SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
PeacefulllSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BarreltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-------------------------------------------------------------
Belangrijke data
In het vorige topic uitgezwaaid:![]()
Nog dames die (helaas) in de OP toegevoegd willen worden? Ik heb mezelf er maar ingezet met mijn verhaal. Ik blijf nog wel even hangen.
Ik merk dat ik een beetje murw ben, gelaten ook vooral. Ik slinger een beetje heen en weer tussen 'het is oké zo en kan er toch niks aan veranderen' en toch wel wat verdriet en soms wat jaloezie. Mja, daar heb je niks aan. Ik hoop wel dat NL weer een beetje van het slot kan, zodat we ook weer wat leuks kunnen doen om de tijd sneller te laten gaan.
En ik vind IVF gewoon een rete eng idee. Maar ik ben ook nogal een watje m.b.t medische ingrepen
De arts vroeg of ik een soort roesje wilde. Ik heb maar ja gezegd, maar ik heb echt geen idee hoe dat voelt en of dat nodig is.![]()
Bij het aanprikken van de blaasjes vond ik dat wel prettig. Maar de IVF molen vond ik niet eng. Het aanprikken vond ik wel erg vervelend en dat mocht onder narcose maar dan moest ik stoppen in Nieuwegein en het gehele traject bij het UMCU doen. Dat wilde ik niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 21:18 schreef Peacefulll het volgende:
Nog dames die (helaas) in de OP toegevoegd willen worden? Ik heb mezelf er maar ingezet met mijn verhaal. Ik blijf nog wel even hangen.
Ik merk dat ik een beetje murw ben, gelaten ook vooral. Ik slinger een beetje heen en weer tussen 'het is oké zo en kan er toch niks aan veranderen' en toch wel wat verdriet en soms wat jaloezie. Mja, daar heb je niks aan. Ik hoop wel dat NL weer een beetje van het slot kan, zodat we ook weer wat leuks kunnen doen om de tijd sneller te laten gaan.
En ik vind IVF gewoon een rete eng idee. Maar ik ben ook nogal een watje m.b.t medische ingrepen
De arts vroeg of ik een soort roesje wilde. Ik heb maar ja gezegd, maar ik heb echt geen idee hoe dat voelt en of dat nodig is.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.![]()
Kun je ook beschrijven wat je er eng aan vind, @Peacefulll? Is het de punctie, het plannen, de onzekerheid van het traject of het idee alleen? Misschien dat we hier daarmee dan kunnen helpen.Het is niet gek dat je even murw en verdrietig en jaloers voelt. Dat mag er zijn. De rest komt later wel weer.
Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Eindelijk weer eens een beetje tijd en energie om bij te lezen in dit topic.
Wat rot dat het toch ivf wordt Peacefulll! Zelf vond ik het spuiten en de punctie enorm meevallen en zag er enorm tegenop. Ook door een slechte ervaring met verwijderen poliep dat ik vooral de punctie eng vond. Maar dat was met de pijnmedicatie die ik kreeg eigenlijk pijnvrij. Ik schrok meer van het geluid van het apparaat dan van de punctie zelf.
Qua hormonen... daar heb ik helaas geen goede ervaringen mee (nu 6 mnd later na 1e ivf ben ik nog aan het herstellen). Als je al gevoelig reageert op hormonen kies dan ajb uit voorzorg voor de zo natuurlijk mogelijke variant. Ik dacht dat dat menopur was oa.
Ik heb enorm slechte ervaringen met Gonal-F. Dat komt mijn lijf nooit meer in!
Je mag mij evt in de op zetten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben lekker dom geweest. Het duurde lang voor ik wat hoorde van het bloedprikken voor mijn schildklier, dus even ingelogd om te kijken of de uitslag er al was. Ja dus. Maar het ziet er niet echt goed uit. En nu weet ik tot ze bellen dus niet hoe erg het is![]()
![]()
De punctie, en dan met name de pijn. En ik ben huiverig voor de hormonen die ik moet spuiten. Ik ben van de Gonal F zo slecht geweest..quote:Op woensdag 17 maart 2021 02:12 schreef Nanuke het volgende:
Kun je ook beschrijven wat je er eng aan vind, @:Peacefulll? Is het de punctie, het plannen, de onzekerheid van het traject of het idee alleen? Misschien dat we hier daarmee dan kunnen helpen.Het is niet gek dat je even murw en verdrietig en jaloers voelt. Dat mag er zijn. De rest komt later wel weer.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 18:54 schreef MiNi1981 het volgende:
Eindelijk weer eens een beetje tijd en energie om bij te lezen in dit topic.
Wat rot dat het toch ivf wordt Peacefulll! Zelf vond ik het spuiten en de punctie enorm meevallen en zag er enorm tegenop. Ook door een slechte ervaring met verwijderen poliep dat ik vooral de punctie eng vond. Maar dat was met de pijnmedicatie die ik kreeg eigenlijk pijnvrij. Ik schrok meer van het geluid van het apparaat dan van de punctie zelf.
Qua hormonen... daar heb ik helaas geen goede ervaringen mee (nu 6 mnd later na 1e ivf ben ik nog aan het herstellen). Als je al gevoelig reageert op hormonen kies dan ajb uit voorzorg voor de zo natuurlijk mogelijke variant. Ik dacht dat dat menopur was oa.
Ik heb enorm slechte ervaringen met Gonal-F. Dat komt mijn lijf nooit meer in!
Je mag mij evt in de op zetten:Jemig, 6 maanden herstel. Dat is wel heel lang zeg. Ik duim voor een goede herstart straks! En dat je geen circus meer aan je lijf nodig hebt, behalve een bevallingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei Bottoms, dat is niet tof. Hoe weet je dat het er niet goed uit ziet? Zit je over een bepaalde waarde heen?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:53 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik ben lekker dom geweest. Het duurde lang voor ik wat hoorde van het bloedprikken voor mijn schildklier, dus even ingelogd om te kijken of de uitslag er al was. Ja dus. Maar het ziet er niet echt goed uit. En nu weet ik tot ze bellen dus niet hoe erg het is![]()
Ik werd vanmiddag gebeld door de verpleegkundige van het ziekenhuis om het IVF traject op te starten. Lang verhaal kort: eind april aan de pil, half mei uitleg en medicatie mee, eind mei startecho en dan half juni een punctie (even o.v.b. van alle dingen die tegen kunnen zitten)
Ik was een beetje in jubelstemming vanmiddag, dus ik heb het feit dat IVF voor ons de volgende stap is, geaccepteerd en een plekje gegeven![]()
![]()
Wauw, wat vlot! Ik hoop dat je van deze hormonen minder last hebt. Ik kan je mbt de punctie ook niet echt geruststellen, mijn man wilde haast geen tweede poging met nadat hij zag wat dat met mij deed. Maar uiteindelijk is het maar een klein deel van het traject en in verhouding zo gebeurd. Mocht het nou echt tegenvallen, ons ziekenhuis deed ik sommige gevallen de punctie ook onder narcose.
Majo heeft de punctie volgens mij ook onder narcose gedaan..
Voor mij werkte het het beste om te verdwijnen in mn eigen wereld.. ik kan sowieso niet praten met een eendebek downunder.. dus stip op het plafond en concentreren op mn sdemhsling.. en een pauze tussen de twee kanten om een beetje op adem te komen..
Het hielp bij mij ook vooral om NIET naar de monitor te kijken.. ik kreeg er een schrik reactie van als ik de naald op het beeld zag..
Je weet hoe je in je bevalling stond.. daar had je wsl ook een plan voor gemaakt.. doe dat hier ook voor.. wat wil je en hoe wil je het? Er is echt wel een hoop mogelijk..
Praat vooral met de gyn en vraag naar alle mogelijkheden.. ze willen als het goed is er alles aan doen om het jou zo comfortabel mogelijk te maken..
Succes!![]()
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Ik heb na de eerste keer de puncties inderdaad onder narcose gedaanAls je aangeeft er erg bang voor te zijn staan ze daar misschien best wel voor open! Het gaf mij in ieder geval veel rust, ik heb de eerste punctie namelijk echt als traumatisch ervaren
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik vond de punctie ook niet fijn maar wel te doen - ik heb een andere ervaring dat MaJo in dat opzicht. Ik had véél eiblaasjes, dat maakt het wel zwaarder, het duurt dan langer. Een roesje is wel fijn, alles wordt wat waziger. Het helpt als je focust op ontspanning. Ik nam mijn eigen muziek mee. En de focus op je ademhaling. Mijn ervaring was dat praten, proberen mee te kijken, proberen de controle te behouden - dat dat averechts werkt.
De rest van het traject vond ik lichamelijk een piece of cake. Mentaal was dat anders - maar niet heel veel zwaarder dan de IUI's.![]()
Ik vond het net fijn om mee te kijken op het scherm. Dan kon ik mijn ademhaling afstemmen op het verplaatsen van de naald.
Het pijnlijkste deel voor mij was het in beeld krijgen van de linker eierstok. Dat gaat elke echo heel moeizaam en gaat gepaard met veel geduw en gewroet. Maar goed, dat is elke afspraak zo en bij een echo is het zonder enige verdoving.
Ik vond de puncties niet leuk. Maar voor een volgende poging staat de punctie niet eens in de top 3 van dingen waar ik tegenop zie.![]()
Wanneer ga je er wat over horen?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:53 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik ben lekker dom geweest. Het duurde lang voor ik wat hoorde van het bloedprikken voor mijn schildklier, dus even ingelogd om te kijken of de uitslag er al was. Ja dus. Maar het ziet er niet echt goed uit. En nu weet ik tot ze bellen dus niet hoe erg het is
Ja dat is het nadeel soms van digitaal al je gegevens kunnen zien zonder verhaal.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid en is de schildklier goed te behandelen.![]()
Wat fijn dat het voor jezelf ook geaccepteerd is. Dat maakt het weer net iets makkelijker om de stap te zetten.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:05 schreef Peacefulll het volgende:
Ik werd vanmiddag gebeld door de verpleegkundige van het ziekenhuis om het IVF traject op te starten. Lang verhaal kort: eind april aan de pil, half mei uitleg en medicatie mee, eind mei startecho en dan half juni een punctie (even o.v.b. van alle dingen die tegen kunnen zitten)
Ik was een beetje in jubelstemming vanmiddag, dus ik heb het feit dat IVF voor ons de volgende stap is, geaccepteerd en een plekje gegeven
Spannend iig! En als je er enorm tegenop ziet tegen de punctie zou ik echt voor een roesje gaan. Dat gaat zoveel stress schelen.
Ik heb toen enorm getwijfeld en uiteindelijk voor alleen pijnstilling gekozen. Maar tot aan de punctie er wel stress van gehad omdat ik bang was voor de pijn.![]()
Vandaag terugplaatsing gehad. Vrouw had 7 eieren, maar 5 waren leeg en dus 2 bruikbaar. 1 is prima en die andere wordt misschien nog ingevroren, aangezien dit eitje wat achterloopt op diegene die ze hebben geplaatst. Alle lof voor het Erasmus, top ziekenhuis (wel walgelijke parkeertarieven).
Over 10-11 dagen weten we of het raak is
Inmiddels al 8 jaar bezig trouwens met dit hele traject met tussenposes etc.![]()
Dan is jouw vrouw dus PUPO nu: Pregnant Until Proven Otherwise!quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:26 schreef Poepz0r het volgende:
Vandaag terugplaatsing gehad. Vrouw had 7 eieren, maar 5 waren leeg en dus 2 bruikbaar. 1 is prima en die andere wordt misschien nog ingevroren, aangezien dit eitje wat achterloopt op diegene die ze hebben geplaatst. Alle lof voor het Erasmus, top ziekenhuis (wel walgelijke parkeertarieven).
Over 10-11 dagen weten we of het raak is
Inmiddels al 8 jaar bezig trouwens met dit hele traject met tussenposes etc.![]()
![]()
![]()
![]()
Spannend Poepz0r! Hoe voelt ze zich nu? Al ergens last van?
Jij mag al bijna peacefulll. Hoe voel je je nu?
Ik krijg een extra stempel op mijn bingokaart! Ik mag aan de pillen voor mijn schildklier. Over 4 weken weer prikken en hopelijk kunnen we dan toch een terugplaatsing doen. Dus ten vroegste juni.
Nu ben ik toch heel blij dat ik te vroeg een intake ingepland heb![]()
![]()
Jammer dat je toch aan de medicatie moet. Ik bedenk me net dat bij mij nooit gecheckt is op de schildklier. Hoe merk je dat er iets mee is?quote:Op maandag 12 april 2021 16:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Spannend Poepz0r! Hoe voelt ze zich nu? Al ergens last van?
Jij mag al bijna peacefulll. Hoe voel je je nu?
Ik krijg een extra stempel op mijn bingokaart! Ik mag aan de pillen voor mijn schildklier. Over 4 weken weer prikken en hopelijk kunnen we dan toch een terugplaatsing doen. Dus ten vroegste juni.
Nu ben ik toch heel blij dat ik te vroeg een intake ingepland heb
Ik duim dat de medicatie snel aanslaat en je in juni voor een TP mag.
Ik ben achteraf ook blij dat we gebeld hebben toen we er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor waren. Dat is volgende maand al weer een jaar geleden. Dit traject vergt tijd en geduld, dat blijkt maar weer.
Ja! Dit is de laatste cyclus zeg maar. Ik ben echt heel erg blij met de rust die we nu hebben. Doet mijn hoofd echt wel even goed (lichaam ook trouwens).
Ik vind het aan de pil gaan wel spannend. Ik weet nog van mijn puberteit dat de pil altijd zorgde voor zo'n grauw dekentje. Maar we gaan het zien. Het is maar voor eventjes![]()
![]()
Ik merk niet echt iets want officieel is hij niet te traag. Bij de kliniek hanteren ze echter een andere grenswaarde. Zou iets te maken hebben met een hogere kans op een miskraam. Hogere, dus niet per se een hoge kans.quote:Op maandag 12 april 2021 16:51 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Jammer dat je toch aan de medicatie moet. Ik bedenk me net dat bij mij nooit gecheckt is op de schildklier. Hoe merk je dat er iets mee is?
Ik duim dat de medicatie snel aanslaat en je in juni voor een TP mag.
Ik ben achteraf ook blij dat we gebeld hebben toen we er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor waren. Dat is volgende maand al weer een jaar geleden. Dit traject vergt tijd en geduld, dat blijkt maar weer.
Ja! Dit is de laatste cyclus zeg maar. Ik ben echt heel erg blij met de rust die we nu hebben. Doet mijn hoofd echt wel even goed (lichaam ook trouwens).
Ik vind het aan de pil gaan wel spannend. Ik weet nog van mijn puberteit dat de pil altijd zorgde voor zo'n grauw dekentje. Maar we gaan het zien. Het is maar voor eventjes
Ze testen hier niet overal op. Ik vind het allemaal best. Die 2 cycli kunnen we ook nog wel wachten. Ik hoop alleen dat het daarbij blijft.
Succes met de pil. Altijd spannend om te starten. Ik weet niet meer of ik er veel last van had. De laatste keer IVF met de pil is al geleden van 2017![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 17 april 2021 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
Zojuist 2 testen gedaan en mevrouw Poepz0r is zwanger.![]()
Shine bright like a diamond.![]()
Wij mogen trouwens nog niet starten, vanwege de miskraam in oktober. De kansen zouden spontaan "te hoog" zijn voor IUI nu. Maarja, dat wringt wel, de eerste keer is het ook "pas" gelukt na 2,5 jaar en IUI..
Nu afgesproken dat we in juni een nieuwe afspraak plannen voor IUI.Shine bright like a diamond.![]()
Wat goed!!quote:Op zaterdag 17 april 2021 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 17 april 2021 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
gefeliciteerd!
Wel een aparte gang van zaken .. je "weet" day je hulp nodig hebt.. en dan toch door laten strugglen..quote:Op zaterdag 17 april 2021 11:30 schreef June. het volgende:
Wij mogen trouwens nog niet starten, vanwege de miskraam in oktober. De kansen zouden spontaan "te hoog" zijn voor IUI nu. Maarja, dat wringt wel, de eerste keer is het ook "pas" gelukt na 2,5 jaar en IUI..
Nu afgesproken dat we in juni een nieuwe afspraak plannen voor IUI.
Zou het er mee te maken hebben dat ze prioriteiten moeten stellen nu vanwege corona?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
En wij zijn afgelopen week op consult geweest in mn nieuwe thuisland..
We nemen dit weekend even de tijd om alles te laten bezinken..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Yes! Wat fijn! Op naar een gezond baby'tje over 8 maandenquote:Op zaterdag 17 april 2021 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
Dat lijkt me zeker wrang en een domper. Je zou zeggen dat jullie eerste zwangerschap en het traject ervoor genoeg zegt over de kansen. Maakt het feit dat de spontane zwangerschap in een miskraam eindigde nog verdrietigerquote:Op zaterdag 17 april 2021 11:30 schreef June. het volgende:
Nu afgesproken dat we in juni een nieuwe afspraak plannen voor IUI.![]()
![]()
Ze vertelden dat er op dit moment geen wachttijd is voor IUI, dus dat zal het wel niet zijn. Ik vind het ook een raar advies, maar het is met de gedachte dat we dan op en nabij alweer een jaar bezig zijn zonder resultaat.. Gelukkig is het al bijna mei.quote:Op zaterdag 17 april 2021 11:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wel een aparte gang van zaken .. je "weet" day je hulp nodig hebt.. en dan toch door laten strugglen..
Zou het er mee te maken hebben dat ze prioriteiten moeten stellen nu vanwege corona?
En wat een rollercoaster van keuzes ineens weer zeg voor jullie! Zo'n dubbele donatie lijkt me ook wel een grote stap..Shine bright like a diamond.![]()
quote:Op zaterdag 17 april 2021 11:52 schreef Barreltje het volgende:
En wij zijn afgelopen week op consult geweest in mn nieuwe thuisland..
We nemen dit weekend even de tijd om alles te laten bezinken..Wauw! Kan me voorstellen dat je even overrompeld bent. Kansen en mogelijkheden, maar ook lastige ethische beslissingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jemig, Barreltje. Dat zijn nogal wat dingen om te verwerken.Lees ik tussen de regels door dat jij er meer klaar voor bent het achter je te laten dan je partner? Of zitten jullie wel samen op één lijn?
Nope we zitten momenteel niet op 1 lijn.. hij wil door, ik weet het niet..quote:Op zaterdag 17 april 2021 13:30 schreef Nanuke het volgende:
Jemig, Barreltje. Dat zijn nogal wat dingen om te verwerken.Lees ik tussen de regels door dat jij er meer klaar voor bent het achter je te laten dan je partner? Of zitten jullie wel samen op één lijn?
En dat is unfair want ik vind mm leven nu gewoon veel te leuk.. maar ben ook bang dat ik er over 20 jaar spijt van heb als ik er nu mee stop..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Dankjewel allemaal voor de felicitaties! Over 3 weken eerste echo, hopelijk gaat alles goed verlopen. Het besef dat we ouders worden is er nog totaal niet. Zeker niet omdat we al 8 jaar bezig zijn om uberhaupt zwanger te raken.![]()
Gefeliciteerd Poepz0r!
En Barreltje, wat ingewikkeld... je kan spijt krijgen van niet een nieuwe poging doen maar dat je goed wil nadenken over deze nieuwe opties snap ik heel goed. Het is echt wat anders dan ‘nog een ronde proberen op de oude manier’. Een genetisch niet eigen kindje voelt voor de een als een te grote stap en voor de ander als een kleine, denk ik. Dus ik hoop dat er ruimte is voor je twijfel.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Geüpdate advies over vaccineren bij kinderwens, vruchtbaarheidsbehandelingen en zwangerschap
https://www.freya.nl/qa-c(...)erwens-zwangerschap/
https://www.nvog.nl/actue(...)erschap-en-kraambed/
PS Wij hebben weer een verwijzing aangevraagd![]()
![]()
![]()
Spannend! Hebben jullie nog embryo's van de vorige poging?quote:Op woensdag 5 mei 2021 18:39 schreef B.ertha het volgende:
Geüpdate advies over vaccineren bij kinderwens, vruchtbaarheidsbehandelingen en zwangerschap
https://www.freya.nl/qa-c(...)erwens-zwangerschap/
https://www.nvog.nl/actue(...)erschap-en-kraambed/
PS Wij hebben weer een verwijzing aangevraagd![]()
![]()
Ja, nog 8 zelfs! Dus hopelijk is dat ook genoeg
Ik ben het overzicht een beetje kwijt, wie zijn er nu allemaal bezig?June, Peace en Barreltje (misschien) weet ik.
![]()
Wow dat is een mooi aantal!
Ik hoop volgende maand een terugplaatsing te kunnen doen. Volgende week weer bloedprikken. Als mijn schildklier dan weer braaf is gaan we ervoor![]()
![]()
Spannend Bertha! Moet je dan nu eerst weer een gesprek bij de gyn en krijg je dan weer een 'plan?'quote:Op donderdag 6 mei 2021 08:58 schreef B.ertha het volgende:
Ja, nog 8 zelfs! Dus hopelijk is dat ook genoeg
Ik ben het overzicht een beetje kwijt, wie zijn er nu allemaal bezig?June, Peace en Barreltje (misschien) weet ik.
Of is het gewoon bellen bij een positieve ovulatietest en een terugplaatsing plannen?![]()
Ik duim voor je! Heb je zelf een inschatting hoe het gaat met je schildklier?quote:Op donderdag 6 mei 2021 10:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Wow dat is een mooi aantal!
Ik hoop volgende maand een terugplaatsing te kunnen doen. Volgende week weer bloedprikken. Als mijn schildklier dan weer braaf is gaan we ervoor
Ik ben inmiddels aan de pil. Nu wachten tot 19 mei. Merk wel dat ik voldoende afleiding haal uit de dag, maar dat de IVF behandeling toch een beetje in mijn hoofd blijft sluimeren. Herkennen jullie dat?![]()
Zeker wel herkenbaarquote:Op donderdag 6 mei 2021 21:08 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik duim voor je! Heb je zelf een inschatting hoe het gaat met je schildklier?
Ik ben inmiddels aan de pil. Nu wachten tot 19 mei. Merk wel dat ik voldoende afleiding haal uit de dag, maar dat de IVF behandeling toch een beetje in mijn hoofd blijft sluimeren. Herkennen jullie dat?maar toch gaat de tijd ook heel snel, vond ik tenminste.
Eerst een nieuwe intake, dan een plan voor terugplaatsing in kunstmatige cyclus (protocol staat online dus ik ken de details alquote:Op donderdag 6 mei 2021 21:02 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Spannend Bertha! Moet je dan nu eerst weer een gesprek bij de gyn en krijg je dan weer een 'plan?'
Of is het gewoon bellen bij een positieve ovulatietest en een terugplaatsing plannen?). Dan bellen zodra ik ongesteld word en op dag x beginnen met medicijn A, dan op dag Y de eerste echo voor meting baarmoederslijmvlies, bij goedkeuring over op medicijn B en inplannen terugplaatsing, over op medicijn C.
Gelukkig geen interne wachttijd maar gewoon beginnen bij de eerstvolgende mogelijkheid na de intake.![]()
B.ertha wat tof! Hopelijk komt er nog zo'n leukerd bij
Poepz0r gefeliciteerd, 8 jaar is wel heel heftig!
Ik hoop hier snel weer een streepjesregen te zien![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik voel wel effect van de medicatie. Dus op zich verwacht ik dat het in orde zal zijn. Ik zal in elk geval flink teleurgesteld zijn als dat niet zo blijkt te zijn.quote:Op donderdag 6 mei 2021 21:08 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik duim voor je! Heb je zelf een inschatting hoe het gaat met je schildklier?
Ik ben inmiddels aan de pil. Nu wachten tot 19 mei. Merk wel dat ik voldoende afleiding haal uit de dag, maar dat de IVF behandeling toch een beetje in mijn hoofd blijft sluimeren. Herkennen jullie dat?
Ja dat gevoel herken ik wel. Zeker omdat ik dus elke dag medicatie moet nemen.
19 mei is al heel binnenkort! Ik vond het altijd snel gaan als ik begonnen was. Behalve de dagen tussen punctie en terugplaatsing![]()
![]()
Sounds like a plan.quote:Op donderdag 6 mei 2021 22:24 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Zeker wel herkenbaarmaar toch gaat de tijd ook heel snel, vond ik tenminste.
[..]
Eerst een nieuwe intake, dan een plan voor terugplaatsing in kunstmatige cyclus (protocol staat online dus ik ken de details al). Dan bellen zodra ik ongesteld word en op dag x beginnen met medicijn A, dan op dag Y de eerste echo voor meting baarmoederslijmvlies, bij goedkeuring over op medicijn B en inplannen terugplaatsing, over op medicijn C.
Gelukkig geen interne wachttijd maar gewoon beginnen bij de eerstvolgende mogelijkheid na de intake.
Dat gaat best rap! Geinig dat je het hele protocol al uit je hoofd weetquote:Op donderdag 6 mei 2021 22:24 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Zeker wel herkenbaarmaar toch gaat de tijd ook heel snel, vond ik tenminste.
[..]
Eerst een nieuwe intake, dan een plan voor terugplaatsing in kunstmatige cyclus (protocol staat online dus ik ken de details al). Dan bellen zodra ik ongesteld word en op dag x beginnen met medicijn A, dan op dag Y de eerste echo voor meting baarmoederslijmvlies, bij goedkeuring over op medicijn B en inplannen terugplaatsing, over op medicijn C.
Gelukkig geen interne wachttijd maar gewoon beginnen bij de eerstvolgende mogelijkheid na de intake.Heb jij geen stabiele cyclus van jezelf dat je een TP hebt in een kunstmatige cyclus?
Ik duim voor mooie waardes voor jequote:Op vrijdag 7 mei 2021 13:38 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik voel wel effect van de medicatie. Dus op zich verwacht ik dat het in orde zal zijn. Ik zal in elk geval flink teleurgesteld zijn als dat niet zo blijkt te zijn.
Ja dat gevoel herken ik wel. Zeker omdat ik dus elke dag medicatie moet nemen.
19 mei is al heel binnenkort! Ik vond het altijd snel gaan als ik begonnen was. Behalve de dagen tussen punctie en terugplaatsing![]()
![]()
Dank nogmaals voor alle felicitaties. Zojuist de eerste echo gehad in Rotterdam en we zijn nu 7 weken en 1 dag zwanger. De baby groeit uitstekend. Hartslag was 146 slagen per minuut wat uitstekend is en hij/zij was 1 centimeter groot. Over 2 weken de volgende![]()
![]()
![]()
Wat ontzettend goed nieuwsquote:Op vrijdag 7 mei 2021 20:21 schreef Poepz0r het volgende:
Dank nogmaals voor alle felicitaties. Zojuist de eerste echo gehad in Rotterdam en we zijn nu 7 weken en 1 dag zwanger. De baby groeit uitstekend. Hartslag was 146 slagen per minuut wat uitstekend is en hij/zij was 1 centimeter groot. Over 2 weken de volgende![]()
![]()
gefeliciteerd!!
![]()
Hier even een update.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er op dit moment vrede mee..ik heb het meest fantastische nichtje in de wereld en mn zusje last me ook de meest fantastische tante ooit zijn..het is (voorlopig) genoeg.
Barrel, wat een moeilijk besluit, maar tegelijk fijn voor je dat je nu wel goed kan onderscheiden wat jij wil of eigenlijk niet dus en dat je die keuze ook durft te maken.Je nichtje boft met je.
***![]()
Sterke @Barreltje
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.![]()
quote:Op maandag 10 mei 2021 07:00 schreef Barreltje het volgende:
Hier even een update.Moedig besluit Barreltje, zeker als de gevolgen dubbel verstrekkend zijn. Veel sterkte de komende tijd! Volgens mij heb je inmiddels ook al wel andere vormen van zingeving voor je leven dus het komt wel goed met jouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er op dit moment vrede mee..ik heb het meest fantastische nichtje in de wereld en mn zusje last me ook de meest fantastische tante ooit zijn..het is (voorlopig) genoeg.
![]()
![]()
Barreltje.Ik sluit me aan bij alles hierboven. Wat een mooi, dapper mens ben je.
Hier even een update.Och BarrelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er op dit moment vrede mee..ik heb het meest fantastische nichtje in de wereld en mn zusje last me ook de meest fantastische tante ooit zijn..het is (voorlopig) genoeg.
![]()
Moedig besluit. Goed dat je de knoop doorhakt en gaat voor wat jij wil. Ik kan me voorstellen dat je het nu pas echt goed kan afsluiten, een plekje geven en vooruit kan kijken.
Denk je dat met eventueel therapie de relatie nog te redden valt? Of is dat definitief al over?
Ik wens je veel speel-, knuffel- en kletsplezier toe met je nichtjeFijn dat je zo'n groot deel kan en mag uitmaken van haar leven. Je bent ongetwijfeld een hele fijne, lieve tante voor haar!
![]()
Barrel, zo te horen een weloverwogen en dapper besluit en het klinkt alsof je er voor nu vrede mee hebt. Dat er een last van je af is gevallen misschien zelfs.
Veel sterkte en ook plezier gewenst met de verdere stappen in jouw leven. Want er komt nu ongetwijfeld meer ruimte voor andere dingen.![]()
Liefs en sterkte Barretje. Je verhaal klinkt heel logisch en moedig maar vooral klote.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Tnx allemaal![]()
Het gaat goed komen.. ik voel me erg sterk in mijn beslissingen op dit moment omdst ik merk dat het goed voelt.. misschien dat er over een tijdje ook wel behoefte is aan verdriet, en dan gaan we daar weer een aan de slag..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Hier even een update.Ach jeetje Barretje, ik lees het nu pas! Wat een moeilijk en tegelijk moedig besluit! Veel sterkte met het een plekje te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er op dit moment vrede mee..ik heb het meest fantastische nichtje in de wereld en mn zusje last me ook de meest fantastische tante ooit zijn..het is (voorlopig) genoeg.
![]()
![]()
Barrel heel veel sterkte met deze beslissing. Het klinkt inderdaad weloverwogen
2de echo gehad (9 weken ongeveer), vrouw is 24/7 misselijk etc etc hopelijk gaat dat snel voorbij. Baby groeide goed (2,6 centimeter nu) met een hartslag van 168. Alles zag er prima uit, omdat wij aan wat studies meedoen in het Erasmus MC krijgen wij alle echo's voor nop en krijgen we er ook een vijftal meer dan normaal. Over anderhalve week alweer een echo![]()
![]()
Top!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:52 schreef Poepz0r het volgende:
2de echo gehad (9 weken ongeveer), vrouw is 24/7 misselijk etc etc hopelijk gaat dat snel voorbij. Baby groeide goed (2,6 centimeter nu) met een hartslag van 168. Alles zag er prima uit, omdat wij aan wat studies meedoen in het Erasmus MC krijgen wij alle echo's voor nop en krijgen we er ook een vijftal meer dan normaal. Over anderhalve week alweer een echoEnne.. inmiddels mag je wel "door naar het volgende topic" zoals dat heet: OUD / Zwangerschap en geboorte deel 1959
![]()
Goed nieuws Poepzor! Balen dat je vrouw zo misselijk is. Hopelijk trekt dat snel weg!
Wij zijn gestart met IVF 1! Gisteren voor het eerst decapeptyl gespoten. Godver wat brandt dat spul het eerste uur na31 mei startecho en dan komt de Bemfola er ook bij met 150EH.
![]()
Succes Peacefull!Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
Toi toi toi @Peacefulll Hoe is het om nu echt bezig te zijn? Even afgezien van die rotbijwerkingen lokaal![]()
![]()
Ja, dubbel. Aan de ene kant heel fijn om weer echt kans te maken op een tweede kindje. Ik kan het me al bijna niet meer voorstellen, zo'n klein frummeltje. M wordt ook met de dag groter, gezelliger en wijzerquote:Op zaterdag 22 mei 2021 20:27 schreef Mrs.Peel het volgende:
Toi toi toi @:Peacefulll Hoe is het om nu echt bezig te zijn? Even afgezien van die rotbijwerkingen lokaal
Maar ik zie wel op tegen de komende drie weken. Komt ook door het onbekende en onzekere natuurlijk.
En de (angst voor) de bijwerkingen.
Dank je wel @LemijnJij bent bijna uitgerekend of niet?
![]()
Succes Peacefulll! Prikken is niet fijn maar wel voor een goed doel! Succes!
Ik sta voorlopig nog steeds stil![]()
Nog steeds herstellende. Wel langzaam aan het nadenken voor de cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Maar de verschillen tussen goed en slecht voelen zijn nog wel erg groot.
IVF zit er voorlopig niet in. Advies is om een jaar te stoppen, dat is het al bijna. Maar ik vind het zelf echt doodeng![]()
![]()
Ik weet dat ik het nog een keer zal doen maar ik weet niet hoe ik dat dan moet ‘overleven’.
Ik denk er nog niet te veel over na. Is nog geen ruimte voor. Ook omdat ik nog een cryo heb. Dus eerst die mentale voorbereiding en daadwerkelijke uitvoering maar eens onder ogen komen.![]()
@Peacefulll ja! Bijna 8 maanden nu. Ik vind het nog steeds in vlagen ongelooflijk dat het is gelukt, die tweede. Ondanks de hobbelige weg hierheen en de kwalen en ondanks dat ik deze baby nog niet ademend en wel vastheb, ben ik zo onwijs dankbaar. Het cliché van ‘dat maakt het achteraf de moeite waard’ gaat hier zeker op. Ik hoop dat het bij jou en iedereen hier ook zo zal gaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
Miniquote:Op zaterdag 22 mei 2021 23:51 schreef MiNi1981 het volgende:
Succes Peacefulll! Prikken is niet fijn maar wel voor een goed doel! Succes!
Ik sta voorlopig nog steeds stil![]()
Nog steeds herstellende. Wel langzaam aan het nadenken voor de cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Maar de verschillen tussen goed en slecht voelen zijn nog wel erg groot.
IVF zit er voorlopig niet in. Advies is om een jaar te stoppen, dat is het al bijna. Maar ik vind het zelf echt doodeng![]()
![]()
Ik weet dat ik het nog een keer zal doen maar ik weet niet hoe ik dat dan moet ‘overleven’.
Ik denk er nog niet te veel over na. Is nog geen ruimte voor. Ook omdat ik nog een cryo heb. Dus eerst die mentale voorbereiding en daadwerkelijke uitvoering maar eens onder ogen komen.Wat een klap heb jij gehad zeg! Al zo lang herstellende van 1 IVF poging. Heb je therapie om het e.a. met wat hulp op een rijtje te zetten? En is deze mentale klap puur en alleen van de IVF poging of zat er nu achteraf al wat meer onder? (Voel je vrij om mijn vraag te negeren)
Ik had vandaag de startecho. Met de IUI behandelingen was er echt elke keer wel iets. Dus ik had me voorbereid op minimaal bloedprikken en een extra telefonisch consult![]()
Maar het bleek voor de verandering gewoon helemaal goed te zijndus ik spuit nu de Bemfola er bij (vervanger van Gonal F). Volgende week check-up.
Ik ben wel echt goed naar van de hormonen zeg, allemachtig! Ik ben inmiddels ook helemaal thuis van mijn werk nu.![]()
Jammer dat je zo last hebt van de hormonen. Maar vandaag wel de rechte lijn naar de punctie ingezet, spannend! Hopelijk volgende week mooie follikels met mooie eitjes.quote:Op maandag 31 mei 2021 18:30 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
MiniWat een klap heb jij gehad zeg! Al zo lang herstellende van 1 IVF poging. Heb je therapie om het e.a. met wat hulp op een rijtje te zetten? En is deze mentale klap puur en alleen van de IVF poging of zat er nu achteraf al wat meer onder? (Voel je vrij om mijn vraag te negeren)
Ik had vandaag de startecho. Met de IUI behandelingen was er echt elke keer wel iets. Dus ik had me voorbereid op minimaal bloedprikken en een extra telefonisch consult![]()
Maar het bleek voor de verandering gewoon helemaal goed te zijndus ik spuit nu de Bemfola er bij (vervanger van Gonal F). Volgende week check-up.
Ik ben wel echt goed naar van de hormonen zeg, allemachtig! Ik ben inmiddels ook helemaal thuis van mijn werk nu.
Ik heb mij vandaag aangemeld voor een terugplaatsing. Toch besloten om alles zo natuurlijk mogelijk te doen, dus geen hormonen. Volgende week begin ik met ovulatietesten en als die positief is plannen ze de tp in. Het voelt zo weinig ingrijpend voor ivf![]()
![]()
Wat spannend Bottoms! Fijn ook dat er geen gedoe bij komt kijken met echo's en hormonen prikken. Dat zal echt een hele hoop schelenquote:Op maandag 31 mei 2021 21:01 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Jammer dat je zo last hebt van de hormonen. Maar vandaag wel de rechte lijn naar de punctie ingezet, spannend! Hopelijk volgende week mooie follikels met mooie eitjes.
Ik heb mij vandaag aangemeld voor een terugplaatsing. Toch besloten om alles zo natuurlijk mogelijk te doen, dus geen hormonen. Volgende week begin ik met ovulatietesten en als die positief is plannen ze de tp in. Het voelt zo weinig ingrijpend voor ivfIk ben het even kwijt: hoeveel hadden jullie nu nog in de vriezer?
![]()
Om iedereen even goede hoop te geven. Wij ICSI eerste behandeling 7 eieren, waarvan 5 LEEG. 2 bruikbaar en meteen raak. Niet opgeven!quote:Op dinsdag 1 juni 2021 10:02 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat spannend Bottoms! Fijn ook dat er geen gedoe bij komt kijken met echo's en hormonen prikken. Dat zal echt een hele hoop schelenIk ben het even kwijt: hoeveel hadden jullie nu nog in de vriezer?
![]()
Jippie voor geen gedoequote:Op maandag 31 mei 2021 18:30 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
MiniWat een klap heb jij gehad zeg! Al zo lang herstellende van 1 IVF poging. Heb je therapie om het e.a. met wat hulp op een rijtje te zetten? En is deze mentale klap puur en alleen van de IVF poging of zat er nu achteraf al wat meer onder? (Voel je vrij om mijn vraag te negeren)
Ik ben wel echt goed naar van de hormonen zeg, allemachtig! Ik ben inmiddels ook helemaal thuis van mijn werk nu.Maar heftig dat je zoveel last hebt van de hormonen dat je volledig thuis zit
Welke klachten heb je?
Fijn dat het in eigen cyclus kan! Dat zou mij best spannend lijken, maar ik heb ook nooit duidelijke ovulatietesten gehad. Het scheelt wel heel veel gedoe en heel veel medicijnen in je lijfquote:Op maandag 31 mei 2021 21:01 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Jammer dat je zo last hebt van de hormonen. Maar vandaag wel de rechte lijn naar de punctie ingezet, spannend! Hopelijk volgende week mooie follikels met mooie eitjes.
Ik heb mij vandaag aangemeld voor een terugplaatsing. Toch besloten om alles zo natuurlijk mogelijk te doen, dus geen hormonen. Volgende week begin ik met ovulatietesten en als die positief is plannen ze de tp in. Het voelt zo weinig ingrijpend voor ivfSucces!
![]()
Je kunt ook in eigen cyclus doen met echo ondersteuning om de eisprong te vinden, zo ging dat in ieder geval bij mijquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:43 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Jippie voor geen gedoeMaar heftig dat je zoveel last hebt van de hormonen dat je volledig thuis zit
Welke klachten heb je?
[..]
Fijn dat het in eigen cyclus kan! Dat zou mij best spannend lijken, maar ik heb ook nooit duidelijke ovulatietesten gehad. Het scheelt wel heel veel gedoe en heel veel medicijnen in je lijfSucces!
Spannend weer @Peaceful en @Bottoms_up!26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik vind het op zich ook wel heel spannend! Ik mocht het helemaal zelf kiezen: dit of met echo's en dan wel pregnyl spuiten of volledig met medicatie. Ik moet ook de dure digitale testen van CB gebruiken (maar daar had ik net een paar doosjes van gekregen).quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:43 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Jippie voor geen gedoeMaar heftig dat je zoveel last hebt van de hormonen dat je volledig thuis zit
Welke klachten heb je?
[..]
Fijn dat het in eigen cyclus kan! Dat zou mij best spannend lijken, maar ik heb ook nooit duidelijke ovulatietesten gehad. Het scheelt wel heel veel gedoe en heel veel medicijnen in je lijfSucces!
Weet jij al wanneer jullie voor een terugplaatsing kunnen?![]()
Wij hebben er nog 4. Ik hoop dat ik weer een foto krijg bij de terugplaatsingquote:Op dinsdag 1 juni 2021 10:02 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat spannend Bottoms! Fijn ook dat er geen gedoe bij komt kijken met echo's en hormonen prikken. Dat zal echt een hele hoop schelenIk ben het even kwijt: hoeveel hadden jullie nu nog in de vriezer?
![]()
![]()
Volgende week de intake, als het goed is de eerstvolgende menstruatie ernaquote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:10 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Weet jij al wanneer jullie voor een terugplaatsing kunnen?![]()
![]()
Hier gaan we ook beginnen aan IUI. Begin juli gesprek over medicatie etc en verwacht dat we daarna ook kunnen starten. Waarschijnlijk ben ik dan net ongesteld geweest, beetje jammer, dus het duurt nog ff hier.
Succes meiden, op naar veel 2022 baby's
Nee hoor, die vraag kan en wil ik wel beantwoorden. Al is het maar om een beetje bewustwording van de minder voorkomende kant van IVF ook te laten horen. Want het is erg beperkt in het vinden van gelijkwaardige verhalen.quote:Op maandag 31 mei 2021 18:30 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik ben wel echt goed naar van de hormonen zeg, allemachtig! Ik ben inmiddels ook helemaal thuis van mijn werk nu.
De heftigheid die bij mij speelt/gespeeld heeft is echt iets dat door de IVF hormonen getriggerd werd. Daar zat niet al iets onder te etteren wat door IVF geactiveerd is. 100% uitsluitsel is er niet maar zowel huisarts, psych en psychiater zien dat ook niet. En ik ook niet. Dit gedrag vd hormonen was echt een hele andere MiNi dan wie ik ben.
Uiteindelijk bij de pop-poli 2x op consult geweest en de ervaren psychiater had dit in zijn carrière nu pas voor de 2e keer meegemaakt. Dat geeft dan misschien ook wel de hele grote uitzondering op de regel aan. Tegelijk denk ik dat als de kliniek goed mijn klachten hadden opgepikt dat het misschien sneller onder controle zou zijn (vermoed ik). Nu hebben de hormonen ruim 6 weken vrij spel gehad.
Inmiddels heb ik het idee dat ik goed afgesteld sta qua medicatie. Ik zou bijna zeggen dat ik mij nog nooit zo zen heb gevoeld bij wijze van spreken![]()
Dus daar geniet ik enorm van nu. En durf ipv per dag zelfs wel per paar dagen en langzaam per week te kijken hoe het gaat.
Ergens hoop ik stiekem met de cyclus van juli mijn cryo terugplaatsing te doen. Maar ik pin mijzelf er niet op vast. Maar ik wil ergens ook gewoon graag weer starten. Ik ben niet door alle ellende gegaan om nu maar te stoppen de wens is misschien zelfs wel groter. Maar de angst ook.
Vervelend dat je zo een last vd hormonen hebt! Wat zijn je klachten? Succes met even doorzetten hopelijk verdwijnen je klachten snel nadat je klaar bent!![]()
Hoofdpijn, buikpijn (met name bij veel en vet eten), enorme vermoeidheid, misselijk (vooral 's morgens), duizelig en emotioneel flink uit balans.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:43 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Welke klachten heb je?
Oeh, 4 is echt nog een heel mooi aantalquote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:18 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Wij hebben er nog 4. Ik hoop dat ik weer een foto krijg bij de terugplaatsingIk hoop dat je ze niet allemaal nodig hebt!
Helaas welkom hier June. Jammer dat het nog even lijkt te duren. Vorige keer was het met medicatie vrij snel raak toch?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:36 schreef June. het volgende:
Hier gaan we ook beginnen aan IUI. Begin juli gesprek over medicatie etc en verwacht dat we daarna ook kunnen starten. Waarschijnlijk ben ik dan net ongesteld geweest, beetje jammer, dus het duurt nog ff hier.
Succes meiden, op naar veel 2022 baby's![]()
![]()
Jemig Miniquote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:54 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Nee hoor, die vraag kan en wil ik wel beantwoorden. Al is het maar om een beetje bewustwording van de minder voorkomende kant van IVF ook te laten horen. Want het is erg beperkt in het vinden van gelijkwaardige verhalen.
De heftigheid die bij mij speelt/gespeeld heeft is echt iets dat door de IVF hormonen getriggerd werd. Daar zat niet al iets onder te etteren wat door IVF geactiveerd is. 100% uitsluitsel is er niet maar zowel huisarts, psych en psychiater zien dat ook niet. En ik ook niet. Dit gedrag vd hormonen was echt een hele andere MiNi dan wie ik ben.
Uiteindelijk bij de pop-poli 2x op consult geweest en de ervaren psychiater had dit in zijn carrière nu pas voor de 2e keer meegemaakt. Dat geeft dan misschien ook wel de hele grote uitzondering op de regel aan. Tegelijk denk ik dat als de kliniek goed mijn klachten hadden opgepikt dat het misschien sneller onder controle zou zijn (vermoed ik). Nu hebben de hormonen ruim 6 weken vrij spel gehad.
Inmiddels heb ik het idee dat ik goed afgesteld sta qua medicatie. Ik zou bijna zeggen dat ik mij nog nooit zo zen heb gevoeld bij wijze van spreken![]()
Dus daar geniet ik enorm van nu. En durf ipv per dag zelfs wel per paar dagen en langzaam per week te kijken hoe het gaat.
Ergens hoop ik stiekem met de cyclus van juli mijn cryo terugplaatsing te doen. Maar ik pin mijzelf er niet op vast. Maar ik wil ergens ook gewoon graag weer starten. Ik ben niet door alle ellende gegaan om nu maar te stoppen de wens is misschien zelfs wel groter. Maar de angst ook.
Vervelend dat je zo een last vd hormonen hebt! Wat zijn je klachten? Succes met even doorzetten hopelijk verdwijnen je klachten snel nadat je klaar bent!Wat een verhaal! Pittige tijd heb je achter de rug. Ik denk dat het goed is dat ik jouw verhaal heb gelezen. Ik ben zelf ook mentaal momenteel niet goed in balans en ben van plan harder aan de bel te trekken als dit zo blijft.
(Eerlijk is eerlijk, bij de echo's vragen de verplk wel hoe het gaat, maar ze gaan er nooit echt op in. Ze luisteren, antwoorden: 'Wat vervelend voor je', en gaan over tot de orde van de dag. Daar heb ik wel moeite mee. Ik voel me zo verschrikkelijk kwetsbaar en breekbaar momenteel).![]()
Heftigquote:Op dinsdag 1 juni 2021 20:38 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Hoofdpijn, buikpijn (met name bij veel en vet eten), enorme vermoeidheid, misselijk (vooral 's morgens), duizelig en emotioneel flink uit balans.
[..]
Oeh, 4 is echt nog een heel mooi aantalIk hoop dat je ze niet allemaal nodig hebt!
[..]
Helaas welkom hier June. Jammer dat het nog even lijkt te duren. Vorige keer was het met medicatie vrij snel raak toch?
Als je een luisterend oor wilt, dan laat maar weten.
Jeetje mini, wat ontzettend naar en heftig! Heb je het gevoel dat je er wel weer bijna bent? Heb je nu voldoende hulp? En durf je überhaupt nog wel een poging te wagen straks?![]()
Jeetje wat heftig!! Trek echt op tijd aan de bel! Als je het al voelt nu dat je uit balans raakt informeer de juiste mensen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 20:41 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Jemig MiniWat een verhaal! Pittige tijd heb je achter de rug. Ik denk dat het goed is dat ik jouw verhaal heb gelezen. Ik ben zelf ook mentaal momenteel niet goed in balans en ben van plan harder aan de bel te trekken als dit zo blijft.
(Eerlijk is eerlijk, bij de echo's vragen de verplk wel hoe het gaat, maar ze gaan er nooit echt op in. Ze luisteren, antwoorden: 'Wat vervelend voor je', en gaan over tot de orde van de dag. Daar heb ik wel moeite mee. Ik voel me zo verschrikkelijk kwetsbaar en breekbaar momenteel).
Ik heb vanaf dag 2 klachten gehad. Oo dag 5 gebeld met de kliniek maar altijd is er gezegd ‘hoort erbij mevrouw, gaat over zodra de behandeling klaar is’. Maar ze luisterden niet echt naar mij. Want ze vonden het grappig (ze giechelden) als ik zei dat ik mijn hoofd tegen de muur wilde bonken en vogeltjes dood wenste. En dit waren nog de milde dingen.
Ik heb een zware les gehad en no way dat ik mij ooit nog laat afschepen.
Dus, als je het niet helemaal vertrouwt ga ook naar je huisarts. Als je een goede hebt dan hoort hij/zij je goed aan! Al is het maar om gehoord te worden en een extra vinger aan de pols!
Succes en sterkte want het is echt pittig!
Ik zal eens wat vaker komen aanwaaien en vragen hoe het gaat! PM staat ook altijd open mocht je dat fijn vinden.![]()
Ik vind het lastig te zeggen. Heb nu al een paar keer mijn neus goed gestoten helaas.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 20:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Heftig
Als je een luisterend oor wilt, dan laat maar weten.
Jeetje mini, wat ontzettend naar en heftig! Heb je het gevoel dat je er wel weer bijna bent? Heb je nu voldoende hulp? En durf je überhaupt nog wel een poging te wagen straks?
Ik ging van 24/7 agressie en woede naar 24/7 woede en boosheid. En toen kon ik er per cyclus een patroon in vinden. Maar ook dat veranderde. En was er dus geen patroon maar kwam het wanneer het kwam of komt.
Dus ik ben wel extra alert. Heb noodmedicatie mocht ik het aan voelen komen. En reguliere medicatie die blijft totdat het traject (hopelijk succesvol) afgesloten kan worden.
Maar zoals ik mij nu voel voelt het stabiel. Daar geniet ik maar van.
Ik heb de beste huisarts en psych. Dat zijn echt reddende engelen geweest! Anders weet ik niet of ik het kon navertellen nu... Die hebben direct volle bak bij geschakeld. En ik zou ook niet zonder hun goedkeuring weer opstarten!
Ik vind het doodeng om weer te starten. Mijn cryo hoop ik dat ik aandurf in volledig natuurlijke cyclus. Maar de angst van evt zwangerschapshormonen vind ik al eng.
IVF durf ik nog niet echt over na te denken. Is nog geen ruimte voor. Ik zou het ook doodeng vinden. Ik weet dat ik het zou doen, want wens. Maar ik zou niet weten hoe...
ik ben ook geen 25 meer. Dus kan niet lang wachten om op te starten. Dat vind ik wel een groot nadeel....![]()
Ik zat nog wel te denken nav je vraag of er onderliggends wat is Peaceful kan ik nog wel het volgende zeggen.
Ik heb altijd een gevoeligheid voor hormonen gehad. Zowel met het slikken van de pil als mijn eigen hormoonhuishouding. Nooit in extremen en nooit dat iemand anders er last van heeft behalve ikzelf. Dat was voor mij al wel een reden om ruim voor IVF aan te kaarten dat ik en hormonen geen vrienden zijn.
En achteraf is dat nu ook gebleken en zal niemand het bij mij meer licht opvatten.
Dat is het enige wat ik kan bedenken. Maar geen mentale onderliggende redenen die het geactiveerd zouden hebben.![]()
Dat klinkt echt heel erg heftig. Het doet mij een beetje denken aan die hele extreme pms (pmdd heet het geloof ik). In elk geval positief dat je nu mensen hebt die jou geloven en waar je terecht kunt als het weer zo zou lopen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 21:18 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Ik vind het lastig te zeggen. Heb nu al een paar keer mijn neus goed gestoten helaas.
Ik ging van 24/7 agressie en woede naar 24/7 woede en boosheid. En toen kon ik er per cyclus een patroon in vinden. Maar ook dat veranderde. En was er dus geen patroon maar kwam het wanneer het kwam of komt.
Dus ik ben wel extra alert. Heb noodmedicatie mocht ik het aan voelen komen. En reguliere medicatie die blijft totdat het traject (hopelijk succesvol) afgesloten kan worden.
Maar zoals ik mij nu voel voelt het stabiel. Daar geniet ik maar van.
Ik heb de beste huisarts en psych. Dat zijn echt reddende engelen geweest! Anders weet ik niet of ik het kon navertellen nu... Die hebben direct volle bak bij geschakeld. En ik zou ook niet zonder hun goedkeuring weer opstarten!
Ik vind het doodeng om weer te starten. Mijn cryo hoop ik dat ik aandurf in volledig natuurlijke cyclus. Maar de angst van evt zwangerschapshormonen vind ik al eng.
IVF durf ik nog niet echt over na te denken. Is nog geen ruimte voor. Ik zou het ook doodeng vinden. Ik weet dat ik het zou doen, want wens. Maar ik zou niet weten hoe...
ik ben ook geen 25 meer. Dus kan niet lang wachten om op te starten. Dat vind ik wel een groot nadeel....
Ik ging elke ivf poging ook best diep. Zag alles heel erg zwart in en ik dacht op een bepaald moment dat ik nooit meer vrolijk zou zijn. Ik vind het dan niet onlogisch dat als je heel veel last hebt van hormonen, dat het ook kan ontsporen.
Als ik voor mezelf vergelijk tussen een IVF zwangerschap en een spontane dus zonder extra hormonen, dan was die laatste veel makkelijker te dragen. Zelfs met alle stress dat het weer mis zou kunnen gaan. Daarom wil ik nu zo graag in eigen cyclus proberen.
Veel succes met deze moeilijke beslissingen. Het is niet niets dit.![]()
Ik kende pmdd nog niet maar het klopt 100%. Iig vanaf IVF. Daarvoor was het denk ik minimale pms. Iig richting anderen. Voor mijzelf was het ook wel heftig soms. Maar zodra ongesteld was alles weer goed.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dat klinkt echt heel erg heftig. Het doet mij een beetje denken aan die hele extreme pms (pmdd heet het geloof ik). In elk geval positief dat je nu mensen hebt die jou geloven en waar je terecht kunt als het weer zo zou lopen.
Ik ging elke ivf poging ook best diep. Zag alles heel erg zwart in en ik dacht op een bepaald moment dat ik nooit meer vrolijk zou zijn. Ik vind het dan niet onlogisch dat als je heel veel last hebt van hormonen, dat het ook kan ontsporen.
Als ik voor mezelf vergelijk tussen een IVF zwangerschap en een spontane dus zonder extra hormonen, dan was die laatste veel makkelijker te dragen. Zelfs met alle stress dat het weer mis zou kunnen gaan. Daarom wil ik nu zo graag in eigen cyclus proberen.
Veel succes met deze moeilijke beslissingen. Het is niet niets dit.
Ook heftig dat soort gevoelens dat je denkt dat het nooit meer goed komt. Maar ook erg begrijpelijk want je hebt er geen controle over en het gaat gewoon aan 1 stuk door. Geen enkel rust moment.
Ik heb iig ook gedacht ‘ dit gaat nooit meer goed komen’ en vaak zat in paniek de huisarts gebeld die vrijwel direct terugbelde.
Ik hoop zo dat je in je natuurlijke cyclus dmv terugplaatsing zwanger kunt raken en geen kunstmatige hormonen nodig hebt! Fingers crossed voor je! En veel succes met weer opstarten!![]()
Dames wat ontzettend heftige verhalen. Veel sterkte!
Mini, al hoop ik vanuit de grond van mn hart dat je het niet nodig hebt. En de je cryo succesvol is. Er bestaat zoiets als ivf in eigen cyclus. Waarbij ze de natuurlijk gegroeide eicel oogsten. Geen idee of het in jou situatie mogelijk is, maar wellicht het bekijken waard. Het UMCG doet deze behandeling.![]()
Als stille meelezers wil ik hier toch even op reageren. Wij hebben twee keer dit bij het UMCG traject doorlopen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:15 schreef LauriLynne het volgende:
Dames wat ontzettend heftige verhalen. Veel sterkte!
Mini, al hoop ik vanuit de grond van mn hart dat je het niet nodig hebt. En de je cryo succesvol is. Er bestaat zoiets als ivf in eigen cyclus. Waarbij ze de natuurlijk gegroeide eicel oogsten. Geen idee of het in jou situatie mogelijk is, maar wellicht het bekijken waard. Het UMCG doet deze behandeling.
De eerste keer erg succesvol en het prachtige resultaat daarvan is nu anderhalf. Hier hadden we bij poging 1 en dus ook punctie 1 gelijk een terugplaatsing en die is blijven zitten.
De tweede keer niet succesvol na 6 pogingen en wij gaan nu door naar reguliere icsi. Ik vond dit traject zelf echt heel erg slopend en zou het niet nog een keer doen. Ja, je gebruikt minder hormonen (3/4 dagen spuiten voor de punctie), maar emotioneel is het erg zwaar. Wij hebben de tweede keer alle pech gehad die je kon hebben: 2 keer geen bevruchting (en je hebt maar een eitje, dus een kans), 1 keer een natuurlijke eisprong gehad, 1 keer wel een bevruchting maar met abnormale deling, 1 keer is het eitje niet mee gekomen tijdens de punctie en 1 keer een terugplaatsing die helaas niet is blijven zitten.
Ik heb veel contact met een groep vrouwen die allemaal hun kind via icsi hebben. Zij gaven ook aan dat dit traject op hun bijna zwaarder over komt dan reguliere icsi. Ja, je hebt minder hormonen. Maar je bent wel elke maand bezig met spuiten, puncties, terugplaatsingen. Gemiddeld zo'n 6 keer per maand naar het ziekenhuis. Het is best zwaar.
En begrijp me niet verkeerd, we zijn ontzettend dankbaar voor onze dochter en dat traject ging echt top. Maar nu met de poging voor een tweede heb ik het emotioneel echt heel erg zwaar gehad.
Dapper dat jullie je verhaal hier kwijt willen meiden.![]()
Eens met Luna, onze eerste poging was in eigen cyclus, na 4 of 5x (van de 6) ermee gestopt. Het was te belastend en geen enkel resultaat. Achteraf denk ik dat ze ons dit traject überhaupt niet hadden moeten aanbieden. Ik vond "reguliere" icsi fysiek en mentaal minder heftig en zwaar.
Sterkte aan alle dames hier![]()
![]()
Hoe gaat het nu met de actief bezig zijnde dames?
Onze intake is dinsdag en ik merk dat ik nu toch wel zenuwachtig begin te worden. Wat als ik toch niet meteen de volgende ronde mag beginnen? Dan gaat er meteen ook een vakantie overheen en wordt het augustus. Als er een interne wachtlijst is of we toch nog eerst zelf moeten proberen of als ze verdere onderzoeken wollen en ik mijn volgende cyclus mis ofzo. En wat als ze zeggen dat ik eerst mijn medicijnen moet afbouwen (verouderde richtlijnen schrijven dat voor), want dan ben ik zo een half jaar verder![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: