abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199828742
Even een poging tot bijlees, ik ben deze week echt flink ziek geweest.

Dat klinkt heel positief mini! En ook weer spannend, misschien een terugplaatsing :)

June, ook weer bijna beginnen :*

Klinkt echt heel rot Bertha. Gelukkig is proef TP gelukt. Hopelijk heb je dan geen behandeling nodig.

Peacefulll, dat klinkt echt zwaar zoveel follikels. Ik duim dat het ook veel gaat opleveren. Lekker rustig aan doen nu. En zeker na de punctie. Wat een weg leg jij af :*

Zelf weinig te melden. Ik ben begonnen met testen maar tot nu toe nog niet eens een knipperende smiley. Ik verwacht dat het dus nog even duurt.
pi_199845388
21 eicellen en 80 miljoen zaadcellen *O* Heel blij met deze score O+

Punctie viel me mee. Was goed te doen, dankzij de pijnstillers natuurlijk.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:00:22 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199845566
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:36 schreef B.ertha het volgende:
Het is gelukt *O*
Nu dat gesprek afwachten..
Fijn Bertha! Hopelijk snel goede berichten naar aanleiding hiervan.

En wat fijn dat het kon doorgaan @Peacefulll! Hopelijk was het de eerste en de laatste keer, ik ga hard voor jullie duimen. Op naar veel goede embryo's!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:14:00 #129
208890 June.
Seriously?
pi_199845745
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef Peacefulll het volgende:

Wat fijn zeg, hopelijk ook mooie embryo's straks.
Shine bright like a diamond.
pi_199846581
quote:

Oh wat een goed nieuws!! 21 eicellen! Wauw. Mooie score!
Hopen op veel mooie bevruchtingen! 🤞🏼🤞🏼
pi_199846612
quote:

O+
pi_199847528
quote:

Mooie score! Hopelijk blijft het goede nieuws komen :)
pi_199850578
Wat een mooie score Peace! *O*
pi_199862343
17 bevruchtingen *O*

Edit: ik heb wel serieus last van mijn onderrug en eierstokken nu. Is dat herkenbaar? Ik kan echt nog niet langer dan 5 min staan of 10 min zitten.
Mijn gewicht is wel goed. Heb ook geen koorts.

[ Bericht 46% gewijzigd door Peacefulll op 13-06-2021 12:28:11 ]
pi_199862983
Wauw *O*
Volgens mij is dat heel normaal
pi_199863025
*O*

En heel herkenbaar. Ik had vaak een week last. Sterkte!

Wanneer is de terugplaatsing?
pi_199864309
Veel drinken en echt rustig aan doen @Peacefulll :*

Fantastische score trouwens *O*
pi_199865448
Woohoo *O* *O*

Mooie score peacefulll!

Idd veel drinken en rustig aan doen!
pi_199866196
17!! Wow! Daar moet toch wel een kindje bij zitten?
pi_199866926
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 12:41 schreef Bottoms_up het volgende:
*O*

En heel herkenbaar. Ik had vaak een week last. Sterkte!

Wanneer is de terugplaatsing?
Een week? :') Oh my, ik dacht dinsdag wel weer te kunnen gaan werken.
Ik kan tot nu toe alleen maar drinken pakken en plassen, that's it. Ik wist niet dat er ook nog best wel een nasleep aan zou kunnen zitten.

TP staat voor dinsdag, maar morgen eerst echo en bloedprikken om te kijken hoe het er voor staat. Ik twijfel zelf ook nog of ik nu een TP wil. Ik heb echt een jasje uit gedaan de afgelopen 3 weken :'( Zowel mentaal als fysiek.

quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
17!! Wow! Daar moet toch wel een kindje bij zitten?
Nou! Daar mag je vanuit gaan met 17 bevruchtingen. Even kijken wat er overblijft natuurlijk, maar wel veel kansen de komende tijd!
pi_199899148
Ik heb zaterdag terugplaatsing *O*
Was nog even 2 dagen spannend want het zou normaal gezien op zondag uitkomen maar dan doen ze geen tp. Maar 1 embryootje komt in aanmerking om een dag eerder te plaatsen.
Zaterdag nog een paar spannende uurtjes of het ontdooien wel goed gaat...

Hoe gaat het met jou, peacefulll? Al minder klachten en is de tp vandaag doorgegaan?
pi_199899650
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:20 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

TP staat voor dinsdag, maar morgen eerst echo en bloedprikken om te kijken hoe het er voor staat. Ik twijfel zelf ook nog of ik nu een TP wil. Ik heb echt een jasje uit gedaan de afgelopen 3 weken :'( Zowel mentaal als fysiek.
[..]

Bij ons was het juist 2 keer de perfecte match, de verse TP. Een cryo is toch weer anders, ten eerste moet het sterk genoeg zijn om cryo te worden en dan ook nog goed ontdooien.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:44:23 #143
208890 June.
Seriously?
pi_199900733
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Was nog even 2 dagen spannend want het zou normaal gezien op zondag uitkomen maar dan doen ze geen tp. Maar 1 embryootje komt in aanmerking om een dag eerder te plaatsen.

Hoe gaat het met jou, peacefulll? Al minder klachten en is de tp vandaag doorgegaan?
Wat fijn!
Shine bright like a diamond.
pi_199901141
Fijn, Bottoms_up!
En ik ben ook benieuwd naar hoe het nu met je gaat, Peace!

Ik kom heel voorzichtig om het hoekje gluren hier. Ik weet niet of ik nou helemaal hier pas, maar ook niet echt ergens anders denk ik, en ik vind wat ervaringen over behandelingen lezen/kunnen delen straks wel fijn.

Ik heb geen partner, wel al jaren een enorme kinderwens, en heb besloten eicellen te willen laten invriezen. Ik heb adenomyose, dus mogelijk een verhoogd risico op een verminderde vruchtbaarheid, en hoewel ik absoluut het traject met een donor in zou willen gaan als ik niemand tegen kom, wil ik toch wel het allerliefst een kindje binnen een relatie. Ik wil mezelf dus heel graag de tijd gunnen om nog iemand tegen te komen. Maar tegelijkertijd ook wel de kans zo groot mogelijk maken dat als dat bv nog twee jaar duurt, ik wel nog een kindje (of misschien zelfs twee) zou kunnen "krijgen". Vandaar dit besluit. Ik sta op dit moment op de wachtlijst bij MC Kinderwens en verwacht ergens in augustus mijn intake te hebben.

Dat betekent dus ook dat ik straks hormonen zal moeten gaan spuiten en een eicel punctie zal moeten ondergaan, en wellicht ook meer dan één ronde om voldoende eicellen op te kunnen slaan. Daarom voelt het toch fijn om hier dan misschien een beetje mee te kunnen posten tegen die tijdj. Maar als jullie dat liever niet hebben, omdat er dus niet een bevruchting en terugplaatsing zal gaan plaatsvinden op dit moment, geef dat dan alsjeblieft aan! Even goede vrienden.
pi_199901185
Wat mij betreft welkom Vlindertje! Een dappere en verstandige stap, denk ik zo.
Wat is adenomyose en hoe weet je dat je dat hebt?
(ik las het namelijk ook als mogelijke oorzaak voor mijn 'niche')
pi_199902186
Je doet gewoon ivf in twee delen vlindertje. Dus welkom!

Ik had nog niet van adenomyose gehoord. Heb je er nu ook last van?
pi_199903167
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:20 schreef Bottoms_up het volgende:

Joepie! Wel heel spannend zeg. Wat een gek beleid dat ze niks terugplaatsen op zondag. Cycli zijn toch niet te sturen?

Even een update van hier. Echo gisteren liet zien dat mijn eierstokken flink groot zijn, maar wel passen bij de hoeveelheid follikels die ik had.

Vandaag bloed laten prikken en vanmiddag bleek dat toch wat aan de hoge kant te zijn (iets met dikte van mijn bloed). In combinatie met wat andere klachten en toename van gewicht wilden ze me nog even zien. Alleen ik was net te laat op fertiliteit, waardoor ik doorgestuurd werd naar de SEH. Uuuuren gewacht daar. Lang verhaal kort, een aantal waardes waren op het randje en ze houden me nu even in het ZH aan het infuus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:49 schreef McLaura het volgende:

[..]

Bij ons was het juist 2 keer de perfecte match, de verse TP. Een cryo is toch weer anders, ten eerste moet het sterk genoeg zijn om cryo te worden en dan ook nog goed ontdooien.
We hebben de 'luxe' dat onze Emmy's het mega goed doen tot nu toe. Ze leven alle 17 nog. 5 mega goede zijn nu op dag 3 ingevroren. De overige 12 laten ze doordelen tot dag 5. Daar zijn er minimaal 6 nog van goede/redelijke kwaliteit en 6 matig.
Ik had nu sowieso geen keuze voor een terugplaatsing omdat mijn bloedwaarden niet goed waren.
pi_199903192
Dank jullie wel!
Adenomyose lijkt een beetje op endometriose, maar zit net op een andere plek. Endometriose is wat bekender. Bij allebei zit er baarmoederslijmvlies op een plek waar het niet hoort; bij endometriose is dat bv bij de eierstokken, in de buikholte, bij je darmen. Je kan daar dus allerlei klachten van hebben, van pijnlijke menstruaties tot pijn bij het vrijen, buikpijn en nog meer. Bij adenomyose zitten stukjes baarmoederslijmvlies specifiek in de gladde spierwand van de baarmoeder.

Ik kwam er achter toen ik in 2014 me heb laten doorverwijzen naar de "menstruatie-poli" in het ziekenhuis omdat ik al jaren heel veel pijn had tijdens menstruaties, en dat ook steeds erger werd. Daar werd toen inwendige echo gedaan waarbij ze duidelijk 'vlekjes' in de gladde spierwand zagen. Ik heb sinds toen de pil permanent doorgeslikt als behandeling. Ivm kinderwens in 2017 bij VUmc endometriosecentrum nog keer laten kijken, ook weer echo (dit keer speciale echo in ivf centrum met betere resolutie ofzo) waarbij ze ook hebben gekeken of ze het nog ergens anders ook zagen maar dat was niet het geval. Toen zag het er ook al beter uit, en vorig jaar nogmaals bij AMC geweest (inmiddels gefuseerd met VUmc) en toen zag het er goed uit. Waarschijnlijk dus omdat lichaam tijd heeft gehad het beetje 'op te ruimen' en er door vrijwel geen menstruaties niks nieuws bij is gekomen.

Ik heb er nu weinig last van, denk ik. Maar ik heb ook prikkelbaar darmsyndroom, dus of de buikpijn daarvan of van adenomyose komt, geen idee. Ook bekend met overactieve bekkenbodem, dus of pijn bij vrijen komt daardoor of door adenomyose, ook geen idee. Maar omdat er dus niks hij darmen zit ofzo verwacht ik niet dat dat door de adenomyose komt.

Ben een maand geleden wel gestopt met de pil zodat ze bij intake straks hormoonwaardes kunnen bepalen. Vorig jaar ook twee maanden gestopt voor ex en ik uit elkaar gingen, toen had ik wel weer pijnlijke menstruaties maar niet zo heftig als ik me herinner van vroeger voor ik pil ging doorslikken. Dit keer wacht ik nog op m'n eerste 'echte' menstruatie dus hopelijk dit keer hetzelfde.

Sorry, korte posts maken is niet mijn talent :+
pi_199903319
@Peacefulll wel heftig zo, met alles op het randje en nog even in het ziekenhuis. Hoe ben je er zelf onder?

En wat fijn van zoveel embryo's die het zo goed doen!! Dan heeft het lichamelijk ongemak in elk geval wel vooralsnog iets opgeleverd :)
pi_199903441
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn, Bottoms_up!
En ik ben ook benieuwd naar hoe het nu met je gaat, Peace!

Ik kom heel voorzichtig om het hoekje gluren hier. Ik weet niet of ik nou helemaal hier pas, maar ook niet echt ergens anders denk ik, en ik vind wat ervaringen over behandelingen lezen/kunnen delen straks wel fijn.

Ik heb geen partner, wel al jaren een enorme kinderwens, en heb besloten eicellen te willen laten invriezen. Ik heb adenomyose, dus mogelijk een verhoogd risico op een verminderde vruchtbaarheid, en hoewel ik absoluut het traject met een donor in zou willen gaan als ik niemand tegen kom, wil ik toch wel het allerliefst een kindje binnen een relatie. Ik wil mezelf dus heel graag de tijd gunnen om nog iemand tegen te komen. Maar tegelijkertijd ook wel de kans zo groot mogelijk maken dat als dat bv nog twee jaar duurt, ik wel nog een kindje (of misschien zelfs twee) zou kunnen "krijgen". Vandaar dit besluit. Ik sta op dit moment op de wachtlijst bij MC Kinderwens en verwacht ergens in augustus mijn intake te hebben.

Dat betekent dus ook dat ik straks hormonen zal moeten gaan spuiten en een eicel punctie zal moeten ondergaan, en wellicht ook meer dan één ronde om voldoende eicellen op te kunnen slaan. Daarom voelt het toch fijn om hier dan misschien een beetje mee te kunnen posten tegen die tijdj. Maar als jullie dat liever niet hebben, omdat er dus niet een bevruchting en terugplaatsing zal gaan plaatsvinden op dit moment, geef dat dan alsjeblieft aan! Even goede vrienden.
Van harte welkom hier Vlinder. Wel mega rot dat je je hier moet aansluiten, maar hopelijk kan je hier gewoon af en toe je ei kwijt ( :') ) Post lekker mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')