abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200882977
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 12:55 schreef vlindertje89 het volgende:

Ik werd vanochtend gebeld dat er weer een afzegging was, dus maandag nu al startgesprek. Dan zou ik theoretisch dus zelfs in m'n cyclus van augustus al aan de slag kunnen. Moet alleen even bespreken hoe dat zit met foliumzuur, bij intake gaf ze aan dat ze aanraden om daar minimaal 4wk vooraf mee te starten omdat dat een positief effect heeft op de eicellen en op de verdere deling als ik ze ooit ga gebruiken. Alleen die intake was 3 weken voor m'n cyclus in aug start, dus ik heb het dan pas 3 weken geslikt. Dus wil even overleggen of een weekje dubbele dosis dan hetzelfde effect heeft en ik dus aug met 'optimale voorbereiding' kan starten of dat ze toch echt zou aanraden dan te wachten tot m'n cyclus in september. Maar in elk geval weet ik zeker dat ik daarvoor dus op tijd ben, mocht dat het advies zijn :)
Ik was nav van jou vraag benieuwd naar of het effect van foliumzuur op de eicelkwaliteit onderzocht is. Er wordt wel het een en ander in de literatuur over geschreven, maar echt uitgebreid gedegen onderzoek viel tegen.

Weet niet of dit leesbaar is voor niet medici, maar hierbij wat linkjes

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33260761/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26094490/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27832646/
pi_200883387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:08 schreef LauriLynne het volgende:

[..]

Ik was nav van jou vraag benieuwd naar of het effect van foliumzuur op de eicelkwaliteit onderzocht is. Er wordt wel het een en ander in de literatuur over geschreven, maar echt uitgebreid gedegen onderzoek viel tegen.

Weet niet of dit leesbaar is voor niet medici, maar hierbij wat linkjes

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33260761/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26094490/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27832646/
Oh thanks! Ik ga ze zo nog even bekijken. Helemaal vergeten dat nog te typen: de arts die ik maandag sprak gaf aan dat er weinig goed onderzoek naar is, en dat daaruit niet heel duidelijk naar voren komt dat er een positief effect is van foliumzuur op eicelkwaliteit. En het meeste onderzoek is bij vrouwen waarbij daarna daadwerkelijk bevruchting plaatsvindt en waarbij dan naar embryo's gekeken wordt, en niet van wie eicellen worden ingevroren (mogelijk ook andere groep wat betreft vruchtbaarheid, ene groep doet IVF ivm niet lukken op natuurlijke weg en andere groep is nog helemaal niet aan het proberen dus daar weet je niks over vruchtbaarheid). Dus hij zei dat het meer 'baat het niet dan schaadt het niet' advies is, maar dat hij er absoluut niet de start voor zou uitstellen.
pi_200884158
@vlindertje89: Met wat ik heb zo snel heb gezien denk ik dat het heel goed klopt wat je arts zegt.
Dit soort dingen zijn natuurlijk ook ontzettend moeilijk om goed onderzoek naar te doen.
Ik hoop dat je een mooi aantal eicellen in kan laten vriezen!
pi_200890432
Ongesteldheid zette door, formulier ingeleverd, en ik word nu ergens in het komende uur gebeld over echo. Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig, merk ik. Of er wel plek is (vast wel), over hoe de echo gaat zijn (normaal vind ik het redelijk te doen, alleen erin en eierstokken zoeken beetje pijnlijk, maar nu ben ik dus ongesteld en dan is alles sowieso meer gevoelig..) en over het spuiten enzo. Nu mis ik het wel een beetje dat ik niet een partner heb om het mee te delen of die met me mee kan enzo.

Inmiddels gebeld, er is vanmiddag plek, dus straks die kant op. Nogal summier telefoontje, dus ik bel na de lunch even terug voor wat meer info.

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 13-08-2021 12:17:46 ]
pi_200890498
Vrouw meerdere keren miskramen gehad (niet in een verre fase, na een week of 6-8)

We proberen het al een jaar, maar ze is al 35+ en een risicogroep

Duurt een heel IVF traject lang?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200891100
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ongesteldheid zette door, formulier ingeleverd, en ik word nu ergens in het komende uur gebeld over echo. Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig, merk ik. Of er wel plek is (vast wel), over hoe de echo gaat zijn (normaal vind ik het redelijk te doen, alleen erin en eierstokken zoeken beetje pijnlijk, maar nu ben ik dus ongesteld en dan is alles sowieso meer gevoelig..) en over het spuiten enzo. Nu mis ik het wel een beetje dat ik niet een partner heb om het mee te delen of die met me mee kan enzo.

Inmiddels gebeld, er is vanmiddag plek, dus straks die kant op. Nogal summier telefoontje, dus ik bel na de lunch even terug voor wat meer info.
Succes Vlindertje! Zeker spannend en alleen ook best mentaal pittig (zeker achteraf als er ruimte is/komt voor besef en verwerking).
pi_200896525
*O* Emmy zit er in *O*

De embryoloog was zeer tevreden over de kwaliteit én de hoeveelheid embryo's die we nog in de vriezer hebben. Hopelijk zijn ze niet nodig en is dit die ene!
pi_200896746
Ik duim voor je Peace! *O*

Echo vanmiddag was goed, medicatie mee gekregen en vanaf vanavond spuiten. 225 eenheden puregon en vanaf dinsdag fyremadel erbij.

Ik baal alleen wel echt heel erg van de timing. Eerste cyclus na pil was 31 dagen, tweede 30 en deze nu ineens 25. En m'n ouders zouden op cd 8-10 weg zijn en vanaf avond cd10 weer thuis, dus dan had mama sowieso mee gekund naar de punctie en kon ik bij hen blijven tot ik me OK voel. Maar nu is dat dus ineens cd 13-15. En ik heb eigenlijk niemand behalve m'n ouders bij wie ik me echt zo vertrouwd voel dat ik die mee zou willen / me daarheen en terug zou willen laten rijden :'( .
Op welke dag was bij jullie de punctie meestal ongeveer? Ik weet dat dat kan verschillen per cyclus en ook niks hoeft te zeggen voor bij mij, maar alle ervaringen vind ik wel fijn om te horen.. Ik hoop dus nu héél erg dat het dag 12 of allerliefst dag 16 of later zal zijn (dan kunnen zij me erna ook beetje in de gaten houden)..

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 13-08-2021 19:39:51 ]
pi_200897244
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:57 schreef Peacefulll het volgende:
*O* Emmy zit er in *O*

De embryoloog was zeer tevreden over de kwaliteit én de hoeveelheid embryo's die we nog in de vriezer hebben. Hopelijk zijn ze niet nodig en is dit die ene!
Woohoo *O* *O*

Duimen draaien hier voor jou!
pi_200897617
quote:
*O* Emmy zit er in *O*

PUPO *O*
pi_200898248
@Peacefulll PUPO O+ *O*

Nu keihard duimen *AAN*
pi_200898864
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 18:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik duim voor je Peace! *O*

Echo vanmiddag was goed, medicatie mee gekregen en vanaf vanavond spuiten. 225 eenheden puregon en vanaf dinsdag fyremadel erbij.

Ik baal alleen wel echt heel erg van de timing. Eerste cyclus na pil was 31 dagen, tweede 30 en deze nu ineens 25. En m'n ouders zouden op cd 8-10 weg zijn en vanaf avond cd10 weer thuis, dus dan had mama sowieso mee gekund naar de punctie en kon ik bij hen blijven tot ik me OK voel. Maar nu is dat dus ineens cd 13-15. En ik heb eigenlijk niemand behalve m'n ouders bij wie ik me echt zo vertrouwd voel dat ik die mee zou willen / me daarheen en terug zou willen laten rijden :'( .
Op welke dag was bij jullie de punctie meestal ongeveer? Ik weet dat dat kan verschillen per cyclus en ook niks hoeft te zeggen voor bij mij, maar alle ervaringen vind ik wel fijn om te horen.. Ik hoop dus nu héél erg dat het dag 12 of allerliefst dag 16 of later zal zijn (dan kunnen zij me erna ook beetje in de gaten houden)..
Spannend voor je vlindertje :* Vervelend dat het nu niet uit lijkt te komen met de plannen van je ouders. Ik heb wat dat betreft niet echt 'goed' nieuws voor je. Mijn punctie was op dag 13.
pi_200898998
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:26 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Wat lief dat je het vraagt.
Ik heb morgen een afspraak bij de kliniek. Gewoon weer even een contactmomentje incl echo. In theorie mag ik al door vd huisarts. Ik verwacht dat de kliniek er ook nog wat van wil vinden. En voor mijzelf ben ik best erg aan het twijfelen.
Het ene moment zeg ik ‘kom maar op’ het andere moment vind ik het doodeng.
Maar het liefst wil ik wel door. Morgen is het exact een jaar geleden dat ik de eerste prik zette en 2/3 dgn later langzaam de ellende begon.
Daarnaast wil ik ook nog eens op mijn AMH waarde incl aansluitende onderzoeken getest worden om te weten hoe het ervoor staat. Voor zover het echt iets zegt. Maar fijn vind ik het wel. Ben ook niet meer de jongste zeg maar.
Dat zal vast ook enige druk bij mij geven over doorgaan en hoe en wanneer. Ook mbt eventuele ivf.

Maar als ik doorga dan kan ik eind augustus wrs tp doen in volledig natuurlijke cyclus.

Iemand een idee hoeveel tijd van te voren zo een cryo uit de vriezer wordt gehaald voor terugplaa?

@:Peacefulll spannend een terugplaatsing! Ik ga kei hard voor je duimen! Ben je volledig hersteld? Of goed genoeg om door te willen pakken?

@:June. Ik had het wel gelezen maar geen fut om te reageren. Wat zuur dat je deze poging moest afbreken. Maar 3/4 eicellen zijn natuurlijk ook wel erg veel. En tegelijk zo tegenstrijdig.
Hopelijk kun je snel door voor de volgende ronde.
:* Voor jou.
Dat wisselen in gevoel heb ik zelf ook heel erg. Ene moment voel ik me helemaal fantastisch, andere momenten zijn heel donker. En dat valt precies samen met mijn cyclus en de (afwezigheid van) bepaalde hormonen. En daarom probeer ik vooral naar mezelf als gemiddeld 'mens' te kijken. Ik zie vooral op tegen de zwangerschap en bevalling (kotsmisselijk eerste weken inclusief medicatie, vanaf week 14 bekkeninstabiliteit, geplande KZ en herstel van ruim 8 maanden voordat ik weer kon werken, toen ik eenmaal aan het werk was kreeg ik een burnout :') )
De vraag die ik mezelf vooral stelde was: 'Wordt de 'angst' minder als je nog wat langer wacht met een TP?' En dat antwoord was dus nee.

Een cryo wordt een dag van te voren ontdooid. Fertiliteitscentrum van Isala Zwolle heeft een Instagrampagina en delen daar elke week super interessante berichten over alles wat ze doen. Twee weken geleden dus toevallig iets over het ontdooien en de TP. Kwam voor mij goed uit, want ik wist ook nog niet goed hoe dat zou gaan.
https://www.instagram.com/p/CSOpQqstLBS/?utm_medium=copy_link
  zondag 15 augustus 2021 @ 13:46:27 #289
208890 June.
Seriously?
pi_200921522
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel succes morgen @:Peacefull !
En spannend met halve dosis, @:June. Welke hormonen spuit jij?
Ik spuit Meriofert (ongeveer hetzelfde als Menopur/Gonal-F). Het is zeker spannend. We hebben in september ook nog eens 2 bruiloften en willen op vakantie. Dus qua timing niet ideaal, ik hoop dat ik ergens komende week ongesteld wordt. Dan past het precies :X Naja, in het ergste geval komen we wat later als de IUI precies op die dag valt. Makkelijker zou zijn als we een ronde zouden overslaan, maar dan kan het pas zijn dat we in oktober beginnen. Dat voelt dan ook weer als een eeuwigheid. Stomme dilemma's.

quote:
*O* Emmy zit er in *O*

Woohoo en dat op vrijdag de 13e :D *O*
Shine bright like a diamond.
pi_200924747
Go Emmy!! (Ik vind vrijdag de 13de een hele mooie datum!)

@vlindertje89 het lijkt me zwaar zonder partner. En mega vervelend dat dan nu je cyclus zo vroeg is. Zul je altijd zien :’)

Gister begonnen met spuiten voor ivf. Inmiddels drie jaar en 12x iui pogingen verder, zonder hormonen (en resultaat). Ik merk dat ik die hormonen echt heel eng vind, ben aan t hypochonderen dat ik allemaal dingen voel (kortademig) maar is voornamelijk angst. Wat een vermoeiend traject is dit zeg.
pi_200924972
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:54 schreef PVS18 het volgende:

@:vlindertje89 het lijkt me zwaar zonder partner. En mega vervelend dat dan nu je cyclus zo vroeg is. Zul je altijd zien :’)

Gister begonnen met spuiten voor ivf. Inmiddels drie jaar en 12x iui pogingen verder, zonder hormonen (en resultaat). Ik merk dat ik die hormonen echt heel eng vind, ben aan t hypochonderen dat ik allemaal dingen voel (kortademig) maar is voornamelijk angst. Wat een vermoeiend traject is dit zeg.
Enorm herkenbaar. Ik had gister de hele dag al opgeblazen buik en gisteravond ook weer, en m'n hoofd gaat dan meteen van 'oh straks is het overstimulatie en moet ik dan bellen of niet en straks bel ik niet en was het het wel en lig ik morgen dood in bed want ik heb niemand in huis die me in de gaten houdt' (yup, that escalated quickly) en dat maakt de buikpijn natuurlijk alleen maar erger. En rationeel gezien weet ik heus wel dat je van twee spuiten echt nog geen overstimulatie hebt, maar ja, dat hoofd. Ik leidde mezelf af met serie kijken, tot 3:45.. overdag gaat het wel, de nachten vind ik lastig omdat de angstigheid dan wat meer een eigen leven leidt. Shit dat jij er ook last van hebt :*

En wat een traject heb je al achter de rug.. ik hoop dat de hormonen wel wat opleveren voor je!!
pi_200925567
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef June. het volgende:

[..]
Ik spuit Meriofert (ongeveer hetzelfde als Menopur/Gonal-F). Het is zeker spannend. We hebben in september ook nog eens 2 bruiloften en willen op vakantie. Dus qua timing niet ideaal, ik hoop dat ik ergens komende week ongesteld wordt. Dan past het precies :X Naja, in het ergste geval komen we wat later als de IUI precies op die dag valt. Makkelijker zou zijn als we een ronde zouden overslaan, maar dan kan het pas zijn dat we in oktober beginnen. Dat voelt dan ook weer als een eeuwigheid. Stomme dilemma's.
Ohh dan is de timing ook nog een ding ja.. ingewikkeld hoor, hopelijk word je komende week inderdaad ongesteld en past het precies in het schema! Ik kan me voorstellen dat pas in oktober beginnen als wel héél ver weg voelt..
pi_200926400
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 13:46 schreef June. het volgende:

[..]
[..]
Woohoo en dat op vrijdag de 13e :D *O*
Dat eeuwige wachten is echt verschrikkelijk. Als ik er op terug kijk is dit weer de eerste échte poging tot een zwangerschap sinds de laatste IUI eind jan/begin feb. Hoewel dat ergens steekt, heb ik de tijd ook wel nodig gehad voor mezelf. Die verplichte pauzes zijn niet leuk, heel soms wel nodig (en lekker). Ik vond de zwangerschapsaakondigingen van andere die in die wachtmaanden kwamen wel altijd enorm verdrietig. Maar goed, dat stukje blijft.

quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:54 schreef PVS18 het volgende:

@:vlindertje89 het lijkt me zwaar zonder partner. En mega vervelend dat dan nu je cyclus zo vroeg is. Zul je altijd zien :’)

PVS, heel veel succes met de komende weken :* De hormonen kunnen zeker een enorm effect hebben op alles, maar dat hoeft niet. Het is zeker een vermoeiend traject. Ik merk dat ik daar soms zelf te weinig bij stilsta en mezelf daar te weinig ruimte voor geef.

En Vlinder: ook jij heel veel succes. Overstimulatie heb je gelukkig niet zomaar en je valt er ook niet zomaar bij neer. Dat je van alles voelt in je lijf en je gedachten wat donker en raar worden is wel heel herkenbaar helaas. Ik werd/word vooral heel angstig in de auto bijv, terwijl ik dat nooit heb.
Als je je echt zorgen maakt kan je altijd bellen naar de poli en je zorgen uiten :* Heb ik ook wel eens gedaan toen ik er helemaal doorheen zat en een ochtend niet mijn bed uit kon komen en alleen maar kon huilen.
pi_200938331
Peace is pupo O+ *O*
June, vlindertje en pvs ik duim voor jullie. Ik lees nog wel mee maar ik ben zo kapot moe en trek prikkels soms heel slecht dus het lukt niet altijd om goed te reageren of alles te onthouden. Sorry als ik iemand vergeet :*

Overstimulatie is trouwens volgens mij pas een probleem na de punctie :? Dus erbij neervallen doe je niet zomaar, je hoort eerst bij de echo's dat je tegen Overstimulatie aan zit.
pi_200938480
Oh, helemaal gemist. Peacefulll pupo *O*

En June, rot dat jullie een ronde moeten overslaan. Hopelijk volgende keer een beter aantal :*
  Moderator donderdag 19 augustus 2021 @ 21:51:06 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200989768
Peace pupo *O* Nu plakken kleine emmy! O+

Ik lees hier vragen waar ik gewoon zelf de antwoorden niet meer op weet :@ Ik merk dat ik heel veel van het traject vergeten ben/verdrongen heb. Tot de namen van de medicatie aan toe :o Globaal weet ik het nog wel maar welke eenheden, hoeveel dagen, welke dag de punctie etc weet ik echt niet meer. Herkenbaar of ben ik hierin uniek?

Edit: ik wil nog eens mijn hele verhaal uitschrijven. Ik weet ook niet meer hoeveel terugplaatsingen we precies hebben gehad bijvoorbeeld :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200991338
Heel herkenbaar @MaJo Ik heb de spuitschema's nog wel, net als een afsprakenoverzicht met inhoudelijke aantekeningen. Ik dácht dat ik daar nog eens wat mee zou doen, maar voor mijn gevoel is het gewoon helemaal niet meer belangrijk :o We kregen ons gewenste kind (en wát voor één O+ ) en toen draaide ons leven om hem (en z'n broer) en was het traject ineens een van die dingen die je gedaan hebt maar toen over was en dat was goed. Ik kan mij trouwens wel goed voorstellen dat het heel anders was geweest als we niet onze zoon hadden gekregen.

:* voor alle dames hier!
pi_200991426
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 23:24 schreef Mrs.Peel het volgende:
Heel herkenbaar @:MaJo Ik heb de spuitschema's nog wel, net als een afsprakenoverzicht met inhoudelijke aantekeningen. Ik dácht dat ik daar nog eens wat mee zou doen, maar voor mijn gevoel is het gewoon helemaal niet meer belangrijk :o We kregen ons gewenste kind (en wát voor één O+ ) en toen draaide ons leven om hem (en z'n broer) en was het traject ineens een van die dingen die je gedaan hebt maar toen over was en dat was goed. Ik kan mij trouwens wel goed voorstellen dat het heel anders was geweest als we niet onze zoon hadden gekregen.

:* voor alle dames hier!
Ja hier hetzelfde. Ik vond de trajecten wel pittig en zeker het laatste stuk. Maar nu is dat prima. Maar ik denk inderdaad dat het anders voelt als je met lege handen blijft.
pi_200994869
Nou, overstimulatie hoef ik niet meer bang voor te zijn. Net eerste echo gehad op cd9, na 7 dagen spuiten. Ze heeft drie eitjes gemeten en die waren 9/10 mm, ze heeft niet gezegd hoeveel kleinere er waren. Maar er was dus nog niet zo veel gegroeid. Bij de intake echo werden 18 eitjes geteld, bij de startecho in deze cyclus 14 (dat was al even jammer, maar ze zei toen dat het er ook nog meer -of minder- kunnen worden), en ze gaf aan dat ze op basis van wat ze nu zag niet verwacht dat die alle 14 door gaan groeien. Dat was toch wel even een teleurstelling :'( ik had eigenlijk gehoopt er 14/15 ofzo te kunnen invriezen en dan in één ronde klaar zijn met hele hoge kans op een doorgaande zwangerschap bij later gebruiken van de eicellen. En ik voel me er echt niet zo lekker van, in een week een kilo afgevallen omdat ik niet zoveel naar binnen krijg want hele dag buikpijn en misselijk. Dus ik had gehoopt dat daar dan ook een mooie opbrengst tegenover zou staan.. maargoed, misschien valt het mee en zijn er bij de volgende echo nog wel wat extra goed aan het groeien. Maandag de volgende echo..
pi_200995485
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou, overstimulatie hoef ik niet meer bang voor te zijn. Net eerste echo gehad op cd9, na 7 dagen spuiten. Ze heeft drie eitjes gemeten en die waren 9/10 mm, ze heeft niet gezegd hoeveel kleinere er waren. Maar er was dus nog niet zo veel gegroeid. Bij de intake echo werden 18 eitjes geteld, bij de startecho in deze cyclus 14 (dat was al even jammer, maar ze zei toen dat het er ook nog meer -of minder- kunnen worden), en ze gaf aan dat ze op basis van wat ze nu zag niet verwacht dat die alle 14 door gaan groeien. Dat was toch wel even een teleurstelling :'( ik had eigenlijk gehoopt er 14/15 ofzo te kunnen invriezen en dan in één ronde klaar zijn met hele hoge kans op een doorgaande zwangerschap bij later gebruiken van de eicellen. En ik voel me er echt niet zo lekker van, in een week een kilo afgevallen omdat ik niet zoveel naar binnen krijg want hele dag buikpijn en misselijk. Dus ik had gehoopt dat daar dan ook een mooie opbrengst tegenover zou staan.. maargoed, misschien valt het mee en zijn er bij de volgende echo nog wel wat extra goed aan het groeien. Maandag de volgende echo..
Ik snap de teleurstelling, had ik de laatste keer ook toen er de eerste echo maar 4 grotere waren. Maar 9/10mm is echt nog klein. De rest kan echt nog gaan groeien. Ik had uiteindelijk 14 eicellen waarvan 11 rijp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')