Precies bezuinigingen komen vroeger of later altijd als een boomerang terug.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is met name dat de Corona gevallen ook de andere zorg ontwricht, maar zoals hier al gemeld, we betalen nu de prijs voor de bezuinigingen, typisch kortzichtig gedrag om te bezuinigen, je betaalt vroeg of laat de rekening dubbel en dwars.
Wat voor nut heeft dat dan? Wachten?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe dat zal gaan tot 1 juni, ik denk oprecht dat de komende 2 maanden alles heel snel gaat.
Aan de andere kant merk ik dat mijn vader nog geen afspraak wil maken omdat hij eerst wil wachten tot mijn moeder ook de uitnodiging heeft
Onzin. Er wordt al decennia alleen maar meer uitgegeven aan zorg. En dat stijgt elk jaar weer harder.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Krijg je van jarenlange besparingen op de zorg.
Ja en nu ontwricht dat juist de gehele samenleving in Nederlandquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is met name dat de Corona gevallen ook de andere zorg ontwricht, maar zoals hier al gemeld, we betalen nu de prijs voor de bezuinigingen, typisch kortzichtig gedrag om te bezuinigen, je betaalt vroeg of laat de rekening dubbel en dwars.
Uit de kamerstukken van 10 maart:quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelul, kan niet, althans nu nog niet....
Eén keer rijden scheelt benzine.quote:
Er wordt ook steeds meer gebruik van gemaakt en de kwaliteit is ook steeds hoger geworden van behandelingenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt al decennia alleen maar meer uitgegeven aan zorg. En dat stijgt elk jaar weer harder.
Nou ja, nodig of niet, als je wel gezichten kan zien, je brillen niet bestaan, en het heeft coole rgb en de mogelijkheid om verstaanbaar te zijn bij een concert ofzo is er toch geen enkele reden het niet te doen? Het is dan gewoon een coole en handige gadget wat mij betreft...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Haha ja ik zit ook al een tijdje op het Razer mondkapje te azen. Jammer dat ie pas uitkomt tegen de tijd dat het niet echt meer nodig is.
Ja en de GGD'en hebben weer andere instructiesquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:09 schreef diedrick het volgende:
[..]
Uit de kamerstukken van 10 maart:
Mevrouw Sazias (50PLUS):
En waarom kunnen bijvoorbeeld echtparen waarvan de vrouw 79 jaar is en man 82, niet meteen gezamenlijk ingeënt worden?
Minister De Jonge:
Dat kan wel. Als je dat vraagt, houdt de GGD daar rekening mee. Stel dat je saampjes naar de prikstraat wil en de een valt net wel en de ander net niet in het leeftijdscohort, dan wil de GGD daar best ruimte voor maken. Dat is mooi.
Met dikgedrukte ben ik het dan weer niet eens, deden ze in de zorg maar aan lean. Dat is gerelateerd aan mijn vakgebied en het is een hopeloze zaak in de zorg. Veel te veel tegengestelde belangen en ideologie.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt ook steeds meer gebruik van gemaakt en de kwaliteit is ook steeds hoger geworden van behandelingen
Dat kost gewoon geld
Het oude ziekenfonds met wachtlijsten en echt veel matigere zorg wil je echt niet terug.
Het kan enorm veel beter hoor, zeker ook door het niet als lean-bv'tjes aan te pakken, maar terug naar vroeger wil echt niemand als je echt goed kijkt hoe het toen was.
Nog maar afgezien van de enorme economische schade......quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja en nu ontwricht dat juist de gehele samenleving in Nederland
Meh
Het ligt er maar net aan wat voor kritiek en hoe die wordt geuit.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Tuurlijk en mod zijn is ook maar vrijwillig hier. Als je echter aangeeft dat 'iets niet de bedoeling is hier' op basis van die mening heeft dat een andere lading en impact dan wanneer zwarten dat doen hier.
Ik vind dat wel een verschil en iig loopt dat vind ik door elkaar.
Stevige discussies met een basis zijn prima hier denk ik, forse kritiek op beleid ook, zeker gezien de impact van deze pandemie maar zéker over de rol die de overheid en beleid speelt hierin.
Dat wordt m.i. regelmatig weggezet als richting BNW gaand, wat ik nogal een stempel vind
Je wilt echt geen hardcore lean in de zorg hoor, ben ik van meningquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met dikgedrukte ben ik het dan weer niet eens, deden ze in de zorg maar aan lean. Dat is gerelateerd aan mijn vakgebied en het is een hopeloze zaak in de zorg. Veel te veel tegengestelde belangen en ideologie.
Dat vind ik een goede samenvatting, maar probeer mensen in de zorg hun werkzaamheden maar eens als proces te laten zien...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Je wilt echt geen hardcore lean in de zorg hoor, ben ik van mening
Procesoptimalisatie op andere wijzen daar, graag![]()
Dat is dan weer mijn expertise
En wat vind je van zijn uitspraak?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Japie “Carnaval vier je in een kleine groep” van Dissel laat weer eens van zich horen...
Hier kan ik alleen maar om lachen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Japie “Carnaval vier je in een kleine groep” van Dissel laat weer eens van zich horen...
Waarom?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier kan ik alleen maar om lachen.
Nu is Agile weer mijn dingquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Je wilt echt geen hardcore lean in de zorg hoor, ben ik van mening
Procesoptimalisatie op andere wijzen daar, graag![]()
Dat is dan weer mijn expertise
Jaap heeft daar toch gewoon gelijk in? Hij verwoordt het alleen beroerdquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik kom eruit, en ben dat met je eens ja. Dat is soms complexer dan de oplossing zelfquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind ik een goede samenvatting, maar probeer mensen in de zorg hun werkzaamheden maar eens als proces te laten zien...
Lachwekkend.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En wat vind je van zijn uitspraak?
Jaap heeft een punt, maar het is ongeveer als een technisch analyst die roept: Economie moet je wiskundig/statistisch zien, als je voorspellingen dan elke keer goed kloppen prima, maar de voorspellingen van Jaap komen elke keer niet uit.......quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Jaap heeft daar toch gewoon gelijk in? Hij verwoordt het alleen beroerd
OMT zou duidelijker moeten communiceren wat hun opdracht en kaders zijn. En welke rol ze spelen in het geheel aan besluitvorming.
Want daarom zijn ze slechts één partij met beperkte/gescopete view die informatie levert richting het kabinet
Precies. Ik heb het geprobeerd en ben afgehaakt. Er is een of andere mystiek omtrent de zorg die zegt dat het speciaal is en uniek en wat nog al niet meer. Bijna onmogelijk om daar doorheen te prikken, het is maatschappijbreed. Zorgmedewerkers worden met fluwelen handschoentjes behandeld en wee je gebeente als je een keer daar een opmerking over maakt. Dat is vooral nu met corona wel duidelijk geworden.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kom eruit, en ben dat met je eens ja. Dat is soms complexer dan de oplossing zelf![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |