En dan zelf niet melden dat je zwanger bent in dit topic? Dat doen we natuurlijk nietquote:Op zondag 1 augustus 2021 22:34 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Gefeliciteerd Bertha
Ik duim ook mee voor een streepjesregen hier
Ah thanx Majo, dat is heel liefquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
En dan zelf niet melden dat je zwanger bent in dit topic? Dat doen we natuurlijk nietGefeliciteerd met de kleine boon!!
![]()
![]()
Daar is het topic toch ook voorquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Ah thanx Majo, dat is heel lief
Ik heb hier al zolang niet meegepost en voelt ook beetje raar, omdat mijn probleem meer bij het zwanger blijven ligt (hopelijk lag!)
Daar is dit topic ook voor, kijk maar eens goed naar het onderwerpquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Ik heb hier al zolang niet meegepost en voelt ook beetje raar, omdat mijn probleem meer bij het zwanger blijven ligt (hopelijk lag!)
Gefeliciteerd! Ik duim met je mee. En ben even je verhaal kwijtquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Spannend June! Ik duim dat het bij deze drie blijft!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 22:07 schreef June. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik duim met je mee. En ben even je verhaal kwijt![]()
Hier is het donderdag d-day, dan word er bepaald of de IUI door kan gaan. Nu zijn er 3 eitjes in de race, dus het mogen er niet meer worden. Spannend dus.
En wat kut zijn deze hormonen trouwens. Ik voel me 3x zo dik, migraine, diarree
Fijn vlindertje dat je zo snel kan beginnen!
Oef dat is wel balen zeg. Gezien je voorgeschiedenis, zou je dan niet met voorrang mogen? Zo kijken ze hier wel en beetje.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 22:52 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Spannend June! Ik duim dat het bij deze drie blijft!
Rot dat je zo slecht reageert op de hormonen. Ik herken dat helaas maar al te goed. Had je het de vorige keer ook dat je zo reageerde?
@:fuchsia gefeliciteerd met je zwangerschap!Had je hulp van het ZH of niet?
Vlinder, wat fijn dat je al snel kan beginnen! Ik hoop dat je cyclus goed uit komt zodat je niet extra hoeft te wachten
Ik ben eindelijk klaar met menstrueren. Over een paar dagen opzoek naar mijn ei.
Ik denk dat we voor een TP gaan deze maand, maar vind het wel rete spannend. In ons ZH is het momenteel zo druk door de achterstand door Corona, dat we waarschijnlijk niet elke maand voor een TP zouden kunnen gaan. Dat zorgt niet echt voor een luxepositie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
Dat heb ik nooit gezegd.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:51 schreef Lemijn het volgende:
@:Viv schreef jaren geleden dat starten bij conceptie vroeg genoeg zou moeten zijn
Ik heb voor mezelf het advies van 4+ weken voor de conceptie opgevolgd, dus al begonnen met foliumzuur ruim voordat ik stopte met de pil. Zo ingewikkeld is dat ook weer niet.quote:, maar omdat dat een ingewikkeld advies is, is het versimpeld naar ‘stop pil -> start foliumzuur’. Zoiets dacht ik, Viv, kan jij dit bevestigen?
Ik duim voor jequote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een teleurstelling, @:June. ! Ik snap de afweging wel erg goed, maar het blijft natuurlijk balen..
Ik werd vanochtend gebeld dat er weer een afzegging was, dus maandag nu al startgesprek. Dan zou ik theoretisch dus zelfs in m'n cyclus van augustus al aan de slag kunnen. Moet alleen even bespreken hoe dat zit met foliumzuur, bij intake gaf ze aan dat ze aanraden om daar minimaal 4wk vooraf mee te starten omdat dat een positief effect heeft op de eicellen en op de verdere deling als ik ze ooit ga gebruiken. Alleen die intake was 3 weken voor m'n cyclus in aug start, dus ik heb het dan pas 3 weken geslikt. Dus wil even overleggen of een weekje dubbele dosis dan hetzelfde effect heeft en ik dus aug met 'optimale voorbereiding' kan starten of dat ze toch echt zou aanraden dan te wachten tot m'n cyclus in september. Maar in elk geval weet ik zeker dat ik daarvoor dus op tijd ben, mocht dat het advies zijn
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:47 schreef June. het volgende:
[..]
Oef dat is wel balen zeg. Gezien je voorgeschiedenis, zou je dan niet met voorrang mogen? Zo kijken ze hier wel en beetje.
Vorige keer heb ik nagenoeg geen hormonen geslikt (clomid), kreeg daar visusklachten van. Dus moeten stoppen maar IUI is doorgegaan met mooi resultaat.We krijgen nu al een verzekerd plekje, omdat we geen verse TP hebben gehad. Daarna is het elke maand afwachten of er plek is. Is er geen plek in de ene maand, dan zorgen ze er wel voor dat er plek is in de maand erna.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dikkevoor jouw spoiler. Wat klote dat je deze poging af moet breken. Zo ging het bij ons bij M ook, standaard dosering bleek te hoog. Heb je nu medicijnen mee om het af te breken?
Een drie- of vierling zit je echt niet op te wachten, hoewel je gevoel misschien wel anders zegt. Dit is weer een kans die niet benut kan worden, weer de echo's straks, weer de medicatie.. Het is niet niks!![]()
Nee, moet nu gewoon afwachten tot ik ongesteld ga worden..quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:19 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
We krijgen nu al een verzekerd plekje, omdat we geen verse TP hebben gehad. Daarna is het elke maand afwachten of er plek is. Is er geen plek in de ene maand, dan zorgen ze er wel voor dat er plek is in de maand erna.
En dikkevoor jouw spoiler. Wat klote dat je deze poging af moet breken. Zo ging het bij ons bij M ook, standaard dosering bleek te hoog. Heb je nu medicijnen mee om het af te breken?
Een drie- of vierling zit je echt niet op te wachten, hoewel je gevoel misschien wel anders zegt. Dit is weer een kans die niet benut kan worden, weer de echo's straks, weer de medicatie.. Het is niet niks!
Het voelt ook verschrikkelijk tegenstrijdig! Je verstand snapt wel waarom afbreken nu moet, maar je wil eigenlijk geen enkele maand meer hoeven wachten. Ik hoop dat je lijf straks alles goed opgeruimd heeft en je snel weer opnieuw kan startenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 07:47 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, moet nu gewoon afwachten tot ik ongesteld ga worden..
Het voelt ook gewoon zo tegenstrijdig, een poging afbreken omdat de kans op zwangerschap te groot is.. Dat is nu net de reden dat we in het ziekenhuis zijn. Maarja. Een drie of vierling, nee. Hoe graag we ook een tweede zouden willen. Ik begreep van de arts dat er stellen zijn die bv nog meer eitjes hadden, de poging werd geannuleerd, en ze zelf alsnog aan de slag gingen. Dat werd een vierling
Ja, ik ga nu de helft spuiten dus we gaan het zien..quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:03 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Het voelt ook verschrikkelijk tegenstrijdig! Je verstand snapt wel waarom afbreken nu moet, maar je wil eigenlijk geen enkele maand meer hoeven wachten. Ik hoop dat je lijf straks alles goed opgeruimd heeft en je snel weer opnieuw kan startenKrijg je dan ook een lagere dosering?
@:MiNi1981 Hoe staat het er bij jou voor? Al meer duidelijkheid over een TP?
Ik had gisteren een positieve ovulatietest en de echo bevestigde dat. Wij hebben vrijdag een TPmega spannend!
Wat lief dat je het vraagt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 14:03 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Het voelt ook verschrikkelijk tegenstrijdig! Je verstand snapt wel waarom afbreken nu moet, maar je wil eigenlijk geen enkele maand meer hoeven wachten. Ik hoop dat je lijf straks alles goed opgeruimd heeft en je snel weer opnieuw kan startenKrijg je dan ook een lagere dosering?
@:MiNi1981 Hoe staat het er bij jou voor? Al meer duidelijkheid over een TP?
Ik had gisteren een positieve ovulatietest en de echo bevestigde dat. Wij hebben vrijdag een TPmega spannend!
Ik was nav van jou vraag benieuwd naar of het effect van foliumzuur op de eicelkwaliteit onderzocht is. Er wordt wel het een en ander in de literatuur over geschreven, maar echt uitgebreid gedegen onderzoek viel tegen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik werd vanochtend gebeld dat er weer een afzegging was, dus maandag nu al startgesprek. Dan zou ik theoretisch dus zelfs in m'n cyclus van augustus al aan de slag kunnen. Moet alleen even bespreken hoe dat zit met foliumzuur, bij intake gaf ze aan dat ze aanraden om daar minimaal 4wk vooraf mee te starten omdat dat een positief effect heeft op de eicellen en op de verdere deling als ik ze ooit ga gebruiken. Alleen die intake was 3 weken voor m'n cyclus in aug start, dus ik heb het dan pas 3 weken geslikt. Dus wil even overleggen of een weekje dubbele dosis dan hetzelfde effect heeft en ik dus aug met 'optimale voorbereiding' kan starten of dat ze toch echt zou aanraden dan te wachten tot m'n cyclus in september. Maar in elk geval weet ik zeker dat ik daarvoor dus op tijd ben, mocht dat het advies zijn
Oh thanks! Ik ga ze zo nog even bekijken. Helemaal vergeten dat nog te typen: de arts die ik maandag sprak gaf aan dat er weinig goed onderzoek naar is, en dat daaruit niet heel duidelijk naar voren komt dat er een positief effect is van foliumzuur op eicelkwaliteit. En het meeste onderzoek is bij vrouwen waarbij daarna daadwerkelijk bevruchting plaatsvindt en waarbij dan naar embryo's gekeken wordt, en niet van wie eicellen worden ingevroren (mogelijk ook andere groep wat betreft vruchtbaarheid, ene groep doet IVF ivm niet lukken op natuurlijke weg en andere groep is nog helemaal niet aan het proberen dus daar weet je niks over vruchtbaarheid). Dus hij zei dat het meer 'baat het niet dan schaadt het niet' advies is, maar dat hij er absoluut niet de start voor zou uitstellen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:08 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Ik was nav van jou vraag benieuwd naar of het effect van foliumzuur op de eicelkwaliteit onderzocht is. Er wordt wel het een en ander in de literatuur over geschreven, maar echt uitgebreid gedegen onderzoek viel tegen.
Weet niet of dit leesbaar is voor niet medici, maar hierbij wat linkjes
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33260761/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26094490/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27832646/
Succes Vlindertje! Zeker spannend en alleen ook best mentaal pittig (zeker achteraf als er ruimte is/komt voor besef en verwerking).quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ongesteldheid zette door, formulier ingeleverd, en ik word nu ergens in het komende uur gebeld over echo. Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig, merk ik. Of er wel plek is (vast wel), over hoe de echo gaat zijn (normaal vind ik het redelijk te doen, alleen erin en eierstokken zoeken beetje pijnlijk, maar nu ben ik dus ongesteld en dan is alles sowieso meer gevoelig..) en over het spuiten enzo. Nu mis ik het wel een beetje dat ik niet een partner heb om het mee te delen of die met me mee kan enzo.
Inmiddels gebeld, er is vanmiddag plek, dus straks die kant op. Nogal summier telefoontje, dus ik bel na de lunch even terug voor wat meer info.
Woohooquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:57 schreef Peacefulll het volgende:
Emmy zit er in
![]()
De embryoloog was zeer tevreden over de kwaliteit én de hoeveelheid embryo's die we nog in de vriezer hebben. Hopelijk zijn ze niet nodig en is dit die ene!
PUPOquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:57 schreef Peacefulll het volgende:
Emmy zit er in
![]()
De embryoloog was zeer tevreden over de kwaliteit én de hoeveelheid embryo's die we nog in de vriezer hebben. Hopelijk zijn ze niet nodig en is dit die ene!
Spannend voor je vlindertjequote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik duim voor je Peace!![]()
Echo vanmiddag was goed, medicatie mee gekregen en vanaf vanavond spuiten. 225 eenheden puregon en vanaf dinsdag fyremadel erbij.
Ik baal alleen wel echt heel erg van de timing. Eerste cyclus na pil was 31 dagen, tweede 30 en deze nu ineens 25. En m'n ouders zouden op cd 8-10 weg zijn en vanaf avond cd10 weer thuis, dus dan had mama sowieso mee gekund naar de punctie en kon ik bij hen blijven tot ik me OK voel. Maar nu is dat dus ineens cd 13-15. En ik heb eigenlijk niemand behalve m'n ouders bij wie ik me echt zo vertrouwd voel dat ik die mee zou willen / me daarheen en terug zou willen laten rijden.
Op welke dag was bij jullie de punctie meestal ongeveer? Ik weet dat dat kan verschillen per cyclus en ook niks hoeft te zeggen voor bij mij, maar alle ervaringen vind ik wel fijn om te horen.. Ik hoop dus nu héél erg dat het dag 12 of allerliefst dag 16 of later zal zijn (dan kunnen zij me erna ook beetje in de gaten houden)..
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:26 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Wat lief dat je het vraagt.
Ik heb morgen een afspraak bij de kliniek. Gewoon weer even een contactmomentje incl echo. In theorie mag ik al door vd huisarts. Ik verwacht dat de kliniek er ook nog wat van wil vinden. En voor mijzelf ben ik best erg aan het twijfelen.
Het ene moment zeg ik ‘kom maar op’ het andere moment vind ik het doodeng.
Maar het liefst wil ik wel door. Morgen is het exact een jaar geleden dat ik de eerste prik zette en 2/3 dgn later langzaam de ellende begon.
Daarnaast wil ik ook nog eens op mijn AMH waarde incl aansluitende onderzoeken getest worden om te weten hoe het ervoor staat. Voor zover het echt iets zegt. Maar fijn vind ik het wel. Ben ook niet meer de jongste zeg maar.
Dat zal vast ook enige druk bij mij geven over doorgaan en hoe en wanneer. Ook mbt eventuele ivf.
Maar als ik doorga dan kan ik eind augustus wrs tp doen in volledig natuurlijke cyclus.
Iemand een idee hoeveel tijd van te voren zo een cryo uit de vriezer wordt gehaald voor terugplaa?
@:Peacefulll spannend een terugplaatsing! Ik ga kei hard voor je duimen! Ben je volledig hersteld? Of goed genoeg om door te willen pakken?
@:June. Ik had het wel gelezen maar geen fut om te reageren. Wat zuur dat je deze poging moest afbreken. Maar 3/4 eicellen zijn natuurlijk ook wel erg veel. En tegelijk zo tegenstrijdig.
Hopelijk kun je snel door voor de volgende ronde.
Ik spuit Meriofert (ongeveer hetzelfde als Menopur/Gonal-F). Het is zeker spannend. We hebben in september ook nog eens 2 bruiloften en willen op vakantie. Dus qua timing niet ideaal, ik hoop dat ik ergens komende week ongesteld wordt. Dan past het preciesquote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel succes morgen @:Peacefull !
En spannend met halve dosis, @:June. Welke hormonen spuit jij?
Woohoo en dat op vrijdag de 13equote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:57 schreef Peacefulll het volgende:
Emmy zit er in
![]()
Enorm herkenbaar. Ik had gister de hele dag al opgeblazen buik en gisteravond ook weer, en m'n hoofd gaat dan meteen van 'oh straks is het overstimulatie en moet ik dan bellen of niet en straks bel ik niet en was het het wel en lig ik morgen dood in bed want ik heb niemand in huis die me in de gaten houdt' (yup, that escalated quickly) en dat maakt de buikpijn natuurlijk alleen maar erger. En rationeel gezien weet ik heus wel dat je van twee spuiten echt nog geen overstimulatie hebt, maar ja, dat hoofd. Ik leidde mezelf af met serie kijken, tot 3:45.. overdag gaat het wel, de nachten vind ik lastig omdat de angstigheid dan wat meer een eigen leven leidt. Shit dat jij er ook last van hebtquote:Op zondag 15 augustus 2021 17:54 schreef PVS18 het volgende:
Go Emmy!! (Ik vind vrijdag de 13de een hele mooie datum!)
@:vlindertje89 het lijkt me zwaar zonder partner. En mega vervelend dat dan nu je cyclus zo vroeg is. Zul je altijd zien :’)
Gister begonnen met spuiten voor ivf. Inmiddels drie jaar en 12x iui pogingen verder, zonder hormonen (en resultaat). Ik merk dat ik die hormonen echt heel eng vind, ben aan t hypochonderen dat ik allemaal dingen voel (kortademig) maar is voornamelijk angst. Wat een vermoeiend traject is dit zeg.
Ohh dan is de timing ook nog een ding ja.. ingewikkeld hoor, hopelijk word je komende week inderdaad ongesteld en past het precies in het schema! Ik kan me voorstellen dat pas in oktober beginnen als wel héél ver weg voelt..quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef June. het volgende:
[..]
Ik spuit Meriofert (ongeveer hetzelfde als Menopur/Gonal-F). Het is zeker spannend. We hebben in september ook nog eens 2 bruiloften en willen op vakantie. Dus qua timing niet ideaal, ik hoop dat ik ergens komende week ongesteld wordt. Dan past het preciesNaja, in het ergste geval komen we wat later als de IUI precies op die dag valt. Makkelijker zou zijn als we een ronde zouden overslaan, maar dan kan het pas zijn dat we in oktober beginnen. Dat voelt dan ook weer als een eeuwigheid. Stomme dilemma's.
Dat eeuwige wachten is echt verschrikkelijk. Als ik er op terug kijk is dit weer de eerste échte poging tot een zwangerschap sinds de laatste IUI eind jan/begin feb. Hoewel dat ergens steekt, heb ik de tijd ook wel nodig gehad voor mezelf. Die verplichte pauzes zijn niet leuk, heel soms wel nodig (en lekker). Ik vond de zwangerschapsaakondigingen van andere die in die wachtmaanden kwamen wel altijd enorm verdrietig. Maar goed, dat stukje blijft.quote:Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef June. het volgende:
[..]
Ik spuit Meriofert (ongeveer hetzelfde als Menopur/Gonal-F). Het is zeker spannend. We hebben in september ook nog eens 2 bruiloften en willen op vakantie. Dus qua timing niet ideaal, ik hoop dat ik ergens komende week ongesteld wordt. Dan past het preciesNaja, in het ergste geval komen we wat later als de IUI precies op die dag valt. Makkelijker zou zijn als we een ronde zouden overslaan, maar dan kan het pas zijn dat we in oktober beginnen. Dat voelt dan ook weer als een eeuwigheid. Stomme dilemma's.
[..]
Woohoo en dat op vrijdag de 13e![]()
PVS, heel veel succes met de komende wekenquote:Op zondag 15 augustus 2021 17:54 schreef PVS18 het volgende:
Go Emmy!! (Ik vind vrijdag de 13de een hele mooie datum!)
@:vlindertje89 het lijkt me zwaar zonder partner. En mega vervelend dat dan nu je cyclus zo vroeg is. Zul je altijd zien :’)
Gister begonnen met spuiten voor ivf. Inmiddels drie jaar en 12x iui pogingen verder, zonder hormonen (en resultaat). Ik merk dat ik die hormonen echt heel eng vind, ben aan t hypochonderen dat ik allemaal dingen voel (kortademig) maar is voornamelijk angst. Wat een vermoeiend traject is dit zeg.
Ja hier hetzelfde. Ik vond de trajecten wel pittig en zeker het laatste stuk. Maar nu is dat prima. Maar ik denk inderdaad dat het anders voelt als je met lege handen blijft.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:24 schreef Mrs.Peel het volgende:
Heel herkenbaar @:MaJo Ik heb de spuitschema's nog wel, net als een afsprakenoverzicht met inhoudelijke aantekeningen. Ik dácht dat ik daar nog eens wat mee zou doen, maar voor mijn gevoel is het gewoon helemaal niet meer belangrijkWe kregen ons gewenste kind (en wát voor één
) en toen draaide ons leven om hem (en z'n broer) en was het traject ineens een van die dingen die je gedaan hebt maar toen over was en dat was goed. Ik kan mij trouwens wel goed voorstellen dat het heel anders was geweest als we niet onze zoon hadden gekregen.
voor alle dames hier!
Ik snap de teleurstelling, had ik de laatste keer ook toen er de eerste echo maar 4 grotere waren. Maar 9/10mm is echt nog klein. De rest kan echt nog gaan groeien. Ik had uiteindelijk 14 eicellen waarvan 11 rijp.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 10:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou, overstimulatie hoef ik niet meer bang voor te zijn. Net eerste echo gehad op cd9, na 7 dagen spuiten. Ze heeft drie eitjes gemeten en die waren 9/10 mm, ze heeft niet gezegd hoeveel kleinere er waren. Maar er was dus nog niet zo veel gegroeid. Bij de intake echo werden 18 eitjes geteld, bij de startecho in deze cyclus 14 (dat was al even jammer, maar ze zei toen dat het er ook nog meer -of minder- kunnen worden), en ze gaf aan dat ze op basis van wat ze nu zag niet verwacht dat die alle 14 door gaan groeien. Dat was toch wel even een teleurstellingik had eigenlijk gehoopt er 14/15 ofzo te kunnen invriezen en dan in één ronde klaar zijn met hele hoge kans op een doorgaande zwangerschap bij later gebruiken van de eicellen. En ik voel me er echt niet zo lekker van, in een week een kilo afgevallen omdat ik niet zoveel naar binnen krijg want hele dag buikpijn en misselijk. Dus ik had gehoopt dat daar dan ook een mooie opbrengst tegenover zou staan.. maargoed, misschien valt het mee en zijn er bij de volgende echo nog wel wat extra goed aan het groeien. Maandag de volgende echo..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |