Na de test kan je wellicht alsnog Corona hebben opgelopen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mondkapjes, zal op papier wel geadviseerd worden. Ik weet niet wat precies de regels zijn. Hotelmedewerkers dragen een mondkap, gasten sommige wel andere niet, wordt niks over gezegd. Verder misschien 0,1%, op het vliegveld de helft van de medewerkers niet eens. De meeste hebben niet eens geld voor die onzin.
Maar als je als toerist aankomt moet je eerst die PCR test hebben om te boarden, dan wordt het nog eens gecheckt bij de douane dan nog bij aankomst langs een temp. lopen. Kans dat een besmette buitenlander binnenloopt is zo al uiterst minimaal.
Eigenlijk wel lachwekkend dat elke keer dan nog social distancingen omgeroepen wordt in het vliegtuig en iedereen een mondkap op heeft, terwijl iedereen die test heeft gedaan.
Ja, alles kan. Overdrijven met regelzucht is ook een vak.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Na de test kan je wellicht alsnog Corona hebben opgelopen.
Ik vloog enige tijd geleden terug naar Nederland met een halfleeg vliegtuig, maar met om mij heen een hele groep baldadige vakantiegangers. Wel een stuk of 20 in één tourgroep. Kwamen allemaal keurig met mondkapjes naar binnen en zodra we de lucht in waren ging hij onder de kin. Werd nog wel een paar keer omgeroepen dat het toch echt de bedoeling was om hem goed te dragen maar dat werd verder genegeerd.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mondkapjes, zal op papier wel geadviseerd worden. Ik weet niet wat precies de regels zijn. Hotelmedewerkers dragen een mondkap, gasten sommige wel andere niet, wordt niks over gezegd. Verder misschien 0,1%, op het vliegveld de helft van de medewerkers niet eens. De meeste hebben niet eens geld voor die onzin.
Maar als je als toerist aankomt moet je eerst die PCR test hebben om te boarden, dan wordt het nog eens gecheckt bij de douane dan nog bij aankomst langs een temp. lopen. Kans dat een besmette buitenlander binnenloopt is zo al uiterst minimaal.
Eigenlijk wel lachwekkend dat elke keer dan nog social distancingen omgeroepen wordt in het vliegtuig en iedereen een mondkap op heeft, terwijl iedereen die test heeft gedaan.
Ja vorig jaar precies hetzelfde. Tijdens een cursus waar we tijdens de cursus onderling afstand moest houden en degene die de cursus gaven ook op toezagen. Toen ik bij de cursus aankwam moest ik zelfs een mondkapje op (was in november net voor de mondkapjesplicht) en kregen we rubberen handschoentjesquote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vloog enige tijd geleden terug naar Nederland met een halfleeg vliegtuig, maar met om mij heen een hele groep baldadige vakantiegangers. Wel een stuk of 20 in één tourgroep. Kwamen allemaal keurig met mondkapjes naar binnen en zodra we de lucht in waren ging hij onder de kin. Werd nog wel een paar keer omgeroepen dat het toch echt de bedoeling was om hem goed te dragen maar dat werd verder genegeerd.
Heb er verder geen oordeel over, ik snap die verplichting ook wel enigszins, al was het maar voor het gevoel van veiligheid van anderen. Maar het was wel grappig om te zien. Als iedereen besluit er schijt aan te hebben, dan kun je er als 'gezag' verder weinig aan doen.
Ja dat was vandaag ook zo, op Frankfurt de helft van die stoeltjes afgeplakt, mensen op de grond zitten. Elke keer omroepen: ja voor u veiligheid kunt u ook verderop wachten.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:57 schreef potjecreme het volgende:
Net toen de Britse variant kwam ging ik op en neer naar Londen. Een volle 737. Op Schiphol afstand houden en in de kist schouder aan schouder.
Allemaal getest vantevoren.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 22:25 schreef ZarB het volgende:
Bij Beau zie ik net beelden voorbij komen van Marijn Krabbe met de winnaar van the voice of holland en nog wat mensen in een limousine. Lekker hutje mutje aan de champie. Ook tijdens het programma zelf. Knus met Geraldine in de green room. Wat.een.bullshit. alsof dit zo belangrijk is dat hier echt een ontheffing voor moet gelden. Walgelijk
Als ik een bijeenkomst organiseer voor 20 man in een openbarw ruimte, met alcohol na 22.00 en we testen ons, dan is er dus geen probleem?quote:
Prima!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 22:25 schreef ZarB het volgende:
Bij Beau zie ik net beelden voorbij komen van Marijn Krabbe met de winnaar van the voice of holland en nog wat mensen in een limousine. Lekker hutje mutje aan de champie. Ook tijdens het programma zelf. Knus met Geraldine in de green room. Wat.een.bullshit. alsof dit zo belangrijk is dat hier echt een ontheffing voor moet gelden. Walgelijk
Hoelang van te voren? En geld dat over een tijdje ook als we met een test kunnen uiteten/naar de kroeg?quote:
Bel Martijn Krabbe even op anders.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 22:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoelang van te voren? En geld dat over een tijdje ook als we met een test kunnen uiteten/naar de kroeg?
Jij zegt dat ze allemaal getest van te voren, daarnaast is het volgens mij niet perse nodig dat voor elk programma iedereen van tevoren getest moet worden.quote:
Vraag gesteld zonder eerst te Googelen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:03 schreef Celestien het volgende:
[..]
[off topic]
Wat heb je nu weer gedaan op en ban op Tweakers te krijgen?
[/off topic]
Als we daar nog eens bans voor konden geven hier...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 00:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vraag gesteld zonder eerst te Googelen.
We hadden juist 2x zoveel moeten betalen als we daarmee sneller het vaccin kregenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Verdiep je maar eens in ons zorgsysteem dan is dit niet eens het ergste. De farma-maffia waar ze de hoofdprijs willen vragen terwijl er een pandemie is. Zij zijn de slechteriken.
Goed dat wij ons niet lieten chanteren.
Niks mis mee, hoeveel liggen ervan in het ziekenhuis of op de IC? Met dat aantal besmettingen heb je binnen no-time groepsimmuniteit.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 02:35 schreef Za het volgende:
Curacao heeft heden 409 besmettingen per dag, met een bevolking van 159.000.
In de kist? Dodenvlucht?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:57 schreef potjecreme het volgende:
Net toen de Britse variant kwam ging ik op en neer naar Londen. Een volle 737. Op Schiphol afstand houden en in de kist schouder aan schouder.
Met dat aantal besmettingen neemt ook de kans op mutaties toe.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 05:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niks mis mee, hoeveel liggen ervan in het ziekenhuis of op de IC? Met dat aantal besmettingen heb je binnen no-time groepsimmuniteit.
En die zijn vrijwel altijd gunstigquote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:37 schreef Montov het volgende:
[..]
Met dat aantal besmettingen neemt ook de kans op mutaties toe.
Ik denk dat niet alleen de viruswappies, zoals de minister het noemt, een probleem vormen. Ik denk dat het probleem is dat wij met twee extremistische kampen zetten. Forum is doorgeslagen met zijn alles kan weer open. Anderzijds heb je de regeringspartijen die zijn doorgeslagen in hun houding niks kan. Dat zie je bijvoorbeeld bij terrassen waarbij de kans dat een heropening grote gevolgen zal hebben klein is.quote:De Jonge: zorgen om 'wappiegeluid' in Tweede Kamer
Hugo de Jonge vindt het gevaarlijk dat er een partij in de Tweede Kamer zit die het coronavirus niet serieus neemt. Dat zegt de demissionair minister van Volksgezondheid in een interview met het AD. De Jonge doelt op Forum voor Democratie, volgens hem "een partij die de ernst van het virus bagatelliseert".
"Dat je zo'n viruswappie op Twitter tegenkomt is tot daaraantoe, maar nu hoor je die geluiden ook in de Tweede Kamer en daar maak ik me echt zorgen over", aldus De Jonge over de partij die tijdens de verkiezingen groeide van twee naar acht zetels.
De Jonge vreest dat er een flinke groep vatbaar is voor het gedachtegoed van de partij van voorman Thierry Baudet, vanwege "coronamoeheid". Baudet zaait regelmatig twijfel over de werking van vaccins en de ernst van de bijwerkingen en dat zou er volgens De Jonge toe kunnen leiden dat niet genoeg mensen zich laten vaccineren. Vaccinatie is "de enige echte weg uit deze crisis", zegt De Jonge. Met complotdenkers in gesprek gaan heeft volgens De Jonge niet veel zin, maar wel met mensen die twijfelen: "Die wil je er wel graag bij houden."
