abonnement Unibet Coolblue
pi_198538190
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes:
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Peacefulll
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:
pi_198538508
Nog dames die (helaas) in de OP toegevoegd willen worden? Ik heb mezelf er maar ingezet met mijn verhaal. Ik blijf nog wel even hangen.

Ik merk dat ik een beetje murw ben, gelaten ook vooral. Ik slinger een beetje heen en weer tussen 'het is oké zo en kan er toch niks aan veranderen' en toch wel wat verdriet en soms wat jaloezie. Mja, daar heb je niks aan. Ik hoop wel dat NL weer een beetje van het slot kan, zodat we ook weer wat leuks kunnen doen om de tijd sneller te laten gaan.
En ik vind IVF gewoon een rete eng idee. Maar ik ben ook nogal een watje m.b.t medische ingrepen :')
De arts vroeg of ik een soort roesje wilde. Ik heb maar ja gezegd, maar ik heb echt geen idee hoe dat voelt en of dat nodig is.
pi_198540775
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:18 schreef Peacefulll het volgende:
Nog dames die (helaas) in de OP toegevoegd willen worden? Ik heb mezelf er maar ingezet met mijn verhaal. Ik blijf nog wel even hangen.

Ik merk dat ik een beetje murw ben, gelaten ook vooral. Ik slinger een beetje heen en weer tussen 'het is oké zo en kan er toch niks aan veranderen' en toch wel wat verdriet en soms wat jaloezie. Mja, daar heb je niks aan. Ik hoop wel dat NL weer een beetje van het slot kan, zodat we ook weer wat leuks kunnen doen om de tijd sneller te laten gaan.
En ik vind IVF gewoon een rete eng idee. Maar ik ben ook nogal een watje m.b.t medische ingrepen :')
De arts vroeg of ik een soort roesje wilde. Ik heb maar ja gezegd, maar ik heb echt geen idee hoe dat voelt en of dat nodig is.
Bij het aanprikken van de blaasjes vond ik dat wel prettig. Maar de IVF molen vond ik niet eng. Het aanprikken vond ik wel erg vervelend en dat mocht onder narcose maar dan moest ik stoppen in Nieuwegein en het gehele traject bij het UMCU doen. Dat wilde ik niet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_198541970
Kun je ook beschrijven wat je er eng aan vind, @Peacefulll? Is het de punctie, het plannen, de onzekerheid van het traject of het idee alleen? Misschien dat we hier daarmee dan kunnen helpen. :* Het is niet gek dat je even murw en verdrietig en jaloers voelt. Dat mag er zijn. De rest komt later wel weer.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198591317
Eindelijk weer eens een beetje tijd en energie om bij te lezen in dit topic.

Wat rot dat het toch ivf wordt Peacefulll! Zelf vond ik het spuiten en de punctie enorm meevallen en zag er enorm tegenop. Ook door een slechte ervaring met verwijderen poliep dat ik vooral de punctie eng vond. Maar dat was met de pijnmedicatie die ik kreeg eigenlijk pijnvrij. Ik schrok meer van het geluid van het apparaat dan van de punctie zelf.
Qua hormonen... daar heb ik helaas geen goede ervaringen mee (nu 6 mnd later na 1e ivf ben ik nog aan het herstellen). Als je al gevoelig reageert op hormonen kies dan ajb uit voorzorg voor de zo natuurlijk mogelijke variant. Ik dacht dat dat menopur was oa.
Ik heb enorm slechte ervaringen met Gonal-F. Dat komt mijn lijf nooit meer in!

Je mag mij evt in de op zetten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198653451
Ik ben lekker dom geweest. Het duurde lang voor ik wat hoorde van het bloedprikken voor mijn schildklier, dus even ingelogd om te kijken of de uitslag er al was. Ja dus. Maar het ziet er niet echt goed uit. En nu weet ik tot ze bellen dus niet hoe erg het is :|W
pi_198655332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 02:12 schreef Nanuke het volgende:
Kun je ook beschrijven wat je er eng aan vind, @:Peacefulll? Is het de punctie, het plannen, de onzekerheid van het traject of het idee alleen? Misschien dat we hier daarmee dan kunnen helpen. :* Het is niet gek dat je even murw en verdrietig en jaloers voelt. Dat mag er zijn. De rest komt later wel weer.
De punctie, en dan met name de pijn. En ik ben huiverig voor de hormonen die ik moet spuiten. Ik ben van de Gonal F zo slecht geweest..

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:54 schreef MiNi1981 het volgende:
Eindelijk weer eens een beetje tijd en energie om bij te lezen in dit topic.

Wat rot dat het toch ivf wordt Peacefulll! Zelf vond ik het spuiten en de punctie enorm meevallen en zag er enorm tegenop. Ook door een slechte ervaring met verwijderen poliep dat ik vooral de punctie eng vond. Maar dat was met de pijnmedicatie die ik kreeg eigenlijk pijnvrij. Ik schrok meer van het geluid van het apparaat dan van de punctie zelf.
Qua hormonen... daar heb ik helaas geen goede ervaringen mee (nu 6 mnd later na 1e ivf ben ik nog aan het herstellen). Als je al gevoelig reageert op hormonen kies dan ajb uit voorzorg voor de zo natuurlijk mogelijke variant. Ik dacht dat dat menopur was oa.
Ik heb enorm slechte ervaringen met Gonal-F. Dat komt mijn lijf nooit meer in!

Je mag mij evt in de op zetten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jemig, 6 maanden herstel. Dat is wel heel lang zeg. Ik duim voor een goede herstart straks! En dat je geen circus meer aan je lijf nodig hebt, behalve een bevalling ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:53 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik ben lekker dom geweest. Het duurde lang voor ik wat hoorde van het bloedprikken voor mijn schildklier, dus even ingelogd om te kijken of de uitslag er al was. Ja dus. Maar het ziet er niet echt goed uit. En nu weet ik tot ze bellen dus niet hoe erg het is :|W
Oei Bottoms, dat is niet tof. Hoe weet je dat het er niet goed uit ziet? Zit je over een bepaalde waarde heen?
pi_198655723
Ik werd vanmiddag gebeld door de verpleegkundige van het ziekenhuis om het IVF traject op te starten. Lang verhaal kort: eind april aan de pil, half mei uitleg en medicatie mee, eind mei startecho en dan half juni een punctie (even o.v.b. van alle dingen die tegen kunnen zitten :D )

Ik was een beetje in jubelstemming vanmiddag, dus ik heb het feit dat IVF voor ons de volgende stap is, geaccepteerd en een plekje gegeven :)
pi_198657192
Wauw, wat vlot! Ik hoop dat je van deze hormonen minder last hebt. Ik kan je mbt de punctie ook niet echt geruststellen, mijn man wilde haast geen tweede poging met nadat hij zag wat dat met mij deed. Maar uiteindelijk is het maar een klein deel van het traject en in verhouding zo gebeurd. Mocht het nou echt tegenvallen, ons ziekenhuis deed ik sommige gevallen de punctie ook onder narcose. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:16:41 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198658514
Majo heeft de punctie volgens mij ook onder narcose gedaan..

Voor mij werkte het het beste om te verdwijnen in mn eigen wereld.. ik kan sowieso niet praten met een eendebek downunder.. dus stip op het plafond en concentreren op mn sdemhsling.. en een pauze tussen de twee kanten om een beetje op adem te komen..
Het hielp bij mij ook vooral om NIET naar de monitor te kijken.. ik kreeg er een schrik reactie van als ik de naald op het beeld zag..

Je weet hoe je in je bevalling stond.. daar had je wsl ook een plan voor gemaakt.. doe dat hier ook voor.. wat wil je en hoe wil je het? Er is echt wel een hoop mogelijk..

Praat vooral met de gyn en vraag naar alle mogelijkheden.. ze willen als het goed is er alles aan doen om het jou zo comfortabel mogelijk te maken..

Succes! ^O^ :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 22:35:36 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198658893
Ik heb na de eerste keer de puncties inderdaad onder narcose gedaan :Y Als je aangeeft er erg bang voor te zijn staan ze daar misschien best wel voor open! Het gaf mij in ieder geval veel rust, ik heb de eerste punctie namelijk echt als traumatisch ervaren :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_198662215
Ik vond de punctie ook niet fijn maar wel te doen - ik heb een andere ervaring dat MaJo in dat opzicht. Ik had véél eiblaasjes, dat maakt het wel zwaarder, het duurt dan langer. Een roesje is wel fijn, alles wordt wat waziger. Het helpt als je focust op ontspanning. Ik nam mijn eigen muziek mee. En de focus op je ademhaling. Mijn ervaring was dat praten, proberen mee te kijken, proberen de controle te behouden - dat dat averechts werkt.

De rest van het traject vond ik lichamelijk een piece of cake. Mentaal was dat anders - maar niet heel veel zwaarder dan de IUI's.
pi_198662373
Ik vond het net fijn om mee te kijken op het scherm. Dan kon ik mijn ademhaling afstemmen op het verplaatsen van de naald.
Het pijnlijkste deel voor mij was het in beeld krijgen van de linker eierstok. Dat gaat elke echo heel moeizaam en gaat gepaard met veel geduw en gewroet. Maar goed, dat is elke afspraak zo en bij een echo is het zonder enige verdoving.

Ik vond de puncties niet leuk. Maar voor een volgende poging staat de punctie niet eens in de top 3 van dingen waar ik tegenop zie.
pi_198670723
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:53 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik ben lekker dom geweest. Het duurde lang voor ik wat hoorde van het bloedprikken voor mijn schildklier, dus even ingelogd om te kijken of de uitslag er al was. Ja dus. Maar het ziet er niet echt goed uit. En nu weet ik tot ze bellen dus niet hoe erg het is :|W
Wanneer ga je er wat over horen?

Ja dat is het nadeel soms van digitaal al je gegevens kunnen zien zonder verhaal.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid en is de schildklier goed te behandelen.
pi_198670809
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:05 schreef Peacefulll het volgende:
Ik werd vanmiddag gebeld door de verpleegkundige van het ziekenhuis om het IVF traject op te starten. Lang verhaal kort: eind april aan de pil, half mei uitleg en medicatie mee, eind mei startecho en dan half juni een punctie (even o.v.b. van alle dingen die tegen kunnen zitten :D )

Ik was een beetje in jubelstemming vanmiddag, dus ik heb het feit dat IVF voor ons de volgende stap is, geaccepteerd en een plekje gegeven :)
Wat fijn dat het voor jezelf ook geaccepteerd is. Dat maakt het weer net iets makkelijker om de stap te zetten.

Spannend iig! En als je er enorm tegenop ziet tegen de punctie zou ik echt voor een roesje gaan. Dat gaat zoveel stress schelen.
Ik heb toen enorm getwijfeld en uiteindelijk voor alleen pijnstilling gekozen. Maar tot aan de punctie er wel stress van gehad omdat ik bang was voor de pijn.
pi_198891507
Vandaag terugplaatsing gehad. Vrouw had 7 eieren, maar 5 waren leeg en dus 2 bruikbaar. 1 is prima en die andere wordt misschien nog ingevroren, aangezien dit eitje wat achterloopt op diegene die ze hebben geplaatst. Alle lof voor het Erasmus, top ziekenhuis (wel walgelijke parkeertarieven :D ).

Over 10-11 dagen weten we of het raak is _O_

Inmiddels al 8 jaar bezig trouwens met dit hele traject met tussenposes etc.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 7 april 2021 @ 01:08:05 #17
269689 crew  Viv
pi_198892224
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 april 2021 23:26 schreef Poepz0r het volgende:
Vandaag terugplaatsing gehad. Vrouw had 7 eieren, maar 5 waren leeg en dus 2 bruikbaar. 1 is prima en die andere wordt misschien nog ingevroren, aangezien dit eitje wat achterloopt op diegene die ze hebben geplaatst. Alle lof voor het Erasmus, top ziekenhuis (wel walgelijke parkeertarieven :D ).

Over 10-11 dagen weten we of het raak is _O_

Inmiddels al 8 jaar bezig trouwens met dit hele traject met tussenposes etc.
Dan is jouw vrouw dus PUPO nu: Pregnant Until Proven Otherwise!
*O* *O* *O*
pi_198974619
Spannend Poepz0r! Hoe voelt ze zich nu? Al ergens last van?

Jij mag al bijna peacefulll. Hoe voel je je nu?

Ik krijg een extra stempel op mijn bingokaart! Ik mag aan de pillen voor mijn schildklier. Over 4 weken weer prikken en hopelijk kunnen we dan toch een terugplaatsing doen. Dus ten vroegste juni.
Nu ben ik toch heel blij dat ik te vroeg een intake ingepland heb :)
pi_198974959
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Spannend Poepz0r! Hoe voelt ze zich nu? Al ergens last van?

Jij mag al bijna peacefulll. Hoe voel je je nu?

Ik krijg een extra stempel op mijn bingokaart! Ik mag aan de pillen voor mijn schildklier. Over 4 weken weer prikken en hopelijk kunnen we dan toch een terugplaatsing doen. Dus ten vroegste juni.
Nu ben ik toch heel blij dat ik te vroeg een intake ingepland heb :)
Jammer dat je toch aan de medicatie moet. Ik bedenk me net dat bij mij nooit gecheckt is op de schildklier. Hoe merk je dat er iets mee is?
Ik duim dat de medicatie snel aanslaat en je in juni voor een TP mag.
Ik ben achteraf ook blij dat we gebeld hebben toen we er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor waren. Dat is volgende maand al weer een jaar geleden. Dit traject vergt tijd en geduld, dat blijkt maar weer.

Ja! Dit is de laatste cyclus zeg maar. Ik ben echt heel erg blij met de rust die we nu hebben. Doet mijn hoofd echt wel even goed (lichaam ook trouwens).
Ik vind het aan de pil gaan wel spannend. Ik weet nog van mijn puberteit dat de pil altijd zorgde voor zo'n grauw dekentje. Maar we gaan het zien. Het is maar voor eventjes :)
pi_198978132
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:51 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Jammer dat je toch aan de medicatie moet. Ik bedenk me net dat bij mij nooit gecheckt is op de schildklier. Hoe merk je dat er iets mee is?
Ik duim dat de medicatie snel aanslaat en je in juni voor een TP mag.
Ik ben achteraf ook blij dat we gebeld hebben toen we er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor waren. Dat is volgende maand al weer een jaar geleden. Dit traject vergt tijd en geduld, dat blijkt maar weer.

Ja! Dit is de laatste cyclus zeg maar. Ik ben echt heel erg blij met de rust die we nu hebben. Doet mijn hoofd echt wel even goed (lichaam ook trouwens).
Ik vind het aan de pil gaan wel spannend. Ik weet nog van mijn puberteit dat de pil altijd zorgde voor zo'n grauw dekentje. Maar we gaan het zien. Het is maar voor eventjes :)
Ik merk niet echt iets want officieel is hij niet te traag. Bij de kliniek hanteren ze echter een andere grenswaarde. Zou iets te maken hebben met een hogere kans op een miskraam. Hogere, dus niet per se een hoge kans.
Ze testen hier niet overal op. Ik vind het allemaal best. Die 2 cycli kunnen we ook nog wel wachten. Ik hoop alleen dat het daarbij blijft.

Succes met de pil. Altijd spannend om te starten. Ik weet niet meer of ik er veel last van had. De laatste keer IVF met de pil is al geleden van 2017 :o
pi_199038318
Zojuist 2 testen gedaan en mevrouw Poepz0r is zwanger. *O* *O*
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:28:25 #22
208890 June.
Seriously?
pi_199038523
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
Zojuist 2 testen gedaan en mevrouw Poepz0r is zwanger. *O* *O*
Gefeliciteerd *O*
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:30:45 #23
208890 June.
Seriously?
pi_199038556
Wij mogen trouwens nog niet starten, vanwege de miskraam in oktober. De kansen zouden spontaan "te hoog" zijn voor IUI nu. Maarja, dat wringt wel, de eerste keer is het ook "pas" gelukt na 2,5 jaar en IUI..

Nu afgesproken dat we in juni een nieuwe afspraak plannen voor IUI.
Shine bright like a diamond.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 17 april 2021 @ 11:36:08 #24
269689 crew  Viv
pi_199038639
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
Zojuist 2 testen gedaan en mevrouw Poepz0r is zwanger. *O* *O*
Wat goed!! *O*
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:45:53 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199038831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
Zojuist 2 testen gedaan en mevrouw Poepz0r is zwanger. *O* *O*
*O* gefeliciteerd!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:46:58 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199038843
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:30 schreef June. het volgende:
Wij mogen trouwens nog niet starten, vanwege de miskraam in oktober. De kansen zouden spontaan "te hoog" zijn voor IUI nu. Maarja, dat wringt wel, de eerste keer is het ook "pas" gelukt na 2,5 jaar en IUI..

Nu afgesproken dat we in juni een nieuwe afspraak plannen voor IUI.
Wel een aparte gang van zaken .. je "weet" day je hulp nodig hebt.. en dan toch door laten strugglen..

Zou het er mee te maken hebben dat ze prioriteiten moeten stellen nu vanwege corona?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:52:34 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199038927
En wij zijn afgelopen week op consult geweest in mn nieuwe thuisland..
We nemen dit weekend even de tijd om alles te laten bezinken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199039123
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
Zojuist 2 testen gedaan en mevrouw Poepz0r is zwanger. *O* *O*
Yes! Wat fijn! Op naar een gezond baby'tje over 8 maanden *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:30 schreef June. het volgende:
Wij mogen trouwens nog niet starten, vanwege de miskraam in oktober. De kansen zouden spontaan "te hoog" zijn voor IUI nu. Maarja, dat wringt wel, de eerste keer is het ook "pas" gelukt na 2,5 jaar en IUI..

Nu afgesproken dat we in juni een nieuwe afspraak plannen voor IUI.
Dat lijkt me zeker wrang en een domper. Je zou zeggen dat jullie eerste zwangerschap en het traject ervoor genoeg zegt over de kansen. Maakt het feit dat de spontane zwangerschap in een miskraam eindigde nog verdrietiger :'(
  zaterdag 17 april 2021 @ 12:05:06 #29
208890 June.
Seriously?
pi_199039127
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wel een aparte gang van zaken .. je "weet" day je hulp nodig hebt.. en dan toch door laten strugglen..

Zou het er mee te maken hebben dat ze prioriteiten moeten stellen nu vanwege corona?
Ze vertelden dat er op dit moment geen wachttijd is voor IUI, dus dat zal het wel niet zijn. Ik vind het ook een raar advies, maar het is met de gedachte dat we dan op en nabij alweer een jaar bezig zijn zonder resultaat.. Gelukkig is het al bijna mei.

En wat een rollercoaster van keuzes ineens weer zeg voor jullie! Zo'n dubbele donatie lijkt me ook wel een grote stap..
Shine bright like a diamond.
pi_199039144
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:52 schreef Barreltje het volgende:
En wij zijn afgelopen week op consult geweest in mn nieuwe thuisland..
We nemen dit weekend even de tijd om alles te laten bezinken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw! Kan me voorstellen dat je even overrompeld bent. Kansen en mogelijkheden, maar ook lastige ethische beslissingen.
pi_199039848
Jemig, Barreltje. Dat zijn nogal wat dingen om te verwerken. :* Lees ik tussen de regels door dat jij er meer klaar voor bent het achter je te laten dan je partner? Of zitten jullie wel samen op één lijn? :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 17 april 2021 @ 15:18:06 #32
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199041316
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 13:30 schreef Nanuke het volgende:
Jemig, Barreltje. Dat zijn nogal wat dingen om te verwerken. :* Lees ik tussen de regels door dat jij er meer klaar voor bent het achter je te laten dan je partner? Of zitten jullie wel samen op één lijn? :*
Nope we zitten momenteel niet op 1 lijn.. hij wil door, ik weet het niet..

En dat is unfair want ik vind mm leven nu gewoon veel te leuk.. maar ben ook bang dat ik er over 20 jaar spijt van heb als ik er nu mee stop..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199053100
Dankjewel allemaal voor de felicitaties! Over 3 weken eerste echo, hopelijk gaat alles goed verlopen. Het besef dat we ouders worden is er nog totaal niet. Zeker niet omdat we al 8 jaar bezig zijn om uberhaupt zwanger te raken.
pi_199058859
Wauw *O*
  zondag 18 april 2021 @ 18:02:07 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199059163
Gefeliciteerd Poepz0r!

En Barreltje, wat ingewikkeld... je kan spijt krijgen van niet een nieuwe poging doen maar dat je goed wil nadenken over deze nieuwe opties snap ik heel goed. Het is echt wat anders dan ‘nog een ronde proberen op de oude manier’. Een genetisch niet eigen kindje voelt voor de een als een te grote stap en voor de ander als een kleine, denk ik. Dus ik hoop dat er ruimte is voor je twijfel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199292009
Geüpdate advies over vaccineren bij kinderwens, vruchtbaarheidsbehandelingen en zwangerschap

https://www.freya.nl/qa-c(...)erwens-zwangerschap/

https://www.nvog.nl/actue(...)erschap-en-kraambed/

PS Wij hebben weer een verwijzing aangevraagd :@ O+
pi_199295653
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:39 schreef B.ertha het volgende:
Geüpdate advies over vaccineren bij kinderwens, vruchtbaarheidsbehandelingen en zwangerschap

https://www.freya.nl/qa-c(...)erwens-zwangerschap/

https://www.nvog.nl/actue(...)erschap-en-kraambed/

PS Wij hebben weer een verwijzing aangevraagd :@ O+
Spannend! Hebben jullie nog embryo's van de vorige poging?
pi_199298331
Ja, nog 8 zelfs! Dus hopelijk is dat ook genoeg O+

Ik ben het overzicht een beetje kwijt, wie zijn er nu allemaal bezig? :@ June, Peace en Barreltje (misschien) weet ik.
pi_199299458
Wow dat is een mooi aantal!
Ik hoop volgende maand een terugplaatsing te kunnen doen. Volgende week weer bloedprikken. Als mijn schildklier dan weer braaf is gaan we ervoor :)
pi_199302731
Ik hoop op goed nieuws voor je :)
pi_199307034
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:58 schreef B.ertha het volgende:
Ja, nog 8 zelfs! Dus hopelijk is dat ook genoeg O+

Ik ben het overzicht een beetje kwijt, wie zijn er nu allemaal bezig? :@ June, Peace en Barreltje (misschien) weet ik.
Spannend Bertha! Moet je dan nu eerst weer een gesprek bij de gyn en krijg je dan weer een 'plan?'

Of is het gewoon bellen bij een positieve ovulatietest en een terugplaatsing plannen?
pi_199307120
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Wow dat is een mooi aantal!
Ik hoop volgende maand een terugplaatsing te kunnen doen. Volgende week weer bloedprikken. Als mijn schildklier dan weer braaf is gaan we ervoor :)
Ik duim voor je! Heb je zelf een inschatting hoe het gaat met je schildklier?


Ik ben inmiddels aan de pil. Nu wachten tot 19 mei. Merk wel dat ik voldoende afleiding haal uit de dag, maar dat de IVF behandeling toch een beetje in mijn hoofd blijft sluimeren. Herkennen jullie dat?
pi_199308287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:08 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik duim voor je! Heb je zelf een inschatting hoe het gaat met je schildklier?


Ik ben inmiddels aan de pil. Nu wachten tot 19 mei. Merk wel dat ik voldoende afleiding haal uit de dag, maar dat de IVF behandeling toch een beetje in mijn hoofd blijft sluimeren. Herkennen jullie dat?
Zeker wel herkenbaar :Y maar toch gaat de tijd ook heel snel, vond ik tenminste.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:02 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Spannend Bertha! Moet je dan nu eerst weer een gesprek bij de gyn en krijg je dan weer een 'plan?'

Of is het gewoon bellen bij een positieve ovulatietest en een terugplaatsing plannen?
Eerst een nieuwe intake, dan een plan voor terugplaatsing in kunstmatige cyclus (protocol staat online dus ik ken de details al :P). Dan bellen zodra ik ongesteld word en op dag x beginnen met medicijn A, dan op dag Y de eerste echo voor meting baarmoederslijmvlies, bij goedkeuring over op medicijn B en inplannen terugplaatsing, over op medicijn C.
:+

Gelukkig geen interne wachttijd maar gewoon beginnen bij de eerstvolgende mogelijkheid na de intake.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 23:04:34 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199308919
B.ertha wat tof! Hopelijk komt er nog zo'n leukerd bij O+

Poepz0r gefeliciteerd, 8 jaar is wel heel heftig!

Ik hoop hier snel weer een streepjesregen te zien O+ *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_199314420
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:08 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik duim voor je! Heb je zelf een inschatting hoe het gaat met je schildklier?

Ik ben inmiddels aan de pil. Nu wachten tot 19 mei. Merk wel dat ik voldoende afleiding haal uit de dag, maar dat de IVF behandeling toch een beetje in mijn hoofd blijft sluimeren. Herkennen jullie dat?
Ik voel wel effect van de medicatie. Dus op zich verwacht ik dat het in orde zal zijn. Ik zal in elk geval flink teleurgesteld zijn als dat niet zo blijkt te zijn.

Ja dat gevoel herken ik wel. Zeker omdat ik dus elke dag medicatie moet nemen.
19 mei is al heel binnenkort! Ik vond het altijd snel gaan als ik begonnen was. Behalve de dagen tussen punctie en terugplaatsing :)
pi_199315467
Spannend, Bertha!
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:07:27 #47
208890 June.
Seriously?
pi_199317034
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:24 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Zeker wel herkenbaar :Y maar toch gaat de tijd ook heel snel, vond ik tenminste.
[..]

Eerst een nieuwe intake, dan een plan voor terugplaatsing in kunstmatige cyclus (protocol staat online dus ik ken de details al :P). Dan bellen zodra ik ongesteld word en op dag x beginnen met medicijn A, dan op dag Y de eerste echo voor meting baarmoederslijmvlies, bij goedkeuring over op medicijn B en inplannen terugplaatsing, over op medicijn C.
:+

Gelukkig geen interne wachttijd maar gewoon beginnen bij de eerstvolgende mogelijkheid na de intake.
Sounds like a plan. O+
Shine bright like a diamond.
pi_199318302
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:24 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Zeker wel herkenbaar :Y maar toch gaat de tijd ook heel snel, vond ik tenminste.
[..]

Eerst een nieuwe intake, dan een plan voor terugplaatsing in kunstmatige cyclus (protocol staat online dus ik ken de details al :P). Dan bellen zodra ik ongesteld word en op dag x beginnen met medicijn A, dan op dag Y de eerste echo voor meting baarmoederslijmvlies, bij goedkeuring over op medicijn B en inplannen terugplaatsing, over op medicijn C.
:+

Gelukkig geen interne wachttijd maar gewoon beginnen bij de eerstvolgende mogelijkheid na de intake.
Dat gaat best rap! Geinig dat je het hele protocol al uit je hoofd weet :D Heb jij geen stabiele cyclus van jezelf dat je een TP hebt in een kunstmatige cyclus?

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:38 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik voel wel effect van de medicatie. Dus op zich verwacht ik dat het in orde zal zijn. Ik zal in elk geval flink teleurgesteld zijn als dat niet zo blijkt te zijn.

Ja dat gevoel herken ik wel. Zeker omdat ik dus elke dag medicatie moet nemen.
19 mei is al heel binnenkort! Ik vond het altijd snel gaan als ik begonnen was. Behalve de dagen tussen punctie en terugplaatsing :)
Ik duim voor mooie waardes voor je O+
pi_199319517
Dank nogmaals voor alle felicitaties. Zojuist de eerste echo gehad in Rotterdam en we zijn nu 7 weken en 1 dag zwanger. De baby groeit uitstekend. Hartslag was 146 slagen per minuut wat uitstekend is en hij/zij was 1 centimeter groot. Over 2 weken de volgende :) _O_
pi_199341272
O+ O+ :* :*
pi_199341317
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 20:21 schreef Poepz0r het volgende:
Dank nogmaals voor alle felicitaties. Zojuist de eerste echo gehad in Rotterdam en we zijn nu 7 weken en 1 dag zwanger. De baby groeit uitstekend. Hartslag was 146 slagen per minuut wat uitstekend is en hij/zij was 1 centimeter groot. Over 2 weken de volgende :) _O_
Wat ontzettend goed nieuws O+ *O* gefeliciteerd!!
  maandag 10 mei 2021 @ 07:00:05 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199352646
Hier even een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er op dit moment vrede mee..ik heb het meest fantastische nichtje in de wereld en mn zusje last me ook de meest fantastische tante ooit zijn.. _O_ het is (voorlopig) genoeg.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 10 mei 2021 @ 07:11:46 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199352694
Barrel, wat een moeilijk besluit, maar tegelijk fijn voor je dat je nu wel goed kan onderscheiden wat jij wil of eigenlijk niet dus en dat je die keuze ook durft te maken. :* Je nichtje boft met je. O+
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 10 mei 2021 @ 07:42:26 #54
269689 crew  Viv
pi_199352782
Oh @Barreltje :* :* wat ben je sterk en moedig.
  maandag 10 mei 2021 @ 08:05:05 #56
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199352868
Sterke @Barreltje :*
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199352943
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:00 schreef Barreltje het volgende:
Hier even een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er op dit moment vrede mee..ik heb het meest fantastische nichtje in de wereld en mn zusje last me ook de meest fantastische tante ooit zijn.. _O_ het is (voorlopig) genoeg.
Moedig besluit Barreltje, zeker als de gevolgen dubbel verstrekkend zijn. Veel sterkte de komende tijd! Volgens mij heb je inmiddels ook al wel andere vormen van zingeving voor je leven dus het komt wel goed met jou :*
pi_199352963
Barreltje. :* Ik sluit me aan bij alles hierboven. Wat een mooi, dapper mens ben je. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_199353126
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:00 schreef Barreltje het volgende:
Hier even een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er op dit moment vrede mee..ik heb het meest fantastische nichtje in de wereld en mn zusje last me ook de meest fantastische tante ooit zijn.. _O_ het is (voorlopig) genoeg.
Och Barrel :* :* Moedig besluit. Goed dat je de knoop doorhakt en gaat voor wat jij wil. Ik kan me voorstellen dat je het nu pas echt goed kan afsluiten, een plekje geven en vooruit kan kijken.
Denk je dat met eventueel therapie de relatie nog te redden valt? Of is dat definitief al over?

Ik wens je veel speel-, knuffel- en kletsplezier toe met je nichtje O+ Fijn dat je zo'n groot deel kan en mag uitmaken van haar leven. Je bent ongetwijfeld een hele fijne, lieve tante voor haar!
pi_199354000
Barrel, zo te horen een weloverwogen en dapper besluit en het klinkt alsof je er voor nu vrede mee hebt. Dat er een last van je af is gevallen misschien zelfs.

Veel sterkte en ook plezier gewenst met de verdere stappen in jouw leven. Want er komt nu ongetwijfeld meer ruimte voor andere dingen.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:47:43 #61
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199354484
Liefs en sterkte Barretje. Je verhaal klinkt heel logisch en moedig maar vooral klote :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199354728
Barrel, wat een sterke beslissing is dit. Veel sterkte en kracht om dit te verwerken. :*
  maandag 10 mei 2021 @ 20:26:13 #63
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199363398
Tnx allemaal :*

Het gaat goed komen.. ik voel me erg sterk in mijn beslissingen op dit moment omdst ik merk dat het goed voelt.. misschien dat er over een tijdje ook wel behoefte is aan verdriet, en dan gaan we daar weer een aan de slag..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199394758
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:00 schreef Barreltje het volgende:
Hier even een update.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er op dit moment vrede mee..ik heb het meest fantastische nichtje in de wereld en mn zusje last me ook de meest fantastische tante ooit zijn.. _O_ het is (voorlopig) genoeg.
Ach jeetje Barretje, ik lees het nu pas! Wat een moeilijk en tegelijk moedig besluit! Veel sterkte met het een plekje te geven. :*
pi_199394857
Barrel. :*
Wat een ontzettend moeilijk maar ook dapper besluit.
pi_199395201
Barrel wat heftig en dapper. Sterkte komende tijd. :*
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 23:03:40 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199396943
Barrel heel veel sterkte met deze beslissing. Het klinkt inderdaad weloverwogen :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_199557105
2de echo gehad (9 weken ongeveer), vrouw is 24/7 misselijk etc etc hopelijk gaat dat snel voorbij. Baby groeide goed (2,6 centimeter nu) met een hartslag van 168. Alles zag er prima uit, omdat wij aan wat studies meedoen in het Erasmus MC krijgen wij alle echo's voor nop en krijgen we er ook een vijftal meer dan normaal. Over anderhalve week alweer een echo *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 22 mei 2021 @ 17:35:25 #69
269689 crew  Viv
pi_199557935
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:52 schreef Poepz0r het volgende:
2de echo gehad (9 weken ongeveer), vrouw is 24/7 misselijk etc etc hopelijk gaat dat snel voorbij. Baby groeide goed (2,6 centimeter nu) met een hartslag van 168. Alles zag er prima uit, omdat wij aan wat studies meedoen in het Erasmus MC krijgen wij alle echo's voor nop en krijgen we er ook een vijftal meer dan normaal. Over anderhalve week alweer een echo *O*
Top! :) Enne.. inmiddels mag je wel "door naar het volgende topic" zoals dat heet: OUD / Zwangerschap en geboorte deel 1959
pi_199559007
Goed nieuws Poepzor! Balen dat je vrouw zo misselijk is. Hopelijk trekt dat snel weg!

Wij zijn gestart met IVF 1! Gisteren voor het eerst decapeptyl gespoten. Godver wat brandt dat spul het eerste uur na :'( 31 mei startecho en dan komt de Bemfola er ook bij met 150EH.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 19:15:40 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199559357
Succes Peacefull!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199560761
Toi toi toi @Peacefulll Hoe is het om nu echt bezig te zijn? Even afgezien van die rotbijwerkingen lokaal :(
pi_199564462
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 20:27 schreef Mrs.Peel het volgende:
Toi toi toi @:Peacefulll Hoe is het om nu echt bezig te zijn? Even afgezien van die rotbijwerkingen lokaal :(
Ja, dubbel. Aan de ene kant heel fijn om weer echt kans te maken op een tweede kindje. Ik kan het me al bijna niet meer voorstellen, zo'n klein frummeltje. M wordt ook met de dag groter, gezelliger en wijzer O+
Maar ik zie wel op tegen de komende drie weken. Komt ook door het onbekende en onzekere natuurlijk.
En de (angst voor) de bijwerkingen.

Dank je wel @Lemijn O+ Jij bent bijna uitgerekend of niet?
pi_199569689
Succes Peacefulll! Prikken is niet fijn maar wel voor een goed doel! Succes!

Ik sta voorlopig nog steeds stil ;(
Nog steeds herstellende. Wel langzaam aan het nadenken voor de cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Maar de verschillen tussen goed en slecht voelen zijn nog wel erg groot.

IVF zit er voorlopig niet in. Advies is om een jaar te stoppen, dat is het al bijna. Maar ik vind het zelf echt doodeng ;( ;(
Ik weet dat ik het nog een keer zal doen maar ik weet niet hoe ik dat dan moet ‘overleven’.

Ik denk er nog niet te veel over na. Is nog geen ruimte voor. Ook omdat ik nog een cryo heb. Dus eerst die mentale voorbereiding en daadwerkelijke uitvoering maar eens onder ogen komen.
  zondag 23 mei 2021 @ 06:30:45 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199575212
@Peacefulll ja! Bijna 8 maanden nu. Ik vind het nog steeds in vlagen ongelooflijk dat het is gelukt, die tweede. Ondanks de hobbelige weg hierheen en de kwalen en ondanks dat ik deze baby nog niet ademend en wel vastheb, ben ik zo onwijs dankbaar. Het cliché van ‘dat maakt het achteraf de moeite waard’ gaat hier zeker op. Ik hoop dat het bij jou en iedereen hier ook zo zal gaan :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199575331
Heel veel succes @Peacefull!

@MiNi1981 wat naar zeg ;(
pi_199697329
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 23:51 schreef MiNi1981 het volgende:
Succes Peacefulll! Prikken is niet fijn maar wel voor een goed doel! Succes!

Ik sta voorlopig nog steeds stil ;(
Nog steeds herstellende. Wel langzaam aan het nadenken voor de cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Maar de verschillen tussen goed en slecht voelen zijn nog wel erg groot.

IVF zit er voorlopig niet in. Advies is om een jaar te stoppen, dat is het al bijna. Maar ik vind het zelf echt doodeng ;( ;(
Ik weet dat ik het nog een keer zal doen maar ik weet niet hoe ik dat dan moet ‘overleven’.

Ik denk er nog niet te veel over na. Is nog geen ruimte voor. Ook omdat ik nog een cryo heb. Dus eerst die mentale voorbereiding en daadwerkelijke uitvoering maar eens onder ogen komen.
Mini :'( Wat een klap heb jij gehad zeg! Al zo lang herstellende van 1 IVF poging. Heb je therapie om het e.a. met wat hulp op een rijtje te zetten? En is deze mentale klap puur en alleen van de IVF poging of zat er nu achteraf al wat meer onder? (Voel je vrij om mijn vraag te negeren)

Ik had vandaag de startecho. Met de IUI behandelingen was er echt elke keer wel iets. Dus ik had me voorbereid op minimaal bloedprikken en een extra telefonisch consult :')
Maar het bleek voor de verandering gewoon helemaal goed te zijn :) dus ik spuit nu de Bemfola er bij (vervanger van Gonal F). Volgende week check-up.
Ik ben wel echt goed naar van de hormonen zeg, allemachtig! Ik ben inmiddels ook helemaal thuis van mijn werk nu.
pi_199699656
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:30 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Mini :'( Wat een klap heb jij gehad zeg! Al zo lang herstellende van 1 IVF poging. Heb je therapie om het e.a. met wat hulp op een rijtje te zetten? En is deze mentale klap puur en alleen van de IVF poging of zat er nu achteraf al wat meer onder? (Voel je vrij om mijn vraag te negeren)

Ik had vandaag de startecho. Met de IUI behandelingen was er echt elke keer wel iets. Dus ik had me voorbereid op minimaal bloedprikken en een extra telefonisch consult :')
Maar het bleek voor de verandering gewoon helemaal goed te zijn :) dus ik spuit nu de Bemfola er bij (vervanger van Gonal F). Volgende week check-up.
Ik ben wel echt goed naar van de hormonen zeg, allemachtig! Ik ben inmiddels ook helemaal thuis van mijn werk nu.
Jammer dat je zo last hebt van de hormonen. Maar vandaag wel de rechte lijn naar de punctie ingezet, spannend! Hopelijk volgende week mooie follikels met mooie eitjes.

Ik heb mij vandaag aangemeld voor een terugplaatsing. Toch besloten om alles zo natuurlijk mogelijk te doen, dus geen hormonen. Volgende week begin ik met ovulatietesten en als die positief is plannen ze de tp in. Het voelt zo weinig ingrijpend voor ivf :)
pi_199703217
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:01 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Jammer dat je zo last hebt van de hormonen. Maar vandaag wel de rechte lijn naar de punctie ingezet, spannend! Hopelijk volgende week mooie follikels met mooie eitjes.

Ik heb mij vandaag aangemeld voor een terugplaatsing. Toch besloten om alles zo natuurlijk mogelijk te doen, dus geen hormonen. Volgende week begin ik met ovulatietesten en als die positief is plannen ze de tp in. Het voelt zo weinig ingrijpend voor ivf :)
Wat spannend Bottoms! Fijn ook dat er geen gedoe bij komt kijken met echo's en hormonen prikken. Dat zal echt een hele hoop schelen :) Ik ben het even kwijt: hoeveel hadden jullie nu nog in de vriezer?
pi_199703250
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:02 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wat spannend Bottoms! Fijn ook dat er geen gedoe bij komt kijken met echo's en hormonen prikken. Dat zal echt een hele hoop schelen :) Ik ben het even kwijt: hoeveel hadden jullie nu nog in de vriezer?
Om iedereen even goede hoop te geven. Wij ICSI eerste behandeling 7 eieren, waarvan 5 LEEG. 2 bruikbaar en meteen raak. Niet opgeven!
pi_199704233
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:30 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Mini :'( Wat een klap heb jij gehad zeg! Al zo lang herstellende van 1 IVF poging. Heb je therapie om het e.a. met wat hulp op een rijtje te zetten? En is deze mentale klap puur en alleen van de IVF poging of zat er nu achteraf al wat meer onder? (Voel je vrij om mijn vraag te negeren)

Ik had vandaag de startecho. Met de IUI behandelingen was er echt elke keer wel iets. Dus ik had me voorbereid op minimaal bloedprikken en een extra telefonisch consult :')
Maar het bleek voor de verandering gewoon helemaal goed te zijn :) dus ik spuit nu de Bemfola er bij (vervanger van Gonal F). Volgende week check-up.
Ik ben wel echt goed naar van de hormonen zeg, allemachtig! Ik ben inmiddels ook helemaal thuis van mijn werk nu.
Jippie voor geen gedoe *O* Maar heftig dat je zoveel last hebt van de hormonen dat je volledig thuis zit :{ Welke klachten heb je?
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:01 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Jammer dat je zo last hebt van de hormonen. Maar vandaag wel de rechte lijn naar de punctie ingezet, spannend! Hopelijk volgende week mooie follikels met mooie eitjes.

Ik heb mij vandaag aangemeld voor een terugplaatsing. Toch besloten om alles zo natuurlijk mogelijk te doen, dus geen hormonen. Volgende week begin ik met ovulatietesten en als die positief is plannen ze de tp in. Het voelt zo weinig ingrijpend voor ivf :)
Fijn dat het in eigen cyclus kan! Dat zou mij best spannend lijken, maar ik heb ook nooit duidelijke ovulatietesten gehad. Het scheelt wel heel veel gedoe en heel veel medicijnen in je lijf ^O^ Succes!
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 13:36:48 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199705444
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:43 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Jippie voor geen gedoe *O* Maar heftig dat je zoveel last hebt van de hormonen dat je volledig thuis zit :{ Welke klachten heb je?
[..]

Fijn dat het in eigen cyclus kan! Dat zou mij best spannend lijken, maar ik heb ook nooit duidelijke ovulatietesten gehad. Het scheelt wel heel veel gedoe en heel veel medicijnen in je lijf ^O^ Succes!
Je kunt ook in eigen cyclus doen met echo ondersteuning om de eisprong te vinden, zo ging dat in ieder geval bij mij :)

Spannend weer @Peaceful en @Bottoms_up!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_199705861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:43 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Jippie voor geen gedoe *O* Maar heftig dat je zoveel last hebt van de hormonen dat je volledig thuis zit :{ Welke klachten heb je?
[..]

Fijn dat het in eigen cyclus kan! Dat zou mij best spannend lijken, maar ik heb ook nooit duidelijke ovulatietesten gehad. Het scheelt wel heel veel gedoe en heel veel medicijnen in je lijf ^O^ Succes!
Ik vind het op zich ook wel heel spannend! Ik mocht het helemaal zelf kiezen: dit of met echo's en dan wel pregnyl spuiten of volledig met medicatie. Ik moet ook de dure digitale testen van CB gebruiken (maar daar had ik net een paar doosjes van gekregen).

Weet jij al wanneer jullie voor een terugplaatsing kunnen?
pi_199705977
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:02 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wat spannend Bottoms! Fijn ook dat er geen gedoe bij komt kijken met echo's en hormonen prikken. Dat zal echt een hele hoop schelen :) Ik ben het even kwijt: hoeveel hadden jullie nu nog in de vriezer?
Wij hebben er nog 4. Ik hoop dat ik weer een foto krijg bij de terugplaatsing O+
pi_199706943
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:10 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Weet jij al wanneer jullie voor een terugplaatsing kunnen?
Volgende week de intake, als het goed is de eerstvolgende menstruatie erna :s)
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:36:35 #86
208890 June.
Seriously?
pi_199709573
Hier gaan we ook beginnen aan IUI. Begin juli gesprek over medicatie etc en verwacht dat we daarna ook kunnen starten. Waarschijnlijk ben ik dan net ongesteld geweest, beetje jammer, dus het duurt nog ff hier.

Succes meiden, op naar veel 2022 baby's O+
Shine bright like a diamond.
pi_199709735
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:30 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Mini :'( Wat een klap heb jij gehad zeg! Al zo lang herstellende van 1 IVF poging. Heb je therapie om het e.a. met wat hulp op een rijtje te zetten? En is deze mentale klap puur en alleen van de IVF poging of zat er nu achteraf al wat meer onder? (Voel je vrij om mijn vraag te negeren)

Ik had vandaag de startecho. Met de IUI behandelingen was er echt elke keer wel iets. Dus ik had me voorbereid op minimaal bloedprikken en een extra telefonisch consult :')
Maar het bleek voor de verandering gewoon helemaal goed te zijn :) dus ik spuit nu de Bemfola er bij (vervanger van Gonal F). Volgende week check-up.
Ik ben wel echt goed naar van de hormonen zeg, allemachtig! Ik ben inmiddels ook helemaal thuis van mijn werk nu.
Nee hoor, die vraag kan en wil ik wel beantwoorden. Al is het maar om een beetje bewustwording van de minder voorkomende kant van IVF ook te laten horen. Want het is erg beperkt in het vinden van gelijkwaardige verhalen.
De heftigheid die bij mij speelt/gespeeld heeft is echt iets dat door de IVF hormonen getriggerd werd. Daar zat niet al iets onder te etteren wat door IVF geactiveerd is. 100% uitsluitsel is er niet maar zowel huisarts, psych en psychiater zien dat ook niet. En ik ook niet. Dit gedrag vd hormonen was echt een hele andere MiNi dan wie ik ben.
Uiteindelijk bij de pop-poli 2x op consult geweest en de ervaren psychiater had dit in zijn carrière nu pas voor de 2e keer meegemaakt. Dat geeft dan misschien ook wel de hele grote uitzondering op de regel aan. Tegelijk denk ik dat als de kliniek goed mijn klachten hadden opgepikt dat het misschien sneller onder controle zou zijn (vermoed ik). Nu hebben de hormonen ruim 6 weken vrij spel gehad.
Inmiddels heb ik het idee dat ik goed afgesteld sta qua medicatie. Ik zou bijna zeggen dat ik mij nog nooit zo zen heb gevoeld bij wijze van spreken :') :D Dus daar geniet ik enorm van nu. En durf ipv per dag zelfs wel per paar dagen en langzaam per week te kijken hoe het gaat.
Ergens hoop ik stiekem met de cyclus van juli mijn cryo terugplaatsing te doen. Maar ik pin mijzelf er niet op vast. Maar ik wil ergens ook gewoon graag weer starten. Ik ben niet door alle ellende gegaan om nu maar te stoppen de wens is misschien zelfs wel groter. Maar de angst ook.

Vervelend dat je zo een last vd hormonen hebt! Wat zijn je klachten? Succes met even doorzetten hopelijk verdwijnen je klachten snel nadat je klaar bent!
pi_199709754
Spannend @Bottoms_up @B.ertha en @June.

Voordat je het weet is de tijd voorbij gevlogen!
pi_199710368
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:43 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Jippie voor geen gedoe *O* Maar heftig dat je zoveel last hebt van de hormonen dat je volledig thuis zit :{ Welke klachten heb je?
Hoofdpijn, buikpijn (met name bij veel en vet eten), enorme vermoeidheid, misselijk (vooral 's morgens), duizelig en emotioneel flink uit balans.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:18 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Wij hebben er nog 4. Ik hoop dat ik weer een foto krijg bij de terugplaatsing O+
Oeh, 4 is echt nog een heel mooi aantal O+ Ik hoop dat je ze niet allemaal nodig hebt!

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:36 schreef June. het volgende:
Hier gaan we ook beginnen aan IUI. Begin juli gesprek over medicatie etc en verwacht dat we daarna ook kunnen starten. Waarschijnlijk ben ik dan net ongesteld geweest, beetje jammer, dus het duurt nog ff hier.

Succes meiden, op naar veel 2022 baby's O+
Helaas welkom hier June. Jammer dat het nog even lijkt te duren. Vorige keer was het met medicatie vrij snel raak toch?
pi_199710416
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:54 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Nee hoor, die vraag kan en wil ik wel beantwoorden. Al is het maar om een beetje bewustwording van de minder voorkomende kant van IVF ook te laten horen. Want het is erg beperkt in het vinden van gelijkwaardige verhalen.
De heftigheid die bij mij speelt/gespeeld heeft is echt iets dat door de IVF hormonen getriggerd werd. Daar zat niet al iets onder te etteren wat door IVF geactiveerd is. 100% uitsluitsel is er niet maar zowel huisarts, psych en psychiater zien dat ook niet. En ik ook niet. Dit gedrag vd hormonen was echt een hele andere MiNi dan wie ik ben.
Uiteindelijk bij de pop-poli 2x op consult geweest en de ervaren psychiater had dit in zijn carrière nu pas voor de 2e keer meegemaakt. Dat geeft dan misschien ook wel de hele grote uitzondering op de regel aan. Tegelijk denk ik dat als de kliniek goed mijn klachten hadden opgepikt dat het misschien sneller onder controle zou zijn (vermoed ik). Nu hebben de hormonen ruim 6 weken vrij spel gehad.
Inmiddels heb ik het idee dat ik goed afgesteld sta qua medicatie. Ik zou bijna zeggen dat ik mij nog nooit zo zen heb gevoeld bij wijze van spreken :') :D Dus daar geniet ik enorm van nu. En durf ipv per dag zelfs wel per paar dagen en langzaam per week te kijken hoe het gaat.
Ergens hoop ik stiekem met de cyclus van juli mijn cryo terugplaatsing te doen. Maar ik pin mijzelf er niet op vast. Maar ik wil ergens ook gewoon graag weer starten. Ik ben niet door alle ellende gegaan om nu maar te stoppen de wens is misschien zelfs wel groter. Maar de angst ook.

Vervelend dat je zo een last vd hormonen hebt! Wat zijn je klachten? Succes met even doorzetten hopelijk verdwijnen je klachten snel nadat je klaar bent!
Jemig Mini :'( Wat een verhaal! Pittige tijd heb je achter de rug. Ik denk dat het goed is dat ik jouw verhaal heb gelezen. Ik ben zelf ook mentaal momenteel niet goed in balans en ben van plan harder aan de bel te trekken als dit zo blijft.
(Eerlijk is eerlijk, bij de echo's vragen de verplk wel hoe het gaat, maar ze gaan er nooit echt op in. Ze luisteren, antwoorden: 'Wat vervelend voor je', en gaan over tot de orde van de dag. Daar heb ik wel moeite mee. Ik voel me zo verschrikkelijk kwetsbaar en breekbaar momenteel).
pi_199710659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 20:38 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hoofdpijn, buikpijn (met name bij veel en vet eten), enorme vermoeidheid, misselijk (vooral 's morgens), duizelig en emotioneel flink uit balans.
[..]

Oeh, 4 is echt nog een heel mooi aantal O+ Ik hoop dat je ze niet allemaal nodig hebt!
[..]

Helaas welkom hier June. Jammer dat het nog even lijkt te duren. Vorige keer was het met medicatie vrij snel raak toch?
Heftig :{
Als je een luisterend oor wilt, dan laat maar weten.

Jeetje mini, wat ontzettend naar en heftig! Heb je het gevoel dat je er wel weer bijna bent? Heb je nu voldoende hulp? En durf je überhaupt nog wel een poging te wagen straks?
pi_199710836
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 20:41 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Jemig Mini :'( Wat een verhaal! Pittige tijd heb je achter de rug. Ik denk dat het goed is dat ik jouw verhaal heb gelezen. Ik ben zelf ook mentaal momenteel niet goed in balans en ben van plan harder aan de bel te trekken als dit zo blijft.
(Eerlijk is eerlijk, bij de echo's vragen de verplk wel hoe het gaat, maar ze gaan er nooit echt op in. Ze luisteren, antwoorden: 'Wat vervelend voor je', en gaan over tot de orde van de dag. Daar heb ik wel moeite mee. Ik voel me zo verschrikkelijk kwetsbaar en breekbaar momenteel).
Jeetje wat heftig!! Trek echt op tijd aan de bel! Als je het al voelt nu dat je uit balans raakt informeer de juiste mensen.

Ik heb vanaf dag 2 klachten gehad. Oo dag 5 gebeld met de kliniek maar altijd is er gezegd ‘hoort erbij mevrouw, gaat over zodra de behandeling klaar is’. Maar ze luisterden niet echt naar mij. Want ze vonden het grappig (ze giechelden) als ik zei dat ik mijn hoofd tegen de muur wilde bonken en vogeltjes dood wenste. En dit waren nog de milde dingen.

Ik heb een zware les gehad en no way dat ik mij ooit nog laat afschepen.

Dus, als je het niet helemaal vertrouwt ga ook naar je huisarts. Als je een goede hebt dan hoort hij/zij je goed aan! Al is het maar om gehoord te worden en een extra vinger aan de pols!
Succes en sterkte want het is echt pittig!

Ik zal eens wat vaker komen aanwaaien en vragen hoe het gaat! PM staat ook altijd open mocht je dat fijn vinden.
pi_199710932
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 20:57 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Heftig :{
Als je een luisterend oor wilt, dan laat maar weten.

Jeetje mini, wat ontzettend naar en heftig! Heb je het gevoel dat je er wel weer bijna bent? Heb je nu voldoende hulp? En durf je überhaupt nog wel een poging te wagen straks?
Ik vind het lastig te zeggen. Heb nu al een paar keer mijn neus goed gestoten helaas.
Ik ging van 24/7 agressie en woede naar 24/7 woede en boosheid. En toen kon ik er per cyclus een patroon in vinden. Maar ook dat veranderde. En was er dus geen patroon maar kwam het wanneer het kwam of komt.
Dus ik ben wel extra alert. Heb noodmedicatie mocht ik het aan voelen komen. En reguliere medicatie die blijft totdat het traject (hopelijk succesvol) afgesloten kan worden.
Maar zoals ik mij nu voel voelt het stabiel. Daar geniet ik maar van.

Ik heb de beste huisarts en psych. Dat zijn echt reddende engelen geweest! Anders weet ik niet of ik het kon navertellen nu... Die hebben direct volle bak bij geschakeld. En ik zou ook niet zonder hun goedkeuring weer opstarten!

Ik vind het doodeng om weer te starten. Mijn cryo hoop ik dat ik aandurf in volledig natuurlijke cyclus. Maar de angst van evt zwangerschapshormonen vind ik al eng.
IVF durf ik nog niet echt over na te denken. Is nog geen ruimte voor. Ik zou het ook doodeng vinden. Ik weet dat ik het zou doen, want wens. Maar ik zou niet weten hoe...
ik ben ook geen 25 meer. Dus kan niet lang wachten om op te starten. Dat vind ik wel een groot nadeel....
pi_199713936
Ik zat nog wel te denken nav je vraag of er onderliggends wat is Peaceful kan ik nog wel het volgende zeggen.
Ik heb altijd een gevoeligheid voor hormonen gehad. Zowel met het slikken van de pil als mijn eigen hormoonhuishouding. Nooit in extremen en nooit dat iemand anders er last van heeft behalve ikzelf. Dat was voor mij al wel een reden om ruim voor IVF aan te kaarten dat ik en hormonen geen vrienden zijn.
En achteraf is dat nu ook gebleken en zal niemand het bij mij meer licht opvatten.
Dat is het enige wat ik kan bedenken. Maar geen mentale onderliggende redenen die het geactiveerd zouden hebben.
pi_199714834
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 21:18 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Ik vind het lastig te zeggen. Heb nu al een paar keer mijn neus goed gestoten helaas.
Ik ging van 24/7 agressie en woede naar 24/7 woede en boosheid. En toen kon ik er per cyclus een patroon in vinden. Maar ook dat veranderde. En was er dus geen patroon maar kwam het wanneer het kwam of komt.
Dus ik ben wel extra alert. Heb noodmedicatie mocht ik het aan voelen komen. En reguliere medicatie die blijft totdat het traject (hopelijk succesvol) afgesloten kan worden.
Maar zoals ik mij nu voel voelt het stabiel. Daar geniet ik maar van.

Ik heb de beste huisarts en psych. Dat zijn echt reddende engelen geweest! Anders weet ik niet of ik het kon navertellen nu... Die hebben direct volle bak bij geschakeld. En ik zou ook niet zonder hun goedkeuring weer opstarten!

Ik vind het doodeng om weer te starten. Mijn cryo hoop ik dat ik aandurf in volledig natuurlijke cyclus. Maar de angst van evt zwangerschapshormonen vind ik al eng.
IVF durf ik nog niet echt over na te denken. Is nog geen ruimte voor. Ik zou het ook doodeng vinden. Ik weet dat ik het zou doen, want wens. Maar ik zou niet weten hoe...
ik ben ook geen 25 meer. Dus kan niet lang wachten om op te starten. Dat vind ik wel een groot nadeel....
Dat klinkt echt heel erg heftig. Het doet mij een beetje denken aan die hele extreme pms (pmdd heet het geloof ik). In elk geval positief dat je nu mensen hebt die jou geloven en waar je terecht kunt als het weer zo zou lopen.
Ik ging elke ivf poging ook best diep. Zag alles heel erg zwart in en ik dacht op een bepaald moment dat ik nooit meer vrolijk zou zijn. Ik vind het dan niet onlogisch dat als je heel veel last hebt van hormonen, dat het ook kan ontsporen.
Als ik voor mezelf vergelijk tussen een IVF zwangerschap en een spontane dus zonder extra hormonen, dan was die laatste veel makkelijker te dragen. Zelfs met alle stress dat het weer mis zou kunnen gaan. Daarom wil ik nu zo graag in eigen cyclus proberen.
Veel succes met deze moeilijke beslissingen. Het is niet niets dit.
pi_199722343
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Dat klinkt echt heel erg heftig. Het doet mij een beetje denken aan die hele extreme pms (pmdd heet het geloof ik). In elk geval positief dat je nu mensen hebt die jou geloven en waar je terecht kunt als het weer zo zou lopen.
Ik ging elke ivf poging ook best diep. Zag alles heel erg zwart in en ik dacht op een bepaald moment dat ik nooit meer vrolijk zou zijn. Ik vind het dan niet onlogisch dat als je heel veel last hebt van hormonen, dat het ook kan ontsporen.
Als ik voor mezelf vergelijk tussen een IVF zwangerschap en een spontane dus zonder extra hormonen, dan was die laatste veel makkelijker te dragen. Zelfs met alle stress dat het weer mis zou kunnen gaan. Daarom wil ik nu zo graag in eigen cyclus proberen.
Veel succes met deze moeilijke beslissingen. Het is niet niets dit.
Ik kende pmdd nog niet maar het klopt 100%. Iig vanaf IVF. Daarvoor was het denk ik minimale pms. Iig richting anderen. Voor mijzelf was het ook wel heftig soms. Maar zodra ongesteld was alles weer goed.

Ook heftig dat soort gevoelens dat je denkt dat het nooit meer goed komt. Maar ook erg begrijpelijk want je hebt er geen controle over en het gaat gewoon aan 1 stuk door. Geen enkel rust moment.
Ik heb iig ook gedacht ‘ dit gaat nooit meer goed komen’ en vaak zat in paniek de huisarts gebeld die vrijwel direct terugbelde.

Ik hoop zo dat je in je natuurlijke cyclus dmv terugplaatsing zwanger kunt raken en geen kunstmatige hormonen nodig hebt! Fingers crossed voor je! En veel succes met weer opstarten!
pi_199724165
Dames wat ontzettend heftige verhalen. Veel sterkte!

Mini, al hoop ik vanuit de grond van mn hart dat je het niet nodig hebt. En de je cryo succesvol is. Er bestaat zoiets als ivf in eigen cyclus. Waarbij ze de natuurlijk gegroeide eicel oogsten. Geen idee of het in jou situatie mogelijk is, maar wellicht het bekijken waard. Het UMCG doet deze behandeling.
pi_199732023
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:15 schreef LauriLynne het volgende:
Dames wat ontzettend heftige verhalen. Veel sterkte!

Mini, al hoop ik vanuit de grond van mn hart dat je het niet nodig hebt. En de je cryo succesvol is. Er bestaat zoiets als ivf in eigen cyclus. Waarbij ze de natuurlijk gegroeide eicel oogsten. Geen idee of het in jou situatie mogelijk is, maar wellicht het bekijken waard. Het UMCG doet deze behandeling.
Als stille meelezers wil ik hier toch even op reageren. Wij hebben twee keer dit bij het UMCG traject doorlopen.

De eerste keer erg succesvol en het prachtige resultaat daarvan is nu anderhalf. Hier hadden we bij poging 1 en dus ook punctie 1 gelijk een terugplaatsing en die is blijven zitten.

De tweede keer niet succesvol na 6 pogingen en wij gaan nu door naar reguliere icsi. Ik vond dit traject zelf echt heel erg slopend en zou het niet nog een keer doen. Ja, je gebruikt minder hormonen (3/4 dagen spuiten voor de punctie), maar emotioneel is het erg zwaar. Wij hebben de tweede keer alle pech gehad die je kon hebben: 2 keer geen bevruchting (en je hebt maar een eitje, dus een kans), 1 keer een natuurlijke eisprong gehad, 1 keer wel een bevruchting maar met abnormale deling, 1 keer is het eitje niet mee gekomen tijdens de punctie en 1 keer een terugplaatsing die helaas niet is blijven zitten.

Ik heb veel contact met een groep vrouwen die allemaal hun kind via icsi hebben. Zij gaven ook aan dat dit traject op hun bijna zwaarder over komt dan reguliere icsi. Ja, je hebt minder hormonen. Maar je bent wel elke maand bezig met spuiten, puncties, terugplaatsingen. Gemiddeld zo'n 6 keer per maand naar het ziekenhuis. Het is best zwaar.

En begrijp me niet verkeerd, we zijn ontzettend dankbaar voor onze dochter en dat traject ging echt top. Maar nu met de poging voor een tweede heb ik het emotioneel echt heel erg zwaar gehad.

Dapper dat jullie je verhaal hier kwijt willen meiden.
pi_199732482
Eens met Luna, onze eerste poging was in eigen cyclus, na 4 of 5x (van de 6) ermee gestopt. Het was te belastend en geen enkel resultaat. Achteraf denk ik dat ze ons dit traject überhaupt niet hadden moeten aanbieden. Ik vond "reguliere" icsi fysiek en mentaal minder heftig en zwaar.

Sterkte aan alle dames hier :*
pi_199776793
Hoe gaat het nu met de actief bezig zijnde dames?


Onze intake is dinsdag en ik merk dat ik nu toch wel zenuwachtig begin te worden. Wat als ik toch niet meteen de volgende ronde mag beginnen? Dan gaat er meteen ook een vakantie overheen en wordt het augustus. Als er een interne wachtlijst is of we toch nog eerst zelf moeten proberen of als ze verdere onderzoeken wollen en ik mijn volgende cyclus mis ofzo. En wat als ze zeggen dat ik eerst mijn medicijnen moet afbouwen (verouderde richtlijnen schrijven dat voor), want dan ben ik zo een half jaar verder :{
pi_199778707
Oh dames, als ik mij zo blijf voelen zoals de afgelopen 3/4 weken dan heeft mijn huisarts groen licht gegeven voor de cryo terugplaatsing in juli! :o :'( O+

11 maanden later... maar fijn dat de huisarts ook vertrouwen heeft!

Nu maar 🤞🏼 dat ik eindelijk stabiel blijf. 😊😊
pi_199779546
Wat een heerlijk nieuws *O*
pi_199780596
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:49 schreef MiNi1981 het volgende:
Oh dames, als ik mij zo blijf voelen zoals de afgelopen 3/4 weken dan heeft mijn huisarts groen licht gegeven voor de cryo terugplaatsing in juli! :o :'( O+

11 maanden later... maar fijn dat de huisarts ook vertrouwen heeft!

Nu maar 🤞🏼 dat ik eindelijk stabiel blijf. 😊😊
Wat een goed nieuws Mini! *O* Ik ga keihard voor je duimen en hopen! O+

Ik had net de eerste check: 10 blaasjes rechts, 6 links.
Ik voel me vandaag wel echt slecht helaas. Even pas op de plaats dan maar.
pi_199795762
Nou, minder leuk nieuws hier -O-

Ik heb een zogeheten niche in mijn baarmoeder als gevolg van mijn keizersnede (meer info). Nu moet eerst onderzocht worden hoe ernstig de niche is en of het een zwangerschap in de weg staat. Sowieso moet ik een proef-TP (alle handelingen minus ontdooid embryo) ondergaan om te kijken of het buisje er überhaupt langsop komt en gaan ze mijn echofoto's bespreken met een interdisciplinair team van voortplantingskundigen, gyneacologen en nichekundigen of een zwangerschap bij mij te risicovol zou zijn.

Alles is eigenlijk mogelijk, van dat onderzoekje + groen licht tot een hersteloperatie en 6 maanden wachten. Beginnen in de eerstvolgende cyclus gaat sowieso niet lukken, dus dat wordt dan na onze vakantie in augustus/september op zijn vroegst :{
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:38:03 #105
208890 June.
Seriously?
pi_199796334
Wat een domper B.ertha :{
Hoe zijn ze erachter gekomen dat je dat hebt? Werd het tijdens de echo gezien?
Shine bright like a diamond.
pi_199796971
Ja
pi_199797869
Dat is een flinke tegenvaller zeg! Bah.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Kun je wel al aankomende cyclus de proef doen om te kijken of het buisje ‘past’?

Je zegt niche als gevolg van keizersnede. Heb ze dan met het hechten iets verkeerd gedaan of tijdens de keizersnede?
Maw, had het voorkomen kunnen worden door de ingreep anders uit te voeren?
pi_199797939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:55 schreef B.ertha het volgende:
Nou, minder leuk nieuws hier -O-

Ik heb een zogeheten niche in mijn baarmoeder als gevolg van mijn keizersnede (meer info). Nu moet eerst onderzocht worden hoe ernstig de niche is en of het een zwangerschap in de weg staat. Sowieso moet ik een proef-TP (alle handelingen minus ontdooid embryo) ondergaan om te kijken of het buisje er überhaupt langsop komt en gaan ze mijn echofoto's bespreken met een interdisciplinair team van voortplantingskundigen, gyneacologen en nichekundigen of een zwangerschap bij mij te risicovol zou zijn.

Alles is eigenlijk mogelijk, van dat onderzoekje + groen licht tot een hersteloperatie en 6 maanden wachten. Beginnen in de eerstvolgende cyclus gaat sowieso niet lukken, dus dat wordt dan na onze vakantie in augustus/september op zijn vroegst :{
Och nee Bertha! Wat zal dat een klap zijn geweest voor je :'(
Konden ze het goed zien op een echo of hebben ze er specifiek naar gezocht? (Ik heb NL zelf ook een ks gehad en ik vraag me af of ze hier bij mij naar hebben gekeken).
Ik duim voor het best mogelijke scenario zomer operaties en lang wachten :*
pi_199798879
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:59 schreef MiNi1981 het volgende:
Dat is een flinke tegenvaller zeg! Bah.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Kun je wel al aankomende cyclus de proef doen om te kijken of het buisje ‘past’?

Je zegt niche als gevolg van keizersnede. Heb ze dan met het hechten iets verkeerd gedaan of tijdens de keizersnede?
Maw, had het voorkomen kunnen worden door de ingreep anders uit te voeren?
Het is een gevalletje pech hebben, het komt heel regelmatig voor en ze weten niet waarom. 60% schijnt het te hebben maar het is dus lang niet altijd problematisch.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:05 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Och nee Bertha! Wat zal dat een klap zijn geweest voor je :'(
Konden ze het goed zien op een echo of hebben ze er specifiek naar gezocht? (Ik heb NL zelf ook een ks gehad en ik vraag me af of ze hier bij mij naar hebben gekeken).
Ik duim voor het best mogelijke scenario zomer operaties en lang wachten :*
Ze zag het meteen omdat er vocht in zat (of lucht misschien), maar zij kijken altijd naar het litteken bij de eerste echo, zei ze. Dus dan had ze het even later wel gezien. Maar misschien viel het ook wel zo op omdat ik een grote heb en jij niet of een kleine.
pi_199798899
Klein lichtpuntje is dat ik misschien morgen al terecht kan voor die proef TP en die input hebben ze nodig voor dat overleg.
pi_199802200
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:39 schreef B.ertha het volgende:
Klein lichtpuntje is dat ik misschien morgen al terecht kan voor die proef TP en die input hebben ze nodig voor dat overleg.
Oh dat zou mooi zijn! Ik duim dat je snel duidelijkheid hebt.
  woensdag 9 juni 2021 @ 07:20:20 #112
208890 June.
Seriously?
pi_199802231
Inderdaad, duimen dat het toch meevalt zonder operaties enzo! En misschien wel een mooi resultaat na de terugplaatsing O+

Hier nog een maand "zelf" en dan begin juli afspraak voor intake. Hopelijk valt mijn menstruatie vlak daarna*, kunnen we misschien dan al beginnen.

*liever natuurlijk helemaal geen menstruatie, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel ;)
Shine bright like a diamond.
pi_199803045
Jup, vanmiddag kan ik terecht.

De ironie van dit alles is dat ik tegenwoordig een mooie regelmatige cyclus heb en (hoewel de PCOS nog zichtbaar was) ik gisteren precies volgens mijn eigen verwachting één mooie rijpe follikel had. Dus nu kan mijn lijf het wel, alleen mijn baarmoeder weer niet :') ;(
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 09:31:49 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199803270
Goffer B.ertha, wat een tegenslag! Ik ben benieuwd wat er uit de proef TP komt. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en heb je geen operatie nodig :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_199806387
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:14 schreef B.ertha het volgende:
Jup, vanmiddag kan ik terecht.

De ironie van dit alles is dat ik tegenwoordig een mooie regelmatige cyclus heb en (hoewel de PCOS nog zichtbaar was) ik gisteren precies volgens mijn eigen verwachting één mooie rijpe follikel had. Dus nu kan mijn lijf het wel, alleen mijn baarmoeder weer niet :') ;(
Ik duim voor je vanmiddag! :*

Ik had net een echo: 15 grote en nog 7/8 kleintjes. Ze gaan me wel goed in de gaten houden nu. Morgen weer. Ik heb wat voorgeschreven gekregen tegen de misselijkheid. Eindelijk een meedenkende arts die verder kijkt dan 'vervelend voor je' O+
pi_199808143
Het is gelukt *O*
Nu dat gesprek afwachten..
pi_199808152
Fijn peaceful! Hoe voel je je nu?
pi_199814481
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:36 schreef B.ertha het volgende:
Het is gelukt *O*
Nu dat gesprek afwachten..
Super!! Goede eerste stap!
pi_199814489
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:39 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik duim voor je vanmiddag! :*

Ik had net een echo: 15 grote en nog 7/8 kleintjes. Ze gaan me wel goed in de gaten houden nu. Morgen weer. Ik heb wat voorgeschreven gekregen tegen de misselijkheid. Eindelijk een meedenkende arts die verder kijkt dan 'vervelend voor je' O+
Fijn dat je een meedenkende arts hebt nu.
15 grote is een flinke en goede score. Hopelijk geen overstimulatie voor je. Maar ze houden je goed in de gaten gelukkig.
Nog even volhouden!
pi_199821836
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:36 schreef B.ertha het volgende:
Het is gelukt *O*
Nu dat gesprek afwachten..
Spannend Bertha! Fijn dat deze horde genomen is!
pi_199821869
Nou... Wij hebben twee hele heftige dagen achter de rug.

Gisteren dus een echo met behoorlijk veel eitjes. Teveel eigenlijk, als je de kleintjes meetelt. Bloed laten prikken en mijn Oestradiol was 12700, erg hoog. Moest vandaag terugkomen.

Vanochtend echo: gyn zag het gelijk al. Ik heb 17 grote en nog 5 kleintjes rechts en 8 grote en nog wat kleintjes links. Veel te veel. Ze hebben het alleen maar gehad over afbreken van de poging, want 20 eitjes is eigenlijk maximum. Anders heb je teveel kans op overstimulatie. Weer bloed laten prikken op Oestradiol. Maximumwaarde wat ik mag hebben is 15000 en de arts dacht dat ik daar ruim overheen zat. Medicijnen op moeten halen om alles af te breken (provera). Janken joh, alles voor niks. Zo beroerd geweest voor niks. Helemaal ingesteld op het afbreken van deze poging..

Belde de verplk nog vanmiddag. Mijn waarde was 14700, dus de gyn gaf toestemming voor de punctie zaterdag. Is echt wel op het randje en ik vind het mega spannend.
pi_199822190
Ik duim echt zo dat dit de enige keer hoeft te zijn voor jullie, @Peacefulll . :*

@B.ertha, ik hoorde laatst ook al van een vriendin van mijn man over een niche (zij heeft er dus ook last van). Ik vind het echt bizar dat zoveel vrouwen dat hebben na een keizersnede en ze eigenlijk niet goed weten waarom.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:26:39 #123
208890 June.
Seriously?
pi_199822826
Wat een emoties @Peacefull . Hopelijk brengt dat extra risico op hyperstimulatie wél extra eitjes en embryo's.
Shine bright like a diamond.
pi_199823651
Ach jeetje @Peacefulll wat een hoop emoties. Maar wat super fijn dat je toch door kunt!
Fijn dat de punctie gepland staat en dat je geen nieuwe poging meer nodig hebt! :*

Toi toi toi! 🤞🏼
pi_199824757
Wat een rollercoaster! Gelukkig had je de medicijnen nog niet genomen zeg! Ik duim ontzettend voor je dat het goed gaat en dat je ook goedgekeurd wordt voor een verse TP O+
pi_199828742
Even een poging tot bijlees, ik ben deze week echt flink ziek geweest.

Dat klinkt heel positief mini! En ook weer spannend, misschien een terugplaatsing :)

June, ook weer bijna beginnen :*

Klinkt echt heel rot Bertha. Gelukkig is proef TP gelukt. Hopelijk heb je dan geen behandeling nodig.

Peacefulll, dat klinkt echt zwaar zoveel follikels. Ik duim dat het ook veel gaat opleveren. Lekker rustig aan doen nu. En zeker na de punctie. Wat een weg leg jij af :*

Zelf weinig te melden. Ik ben begonnen met testen maar tot nu toe nog niet eens een knipperende smiley. Ik verwacht dat het dus nog even duurt.
pi_199845388
21 eicellen en 80 miljoen zaadcellen *O* Heel blij met deze score O+

Punctie viel me mee. Was goed te doen, dankzij de pijnstillers natuurlijk.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:00:22 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199845566
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:36 schreef B.ertha het volgende:
Het is gelukt *O*
Nu dat gesprek afwachten..
Fijn Bertha! Hopelijk snel goede berichten naar aanleiding hiervan.

En wat fijn dat het kon doorgaan @Peacefulll! Hopelijk was het de eerste en de laatste keer, ik ga hard voor jullie duimen. Op naar veel goede embryo's!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:14:00 #129
208890 June.
Seriously?
pi_199845745
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef Peacefulll het volgende:
21 eicellen en 80 miljoen zaadcellen *O* Heel blij met deze score O+

Punctie viel me mee. Was goed te doen, dankzij de pijnstillers natuurlijk.
Wat fijn zeg, hopelijk ook mooie embryo's straks.
Shine bright like a diamond.
pi_199846581
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef Peacefulll het volgende:
21 eicellen en 80 miljoen zaadcellen *O* Heel blij met deze score O+

Punctie viel me mee. Was goed te doen, dankzij de pijnstillers natuurlijk.
Oh wat een goed nieuws!! 21 eicellen! Wauw. Mooie score!
Hopen op veel mooie bevruchtingen! 🤞🏼🤞🏼
pi_199846612
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef Peacefulll het volgende:
21 eicellen en 80 miljoen zaadcellen *O* Heel blij met deze score O+

Punctie viel me mee. Was goed te doen, dankzij de pijnstillers natuurlijk.
O+
pi_199847528
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef Peacefulll het volgende:
21 eicellen en 80 miljoen zaadcellen *O* Heel blij met deze score O+

Punctie viel me mee. Was goed te doen, dankzij de pijnstillers natuurlijk.
Mooie score! Hopelijk blijft het goede nieuws komen :)
pi_199850578
Wat een mooie score Peace! *O*
pi_199862343
17 bevruchtingen *O*

Edit: ik heb wel serieus last van mijn onderrug en eierstokken nu. Is dat herkenbaar? Ik kan echt nog niet langer dan 5 min staan of 10 min zitten.
Mijn gewicht is wel goed. Heb ook geen koorts.

[ Bericht 46% gewijzigd door Peacefulll op 13-06-2021 12:28:11 ]
pi_199862983
Wauw *O*
Volgens mij is dat heel normaal
pi_199863025
*O*

En heel herkenbaar. Ik had vaak een week last. Sterkte!

Wanneer is de terugplaatsing?
pi_199864309
Veel drinken en echt rustig aan doen @Peacefulll :*

Fantastische score trouwens *O*
pi_199865448
Woohoo *O* *O*

Mooie score peacefulll!

Idd veel drinken en rustig aan doen!
pi_199866196
17!! Wow! Daar moet toch wel een kindje bij zitten?
pi_199866926
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 12:41 schreef Bottoms_up het volgende:
*O*

En heel herkenbaar. Ik had vaak een week last. Sterkte!

Wanneer is de terugplaatsing?
Een week? :') Oh my, ik dacht dinsdag wel weer te kunnen gaan werken.
Ik kan tot nu toe alleen maar drinken pakken en plassen, that's it. Ik wist niet dat er ook nog best wel een nasleep aan zou kunnen zitten.

TP staat voor dinsdag, maar morgen eerst echo en bloedprikken om te kijken hoe het er voor staat. Ik twijfel zelf ook nog of ik nu een TP wil. Ik heb echt een jasje uit gedaan de afgelopen 3 weken :'( Zowel mentaal als fysiek.

quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
17!! Wow! Daar moet toch wel een kindje bij zitten?
Nou! Daar mag je vanuit gaan met 17 bevruchtingen. Even kijken wat er overblijft natuurlijk, maar wel veel kansen de komende tijd!
pi_199899148
Ik heb zaterdag terugplaatsing *O*
Was nog even 2 dagen spannend want het zou normaal gezien op zondag uitkomen maar dan doen ze geen tp. Maar 1 embryootje komt in aanmerking om een dag eerder te plaatsen.
Zaterdag nog een paar spannende uurtjes of het ontdooien wel goed gaat...

Hoe gaat het met jou, peacefulll? Al minder klachten en is de tp vandaag doorgegaan?
pi_199899650
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:20 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

TP staat voor dinsdag, maar morgen eerst echo en bloedprikken om te kijken hoe het er voor staat. Ik twijfel zelf ook nog of ik nu een TP wil. Ik heb echt een jasje uit gedaan de afgelopen 3 weken :'( Zowel mentaal als fysiek.
[..]

Bij ons was het juist 2 keer de perfecte match, de verse TP. Een cryo is toch weer anders, ten eerste moet het sterk genoeg zijn om cryo te worden en dan ook nog goed ontdooien.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:44:23 #143
208890 June.
Seriously?
pi_199900733
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb zaterdag terugplaatsing *O*
Was nog even 2 dagen spannend want het zou normaal gezien op zondag uitkomen maar dan doen ze geen tp. Maar 1 embryootje komt in aanmerking om een dag eerder te plaatsen.
Zaterdag nog een paar spannende uurtjes of het ontdooien wel goed gaat...

Hoe gaat het met jou, peacefulll? Al minder klachten en is de tp vandaag doorgegaan?
Wat fijn!
Shine bright like a diamond.
pi_199901141
Fijn, Bottoms_up!
En ik ben ook benieuwd naar hoe het nu met je gaat, Peace!

Ik kom heel voorzichtig om het hoekje gluren hier. Ik weet niet of ik nou helemaal hier pas, maar ook niet echt ergens anders denk ik, en ik vind wat ervaringen over behandelingen lezen/kunnen delen straks wel fijn.

Ik heb geen partner, wel al jaren een enorme kinderwens, en heb besloten eicellen te willen laten invriezen. Ik heb adenomyose, dus mogelijk een verhoogd risico op een verminderde vruchtbaarheid, en hoewel ik absoluut het traject met een donor in zou willen gaan als ik niemand tegen kom, wil ik toch wel het allerliefst een kindje binnen een relatie. Ik wil mezelf dus heel graag de tijd gunnen om nog iemand tegen te komen. Maar tegelijkertijd ook wel de kans zo groot mogelijk maken dat als dat bv nog twee jaar duurt, ik wel nog een kindje (of misschien zelfs twee) zou kunnen "krijgen". Vandaar dit besluit. Ik sta op dit moment op de wachtlijst bij MC Kinderwens en verwacht ergens in augustus mijn intake te hebben.

Dat betekent dus ook dat ik straks hormonen zal moeten gaan spuiten en een eicel punctie zal moeten ondergaan, en wellicht ook meer dan één ronde om voldoende eicellen op te kunnen slaan. Daarom voelt het toch fijn om hier dan misschien een beetje mee te kunnen posten tegen die tijdj. Maar als jullie dat liever niet hebben, omdat er dus niet een bevruchting en terugplaatsing zal gaan plaatsvinden op dit moment, geef dat dan alsjeblieft aan! Even goede vrienden.
pi_199901185
Wat mij betreft welkom Vlindertje! Een dappere en verstandige stap, denk ik zo.
Wat is adenomyose en hoe weet je dat je dat hebt?
(ik las het namelijk ook als mogelijke oorzaak voor mijn 'niche')
pi_199902186
Je doet gewoon ivf in twee delen vlindertje. Dus welkom!

Ik had nog niet van adenomyose gehoord. Heb je er nu ook last van?
pi_199903167
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb zaterdag terugplaatsing *O*
Was nog even 2 dagen spannend want het zou normaal gezien op zondag uitkomen maar dan doen ze geen tp. Maar 1 embryootje komt in aanmerking om een dag eerder te plaatsen.
Zaterdag nog een paar spannende uurtjes of het ontdooien wel goed gaat...

Hoe gaat het met jou, peacefulll? Al minder klachten en is de tp vandaag doorgegaan?
Joepie! Wel heel spannend zeg. Wat een gek beleid dat ze niks terugplaatsen op zondag. Cycli zijn toch niet te sturen?

Even een update van hier. Echo gisteren liet zien dat mijn eierstokken flink groot zijn, maar wel passen bij de hoeveelheid follikels die ik had.

Vandaag bloed laten prikken en vanmiddag bleek dat toch wat aan de hoge kant te zijn (iets met dikte van mijn bloed). In combinatie met wat andere klachten en toename van gewicht wilden ze me nog even zien. Alleen ik was net te laat op fertiliteit, waardoor ik doorgestuurd werd naar de SEH. Uuuuren gewacht daar. Lang verhaal kort, een aantal waardes waren op het randje en ze houden me nu even in het ZH aan het infuus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:49 schreef McLaura het volgende:

[..]

Bij ons was het juist 2 keer de perfecte match, de verse TP. Een cryo is toch weer anders, ten eerste moet het sterk genoeg zijn om cryo te worden en dan ook nog goed ontdooien.
We hebben de 'luxe' dat onze Emmy's het mega goed doen tot nu toe. Ze leven alle 17 nog. 5 mega goede zijn nu op dag 3 ingevroren. De overige 12 laten ze doordelen tot dag 5. Daar zijn er minimaal 6 nog van goede/redelijke kwaliteit en 6 matig.
Ik had nu sowieso geen keuze voor een terugplaatsing omdat mijn bloedwaarden niet goed waren.
pi_199903192
Dank jullie wel!
Adenomyose lijkt een beetje op endometriose, maar zit net op een andere plek. Endometriose is wat bekender. Bij allebei zit er baarmoederslijmvlies op een plek waar het niet hoort; bij endometriose is dat bv bij de eierstokken, in de buikholte, bij je darmen. Je kan daar dus allerlei klachten van hebben, van pijnlijke menstruaties tot pijn bij het vrijen, buikpijn en nog meer. Bij adenomyose zitten stukjes baarmoederslijmvlies specifiek in de gladde spierwand van de baarmoeder.

Ik kwam er achter toen ik in 2014 me heb laten doorverwijzen naar de "menstruatie-poli" in het ziekenhuis omdat ik al jaren heel veel pijn had tijdens menstruaties, en dat ook steeds erger werd. Daar werd toen inwendige echo gedaan waarbij ze duidelijk 'vlekjes' in de gladde spierwand zagen. Ik heb sinds toen de pil permanent doorgeslikt als behandeling. Ivm kinderwens in 2017 bij VUmc endometriosecentrum nog keer laten kijken, ook weer echo (dit keer speciale echo in ivf centrum met betere resolutie ofzo) waarbij ze ook hebben gekeken of ze het nog ergens anders ook zagen maar dat was niet het geval. Toen zag het er ook al beter uit, en vorig jaar nogmaals bij AMC geweest (inmiddels gefuseerd met VUmc) en toen zag het er goed uit. Waarschijnlijk dus omdat lichaam tijd heeft gehad het beetje 'op te ruimen' en er door vrijwel geen menstruaties niks nieuws bij is gekomen.

Ik heb er nu weinig last van, denk ik. Maar ik heb ook prikkelbaar darmsyndroom, dus of de buikpijn daarvan of van adenomyose komt, geen idee. Ook bekend met overactieve bekkenbodem, dus of pijn bij vrijen komt daardoor of door adenomyose, ook geen idee. Maar omdat er dus niks hij darmen zit ofzo verwacht ik niet dat dat door de adenomyose komt.

Ben een maand geleden wel gestopt met de pil zodat ze bij intake straks hormoonwaardes kunnen bepalen. Vorig jaar ook twee maanden gestopt voor ex en ik uit elkaar gingen, toen had ik wel weer pijnlijke menstruaties maar niet zo heftig als ik me herinner van vroeger voor ik pil ging doorslikken. Dit keer wacht ik nog op m'n eerste 'echte' menstruatie dus hopelijk dit keer hetzelfde.

Sorry, korte posts maken is niet mijn talent :+
pi_199903319
@Peacefulll wel heftig zo, met alles op het randje en nog even in het ziekenhuis. Hoe ben je er zelf onder?

En wat fijn van zoveel embryo's die het zo goed doen!! Dan heeft het lichamelijk ongemak in elk geval wel vooralsnog iets opgeleverd :)
pi_199903441
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn, Bottoms_up!
En ik ben ook benieuwd naar hoe het nu met je gaat, Peace!

Ik kom heel voorzichtig om het hoekje gluren hier. Ik weet niet of ik nou helemaal hier pas, maar ook niet echt ergens anders denk ik, en ik vind wat ervaringen over behandelingen lezen/kunnen delen straks wel fijn.

Ik heb geen partner, wel al jaren een enorme kinderwens, en heb besloten eicellen te willen laten invriezen. Ik heb adenomyose, dus mogelijk een verhoogd risico op een verminderde vruchtbaarheid, en hoewel ik absoluut het traject met een donor in zou willen gaan als ik niemand tegen kom, wil ik toch wel het allerliefst een kindje binnen een relatie. Ik wil mezelf dus heel graag de tijd gunnen om nog iemand tegen te komen. Maar tegelijkertijd ook wel de kans zo groot mogelijk maken dat als dat bv nog twee jaar duurt, ik wel nog een kindje (of misschien zelfs twee) zou kunnen "krijgen". Vandaar dit besluit. Ik sta op dit moment op de wachtlijst bij MC Kinderwens en verwacht ergens in augustus mijn intake te hebben.

Dat betekent dus ook dat ik straks hormonen zal moeten gaan spuiten en een eicel punctie zal moeten ondergaan, en wellicht ook meer dan één ronde om voldoende eicellen op te kunnen slaan. Daarom voelt het toch fijn om hier dan misschien een beetje mee te kunnen posten tegen die tijdj. Maar als jullie dat liever niet hebben, omdat er dus niet een bevruchting en terugplaatsing zal gaan plaatsvinden op dit moment, geef dat dan alsjeblieft aan! Even goede vrienden.
Van harte welkom hier Vlinder. Wel mega rot dat je je hier moet aansluiten, maar hopelijk kan je hier gewoon af en toe je ei kwijt ( :') ) Post lekker mee.
pi_199903483
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 21:49 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Peacefulll wel heftig zo, met alles op het randje en nog even in het ziekenhuis. Hoe ben je er zelf onder?

En wat fijn van zoveel embryo's die het zo goed doen!! Dan heeft het lichamelijk ongemak in elk geval wel vooralsnog iets opgeleverd :)
Ik ben hier in goede handen :) En de pijn wordt ook langzaam minder. Dus dat maakt het beter te doen. Ik ben op wat misselijkheid, duizeligheid en andere kleine dingen, niet heel ziek of zo. En moet toch blijven liggen (daar ben ik niet zo goed kan trouwens)
  dinsdag 15 juni 2021 @ 22:41:50 #152
208890 June.
Seriously?
pi_199904474
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:00 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik ben hier in goede handen :) En de pijn wordt ook langzaam minder. Dus dat maakt het beter te doen. Ik ben op wat misselijkheid, duizeligheid en andere kleine dingen, niet heel ziek of zo. En moet toch blijven liggen (daar ben ik niet zo goed kan trouwens)
Wat een rollercoaster allemaal Peace :{ Gelukkig wel een boel goede embryo's, dat helpt misschien ook mee. Hopelijk ben je snel weer thuis!
Shine bright like a diamond.
pi_199907633
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:00 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik ben hier in goede handen :) En de pijn wordt ook langzaam minder. Dus dat maakt het beter te doen. Ik ben op wat misselijkheid, duizeligheid en andere kleine dingen, niet heel ziek of zo. En moet toch blijven liggen (daar ben ik niet zo goed kan trouwens)
Wat heftig peacefulll! Lekker rustig aan doen nu. Hopelijk mag je snel naar huis.
  woensdag 16 juni 2021 @ 09:51:01 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199907644
Wat een akelige nasleep Peacefulll. Hoe is het vandaag?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199907700
Heftig zeg Peaceful! Beterschap :*
En Bottoms, jij veel succes zaterdag *O*
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 10:11:05 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199907863
Jeetje Peace, beterschap! Ik lees het nu pas en toen ik de score zag van 21 eiblaasjes was ik er al bang voor. Zelf heb ik ooit die score gehad en zat toen tegen overstimulatie. Dat was uiteindelijk niet het geval maar nog wel weken last van gehad.

Ook tijdens de zwangerschap van Aapie (na een verse TP) heb ik nog wekenlang met pijnlijke eierstokken rondgelopen. Je moet je voorstellen dat ze flink opgerekt worden en niet zomaar weer terug naar normaal zijn. Hopelijk mag je snel naar huis :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_199909085
Bedankt voor de beterschapswensen O+. Ik voel me op zich oké als ik blijf liggen. Merk wel dat het een aanslag is op mijn lijf.

De bloedwaarden gingen weer de goede kant op, maar waren nog niet goed genoeg om naar huis te mogen. Dus ik blijf nog een nachtje.

Het is ook niet heel verrassend dat het zo gelopen is. Ik zal al op het randje voor de punctie (qua eiblaasjes over het randje, maar mijn bloed was echt nét goed genoeg).

@MaJo ja, ik begreep van een oud collega dat zij dat ook had, zere eierstokken en een hele lage weerstand na een verse TP en opvolgende zwangerschap. Wat dat betreft heb ik er wel vrede mee dat er nu geen verse TP is. Ik had er zelf maandag al voor gekozen om het niet te doen, omdat ik het fysiek en mentaal niet verstandig vond (ik heb na de zwangerschap van M een burnout gehad). En het ZH zei nu ook dat het niet plaats had mogen vinden.
Mijn troost is dat de Emmy's het mega goed doen en dat we veel in de vriezer hebben zitten. Ze lijken allemaal gezond en klaar om ons tweede kindje te worden O+ Ze moeten alleen nog even wachten :)
pi_199909558
Ach Peace wat een heftige nasleep toch nog. Gelukkig ben je in goede handen. En mag je snel naar huis.

Even zelf weet goed herstellen, mentaal en fysiek, is belangrijk.

En idd je hebt zoveel mooie cryo’s dat het het wachten hopelijk iets verzacht!

:*
pi_199909742
Daar moet toch zeker wel een kindje voor jullie bijzitten Peace O+ Succes met je herstel, ik knuffel je op afstand :* Zou wel willen dat ik even naar je toe kon teleporteren voor een echte knuffel *;
pi_199930319
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:47 schreef Aure het volgende:
Daar moet toch zeker wel een kindje voor jullie bijzitten Peace O+ Succes met je herstel, ik knuffel je op afstand :* Zou wel willen dat ik even naar je toe kon teleporteren voor een echte knuffel *;
O+ Lieverd. Ik kan nu in ieder geval aan je chocolade beginnen, want ik ben weer thuis :) Wel met bank- en bedrust voor de komende dagen en natuurlijk veel drinken.

En we hebben nu 5 goede embryo's ingevroren op dag 3 en 5 blastocystes op dag 5 O+ de overige 7 waren nog wel aan het delen, maar niet snel genoeg en niet van voldoende kwaliteit. 10 kansen op een tweede kindje *O*
pi_199944523
Wow peacefulll wat een aantal! En fijn dat je weer thuis bent.
Ik heb nog nooit eerder gehoord dat ze op dag 3 en 5 embryo's invriezen in 1 poging. Maar daar moet toch een mooi kindje tussenzitten O+
Beginnen ze eerst met de dag 5 terugplaatsen dan?

Mijn terugplaatsing is ineens verschoven naar zondag. Wat ze normaal gezien dus niet doen. Maar blijkbaar vond het lab het embryo toch te ver ontwikkeld voor zaterdag. Waarschijnlijk vonden ze dat ze het niet konden maken het gewoon af te zeggen, dus mag ik zondag toch. Gelukje dus.
pi_199947342
Voor jou ook spannend Bottoms_up!
Fijn dat het zondag toch door kan gaan!

Ik vind het ook altijd bijzonder als ik hoor dat zondagen geen terugplaatsingen ed gebeuren. Want alsof de cyclus daar rekening mee houdt...

Ik ga voor je duimen!

Dijn dat je weer thuis bent Peace!
pi_199973075
Pupo!
*O*
Plak plak plak baby *O*
pi_199982352
Jaaa pupo *O* *O* lekker broeden O+
pi_199982775
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Pupo!
*O*
Plak plak plak baby *O*
De duimen draaien en ik heb extra lijm gekocht!!
pi_199983097
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Pupo!
*O*
Plak plak plak baby *O*
*O* Wat spannend Bottoms *O* Ik duim voor je!
pi_199987294
OMG we hebben een GO :o *O* En ik ben nog niet ongesteld dus we mogen in de volgende cyclus al beginnen *O*
  maandag 21 juni 2021 @ 11:47:43 #168
208890 June.
Seriously?
pi_199987854
Wat een goed nieuws allemaal *O*
Shine bright like a diamond.
pi_199988260
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Pupo!
*O*
Plak plak plak baby *O*
*O* *O* jaaaa!!!

Duimen draaien hier voor je!
pi_199988274
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:52 schreef B.ertha het volgende:
OMG we hebben een GO :o *O* En ik ben nog niet ongesteld dus we mogen in de volgende cyclus al beginnen *O*
Super fijn!!! En snel ook al beginnen!
pi_199989324
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:52 schreef B.ertha het volgende:
OMG we hebben een GO :o *O* En ik ben nog niet ongesteld dus we mogen in de volgende cyclus al beginnen *O*
Yes! *O* Gaat ineens lekker hier, wat fijn!
pi_199996251
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:52 schreef B.ertha het volgende:
OMG we hebben een GO :o *O* En ik ben nog niet ongesteld dus we mogen in de volgende cyclus al beginnen *O*
Yay mooi nieuws *O*
pi_200052755
Ah wat gaan de dagen traag deze week :{

Deze ochtend kon ik mij niet meer inhouden en een vroege test gedaan. Totaal niet verwacht maar er is een licht streepje te zien. Nu heb ik nog meer stress.
Officieel mag ik donderdag pas testen :')
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:20:05 #174
208890 June.
Seriously?
pi_200052877
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:10 schreef Bottoms_up het volgende:
Ah wat gaan de dagen traag deze week :{

Deze ochtend kon ik mij niet meer inhouden en een vroege test gedaan. Totaal niet verwacht maar er is een licht streepje te zien. Nu heb ik nog meer stress.
Officieel mag ik donderdag pas testen :')
Haha, herkenbaar :P Kan misschien nog de HCG shot zijn van de terugplaatsing. Als het lijntje overmorgen donkerder wordt dan is het bingo ;)
Shine bright like a diamond.
pi_200052965
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:20 schreef June. het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar :P Kan misschien nog de HCG shot zijn van de terugplaatsing. Als het lijntje overmorgen donkerder wordt dan is het bingo ;)
Ik heb geen HCG shot gehad want volledig natuurlijke cyclus :)
Maar het is nog veel te vroeg om de vlag uit te hangen natuurlijk.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 10:54:03 #176
208890 June.
Seriously?
pi_200054144
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:25 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik heb geen HCG shot gehad want volledig natuurlijke cyclus :)
Maar het is nog veel te vroeg om de vlag uit te hangen natuurlijk.
Oeh, dan is het helemaal spannend! Ik duim voor je *O* O+
Shine bright like a diamond.
pi_200054518
Heel voorzichtige jompel en duim voor je *O*
pi_200057088
Oh spannend Bottoms_up!! Ik duim nog even door! *O*

@Peacefulll hoe gaat het herstellen bij jou?
pi_200057555
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:10 schreef Bottoms_up het volgende:
Ah wat gaan de dagen traag deze week :{

Deze ochtend kon ik mij niet meer inhouden en een vroege test gedaan. Totaal niet verwacht maar er is een licht streepje te zien. Nu heb ik nog meer stress.
Officieel mag ik donderdag pas testen :')
Wauw! Spannend zeg! Ik duim voor mooie oplopende testen :)

Mini, lief dat je even naar mij vraagt. Het gaat langzaam echt weer de goede kant op. Ik merk dat ik elke dag weer wat meer energie terug krijg en emotioneel iets stabieler wordt. Ben sinds gisteren wel ongesteld geworden en we hebben nu een TP gepland voor begin augustus.
Ik moet nog rustig aan doen i.v.m. de vergrote eierstokken, maar de pijn wordt echt minder :)

Heb jij al meer nieuws over een TP?
pi_200060942
Fijn om te horen Peace!! En begin augustus dan heb je nog even een extra cyclus om te herstellen.

Geen concreet nieuws omdat ik daarin ook even mijn gevoel wil volgen. Maar ik zit aan de cyclus van augustus te denken. En dat zou dan eind augustus zijn.
Ik kan een beetje er tegenop zien om weer door mijn cyclus mijn agenda te bepalen. Maar tegelijk wil ik ook wel heel graag door. Dus hopelijk voelt het in augustus gewoon goed.
pi_200109319
Het is nog vroeg, maar er is overduidelijk iets aan het gebeuren. Het blijft spannend, zeker omdat de verse terugplaatsing eindigde in een miskraam. Maar voor nu zijn we heel blij ook al voelt het heel erg onwerkelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200109386
Er is een streepje O+ Ik durf nog niet te jompelen, maar dit is wel heel erg tof!
  maandag 28 juni 2021 @ 15:54:19 #183
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200109416
Bottoms ^O^ ik doe een voorzichtige *O* voor je met extra veel plak.
  maandag 28 juni 2021 @ 16:14:28 #184
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_200109712
*gooit nog wat superglue*

Ik jompel *O* ook voorzichtig mee
Be happy with the little things in life
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 16:42:31 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200110086
Bottoms dat ziet er goed uit! Nu blijven plakken baby *O* O+ *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200110130
Plak baby plak *O*

Ik ben begonnen met pillen slikken en heb 7 juli de eerste echo :o
  maandag 28 juni 2021 @ 23:10:25 #187
208890 June.
Seriously?
pi_200118851
Oh dat is echt een oplopende streep hoor Bottoms. En ja er kan vanalles gebeuren, maar nu gewoon Gefeliciteerd *O* *O*
Shine bright like a diamond.
  maandag 28 juni 2021 @ 23:11:55 #188
208890 June.
Seriously?
pi_200118874
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:45 schreef B.ertha het volgende:
Plak baby plak *O*

Ik ben begonnen met pillen slikken en heb 7 juli de eerste echo :o
Spannend! Een dag later hebben wij de IUI intake, hopelijk kunnen we dan een weekje later ook beginnen
Shine bright like a diamond.
pi_200121788
@Bottoms_up dat is al een hele duidelijke streep zeg! *O*
pi_200121799
Je bent echt wel zwanger hoor *O* O+
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:00:34 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200123412
Oh, dat is een mooi oplopend tweede streepje zeg! *O* *duimt...
***
pi_200125244
Bottoms, dat ziet er goed uit zeg! *O* Ik ga keihard voor je duimen!

June en Bertha, wat een goede vooruitzichten! Ik hoop op een heel kort traject voor jullie beide :*
pi_200127813
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik wat voorzichtig ben omdat dit weer veel naar boven haalt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
June en Bertha ook weer starten! Vorige keer lagen onze UD niet zo ver uit elkaar. Hopelijk lukt dat weer O+
pi_200165849
Oh spannend Bottoms_Up!!
Ik duim mee voor een stevige plakker!

*O* *O*
  zondag 11 juli 2021 @ 20:28:55 #195
208890 June.
Seriously?
pi_200317419
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 16:37 schreef Bottoms_up het volgende:
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik wat voorzichtig ben omdat dit weer veel naar boven haalt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
June en Bertha ook weer starten! Vorige keer lagen onze UD niet zo ver uit elkaar. Hopelijk lukt dat weer O+
Ik hoop het O+ Hoe is het nu met je?

Als ik over 2 weken ongesteld word ga ik beginnen met hormonen. Spannend weer..
Shine bright like a diamond.
pi_200326012
Spannend June!!
Ik heb woensdag de cryo TP O+
pi_200326246
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 20:28 schreef June. het volgende:

[..]

Ik hoop het O+ Hoe is het nu met je?

Als ik over 2 weken ongesteld word ga ik beginnen met hormonen. Spannend weer..
Ik probeer de volgende wachtweken door te komen :)
Volgende week vrijdag de eerste echo.
Jij ook weer bijna starten, spannend!

quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 08:59 schreef B.ertha het volgende:
Spannend June!!
Ik heb woensdag de cryo TP O+
Spannend *O*

Dat er volgend jaar maar veel lentebaby's geboren worden O+
pi_200361454
Pupo *O*
Zo gek, ik ben in mijn eentje gegaan en zit nu weer te werken. Het voelt zo als een formaliteit, een praktisch iets.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 14 juli 2021 @ 15:54:23 #199
269689 crew  Viv
pi_200361506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Pupo *O*
Zo gek, ik ben in mijn eentje gegaan en zit nu weer te werken. Het voelt zo als een formaliteit, een praktisch iets.
Ah yesss, PUPO! *O* *O* *O*
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 15:57:41 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200361543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Pupo *O*
Zo gek, ik ben in mijn eentje gegaan en zit nu weer te werken. Het voelt zo als een formaliteit, een praktisch iets.
Yaaaaay wat fijn *O* O+ *O*

Bottoms spannend hoor, hoe voel je je? :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200361953
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Pupo *O*
Zo gek, ik ben in mijn eentje gegaan en zit nu weer te werken. Het voelt zo als een formaliteit, een praktisch iets.
PUPO *O*
pi_200363259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Pupo *O*
Zo gek, ik ben in mijn eentje gegaan en zit nu weer te werken. Het voelt zo als een formaliteit, een praktisch iets.
Pupo! O+ *O*
Plak plak plak!
pi_200364096
Spannend @B.ertha en ook voor @Bottoms_up !
Duimen draaien voor jullie allebei!

Ik kreeg inmiddels m'n afspraak uitnodiging voor de intake voor eicellen invriezen. Toen ik me aanmeldde gaven ze aan 12-15 weken wachttijd, dan zou m'n afspraak ergens in augustus vallen, maar hij staat pas 28 september gepland nu.. 20 weken wachten is het dan uiteindelijk geworden. Nou ja, ik kan in elk geval terecht! Ik hoop wel erg dat ik snel daarna kan beginnen, want september tm half november heb ik het wat onderwijs geven betreft een stuk rustiger dan daarna. Wat moet, dat moet, natuurlijk, maar ik zou het wel heel fijn vinden als ik in oktober dan al een ronde zou kunnen doen.

Wat is jullie ervaring met hoeveel tijd het kost/hoe veel je niet in staat bent te werken? Hoeveel echo's tijdens het hormonen spuiten kregen jullie, hoe lang van tevoren weet je ongeveer wanneer de punctie gaat plaatsvinden, hoe lang na de punctie is het fijn om even niet te hoeven werken?
pi_200366156
Bertha PUPO *O* Wat spannend weer! Ik duim heel hard voor een plakker O+

Bottoms, spannende tijd nu voor je :* Vrijdag is al bijna! Hoe voel je je?

Vlindertje, fijn dat je een datum hebt. Wel balen dat het toch extra lang lijkt te duren.
Wat betreft de IVF-poging ben ik absoluut geen gemiddelde en wens ik dat het echt beter verloopt bij jou. Ik laat je vraag maar even onbeantwoord van mijn kant, misschien zijn er meiden hier die een betere 'gemiddelde ervaring' kunnen vertellen :*

----
Ik begin heel langzaam eindelijk een beetje de oude te worden. Energie komt wat meer terug, de eeuwige hoofdpijn lijkt nu 3 dagen weg te zijn en ik kan weer wat meer hebben. Ook mijn maag en darmen zijn weer wat rustiger. We zijn nu lekker op vakantie de komende 3 weken. In augustus staat er een TP gepland en ik slinger nog heen en weer tussen wel doen en uitstellen...
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 21:32:23 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200367530
@vlindertje89 wat spannend! Ik heb tijdens het traject altijd kunnen werken maar ik heb wel het geluk dat mijn ouders mijn baas zijn. Ik kon daarom altijd makkelijk een paar uurtjes missen. Meestal heb je iets van 3/4 echo’s tijdens een ronde en die plannen ze altijd ‘s ochtends in. Hierdoor raak je weinig werktijd kwijt.

Hormonen spuiten doe je op gezette tijden, meestal ‘s avonds om een uur of 7/8 dus daar heb je qua werk ook weinig last van.

Afhankelijk van hoeveel eitjes er gaan groeien heb je last van bepaalde ongemakken. Ik heb zelf altijd de neiging om rond overstimulatie te zitten dus ik moest dan altijd erg rustig aan doen. Qua punctie hoef je daar doorgaans niet lang van te herstellen.

Het lastige van dit traject is de onvoorspelbaarheid, het is ook elke keer weer anders. De ene keer heb je meer echo’s dan de andere, dan heb je weer te weinig follikels of juist teveel, bijwerkingen van de medicatie of niet etc. Wat ik nu dus aangeef is het gemiddelde, het kan dus ook compleet anders gaan.

Hou ook in gedachten dat het soms een tijdje duurt om de medicatie goed af te stellen. Bij overproductie kan de punctie afgeblazen worden maar ook wanneer er te weinig follikels groeien. Hou daar ook rekening mee.

In ieder geval veel sterkte en als je vragen hebt let me know! :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200372439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Spannend @:B.ertha en ook voor @:Bottoms_up !
Duimen draaien voor jullie allebei!

Ik kreeg inmiddels m'n afspraak uitnodiging voor de intake voor eicellen invriezen. Toen ik me aanmeldde gaven ze aan 12-15 weken wachttijd, dan zou m'n afspraak ergens in augustus vallen, maar hij staat pas 28 september gepland nu.. 20 weken wachten is het dan uiteindelijk geworden. Nou ja, ik kan in elk geval terecht! Ik hoop wel erg dat ik snel daarna kan beginnen, want september tm half november heb ik het wat onderwijs geven betreft een stuk rustiger dan daarna. Wat moet, dat moet, natuurlijk, maar ik zou het wel heel fijn vinden als ik in oktober dan al een ronde zou kunnen doen.

Wat is jullie ervaring met hoeveel tijd het kost/hoe veel je niet in staat bent te werken? Hoeveel echo's tijdens het hormonen spuiten kregen jullie, hoe lang van tevoren weet je ongeveer wanneer de punctie gaat plaatsvinden, hoe lang na de punctie is het fijn om even niet te hoeven werken?
Fijn dat je een datum hebt vlindertje.

Ik heb mijn tijdlijn even teruggezocht en ben eigenlijk verbaasd hoe snel het ging. 19 maart ben ik ongesteld geworden en begonnen met de pil. X dagen later mocht ik daarmee stoppen en toen werd ik 5 april weer ongesteld, dus ergens in die tussentijd ben ik begonnen met spuiten. 12 april had ik de eerste echo en toen zag het er al heel goed uit. 14 april was de punctie, ik had geloof ik 17 follikels. Ik heb van de hormonen bijzonder weinig last gehad en heb altijd gewoon kunnen werken. Daarvoor had ik bv gonal-F voor OI en daar had ik veel meer last van, maar wel altijd kunnen werken zij het soms met tegenzin. Ik zat tegen overstimulatie aan dus moest na de punctie heel rustig aan doen, toen heb ik een week thuisgewerkt. De punctie vond ik echt behoorlijk K, maar ik heb er later verder geen last van gehad.
pi_200372471
Dames, ik vind het nu al niet meer leuk. Ik lijk nogal te reageren op de utrogestan, het voelt daar beneden alsof ik een flinke candida-infectie heb ;( En dan moet ik nog 2 - 10 weken (als ik zwanger blijk) doorgaan.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:30:08 #208
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_200375965
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:10 schreef B.ertha het volgende:
Dames, ik vind het nu al niet meer leuk. Ik lijk nogal te reageren op de utrogestan, het voelt daar beneden alsof ik een flinke candida-infectie heb ;( En dan moet ik nog 2 - 10 weken (als ik zwanger blijk) doorgaan.
(Ik kom even uit de meeleesstand)
Dan heb je waarschijnlijk wel een schimmel. Had ik ook altijd met die prutbollen. Bellen naar de huisarts voor een recept voor zo'n ei.
pi_200384219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Pupo *O*
Zo gek, ik ben in mijn eentje gegaan en zit nu weer te werken. Het voelt zo als een formaliteit, een praktisch iets.
Ohhhh *O* *O* *O*
Duimen draaien hier voor je!
pi_200384302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Spannend @:B.ertha en ook voor @:Bottoms_up !
Duimen draaien voor jullie allebei!

Ik kreeg inmiddels m'n afspraak uitnodiging voor de intake voor eicellen invriezen. Toen ik me aanmeldde gaven ze aan 12-15 weken wachttijd, dan zou m'n afspraak ergens in augustus vallen, maar hij staat pas 28 september gepland nu.. 20 weken wachten is het dan uiteindelijk geworden. Nou ja, ik kan in elk geval terecht! Ik hoop wel erg dat ik snel daarna kan beginnen, want september tm half november heb ik het wat onderwijs geven betreft een stuk rustiger dan daarna. Wat moet, dat moet, natuurlijk, maar ik zou het wel heel fijn vinden als ik in oktober dan al een ronde zou kunnen doen.

Wat is jullie ervaring met hoeveel tijd het kost/hoe veel je niet in staat bent te werken? Hoeveel echo's tijdens het hormonen spuiten kregen jullie, hoe lang van tevoren weet je ongeveer wanneer de punctie gaat plaatsvinden, hoe lang na de punctie is het fijn om even niet te hoeven werken?
Poeh wat een lange wachttijd zeg. Hopelijk zal de tijd een beetje voorbij vliegen voor je.

Het spuiten zelf in combi met echo’s viel mij enorm mee. Denk dat ik 3 echo’s heb gehad en de punctie zelf was goed te doen. 1 dag thuis gebleven. Maar ik zat ook niet tegen overstimulatie aan. Dat scheelt wel.
pi_200384349
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:19 schreef Peacefulll het volgende:
Bertha PUPO *O* Wat spannend weer! Ik duim heel hard voor een plakker O+

Bottoms, spannende tijd nu voor je :* Vrijdag is al bijna! Hoe voel je je?

Vlindertje, fijn dat je een datum hebt. Wel balen dat het toch extra lang lijkt te duren.
Wat betreft de IVF-poging ben ik absoluut geen gemiddelde en wens ik dat het echt beter verloopt bij jou. Ik laat je vraag maar even onbeantwoord van mijn kant, misschien zijn er meiden hier die een betere 'gemiddelde ervaring' kunnen vertellen :*

----
Ik begin heel langzaam eindelijk een beetje de oude te worden. Energie komt wat meer terug, de eeuwige hoofdpijn lijkt nu 3 dagen weg te zijn en ik kan weer wat meer hebben. Ook mijn maag en darmen zijn weer wat rustiger. We zijn nu lekker op vakantie de komende 3 weken. In augustus staat er een TP gepland en ik slinger nog heen en weer tussen wel doen en uitstellen...
Wat fijn dat het herstel doorzet. Alle kleine stapjes zorgen weer voor steeds een beetje meer kunnen.
Succes met het maken van de beslissing. Komt tijd komt raad.
Geniet in de tussentijd van jullie vakantie!
pi_200384852
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Spannend @:B.ertha en ook voor @:Bottoms_up !
Duimen draaien voor jullie allebei!

Ik kreeg inmiddels m'n afspraak uitnodiging voor de intake voor eicellen invriezen. Toen ik me aanmeldde gaven ze aan 12-15 weken wachttijd, dan zou m'n afspraak ergens in augustus vallen, maar hij staat pas 28 september gepland nu.. 20 weken wachten is het dan uiteindelijk geworden. Nou ja, ik kan in elk geval terecht! Ik hoop wel erg dat ik snel daarna kan beginnen, want september tm half november heb ik het wat onderwijs geven betreft een stuk rustiger dan daarna. Wat moet, dat moet, natuurlijk, maar ik zou het wel heel fijn vinden als ik in oktober dan al een ronde zou kunnen doen.

Wat is jullie ervaring met hoeveel tijd het kost/hoe veel je niet in staat bent te werken? Hoeveel echo's tijdens het hormonen spuiten kregen jullie, hoe lang van tevoren weet je ongeveer wanneer de punctie gaat plaatsvinden, hoe lang na de punctie is het fijn om even niet te hoeven werken?
Het is niet altijd zo goed te voorspellen. Ik heb drie rondes gedaan en elke keer was weer anders. Ik heb telkens gewoon gewerkt tot de punctie. De eerste twee kostten de echo's weinig tijd, want ik werkte op 10 minuten van het ziekenhuis. De derde keer moest ik wel open kaart spelen en soms onverwacht thuiswerken.
Na de puncties heb ik telkens een week niet gewerkt. Ik had er best veel pijn van. De punctie zelf vond ik meevallen.

Ik voel me trouwens moe en misselijk. Vrij zwanger dus :)
Nog een week en een dag wachten!
pi_200384942
@Peacefulll Wat een lang herstel seg. Gelukkig is er eindelijk een einde in zicht. Wat is jouw overweging om de TP uit te stellen?

@B.ertha Die bollen zijn ook niet tof. Dat was voor mij de voornaamste drijfveer om het helemaal au naturel te doen (maar dat moet ook maar kunnen natuurlijk). Sterkte!
pi_200385363
@B.ertha dat klinkt vervelend, zeg.. hopelijk heb je iets aan tip van Hobbesje!
@Peacefulll wat ontzettend vervelend dat je herstel zo lang duurt zeg..

Veel dank allemaal voor het delen van jullie ervaringen! Dat je nooit weet hoe het uiteindelijk loopt had ik inderdaad al wel op gerekend. Maar het is toch fijn om een paar voorbeelden te hebben van hoe het zou kunnen gaan, en een beetje een idee te hebben van hoe reëel het is om te kunnen werken na de punctie bv. Ik geef in oktober om de week en vanaf half november elke week op een vaste dag werkgroepen op de uni, dus als de kans redelijk aanwezig is dat ik die een keer moet missen dan vind ik het fijn de coördinator van het vak in te lichten zodat er een back-up plan klaarligt als dat inderdaad zo blijkt te zijn. Het zou natuurlijk kunnen dat we tegen die tijd toch weer vanuit huis werken en werkcolleges online geven, dan is het een stuk makkelijker. Maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat alles dan weer fysiek gaat..

De kliniek is een klein uur rijden, dus de echo's zullen me ook redelijk wat tijd kosten. Maar ziekenhuis in m'n eigen stad heeft zelfs een stop op de wachtlijst, dusja, dan maar wat verder rijden. Het is wel behoorlijk dicht bij m'n ouders dus die kunnen me naar de punctie rijden en dan blijf ik ook even daar erna als ik me niet zo goed voel.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 15-07-2021 23:42:45 ]
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 22:14:37 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200386002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:10 schreef B.ertha het volgende:
Dames, ik vind het nu al niet meer leuk. Ik lijk nogal te reageren op de utrogestan, het voelt daar beneden alsof ik een flinke candida-infectie heb ;( En dan moet ik nog 2 - 10 weken (als ik zwanger blijk) doorgaan.
Bleh het zijn ook letterlijk kutbollen :( Als je er zo heftig op reageert kun je misschien ook vragen om pregnyl te spuiten in plaats van Utrogestan te gebruiken? Reageerde je er eerder ook heftig op?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200392779
Ik heb een crème gekregen maar die mag ik alleen gebruiken als het morgen nog niet vanzelf over is gegaan.

@Peacefull jemig zeg, wat een lange weg ;(
  woensdag 21 juli 2021 @ 08:58:08 #217
208890 June.
Seriously?
pi_200466695
@B.ertha hoe is het nu?

Ik hoor nu ook officieel in dit topic helaas. Zojuist gebeld voor start IUI.. Ditmaal zonder clomid maar meteen injecties tot aan ovulatie. Zie er wel wat tegenop.

Begin ook nog eens met een nieuwe baan dus dat is ook top met al die echo's :')
Shine bright like a diamond.
pi_200467287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 08:58 schreef June. het volgende:
@:B.ertha hoe is het nu?

Ik hoor nu ook officieel in dit topic helaas. Zojuist gebeld voor start IUI.. Ditmaal zonder clomid maar meteen injecties tot aan ovulatie. Zie er wel wat tegenop.

Begin ook nog eens met een nieuwe baan dus dat is ook top met al die echo's :')
Stukken beter, dankje :) De eerste wachtweek zit erop en het wachten gaat me ook goed af.

Jammer, maar hopelijk is dit snel de oplossing voor je :* Succes met je nieuwe baan!
pi_200500608
*O* 1 mooie knipper *O*

Wat een opluchting! Op naar de volgende horde. Maar eerst even genieten *O*
pi_200500934
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:57 schreef Bottoms_up het volgende:
*O* 1 mooie knipper *O*

Wat een opluchting! Op naar de volgende horde. Maar eerst even genieten *O*
Jaaaaaa wat goed!!! *O* gefeliciteerd!!!
pi_200501408
Jaaa wat een goed nieuws *O*
pi_200505177
Gefeliciteerd BU! *O*
  vrijdag 23 juli 2021 @ 16:45:29 #223
208890 June.
Seriously?
pi_200505444
*O*
Shine bright like a diamond.
pi_200505865
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 08:58 schreef June. het volgende:
@:B.ertha hoe is het nu?

Ik hoor nu ook officieel in dit topic helaas. Zojuist gebeld voor start IUI.. Ditmaal zonder clomid maar meteen injecties tot aan ovulatie. Zie er wel wat tegenop.

Begin ook nog eens met een nieuwe baan dus dat is ook top met al die echo's :')
Wanneer heb je de startecho? Of ben je inmiddels al begonnen?
De echo's met je baan combineren is inderdaad erg pittig. Vooral als je een niet zo begripvolle werkgever hebt of zoals jij met een nieuwe baan start. Weet je leidinggevende er al van?

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:57 schreef Bottoms_up het volgende:
*O* 1 mooie knipper *O*

Wat een opluchting! Op naar de volgende horde. Maar eerst even genieten *O*
Jaaaaa *O* Wat een goed nieuws!
pi_200505870
*O* *O* wat fijn! Gefeliciteerd!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 18:37:39 #226
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200506724
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 08:58 schreef June. het volgende:
@:B.ertha hoe is het nu?

Ik hoor nu ook officieel in dit topic helaas. Zojuist gebeld voor start IUI.. Ditmaal zonder clomid maar meteen injecties tot aan ovulatie. Zie er wel wat tegenop.

Begin ook nog eens met een nieuwe baan dus dat is ook top met al die echo's :')
Je hebt eigenlijk zo goed als onbeperkt recht op verlof hiervoor, dat is heel duidelijk in de wet beschreven dat je daar als werkgever aan mee moet werken, mocht je dat nog niet weten. (Ik werk bij HR).

Succes iig met alles, en voor de rest ook! 🍀
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:01:07 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200506958
Ja, maar het betekent wel dit traject delen met een leidinggevende op een net nieuwe werkplek, en afhankelijk van wat je doet kan het last minute aspect ervan echt wel heel onhandig zijn. Al zijn die rechten wel fijn natuurlijk. Zelf ben ik zzp’er en ik vond het echt een ramp, op stel en sprong weg moeten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:17:48 #228
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200507209
Ja dat klopt, dat is ook zo.. is gewoon lastig.
pi_200507455
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:57 schreef Bottoms_up het volgende:
*O* 1 mooie knipper *O*

Wat een opluchting! Op naar de volgende horde. Maar eerst even genieten *O*
O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 22:27:34 #230
208890 June.
Seriously?
pi_200510032
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:18 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wanneer heb je de startecho? Of ben je inmiddels al begonnen?
De echo's met je baan combineren is inderdaad erg pittig. Vooral als je een niet zo begripvolle werkgever hebt of zoals jij met een nieuwe baan start. Weet je leidinggevende er al van?
Nee, ze weten het nog niet. Scheelt wel dat mijn werk zowat naast het ziekenhuis is dus reistijd is nul zegmaar. Misschien hoef ik het ook niet eens te vertellen, ik moet nog maar ff bekijken.

Zojuist mijn eerste spuit gezet. Op naar de tweeling zei mijn vriend gekscherend ;) Hoewel ik daar best bang voor ben eigenlijk met deze stimulatie (er is bij ons niets gevonden, en ben al keer zwanger geweest plus miskraam dus dat risico is best reeel?). Mocht een 2e ons uiteraard gegund zijn natuurlijk. Maarja, dan liever een tweeling dan geen 2e kind, maar het benauwd me wel merk ik.
Shine bright like a diamond.
pi_200510083
Ok, officieel het ivf/icsi traject in nu. Woensdag begonnen met de pil, vanaf 14 aug spuiten. Dikke haat.
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 23:57:38 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200511578
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:57 schreef Bottoms_up het volgende:
*O* 1 mooie knipper *O*

Wat een opluchting! Op naar de volgende horde. Maar eerst even genieten *O*
Wat ontzettend fijn, go kleine boon *O* O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200517829
10 dagen na mijn TP, donderdag mag ik officieel testen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200518206
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:05 schreef B.ertha het volgende:
10 dagen na mijn TP, donderdag mag ik officieel testen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Wauw! Dubbel gefeliciteerd *O*

Ik hoop zo dat mijn TP volgende maand net zo'n succes mag zijn O+
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:32:16 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200518255
Gefeliciteerd B.ertha! Wat een pracht-strepen! O+
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 24 juli 2021 @ 11:37:49 #236
269689 crew  Viv
pi_200518436
Jaaaaaa B.ertha *O*
Gefeliciteerd!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:02:28 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200518722
Gefeliciteerd!!! *O* :*
in de haak.
pi_200518830
Gefeliciteerd @B.ertha *O*
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:12:46 #240
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_200518900
*O* *O* gefeliciteerd
Be happy with the little things in life
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:27:42 #241
208890 June.
Seriously?
pi_200519167
Jaa gefeliciteerd O+ O+
Shine bright like a diamond.
pi_200519697
Aaah wat goed *O* gefeliciteerd!!
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 00:27:57 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200530452
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:05 schreef B.ertha het volgende:
10 dagen na mijn TP, donderdag mag ik officieel testen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaa wat een goed nieuws! *O* O+ *O*

Zeker een goed verjaardagscadeau, gefeliciteerd nog! :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200532534
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:05 schreef B.ertha het volgende:
10 dagen na mijn TP, donderdag mag ik officieel testen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* jaaaa gefeliciteerd!!
pi_200532624
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:05 schreef B.ertha het volgende:
10 dagen na mijn TP, donderdag mag ik officieel testen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+ Van harte gefeliciteerd! *O*
  zondag 25 juli 2021 @ 08:47:40 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200533177
Prachtige strepen O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 25 juli 2021 @ 09:00:24 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_200533386
Gefeliciteerd B.ertha!
disclaimer
pi_200550022
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:05 schreef B.ertha het volgende:
10 dagen na mijn TP, donderdag mag ik officieel testen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd B.ertha!! *O*
Prachtige strepen!

Ik hoop dat deze positive flow aanhoudt bij mijn evt terugplaatsing volgende maand
pi_200550761
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:28 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

*O* Wauw! Dubbel gefeliciteerd *O*

Ik hoop zo dat mijn TP volgende maand net zo'n succes mag zijn O+
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 07:14 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd B.ertha!! *O*
Prachtige strepen!

Ik hoop dat deze positive flow aanhoudt bij mijn evt terugplaatsing volgende maand
Ik hoop met jullie mee! Streepjesregen O+
pi_200658379
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:05 schreef B.ertha het volgende:
10 dagen na mijn TP, donderdag mag ik officieel testen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooh wat goed! O+
pi_200684833
Gefeliciteerd Bertha *O*

Ik duim ook mee voor een streepjesregen hier O+
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:29:18 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200713173
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:34 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Gefeliciteerd Bertha *O*

Ik duim ook mee voor een streepjesregen hier O+
En dan zelf niet melden dat je zwanger bent in dit topic? Dat doen we natuurlijk niet :+ Gefeliciteerd met de kleine boon!! O+ *O* O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200722621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

En dan zelf niet melden dat je zwanger bent in dit topic? Dat doen we natuurlijk niet :+ Gefeliciteerd met de kleine boon!! O+ *O* O+
Ah thanx Majo, dat is heel lief :*

Ik heb hier al zolang niet meegepost en voelt ook beetje raar, omdat mijn probleem meer bij het zwanger blijven ligt (hopelijk lag!)
pi_200722811
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ah thanx Majo, dat is heel lief :*

Ik heb hier al zolang niet meegepost en voelt ook beetje raar, omdat mijn probleem meer bij het zwanger blijven ligt (hopelijk lag!)
Daar is het topic toch ook voor :) ! Gefeliciteerd *O* en ik duim voor 'lag' ipv ligt!

Mijn intake was een stuk naar voren gehaald, heel fijn. Echo gemaakt en bloed geprikt, echo zag er prima uit. Links 8 en rechts 10 eitjes dus mooi aantal. Half september heb ik nu startgesprek, dan vertellen ze welke hormonen etc ik moet gaan spuiten en dan kan ik de eerstvolgende cyclus erna gaan starten. Als m'n cyclus niet ineens korter wordt dan start m'n cyclus twee dagen na startgesprek, dus dat zou wel heel fijn zijn als dat idd zo lukt!

Verder duim ik ook voor een streepjesregen :)
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:56:30 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200722920
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ah thanx Majo, dat is heel lief :*

Ik heb hier al zolang niet meegepost en voelt ook beetje raar, omdat mijn probleem meer bij het zwanger blijven ligt (hopelijk lag!)
Daar is dit topic ook voor, kijk maar eens goed naar het onderwerp ;) Ik hoop ook dat je een voorspoedige zwangerschap hebt :*

Wat fijn @vlindertje89 dat je nu al langs kon komen en dat het er goed uit zag! Het zou mooi zijn als je zo in 1x door kunt gaan bij je volgende cyclus :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200723398
Gefeliciteerd @Fuchsia_roze
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:47 #257
208890 June.
Seriously?
pi_200724680
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ah thanx Majo, dat is heel lief :*

Ik heb hier al zolang niet meegepost en voelt ook beetje raar, omdat mijn probleem meer bij het zwanger blijven ligt (hopelijk lag!)
Gefeliciteerd! Ik duim met je mee. En ben even je verhaal kwijt :@

Hier is het donderdag d-day, dan word er bepaald of de IUI door kan gaan. Nu zijn er 3 eitjes in de race, dus het mogen er niet meer worden. Spannend dus.

En wat kut zijn deze hormonen trouwens. Ik voel me 3x zo dik, migraine, diarree :r

Fijn vlindertje dat je zo snel kan beginnen!

[ Bericht 2% gewijzigd door June. op 03-08-2021 22:18:30 ]
Shine bright like a diamond.
pi_200725694
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:07 schreef June. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik duim met je mee. En ben even je verhaal kwijt :@

Hier is het donderdag d-day, dan word er bepaald of de IUI door kan gaan. Nu zijn er 3 eitjes in de race, dus het mogen er niet meer worden. Spannend dus.

En wat kut zijn deze hormonen trouwens. Ik voel me 3x zo dik, migraine, diarree :r

Fijn vlindertje dat je zo snel kan beginnen!
Spannend June! Ik duim dat het bij deze drie blijft!
Rot dat je zo slecht reageert op de hormonen. Ik herken dat helaas maar al te goed. Had je het de vorige keer ook dat je zo reageerde?

@:fuchsia gefeliciteerd met je zwangerschap! *O* Had je hulp van het ZH of niet?

Vlinder, wat fijn dat je al snel kan beginnen! Ik hoop dat je cyclus goed uit komt zodat je niet extra hoeft te wachten :*

Ik ben eindelijk klaar met menstrueren. Over een paar dagen opzoek naar mijn ei.
Ik denk dat we voor een TP gaan deze maand, maar vind het wel rete spannend. In ons ZH is het momenteel zo druk door de achterstand door Corona, dat we waarschijnlijk niet elke maand voor een TP zouden kunnen gaan. Dat zorgt niet echt voor een luxepositie.
pi_200742122
Ah dat is lief van jullie! O+ Bedankt!
(Verhaal in t kort van 2014-2018 3 miskramen, 2x duurde het meer dan een jaar om zwanger te worden en 2018 bevallen van een gezonde jongen. Ik ben altijd zelf zwanger geworden)

Spannend June, heel veel succes morgen! Ik duim!

Ah Peace, dat is ook echt tot dat er nu zo'n achterstand is. Bovenop het hele traject. Hopelijk is er alleen die ene TP nodig :*
  donderdag 5 augustus 2021 @ 21:25:20 #260
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_200763168
Na hele tijd weer eens op dit forum. Had 3 jaar geleden mijn verhaal gedaan hierzo..
momenteel trotse vader van een dochter van 10 weken!! ( Valencia Jade ) Ja 8 jaar proberen en iui en ivf laatste poging van ivf 3 nog 2 eitjes over.. beide afgesproken dat we er klaar mee waren en alles of niets deden! Met dit als resultaat! Dus mensen geef nooit op!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:47:03 #261
208890 June.
Seriously?
pi_200773150
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 22:52 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Spannend June! Ik duim dat het bij deze drie blijft!
Rot dat je zo slecht reageert op de hormonen. Ik herken dat helaas maar al te goed. Had je het de vorige keer ook dat je zo reageerde?

@:fuchsia gefeliciteerd met je zwangerschap! *O* Had je hulp van het ZH of niet?

Vlinder, wat fijn dat je al snel kan beginnen! Ik hoop dat je cyclus goed uit komt zodat je niet extra hoeft te wachten :*

Ik ben eindelijk klaar met menstrueren. Over een paar dagen opzoek naar mijn ei.
Ik denk dat we voor een TP gaan deze maand, maar vind het wel rete spannend. In ons ZH is het momenteel zo druk door de achterstand door Corona, dat we waarschijnlijk niet elke maand voor een TP zouden kunnen gaan. Dat zorgt niet echt voor een luxepositie.
Oef dat is wel balen zeg. Gezien je voorgeschiedenis, zou je dan niet met voorrang mogen? Zo kijken ze hier wel en beetje.

Vorige keer heb ik nagenoeg geen hormonen geslikt (clomid), kreeg daar visusklachten van. Dus moeten stoppen maar IUI is doorgegaan met mooi resultaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shine bright like a diamond.
pi_200773343
Wat een teleurstelling, @June. ! Ik snap de afweging wel erg goed, maar het blijft natuurlijk balen..

Ik werd vanochtend gebeld dat er weer een afzegging was, dus maandag nu al startgesprek. Dan zou ik theoretisch dus zelfs in m'n cyclus van augustus al aan de slag kunnen. Moet alleen even bespreken hoe dat zit met foliumzuur, bij intake gaf ze aan dat ze aanraden om daar minimaal 4wk vooraf mee te starten omdat dat een positief effect heeft op de eicellen en op de verdere deling als ik ze ooit ga gebruiken. Alleen die intake was 3 weken voor m'n cyclus in aug start, dus ik heb het dan pas 3 weken geslikt. Dus wil even overleggen of een weekje dubbele dosis dan hetzelfde effect heeft en ik dus aug met 'optimale voorbereiding' kan starten of dat ze toch echt zou aanraden dan te wachten tot m'n cyclus in september. Maar in elk geval weet ik zeker dat ik daarvoor dus op tijd ben, mocht dat het advies zijn :)
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:51:07 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200774643
@Viv schreef jaren geleden dat starten bij conceptie vroeg genoeg zou moeten zijn, maar omdat dat een ingewikkeld advies is, is het versimpeld naar ‘stop pil -> start foliumzuur’. Zoiets dacht ik, Viv, kan jij dit bevestigen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:09:53 #264
269689 crew  Viv
pi_200775067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 13:51 schreef Lemijn het volgende:
@:Viv schreef jaren geleden dat starten bij conceptie vroeg genoeg zou moeten zijn
Dat heb ik nooit gezegd. :) Misschien één van de OUD-verloskundigen?
quote:
, maar omdat dat een ingewikkeld advies is, is het versimpeld naar ‘stop pil -> start foliumzuur’. Zoiets dacht ik, Viv, kan jij dit bevestigen?
Ik heb voor mezelf het advies van 4+ weken voor de conceptie opgevolgd, dus al begonnen met foliumzuur ruim voordat ik stopte met de pil. Zo ingewikkeld is dat ook weer niet. :@

Al denk ik dat er met zo'n versimpeld advies (zit nu ook met een sticker op het doosje van de anticonceptiepil) wel winst behaald wordt op populatieniveau. Want de meesten zullen niet binnen 4 weken na het stoppen met de pil al zwanger zijn. En zo wel, dan is het alsnog beter dan pas beginnen na je positieve zwangerschapstest, wat ook echt vaak gebeurt. :X

@vlindertje89 goed plan om even te overleggen. :)
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:12:27 #265
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200775112
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 12:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een teleurstelling, @:June. ! Ik snap de afweging wel erg goed, maar het blijft natuurlijk balen..

Ik werd vanochtend gebeld dat er weer een afzegging was, dus maandag nu al startgesprek. Dan zou ik theoretisch dus zelfs in m'n cyclus van augustus al aan de slag kunnen. Moet alleen even bespreken hoe dat zit met foliumzuur, bij intake gaf ze aan dat ze aanraden om daar minimaal 4wk vooraf mee te starten omdat dat een positief effect heeft op de eicellen en op de verdere deling als ik ze ooit ga gebruiken. Alleen die intake was 3 weken voor m'n cyclus in aug start, dus ik heb het dan pas 3 weken geslikt. Dus wil even overleggen of een weekje dubbele dosis dan hetzelfde effect heeft en ik dus aug met 'optimale voorbereiding' kan starten of dat ze toch echt zou aanraden dan te wachten tot m'n cyclus in september. Maar in elk geval weet ik zeker dat ik daarvoor dus op tijd ben, mocht dat het advies zijn :)
Ik duim voor je
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:14:23 #266
5428 crew  miss_sly
pi_200775167
https://deverloskundige.n(...)agina/14/foliumzuur/

Hier staat in dat het ongeveer vier weken duurt voor er extra foliumzuur in het lichaam is opgenomen en dat daarom het advies is om vier weken voor conceptie te starten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:18:03 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200775240
Hmmmm wat heb ik dan gelezen… kom er hopelijk nog eens op terug.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200775313
Het ingewikkelde hierin vind ik dat het bij mij gaat om het invriezen van eicellen en dus niet direct een conceptie gaat plaatsvinden. En ik kon online zo snel niet goed vinden of het dus gaat om voldoende foliumzuur in je lichaam hebben op het moment van conceptie, voor 'de omgeving' waarin het embryo gaat ontwikkelen en voedingsstoffen vandaan haalt, of voor de eicellen zelf.
Bij dat eerste zou ik denken dat 3 weken niet zo'n probleem is als ik tegen de tijd dat er ooit teruggeplaatst gaat worden zorg dat ik al minimaal 4 weken foliumzuur slik, bij dat tweede lijkt het me juist wel weer belangrijk om dat nu al te doen. Maar de arts zal het natuurlijk niet voor niks gezegd hebben, die wist uiteraard dat ik er kom voor invriezen en niet voor directe terugplaatsing. Dus ik ga nog wel even een korte search in pubmed doen of ik iets kan vinden, en ben benieuwd wat het verhaal van de arts erbij is maandag!

Ik merk overigens dat nu het zo dichtbij komt (en na heel verse baby knuffelen vorige week) heel soms de gedachte door m'n hoofd flitst om toch wel nu al rietjes uit Scandinavië in te vliegen en 'echt' aan de slag te gaan ipv invriezen. Weet niet zo goed wat ik daarmee moet - ik had echt wel goede redenen om dat nog niet te doen nu, en daarin is niks veranderd. Maar dat gevoel soms he :) niet altijd in lijn met de ratio.

[ Bericht 22% gewijzigd door vlindertje89 op 06-08-2021 14:28:49 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:35:21 #269
269689 crew  Viv
pi_200780798
@vlindertje89 als het gaat om de kans op een neuralebuisdefect (zoals spina bifida, het open ruggetje) verlagen, dan gaat het om de spiegel van foliumzuur tijdens de prille zwangerschap. Of die spiegel ook invloed heeft op de kwaliteit van eicellen is niet mijn expertise. :)
pi_200782352
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 12:47 schreef June. het volgende:

[..]

Oef dat is wel balen zeg. Gezien je voorgeschiedenis, zou je dan niet met voorrang mogen? Zo kijken ze hier wel en beetje.

Vorige keer heb ik nagenoeg geen hormonen geslikt (clomid), kreeg daar visusklachten van. Dus moeten stoppen maar IUI is doorgegaan met mooi resultaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We krijgen nu al een verzekerd plekje, omdat we geen verse TP hebben gehad. Daarna is het elke maand afwachten of er plek is. Is er geen plek in de ene maand, dan zorgen ze er wel voor dat er plek is in de maand erna.

En dikke :* voor jouw spoiler. Wat klote dat je deze poging af moet breken. Zo ging het bij ons bij M ook, standaard dosering bleek te hoog. Heb je nu medicijnen mee om het af te breken?
Een drie- of vierling zit je echt niet op te wachten, hoewel je gevoel misschien wel anders zegt. Dit is weer een kans die niet benut kan worden, weer de echo's straks, weer de medicatie.. Het is niet niks! :*
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:47:14 #271
208890 June.
Seriously?
pi_200786680
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:19 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

We krijgen nu al een verzekerd plekje, omdat we geen verse TP hebben gehad. Daarna is het elke maand afwachten of er plek is. Is er geen plek in de ene maand, dan zorgen ze er wel voor dat er plek is in de maand erna.

En dikke :* voor jouw spoiler. Wat klote dat je deze poging af moet breken. Zo ging het bij ons bij M ook, standaard dosering bleek te hoog. Heb je nu medicijnen mee om het af te breken?
Een drie- of vierling zit je echt niet op te wachten, hoewel je gevoel misschien wel anders zegt. Dit is weer een kans die niet benut kan worden, weer de echo's straks, weer de medicatie.. Het is niet niks! :*
Nee, moet nu gewoon afwachten tot ik ongesteld ga worden..

Het voelt ook gewoon zo tegenstrijdig, een poging afbreken omdat de kans op zwangerschap te groot is.. Dat is nu net de reden dat we in het ziekenhuis zijn. Maarja. Een drie of vierling, nee. Hoe graag we ook een tweede zouden willen. Ik begreep van de arts dat er stellen zijn die bv nog meer eitjes hadden, de poging werd geannuleerd, en ze zelf alsnog aan de slag gingen. Dat werd een vierling :{
Shine bright like a diamond.
pi_200844818
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 07:47 schreef June. het volgende:

[..]

Nee, moet nu gewoon afwachten tot ik ongesteld ga worden..

Het voelt ook gewoon zo tegenstrijdig, een poging afbreken omdat de kans op zwangerschap te groot is.. Dat is nu net de reden dat we in het ziekenhuis zijn. Maarja. Een drie of vierling, nee. Hoe graag we ook een tweede zouden willen. Ik begreep van de arts dat er stellen zijn die bv nog meer eitjes hadden, de poging werd geannuleerd, en ze zelf alsnog aan de slag gingen. Dat werd een vierling :{
Het voelt ook verschrikkelijk tegenstrijdig! Je verstand snapt wel waarom afbreken nu moet, maar je wil eigenlijk geen enkele maand meer hoeven wachten. Ik hoop dat je lijf straks alles goed opgeruimd heeft en je snel weer opnieuw kan starten :) Krijg je dan ook een lagere dosering?

@MiNi1981 Hoe staat het er bij jou voor? Al meer duidelijkheid over een TP?

Ik had gisteren een positieve ovulatietest en de echo bevestigde dat. Wij hebben vrijdag een TP *O* mega spannend!
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:43:35 #273
208890 June.
Seriously?
pi_200848749
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 14:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Het voelt ook verschrikkelijk tegenstrijdig! Je verstand snapt wel waarom afbreken nu moet, maar je wil eigenlijk geen enkele maand meer hoeven wachten. Ik hoop dat je lijf straks alles goed opgeruimd heeft en je snel weer opnieuw kan starten :) Krijg je dan ook een lagere dosering?

@:MiNi1981 Hoe staat het er bij jou voor? Al meer duidelijkheid over een TP?

Ik had gisteren een positieve ovulatietest en de echo bevestigde dat. Wij hebben vrijdag een TP *O* mega spannend!
Ja, ik ga nu de helft spuiten dus we gaan het zien..

En veel succes vrijdag! Hopelijk op een mooie plakker O+ Voel je je alweer een beetje de oude?
Shine bright like a diamond.
pi_200881932
Veel succes morgen @Peacefull !
En spannend met halve dosis, @June. Welke hormonen spuit jij?

Ik had maandag startgesprek, dinsdag prikinstructie. Zou volgende week dinsdag ongesteld moeten worden, maar kwam ineens vandaag al. Al is het nog niet heftig genoeg om te mogen bellen voor de startecho, dus ik hoop dat het nog even doorzet tussen nu en morgenochtend, zodat ik morgenmiddag de startecho nog kan krijgen. En dan als die goed is mag ik gaan spuiten.. ik krijg puregon (150 eenheden) en vanaf 7e cyclusdag fyremedal erbij. Ik ben wel echt benieuwd hoe ik het spuiten ga vinden en hoeveel ik ga merken van de hormonen. Toch wel spannend wordt het nu.
pi_200882136
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 14:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Het voelt ook verschrikkelijk tegenstrijdig! Je verstand snapt wel waarom afbreken nu moet, maar je wil eigenlijk geen enkele maand meer hoeven wachten. Ik hoop dat je lijf straks alles goed opgeruimd heeft en je snel weer opnieuw kan starten :) Krijg je dan ook een lagere dosering?

@:MiNi1981 Hoe staat het er bij jou voor? Al meer duidelijkheid over een TP?

Ik had gisteren een positieve ovulatietest en de echo bevestigde dat. Wij hebben vrijdag een TP *O* mega spannend!
Wat lief dat je het vraagt.
Ik heb morgen een afspraak bij de kliniek. Gewoon weer even een contactmomentje incl echo. In theorie mag ik al door vd huisarts. Ik verwacht dat de kliniek er ook nog wat van wil vinden. En voor mijzelf ben ik best erg aan het twijfelen.
Het ene moment zeg ik ‘kom maar op’ het andere moment vind ik het doodeng.
Maar het liefst wil ik wel door. Morgen is het exact een jaar geleden dat ik de eerste prik zette en 2/3 dgn later langzaam de ellende begon.
Daarnaast wil ik ook nog eens op mijn AMH waarde incl aansluitende onderzoeken getest worden om te weten hoe het ervoor staat. Voor zover het echt iets zegt. Maar fijn vind ik het wel. Ben ook niet meer de jongste zeg maar.
Dat zal vast ook enige druk bij mij geven over doorgaan en hoe en wanneer. Ook mbt eventuele ivf.

Maar als ik doorga dan kan ik eind augustus wrs tp doen in volledig natuurlijke cyclus.

Iemand een idee hoeveel tijd van te voren zo een cryo uit de vriezer wordt gehaald voor terugplaa?

@Peacefulll spannend een terugplaatsing! Ik ga kei hard voor je duimen! Ben je volledig hersteld? Of goed genoeg om door te willen pakken?

@June. Ik had het wel gelezen maar geen fut om te reageren. Wat zuur dat je deze poging moest afbreken. Maar 3/4 eicellen zijn natuurlijk ook wel erg veel. En tegelijk zo tegenstrijdig.
Hopelijk kun je snel door voor de volgende ronde.
pi_200882977
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 12:55 schreef vlindertje89 het volgende:


Ik werd vanochtend gebeld dat er weer een afzegging was, dus maandag nu al startgesprek. Dan zou ik theoretisch dus zelfs in m'n cyclus van augustus al aan de slag kunnen. Moet alleen even bespreken hoe dat zit met foliumzuur, bij intake gaf ze aan dat ze aanraden om daar minimaal 4wk vooraf mee te starten omdat dat een positief effect heeft op de eicellen en op de verdere deling als ik ze ooit ga gebruiken. Alleen die intake was 3 weken voor m'n cyclus in aug start, dus ik heb het dan pas 3 weken geslikt. Dus wil even overleggen of een weekje dubbele dosis dan hetzelfde effect heeft en ik dus aug met 'optimale voorbereiding' kan starten of dat ze toch echt zou aanraden dan te wachten tot m'n cyclus in september. Maar in elk geval weet ik zeker dat ik daarvoor dus op tijd ben, mocht dat het advies zijn :)
Ik was nav van jou vraag benieuwd naar of het effect van foliumzuur op de eicelkwaliteit onderzocht is. Er wordt wel het een en ander in de literatuur over geschreven, maar echt uitgebreid gedegen onderzoek viel tegen.

Weet niet of dit leesbaar is voor niet medici, maar hierbij wat linkjes

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33260761/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26094490/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27832646/
pi_200883387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:08 schreef LauriLynne het volgende:

[..]

Ik was nav van jou vraag benieuwd naar of het effect van foliumzuur op de eicelkwaliteit onderzocht is. Er wordt wel het een en ander in de literatuur over geschreven, maar echt uitgebreid gedegen onderzoek viel tegen.

Weet niet of dit leesbaar is voor niet medici, maar hierbij wat linkjes

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33260761/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26094490/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27832646/
Oh thanks! Ik ga ze zo nog even bekijken. Helemaal vergeten dat nog te typen: de arts die ik maandag sprak gaf aan dat er weinig goed onderzoek naar is, en dat daaruit niet heel duidelijk naar voren komt dat er een positief effect is van foliumzuur op eicelkwaliteit. En het meeste onderzoek is bij vrouwen waarbij daarna daadwerkelijk bevruchting plaatsvindt en waarbij dan naar embryo's gekeken wordt, en niet van wie eicellen worden ingevroren (mogelijk ook andere groep wat betreft vruchtbaarheid, ene groep doet IVF ivm niet lukken op natuurlijke weg en andere groep is nog helemaal niet aan het proberen dus daar weet je niks over vruchtbaarheid). Dus hij zei dat het meer 'baat het niet dan schaadt het niet' advies is, maar dat hij er absoluut niet de start voor zou uitstellen.
pi_200884158
@vlindertje89: Met wat ik heb zo snel heb gezien denk ik dat het heel goed klopt wat je arts zegt.
Dit soort dingen zijn natuurlijk ook ontzettend moeilijk om goed onderzoek naar te doen.
Ik hoop dat je een mooi aantal eicellen in kan laten vriezen!
pi_200890432
Ongesteldheid zette door, formulier ingeleverd, en ik word nu ergens in het komende uur gebeld over echo. Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig, merk ik. Of er wel plek is (vast wel), over hoe de echo gaat zijn (normaal vind ik het redelijk te doen, alleen erin en eierstokken zoeken beetje pijnlijk, maar nu ben ik dus ongesteld en dan is alles sowieso meer gevoelig..) en over het spuiten enzo. Nu mis ik het wel een beetje dat ik niet een partner heb om het mee te delen of die met me mee kan enzo.

Inmiddels gebeld, er is vanmiddag plek, dus straks die kant op. Nogal summier telefoontje, dus ik bel na de lunch even terug voor wat meer info.

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 13-08-2021 12:17:46 ]
pi_200890498
Vrouw meerdere keren miskramen gehad (niet in een verre fase, na een week of 6-8)

We proberen het al een jaar, maar ze is al 35+ en een risicogroep

Duurt een heel IVF traject lang?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200891100
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ongesteldheid zette door, formulier ingeleverd, en ik word nu ergens in het komende uur gebeld over echo. Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig, merk ik. Of er wel plek is (vast wel), over hoe de echo gaat zijn (normaal vind ik het redelijk te doen, alleen erin en eierstokken zoeken beetje pijnlijk, maar nu ben ik dus ongesteld en dan is alles sowieso meer gevoelig..) en over het spuiten enzo. Nu mis ik het wel een beetje dat ik niet een partner heb om het mee te delen of die met me mee kan enzo.

Inmiddels gebeld, er is vanmiddag plek, dus straks die kant op. Nogal summier telefoontje, dus ik bel na de lunch even terug voor wat meer info.
Succes Vlindertje! Zeker spannend en alleen ook best mentaal pittig (zeker achteraf als er ruimte is/komt voor besef en verwerking).
pi_200896525
*O* Emmy zit er in *O*

De embryoloog was zeer tevreden over de kwaliteit én de hoeveelheid embryo's die we nog in de vriezer hebben. Hopelijk zijn ze niet nodig en is dit die ene!
pi_200896746
Ik duim voor je Peace! *O*

Echo vanmiddag was goed, medicatie mee gekregen en vanaf vanavond spuiten. 225 eenheden puregon en vanaf dinsdag fyremadel erbij.

Ik baal alleen wel echt heel erg van de timing. Eerste cyclus na pil was 31 dagen, tweede 30 en deze nu ineens 25. En m'n ouders zouden op cd 8-10 weg zijn en vanaf avond cd10 weer thuis, dus dan had mama sowieso mee gekund naar de punctie en kon ik bij hen blijven tot ik me OK voel. Maar nu is dat dus ineens cd 13-15. En ik heb eigenlijk niemand behalve m'n ouders bij wie ik me echt zo vertrouwd voel dat ik die mee zou willen / me daarheen en terug zou willen laten rijden :'( .
Op welke dag was bij jullie de punctie meestal ongeveer? Ik weet dat dat kan verschillen per cyclus en ook niks hoeft te zeggen voor bij mij, maar alle ervaringen vind ik wel fijn om te horen.. Ik hoop dus nu héél erg dat het dag 12 of allerliefst dag 16 of later zal zijn (dan kunnen zij me erna ook beetje in de gaten houden)..

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 13-08-2021 19:39:51 ]
pi_200897244
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:57 schreef Peacefulll het volgende:
*O* Emmy zit er in *O*

De embryoloog was zeer tevreden over de kwaliteit én de hoeveelheid embryo's die we nog in de vriezer hebben. Hopelijk zijn ze niet nodig en is dit die ene!
Woohoo *O* *O*

Duimen draaien hier voor jou!
pi_200897617
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:57 schreef Peacefulll het volgende:
*O* Emmy zit er in *O*

De embryoloog was zeer tevreden over de kwaliteit én de hoeveelheid embryo's die we nog in de vriezer hebben. Hopelijk zijn ze niet nodig en is dit die ene!
PUPO *O*
pi_200898248
@Peacefulll PUPO O+ *O*

Nu keihard duimen *AAN*
pi_200898864
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 18:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik duim voor je Peace! *O*

Echo vanmiddag was goed, medicatie mee gekregen en vanaf vanavond spuiten. 225 eenheden puregon en vanaf dinsdag fyremadel erbij.

Ik baal alleen wel echt heel erg van de timing. Eerste cyclus na pil was 31 dagen, tweede 30 en deze nu ineens 25. En m'n ouders zouden op cd 8-10 weg zijn en vanaf avond cd10 weer thuis, dus dan had mama sowieso mee gekund naar de punctie en kon ik bij hen blijven tot ik me OK voel. Maar nu is dat dus ineens cd 13-15. En ik heb eigenlijk niemand behalve m'n ouders bij wie ik me echt zo vertrouwd voel dat ik die mee zou willen / me daarheen en terug zou willen laten rijden :'( .
Op welke dag was bij jullie de punctie meestal ongeveer? Ik weet dat dat kan verschillen per cyclus en ook niks hoeft te zeggen voor bij mij, maar alle ervaringen vind ik wel fijn om te horen.. Ik hoop dus nu héél erg dat het dag 12 of allerliefst dag 16 of later zal zijn (dan kunnen zij me erna ook beetje in de gaten houden)..
Spannend voor je vlindertje :* Vervelend dat het nu niet uit lijkt te komen met de plannen van je ouders. Ik heb wat dat betreft niet echt 'goed' nieuws voor je. Mijn punctie was op dag 13.
pi_200898998
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:26 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Wat lief dat je het vraagt.
Ik heb morgen een afspraak bij de kliniek. Gewoon weer even een contactmomentje incl echo. In theorie mag ik al door vd huisarts. Ik verwacht dat de kliniek er ook nog wat van wil vinden. En voor mijzelf ben ik best erg aan het twijfelen.
Het ene moment zeg ik ‘kom maar op’ het andere moment vind ik het doodeng.
Maar het liefst wil ik wel door. Morgen is het exact een jaar geleden dat ik de eerste prik zette en 2/3 dgn later langzaam de ellende begon.
Daarnaast wil ik ook nog eens op mijn AMH waarde incl aansluitende onderzoeken getest worden om te weten hoe het ervoor staat. Voor zover het echt iets zegt. Maar fijn vind ik het wel. Ben ook niet meer de jongste zeg maar.
Dat zal vast ook enige druk bij mij geven over doorgaan en hoe en wanneer. Ook mbt eventuele ivf.

Maar als ik doorga dan kan ik eind augustus wrs tp doen in volledig natuurlijke cyclus.

Iemand een idee hoeveel tijd van te voren zo een cryo uit de vriezer wordt gehaald voor terugplaa?

@:Peacefulll spannend een terugplaatsing! Ik ga kei hard voor je duimen! Ben je volledig hersteld? Of goed genoeg om door te willen pakken?

@:June. Ik had het wel gelezen maar geen fut om te reageren. Wat zuur dat je deze poging moest afbreken. Maar 3/4 eicellen zijn natuurlijk ook wel erg veel. En tegelijk zo tegenstrijdig.
Hopelijk kun je snel door voor de volgende ronde.
:* Voor jou.
Dat wisselen in gevoel heb ik zelf ook heel erg. Ene moment voel ik me helemaal fantastisch, andere momenten zijn heel donker. En dat valt precies samen met mijn cyclus en de (afwezigheid van) bepaalde hormonen. En daarom probeer ik vooral naar mezelf als gemiddeld 'mens' te kijken. Ik zie vooral op tegen de zwangerschap en bevalling (kotsmisselijk eerste weken inclusief medicatie, vanaf week 14 bekkeninstabiliteit, geplande KZ en herstel van ruim 8 maanden voordat ik weer kon werken, toen ik eenmaal aan het werk was kreeg ik een burnout :') )
De vraag die ik mezelf vooral stelde was: 'Wordt de 'angst' minder als je nog wat langer wacht met een TP?' En dat antwoord was dus nee.

Een cryo wordt een dag van te voren ontdooid. Fertiliteitscentrum van Isala Zwolle heeft een Instagrampagina en delen daar elke week super interessante berichten over alles wat ze doen. Twee weken geleden dus toevallig iets over het ontdooien en de TP. Kwam voor mij goed uit, want ik wist ook nog niet goed hoe dat zou gaan.
https://www.instagram.com/p/CSOpQqstLBS/?utm_medium=copy_link
  zondag 15 augustus 2021 @ 13:46:27 #289
208890 June.
Seriously?
pi_200921522
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel succes morgen @:Peacefull !
En spannend met halve dosis, @:June. Welke hormonen spuit jij?
Ik spuit Meriofert (ongeveer hetzelfde als Menopur/Gonal-F). Het is zeker spannend. We hebben in september ook nog eens 2 bruiloften en willen op vakantie. Dus qua timing niet ideaal, ik hoop dat ik ergens komende week ongesteld wordt. Dan past het precies :X Naja, in het ergste geval komen we wat later als de IUI precies op die dag valt. Makkelijker zou zijn als we een ronde zouden overslaan, maar dan kan het pas zijn dat we in oktober beginnen. Dat voelt dan ook weer als een eeuwigheid. Stomme dilemma's.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:57 schreef Peacefulll het volgende:
*O* Emmy zit er in *O*

De embryoloog was zeer tevreden over de kwaliteit én de hoeveelheid embryo's die we nog in de vriezer hebben. Hopelijk zijn ze niet nodig en is dit die ene!
Woohoo en dat op vrijdag de 13e :D *O*
Shine bright like a diamond.
pi_200924747
Go Emmy!! (Ik vind vrijdag de 13de een hele mooie datum!)

@vlindertje89 het lijkt me zwaar zonder partner. En mega vervelend dat dan nu je cyclus zo vroeg is. Zul je altijd zien :’)

Gister begonnen met spuiten voor ivf. Inmiddels drie jaar en 12x iui pogingen verder, zonder hormonen (en resultaat). Ik merk dat ik die hormonen echt heel eng vind, ben aan t hypochonderen dat ik allemaal dingen voel (kortademig) maar is voornamelijk angst. Wat een vermoeiend traject is dit zeg.
pi_200924972
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:54 schreef PVS18 het volgende:
Go Emmy!! (Ik vind vrijdag de 13de een hele mooie datum!)

@:vlindertje89 het lijkt me zwaar zonder partner. En mega vervelend dat dan nu je cyclus zo vroeg is. Zul je altijd zien :’)

Gister begonnen met spuiten voor ivf. Inmiddels drie jaar en 12x iui pogingen verder, zonder hormonen (en resultaat). Ik merk dat ik die hormonen echt heel eng vind, ben aan t hypochonderen dat ik allemaal dingen voel (kortademig) maar is voornamelijk angst. Wat een vermoeiend traject is dit zeg.
Enorm herkenbaar. Ik had gister de hele dag al opgeblazen buik en gisteravond ook weer, en m'n hoofd gaat dan meteen van 'oh straks is het overstimulatie en moet ik dan bellen of niet en straks bel ik niet en was het het wel en lig ik morgen dood in bed want ik heb niemand in huis die me in de gaten houdt' (yup, that escalated quickly) en dat maakt de buikpijn natuurlijk alleen maar erger. En rationeel gezien weet ik heus wel dat je van twee spuiten echt nog geen overstimulatie hebt, maar ja, dat hoofd. Ik leidde mezelf af met serie kijken, tot 3:45.. overdag gaat het wel, de nachten vind ik lastig omdat de angstigheid dan wat meer een eigen leven leidt. Shit dat jij er ook last van hebt :*

En wat een traject heb je al achter de rug.. ik hoop dat de hormonen wel wat opleveren voor je!!
pi_200925567
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef June. het volgende:

[..]
Ik spuit Meriofert (ongeveer hetzelfde als Menopur/Gonal-F). Het is zeker spannend. We hebben in september ook nog eens 2 bruiloften en willen op vakantie. Dus qua timing niet ideaal, ik hoop dat ik ergens komende week ongesteld wordt. Dan past het precies :X Naja, in het ergste geval komen we wat later als de IUI precies op die dag valt. Makkelijker zou zijn als we een ronde zouden overslaan, maar dan kan het pas zijn dat we in oktober beginnen. Dat voelt dan ook weer als een eeuwigheid. Stomme dilemma's.
Ohh dan is de timing ook nog een ding ja.. ingewikkeld hoor, hopelijk word je komende week inderdaad ongesteld en past het precies in het schema! Ik kan me voorstellen dat pas in oktober beginnen als wel héél ver weg voelt..
pi_200926400
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef June. het volgende:

[..]
Ik spuit Meriofert (ongeveer hetzelfde als Menopur/Gonal-F). Het is zeker spannend. We hebben in september ook nog eens 2 bruiloften en willen op vakantie. Dus qua timing niet ideaal, ik hoop dat ik ergens komende week ongesteld wordt. Dan past het precies :X Naja, in het ergste geval komen we wat later als de IUI precies op die dag valt. Makkelijker zou zijn als we een ronde zouden overslaan, maar dan kan het pas zijn dat we in oktober beginnen. Dat voelt dan ook weer als een eeuwigheid. Stomme dilemma's.
[..]
Woohoo en dat op vrijdag de 13e :D *O*
Dat eeuwige wachten is echt verschrikkelijk. Als ik er op terug kijk is dit weer de eerste échte poging tot een zwangerschap sinds de laatste IUI eind jan/begin feb. Hoewel dat ergens steekt, heb ik de tijd ook wel nodig gehad voor mezelf. Die verplichte pauzes zijn niet leuk, heel soms wel nodig (en lekker). Ik vond de zwangerschapsaakondigingen van andere die in die wachtmaanden kwamen wel altijd enorm verdrietig. Maar goed, dat stukje blijft.

quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:54 schreef PVS18 het volgende:
Go Emmy!! (Ik vind vrijdag de 13de een hele mooie datum!)

@:vlindertje89 het lijkt me zwaar zonder partner. En mega vervelend dat dan nu je cyclus zo vroeg is. Zul je altijd zien :’)

Gister begonnen met spuiten voor ivf. Inmiddels drie jaar en 12x iui pogingen verder, zonder hormonen (en resultaat). Ik merk dat ik die hormonen echt heel eng vind, ben aan t hypochonderen dat ik allemaal dingen voel (kortademig) maar is voornamelijk angst. Wat een vermoeiend traject is dit zeg.
PVS, heel veel succes met de komende weken :* De hormonen kunnen zeker een enorm effect hebben op alles, maar dat hoeft niet. Het is zeker een vermoeiend traject. Ik merk dat ik daar soms zelf te weinig bij stilsta en mezelf daar te weinig ruimte voor geef.

En Vlinder: ook jij heel veel succes. Overstimulatie heb je gelukkig niet zomaar en je valt er ook niet zomaar bij neer. Dat je van alles voelt in je lijf en je gedachten wat donker en raar worden is wel heel herkenbaar helaas. Ik werd/word vooral heel angstig in de auto bijv, terwijl ik dat nooit heb.
Als je je echt zorgen maakt kan je altijd bellen naar de poli en je zorgen uiten :* Heb ik ook wel eens gedaan toen ik er helemaal doorheen zat en een ochtend niet mijn bed uit kon komen en alleen maar kon huilen.
pi_200938331
Peace is pupo O+ *O*
June, vlindertje en pvs ik duim voor jullie. Ik lees nog wel mee maar ik ben zo kapot moe en trek prikkels soms heel slecht dus het lukt niet altijd om goed te reageren of alles te onthouden. Sorry als ik iemand vergeet :*

Overstimulatie is trouwens volgens mij pas een probleem na de punctie :? Dus erbij neervallen doe je niet zomaar, je hoort eerst bij de echo's dat je tegen Overstimulatie aan zit.
pi_200938480
Oh, helemaal gemist. Peacefulll pupo *O*

En June, rot dat jullie een ronde moeten overslaan. Hopelijk volgende keer een beter aantal :*
  Moderator donderdag 19 augustus 2021 @ 21:51:06 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200989768
Peace pupo *O* Nu plakken kleine emmy! O+

Ik lees hier vragen waar ik gewoon zelf de antwoorden niet meer op weet :@ Ik merk dat ik heel veel van het traject vergeten ben/verdrongen heb. Tot de namen van de medicatie aan toe :o Globaal weet ik het nog wel maar welke eenheden, hoeveel dagen, welke dag de punctie etc weet ik echt niet meer. Herkenbaar of ben ik hierin uniek?

Edit: ik wil nog eens mijn hele verhaal uitschrijven. Ik weet ook niet meer hoeveel terugplaatsingen we precies hebben gehad bijvoorbeeld :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200991338
Heel herkenbaar @MaJo Ik heb de spuitschema's nog wel, net als een afsprakenoverzicht met inhoudelijke aantekeningen. Ik dácht dat ik daar nog eens wat mee zou doen, maar voor mijn gevoel is het gewoon helemaal niet meer belangrijk :o We kregen ons gewenste kind (en wát voor één O+ ) en toen draaide ons leven om hem (en z'n broer) en was het traject ineens een van die dingen die je gedaan hebt maar toen over was en dat was goed. Ik kan mij trouwens wel goed voorstellen dat het heel anders was geweest als we niet onze zoon hadden gekregen.

:* voor alle dames hier!
pi_200991426
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 23:24 schreef Mrs.Peel het volgende:
Heel herkenbaar @:MaJo Ik heb de spuitschema's nog wel, net als een afsprakenoverzicht met inhoudelijke aantekeningen. Ik dácht dat ik daar nog eens wat mee zou doen, maar voor mijn gevoel is het gewoon helemaal niet meer belangrijk :o We kregen ons gewenste kind (en wát voor één O+ ) en toen draaide ons leven om hem (en z'n broer) en was het traject ineens een van die dingen die je gedaan hebt maar toen over was en dat was goed. Ik kan mij trouwens wel goed voorstellen dat het heel anders was geweest als we niet onze zoon hadden gekregen.

:* voor alle dames hier!
Ja hier hetzelfde. Ik vond de trajecten wel pittig en zeker het laatste stuk. Maar nu is dat prima. Maar ik denk inderdaad dat het anders voelt als je met lege handen blijft.
pi_200994869
Nou, overstimulatie hoef ik niet meer bang voor te zijn. Net eerste echo gehad op cd9, na 7 dagen spuiten. Ze heeft drie eitjes gemeten en die waren 9/10 mm, ze heeft niet gezegd hoeveel kleinere er waren. Maar er was dus nog niet zo veel gegroeid. Bij de intake echo werden 18 eitjes geteld, bij de startecho in deze cyclus 14 (dat was al even jammer, maar ze zei toen dat het er ook nog meer -of minder- kunnen worden), en ze gaf aan dat ze op basis van wat ze nu zag niet verwacht dat die alle 14 door gaan groeien. Dat was toch wel even een teleurstelling :'( ik had eigenlijk gehoopt er 14/15 ofzo te kunnen invriezen en dan in één ronde klaar zijn met hele hoge kans op een doorgaande zwangerschap bij later gebruiken van de eicellen. En ik voel me er echt niet zo lekker van, in een week een kilo afgevallen omdat ik niet zoveel naar binnen krijg want hele dag buikpijn en misselijk. Dus ik had gehoopt dat daar dan ook een mooie opbrengst tegenover zou staan.. maargoed, misschien valt het mee en zijn er bij de volgende echo nog wel wat extra goed aan het groeien. Maandag de volgende echo..
pi_200995485
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou, overstimulatie hoef ik niet meer bang voor te zijn. Net eerste echo gehad op cd9, na 7 dagen spuiten. Ze heeft drie eitjes gemeten en die waren 9/10 mm, ze heeft niet gezegd hoeveel kleinere er waren. Maar er was dus nog niet zo veel gegroeid. Bij de intake echo werden 18 eitjes geteld, bij de startecho in deze cyclus 14 (dat was al even jammer, maar ze zei toen dat het er ook nog meer -of minder- kunnen worden), en ze gaf aan dat ze op basis van wat ze nu zag niet verwacht dat die alle 14 door gaan groeien. Dat was toch wel even een teleurstelling :'( ik had eigenlijk gehoopt er 14/15 ofzo te kunnen invriezen en dan in één ronde klaar zijn met hele hoge kans op een doorgaande zwangerschap bij later gebruiken van de eicellen. En ik voel me er echt niet zo lekker van, in een week een kilo afgevallen omdat ik niet zoveel naar binnen krijg want hele dag buikpijn en misselijk. Dus ik had gehoopt dat daar dan ook een mooie opbrengst tegenover zou staan.. maargoed, misschien valt het mee en zijn er bij de volgende echo nog wel wat extra goed aan het groeien. Maandag de volgende echo..
Ik snap de teleurstelling, had ik de laatste keer ook toen er de eerste echo maar 4 grotere waren. Maar 9/10mm is echt nog klein. De rest kan echt nog gaan groeien. Ik had uiteindelijk 14 eicellen waarvan 11 rijp.
pi_200996498
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:11 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik snap de teleurstelling, had ik de laatste keer ook toen er de eerste echo maar 4 grotere waren. Maar 9/10mm is echt nog klein. De rest kan echt nog gaan groeien. Ik had uiteindelijk 14 eicellen waarvan 11 rijp.
Dat is wel heel fijn om te horen :)
Ik had na die eerste telling van 18 een mooi positief beeld in m'n hoofd van 15 eicellen invriezen maar ik heb het ook gewoon te doen met wat er groeit natuurlijk. Maar heel fijn dat inderdaad ook in zo'n situatie er toch best nog wat kan gaan groeien :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')