Het virus was net een paar maand in de wereld.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik weet het, wilde even de spin van Jaap aantonen
Welke spin?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik weet het, wilde even de spin van Jaap aantonen
ik was het toen allang niet meer met hem eens.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Het virus was net een paar maand in de wereld.
Mooie van wetenschap is het voortschrijdend inzicht.
Jij had ander peer-reviewed onderzoek uitgevoerd dat op andere conclusies kwam uitkwam?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik was het toen allang niet meer met hem eens.
is toch gewoon logisch dat kinderen het ook verspreiden, zijn ook mensenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij had ander peer-reviewed onderzoek uitgevoerd dat op andere conclusies kwam uitkwam?
En dat noemen ze dan 'voortschrijdend inzicht', dus het is helemaal; geoorloofd. Echt, alsof ze volledig immuun zijn voor kritiek want "ja wetenschap dit en dat". Zo creëer je namelijk een schild tegen elke vorm van kritiek.quote:
Ja, als dat blijkt uit de bestaande wetenschappelijke stukken op dat moment is dat helemaal niet raar om die conclusie te trekken. Dat is hoe wetenschap werkt. Ik vind het ook altijd bijzonder dat mensen dan Jaap of anderen dan leugenaar noemen als hij later terugkomt op een conclusie door nieuw werk. Sorry, maar dan snap je echt helemaal niet hoe onderzoek in elkaar steekt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En dat noemen ze dan 'voortschrijdend inzicht', dus het is helemaal; geoorloofd. Echt, alsof ze volledig immuun zijn voor kritiek want "ja wetenschap dit en dat". Zo creëer je namelijk een schild tegen elke vorm van kritiek.![]()
Misschien moet Jaap iets minder stellig zijn in het poneren van dat soort dingen.
Het koste Jaap Goudsmit, hoorde ik hem zeggen bij De Balie, een jaar om een beetje een overzicht hebben van de vakliteratuur; en hij zei naar alle eerlijkheid dat hij het nog steeds niet allemaal zeker wist. Wat een nuance vergeleken die poppetjes van het RIVM.
Nu al minder dan België en Tsjechië per miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je gezien hoeveel doden het VK heeft door covid?
Nee dat is het niet, heel dom om dat te zeggen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is toch gewoon logisch dat kinderen het ook verspreiden, zijn ook mensen
we zullen het maar niet hebben over de hoeveelheid verpleeghuis doden omdat Jaap toen vond dat een mondkapje niet nodig was!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, als dat blijkt uit de bestaande wetenschappelijke stukken op dat moment is dat helemaal niet raar om die conclusie te trekken. Dat is hoe wetenschap werkt. Ik vind het ook altijd bijzonder dat mensen dan Jaap of anderen dan leugenaar noemen als hij later terugkomt op een conclusie door nieuw werk. Sorry, maar dan snap je echt helemaal niet hoe onderzoek in elkaar steekt.
En Jaap is helemaal nergens op teruggekomen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, als dat blijkt uit de bestaande wetenschappelijke stukken op dat moment is dat helemaal niet raar om die conclusie te trekken. Dat is hoe wetenschap werkt. Ik vind het ook altijd bijzonder dat mensen dan Jaap of anderen dan leugenaar noemen als hij later terugkomt op een conclusie door nieuw werk. Sorry, maar dan snap je echt helemaal niet hoe onderzoek in elkaar steekt.
Doden zijn altijd vervelend, maar Covid is gewoon ook een ouderdoms ziekte, niet dat ik daarmee het leed van sterfte wil bagataliseren, maar eens in de zoveel jaar heb je gewoon een sterker virus en dan slaat het harder toe, of je nu wilt of niet, je houd dit soort dingen niet oneindig tegen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je gezien hoeveel doden het VK heeft door covid?
Was Jaap ook al verantwoordelijk voor de inkoop van die dingen? Volgens mij heeft hij in het begin ook gewoon altijd gezegd dat medische mondmaskers, wanneer goed gebruikt echt wel helpen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we zullen het maar niet hebben over de hoeveelheid verpleeghuis doden omdat Jaap toen vond dat een mondkapje niet nodig was!
was een studie in 2009 door hun gedaan, wat een goede vervanging zou zijn voor mondkapjes, ze hebben het nooit gepromoot.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:06 schreef noodgang het volgende:
[..]
Was Jaap ook al verantwoordelijk voor de inkoop van die dingen? Volgens mij heeft hij in het begin ook gewoon altijd gezegd dat medische mondmaskers, wanneer goed gebruikt echt wel helpen.
Ja daar hebben we veel aan gehad dit jaar.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En Jaap is helemaal nergens op teruggekomen.
Nee, maar je gaat ook geen generatie opofferen 'omdat je eens in de zoveel jaar een sterker virus hebt'. We hebben de kennis en de middelen om levens te redden in deze tijd. Gelukkig maar!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Doden zijn altijd vervelend, maar Covid is gewoon ook een ouderdoms ziekte, niet dat ik daarmee het leed van sterfte wil bagataliseren, maar eens in de zoveel jaar heb je gewoon een sterker virus en dan slaat het harder toe, of je nu wilt of niet, je houd dit soort dingen niet oneindig tegen.
Tegelijkertijd zorgt het Covid-beleid er natuurlijk ook voor dat (indirect) andere levens verloren gaan. Daarom is dit beleid niet tot in het oneindige vol te houden en moeten we straks als de risicogroepen zijn gevaccineerd ook niet meer spastisch elke besmetting gaan proberen te voorkomen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:38 schreef Celestien het volgende:
[..]
Nee, maar je gaat ook geen generatie opofferen 'omdat je eens in de zoveel jaar een sterker virus hebt'. We hebben de kennis en de middelen om levens te redden in deze tijd. Gelukkig maar!
Als dit nog veel langer doorgaat worden er meerdere generaties opgeofferd.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:38 schreef Celestien het volgende:
[..]
Nee, maar je gaat ook geen generatie opofferen 'omdat je eens in de zoveel jaar een sterker virus hebt'. We hebben de kennis en de middelen om levens te redden in deze tijd. Gelukkig maar!
Mensen zijn compleet de weg kwijt geraaktquote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:42 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Pleur eens ff gauw op met dit soort onzin
Man man man
Waarom draagt die verslaggever geen mondkapje?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:42 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Man man man
Volledig de hersens aan het zweren.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:42 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Man man man
TV is een geldig excuus om je kapje af te doen...quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom draagt die verslaggever geen mondkapje?
"Ja lieve kijkbuiskinderen, jullie zijn nu live getuige van hoe ik een pakje bakmeel koop."quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:50 schreef Fred het volgende:
[..]
TV is een geldig excuus om je kapje af te doen...
Het is eigenlijk nog een wonder dat we nog niet allemaal al vloggend onze boodschappen doen.
Russisch roulette tegenwoordig, zo'n pakje proberen te kopen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Ja lieve kijkbuiskinderen, jullie zijn nu live getuige van hoe ik een pakje bakmeel koop."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |