SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Wat druk op levert om iets te doen wat je misschien niet wil met je lichaam, vanuit een regering. Moet je nooit willen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Vind je het echt een hellend vlak? Je kunt zelf kiezen of je het vaccin wilt of niet. Doe je het niet dan weet je dat er consequenties aan verbonden kunnen zijn.
Daarom, de keuze moet er zijn. Organisaties van evenementen zoals festivals mogen wel bepaalde keuzes maken natuurlijk en dus alleen toegang geven voor iemand met een vaccinatiepaspoort. Al ga ik er vanuit dat er in de praktijk altijd een keuze voor een sneltest zal zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat druk op levert om iets te doen wat je misschien niet wil, vanuit een regering. Moet je nooit willen.
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Maar bij de volgende persco zullen de aanwezige journalisten weer dezelfde slappe vragen stellen en tegen de mediatrainingen van Hugo en Mark aanlopen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
Er mag van mij wel weer eens uitgevraagd worden wat het verschil in huisbezoeken en reisbewegingen is voor en na de avondklok
Inmiddels zou daar toch wel wat data over verzameld moeten zijn zodat datagedreven besluiten kunnen worden genomen of heroverwogen.
Gefundeerd, ipv op basis van aannames en angst/emoties
Om eens een aantal smaken te noemen (er zijn vast meer nuances en tussenvormen mogelijk):quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat druk op levert om iets te doen wat je misschien niet wil met je lichaam, vanuit een regering. Moet je nooit willen.
Dit dus. En ja ik vind het nogal wat dat de regering je buiten kan sluiten van zo een beetje alles, alleen maar omdat je geen vaccin wilt nemen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat druk op levert om iets te doen wat je misschien niet wil met je lichaam, vanuit een regering. Moet je nooit willen.
Zodra bijna iedereen gevaccineerd is, zal corona amper nog voor grote problemen zorgen. Zal waarschijnlijk ook wel iets worden dat vooral het eerste jaar nog 'hot' is, daarna interesseert niemand zich meer voor zo'n bewijs.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Daarom, de keuze moet er zijn. Organisaties van evenementen zoals festivals mogen wel bepaalde keuzes maken natuurlijk en dus alleen toegang geven voor iemand met een vaccinatiepaspoort. Al ga ik er vanuit dat er in de praktijk altijd een keuze voor een sneltest zal zijn.
Ik ben tegenstander omdat niet iedereen tegelijk de kans krijgt om gevaccineerd te worden. De groep die het meeste belang heeft bij het openstellen van het land kan op die manier pas op het laatst van de vrijheid gaan genieten.
Je hebt dat Google mobility report. Volgens mij splitst die wel uit naar soorten reisbewegingen, niet naar tijden. Maar volgens de redeneringen van de regering zou de avondklok zeker contactmomenten voorkomen en ongeacht de tijd over de hele dag door minder reisbewegingen moeten laten zien?quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
Er mag van mij wel weer eens uitgevraagd worden wat het verschil in huisbezoeken en reisbewegingen is voor en na de avondklok
Inmiddels zou daar toch wel wat data over verzameld moeten zijn zodat datagedreven besluiten kunnen worden genomen of heroverwogen.
Wie zegt dat het vanuit de regering gaat zijn? Als reisorganisaties, de horeca, evenementen etc zelf een beleid gaan voeren dat je moet kunnen overleggen dat je een vaccin hebt gekregen dan is dat een consequentie van het wel of niet vaccineren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kinderen zonder polio vaccin worden toch ook uitgesloten van kinderopvang en/of scholen? Dan moet dat ook toch enorm achterlijk zijn volgens je redenatie.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus. En ja ik vind het nogal wat dat de regering je buiten kan sluiten van zo een beetje alles, alleen maar omdat je geen vaccin wilt nemen.
Mensen zonder vaccin tegen de bof of rooie hond worden toch ook niet uitgesloten van deelname aan het leven??
Dat dit nog uitgelegd moet worden geeft wel aan hoe achterlijk het gros van de mensheid is. Nofi offcourse.
Ja preciesquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:43 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Je hebt dat Google mobility report. Volgens mij splitst die wel uit naar soorten reisbewegingen, niet naar tijden. Maar volgens de redeneringen van de regering zou de avondklok zeker contactmomenten voorkomen en ongeacht de tijd over de hele dag door minder reisbewegingen moeten laten zien?
Als ik nu in dat report kijk zie ik geen daling. Parken schiet wel regelmatig de lucht in.
Van wie het komt maakt geen bal uit; zie jij echt niet in wat voor enorm hellend vlak dat is als we daadwerkelijk die kant op gaan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Wie zegt dat het vanuit de regering gaat zijn? Als reisorganisaties, de horeca, evenementen etc zelf een beleid gaan voeren dat je moet kunnen overleggen dat je een vaccin hebt gekregen dan is dat een consequentie van het wel of niet vaccineren.
Het helpt geen ene drol, mensen raken alleen nog meer gefrustreerd omdat ze constant op die kloteklok moeten kijken en gaan dus nog vaker op visite. Maar dat kan je de zelfverklaard psychologen in het OMT niet wijs maken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
Maar die organisaties gaan dat keuze alleen doen als het opgelegd wordt door de overheid. Als het bijvoorbeeld een vereiste is voor de evenementenvergunning. Het slaat nergens op om je groep potentiële klanten kunstmatig te verkleinen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Daarom, de keuze moet er zijn. Organisaties van evenementen zoals festivals mogen wel bepaalde keuzes maken natuurlijk en dus alleen toegang geven voor iemand met een vaccinatiepaspoort. Al ga ik er vanuit dat er in de praktijk altijd een keuze voor een sneltest zal zijn.
Ik ben tegenstander omdat niet iedereen tegelijk de kans krijgt om gevaccineerd te worden. De groep die het meeste belang heeft bij het openstellen van het land kan op die manier pas op het laatst van de vrijheid gaan genieten.
Zoals het overleggen van bepaalde vaccinaties als je naar bepaalde landen reist, nee dat komt inderdaad nu nog niet voor.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Van wie het komt maakt geen bal uit; zie jij echt niet in wat voor enorm hellend vlak dat is als we daadwerkelijk die kant op gaan?
Dat gaat wel heel ver, als je dat aan de vrije markt over laat, vind je zelf ook niet?quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Wie zegt dat het vanuit de regering gaat zijn? Als reisorganisaties, de horeca, evenementen etc zelf een beleid gaan voeren dat je moet kunnen overleggen dat je een vaccin hebt gekregen dan is dat een consequentie van het wel of niet vaccineren.
Toon het maar aan met data, de overheid dus, alle aannames heeft niemand wat aanquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het helpt geen ene drol, mensen raken alleen nog meer gefrustreerd omdat ze constant op die kloteklok moeten kijken en gaan dus nog vaker op visite. Maar dat kan je de zelfverklaard psychologen in het OMT niet wijs maken.
Weet jij 100% zeker dat het niet gaat gebeuren? Ik niet, en of ik het te ver vind gaan of niet neemt niks weg aan het feit dat er consequenties kunnen zijn als je kiest om niet gevaccineerd te worden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver, als je dat aan de vrije markt over laat, vind je zelf ook niet?
Als er dan cijfers de ene kant op worden gevraagd om aan te tonen dat het zou helpen, zou ik ook hiervan graag cijfers zien. Van al die mensen die nog vaker op visite gaan vanwege de avondklok.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het helpt geen ene drol, mensen raken alleen nog meer gefrustreerd omdat ze constant op die kloteklok moeten kijken en gaan dus nog vaker op visite. Maar dat kan je de zelfverklaard psychologen in het OMT niet wijs maken.
Ik durf wel te wedden dat die data middels de "Rutte doctrine" toch stevig verborgen zal blijven. Over een jaar of 10 komt deze misschien wel naar buiten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Toon het maar aan met data, de overheid dus, alle aannames heeft niemand wat aan
En ja, ik vind er ook wat van allemaal
Volgens mij is het aan het OMT om aan te tonen dat deze vrijheidsbeperkende maatregel werkt. En dat kunnen ze niet, want niemand in het OMT weet iets over psychologie en gedrag. Het zijn allemaal virologen die het beleid bepalen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Toon het maar aan met data, de overheid dus, alle aannames heeft niemand wat aan
En ja, ik vind er ook wat van allemaal
Natuurlijk wel, als je vreest dat het een negatieve invloed kan hebben als er een uitbraak door jouw evenement of busreis of wat dan ook zou kunnen komen en dat kan resulteren in een hoop kosten en een slechte reputatie.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar die organisaties gaan dat keuze alleen doen als het opgelegd wordt door de overheid. Als het bijvoorbeeld een vereiste is voor de evenementenvergunning. Het slaat nergens op om je groep potentiële klanten kunstmatig te verkleinen.
Ik kan dat niet aantonen, want ik ben geen psycholoog. Ik weet waar de grenzen van mijn kennis liggen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er dan cijfers de ene kant op worden gevraagd om aan te tonen dat het zou helpen, zou ik ook hiervan graag cijfers zien. Van al die mensen die nog vaker op visite gaan vanwege de avondklok.
OMT adviseertquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is het aan het OMT om aan te tonen dat deze vrijheidsbeperkende maatregel werkt. En dat kunnen ze niet, want niemand in het OMT weet iets over psychologie en gedrag. Het zijn allemaal virologen die het beleid bepalen.
De vraag is dan of zo iets geeist mag worden in een evenementenvergunning.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar die organisaties gaan dat keuze alleen doen als het opgelegd wordt door de overheid. Als het bijvoorbeeld een vereiste is voor de evenementenvergunning. Het slaat nergens op om je groep potentiële klanten kunstmatig te verkleinen.
De WOB mogelijkheden zijn beperkt om de druk op de departementen niet te hoog te laten worden. Dan weet ik al genoeg.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik durf wel te wedden dat die data middels de "Rutte doctrine" toch stevig verborgen zal blijven. Over een jaar of 10 komt deze misschien wel naar buiten.
Ze bepalen het beleid niet. Ze adviseren wat er aan maatregelen mogelijk is om bepaalde risico's uit te sluiten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is het aan het OMT om aan te tonen dat deze vrijheidsbeperkende maatregel werkt. En dat kunnen ze niet, want niemand in het OMT weet iets over psychologie en gedrag. Het zijn allemaal virologen die het beleid bepalen.
En daar zitten ze momenteel echt op een hellend vlak.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:52 schreef Molo het volgende:
[..]
OMT adviseert
Kabinet is aan zet hierin, die bepalen het beleid en moeten dus ook hun beleid toetsen op redelijkheid en geoorloofd zijn
Dan is het misschien correcter om niet zulke uitspraken te poneren alsof het feiten zijn, terwijl het vooral je onderbuik is of een beperkte n=1 ervaring.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan dat niet aantonen, want ik ben geen psycholoog. Ik weet waar de grenzen van mijn kennis liggen.
Het kabinet loopt al maanden als een trouw hondje achter het OMT aan. Daar hebben we niks aan.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:52 schreef Molo het volgende:
[..]
OMT adviseert
Kabinet is aan zet hierin, die bepalen het beleid en moeten dus ook hun beleid toetsen op redelijkheid en geoorloofd zijn
Ik weet dat er wel bewijzen gaan komen, iig in de EU. Of die daadwerkelijk ook in Nederland uitgerold gaan worden en door wie, dat weet ik niet zekerquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Weet jij 100% zeker dat het niet gaat gebeuren? Ik niet, en of ik het te ver vind gaan of niet neemt niks weg aan het feit dat er consequenties kunnen zijn als je kiest om niet gevaccineerd te worden.
Dat is precies hoe die avondklok er gekomen is. Onderbuik. Er zit niemand in het OMT en niemand in het kabinet die deze maatregel kan onderbouwen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is het misschien correcter om niet zulke uitspraken te poneren alsof het feiten zijn, terwijl het vooral je onderbuik is of een beperkte n=1 ervaring.
De kleinzoon van Pieter Omtzigt zal het wel een keer boven tafel krijgen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik durf wel te wedden dat die data middels de "Rutte doctrine" toch stevig verborgen zal blijven. Over een jaar of 10 komt deze misschien wel naar buiten.
Dat doet het kabinet dus niet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het kabinet loopt al maanden als een trouw hondje achter het OMT aan. Daar hebben we niks aan.
Het OMT zelf is ook gewoon op een belachelijke mannier tot stand gekomen. Ik kan er gewoon echt met mijn hoofd niet bij dat er alleen maar virologen in het OMT zitten. Die kunnen nooit goed onderbouwd advies geven, omdat ze in principe maar een kleine rol horen te spelen.
In mijn ogen zeker geen onderbuik. Wel lijkt het erop dat er niet acht afdoende inzichten en berekeningen zijn die onderbouwen dat het op dit moment in de crisis met de huidige maatregelen de juiste en proportionele maatregel is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is precies hoe die avondklok er gekomen is. Onderbuik. Er zit niemand in het OMT en niemand in het kabinet die deze maatregel kan onderbouwen.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)onacoupes-gezet.htmlquote:18 MINUTEN GELEDEN
Duitsland wil AstraZeneca-prik toch voor ouderen inzetten
Duitsland is toch van plan om ook mensen ouder dan 65 jaar een prik te geven met het vaccin van AstraZeneca. Volgens minister Spahn van Volksgezondheid gaat de Duitse vaccinwaakhond dat binnen enkele dagen adviseren.
Eerder werd het zekere voor het onzekere genomen, omdat er niet genoeg informatie was over de werkzaamheid van het vaccin voor 65-plussers. Spahn zegt nu dat Groot-Brittannië data heeft aangeleverd waaruit blijkt dat de prik 'heel goed' werkt op oudere mensen. Hij wil zo snel mogelijk het vaccin ook voor hen uitrollen. "Als we de 65-plussers met AstraZeneca kunnen vaccineren, dan zal dat het hele proces aanzienlijk versnellen en worden de kwetsbaarste mensen rapper beschermd."
Ook Frankrijk verruimt de groep mensen die de AstraZeneca-prik krijgt. Binnenkort krijgen ook mensen onder de 75 jaar met achterliggende kwalen een prik. Nederland houdt AstraZeneca vooralsnog beschikbaar voor mensen tussen de 60 en 65 jaar.
Het vragen om een vaccinatiebewijs heeft ook alleen maar zin aan de landsgrens. Als iemand eenmaal binnen is, dan heeft het weinig zin meer om die persoon op locatie A te weigeren, terwijl ie op locatie B gewoon door kan lopen. En je kunt nu al uittekenen dat er echt niet bij elk gebouw of samenkomst om een bewijs gevraagd gaat worden, dat is simpelweg ondoenlijk.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet dat er wel bewijzen gaan komen, iig in de EU. Of die daadwerkelijk ook in Nederland uitgerold gaan worden en door wie, dat weet ik niet zeker
Zou ook kunnen dat het vooruit geschoven gaat worden in Nederland en dan straks niet meer nodig blijkt omdat voldoende mensen gevaccineerd zijn zodat het niet meer nodig is.
Maar aan de markt overlaten zou absurd, écht absurd, zijn.
Je mag nu als werkgever niet eens hinten op een kinderwens van een werkneemster omdat dit bijzondere persoonsgegevens zijn en gevoelig ligt.
Maar als schoenverkoper wel vragen of iemand gevaccineerd is tegen corona voor hij je winkel in mag stappen?
Nee dat zie ik niet gebeuren.
En dan ga ik het Malieveld wel op als dat wel gebeurt.
Tijd voor het leven nu verder hier vandaag. Maar goeie discussies iig, Fok![]()
![]()
Dat is maar de vraag, wil je b.v. als grote hotelketen het risico lopen dat in je hotel een corona uitbraak krijgt en daardoor misschien weer gesloten moet worden of neem je het zekere voor het onzekere en vraag je om het bewijs van vaccinatie. Ik kan me voorstellen dat grote bedrijven er alles aan zullen doen om open te kunnen blijven.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het vragen om een vaccinatiebewijs heeft ook alleen maar zin aan de landsgrens. Als iemand eenmaal binnen is, dan heeft het weinig zin meer om die persoon op locatie A te weigeren, terwijl ie op locatie B gewoon door kan lopen. En je kunt nu al uittekenen dat er echt niet bij elk gebouw om een bewijs gevraagd gaat worden, dat is simpelweg ondoenlijk.
Binnen de EU heeft het ook allemaal weinig nut meer als alle landen straks een vergelijkbare vaccinatiegraad hebben. Op vliegvelden nog wel, maar elke auto die ergens een grens overgaat controleren is - wederom - simpelweg ondoenlijk in onze open economie.
In de wetenschap moeten alle conclusies goed onderbouwd zijn, anders mag je die conclusies niet trekken. Hypotheses mag wel, maar dat is per definitie een onderbuikgevoel. Op dit moment adviseert het OMT op basis van hypotheses, want ze kunnen het niet onderzoeken, het is niet hun vakgebied.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In mijn ogen zeker geen onderbuik. Wel lijkt het erop dat er niet acht afdoende inzichten en berekeningen zijn die onderbouwen dat het op dit moment in de crisis met de huidige maatregelen de juiste en proportionele maatregel is.
Om te bepalen of iets proportioneel is, heb je ook data en modellen van de andere kant nodig. Alleen werkt de regering het verzamelen van die data actief tegen. Dan kun je dus nooit een onderbouwde afweging maken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In mijn ogen zeker geen onderbuik. Wel lijkt het erop dat er niet acht afdoende inzichten en berekeningen zijn die onderbouwen dat het op dit moment in de crisis met de huidige maatregelen de juiste en proportionele maatregel is.
Als we veel doses op korte termijn krijgen wel...quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:59 schreef StefanKollaart het volgende:
[..]
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)onacoupes-gezet.html
Zou een hoop kunnen helpen hier.
Uitbraken zijn helemaal geen probleem meer als bijna iedereen er tegen is beschermd. Het gaat helemaal niet om corona tot in het oneindige proberen te voorkomen, het gaat erom dat de zorg niet overspoelt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag, wil je b.v. als grote hotelketen het risico lopen dat in je hotel een corona uitbraak krijgt en daardoor misschien weer gesloten moet worden of neem je het zekere voor het onzekere en vraag je om het bewijs van vaccinatie. Ik kan me voorstellen dat grote bedrijven er alles aan zullen doen om open te kunnen blijven.
Ik vraag me af of dergelijke beslissingen op dit moment dan niet aangevochten kunnen worden en een bedrijf daarvoor op de vingers kan worden getikt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Vast, maar ik sluit het niet uit dat je ,vooral in het begin, zonder vaccinatiebewijs toch echt wat dingen niet gaat kunnen doen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uitbraken zijn helemaal geen probleem meer als bijna iedereen er tegen is beschermd.
En jij hebt het over grote bedrijven, maar wat dacht je van sportkantines, buurthuizen, kleine eettentjes en noem maar op. Locaties waar mensen continu in en uit lopen. Waar alleen maar met vrijwilligers wordt gewerkt. Ondoenlijk en het levert je niks op.
Heel Nederland werkt thuis. Die gaan wel om 4 uur koffiedrinken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Avondklok stopt alleen de reisbewegingen van mensen waarvoor het niet bedoeld is.
Mensen die de hond uit laten, een ommetje maken, sporten of boodschappen doen.
De chillende jongeren gaan gewoon vrolijk door tot 5 of spreken eerder af.
Daarom was het zo'n kansloos wereldvreemd idee.
Het erge is dat het nu wisselgeld voor versoepelingen is geworden.
Zo kom je er niet vanaf.
Dat kan wel zijn, maar dat is vooral om maar weer het gevoel te houden 'dat we controle hebben'.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Vast, maar ik sluit het niet uit dat je ,vooral in het begin, zonder vaccinatiebewijs toch echt wat dingen niet gaat kunnen doen.
Waarschijnlijk niet, als dergelijke gekkigheid door de overheid actief aangemoedigd en gefaciliteerd wordt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:04 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dergelijke beslissingen op dit moment dan niet aangevochten kunnen worden en een bedrijf daarvoor op de vingers kan worden getikt.
Of die gaan gewoon voor het avondeten op visite, eten gezellig mee wat ze anders nooit hadden gedaan.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel Nederland werkt thuis. Die gaan wel om 4 uur koffiedrinken.
Ik kan niet thuiswerken. Tegen de tijd dat ik klaar ben, boodschappen gedaan heb en mijn eten op heb kan ik met goed fatsoen nergens meer heen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel Nederland werkt thuis. Die gaan wel om 4 uur koffiedrinken.
Die zijn er echt zeer sporadisch.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Zoals het overleggen van bepaalde vaccinaties als je naar bepaalde landen reist, nee dat komt inderdaad nu nog niet voor.
Ik heb nog zoveel verlofdagen dat ik inmiddels best een hele zomer op het terras kan zitten hoorquote:Op woensdag 3 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan niet thuiswerken. Tegen de tijd dat ik klaar ben, boodschappen gedaan heb en mijn eten op heb kan ik met goed fatsoen nergens meer heen.
Ik las ook al ergens het plan voorbij komen om de terrassen in eerste instantie alleen te openen op werkdagen tot zes uur. Oftewel: yolo voor de gepensioneerden, en de mensen die werken of studeren hebben nog steeds pech.
Dat zo'n registratie er komt wil nog niet zeggen dat je straks 24/7 met dat ding op zak hoeft te lopen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo'n vaccinatiebewijs komt er gewoon hoor.
Daar hebben ze verlofdagen voor uitgevonden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan niet thuiswerken. Tegen de tijd dat ik klaar ben, boodschappen gedaan heb en mijn eten op heb kan ik met goed fatsoen nergens meer heen.
Ik las ook al ergens het plan voorbij komen om de terrassen in eerste instantie alleen te openen op werkdagen tot zes uur. Oftewel: yolo voor de gepensioneerden, en de mensen die werken of studeren hebben nog steeds pech.
Die heb ik niet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Daar hebben ze verlofdagen voor uitgevonden.
Die verlofdagen die ik er allemaal al doorheen gejast heb omdat mijn kinderen thuis zaten de afgelopen maanden. Die verlofdagen bedoel je?quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Daar hebben ze verlofdagen voor uitgevonden.
Dan werkt het dus voor jou. Dat is namelijk precies het doel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon gebeuren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die heb ik niet.
Genoeg vakantie overigens, dus dat is lekker in de zomer. Maar vrij gaan nemen om 's middags iets te kunnen gaan doen wat 's avonds precies even (on)veilig kan slaat op zichzelf natuurlijk al nergens op.
Die ja.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Die verlofdagen die ik er allemaal al doorheen gejast heb omdat mijn kinderen thuis zaten de afgelopen maanden. Die verlofdagen bedoel je?
Daar mogen figuren als de Jonge en Rutte wel eens wat eerlijker over zijn imho.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan werkt het dus voor jou. Dat is namelijk precies het doel.
Dat ben ik volledig met je eens.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar mogen figuren als de Jonge en Rutte wel eens wat eerlijker over zijn imho.
Ik vind de stelling dat een hypothese per definitie een onderbuikgevoel is echt niet correct en belachelijk kort door de bocht.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de wetenschap moeten alle conclusies goed onderbouwd zijn, anders mag je die conclusies niet trekken. Hypotheses mag wel, maar dat is per definitie een onderbuikgevoel. Op dit moment adviseert het OMT op basis van hypotheses, want ze kunnen het niet onderzoeken, het is niet hun vakgebied.
Iedereen met mensenkennis zag al in dat dit geen ene reet ging uitmaken.
Valt me sowieso tegen dat er nog geen rijke stinkerds zijn opgestaan om aan te bieden de boetes te betalen, zoals dat met het burkaverbod bijvoorbeeld ook gebeurde.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En daar zitten ze momenteel echt op een hellend vlak.
Het piept en het kraakt in de modellenwereld, het piept en kraakt rondom de maatregelen en het piept en het kraakt bij het draagvlak.
Eigenlijk zouden we als volk gewoon massaal lak aan de avondklok moeten gaan hebben, zonder te rellen, maar helaas zijn we te volgzaam.
Heerlijk man, zo'n vergrijsde samenleving. Alles ingericht voor het plezier van één specifieke generatie die zijn schaapjes al op het droge heeft. En als je daar ook maar iets aan probeert te veranderen, heb je de halve Kamer al op de achterste poten: leeftijdsdiscriminatie! Pensioenroof!quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben ik niet de enige ouder met dat probleemquote:
Geen idee wat je met deze link wilt zeggen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben ik niet de enige ouder met dat probleem
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)houdens-met-kinderen
Maar hee .. we hebben wel weer een paar duizend oudjes gered die 3 maanden langer door kunnen met hun leven![]()
Dus prima in verhouding als het aan Mark en Hugo ligt.
https://nos.nl/liveblog/2(...)onacoupes-gezet.htmlquote:De Jonge: begin juli minstens één prik voor iedereen die wil
Zonder problemen met de leveringen door farmaceuten kunnen begin juli alle Nederlanders die een vaccin willen, minstens één keer geprikt zijn tegen het coronavirus. Dat zei minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid in het televisieprogramma Op1.
In reactie op vragen over hoe het gaat met de Nederlandse vaccinactiecampagne, sloeg De Jonge aan het rekenen. Hij zei daarbij te denken dat van de 14 miljoen volwassen Nederlanders 80 tot 85 procent zich wil laten vaccineren. Van hen kan volgens De Jonge tweederde begin juli volledig beschermd zijn met twee doses van het vaccin. De rest zou één prik gehad kunnen hebben. Dat komt dus neer op 8 miljoen mensen die twee keer zijn ingeënt, en 4 miljoen die één prik hebben gekregen.
De minister bracht bij het rekenen in herinnering dat anderhalve week geleden de miljoenste prik is gezet. Hij verwacht de tweede miljoen half maart te bereiken en de derde miljoen verwacht hij "op de drempel maart/april".
De Jonge benadrukte wel dat de vaccinatiecampagne afhankelijk is van de leveringen door farmaceuten. Bij tegenvallers kan er meer tijd nodig zijn voordat iedereen gevaccineerd is. Eerder mikte het kabinet er nog op om voor de herfst iedereen gevaccineerd te hebben.
Exact.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Avondklok stopt alleen de reisbewegingen van mensen waarvoor het niet bedoeld is.
Mensen die de hond uit laten, een ommetje maken, sporten of boodschappen doen.
De chillende jongeren gaan gewoon vrolijk door tot 5 of spreken eerder af.
Daarom was het zo'n kansloos wereldvreemd idee.
Het erge is dat het nu wisselgeld voor versoepelingen is geworden.
Zo kom je er niet vanaf.
En die generatie is al jaren de 50-65ers .. dat is geen generatie dat is een leeftijdsgroep. Babyboomers zijn al te oud om er overdadig zonnig bij te zitten. Vrij veel van de boomers zitten al in een verplegingstehuis. En voor de boomers waren het de ook 50-65 jarigen die het meest hun schaapjes op het droge hadden. Het komt onder andere doordat het een leeftijdsgroep is die langer heeft kunnen sparen, ooit wat risico's heeft genomen en daar nu vruchten van plukt etc etc. Ook als de huidige generatie 20igers in de 50-65 jarigen groep vallen zullen de dan 20igers ze maar verwende rijke stinkerds vinden met hun electrische auto's met ouderwets vervuilende batterijen omdat tesla's zo lekker nostalgisch zijn...quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:17 schreef Vasilevski het volgende:
één specifieke generatie die zijn schaapjes al op het droge heeft
quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En die generatie is al jaren de 50-65ers .. dat is geen generatie dat is een leeftijdsgroep. Babyboomers zijn al te oud om er overdadig zonnig bij te zitten. Vrij veel van de boomers zitten al in een verplegingstehuis. En voor de boomers waren het de ook 50-65 jarigen die het meest hun schaapjes op het droge hadden. Het komt onder andere doordat het een leeftijdsgroep is die langer heeft kunnen sparen, ooit wat risico's heeft genomen en daar nu vruchten van plukt etc etc. Ook als de huidige generatie 20igers in de 50-65 jarigen groep vallen zullen de dan 20igers ze maar verwende rijke stinkerds vinden met hun electrische auto's met ouderwets vervuilende batterijen omdat tesla's zo lekker nostalgisch zijn...
Dat je dan 's avonds staande wordt gehouden, en je je vaccinatiebewijs moet laten zien. Dystopisch.quote:woensdag 3 maart 2021 10:32 schreef vosss het volgende:[/b]
[..]
Daar ben ik ook bang voor.
Net zoals dat er straks dingen wel mogen voor gevaccineerden, maar niet voor mensen zonder vaccin.
Je merkt aan alles tussen de regels door dat het die kant op gaat en dat is nogal een hellend vlak imo.
Hear hearquote:Op woensdag 3 maart 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En die generatie is al jaren de 50-65ers .. dat is geen generatie dat is een leeftijdsgroep. Babyboomers zijn al te oud om er overdadig zonnig bij te zitten. Vrij veel van de boomers zitten al in een verplegingstehuis. En voor de boomers waren het de ook 50-65 jarigen die het meest hun schaapjes op het droge hadden. Het komt onder andere doordat het een leeftijdsgroep is die langer heeft kunnen sparen, ooit wat risico's heeft genomen en daar nu vruchten van plukt etc etc. Ook als de huidige generatie 20igers in de 50-65 jarigen groep vallen zullen de dan 20igers ze maar verwende rijke stinkerds vinden met hun electrische auto's met ouderwets vervuilende batterijen omdat tesla's zo lekker nostalgisch zijn...
Maakt niksquote:Op woensdag 3 maart 2021 11:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Geen idee wat je met deze link wilt zeggen.
Of je legt gewoon uit wat je punt is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Maakt niks
Door dat soort fratsen zit ik voorlopig nog wel even thuis op kosten van de belastingbetaler en daardoor indirect dus ook jij. Maar hee, we doen het samen!
Gezien de leveringsschema's en de aanname op vaccinatiebereidheid zou het ook moeten lukken. neemt niet weg dat er altijd wel een Gerda uit Appelscha geen afspraak kon maken op een voor hun gunstige plek en moment en daardoor iets later is. Dat hou je toch.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)onacoupes-gezet.html
Dat zou dan wel weer goed nieuws zijn als dat lukt.
Dat is denk ik ook zo, wat dat betreft zullen we niet veel veranderen. Een belangrijk verschil is dat de boomers nooit hun vrijheid hebben opgegeven om hun voorouders te 'redden' voor epidemieën die er toen ook waren. En dat de samenleving toen minder vergrijsd was dan nu. Op een gegeven moment komt het erop neer dat de samenleving zó vergrijsd is dat de oudere generaties het enige 'blok' zijn waar je als politiek nog naar hoeft te luisteren. En het politiek slim is om op hun angsten en vooroordelen in te spelen. Niet dat de angsten en vooroordelen van jongeren 'beter' zijn of terecht zijn, maar dat je nog iets van een balans hebt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit. ‘Als alles mee zit’. En wat is er deze crisis gegaan zoals we gepland hebben? Zullen nog wel wat tegenvallers komen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)onacoupes-gezet.html
Dat zou dan wel weer goed nieuws zijn als dat lukt.
Ze hebben wellicht niet hun vrijheid opgegeven om hun voorouders te redden, om het maar even in je overdreven bewoording te houden, maar ze hebben echt andere dingen moeten doen of niet kunnen doen. Als je zo gaat kijken, kun je ook zeggen dat die oudere generatie het heel veel slechter heeft gehad in hun jeugd dan de jongere generatie nu, met hun telefoons, netflix, een zekere mate van welvaart die zij niet hebben gekend, zuipvakanties met vrienden door heel Europa, etc.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook zo, wat dat betreft zullen we niet veel veranderen. Een belangrijk verschil is dat de boomers nooit hun vrijheid hebben opgegeven om hun voorouders te 'redden' voor epidemieën die er toen ook waren. En dat de samenleving toen minder vergrijsd was dan nu. Op een gegeven moment komt het erop neer dat de samenleving zó vergrijsd is dat de oudere generaties het enige 'blok' zijn waar je als politiek nog naar hoeft te luisteren. En het politiek slim is om op hun angsten en vooroordelen in te spelen. Niet dat de angsten en vooroordelen van jongeren 'beter' zijn of terecht zijn, maar dat je nog iets van een balans hebt.
Het zou nog mee kunnen vallen, als we bijvoorbeeld op korte termijn Sputnik of zo erbij krijgen of dat leveranciers grotere hoeveelheden kunnen leveren. Maar het kan inderdaad snel mis gaan, maar zoals Pfizer ook die hebben toch snel de productie op kunnen schalen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit. ‘Als alles mee zit’. En wat is er deze crisis gegaan zoals we gepland hebben? Zullen nog wel wat tegenvallers komen.
En hij heeft het over de eerste prik. Ik wil vooral ook weten wanneer de meeste mensen die tweede gaan hebben, want dan krijg je pas het paspoortje waarmee je weer dingen mag straks.
Eens, hoewel je het misschien nog door kunt trekken naar 65-75. De generatie die met pensioen is maar nog een blakende gezondheid heeft. Door de betere gezondheidszorg, dat zeker.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Grappig is dat. Ik zie daar een heel dubbel beeld in. Ouderen als groep zijn zo egoïstisch als weet ik wat terwijl eigenlijk elke oudere die ik individueel spreek de jongere generatie oprecht het beste gunt.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook zo, wat dat betreft zullen we niet veel veranderen. Een belangrijk verschil is dat de boomers nooit hun vrijheid hebben opgegeven om hun voorouders te 'redden' voor epidemieën die er toen ook waren. En dat de samenleving toen minder vergrijsd was dan nu. Op een gegeven moment komt het erop neer dat de samenleving zó vergrijsd is dat de oudere generaties het enige 'blok' zijn waar je als politiek nog naar hoeft te luisteren. En het politiek slim is om op hun angsten en vooroordelen in te spelen. Niet dat de angsten en vooroordelen van jongeren 'beter' zijn of terecht zijn, maar dat je nog iets van een balans hebt.
Gaan we nu de voortschrijding der techniek op dezelfde hoogte stellen als dit soort maatregelen? Dat is toch niet serieus bedoeld hè? Die prehistorische jagers, die hadden het pas zwaar!quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hebben wellicht niet hun vrijheid opgegeven om hun voorouders te redden, om het maar even in je overdreven bewoording te houden, maar ze hebben echt andere dingen moeten doen of niet kunnen doen. Als je zo gaat kijken, kun je ook zeggen dat die oudere generatie het heel veel slechter heeft gehad in hun jeugd dan de jongere generatie nu, met hun telefoons, netflix, een zekere mate van welvaart die zij niet hebben gekend, zuipvakanties met vrienden door heel Europa, etc.
Tijden veranderen.
Ik zou nog kunnen leven met een tijdelijk vaccinatiepaspoort zo lang je nog in de pandemie zit.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou nog mee kunnen vallen, als we bijvoorbeeld op korte termijn Sputnik of zo erbij krijgen of dat leveranciers grotere hoeveelheden kunnen leveren. Maar het kan inderdaad snel mis gaan, maar zoals Pfizer ook die hebben toch snel de productie op kunnen schalen.
Het grootste punt voor mij is een eventueel vaccinatiepaspoort om het vaccin zo snel mogelijk te krijgen.
Nee, dat is juist het punt. Boomers zouden nooit hun vrijheid op hebben hoeven geven voor de oudere generatie. Nee, nogal logisch, er was op dat moment niet zoiets gaande als dit. Hoe kun je ze dan verwijten dat ze dat nooit hebben gedaan of hoeven doen? Net zo min is het nu iets om de jeugd te verwijten dat ze het op sommige punten beter hebben dan de boomers in hun jeugd; dat heeft het voortschrijden van de tijd met zich meegebracht.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaan we nu de voortschrijding der techniek op dezelfde hoogte stellen als dit soort maatregelen? Dat is toch niet serieus bedoeld hè? Die prehistorische jagers, die hadden het pas zwaar!
Er is een naam voor dat effect, geen idee wat precies. Maar er is een soort theorie waaruit blijkt dat mensen meestal denken dat het met de hele groep echt heel slecht gaat maar in hun individuele geval wel goed. Vaak is het zo dat dit voor de hele groep geldt. Dus met iedereen individueel gaat het "wel goed" maar met de groep bestaande uit die individuen gaat het volgens hun "slecht".quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grappig is dat. Ik zie daar een heel dubbel beeld in. Ouderen als groep zijn zo egoïstisch als weet ik wat terwijl eigenlijk elke oudere die ik individueel spreek de jongere generatie oprecht het beste gunt.
Ja uiteraard, als ik zeg 'boomers' dan bedoel ik ook mijn eigen ouders. Die hebben beiden corona gehad, voor mijn vader was het een week stevig uitzieken, mijn moeder heeft er nog wel wat restsymptomen van. Ik had het hun ook gegund dat ze geen corona hadden gekregen (ondanks lockdown en mondkapjes). En zij staan achter veel maatregelen maar vinden ook dat er iets meer ruimte moet komen voor horeca en winkels. En dat ook iedereen daar van moet kunnen genieten, niet alleen zij als ze gevaccineerd zijn. Dus wat dat betreft is het niet zo zwart-wit. Alleen is er wel een 'incentive' voor politici om mensen voor te trekken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grappig is dat. Ik zie daar een heel dubbel beeld in. Ouderen als groep zijn zo egoïstisch als weet ik wat terwijl eigenlijk elke oudere die ik individueel spreek de jongere generatie oprecht het beste gunt.
Tijden veranderen altijd, alleen als je nu kijkt naar bijvoorbeeld de reële lonen in vergelijking met de huizenprijzen of de studiekosten, dan is het totaal onvergelijkbaar.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hebben wellicht niet hun vrijheid opgegeven om hun voorouders te redden, om het maar even in je overdreven bewoording te houden, maar ze hebben echt andere dingen moeten doen of niet kunnen doen. Als je zo gaat kijken, kun je ook zeggen dat die oudere generatie het heel veel slechter heeft gehad in hun jeugd dan de jongere generatie nu, met hun telefoons, netflix, een zekere mate van welvaart die zij niet hebben gekend, zuipvakanties met vrienden door heel Europa, etc.
Tijden veranderen.
Zij heeft via een omweg wel gelijk. Door de technologische vooruitgang kunnen we nu dagelijks de 'besmettingen' tot ons nemen en er een mening over vormen. Dat kon toen niet. Anders was er misschien wel heel anders omgegaan met de Aziatische griep of Hong Kong-griep. Of dit nu echt vooruitgang is, is een tweede...quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaan we nu de voortschrijding der techniek op dezelfde hoogte stellen als dit soort maatregelen? Dat is toch niet serieus bedoeld hè? Die prehistorische jagers, die hadden het pas zwaar!
Ook dat is toch van alle tijden? Dat is de historie van de mens in een notedop. Ik vind het echt heel raar om dat tegen mensen te gebruiken.quote:[b]Op
Tijden veranderen altijd, alleen als je nu kijkt naar bijvoorbeeld de reële lonen in vergelijking met de huizenprijzen of de studiekosten, dan is het totaal onvergelijkbaar.
[..]
Ik zie dat Paul Schnabel er een boek over geschreven heeft: https://www.bol.com/nl/f/(...)ht/9200000095225179/quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is een naam voor dat effect, geen idee wat precies. Maar er is een soort theorie waaruit blijkt dat mensen meestal denken dat het met de hele groep echt heel slecht gaat maar in hun individuele geval wel goed. Vaak is het zo dat dit voor de hele groep geldt. Dus met iedereen individueel gaat het "wel goed" maar met de groep bestaande uit die individuen gaat het volgens hun "slecht".
Dit mechanisme zie je in de corona crises ook heel erg aan het werk. In dit topic ook het gaat echt belabbert! met mij gaat alles wel okay maar oh wat is het over het algemeen ruk.
Zelfs tijdelijk zou het enkel een oplossing zijn als niet gevaccineerden op z’n minst een alternatief aangeboden krijgen. Niet relax als ouderen ed weer lekker naar Spanje kunnen en veel andere generaties nog steeds blij mogen zijn als ze een keer op een terras mogen zitten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zou nog kunnen leven met een tijdelijk vaccinatiepaspoort zo lang je nog in de pandemie zit.
Precies. Denk maar eens aan alle extra veiligheidsmaatregelen rondom het vliegverkeer die er sinds 9/11 zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs tijdelijk zou het enkel een oplossing zijn als niet gevaccineerden op z’n minst een alternatief aangeboden krijgen. Niet relax als ouderen ed weer lekker naar Spanje kunnen en veel andere generaties nog steeds blij mogen zijn als ze een keer op een terras mogen zitten.
Ik denk alleen niet dat dat paspoort tijdelijk gaat zijn of dat deze pandemie ooit helemaal voorbij is. Mutaties ed. Zoiets is makkelijk in te voeren, maar zie er maar eens vanaf te komen.
Daarom doen ze zo'n vaccinatiebewijs pas als iedereen de kans heeft gehad op minimaal 1 prik.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
In 1957 en 1968 zijn er gewoon 2 pandemieën geweest hoor. Het verschil met toen en met nu is dat toen het leven voor een groot gedeelte gewoon door ging.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het punt. Boomers zouden nooit hun vrijheid op hebben hoeven geven voor de oudere generatie. Nee, nogal logisch, er was op dat moment niet zoiets gaande als dit. Hoe kun je ze dan verwijten dat ze dat nooit hebben gedaan of hoeven doen? Net zo min is het nu iets om de jeugd te verwijten dat ze het op sommige punten beter hebben dan de boomers in hun jeugd; dat heeft het voortschrijden van de tijd met zich meegebracht.
De overheid hoeft wat 3 betreft helemaal niets te verplichten alleen maar te stoppen met de steunmaatregelen. Stel je bent hotel eigenaar en je hebt 1000 bedden. En er is 1 corona besmetting iemand moet die andere 999 gasten vergoeden vor hun bedorven vakantie als de overheid het niet doet dan moet je of zelf een potje hebben of het oplossen met een verzekering en die laatste zijn natuurlijk ook niet gek, die stellen eisen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:40 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Om eens een aantal smaken te noemen (er zijn vast meer nuances en tussenvormen mogelijk):
1) De overheid verbiedt bedrijven om niet-gevaccineerden buiten te sluiten.
2) De overheid laat bedrijven zelf bepalen om niet-gevaccineerden al dan niet toe te laten.
3) De overheid verplicht het bedrijven om alle niet-gevaccineerden buiten te sluiten.
2 is al een hellend vlak, maar het idee dat 3 een kwestie is van: het is nog steeds je eigen vrijheid, niemand dwingt je, maar dan moet je wel met de consequenties leven. Dat gaat er bij mij echt niet in. Dan zijn we al heel ver afgegleden in wat we allemaal accepteren.
Als ik morgen in Groningen gevaccineerd kan worden rij ik gewoon even heen en weer en ik woon in Zuid-Holland.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Gezien de leveringsschema's en de aanname op vaccinatiebereidheid zou het ook moeten lukken. neemt niet weg dat er altijd wel een Gerda uit Appelscha geen afspraak kon maken op een voor hun gunstige plek en moment en daardoor iets later is. Dat hou je toch.
Als je gevaccineerd bent, loop je gemakkelijk door die coronabesmetting heen.. dus is je vakantie gewoon in orde.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
De overheid hoeft wat 3 betreft helemaal niets te verplichten alleen maar te stoppen met de steunmaatregelen. Stel je bent hotel eigenaar en je hebt 1000 bedden. En er is 1 corona besmetting iemand moet die andere 999 gasten vergoeden vor hun bedorven vakantie als de overheid het niet doet dan moet je of zelf een potje hebben of het oplossen met een verzekering en die laatste zijn natuurlijk ook niet gek, die stellen eisen.
Denk maar niet dat de klagers van nu zich verplicht op laten sluiten over 50 jaar om de dan 20ers wat ruimte te gunnen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het punt. Boomers zouden nooit hun vrijheid op hebben hoeven geven voor de oudere generatie. Nee, nogal logisch, er was op dat moment niet zoiets gaande als dit. Hoe kun je ze dan verwijten dat ze dat nooit hebben gedaan of hoeven doen? Net zo min is het nu iets om de jeugd te verwijten dat ze het op sommige punten beter hebben dan de boomers in hun jeugd; dat heeft het voortschrijden van de tijd met zich meegebracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |