SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.quote:Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Omdat iemand naar zijn Tweets verwijst, en die vent niet goed in zijn pan is.quote:
Een aantal maatregelen gaat inderdaad erg ver. Er is ook veel gedaan met dringende adviezen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Sportscholen dicht, winkels vrijwel dicht, BSO's dicht, 's avonds op straat komen of zonder mondkapje in binnenruimtes lopen o.a. zijn geen adviezen
Gaat echt wel ver.
Dat we er in mee 'gegroeid' zijn en het nu accepteren wil niet zeggen dat het geen hele heftige zaken zijn die verboden zijn. Had wmb ook prima met dringende adviezen, goede onderbouwing, maatwerk en communicatie afgekund
Precies, als je dat niet begrijpt gewoon ook ver weg blijven van anderen niet goed in zijn pan noemen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat iemand naar zijn Tweets verwijst, en die vent niet goed in zijn pan is.
Wat is mis met blckbx videos?
Werkt dat 'Blijf thuis' nog dan? Ik heb de indruk dat maart 2020 belde als ik overdag om me heen kijk op straat.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze worden alleen verkeerd geinterpreteerd en geadviseert, neem nu afgelopen week Rutte op een vraag in de tweede kamer of hij beleid gaat maken voor het Paasweekeinde dat het weer massaal druk word op de stranden/bossen. Daarop komt zijn advies er opneer: BLIJF THUIS.
Waarom communiceert hij niet: Mensen trek er aub op uit, maar ga nou niet naar die drukke plekken, bedenk waar u gewoon gepast afstand kunt houden in de buitenlucht, en ga niet op een kluitje van de natuur genieten.
Gevolg is dus dat je weer hele groepen die deels braafs thuis blijven, maar toch even die 2 kinderen gaan ontvangen, dit soort adviezen werken gewoon contra productief.
Ik heb exact 1 video gedeeld waarin volgens mij op een hele redelijke manier word beschreven wat de andere kant van de medaille is van deze maatregelen en waarin door een expert word vertelt wat covid met de mensen doet, als je dat extreem vind?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies, als je dat niet begrijpt gewoon ook ver weg blijven van anderen niet goed in zijn pan noemen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)gelen-in-belgie.htmlquote:'EU en VK op het punt vaccindeal te sluiten'
Een oplossing in de vaccinruzie tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk lijkt nabij. Dat meldt de Britse krant The Times. Mogelijk wordt er dit weekend een akkoord gesloten. Het compromis zou luiden dat de EU de export van Pfizer-vaccins niet tegenhoudt en dat de Britten afzien van partijen AstraZeneca-vaccins die geproduceerd worden in Leiden.
De afgelopen maanden werden er miljoenen AstraZeneca-vaccins vanuit de EU naar het VK geëxporteerd, terwijl AstraZeneca zijn leveringsbeloften aan de EU niet kon nakomen. Dat leidde tot veel wrevel tussen de EU en het VK.
Het vaccin van AstraZeneca wordt gemaakt op twee plaatsen in het VK en twee in de EU, waaronder in Leiden. Het Europees Medicijnagentschap heeft pas gisteren de EU-locaties goedgekeurd voor het produceren van vaccins voor de EU.
Afgelopen woensdag werd bekend dat de EU en het VK aan een deal werken. Volgens de EU werd er gepoogd "een win-win-situatie te creëren en de vaccinaanvoer voor al onze burgers uit te breiden".
Nee hoor, ik deelde een draadje wat ik interessant vond. Waar ongetwijfeld ook van alles op aan te merken is. Beetje zoals jouw manier van posten. Afijn, daar kun je dan over discussiëren. Dat is wat we hier doen. Of nou ja, ik merk weer dat je hier beter kunt roepen dat Hugo kut is, dan is iedereen weer rustig. Of dat iedereen lachend naar buiten gaat als het onweert.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh dus je verspreidt met opzet misinformatie. Tja, dat kan ook he.
Ja, zoals het feit dat het onzin is.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar ongetwijfeld ook van alles op aan te merken is.
Als politici moet je heel goed bewust zijn van de signalen die je geeft, immers het word versterkt, neem nu zo een Hugo de Jonge, die met van die lullige dingen elke keer de fout in gaat. Dan kun je zeggen: Hij is ook maar een mens, natuurlijk is dat zo maar de mensen zullen zeggen: De beste man maakt er een potje van, moet ik zijn adviezen dan wel serieus nemen?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werkt dat 'Blijf thuis' nog dan? Ik heb de indruk dat maart 2020 belde als ik overdag om me heen kijk op straat.
Daarom noemde ik ook expliciet de onderbouwing, maatwerk en goede communicatie (ook deels maatwerk).quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een aantal maatregelen gaat inderdaad erg ver. Er is ook veel gedaan met dringende adviezen.
En alsnog blijft het lastig met alle dringende adviezen en ge- en verboden om het voldoende onder controle te krijgen om de ziekenhuizen weer leger te krijgen en de reguliere zorg weer 100% door te laten gaan.
Het schijnt voor de hele EU-vaccinatie 1 week uit te maken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)gelen-in-belgie.html
Ben wel benieuwd wat die deal zou betekenen, gaan we uiteindelijk meer vaccins krijgen dan de verwachtte 1.2mil in Q1 en 4.3mil in Q2? (Van AstraZeneca).
Ik heb hem dat een tijdje terug letterlijk horen adviseren over dat naar buiten gaan en daarbij drukke plekken vermijden. Het gebeurt niet. Mensen gaan tóch naar die drukke plekken met z'n allen op hetzelfde tijdstip. Ze verspreiden niet, draaien niet om om later alsnog te gaan. Parkeerplaatsen propvol, wandelen in file. Dus dat het advies dan wordt: blijf thuis kan ik wel begrijpen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze worden alleen verkeerd geinterpreteerd en geadviseert, neem nu afgelopen week Rutte op een vraag in de tweede kamer of hij beleid gaat maken voor het Paasweekeinde dat het weer massaal druk word op de stranden/bossen. Daarop komt zijn advies er opneer: BLIJF THUIS.
Waarom communiceert hij niet: Mensen trek er aub op uit, maar ga nou niet naar die drukke plekken, bedenk waar u gewoon gepast afstand kunt houden in de buitenlucht, en ga niet op een kluitje van de natuur genieten.
Gevolg is dus dat je weer hele groepen die deels braafs thuis blijven, maar toch even die 2 kinderen gaan ontvangen, dit soort adviezen werken gewoon contra productief.
Ik was twee weken terug weekendje weg, dan is het best gek als ik verder vrijwel nul risico loop met wat ik doe dat weekend, wel overal op de weg 'blijf thuis!' lees.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werkt dat 'Blijf thuis' nog dan? Ik heb de indruk dat maart 2020 belde als ik overdag om me heen kijk op straat.
Nee hoor, geen onzin. Roepen dat mensen lachend naar buiten gaan als het onweert, dat is onzin. Daar zit niet eens een vleugje kern van waarheid in. Je gaat uiteraard compleet voorbij aan het initiële punt dat er in Zweden ook zat maatregelen zijn (waar hier nog wel eens aan wordt getwijfeld) en dat het recht op demonstreren daar verder ingeperkt is dan hier.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, zoals het feit dat het onzin is.
Maar dat weten we al 40 jaar, elk jaar staan de wegen naar Zandvoort vol, in plaats dan wat te roepen kun je ook actief hier op inspelen, in tijden van crisis moet je creatief durfen zijn, betrek hier ook mensen bij die hier veel ervaring mee hebben in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of culturele organisaties, hup: Doe wat!quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb hem dat een tijdje terug letterlijk horen adviseren over dat naar buiten gaan en daarbij drukke plekken vermijden. Het gebeurt niet. Mensen gaan tóch naar die drukke plekken met z'n allen op hetzelfde tijdstip. Ze verspreiden niet, draaien niet om om later alsnog te gaan. Parkeerplaatsen propvol, wandelen in file. Dus dat het advies dan wordt: blijf thuis kan ik wel begrijpen.
Dat buiten zijn, in beweging blijven, frisse lucht en vit D opsnuiven goed zijn, staat buiten kijf. Mensen lijken het niet aan te kunnen om dat op een manier te doen die nu kan.
Er is echt een reden waarom dit soort mensen zelf een podium moet creëren.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb exact 1 video gedeeld waarin volgens mij op een hele redelijke manier word beschreven wat de andere kant van de medaille is van deze maatregelen en waarin door een expert word vertelt wat covid met de mensen doet, als je dat extreem vind?
Wandelen in de file? Zijn dat de beroemde foto's van parken waarin vanaf heuphoogte een dwarsdoorsnede van het park wordt gefotografeerd?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb hem dat een tijdje terug letterlijk horen adviseren over dat naar buiten gaan en daarbij drukke plekken vermijden. Het gebeurt niet. Mensen gaan tóch naar die drukke plekken met z'n allen op hetzelfde tijdstip. Ze verspreiden niet, draaien niet om om later alsnog te gaan. Parkeerplaatsen propvol, wandelen in file. Dus dat het advies dan wordt: blijf thuis kan ik wel begrijpen.
Dat buiten zijn, in beweging blijven, frisse lucht en vit D opsnuiven goed zijn, staat buiten kijf. Mensen lijken het niet aan te kunnen om dat op een manier te doen die nu kan.
Dat is wel zo, dat 100% reguliere zorg niet kan. Maar goed, hij wordt hier en daar met enige regelmaat weer even verder afgeschaald. Zoals afgelopen week in Noord Nederland. We zijn er nog lang niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom noemde ik ook expliciet de onderbouwing, maatwerk en goede communicatie (ook deels maatwerk).
Dat miste ik en mis ik nog steeds
Reguliere zorg op 100% is natuurlijk waanzin in een pandemie, dat kan helemaal niet. Als je dat wilt kom je wel op zero Covid uit en dat was niet het uitgangspunt van een leefbaar land de komende jaren volgens mij
Zeker zelf gezien, laatst met de schaatspiek nog. Of daar een risico aan zit laat ik in het midden, maar zeker gezien.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Wandelen in de file? Zijn dat de beroemde foto's van parken waarin vanaf heuphoogte een dwarsdoorsnede van het park wordt gefotografeerd?
Ik heb nog werkelijk nergens buiten gezien dat het zo druk is dat mensen vrijwel tegen elkaar aan staan of lopen.
Jij wel? Zelf, of op beeld?
En als het wel zo was, wat dan nog, vluchtig, buiten.
Dat risico wordt echt zwaar overschat
Ja persoonlijk denk ik dat het eind niet zoveel uitmaakt, maar in het begin veel dosis hebben kan veel schelen (eerder versoepelen). Als ik bijvoorbeeld kijk naar een tweet die iemand postte met de informatie uit Israël dan denk ik dat ook met veel minder hoeveelheid de situatie tijdelijk onder controle te houden valt. Want volgens deze statistieken zitten ze in Israël ook nog onder de drempel van groepsimmuniteit, maar het reproductiegetal is wel flink onder 1.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Het schijnt voor de hele EU-vaccinatie 1 week uit te maken.
En voor GB 2 maanden of zo.
Las ik van de week ergens.
Dat zal best, maar als je zelf goed in staat bent om informtie te filteren is dat niet erg, ik kijk ook Cafe Weltzmertch, daar zitten goede uitzendingen bij, maar ook mindere. Het probleem is tegenwoordig dat media moeite hebben met nuance omdat het niet scored, daarom is goede media mken ook zo duur.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is echt een reden waarom dit soort mensen zelf een podium moet creëren.
De wet duurt tot september. De twitterverslaafde gaat er vanuit dat dat betekent dat de maatregelen ook tot september duren. Dat is gewoon onzin. En je zegt het gelezen te hebben dus weet je dat ook.quote:
Oh wauw, dan stopt het hier wel weer.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal best, maar als je zelf goed in staat bent om informtie te filteren is dat niet erg, ik kijk ook Cafe Weltzmertch, daar zitten goede uitzendingen bij, maar ook mindere. Het probleem is tegenwoordig dat media moeite hebben met nuance omdat het niet scored, daarom is goede media mken ook zo duur.
wat ik mij af vraag, had op de laatst goedgekeurde locatie niet beter J&J vaccins geproduceerd kunnen worden?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)gelen-in-belgie.html
Ben wel benieuwd wat die deal zou betekenen, gaan we uiteindelijk meer vaccins krijgen dan de verwachtte 1.2mil in Q1 en 4.3mil in Q2? (Van AstraZeneca).
Een klap in het gezicht van de zorg.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren niet gaan zuipen omdat ik nog last had van vaccinatie.
Mijn vrienden wel. Uiteraard avondklokje overtreden.
Gepakt bij het naar huis fietsen
Ik kwam hier erg goed weg.
CORRED
@:caland @:wereldgozer
Even los van FvD, in algemenere zin, ik vind ook niet dat we elke vorm van kritiek moeten afwijzen als "wappie". Kritiek is juist goed en al helemaal in deze fase van de coronacrisis. De Jonge doet dat naar mijn mening wel. Ik vind dat er te weinig gedaan wordt met kritiek. Neem een Bruls gisteren, dat raakt weer in de vergetelheid sowieso.quote:De Jonge: zorgen om 'wappiegeluid' in Tweede Kamer
Hugo de Jonge vindt het gevaarlijk dat er een partij in de Tweede Kamer zit die het coronavirus niet serieus neemt. Dat zegt de demissionair minister van Volksgezondheid in een interview met het AD. De Jonge doelt op Forum voor Democratie, volgens hem "een partij die de ernst van het virus bagatelliseert".
"Dat je zo'n viruswappie op Twitter tegenkomt is tot daaraantoe, maar nu hoor je die geluiden ook in de Tweede Kamer en daar maak ik me echt zorgen over", aldus De Jonge over de partij die tijdens de verkiezingen groeide van twee naar acht zetels.
De Jonge vreest dat er een flinke groep vatbaar is voor het gedachtegoed van de partij van voorman Thierry Baudet, vanwege "coronamoeheid". Baudet zaait regelmatig twijfel over de werking van vaccins en de ernst van de bijwerkingen en dat zou er volgens De Jonge toe kunnen leiden dat niet genoeg mensen zich laten vaccineren. Vaccinatie is "de enige echte weg uit deze crisis", zegt De Jonge. Met complotdenkers in gesprek gaan heeft volgens De Jonge niet veel zin, maar wel met mensen die twijfelen: "Die wil je er wel graag bij houden."
In debatten in de Tweede Kamer is De Jonge al regelmatig in aanvaring gekomen met Forum-Kamerlid Wybren van Haga. Zo betichtte De Jonge Van Haga van het verspreiden van nepnieuws over vaccins.
Nu doe je het weer, het is wel goed met jequote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De wet duurt tot september. De twitterverslaafde gaat er vanuit dat dat betekent dat de maatregelen ook tot september duren. Dat is gewoon onzin. En je zegt het gelezen te hebben dus weet je dat ook.
Zeker! Er is genoeg ruimte voor verbetering vanuit de overheid inzake het beleid, de communicatie, de manier van omgaan daarmee, kijken naar mogelijkheden ipv focus op onmogelijkheden.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dat weten we al 40 jaar, elk jaar staan de wegen naar Zandvoort vol, in plaats dan wat te roepen kun je ook actief hier op inspelen, in tijden van crisis moet je creatief durfen zijn, betrek hier ook mensen bij die hier veel ervaring mee hebben in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of culturele organisaties, hup: Doe wat!
Het punt is dat je een koekjesfabriek niet even ombouwt naar een chocoladefabriek, al afgezien van de processen/machines die je moet ombouwen maar ook het certificerings traject.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat ik mij af vraag, had op de laatst goedgekeurde locatie niet beter J&J vaccins geproduceerd kunnen worden?
btw deel 1600
Neem nou het dringende advies dat je oma in haar eentje wel naar jou mag gaan, maar jij met je zus samen niet naar haar.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wel zo, dat 100% reguliere zorg niet kan. Maar goed, hij wordt hier en daar met enige regelmaat weer even verder afgeschaald. Zoals afgelopen week in Noord Nederland. We zijn er nog lang niet.
Goede communicatie ben ik het onmiddellijk mee eens dat dat ontbreekt. De communicatie is vreselijk slecht, zowel in vorm als in inhoud. Maarwerk is denk ik heel erg lastig. Onderbouwing vind ik op zich niet heel slecht.
En vergeet niet dat een groot deel van de bevolking niet zo bezig is met dit hele gebeuren, maar graag de regels hoort en waar ze zich aan dienen te houden. Als regel, niet als advies, want dan blijft er teveel ruimte over.
Ja, zelf, hier in de natuurgebieden. Dat wil zeggen: wij draaiden wel om omdat we geen zin hadden ons daarin te mengen en zijn een paar uur later alsnog gegaan. Toen was het heel rustig.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Wandelen in de file? Zijn dat de beroemde foto's van parken waarin vanaf heuphoogte een dwarsdoorsnede van het park wordt gefotografeerd?
Ik heb nog werkelijk nergens buiten gezien dat het zo druk is dat mensen vrijwel tegen elkaar aan staan of lopen.
Jij wel? Zelf, of op beeld?
En als het wel zo was, wat dan nog, vluchtig, buiten.
Dat risico wordt echt zwaar overschat
Check dit
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ectief-inzoomen-lens
Ik denk dat het simpele advies om bij klachten thuis te blijven de R van nature al behoorlijk kan drukken. Dus ik denk dat je zonder dwingende maatregelen maar met enige voorzichtigheid al eerder een stabiele situatie kan krijgen dan die voorgeschreven wordt op basis van de origineel geschatte R van corona.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja persoonlijk denk ik dat het eind niet zoveel uitmaakt, maar in het begin veel dosis hebben kan veel schelen (eerder versoepelen). Als ik bijvoorbeeld kijk naar een tweet die iemand postte met de informatie uit Israël dan denk ik dat ook met veel minder hoeveelheid de situatie tijdelijk onder controle te houden valt. Want volgens deze statistieken zitten ze in Israël ook nog onder de drempel van groepsimmuniteit, maar het reproductiegetal is wel flink onder 1.
[ twitter ]
En die stonden massaal ongeveer op elkaar?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker zelf gezien, laatst met de schaatspiek nog. Of daar een risico aan zit laat ik in het midden, maar zeker gezien.
Erop en ernaast. Geen koek en zopie, maar daar zorgde de buurt wel zelf voor.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:43 schreef Molo het volgende:
[..]
En die stonden massaal ongeveer op elkaar?
Langs het ijs of erop?![]()
Hier volop op en langs het ijs geweest maar niemand zo dichtbij met die kinderen met scherpe schaatsen enzo hoor
Tijdens wandelen, mwah, echt, qua virusoverdracht zal het echt wel meevallen
Ik weet niet precies wat je hiermee wil zeggen, maar het komt over alsof je verwacht dat iedereen als kluizenaar gaat leven tot het moment waarop jij vindt dat het weer veilig is buiten.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat de risico's buiten veel minder groot zijn, en daar gaat het me ook niet om. Het gaat om het hele gevoel van urgentie dat totaal wordt vergeten. En daardoor toch te lang te dicht bij elkaar staat, waardoor de risico's weer groter worden. Of toch nog even bij elkaar een borrel doet na de wandeling waarbij men elkaar tegen komt.
Ik ben het echt voor een groot deel met je eens hoor. Zoals ik zeg: zeker de communicatie kan vele malen beter en dat zal zeker verschil kunnen maken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Neem nou het dringende advies dat je oma in haar eentje wel naar jou mag gaan, maar jij met je zus samen niet naar haar.
Nou ja, echt hoor, dat is werkelijk niet uit te leggen
Ander voorbeeld, de schilderijenzaak is dicht, de ijswinkel is open.
Ik snap die wel, want ik begrijp hoe beleid anders niet uitgewerkt kan worden. Maar het ís niet uitgelegd en ik hoor daar nog steeds toch behoorlijk opgeleide mensen over zeggen hoe ze dit niet snappen en dat het debiel is.
Dat kun je toch bedenken en anders als overheid zijnde ook signaleren en dan alsnog op inspelen. Maar nee.
Compliance begint bij kennis, uitleg, begrip en communicatie.
Nu wordt er vooral maar steeds geroepen dat 'de burger' de regels niet goed opvolgt. Erger me kapot eraan
Allemaal ja en amen knikken dus?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:44 schreef miss_sly het volgende:
En nu weer zonder op de man. Als iemand iets post dat je niet bevalt, reageer dan gewoon niet.
Nee hoor, als je dat eruit haalt, maak ik mezelf niet duidelijk.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je hiermee wil zeggen, maar het komt over alsof je verwacht dat iedereen als kluizenaar gaat leven tot het moment waarop jij vindt dat het weer veilig is buiten.
Is het in jouw ogen nodig om persoonlijke opmerkingen te blijven plaatsen om het met elkaar oneens te zijn?quote:
Ik neem aan dat je met echte klachten niet gaan wandelen dus de ziekige mensen die meer symptomen hebben en meer virusoverdracht veroorzaken vallen af.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, zelf, hier in de natuurgebieden. Dat wil zeggen: wij draaiden wel om omdat we geen zin hadden ons daarin te mengen en zijn een paar uur later alsnog gegaan. Toen was het heel rustig.
Ik weet dat de risico's buiten veel minder groot zijn, en daar gaat het me ook niet om. Het gaat om het hele gevoel van urgentie dat totaal wordt vergeten. En daardoor toch te lang te dicht bij elkaar staat, waardoor de risico's weer groter worden. Of toch nog even bij elkaar een borrel doet na de wandeling waarbij men elkaar tegen komt.
Daarvan is toch bekend dat dat niet het geval is? Heel veel mensen gaan er met klachten toch op uit, alsof er niets aan de hand is.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met echte klachten niet gaan wandelen dus de ziekige mensen die meer symptomen hebben en meer virusoverdracht veroorzaken vallen af.
De kans dat je daar dus wat oploopt is echt buitengewoon klein
Laten we focussen op waar de grotere risico's zitten
Thuisoverdracht, werkoverdracht, met klachten of met een positieve test/besmetting toch op pad gaan, kwetsbare groepen beschermen.
Dat zou écht zoden aan de dijk zetten
Het is complex en het is versnipperd, maar besmettingen hoeven ook weer niet naar nul, dus zet in op waar het meeste impact heeft.
Zo doen we dat volgens mij al tijden met alle complexere problemen.
Hier ook bezoekersregeling overtreden. Een iemand ging tijdens avondklokje naar huis.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren niet gaan zuipen omdat ik nog last had van vaccinatie.
Mijn vrienden wel. Uiteraard avondklokje overtreden.
Gepakt bij het naar huis fietsen
Ik kwam hier erg goed weg.
CORRED
@:caland @:wereldgozer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |