abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198714356
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is met name dat de Corona gevallen ook de andere zorg ontwricht, maar zoals hier al gemeld, we betalen nu de prijs voor de bezuinigingen, typisch kortzichtig gedrag om te bezuinigen, je betaalt vroeg of laat de rekening dubbel en dwars.
Precies bezuinigingen komen vroeger of later altijd als een boomerang terug.
De zorg, de jeugdzorg, de politie, wegen, milieu, etc (hallo vvd)

En nu ook met vaccins, als we niet voor een dubbeltje op de eerste rang hadden willen zitten als EU, hadden we wellicht al meer vaccins gehad.

Maargoed dat is een hele andere discussie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:05:02 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714358
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af hoe dat zal gaan tot 1 juni, ik denk oprecht dat de komende 2 maanden alles heel snel gaat.

Aan de andere kant merk ik dat mijn vader nog geen afspraak wil maken omdat hij eerst wil wachten tot mijn moeder ook de uitnodiging heeft :{
Wat voor nut heeft dat dan? Wachten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198714378
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Krijg je van jarenlange besparingen op de zorg.

Onzin. Er wordt al decennia alleen maar meer uitgegeven aan zorg. En dat stijgt elk jaar weer harder.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:06:48 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is met name dat de Corona gevallen ook de andere zorg ontwricht, maar zoals hier al gemeld, we betalen nu de prijs voor de bezuinigingen, typisch kortzichtig gedrag om te bezuinigen, je betaalt vroeg of laat de rekening dubbel en dwars.
Ja en nu ontwricht dat juist de gehele samenleving in Nederland

Meh
pi_198714412
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gelul, kan niet, althans nu nog niet....
Uit de kamerstukken van 10 maart:

Mevrouw Sazias (50PLUS):
En waarom kunnen bijvoorbeeld echtparen waarvan de vrouw 79 jaar is en man 82, niet meteen gezamenlijk ingeënt worden?

Minister De Jonge:
Dat kan wel. Als je dat vraagt, houdt de GGD daar rekening mee. Stel dat je saampjes naar de prikstraat wil en de een valt net wel en de ander net niet in het leeftijdscohort, dan wil de GGD daar best ruimte voor maken. Dat is mooi.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198714414
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat voor nut heeft dat dan? Wachten?
Eén keer rijden scheelt benzine. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:09:47 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714421
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Onzin. Er wordt al decennia alleen maar meer uitgegeven aan zorg. En dat stijgt elk jaar weer harder.
Er wordt ook steeds meer gebruik van gemaakt en de kwaliteit is ook steeds hoger geworden van behandelingen

Dat kost gewoon geld

Het oude ziekenfonds met wachtlijsten en echt veel matigere zorg wil je echt niet terug.
Het kan enorm veel beter hoor, zeker ook door het niet als lean-bv'tjes aan te pakken, maar terug naar vroeger wil echt niemand als je echt goed kijkt hoe het toen was.
pi_198714423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Haha ja ik zit ook al een tijdje op het Razer mondkapje te azen. Jammer dat ie pas uitkomt tegen de tijd dat het niet echt meer nodig is.
Nou ja, nodig of niet, als je wel gezichten kan zien, je brillen niet bestaan, en het heeft coole rgb en de mogelijkheid om verstaanbaar te zijn bij een concert ofzo is er toch geen enkele reden het niet te doen? Het is dan gewoon een coole en handige gadget wat mij betreft...
#WeesGeenWhales
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:10:26 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714429
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:09 schreef diedrick het volgende:

[..]

Uit de kamerstukken van 10 maart:

Mevrouw Sazias (50PLUS):
En waarom kunnen bijvoorbeeld echtparen waarvan de vrouw 79 jaar is en man 82, niet meteen gezamenlijk ingeënt worden?

Minister De Jonge:
Dat kan wel. Als je dat vraagt, houdt de GGD daar rekening mee. Stel dat je saampjes naar de prikstraat wil en de een valt net wel en de ander net niet in het leeftijdscohort, dan wil de GGD daar best ruimte voor maken. Dat is mooi.
Ja en de GGD'en hebben weer andere instructies

Kortom: lekker kut geregeld en onduidelijk tot en met
pi_198714442
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Er wordt ook steeds meer gebruik van gemaakt en de kwaliteit is ook steeds hoger geworden van behandelingen

Dat kost gewoon geld

Het oude ziekenfonds met wachtlijsten en echt veel matigere zorg wil je echt niet terug.
Het kan enorm veel beter hoor, zeker ook door het niet als lean-bv'tjes aan te pakken, maar terug naar vroeger wil echt niemand als je echt goed kijkt hoe het toen was.
Met dikgedrukte ben ik het dan weer niet eens, deden ze in de zorg maar aan lean. Dat is gerelateerd aan mijn vakgebied en het is een hopeloze zaak in de zorg. Veel te veel tegengestelde belangen en ideologie.
pi_198714445
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja en nu ontwricht dat juist de gehele samenleving in Nederland

Meh
Nog maar afgezien van de enorme economische schade......
Ik denk dat dit wel eens definitief het einde van de winkelstraat kan zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 13:12:41 #187
5428 crew  miss_sly
pi_198714462
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Tuurlijk en mod zijn is ook maar vrijwillig hier. Als je echter aangeeft dat 'iets niet de bedoeling is hier' op basis van die mening heeft dat een andere lading en impact dan wanneer zwarten dat doen hier.
Ik vind dat wel een verschil en iig loopt dat vind ik door elkaar.

Stevige discussies met een basis zijn prima hier denk ik, forse kritiek op beleid ook, zeker gezien de impact van deze pandemie maar zéker over de rol die de overheid en beleid speelt hierin.
Dat wordt m.i. regelmatig weggezet als richting BNW gaand, wat ik nogal een stempel vind
Het ligt er maar net aan wat voor kritiek en hoe die wordt geuit.

Het is niet de bedoeling hier op de man te spelen en telkens op iemands post in te haken met allerlei onnodige op de persoon gerichte opmerkingen. Mijn opmerking was, zoals Fred al aanmerkte, niet duidelijk genoeg, omdat ik vergat erbij te vermelden dat je dus op opmerkingen zonder werkelijke inhoud, maar vooral gericht aan en op een persoon, kunt negeren. Dat was wat ik bedoelde. Daarmee was ik onduidelijk, niet onzuiver.

Stevige discussies blijven staan. Gebash van de overheid ook en kritiek op overheid en beleid ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198714467
twitter

Japie “Carnaval vier je in een kleine groep” van Dissel laat weer eens van zich horen...
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:13:32 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714475
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Met dikgedrukte ben ik het dan weer niet eens, deden ze in de zorg maar aan lean. Dat is gerelateerd aan mijn vakgebied en het is een hopeloze zaak in de zorg. Veel te veel tegengestelde belangen en ideologie.
Je wilt echt geen hardcore lean in de zorg hoor, ben ik van mening

Procesoptimalisatie op andere wijzen daar, graag _O_

Dat is dan weer mijn expertise
pi_198714491
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat vind ik een goede samenvatting, maar probeer mensen in de zorg hun werkzaamheden maar eens als proces te laten zien...
pi_198714497
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Japie “Carnaval vier je in een kleine groep” van Dissel laat weer eens van zich horen...
En wat vind je van zijn uitspraak?
pi_198714502
quote:
[ twitter ]
Hier kan ik alleen maar om lachen. _O-
pi_198714515
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hier kan ik alleen maar om lachen. _O-
Waarom?
pi_198714518
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Nu is Agile weer mijn ding ;)
Procesoptimalisatie kan prima onderdeel van Agile zijn als het waarde heeft voor de organisatie ;)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:16:42 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714523
quote:
[ twitter ]
Jaap heeft daar toch gewoon gelijk in? Hij verwoordt het alleen beroerd

OMT zou duidelijker moeten communiceren wat hun opdracht en kaders zijn. En welke rol ze spelen in het geheel aan besluitvorming.
Want daarom zijn ze slechts één partij met beperkte/gescopete view die informatie levert richting het kabinet
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:17:34 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198714529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat vind ik een goede samenvatting, maar probeer mensen in de zorg hun werkzaamheden maar eens als proces te laten zien...
Ik kom eruit, en ben dat met je eens ja. Dat is soms complexer dan de oplossing zelf _O- :D
pi_198714540
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En wat vind je van zijn uitspraak?
Lachwekkend.
zie email 27 oktober
pi_198714557
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Jaap heeft daar toch gewoon gelijk in? Hij verwoordt het alleen beroerd

OMT zou duidelijker moeten communiceren wat hun opdracht en kaders zijn. En welke rol ze spelen in het geheel aan besluitvorming.
Want daarom zijn ze slechts één partij met beperkte/gescopete view die informatie levert richting het kabinet
Jaap heeft een punt, maar het is ongeveer als een technisch analyst die roept: Economie moet je wiskundig/statistisch zien, als je voorspellingen dan elke keer goed kloppen prima, maar de voorspellingen van Jaap komen elke keer niet uit.......
pi_198714563
Dat (dubbel)interview waarin De Jonge die FvD uitspraak doet in het AD is wel een prima interview: https://www.ad.nl/binnenl(...)foute-boel~ab89d00d/

/edit oh jullie waren al een pagina verder :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198714577
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik kom eruit, en ben dat met je eens ja. Dat is soms complexer dan de oplossing zelf _O- :D
Precies. Ik heb het geprobeerd en ben afgehaakt. Er is een of andere mystiek omtrent de zorg die zegt dat het speciaal is en uniek en wat nog al niet meer. Bijna onmogelijk om daar doorheen te prikken, het is maatschappijbreed. Zorgmedewerkers worden met fluwelen handschoentjes behandeld en wee je gebeente als je een keer daar een opmerking over maakt. Dat is vooral nu met corona wel duidelijk geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')