Midden in een midlife crisis? Moet je die nog krijgen of ben je die al voorbij? Hier kun je je ei kwijt over ouder worden en herinneringen aan vervlogen tijden.
Ja, in de 40+ SC hadden we het idee opgepakt om met elkaar wat biertjes te gaan proeven, en, naast er van te genieten, deze ook te beoordelen.
Ah, 40+, heette deze reeks ook niet eerst de Fok! 40+ Bierproeverij?
Klopt, maar omdat iedereen, jong (nouja, wel 18+ natuurlijk ) en oud, welkom is heb ik het 40+-gedeelte nu achterwege gelaten om de toegankelijkheid te vergroten.
Hieronder volgt de OP met uitleg zoals geschreven voor de eerste editie:
Hoe gaat het in zijn werk?
We stellen een lijstje met verschillende biertjes samen, iedereen die mee wil doen schaft deze aan, en op een afgesproken moment trekken we allemaal hetzelfde flesje/blikje open.
Een afgesproken moment?
Na overleg hebben we besloten iedere vrijdagavond 2 biertjes te proeven. Biertje 1 om 20:30u Biertje 2 om 21:15u
Leuk?
LIjkt ons wel
Mij ook wel, kan ik meedoen?
Natuurlijk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Mooi! Hoe nu verder?
Allereerst zou ik zeggen, meld jezelf even in dit topic.
Daarnaast moet er natuurlijk een gevarieerd bierlijstje worden samengesteld. Iedereen die mee wil doen mag ook één of twee biertjes nomineren.
Hoe nomineer ik, en welk biertje kies ik daarvoor?
Om het overzichtelijk te houden graag jouw nominatie even via DM naar mij. Zo is het uiteindelijke lijstje ook een verrassing, wel zo leuk.
Welk biertje je kiest is aan jou. Het lekkerste biertje wat je kent, het biertje wat je getipt kreeg van iemand anders, of die met dat leuke etiket, het flesje wat al even bovenaan jouw verlanglijstje stond...
Jouw nominatie, jouw reden
Enige 'eis' is dat het wel te koop moet zijn bij de meeste bierspeciaalzaken, en als maximale prijs houden we 4 euro aan.
En dan?
Met alle verzamelde nominaties ga ik in overleg met enkele andere bierdrinkers een gevarieerd en interessant lijstje maken. Dit zal dan z.s.m. bekend gemaakt worden, zodat iedereen voldoende tijd heeft deze biertjes aan te schaffen.
Zoals al aangegeven gaat het om 4 vrijdagavonden in november. Totaal 8 biertjes dus.
Ik zal ook de 'programmering' bekend maken, zodat je weet wanneer welk biertje gedronken zal worden, da's ook handig voor hen die om welke reden dan ook niet alle 4 de avonden van de partij kunnen/willen zijn.
Als er nog iets mist en/of onduidelijk is zal ik deze OP nog aanpassen
Beer on!
---------------------------------------------------------------------------------- De OP hierboven is, enigszins aangepaste, versie van de november 2020 editie.
Bedankt iedereen voor de nominaties!
Het lijstje!
5 maart
Biertje 1 BOMBrewery Triporteur From Heaven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Biertje 2 St. Bernardus Abt 12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12 maart
Biertje 1 Tynt Meadow Trappist Ale
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Biertje 2 Tripel Karmeliet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
19 maart
Biertje 1 Sancti Adalberti Egmondse Tripel
SPOILER
Biertje 2 D'Achouffe Cherry Chouffe
SPOILER
26 maart
Biertje 1 Strubbe Houtenkop
SPOILER
Biertje 2 Poesiat & Kater Schapentiet
SPOILER
Samenvatting, voor het boodschappenlijstje
BOMBrewery Triporteur From Heaven ]St. Bernardus Abt 12 Tynt Meadow Trappist Ale Tripel Karmeliet Sancti Adalberti Egmondse Tripel D'Achouffe Cherry Chouffe Strubbe Houtenkop Poesiat & Kater Schapentiet
Allen verkrijgbaar, en op voorraad (momenteel), bij Mr. Hop
Je zet me aan het denken... Duitsers, zeker het zuiden, staat bekend om zijn bierfestivals enzo...
Maar hebben we al Duitse speciaal biertjes voorbij zien komen?
Speciale biertjes heb je genoeg in Duitsland, maar het is nooit Duitslands specialiteit geweest. Bier moest vooral voldoen aan het Reinheitsgebot. Maar er is wel variatie in dunkel-, bock- of tarwebier.
Speciale biertjes heb je genoeg in Duitsland, maar het is nooit Duitslands specialiteit geweest. Bier moest vooral voldoen aan het Reinheitsgebot. Maar er is wel variatie in dunkel-, bock- of tarwebier.
Hmm dat daagt wel uit voor een keer een Duitse avond... of maand
Ze hebben heel wat speciale biertjes om zeep geholpen met dat Reinheitsgebot. Duits bier is mout, hop en water. De rest is uit den boze.
Het Klein Orkest had het ook over zoiets in een liedje [..]
https://www.youtube.com/watch?v=Yy6miD6Mag0&ab_channel=KleinOrkest[quote]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2597057/2/25#p198347253]vrijdag 5 maart 2021 22:41[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/184769]Deisyy[/url] het volgende:
[..]
Wat be je stil, waar denk je aan?
Goed nummer. [/quote]
Het contrast tussen de [quote]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2597057/2/25#p198347319]vrijdag 5 maart 2021 22:44[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/430543]Domnivoor[/url] het volgende:
[..]
Ze hebben heel wat speciale biertjes om zeep geholpen met dat Reinheitsgebot. Duits bier is mout, hop en water. De rest is uit den boze. [/quote]
Ik woon aan de grens en in Duitsland zetten ze vooral in op radler: en dan echt alle combinaties, bier+energiedrank bijvoorbeeld. En natuurlijk Weizen, het tarwebier. Kölsch, ook heel licht. Maar er is nog heel veel anders te verkrijgen, daar moet ik me nog eens in verdiepen. König Pilsener
Op vrijdag 5 maart 2021 23:01 schreef MadMaster het volgende: Maar er is hier nog geen Zoom, Teams of Google Meets etc. aan te pas gekomen bij jullie gezamenlijke slobberavond?
Nee, dan moeten we ons weer aankleden ... en rechtop zitten.. ben je maf?
Op vrijdag 5 maart 2021 23:01 schreef MadMaster het volgende: Maar er is hier nog geen Zoom, Teams of Google Meets etc. aan te pas gekomen bij jullie gezamenlijke slobberavond?
Op vrijdag 5 maart 2021 23:03 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende: En dan heb ik het nog niet eens over de psychische problemen voor de mensen die nu heerlijk faken dat ze het biertje ook hebben!
Ik vind dat eigenlijk een prima idee voor hier ook, ik gooi dit topic dicht zodat iedereen moet Google Meeten.
Online tastings zijn natuurlijk minder leuk dan die in het echie, maar het voordeel is dat ik nu met Amerikanen, Schotten, Italianen en de halve wereld een tasting met dezelfde whisky's kan doen. Zonder te reizen, wat op zich wel weer minder is...
Op vrijdag 5 maart 2021 23:07 schreef Fogel het volgende: Ik zal eens kijken of ik volgende week mee kan doen, de bieren hebben ze hier in ieder geval, dat scheelt.
Online tastings zijn natuurlijk minder leuk dan die in het echie, maar het voordeel is dat ik nu met Amerikanen, Schotten, Italianen en de halve wereld een tasting met dezelfde whisky's kan doen. Zonder te reizen, wat op zich wel weer minder is...
Alles is leuker in het echie, maar net als deze bierproeverij is jou whisky proeverij wel een leuk alternatief natuurlijk, lang leve internet!
Op vrijdag 5 maart 2021 23:07 schreef Fogel het volgende: Ik zal eens kijken of ik volgende week mee kan doen, de bieren hebben ze hier in ieder geval, dat scheelt.
Lieve mensen, ik ga mijn bedje in, maar ik wil jullie nog graag dit mooie nummer mee geven om naar te luisteren, ook heel mooi om naar te kijken trouwens.
Op vrijdag 5 maart 2021 23:19 schreef Deisyy het volgende: Lieve mensen, ik ga mijn bedje in, maar ik wil jullie nog graag dit mooie nummer mee geven om naar te luisteren, ook heel mooi om naar te kijken trouwens.
Zo zit ik er ook niet in.. het proces is de hobby.. het product de bonus, het verfijnen en experimenteren de extase.
Maak ook wat andere dranken zo af en toe.. maar rum is mijn favo.
Ik maak niks zelf, ik haal het wel in de winkel. Heb wel veel distilleerderijen in Schotland, Ierland, Amerika en Japan bezocht. Het eindproduct is beter dan die borrelende pap, die eigenlijk gewoon een ongefilterd bier is...
Op vrijdag 5 maart 2021 23:19 schreef Deisyy het volgende: Lieve mensen, ik ga mijn bedje in, maar ik wil jullie nog graag dit mooie nummer mee geven om naar te luisteren, ook heel mooi om naar te kijken trouwens.
Ik maak niks zelf, ik haal het wel in de winkel. Heb wel veel distilleerderijen in Schotland, Ierland, Amerika en Japan bezocht. Het eindproduct is beter dan die borrelende pap, die eigenlijk gewoon een ongefilterd bier is...
Een jaar of 8 (??) geleden was ik in Oostenrijk op vakantie en heb ik Deisyy een foto van een dirndl jurkje gestuurd, die daar in een etalage hing. De precieze aanleiding weet ik niet meer. Ze vond die dirndl wel wat en nadat ik haar maat had opgevraagd, heb ik er één voor haar gekocht en die heb ik naar haar toegezonden. De rest is geschiedenis...
[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 06-03-2021 13:35:51 ]
Een jaar of 8 (??) geleden was ik in Oostenrijk op vakantie en heb ik Deisyy een foto van een dirndl jurkje gestuurd, die daar in een etalage hing. De precieze aanleiding weet ik niet meer. Ze vond die dirndl wel wat en nadat ik haar maat had opgevraagd, heb ik er één voor haar gekocht en die heb ik naar haar toegezonden. De rest is geschiedenis...
Ja ik heb er weer last van, misschien toch wat teveel van binnen gekregen de laatste tijd, dus maar weer een tijdje extra op letten, dus geen biertjes, wijn kan wel, daar zitten die ettertjes niet in.
Ja ik heb er weer last van, misschien toch wat teveel van binnen gekregen de laatste tijd, dus maar weer een tijdje extra op letten, dus geen biertjes, wijn kan wel, daar zitten die ettertjes niet in.
Verstandig dan ja
Silence breaks apart, Brightness comes to life Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Op vrijdag 12 maart 2021 20:29 schreef pullup het volgende: Alleen het flesje is al cool Het etiket behoeft wat werk maar misschien geeft het aleen hint naar hoe het bier smaakt
Het etiket vind ik eigenlijk wel mooi omdat het zo eenvoudig is.