In debatten in de Tweede Kamer is De Jonge al regelmatig in aanvaring gekomen met Forum-Kamerlid Wybren van Haga. Zo betichtte De Jonge Van Haga van het verspreiden van nepnieuws over vaccins.
Was ook gelijk wat ik dacht. Fvd zit per definitie fout en is gevaarlijk. Maar waarom zou dat andersom niet zo zijn? Het huidige beleid levert tot nu toe ook niet veel goeds op. Mensen worden in de supermarkt in elkaar gemept vanwege een ontbrekend mondkapje en het wordt nog goedgekeurd ook. Dat soort idioterie is niet gevaarlijk? Crises binnen de ggz, crises bij de ondernemingen? Zo lang je roept dat je levens redt is het goed?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:57 schreef maan_man het volgende:
Van de NOS live-blog:
[..]
Ik denk dat niet alleen de viruswappies, zoals de minister het noemt, een probleem vormen. Ik denk dat het probleem is dat wij met twee extremistische kampen zetten. Forum is doorgeslagen met zijn alles kan weer open. Anderzijds heb je de regeringspartijen die zijn doorgeslagen in hun houding niks kan. Dat zie je bijvoorbeeld bij terrassen waarbij de kans dat een heropening grote gevolgen zal hebben klein is.
Ze moeten gewoon allebei een beetje normaal gaan doen.
Kleine kans dat het muteert naar iets dat ernstiger is, of nog erger vaccin-resistent. Maar hoe meer besmettingen hoe minder klein die kans wordt. Zomaar een hoop besmettingen accepteren is ook de kans op een ernstige mutatie accepteren...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En die zijn vrijwel altijd gunstig
Als je naar buiten gaat loop je ook kans om door een bliksemschicht geraakt te worden.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kleine kans dat het muteert naar iets dat ernstiger is, of nog erger vaccin-resistent. Maar hoe meer besmettingen hoe minder klein die kans wordt. Zomaar een hoop besmettingen accepteren is ook de kans op een ernstige mutatie accepteren...
Als één iemand door door een bliksemschicht geraakt wordt stopt het daar. Als het virus zich bij één iemand muteert naar een vaccin-resistente variant, en dat gaat zich verspreiden dan zijn we echter allemaal weer terug bij af.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je naar buiten gaat loop je ook kans om door een bliksemschicht geraakt te worden.
Je mist het punt een beetje. Niemand stapt de straat niet op omdat hij bang is om door bliksem geraakt te worden. Er zijn belangrijkere dingen dan dat.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als één iemand door door een bliksemschicht geraakt wordt stopt het daar. Als het virus zich bij een iemand muteert naar een vaccin-resistente variant, en dat gaat zich verspreiden dan zijn we allemaal weer terug bij af.
Dat lijkt me wel één van de allerlaatste zorgen. Mocht dit zo ontzettend waarschijnlijk zijn dan was dit al lang gebeurd. Het virus woedt al een dik jaar over deze aardbol en er is nog niet eentje resistent gebleken. Wanneer we dan in 'wat-als'-en gaan vervallen dan is natuurlijk het einde zoek.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kleine kans dat het muteert naar iets dat ernstiger is, of nog erger vaccin-resistent. Maar hoe meer besmettingen hoe minder klein die kans wordt. Zomaar een hoop besmettingen accepteren is ook de kans op een ernstige mutatie accepteren...
Hoezo?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel één van de allerlaatste zorgen. Mocht dit zo ontzettend waarschijnlijk zijn dan was dit al lang gebeurd.
Dit verhaal kun je voor elk willekeurig virus optekenen, waar we ons ook nooit druk om maken. Ik ontken in het geheel niet dat die kans er niet is. Alleen ik vind het niet relevant genoeg om ons er druk over te maken. Vaccinatie is er in de eerste plaats gewoon om mensen te beschermen en groepsimmuniteit op te bouwen, en niet om die ene exotische mutant tegen te houden. En als zoiets er echt aan zit te komen, dan gaat het hoe dan ook gebeuren, hetzij hier, hetzij elders, hetzij onder dieren, etc.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoezo?Stel je voor de kans is 1 op miljard. Als je dan 300 miljoen besmettingen gehad hebt, is de kans statisch gezien groot dat het nog niet plaats gevonden heb. Als je oplopend aantal besmettingen accepteert, wordt die kans van zelf groter.
Zie het als een dobbelsteen met honderden miljoenen kanten. De kans dat je met die dobbelsteen net die ene kant gooit is nihil. Maar hoe vaker je die dobbelsteen mag gooien hoe minder klein de kans wordt.
Sputnik ligt gewoon ter beoordeling bij de EMA.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:56 schreef Heremeteit het volgende:
Zou dit te vertrouwen zijn? https://meine-impfreise.com/.
Het is aan de prijs, maar mogelijk de investering waard. Sputnik V lijkt wereldwijd erg veel te worden gebruikt. De eerste vaccin politiek lijkt op te komen: "wij accepteren jullie vaccin niet". Voor iemand die regelmatig wat exotischer oorden aandoet dan Frankrijk is het handig om een zo breed mogelijk geaccepteerd vaccin te hebben.
Daarnaast is onduidelijk wanneer gezonde volwassenen gevaccineerd gaan worden in de EU. Met het huidige tempo zijn ze niet klaar voor het einde van het jaar. Het zou zonde zijn om alle opgespaarde vakantiedagen wederom thuis te gaan uitzitten, en dan op een later tijdstip onbetaald verlof moeten nemen om te kunnen reizen. Dat is nog een stuk duurder dan die 2000 euro.
Dat is het inderdaad. De vaccins zijn er en zijn zeer effectief, dus moeten doemdenkers iets anders verzinnen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Is dat de nieuwe argumentatie nu (oa door vaccinatie) de besmettingcijfers niet langer goed gekoppeld kunnen worden aan het aantal ziekenhuisopnames, en (dus) doden en belasting zorg, en an sich dus steeds minder een indicatie zijn voor een direct risico daarin? "ja maar kans op mutaties"? En wat wil men daar concreet mee doen dan, want dit virus gaat ook met een land vol gevaccineerden sowieso niet verdwijnen en zal zich ook in de loop der tijd aanpassen?
En hoeveel invloed heeft een paar honderd extra besmettingen hier en daar op die kans?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoezo?Stel je voor de kans is 1 op miljard. Als je dan 300 miljoen besmettingen gehad hebt, is de kans statisch gezien groot dat het nog niet plaats gevonden heb. Als je oplopend aantal besmettingen accepteert, wordt die kans van zelf groter.
Zie het als een dobbelsteen met honderden miljoenen kanten. De kans dat je met die dobbelsteen net die ene kant gooit is nihil. Maar hoe vaker je die dobbelsteen mag gooien hoe minder klein de kans wordt.
Ouderen zijn volgens een onlangs verricht onderzoek voorstander van de maatregelen, maar leven ze verhoudingsgewijs maar slecht na. Jongeren houden zich beter aan de maatregelen, maar zijn er over het algemeen eerder tegen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Op zich kwam het volgens mij vrij duidelijk uit dat onderzoek dat ouderen juist relatief veel reisbewegingen hebben toch?
Dus dat vooral andere mensen zich maar aan maatregelen moeten houden is onder ouderen genoeg draagvlak voor te vinden. Merkwaardig.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ouderen zijn volgens een onlangs verricht onderzoek voorstander van de maatregelen, maar leven ze verhoudingsgewijs maar slecht na. Jongeren houden zich beter aan de maatregelen, maar zijn er over het algemeen eerder tegen.
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:16 schreef DonDruiper het volgende:
Wanneer was het punt dat het kabinet is gaan besluiten om een zero covid beleid te gaan voeren?
Het lijkt me niet dat het kabinet die strategie volgt. Gelukkig maar. Er is genoeg kritiek te bedenken op het beleid zonder te vervallen in zulke hyperbolen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:16 schreef DonDruiper het volgende:
Wanneer was het punt dat het kabinet is gaan besluiten om een zero covid beleid te gaan voeren?
Voor de happy few is het leven al die tijd gewoon doorgegaan alsof er geen pandemie heerst, regels zijn er alleen voor belastingslaafjes als jou en mij. Met de mediageile viroligenkliek is het aantal BN-ers, dat avond na avond in talkshows verschijnt om het plebs te informeren hoe men moet leven en welke mening men moet hebben, exponentieel gegroeid.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 22:25 schreef ZarB het volgende:
Huh? Jij denkt dat iedereen gewoon lachend de straat op gaat tijdens een onweersbuiquote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje. Niemand stapt de straat niet op omdat hij bang is om door bliksem geraakt te worden. Er zijn belangrijkere dingen dan dat.
Invidia is evenredig meegegroeid.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor de happy few is het leven al die tijd gewoon doorgegaan alsof er geen pandemie heerst, regels zijn er alleen voor belastingslaafjes als jou en mij. Met de mediageile viroligenkliek is het aantal BN-ers, dat avond na avond in talkshows verschijnt om het plebs te informeren hoe men moet leven en welke mening men moet hebben, exponentieel gegroeid.
Waarschijnlijk sinds ze met die neurotische zerocovid huismoedertjes van het red team om tafel zijn gaan zitten.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:16 schreef DonDruiper het volgende:
Bron van beide stellingen?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 08:06 schreef ZarB het volgende:
[..]
Mensen worden in de supermarkt in elkaar gemept vanwege een ontbrekend mondkapje en het wordt nog goedgekeurd ook.
Er is geen zero covid beleid. Met om en nabij 2.200 mensen in het ziekenhuis gaat het gewoon nog niet goed genoeg om van alles los te laten.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:16 schreef DonDruiper het volgende:
Verwachting is een half miljoen doden aan t einde.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen zero covid beleid. Met om en nabij 2.200 mensen in het ziekenhuis gaat het gewoon nog niet goed genoeg om van alles los te laten.
Net op het nieuws: Brazilie heeft meer dan 300.000 doden door corona. Dat is als je geen ovid-beleid voert.
Ik denk niet dat je moet vergeten dat we best goed aan de maatregelen houden, nog steeds houden mensen zich redelijk goed aan de bezoekregelingen, en houden we geen massale feesten binnen, daarnaast is het percentage thuiswerkers nog steeds relatief hoog als je dat met andere landen vergelijkt.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen zero covid beleid. Met om en nabij 2.200 mensen in het ziekenhuis gaat het gewoon nog niet goed genoeg om van alles los te laten.
Net op het nieuws: Brazilie heeft meer dan 300.000 doden door corona. Dat is als je geen ovid-beleid voert.
Zijn die er?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Tijdens mijn niet-vrijwillige dagje Fok-vrij las ik van de week dit draadje. Weet dus niet of het hier al gepost is, maar voor wie nog gelooft in het sprookje dat in landen als Zweden 'alles gewoon mag': dat is niet zo.
Hugo die kritiek wegzet als wappies, ja, het is echt een doorzichtige tactiek.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:57 schreef maan_man het volgende:
Van de NOS live-blog:
[..]
Ik denk dat niet alleen de viruswappies, zoals de minister het noemt, een probleem vormen. Ik denk dat het probleem is dat wij met twee extremistische kampen zetten. Forum is doorgeslagen met zijn alles kan weer open. Anderzijds heb je de regeringspartijen die zijn doorgeslagen in hun houding niks kan. Dat zie je bijvoorbeeld bij terrassen waarbij de kans dat een heropening grote gevolgen zal hebben klein is.
Ze moeten gewoon allebei een beetje normaal gaan doen.
In Brazilië?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Verwachting is een half miljoen doden aan t einde.
Hoe deden we t tijdens de Spaanse griep eigenlijk?
Ging men gewoon door met leven of werd toen ook alles on hold gezet?
Ja.quote:
op dat (vaccinatie) punt heeft hij wel gelijkquote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hugo die kritiek wegzet als wappies, ja, het is echt een doorzichtige tactiek.
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Tijdens mijn niet-vrijwillige dagje Fok-vrij las ik van de week dit draadje. Weet dus niet of het hier al gepost is, maar voor wie nog gelooft in het sprookje dat in landen als Zweden 'alles gewoon mag': dat is niet zo. Vooral het stukje over demonstreren is wel interessant gezien de discussie hier de laatste tijd.
[ twitter ]
https://isgeschiedenis.nl(...)ens-de-spaanse-griepquote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Gedeeltelijk on hold, wel adviezen en maatregelen maar ziekte en sterfte was toen wel nog veel meer geaccepteerdquote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is ook echt een sprookje dat alles gewoon mag in Zweden. Ze hebben daar ook al lang best wat maatregelen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Tijdens mijn niet-vrijwillige dagje Fok-vrij las ik van de week dit draadje. Weet dus niet of het hier al gepost is, maar voor wie nog gelooft in het sprookje dat in landen als Zweden 'alles gewoon mag': dat is niet zo. Vooral het stukje over demonstreren is wel interessant gezien de discussie hier de laatste tijd.
[ twitter ]
Landen en termen tegen elkaar vergelijken is volstrekt zinloos, daarnaast werken lockdowns niet in het midden van een pandemie tenzij iedereen echt voor lange tijd geisoleerd zit.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:57 schreef Nia het volgende:
Ook vandaag nog steeds geen afname in besmettingen in Italië, Frankrijk en België. Hoe kan dat nou? Lockdowns werken toch zo goed?
Dat vergeet ik niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je moet vergeten dat we best goed aan de maatregelen houden, nog steeds houden mensen zich redelijk goed aan de bezoekregelingen, en houden we geen massale feesten binnen, daarnaast is het percentage thuiswerkers nog steeds relatief hoog als je dat met andere landen vergelijkt.
Omdat je het had over Covid-19 beleid en maatregelen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vergeet ik niet.
Ik vraag me wel af waarom je denkt dat dit een reactie is op mijn post?
maar de doden worden er niet levend vanquote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:
Het probleem met een land als Brazilie is dat je daar vaak ziet is dat mensen met geld hun zorg kunnen kopen, kortom je zult dan zien dat mensen met geld veel sneller in het ziekenhuis zullen komen dan mensen zonder geld, kortom als je je medische indicatie misbruikt, dan gaat dat versterkent werken.
Pas tijdens de tweede golf waar mensen een langzame bloederige verstikkende dood stierven, trof men maatregelen. Sportevenementen gingen overigens gewoon door. Scholen zijn niet dicht geweest.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://isgeschiedenis.nl(...)ens-de-spaanse-griep
https://www.medicijnen.nl(...)anse-griep-en-corona
Men ging niet gewoon door, er waren allerlei maatregelen.
Nooit in geloofd. Ik ben er vorig jaar geweest tijdens corona en zag weinig verschil met NL qua maatregelen, behalve dan dat je daar niet het gevoel krijgt als een kleuter te worden behandeld.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
Nee, overigens spreek ik al een tijdje een Braziliaanse vriend, en volgens hem is de situatie nog erger dan de cijfers doen vermoeden.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar de doden worden er niet levend van
de wereld was ook nog wel wat kleiner toenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Pas tijdens de tweede golf waar mensen een langzame bloederige verstikkende dood stierven, trof men maatregelen. Sportevenementen gingen overigens gewoon door. Scholen zijn niet dicht geweest.
Wojo, bizar.Vrij spartaans.
De Nederlandse coronawet ziet er vrijwel exact hetzelfde uit, daar wordt gesproken over een dagklok bijvoorbeeld. De twitterverslaafde die gelinkt werd leest het al vanaf het begin verkeerd, hij gaat er van uit dat alle huidige maatregelen sowieso tot september gelden in de huidige vorm, terwijl er in de tekst heel duidelijk staat dat dat niet het geval is.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Nooit in geloofd. Ik ben er vorig jaar geweest tijdens corona en zag weinig verschil met NL qua maatregelen, behalve dan dat je daar niet het gevoel krijgt als een kleuter te worden behandeld.
Als je dit draadje zo leest word je niet zo blij van de situatie daar. Ik vermoed dat je evenmin blij zal worden van de letterlijke teksten uit de Nederlandse coronawet, maar goed. Geen idee eigenlijk hoever geest en letter der wet uit elkaar staan in Zweden.
Ja, als antwoord op iemand die vroeg wanneer het beleid hier is veranderd in een zero covid beleid. Ik zie niet helemaal wat jouw reactie nou precies wil zeggen. Ik zeg helemaal niets over de compliance mbt de maatregelen in NL.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je het had over Covid-19 beleid en maatregelen.
ja dat klopt wel, berichten die ik daar vandaan hoor zijn ook in die trantquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, overigens spreek ik al een tijdje een Braziliaanse vriend, en volgens hem is de situatie nog erger dan de cijfers doen vermoeden.
Scholen zijn wel gesloten, volgens mij, staat in de eerste link.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Pas tijdens de tweede golf waar mensen een langzame bloederige verstikkende dood stierven, trof men maatregelen. Sportevenementen gingen overigens gewoon door. Scholen zijn niet dicht geweest.
Wojo, bizar.Vrij spartaans.
Nee hoor, dat gaat hij niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De Nederlandse coronawet ziet er vrijwel exact hetzelfde uit, daar wordt gesproken over een dagklok bijvoorbeeld. De twitterverslaafde die gelinkt werd leest het al vanaf het begin verkeerd, hij gaat er van uit dat alle huidige maatregelen sowieso tot september gelden in de huidige vorm, terwijl er in de tekst heel duidelijk staat dat dat niet het geval is.
quote:
Hij zegt het letterlijk, heb je die tweets zelf wel gelezen?quote:Nou, het #Zweedse recht op demonstraties. Opgeschort tot september. Dat u het weet.
Ja, is ook.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
de wereld was ook nog wel wat kleiner toen
Niet eens de verplichting, maar dat iedereen ook meedoet zonder af te vragen of het zin heeft. Mondkapje op een leeg perron, mondkapje alleen in de auto.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Voor covid-19 zijn intrede deed keek ik met verbazing naar hordes - voornamelijk - Aziaten die in grote getale over de Zaanse Schans hobbelden, getooid met een mondkapje. Ik dacht: 'is dat nu écht nodig?' Nooit gedacht dat wij er eens toe verplicht zouden worden.
Yes gelezen. En nu?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Hij zegt het letterlijk, heb je die tweets zelf wel gelezen?
Het is ook een bekent fenomeen dat mensen zich beter aan de regels houden als het een goed onderbouwt advies is in plaats van een verbod, een ander fenomeen wat wellicht meespeelt is dat mensen beter neigen zelf actief na te denken als je niet alles voor kauwt.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:11 schreef MoreDakka het volgende:
In plaats van een link naar twitter naar een of andere random idioot die dingen verkeerd leest kun je ook gewoon zelf het artikel plaatsen: https://www.thelocal.se/2(...)wedens-pandemic-law/
Kunnen mensen het zelf lezen en hun mening vormen zonder door een 'Revit guru' paternalistisch toegesproken te worden.
Die Martijn van Riet is een Zero-Covid fetishist niet al te veel opletten.quote:
Veel dingen zijn hier toch ook dringende adviezen?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is ook een bekent fenomeen dat mensen zich beter aan de regels houden als het een goed onderbouwt advies is in plaats van een verbod, een ander fenomeen wat wellicht meespeelt is dat mensen beter neigen zelf actief na te denken als je niet alles voor kauwt.
Aldus degene die denkt dat mensen als het onweert lachend naar buiten gaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:11 schreef MoreDakka het volgende:
In plaats van een link naar twitter naar een of andere random idioot die dingen verkeerd leest kun je ook gewoon zelf het artikel plaatsen: https://www.thelocal.se/2(...)wedens-pandemic-law/
Kunnen mensen het zelf lezen en hun mening vormen zonder door een 'Revit guru' paternalistisch toegesproken te worden.
En veel dingen ook niet. Heb je een punt?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel dingen zijn hier toch ook dringende adviezen?
Ten eerste: dus?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die Martijn van Riet is een Zero-Covid fetishist niet al te veel opletten.
Had ik netjes gedaanquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is wellicht handig om dat in het vervolg te doen voordat je het hier post.
Sportscholen dicht, winkels vrijwel dicht, BSO's dicht, 's avonds op straat komen of zonder mondkapje in binnenruimtes lopen o.a. zijn geen adviezenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze worden alleen verkeerd geinterpreteerd en geadviseert, neem nu afgelopen week Rutte op een vraag in de tweede kamer of hij beleid gaat maken voor het Paasweekeinde dat het weer massaal druk word op de stranden/bossen. Daarop komt zijn advies er opneer: BLIJF THUIS.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |