grotendeels gevaccineerd.
Hey kijk uit okay, ik wil me niet doodlachen 3 maanden voor ik gevaccineerd wordt 😂🤣quote:
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgend jaar de pokken
Op naar POK
Valt mee schat ik zo in, het probleem is niet het produceren van de vaccins, het probleem is het tekort op korte termijn, dat zag je ook met de mondkapjes.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor de EU en de rest van de wereld.
Die boostershots zullen ergens geproduceerd moeten worden en daarmee de productiecapaciteit voor het huidige vaccin verkleinen.
Don't worry, wij hebben ver boven de 2 miljard vaccins al en krijgen die booster shots wel, wij zijn rijk. 😃quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor de EU en de rest van de wereld.
Die boostershots zullen ergens geproduceerd moeten worden en daarmee de productiecapaciteit voor het huidige vaccin verkleinen.
Ja, maar dat is een verschrikkelijk lang proces geweest.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:59 schreef Celestien het volgende:
[..]!
Maar hadden we pokken intussen niet uitgeroeid dmv vaccinaties?
Ach, if you have to go, better go with a smileyquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hey kijk uit okay, ik wil me niet doodlachen 3 maanden voor ik gevaccineerd wordt 😂🤣
Ja dat klopt, ik stem voor antibiotica resistence yarsinia pestis, gun hem ook weer eens een kans 🥺 poor bby 😥quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:59 schreef Celestien het volgende:
[..]!
Maar hadden we pokken intussen niet uitgeroeid dmv vaccinaties?
Ik denk dat we straks allemaal een netflix model moeten nemen op seizoensvirussen, de natte droom van Pharma.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Don't worry, wij hebben ver boven de 2 miljard vaccins al en krijgen die booster shots wel, wij zijn rijk. 😃
De rest van de wereld... China maakt 3 miljard dosissen dit jaar, kan vast ook boosters maken? Ofzo.
Yesssss en zo'n beeldtelefoon bij je Graf die spicy memes deelt 😂quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, if you have to go, better go with a smiley
kijk deze video ff:quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:40 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
AZ biedt bijna geen bescherming tegen de Zuid-Afrikaanse variant, wat de dominante variant zou kunnen worden. In Frankrijk nu al 10% van de gevallen de Zuid-Afrikaanse variant.
Massaal vaccineren met die AZ rommel zou dat proces kunnen versnellen.
De ligduur is momenteel z'n 19 dagen gemiddeld.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het goede nieuws is dat IC redelijk stabiel blijft en ziekenhuizen stijgt, eigeniljk had ik het andersom verwacht, maar voorlopig is dat niet heel ongunstig.
Men is pas klaar met de 60+ers rond begin Juni.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je die 19 dagen op baseert? Dat is namelijk een getal van de eerst golf, op dit moment is dat een stuk lager.quote:
Maar de eerste prik geeft al een grote hoeveelheid bescherming en daar zijn we volgens mij in mei al mee klaar.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Men is pas klaar met de 60+ers rond begin Juni.
60-64 gaat al tussendoor.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Men is pas klaar met de 60+ers rond begin Juni.
Staat gewoon in het rapport van stichting Nicequote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je die 19 dagen op baseert? Dat is namelijk een getal van de eerst golf, op dit moment is dat een stuk lager.
Klopt, er gaan heel wat groepen tussendoor. Maar je wil zoveel mogelijk mensen boven de 50 gehad hebben om die zorgdruk drastisch te doen kelderen. Voordat we daar effect van gaan zien ben je zeker wel 8-12 weken verder vanaf nu denk ik.quote:
Haha ja ik zit ook al een tijdje op het Razer mondkapje te azen. Jammer dat ie pas uitkomt tegen de tijd dat het niet echt meer nodig is.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:10 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/tech/61(...)e-markt-brengen.html
Hij kletst natuurlijk (zie dat interview waar zij naar linken) onzin dat wij hier nog lang die tyfus mondvodjes zullen hoeven dragen, dat is alleen tot bijna iedereen gevaccineerd is, volgend jaar zijn ze hier wel weg. Ik verbrand de mijne ritueel de seconde dat het niet meer verplicht is, en ik denk meesten met mij. 2022 waarschijnlijk niet meer dus hier. Hij zegt dit natuurlijk om voor investeerders te promoten dat hij hier een businesscase heeft.
Over reizen heeft hij wel gelijk natuurlijk, ze zullen nog wel ff handig blijven als je op safari gaat.
Maar los van dit alles vind ik het wel super cool 😎 . Transparent dus je ziet weer gezichten, rgb, microfoon (ideal voor in een drukke club straks weer verstaanbaar zijn boven de muziek!), geen brillen die bestaan, ventilator... holy fuck.
In clubs, voor toespraken op congressen enzo zonder microfoon, karaoke als er meer mensen zijn dan mics, etc, zie ik dit misschien nog wel redelijk aanslaan buiten/na corona. Of bouw automatisch Google translate in OMG!
Ik weet niet hoe ze aan dat getal komen, maar als je verder naar beneden scrolled op pagina 16, is dat 15.1quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Staat gewoon in het rapport van stichting Nice
https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
Laten we zeggen dat het ergens tussen de 15 en 19 dagen ligt, dan duurt het dus inderdaad bijna 3 weken voor je IC leeg zou zijn bij geen aanvoer.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze aan dat getal komen, maar als je verder naar beneden scrolled op pagina 16, is dat 15.1
Keep on dreaming.. dan moeten ze wel erg veel tempo gaan maken. Ik las dat er 75+ pas een afspraak kregen half mei. dan hebben we dus 70+ en 65+ nog te gaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja nee eens, je ziet dat IC's over de minder snel vollopen, maar ook minder snel leeg, dat is volgens mij ook wat Lenny hier al melde dat er veel lang liggers zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat het ergens tussen de 15 en 19 dagen ligt, dan duurt het dus inderdaad bijna 3 weken voor je IC leeg zou zijn bij geen aanvoer.
Ik las dat er ook al 75+ zijn die beide prikken al gehad hebben.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:25 schreef diedrick het volgende:
[..]
Keep on dreaming.. dan moeten ze wel erg veel tempo gaan maken. Ik las dat er 75+ pas een afspraak kregen half mei. dan hebben we dus 70+ en 65+ nog te gaan.
Nee 75+ worden nu geprikt, in Mei krijgen ze hun tweede vaccinatie omdat die naar achter geschoven is.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:25 schreef diedrick het volgende:
[..]
Keep on dreaming.. dan moeten ze wel erg veel tempo gaan maken. Ik las dat er 75+ pas een afspraak kregen half mei. dan hebben we dus 70+ en 65+ nog te gaan.
Helemaal eens. Ik zal zeker niet altijd zuiver discussieren. Volgens mij is niemand altijd zuiver. Mooi streven, dat wel.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Joh hou eens op
Goeie discussie moet kunnen en ik vind ook dat Miss Sly daar niet altijd even zuiver in staat als mod zijnde, maar dat lossen we dan gewoon op door door te discussiëren op dit forum lijkt mij.
Je reactie nu is echt behoorlijk kinderachtig
In mijn familie zijn er afgelopen weken een aantal uitgenodigd van 75+ en ook al geprikt.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:25 schreef diedrick het volgende:
[..]
0 aanvoer is natuurlijk een utopie, zeker omdat niet iedereen zich zal laten vaccineren in die 50+ groep.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat het ergens tussen de 15 en 19 dagen ligt, dan duurt het dus inderdaad bijna 3 weken voor je IC leeg zou zijn bij geen aanvoer.
Helemaal leeg hoeft natuurlijk ook niet, zo goed als is natuurlijk ook al prima.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
0 aanvoer is natuurlijk een utopie, zeker omdat niet iedereen zich zal laten vaccineren in die 50+ groep.
Absoluut!quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helemaal leeg hoeft natuurlijk ook niet, zo goed als is natuurlijk ook al prima.
Is geen broodje aap:quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk deze video ff:
misschien snap je het dan beter
voordat je allemaal broodjes aap zit te vertellen hier.
Ik vraag me echt af hoe dat zal gaan tot 1 juni, ik denk oprecht dat de komende 2 maanden alles heel snel gaat.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Merk vooral aan mezelf dat ik gewoon erg benieuwd ben naar hoe snel het vaccineren en daarmee de daling van de cijfers kan gaan de komende tijd. Dat we dus echt steeds meer licht aan het eind van de tunnel gaan zien.
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk deze video ff:
misschien snap je het dan beter
voordat je allemaal broodjes aap zit te vertellen hier.
Denk ook dat het snel kan gaan.. we zijn immers ‘slechts’ met 17 miljoen, waarvan 13-14 miljoen boven de 18.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe dat zal gaan tot 1 juni, ik denk oprecht dat de komende 2 maanden alles heel snel gaat.
Aan de andere kant merk ik dat mijn vader nog geen afspraak wil maken omdat hij eerst wil wachten tot mijn moeder ook de uitnodiging heeft
Staat me bij dat de Jonge in de Tweede Kamer gezegd heeft dat in zo'n geval een (echt)paar samen een afspraak kan maken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe dat zal gaan tot 1 juni, ik denk oprecht dat de komende 2 maanden alles heel snel gaat.
Aan de andere kant merk ik dat mijn vader nog geen afspraak wil maken omdat hij eerst wil wachten tot mijn moeder ook de uitnodiging heeft
aan mijn bijwerkingen te voelen werkt dat AZ meer dan prima.....quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:39 schreef speknek het volgende:
[..].
(Alhoewel dat inderdaad vooral zegt dat J&J goed werkt, niet het Oxford vaccin)
gelul, kan niet, althans nu nog niet....quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:41 schreef diedrick het volgende:
[..]
Staat me bij dat de Jonge in de Tweede Kamer gezegd heeft dat in zo'n geval een (echt)paar samen een afspraak kan maken.
Ja AZ heeft ook gewoon 99-100% effectiviteit tegen zware corona, maar lijkt dus minder goed te zijn tegen de ZA variant, waardoor AZ vaccin ontvangers misschien later een nieuw vaccin moeten krijgen. Aan de andere kant is er ook weinig echte wereld data over.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
aan mijn bijwerkingen te voelen werkt dat AZ meer dan prima.....
best hoor, ik neem nog wel een pfizertje in de zomer of het najaar.......quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja AZ heeft ook gewoon 99-100% effectiviteit tegen zware corona, maar lijkt dus minder goed te zijn tegen de ZA variant, waardoor AZ vaccin ontvangers misschien later een nieuw vaccin moeten krijgen. Aan de andere kant is er ook weinig echte wereld data over.
Het is ook heel lastig omdat de variant veel lastiger vast te stellen is, je hebt op dit moment simpelweg nog veel te weinig data.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja AZ heeft ook gewoon 99-100% effectiviteit tegen zware corona, maar lijkt dus minder goed te zijn tegen de ZA variant, waardoor AZ vaccin ontvangers misschien later een nieuw vaccin moeten krijgen. Aan de andere kant is er ook weinig echte wereld data over.
Als ik dit zie schrik ik weer hoorquote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De ligduur is momenteel z'n 19 dagen gemiddeld.
Dus als je helemaal geen doorstroom zou hebben naar de IC duurt het nog z'n 19 dagen voor je IC helemaal leeg zou zijn.
Gisteren lag er op de verpleegafdeling:
90+ 43
85-89 92
80-84 181
75-79 239
70-74 218
65-69 167
60-64 173
55-59 151
50-54 131
45-49 79
40-44 47
35-39 30
30-34 24
25-29 17
20-24 4
<20 24
Totaal 1620
Waarvan 50+ 1320
Geeft maar aan dat je van vaccineren enorm veel zorgimpact weg kan nemen.
Krijg je van jarenlange besparingen op de zorg.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ik dit zie schrik ik weer hoor
1620 mensen in het ziekenhuis op 17 miljoen inwoners en het hele land zit in lockdown
Die verhouding is zo scheef joh
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:58 schreef Molo het volgende:
[..]
1620 mensen in het ziekenhuis op 17 miljoen inwoners en het hele land zit in lockdown
Dat is het ook inderdaad. Daarom hoop ik dat we spoedig beetje anders gaan denken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Het probleem is met name dat de Corona gevallen ook de andere zorg ontwricht, maar zoals hier al gemeld, we betalen nu de prijs voor de bezuinigingen, typisch kortzichtig gedrag om te bezuinigen, je betaalt vroeg of laat de rekening dubbel en dwars.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Die lui vonden het al moeiljk om een paar 100 euro bonus te geven, men geeft liever 6 miljard aan een commercieele vliegmaatschappij......quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is het ook inderdaad. Daarom hoop ik dat we spoedig beetje anders gaan denken.
Hoop het ook, maar betwijfel het. Want dan komen ze weer met ''ziekenhuizen stromen over, en u wilt toch ook zorg krijgen?''.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is het ook inderdaad. Daarom hoop ik dat we spoedig beetje anders gaan denken.
Tuurlijk en mod zijn is ook maar vrijwillig hier. Als je echter aangeeft dat 'iets niet de bedoeling is hier' op basis van die mening heeft dat een andere lading en impact dan wanneer zwarten dat doen hier.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helemaal eens. Ik zal zeker niet altijd zuiver discussieren. Volgens mij is niemand altijd zuiver. Mooi streven, dat wel.
Enige waar ik het niet mee eens ben, is dat mijn mod-zijn daar iets mee te maken zou hebben. Ik post gewoon als user en mijn taak als mod is niet om dat perfect en zuiver te doen. Ik ben ook maar een mens met een mening
Precies bezuinigingen komen vroeger of later altijd als een boomerang terug.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is met name dat de Corona gevallen ook de andere zorg ontwricht, maar zoals hier al gemeld, we betalen nu de prijs voor de bezuinigingen, typisch kortzichtig gedrag om te bezuinigen, je betaalt vroeg of laat de rekening dubbel en dwars.
Wat voor nut heeft dat dan? Wachten?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt al decennia alleen maar meer uitgegeven aan zorg. En dat stijgt elk jaar weer harder.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Krijg je van jarenlange besparingen op de zorg.
Ja en nu ontwricht dat juist de gehele samenleving in Nederlandquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is met name dat de Corona gevallen ook de andere zorg ontwricht, maar zoals hier al gemeld, we betalen nu de prijs voor de bezuinigingen, typisch kortzichtig gedrag om te bezuinigen, je betaalt vroeg of laat de rekening dubbel en dwars.
Uit de kamerstukken van 10 maart:quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelul, kan niet, althans nu nog niet....
Eén keer rijden scheelt benzine.quote:
Er wordt ook steeds meer gebruik van gemaakt en de kwaliteit is ook steeds hoger geworden van behandelingenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt al decennia alleen maar meer uitgegeven aan zorg. En dat stijgt elk jaar weer harder.
Nou ja, nodig of niet, als je wel gezichten kan zien, je brillen niet bestaan, en het heeft coole rgb en de mogelijkheid om verstaanbaar te zijn bij een concert ofzo is er toch geen enkele reden het niet te doen? Het is dan gewoon een coole en handige gadget wat mij betreft...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Haha ja ik zit ook al een tijdje op het Razer mondkapje te azen. Jammer dat ie pas uitkomt tegen de tijd dat het niet echt meer nodig is.
Ja en de GGD'en hebben weer andere instructiesquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:09 schreef diedrick het volgende:
[..]
Uit de kamerstukken van 10 maart:
Mevrouw Sazias (50PLUS):
En waarom kunnen bijvoorbeeld echtparen waarvan de vrouw 79 jaar is en man 82, niet meteen gezamenlijk ingeënt worden?
Minister De Jonge:
Dat kan wel. Als je dat vraagt, houdt de GGD daar rekening mee. Stel dat je saampjes naar de prikstraat wil en de een valt net wel en de ander net niet in het leeftijdscohort, dan wil de GGD daar best ruimte voor maken. Dat is mooi.
Met dikgedrukte ben ik het dan weer niet eens, deden ze in de zorg maar aan lean. Dat is gerelateerd aan mijn vakgebied en het is een hopeloze zaak in de zorg. Veel te veel tegengestelde belangen en ideologie.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt ook steeds meer gebruik van gemaakt en de kwaliteit is ook steeds hoger geworden van behandelingen
Dat kost gewoon geld
Het oude ziekenfonds met wachtlijsten en echt veel matigere zorg wil je echt niet terug.
Het kan enorm veel beter hoor, zeker ook door het niet als lean-bv'tjes aan te pakken, maar terug naar vroeger wil echt niemand als je echt goed kijkt hoe het toen was.
Nog maar afgezien van de enorme economische schade......quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja en nu ontwricht dat juist de gehele samenleving in Nederland
Meh
Het ligt er maar net aan wat voor kritiek en hoe die wordt geuit.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Tuurlijk en mod zijn is ook maar vrijwillig hier. Als je echter aangeeft dat 'iets niet de bedoeling is hier' op basis van die mening heeft dat een andere lading en impact dan wanneer zwarten dat doen hier.
Ik vind dat wel een verschil en iig loopt dat vind ik door elkaar.
Stevige discussies met een basis zijn prima hier denk ik, forse kritiek op beleid ook, zeker gezien de impact van deze pandemie maar zéker over de rol die de overheid en beleid speelt hierin.
Dat wordt m.i. regelmatig weggezet als richting BNW gaand, wat ik nogal een stempel vind
Je wilt echt geen hardcore lean in de zorg hoor, ben ik van meningquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met dikgedrukte ben ik het dan weer niet eens, deden ze in de zorg maar aan lean. Dat is gerelateerd aan mijn vakgebied en het is een hopeloze zaak in de zorg. Veel te veel tegengestelde belangen en ideologie.
Dat vind ik een goede samenvatting, maar probeer mensen in de zorg hun werkzaamheden maar eens als proces te laten zien...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Je wilt echt geen hardcore lean in de zorg hoor, ben ik van mening
Procesoptimalisatie op andere wijzen daar, graag![]()
Dat is dan weer mijn expertise
En wat vind je van zijn uitspraak?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Japie “Carnaval vier je in een kleine groep” van Dissel laat weer eens van zich horen...
Hier kan ik alleen maar om lachen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Japie “Carnaval vier je in een kleine groep” van Dissel laat weer eens van zich horen...
Waarom?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier kan ik alleen maar om lachen.
Nu is Agile weer mijn dingquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Je wilt echt geen hardcore lean in de zorg hoor, ben ik van mening
Procesoptimalisatie op andere wijzen daar, graag![]()
Dat is dan weer mijn expertise
Jaap heeft daar toch gewoon gelijk in? Hij verwoordt het alleen beroerdquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik kom eruit, en ben dat met je eens ja. Dat is soms complexer dan de oplossing zelfquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind ik een goede samenvatting, maar probeer mensen in de zorg hun werkzaamheden maar eens als proces te laten zien...
Lachwekkend.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En wat vind je van zijn uitspraak?
Jaap heeft een punt, maar het is ongeveer als een technisch analyst die roept: Economie moet je wiskundig/statistisch zien, als je voorspellingen dan elke keer goed kloppen prima, maar de voorspellingen van Jaap komen elke keer niet uit.......quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Jaap heeft daar toch gewoon gelijk in? Hij verwoordt het alleen beroerd
OMT zou duidelijker moeten communiceren wat hun opdracht en kaders zijn. En welke rol ze spelen in het geheel aan besluitvorming.
Want daarom zijn ze slechts één partij met beperkte/gescopete view die informatie levert richting het kabinet
Precies. Ik heb het geprobeerd en ben afgehaakt. Er is een of andere mystiek omtrent de zorg die zegt dat het speciaal is en uniek en wat nog al niet meer. Bijna onmogelijk om daar doorheen te prikken, het is maatschappijbreed. Zorgmedewerkers worden met fluwelen handschoentjes behandeld en wee je gebeente als je een keer daar een opmerking over maakt. Dat is vooral nu met corona wel duidelijk geworden.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kom eruit, en ben dat met je eens ja. Dat is soms complexer dan de oplossing zelf![]()
Truequote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jaap heeft een punt, maar het is ongeveer als een technisch analyst die roept: Economie moet je wiskundig/statistisch zien, als je voorspellingen dan elke keer goed kloppen prima, maar de voorspellingen van Jaap komen elke keer niet uit.......
Ik denk dat het probleem vooral in de zorg bureaucratie zit, maar dat zie je bij alle grote problemen in dit Land, de mensen op de werkvloer kun je nauwelijks iets kwalijk nemen, en iedereen die het echte probleem aan wil pakken worden dwars gezeten door de mensen die het probleem veroorzaken, op die manier ontwikkel je een giftige situatie die je hele maatschappij ontwricht.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies. Ik heb het geprobeerd en ben afgehaakt. Er is een of andere mystiek omtrent de zorg die zegt dat het speciaal is en uniek en wat nog al niet meer. Bijna onmogelijk om daar doorheen te prikken, het is maatschappijbreed. Zorgmedewerkers worden met fluwelen handschoentjes behandeld en wee je gebeente als je een keer daar een opmerking over maakt. Dat is vooral nu met corona wel duidelijk geworden.
In kwaliteit wel, in kwantiteit niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt al decennia alleen maar meer uitgegeven aan zorg. En dat stijgt elk jaar weer harder.
Doel je daarmee op capaciteit?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:24 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
In kwaliteit wel, in kwantiteit niet.
Valt wat voor te zeggen, maar aan de andere kant zit Duitsland in exact hetzelfde schuitje en zij hebben per hoofd een hogere capaciteit.quote:
Je draait oorzaak en gevolg om...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb ik hier wel eens beschreven hoe dat komt, was een tikkeltje geluk tijdens deze pandemie.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen, maar aan de andere kant zit Duitsland in exact hetzelfde schuitje en zij hebben per hoofd een hogere capaciteit.
Ik zou The Sun niet snel geloven als het om dit soort dingen gaat.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:23 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat we dit soort debiele regels niet in Nederland gaan krijgen.
*Wappert met een ratel.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:23 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
En vergeet niet, NIET hardop juichen! Wees ludiek, maak een bord met DOELPUNT en houd dat vrolijk boven je hoofd!quote:
Dan hoef je maar 2 keer te rijden. En iets ouderwets van dit soort dingen samen willen doen.quote:
* deedeetee is in bezit van pokken briefje + bij horende pokkenlidtekens op de linker bovenarm.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgend jaar de pokken
Op naar POK
Toekomende tijd?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:23 schreef ipa84 het volgende:
Heb je werkelijk al die maanden helemaal niemand gezien?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:29 schreef raptorix het volgende:
Ik ga voor het eerst in 4 maanden weer eens met mensen afspreken, wens me RIP!
Dat meen je?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
* deedeetee is in bezit van pokken briefje + bij horende pokkenlidtekens op de linker bovenarm.
Laat maar komen dus
Er zit wel een kern van waarheid in. Niet dat economen en sociologen niet met tabellen zouden werken, maar wel hoe gekeken wordt naar de verschillende wetenschappelijke disciplines.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En jij haalt correlatie en causaliteit door elkaar. Niemand kan hard maken dat de lockdowns echt invloed hebben hierop en al helemaal niet de mate ervan.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je draait oorzaak en gevolg om...
Niet: er liggen 1620 mensen in het ziekenhuis en we zitten in lockdown
Wel: we zitten in een lockdown en dus liggen er 'slechts' 1620 mensen in het ziekenhuis.
Dat vroeg ik me ook al af. Ook niet even kletsen in de tuin ofzo?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je werkelijk al die maanden helemaal niemand gezien?
Nou wel gezien, ik kom gewoon buiten natuurlijk, maar gewoon echt een gezellig bezoekje waar we dan met zijn vieren zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je werkelijk al die maanden helemaal niemand gezien?
Haha natuurlijk zie en spreek ik wel mensen, bovendien woon ik gewoon samen, alleen zien we elkaar ook niet heel veel, ik heb de zuidvleuge, hij de noordquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:33 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Ook niet even kletsen in de tuin ofzo?
Oh jawel hoor.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:33 schreef Warrick21 het volgende:
En jij haalt correlatie en causaliteit door elkaar. Niemand kan hard maken dat de lockdowns echt invloed hebben hierop en al helemaal niet de mate ervan.
En dit vind ik een vrij lachwekkende claim eerlijk gezegd.quote:Vrijwel overal verloopt het allemaal hetzelfde.
Even voor de duidelijkheid, ik hoor niet bij de groep die je noemt. Voor mij persoonlijk is elk vaccin dat veilig is en werkt goed genoeg.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:49 schreef -0- het volgende:
[..]
Sputnik ligt gewoon ter beoordeling bij de EMA.
Valt me op dat een hoop mensen die zogezegd kritisch zijn op het coronabeleid en met name de vaccinaties enorm enthousiast zijn over Sputnik en dat het liefst op basis van wat onduidelijke onderzoeken willen accepteren, terwijl er verder om het hardst geroepen wordt dat vaccins gevaarlijk zijn en niet goed getest. Ik weet niet waarom maar de Russische propagandamachine werkt blijkbaar fantastisch bij 'kritische' mensen en met name bij conservatief rechts.
Dat klinkt niet heel gezellig, hoorquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Haha natuurlijk zie en spreek ik wel mensen, bovendien woon ik gewoon samen, alleen zien we elkaar ook niet heel veel, ik heb de zuidvleuge, hij de noord
Wij doen dat ook niet vaak nu, maar wel met enige regelmaat. En dan houden we best afstand enzo, maar een beetje menselijk contact blijft wel belangrijk, hoor.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou wel gezien, ik kom gewoon buiten natuurlijk, maar gewoon echt een gezellig bezoekje waar we dan met zijn vieren zijn.
De hoge dunk van 'm. Voor z'n beroep. Alsof economen en sociologen geen tabellen e.d. gebruiken.quote:
Ik ben als baby gewoon ingeënt begin jaren '50 was dat heel gebruikelijk hoor.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:32 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat meen je?![]()
Heb je er veel aan overgehouden? Lijkt me een vreselijke ziekte om te krijgen.
Klopt, en als jongen kreeg je in militaire dienst dan nog de herhalingsspuit.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben als baby gewoon ingeënt begin jaren '50 was dat heel gebruikelijk hoor.![]()
Met grotendeels open zoals daar en r onder 1 zitten ze per definitie op groepsimmuniteit, punt. Dat is de textbook definition ervan.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja persoonlijk denk ik dat het eind niet zoveel uitmaakt, maar in het begin veel dosis hebben kan veel schelen (eerder versoepelen). Als ik bijvoorbeeld kijk naar een tweet die iemand postte met de informatie uit Israël dan denk ik dat ook met veel minder hoeveelheid de situatie tijdelijk onder controle te houden valt. Want volgens deze statistieken zitten ze in Israël ook nog onder de drempel van groepsimmuniteit, maar het reproductiegetal is wel flink onder 1.
[ twitter ]
Nee, gewoon nee, jij gaat voorlopig niet op het vliegtuig stappen, niet in een jaar of 2.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:36 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik hoor niet bij de groep die je noemt. Voor mij persoonlijk is elk vaccin dat veilig is en werkt goed genoeg.
Tegelijkertijd zie ik ook berichten dat China de Westerse vaccins niet erkent, omdat het westen kritisch is op het vaccin van Sinopharm. Ayatollah Khamenei van Iran heeft gedoneerde Pfizer vaccins geweigerd, zegt dat ze niet werken. Ik heb niet zo'n zin om straks in Teheran op de luchthaven te staan met een AZ/J&J/Pfizer stempel, om te horen te krijgen dat 'ie niet wordt geaccepteerd. Het is natuurlijk nog even afwachten hoe dit loopt, hopelijk valt het mee. Tegelijkertijd draait in Rusland de vaccinpropaganda op volle toeren. Daar kunnen we wat van vinden, maar uiteindelijk is het ook wel zo fijn om die grensovergang te kunnen passeren.
En daarnaast is er de wachttijd. Als het tot augustus duurt, geen ramp. Maar daarna wil ik toch echt mijn vakantiedagen gaan opnemen en de wereld in.
Misschien niet naar Iran, maar by and large zijn landen al hard bezig het deze zomer weer mogelijk mogelijk te maken, zie eu die overuren draait om toerisme te redden, griekenland en Spanje die al zeggen dat ze iig getesten en gevaccineerden toelaten etc, de lijst is lang. In sommige van die landen is dat 10, 20% van het bnp, zonder creperrn ze.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:56 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee, jij gaat voorlopig niet op het vliegtuig stappen, niet in een jaar of 2.
dat gaan we meemaken, pokerface.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Misschien niet naar Iran, maar by and large zijn landen al hard bezig het deze zomer weer mogelijk mogelijk te maken, zie eu die overuren draait om toerisme te redden, griekenland en Spanje die al zeggen dat ze iig getesten en gevaccineerden toelaten etc, de lijst is lang. In sommige van die landen is dat 10, 20% van het bnp, zonder creperrn ze.
Laat staan hoe het dan in arme landen in azie enzo is.
Of jij leuk vind of niet, tweede helft van dit jaar of anders iig zeker volgend jaar mogen we gewoon weer op vakantie hoor, dat voorspellen zo goed als alle experts ook en belangrijker, zowat alle overheden zijn er vanwege economie nu al mee bezig of hebben het al aangekondigd. En die bepalen het, niet de hahaha who en niet jij 😉🤪
Pfff erbarmelijk slecht zelfs..quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:06 schreef LTVDK het volgende:
Geen al te beste ziekenhuiscijfers
[ twitter ]
De gifbeker mag nog niet leeg blijkbaarquote:
Ja maar meer gevallen kwamen door meer testen (onder de jeugd) wordt er dan geroepen.. zie hier het effect.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet zo raar nadat een tijdje geleden er ook meer gevallen werden gerapporteerd, lijkt me.
06-03 - 1863 (1321 + 542)quote:
20% toename in 3 wekenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
06-03 - 1863 (1321 + 542)
13-03 - 1875 (1321 + 554)
20-03 - 2047 (1445 + 602)
27-03 - 2238 (1595 + 643)
In de toekomst? Heb geen glazen bol helaasquote:
Hey ik heb nog nooit in een vliegtuig gezeten, je pokert met de verkeerde 😆quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
dat gaan we meemaken, pokerface.
Knettergestoord... Echt, dat micromanagen wordt je echt gek van.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:23 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dit stipte ik een paar weken geleden ook voor de IC aan maar omdat ooit iemand een veel hogere verwachting had afgegeven was het allemaal maar peanuts.quote:
Over het algemeen zie ik minder 80+. En wat meer "jonge" mensen (<60) dan voorheen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie zijn die mensen die nu allemaal met Covid in het ziekenhuis komen eigenlijk? @:Lenny_Leonard
Britse variant?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Over het algemeen zie ik minder 80+. En wat meer "jonge" mensen (<60) dan voorheen.
Het nadeel is dat bijna al deze mensen een IC+ beleid hebben. Dat was voorheen anders. Toen hadden we veel 80+, maar die kwamen toch niet op de IC.
Op de IC ook jongere mensen (aantal van in de 40 bij ons). Het valt op dat zij een relatief slecht verloop hebben. Niet beter dan iemand van 75 dus. Ze blijven een beetje hangen in stabiel slecht.
Ja maar dat komt ook omdat ze obesitas hebben toch?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Over het algemeen zie ik minder 80+. En wat meer "jonge" mensen (<60) dan voorheen.
Het nadeel is dat bijna al deze mensen een IC+ beleid hebben. Dat was voorheen anders. Toen hadden we veel 80+, maar die kwamen toch niet op de IC.
Op de IC ook jongere mensen (aantal van in de 40 bij ons). Het valt op dat zij een relatief slecht verloop hebben. Niet beter dan iemand van 75 dus. Ze blijven een beetje hangen in stabiel slecht.
Ook 20%. Precies 6 weken geleden zaten we op 1325 ziekenhuisbezetting. Het was die weken toen ook vrij stabiel, maar de laatste weken gaat het echt omhoog.quote:
Inderdaad, dan komt men weer met de voorspelling van 1000 gevulde IC bedden. Doet volgens mij weinig af aan de huidige situatie.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit stipte ik een paar weken geleden ook voor de IC aan maar omdat ooit iemand een veel hogere verwachting had afgegeven was het allemaal maar peanuts.
Van wat er nu ligt weet ik dat niet precies.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:41 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar dat komt ook omdat ze obesitas hebben toch?
Wordt alweer het gegeven. Ken iemand die hem gisteren heeft gehad.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:39 schreef quirina het volgende:
Vanaf woensdag mogen ze weer Opel Astra zenuwka injecteren dus dan gaan de besmettingen weer omlaag.
Ging me meer om het ziektebeeld, is het heftiger (bij jongere mensen) en kan dat aan die variant gekoppeld worden?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, bijna alles is tegenwoordig die variant toch?
Soms vergeet ik dat je al wat ouder bent. Je komt zo jong over vaakquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben als baby gewoon ingeënt begin jaren '50 was dat heel gebruikelijk hoor.![]()
Nadat de arts de pokken littekens op je arm had gezien kreeg je een briefje.
[ afbeelding ]
Niet heftiger van wat ik hoor. Alleen valt het op dat ze een beetje blijven hangen (en dat is natuurlijk echt niet goed). Maar heel veel weet ik er ook niet van. Ik ben de laatste tijd minder bezig met modellen en ziektebeelden/ligduur/etc. maar meer met operationeel zaken regelen en opschaalscenario's uitwerken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ging me meer om het ziektebeeld, is het heftiger (bij jongere mensen) en kan dat aan die variant gekoppeld worden?
Klopt, ik ken ook iemand die afgelopen week AZ heeft gehad.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:45 schreef Celestien het volgende:
[..]
Wordt alweer het gegeven. Ken iemand die hem gisteren heeft gehad.
Ja.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:47 schreef quirina het volgende:
Ze zeiden toch dat die Britse variant net zo ernstig is als de oude variant, maar alleen besmettelijker?
Oh well 🤷🏻♂️quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
De gifbeker mag nog niet leeg blijkbaar
Dus? Dit is qua aantallen een van de hoogste in drie maanden tijd.quote:
Daar ben je vroeg mee mien jongquote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijd om zo een andere beker los te trekken
Ik heb mijn eigen Field Lab opgesteld voor straks met Formule 1 en daarna Nederlands elftalquote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daar ben je vroeg mee mien jong
Waar is Ferd als je hem nodig hebtquote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:14 schreef dick_laurent het volgende:
Jeetje. De spanning is ondraaglijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
6 gemeentes met 1 besmettingen
34 gemeentes met 2-4 besmettingen
61 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
kroegen maar weer dicht vandaag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Amsterdam ook.quote:
Er is niks aan de handquote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:19 schreef Zwansen het volgende:
Alles gaat de laatste tijd omhoog, de ziekenhuisbezetting, mensen op de IC, % én aantal besmettingen. Nog steeds geen reden voor grote paniek, maar zeggen dat er niks aan de hand is kan ook niet echt meer....
Je zou bijna denken dat het de twee grootste steden van Nederland zijnquote:
Ik heb Fred nooit nodigquote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Waar is Ferd als je hem nodig hebt
quote:
https://www.nature.com/articles/s41586-021-03426-1quote:SARS-CoV-2 lineage B.1.1.7, a variant first detected in the UK in September 20201, has spread to multiple countries worldwide. Several studies have established that B.1.1.7 is more transmissible than preexisting variants, but have not identified whether it leads to any change in disease severity2. Here we analyse a dataset linking 2,245,263 positive SARS-CoV-2 community tests and 17,452 COVID-19 deaths in England from 1 September 2020 to 14 February 2021. For 1,146,534 (51%) of these tests, the presence or absence of B.1.1.7 can be identified because of mutations in this lineage preventing PCR amplification of the spike gene target (S gene target failure, SGTF1). Based on 4,945 deaths with known SGTF status, we estimate that the hazard of death associated with SGTF is 55% (95% CI 39–72%) higher after adjustment for age, sex, ethnicity, deprivation, care home residence, local authority of residence and test date. This corresponds to the absolute risk of death for a 55–69-year-old male increasing from 0.6% to 0.9% (95% CI 0.8–1.0%) within 28 days after a positive test in the community. Correcting for misclassification of SGTF and missingness in SGTF status, we estimate a 61% (42–82%) higher hazard of death associated with B.1.1.7. Our analysis suggests that B.1.1.7 is not only more transmissible than preexisting SARS-CoV-2 variants, but may also cause more severe illness.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |