abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198705506
Nu ik weer vaker naar klanten en kantoor ga moet ik constant weer lachen om mensen alleen in de auto met een mondkapje op, en met 5 man op een leeg perron 10 meter uit elkaar ook met mondkapje _O-
pi_198705524
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:42 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Pleur eens ff gauw op met dit soort onzin :')

Man man man
Mijn hemel

Waarom nu opeens al die ''oplossingen'' en ''onderzoeken'' terwijl we juist nu bijna klaar zijn om weer terug te gaan naar het oude normaal. Focus gewoon op het vaccineren van de kwetsbaren; kijk wat dat met de ziekenhuizen doet en laat dingen dan gewoon steeds meer los. Niet nog meer maatregelen of proefjes a.u.b.

En dan vinden ze het gek dat er mensen zijn die in complotten beginnen te denken :|W
pi_198705528
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Hier is het wel zo, vrij veel ouderen hier. Maar ik zie dat je gelijk hebt.
Wat een fucking dwazen joh die ANBO

En dit ook echt _O- _O- _O- _O- _O-
[..]

Uhm, ja, dat was dus nu juist wél de bedoeling op zich :D
Het is inderdaad lachwekkend. Maar ook triest, want de ANBO is zeer machtig in Den Haag.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:28:50 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198705529
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:25 schreef galantis het volgende:

[..]

Vandaag werd ik in de auto-stofzuig-ruimte na de wasstraat gewezen op de coronaregels aldaar: oa max 5 minuten stofzuigen, een mondkapje op, en maar één persoon mag uit de auto. Een nieuw dieptepunt. Geen hond ook die zich daar iets van aantrok. Sowieso moet je al je stinkende best doen om überhaupt daar bij iemand in de buurt te komen.
De enige manier waarop deze wasstraat wérkelijk nog een bijdrage had kunnen leveren is door hun eigen werknemers niet met z'n 3en in hun kantoortje op een kluitje met elkaar te laten discussiëren.
Heeft ook allemaal weinig met virusbestrijding te maken, maar zo'n bedrijf wil natuurlijk even aan de buitenwereld tonen hoe goed ze alles wel niet onder controle hebben. Of denken te hebben.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:31:16 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198705594
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:27 schreef Celestien het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat we moeten waken dat we niet alle ouderen over één kam gaan scheren. 'k Weet & snap dat er naar ze gekeken wordt als de grote oorzaak waarom de rest van de bevolking aan strenge maatregelen is gebonden, maar zij kunnen er verder niets aan doen dat ze ouder en kwetsbaarder zijn, hè. Vind het dan ook vaak vervelend te lezen dat er zo denigrerend gepost wordt over 'die boomers'.
Op zich kwam het volgens mij vrij duidelijk uit dat onderzoek dat ouderen juist relatief veel reisbewegingen hebben toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198705647
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:27 schreef MoreDakka het volgende:
Nu ik weer vaker naar klanten en kantoor ga moet ik constant weer lachen om mensen alleen in de auto met een mondkapje op, en met 5 man op een leeg perron 10 meter uit elkaar ook met mondkapje _O-
Ik moet eigenlijk sowieso lachen om mensen met een mondkap. Ik heb m zelf steeds vaker om mijn kin hangen.
Ik sta mezelf in de supermarkt echt af te vragen hoe ze ons massaal bereid hebben gevonden ons als een stel debielen te gedragen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:35:14 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198705689
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is inderdaad lachwekkend. Maar ook triest, want de ANBO is zeer machtig in Den Haag.
Ja ik ken die club wel, hebben ook dik geld dus zat mogelijkheden beetje stampij te maken en zich belangrijk te voelen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:37:53 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198705761
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk sowieso lachen om mensen met een mondkap. Ik heb m zelf steeds vaker om mijn kin hangen.
Ik sta mezelf in de supermarkt echt af te vragen hoe ze ons massaal bereid hebben gevonden ons als een stel debielen te gedragen.
Wij mogen in Nederland nog blij zijn, in veel andere landen lopen ze al een fucking jaar overal met die dingen. Die plicht op straat is helemaal te triest voor woorden in sommige landen.

En wat heeft het ze gebracht? Er is vrijwel geen Europees land waar het niet op een gegeven moment toch volledig mis is gegaan.
pi_198705776
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:27 schreef Celestien het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat we moeten oppassen dat we niet alle ouderen over één kam gaan scheren. 'k Weet & snap dat er naar ze gekeken wordt als de grote oorzaak waarom de rest van de bevolking aan strenge maatregelen is gebonden, maar zij kunnen er verder niets aan doen dat ze ouder en kwetsbaarder zijn, hè. Vind het dan ook vaak vervelend te lezen dat er zo denigrerend gepost wordt over 'die boomers'.
In elke leeftijdsgroep heb je mensen die op bepaalde momenten bepaalde maatregelen wellicht iets te veel naast zich neer leggen. Bewust, of onbewust. Wanneer ik buiten ben zie ik ook wat vaker een bepaalde groep die wat moeite hebben met afstand houden e.d., maar dat is voor iedereen weer anders.

Sommige jongeren hebben nog steeds teveel reisbewegingen. Of ze starten feestjes. Sommige ouderen ontvangen dan weer iets teveel bezoek...knuffelen met kleinkinderen, etc. Dus ook daar heb je mensen die wat meer verantwoordelijkheid kunnen nemen.

Het is inderdaad beide kanten op niet okay om te generaliseren of om de schuld bij één partij neer te leggen.
pi_198705795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Ja, als dat blijkt uit de bestaande wetenschappelijke stukken op dat moment is dat helemaal niet raar om die conclusie te trekken. Dat is hoe wetenschap werkt. Ik vind het ook altijd bijzonder dat mensen dan Jaap of anderen dan leugenaar noemen als hij later terugkomt op een conclusie door nieuw werk. Sorry, maar dan snap je echt helemaal niet hoe onderzoek in elkaar steekt.
Maar dat blijkt helemaal niet uit de bestaande wetenschappelijke stukken. Er is zo veel onenigheid. Het is gewoon selection bias, Zo werkt de wetenschap niet. Als je puur wetenschappelijk kijkt dan werk je puur met een H0 en H1 hypothese, statistische testen, p-waardes, etc. en dan zeg je het zo: "Met 95% betrouwbaarheid kan de hypothese, dat [vul in], niet worden verworpen. Met een foutkans van 5% kan geconcludeerd worden dat H0 kan worden verworpen blabla" En dan zul je ongetwijfeld andere onderzoekers hebben met een andere experiment design die op heel andere uitkomsten komen. En nog wel veel meer dingen. Niet iets als een algemene waarheid poneren en daar op terugkomen onder het mom van voortschrijdend inzicht. Dat is geen wetenschappelijke taal.

Hij moet dat anders communiceren naar de burger of kabinet. En een lesje wetenschapsfilosofie zou ook fijn zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198705824
quote:

[..]

Soms zit ik wat te kijken, krijg ik zo'n momentje van bezinning en dan vind ik het er zó apart uitzien. Vooral die snavelvormige.
I'll give you something to do
pi_198705865
quote:
81s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mijn hemel

Waarom nu opeens al die ''oplossingen'' en ''onderzoeken'' terwijl we juist nu bijna klaar zijn om weer terug te gaan naar het oude normaal. Focus gewoon op het vaccineren van de kwetsbaren; kijk wat dat met de ziekenhuizen doet en laat dingen dan gewoon steeds meer los. Niet nog meer maatregelen of proefjes a.u.b.

En dan vinden ze het gek dat er mensen zijn die in complotten beginnen te denken :|W
Misschien worden het wel blijvende dingetjes. :'(

Nou, ik doe straks niet meer mee.

Tenzij dat onderzoek er gewoon even is om wat te veranderen de laatste drie, vier maandjes. Maar dat betwijfel ik ten sterkste...
pi_198705866
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:13 schreef Monolith het volgende:
Een bejaardenverbod zou al enorm helpen in de supermarkt. Niet met een karretje middenin krappe gangen gaan staan, een half uur voor een schap of koelvak blijven twijfelen en ga zo maar door. Ik ga vaak naar een stadssupermarktje waar het gros gewoon met een mandje even snel doorheen loopt en dan heb je ook minimaal coronarisico, maar met dat soort trage types werk je het juist in de hand.
Stel je niet aan, laat die mensen lekker.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:43:36 #164
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198705883
quote:

[..]

Voor covid-19 zijn intrede deed keek ik met verbazing naar hordes - voornamelijk - Aziaten die in grote getale over de Zaanse Schans hobbelden, getooid met een mondkapje. Ik dacht: 'is dat nu écht nodig?' Nooit gedacht dat wij er eens toe verplicht zouden worden.
(Un)masking for the greater good.
pi_198705889
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is inderdaad beide kanten op niet okay om te generaliseren of om de schuld bij één partij neer te leggen.
Zoals de regering consequent wel doet.
pi_198705925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Stel je niet aan, laat die mensen lekker.
Het is geen aanstellen, het is een analyse van de bottlenecks en potentiële coronaverspreidingsmomenten, nav het artikel over te nemen maatregelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198705928
quote:
88s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:43 schreef Celestien het volgende:

[..]

Voor covid-19 zijn intrede deed keek ik met verbazing naar hordes - voornamelijk - Aziaten die in grote getale over de Zaanse Schans hobbelden, getooid met een mondkapje. Ik dacht: 'is dat nu écht nodig?' Nooit gedacht dat wij er eens toe verplicht zouden worden.
Ik heb ook het idee dat het fantastisch goed werkt.

Zonder zaten we wellicht al wel op 170k besmettingen.
pi_198705932
Hier in Caïro geen corona :') Mensen hebben het wel zwaar, nauwelijks toeristen, op wat Amerikanen na.

[ Bericht 22% gewijzigd door Jed1Gam op 26-03-2021 20:49:18 (M) ]
pi_198705978
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is geen aanstellen, het is een analyse van de bottlenecks en potentiële coronaverspreidingsmomenten, nav het artikel over te nemen maatregelen.
Ja, ik vind het gezeur. Als je nu al zo in het leven staat, kan ik wel inschatten wat je later zelf voor een bejaarde wordt.
pi_198706027
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, ik vind het gezeur. Als je nu al zo in het leven staat, kan ik wel inschatten wat je later zelf voor een bejaarde wordt.
De misvatting die je hier maakt is denken dat ik bejaarden weg zou willen hebben uit supermarkten of iets dergelijks. Gevalletje is-ought.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198706030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bejaarden willen beschermen tegen een virus dat vooral hen treft is gezeur. Ok :')
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:51:50 #172
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198706054
quote:

[..]

In elke leeftijdsgroep heb je mensen die op bepaalde momenten bepaalde maatregelen wellicht iets te veel naast zich neer leggen. Bewust, of onbewust. Wanneer ik buiten ben zie ik ook wat vaker een bepaalde groep die wat moeite hebben met afstand houden e.d., maar dat is voor iedereen weer anders.
Ik ook, óók ouderen. Maar zeker ook mensen van mijn eigen leeftijd of jonger. Moeders die even-een-praatje-willen-maken als we onze kinderen op school droppen, en dan - gezelllig - naast me gaan staan. Voel me knullig dat ik dan toch een stap op zij doe. Veel mensen lijken niet goed te kunnen inschatten wat 1,5 m is. Dat merk ik eigenlijk al vanaf het begin. :')

quote:
Sommige jongeren hebben nog steeds teveel reisbewegingen. Of ze starten feestjes. Sommige ouderen ontvangen dan weer iets teveel bezoek...knuffelen met kleinkinderen, etc. Dus ook daar heb je mensen die wat meer verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Denk dat veel grootouders het er enorm moeilijk mee hebben om hun kleinkinderen niet te zien. Snap ik wel, maar het brengt wel risico's met zich mee.

quote:
Agreed.
(Un)masking for the greater good.
pi_198706062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Bejaarden willen beschermen tegen een virus dat vooral hen treft is gezeur. Ok :')
Ik heb niet de indruk dat het om bescherming voor bejaarden ging.
pi_198706098
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben die daar zelf dan geen behoefte aan. En het ging niet om het beschermen maar was een irritatie van haar. Mensen zouden eens wat meer relaxed moeten zijn en niet steeds zo belerend over anderen. Let maar op je zelf.
pi_198706119
quote:

[..]

Hier kan ik dus slecht tegen. Mensen leven gewoon. Niks teveel van dit of teveel van dat. Die demonisering van gewoon leven moet kappen. Dat mensen dit zo klakkeloos overnemen stemt verdrietig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')