Ja maar meer gevallen kwamen door meer testen (onder de jeugd) wordt er dan geroepen.. zie hier het effect.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet zo raar nadat een tijdje geleden er ook meer gevallen werden gerapporteerd, lijkt me.
06-03 - 1863 (1321 + 542)quote:
20% toename in 3 wekenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
06-03 - 1863 (1321 + 542)
13-03 - 1875 (1321 + 554)
20-03 - 2047 (1445 + 602)
27-03 - 2238 (1595 + 643)
In de toekomst? Heb geen glazen bol helaasquote:
Hey ik heb nog nooit in een vliegtuig gezeten, je pokert met de verkeerde 😆quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
dat gaan we meemaken, pokerface.
Knettergestoord... Echt, dat micromanagen wordt je echt gek van.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:23 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat we dit soort debiele regels niet in Nederland gaan krijgen.
Dit stipte ik een paar weken geleden ook voor de IC aan maar omdat ooit iemand een veel hogere verwachting had afgegeven was het allemaal maar peanuts.quote:
Over het algemeen zie ik minder 80+. En wat meer "jonge" mensen (<60) dan voorheen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie zijn die mensen die nu allemaal met Covid in het ziekenhuis komen eigenlijk? @:Lenny_Leonard
Britse variant?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Over het algemeen zie ik minder 80+. En wat meer "jonge" mensen (<60) dan voorheen.
Het nadeel is dat bijna al deze mensen een IC+ beleid hebben. Dat was voorheen anders. Toen hadden we veel 80+, maar die kwamen toch niet op de IC.
Op de IC ook jongere mensen (aantal van in de 40 bij ons). Het valt op dat zij een relatief slecht verloop hebben. Niet beter dan iemand van 75 dus. Ze blijven een beetje hangen in stabiel slecht.
Ja maar dat komt ook omdat ze obesitas hebben toch?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Over het algemeen zie ik minder 80+. En wat meer "jonge" mensen (<60) dan voorheen.
Het nadeel is dat bijna al deze mensen een IC+ beleid hebben. Dat was voorheen anders. Toen hadden we veel 80+, maar die kwamen toch niet op de IC.
Op de IC ook jongere mensen (aantal van in de 40 bij ons). Het valt op dat zij een relatief slecht verloop hebben. Niet beter dan iemand van 75 dus. Ze blijven een beetje hangen in stabiel slecht.
Ook 20%. Precies 6 weken geleden zaten we op 1325 ziekenhuisbezetting. Het was die weken toen ook vrij stabiel, maar de laatste weken gaat het echt omhoog.quote:
Inderdaad, dan komt men weer met de voorspelling van 1000 gevulde IC bedden. Doet volgens mij weinig af aan de huidige situatie.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit stipte ik een paar weken geleden ook voor de IC aan maar omdat ooit iemand een veel hogere verwachting had afgegeven was het allemaal maar peanuts.
Van wat er nu ligt weet ik dat niet precies.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:41 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar dat komt ook omdat ze obesitas hebben toch?
Wordt alweer het gegeven. Ken iemand die hem gisteren heeft gehad.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:39 schreef quirina het volgende:
Vanaf woensdag mogen ze weer Opel Astra zenuwka injecteren dus dan gaan de besmettingen weer omlaag.
Ging me meer om het ziektebeeld, is het heftiger (bij jongere mensen) en kan dat aan die variant gekoppeld worden?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, bijna alles is tegenwoordig die variant toch?
Soms vergeet ik dat je al wat ouder bent. Je komt zo jong over vaakquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben als baby gewoon ingeënt begin jaren '50 was dat heel gebruikelijk hoor.![]()
Nadat de arts de pokken littekens op je arm had gezien kreeg je een briefje.
[ afbeelding ]
Niet heftiger van wat ik hoor. Alleen valt het op dat ze een beetje blijven hangen (en dat is natuurlijk echt niet goed). Maar heel veel weet ik er ook niet van. Ik ben de laatste tijd minder bezig met modellen en ziektebeelden/ligduur/etc. maar meer met operationeel zaken regelen en opschaalscenario's uitwerken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ging me meer om het ziektebeeld, is het heftiger (bij jongere mensen) en kan dat aan die variant gekoppeld worden?
Klopt, ik ken ook iemand die afgelopen week AZ heeft gehad.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:45 schreef Celestien het volgende:
[..]
Wordt alweer het gegeven. Ken iemand die hem gisteren heeft gehad.
Ja.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:47 schreef quirina het volgende:
Ze zeiden toch dat die Britse variant net zo ernstig is als de oude variant, maar alleen besmettelijker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |