abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200361953
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Pupo *O*
Zo gek, ik ben in mijn eentje gegaan en zit nu weer te werken. Het voelt zo als een formaliteit, een praktisch iets.
PUPO *O*
pi_200363259
quote:
Pupo *O*
Zo gek, ik ben in mijn eentje gegaan en zit nu weer te werken. Het voelt zo als een formaliteit, een praktisch iets.
Pupo! O+ *O*
Plak plak plak!
pi_200364096
Spannend @B.ertha en ook voor @Bottoms_up !
Duimen draaien voor jullie allebei!

Ik kreeg inmiddels m'n afspraak uitnodiging voor de intake voor eicellen invriezen. Toen ik me aanmeldde gaven ze aan 12-15 weken wachttijd, dan zou m'n afspraak ergens in augustus vallen, maar hij staat pas 28 september gepland nu.. 20 weken wachten is het dan uiteindelijk geworden. Nou ja, ik kan in elk geval terecht! Ik hoop wel erg dat ik snel daarna kan beginnen, want september tm half november heb ik het wat onderwijs geven betreft een stuk rustiger dan daarna. Wat moet, dat moet, natuurlijk, maar ik zou het wel heel fijn vinden als ik in oktober dan al een ronde zou kunnen doen.

Wat is jullie ervaring met hoeveel tijd het kost/hoe veel je niet in staat bent te werken? Hoeveel echo's tijdens het hormonen spuiten kregen jullie, hoe lang van tevoren weet je ongeveer wanneer de punctie gaat plaatsvinden, hoe lang na de punctie is het fijn om even niet te hoeven werken?
pi_200366156
Bertha PUPO *O* Wat spannend weer! Ik duim heel hard voor een plakker O+

Bottoms, spannende tijd nu voor je :* Vrijdag is al bijna! Hoe voel je je?

Vlindertje, fijn dat je een datum hebt. Wel balen dat het toch extra lang lijkt te duren.
Wat betreft de IVF-poging ben ik absoluut geen gemiddelde en wens ik dat het echt beter verloopt bij jou. Ik laat je vraag maar even onbeantwoord van mijn kant, misschien zijn er meiden hier die een betere 'gemiddelde ervaring' kunnen vertellen :*

----
Ik begin heel langzaam eindelijk een beetje de oude te worden. Energie komt wat meer terug, de eeuwige hoofdpijn lijkt nu 3 dagen weg te zijn en ik kan weer wat meer hebben. Ook mijn maag en darmen zijn weer wat rustiger. We zijn nu lekker op vakantie de komende 3 weken. In augustus staat er een TP gepland en ik slinger nog heen en weer tussen wel doen en uitstellen...
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 21:32:23 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200367530
@vlindertje89 wat spannend! Ik heb tijdens het traject altijd kunnen werken maar ik heb wel het geluk dat mijn ouders mijn baas zijn. Ik kon daarom altijd makkelijk een paar uurtjes missen. Meestal heb je iets van 3/4 echo’s tijdens een ronde en die plannen ze altijd ‘s ochtends in. Hierdoor raak je weinig werktijd kwijt.

Hormonen spuiten doe je op gezette tijden, meestal ‘s avonds om een uur of 7/8 dus daar heb je qua werk ook weinig last van.

Afhankelijk van hoeveel eitjes er gaan groeien heb je last van bepaalde ongemakken. Ik heb zelf altijd de neiging om rond overstimulatie te zitten dus ik moest dan altijd erg rustig aan doen. Qua punctie hoef je daar doorgaans niet lang van te herstellen.

Het lastige van dit traject is de onvoorspelbaarheid, het is ook elke keer weer anders. De ene keer heb je meer echo’s dan de andere, dan heb je weer te weinig follikels of juist teveel, bijwerkingen van de medicatie of niet etc. Wat ik nu dus aangeef is het gemiddelde, het kan dus ook compleet anders gaan.

Hou ook in gedachten dat het soms een tijdje duurt om de medicatie goed af te stellen. Bij overproductie kan de punctie afgeblazen worden maar ook wanneer er te weinig follikels groeien. Hou daar ook rekening mee.

In ieder geval veel sterkte en als je vragen hebt let me know! :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200372439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Spannend @:B.ertha en ook voor @:Bottoms_up !

Ik kreeg inmiddels m'n afspraak uitnodiging voor de intake voor eicellen invriezen. Toen ik me aanmeldde gaven ze aan 12-15 weken wachttijd, dan zou m'n afspraak ergens in augustus vallen, maar hij staat pas 28 september gepland nu.. 20 weken wachten is het dan uiteindelijk geworden. Nou ja, ik kan in elk geval terecht! Ik hoop wel erg dat ik snel daarna kan beginnen, want september tm half november heb ik het wat onderwijs geven betreft een stuk rustiger dan daarna. Wat moet, dat moet, natuurlijk, maar ik zou het wel heel fijn vinden als ik in oktober dan al een ronde zou kunnen doen.

Wat is jullie ervaring met hoeveel tijd het kost/hoe veel je niet in staat bent te werken? Hoeveel echo's tijdens het hormonen spuiten kregen jullie, hoe lang van tevoren weet je ongeveer wanneer de punctie gaat plaatsvinden, hoe lang na de punctie is het fijn om even niet te hoeven werken?
Fijn dat je een datum hebt vlindertje.

Ik heb mijn tijdlijn even teruggezocht en ben eigenlijk verbaasd hoe snel het ging. 19 maart ben ik ongesteld geworden en begonnen met de pil. X dagen later mocht ik daarmee stoppen en toen werd ik 5 april weer ongesteld, dus ergens in die tussentijd ben ik begonnen met spuiten. 12 april had ik de eerste echo en toen zag het er al heel goed uit. 14 april was de punctie, ik had geloof ik 17 follikels. Ik heb van de hormonen bijzonder weinig last gehad en heb altijd gewoon kunnen werken. Daarvoor had ik bv gonal-F voor OI en daar had ik veel meer last van, maar wel altijd kunnen werken zij het soms met tegenzin. Ik zat tegen overstimulatie aan dus moest na de punctie heel rustig aan doen, toen heb ik een week thuisgewerkt. De punctie vond ik echt behoorlijk K, maar ik heb er later verder geen last van gehad.
pi_200372471
Dames, ik vind het nu al niet meer leuk. Ik lijk nogal te reageren op de utrogestan, het voelt daar beneden alsof ik een flinke candida-infectie heb ;( En dan moet ik nog 2 - 10 weken (als ik zwanger blijk) doorgaan.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:30:08 #208
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_200375965
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:10 schreef B.ertha het volgende:
Dames, ik vind het nu al niet meer leuk. Ik lijk nogal te reageren op de utrogestan, het voelt daar beneden alsof ik een flinke candida-infectie heb ;( En dan moet ik nog 2 - 10 weken (als ik zwanger blijk) doorgaan.
(Ik kom even uit de meeleesstand)
Dan heb je waarschijnlijk wel een schimmel. Had ik ook altijd met die prutbollen. Bellen naar de huisarts voor een recept voor zo'n ei.
pi_200384219
quote:
Pupo *O*
Ohhhh *O* *O* *O*
Duimen draaien hier voor je!
pi_200384302
quote:

Poeh wat een lange wachttijd zeg. Hopelijk zal de tijd een beetje voorbij vliegen voor je.

Het spuiten zelf in combi met echo’s viel mij enorm mee. Denk dat ik 3 echo’s heb gehad en de punctie zelf was goed te doen. 1 dag thuis gebleven. Maar ik zat ook niet tegen overstimulatie aan. Dat scheelt wel.
pi_200384349
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:19 schreef Peacefulll het volgende:
Bertha PUPO *O* Wat spannend weer! Ik duim heel hard voor een plakker O+

Bottoms, spannende tijd nu voor je :* Vrijdag is al bijna! Hoe voel je je?

Vlindertje, fijn dat je een datum hebt. Wel balen dat het toch extra lang lijkt te duren.
Wat betreft de IVF-poging ben ik absoluut geen gemiddelde en wens ik dat het echt beter verloopt bij jou. Ik laat je vraag maar even onbeantwoord van mijn kant, misschien zijn er meiden hier die een betere 'gemiddelde ervaring' kunnen vertellen :*

----
Ik begin heel langzaam eindelijk een beetje de oude te worden. Energie komt wat meer terug, de eeuwige hoofdpijn lijkt nu 3 dagen weg te zijn en ik kan weer wat meer hebben. Ook mijn maag en darmen zijn weer wat rustiger. We zijn nu lekker op vakantie de komende 3 weken. In augustus staat er een TP gepland en ik slinger nog heen en weer tussen wel doen en uitstellen...
Wat fijn dat het herstel doorzet. Alle kleine stapjes zorgen weer voor steeds een beetje meer kunnen.
Succes met het maken van de beslissing. Komt tijd komt raad.
Geniet in de tussentijd van jullie vakantie!
pi_200384852
quote:

Het is niet altijd zo goed te voorspellen. Ik heb drie rondes gedaan en elke keer was weer anders. Ik heb telkens gewoon gewerkt tot de punctie. De eerste twee kostten de echo's weinig tijd, want ik werkte op 10 minuten van het ziekenhuis. De derde keer moest ik wel open kaart spelen en soms onverwacht thuiswerken.
Na de puncties heb ik telkens een week niet gewerkt. Ik had er best veel pijn van. De punctie zelf vond ik meevallen.

Ik voel me trouwens moe en misselijk. Vrij zwanger dus :)
Nog een week en een dag wachten!
pi_200384942
@Peacefulll Wat een lang herstel seg. Gelukkig is er eindelijk een einde in zicht. Wat is jouw overweging om de TP uit te stellen?

@B.ertha Die bollen zijn ook niet tof. Dat was voor mij de voornaamste drijfveer om het helemaal au naturel te doen (maar dat moet ook maar kunnen natuurlijk). Sterkte!
pi_200385363
@B.ertha dat klinkt vervelend, zeg.. hopelijk heb je iets aan tip van Hobbesje!
@Peacefulll wat ontzettend vervelend dat je herstel zo lang duurt zeg..

Veel dank allemaal voor het delen van jullie ervaringen! Dat je nooit weet hoe het uiteindelijk loopt had ik inderdaad al wel op gerekend. Maar het is toch fijn om een paar voorbeelden te hebben van hoe het zou kunnen gaan, en een beetje een idee te hebben van hoe reëel het is om te kunnen werken na de punctie bv. Ik geef in oktober om de week en vanaf half november elke week op een vaste dag werkgroepen op de uni, dus als de kans redelijk aanwezig is dat ik die een keer moet missen dan vind ik het fijn de coördinator van het vak in te lichten zodat er een back-up plan klaarligt als dat inderdaad zo blijkt te zijn. Het zou natuurlijk kunnen dat we tegen die tijd toch weer vanuit huis werken en werkcolleges online geven, dan is het een stuk makkelijker. Maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat alles dan weer fysiek gaat..

De kliniek is een klein uur rijden, dus de echo's zullen me ook redelijk wat tijd kosten. Maar ziekenhuis in m'n eigen stad heeft zelfs een stop op de wachtlijst, dusja, dan maar wat verder rijden. Het is wel behoorlijk dicht bij m'n ouders dus die kunnen me naar de punctie rijden en dan blijf ik ook even daar erna als ik me niet zo goed voel.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 15-07-2021 23:42:45 ]
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 22:14:37 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200386002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:10 schreef B.ertha het volgende:
Bleh het zijn ook letterlijk kutbollen :( Als je er zo heftig op reageert kun je misschien ook vragen om pregnyl te spuiten in plaats van Utrogestan te gebruiken? Reageerde je er eerder ook heftig op?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200392779
Ik heb een crème gekregen maar die mag ik alleen gebruiken als het morgen nog niet vanzelf over is gegaan.

@Peacefull jemig zeg, wat een lange weg ;(
  woensdag 21 juli 2021 @ 08:58:08 #217
208890 June.
Seriously?
pi_200466695
@B.ertha hoe is het nu?

Ik hoor nu ook officieel in dit topic helaas. Zojuist gebeld voor start IUI.. Ditmaal zonder clomid maar meteen injecties tot aan ovulatie. Zie er wel wat tegenop.

Begin ook nog eens met een nieuwe baan dus dat is ook top met al die echo's :')
Shine bright like a diamond.
pi_200467287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 08:58 schreef June. het volgende:
@:B.ertha hoe is het nu?

Ik hoor nu ook officieel in dit topic helaas. Zojuist gebeld voor start IUI.. Ditmaal zonder clomid maar meteen injecties tot aan ovulatie. Zie er wel wat tegenop.

Stukken beter, dankje :) De eerste wachtweek zit erop en het wachten gaat me ook goed af.

Jammer, maar hopelijk is dit snel de oplossing voor je :* Succes met je nieuwe baan!
pi_200500608
*O* 1 mooie knipper *O*

Wat een opluchting! Op naar de volgende horde. Maar eerst even genieten *O*
pi_200500934
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:57 schreef Bottoms_up het volgende:
*O* 1 mooie knipper *O*

Jaaaaaa wat goed!!! *O* gefeliciteerd!!!
pi_200501408
Jaaa wat een goed nieuws *O*
pi_200505177
Gefeliciteerd BU! *O*
  vrijdag 23 juli 2021 @ 16:45:29 #223
208890 June.
Seriously?
pi_200505444
*O*
pi_200505865
quote:

Wanneer heb je de startecho? Of ben je inmiddels al begonnen?
De echo's met je baan combineren is inderdaad erg pittig. Vooral als je een niet zo begripvolle werkgever hebt of zoals jij met een nieuwe baan start. Weet je leidinggevende er al van?

quote:
*O* 1 mooie knipper *O*

Jaaaaa *O* Wat een goed nieuws!
pi_200505870
*O* *O* wat fijn! Gefeliciteerd!
  vrijdag 23 juli 2021 @ 18:37:39 #226
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200506724
quote:

Je hebt eigenlijk zo goed als onbeperkt recht op verlof hiervoor, dat is heel duidelijk in de wet beschreven dat je daar als werkgever aan mee moet werken, mocht je dat nog niet weten. (Ik werk bij HR).

Succes iig met alles, en voor de rest ook! 🍀
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:01:07 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200506958
Ja, maar het betekent wel dit traject delen met een leidinggevende op een net nieuwe werkplek, en afhankelijk van wat je doet kan het last minute aspect ervan echt wel heel onhandig zijn. Al zijn die rechten wel fijn natuurlijk. Zelf ben ik zzp’er en ik vond het echt een ramp, op stel en sprong weg moeten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 23 juli 2021 @ 19:17:48 #228
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200507209
Ja dat klopt, dat is ook zo.. is gewoon lastig.
pi_200507455
quote:
*O* 1 mooie knipper *O*

O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 22:27:34 #230
208890 June.
Seriously?
pi_200510032
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:18 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wanneer heb je de startecho? Of ben je inmiddels al begonnen?
De echo's met je baan combineren is inderdaad erg pittig. Vooral als je een niet zo begripvolle werkgever hebt of zoals jij met een nieuwe baan start. Weet je leidinggevende er al van?
Nee, ze weten het nog niet. Scheelt wel dat mijn werk zowat naast het ziekenhuis is dus reistijd is nul zegmaar. Misschien hoef ik het ook niet eens te vertellen, ik moet nog maar ff bekijken.

Zojuist mijn eerste spuit gezet. Op naar de tweeling zei mijn vriend gekscherend ;) Hoewel ik daar best bang voor ben eigenlijk met deze stimulatie (er is bij ons niets gevonden, en ben al keer zwanger geweest plus miskraam dus dat risico is best reeel?). Mocht een 2e ons uiteraard gegund zijn natuurlijk. Maarja, dan liever een tweeling dan geen 2e kind, maar het benauwd me wel merk ik.
pi_200510083
Ok, officieel het ivf/icsi traject in nu. Woensdag begonnen met de pil, vanaf 14 aug spuiten. Dikke haat.
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 23:57:38 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200511578
quote:
*O* 1 mooie knipper *O*

Wat ontzettend fijn, go kleine boon *O* O+
pi_200517829
10 dagen na mijn TP, donderdag mag ik officieel testen....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200518206
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:05 schreef B.ertha het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Wauw! Dubbel gefeliciteerd *O*

Ik hoop zo dat mijn TP volgende maand net zo'n succes mag zijn O+
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:32:16 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200518255
Gefeliciteerd B.ertha! Wat een pracht-strepen! O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 11:37:49 #236
269689 crew  Viv
pi_200518436
Jaaaaaa B.ertha *O*
Gefeliciteerd!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:02:28 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200518722
Gefeliciteerd!!! *O* :*
in de haak.
pi_200518830
Gefeliciteerd @B.ertha *O*
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:12:46 #240
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_200518900
*O* *O* gefeliciteerd
Be happy with the little things in life
  zaterdag 24 juli 2021 @ 12:27:42 #241
208890 June.
Seriously?
pi_200519167
Jaa gefeliciteerd O+ O+
pi_200519697
Aaah wat goed *O* gefeliciteerd!!
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 00:27:57 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200530452
quote:

SPOILER
Jaaaa wat een goed nieuws! *O* O+ *O*

Zeker een goed verjaardagscadeau, gefeliciteerd nog! :*
pi_200532534
quote:

SPOILER
*O* jaaaa gefeliciteerd!!
pi_200532624
quote:

SPOILER
O+ O+ O+ Van harte gefeliciteerd! *O*
  zondag 25 juli 2021 @ 08:47:40 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200533177
Prachtige strepen O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 25 juli 2021 @ 09:00:24 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_200533386
Gefeliciteerd B.ertha!
disclaimer
pi_200550022
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd B.ertha!! *O*
Prachtige strepen!

Ik hoop dat deze positive flow aanhoudt bij mijn evt terugplaatsing volgende maand
pi_200550761
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 11:28 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

*O* Wauw! Dubbel gefeliciteerd *O*

Ik hoop zo dat mijn TP volgende maand net zo'n succes mag zijn O+
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 07:14 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd B.ertha!! *O*
Prachtige strepen!

Ik hoop dat deze positive flow aanhoudt bij mijn evt terugplaatsing volgende maand
Ik hoop met jullie mee! Streepjesregen O+
pi_200658379
quote:

SPOILER
Oooh wat goed! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')