abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198299184
quote:
14s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:46 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Maar die organisaties gaan dat keuze alleen doen als het opgelegd wordt door de overheid. Als het bijvoorbeeld een vereiste is voor de evenementenvergunning. Het slaat nergens op om je groep potentiële klanten kunstmatig te verkleinen.
De vraag is dan of zo iets geeist mag worden in een evenementenvergunning.

quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik durf wel te wedden dat die data middels de "Rutte doctrine" toch stevig verborgen zal blijven. Over een jaar of 10 komt deze misschien wel naar buiten.
De WOB mogelijkheden zijn beperkt om de druk op de departementen niet te hoog te laten worden. Dan weet ik al genoeg.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 10:54:01 #27
5428 crew  miss_sly
pi_198299196
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij is het aan het OMT om aan te tonen dat deze vrijheidsbeperkende maatregel werkt. En dat kunnen ze niet, want niemand in het OMT weet iets over psychologie en gedrag. Het zijn allemaal virologen die het beleid bepalen.
Ze bepalen het beleid niet. Ze adviseren wat er aan maatregelen mogelijk is om bepaalde risico's uit te sluiten.
En zij adviseren puur op basis van de virologische stand van zaken. De rest is aan de overheid, zij moeten de juiste mensen aantrekken om verdere adviezen goed uit te werken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198299205
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:52 schreef Molo het volgende:

[..]

OMT adviseert

Kabinet is aan zet hierin, die bepalen het beleid en moeten dus ook hun beleid toetsen op redelijkheid en geoorloofd zijn
En daar zitten ze momenteel echt op een hellend vlak.

Het piept en het kraakt in de modellenwereld, het piept en kraakt rondom de maatregelen en het piept en het kraakt bij het draagvlak.

Eigenlijk zouden we als volk gewoon massaal lak aan de avondklok moeten gaan hebben, zonder te rellen, maar helaas zijn we te volgzaam.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 10:54:45 #29
5428 crew  miss_sly
pi_198299212
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik kan dat niet aantonen, want ik ben geen psycholoog. Ik weet waar de grenzen van mijn kennis liggen.
Dan is het misschien correcter om niet zulke uitspraken te poneren alsof het feiten zijn, terwijl het vooral je onderbuik is of een beperkte n=1 ervaring.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 10:55:29 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198299221
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:52 schreef Molo het volgende:

[..]

OMT adviseert

Kabinet is aan zet hierin, die bepalen het beleid en moeten dus ook hun beleid toetsen op redelijkheid en geoorloofd zijn
Het kabinet loopt al maanden als een trouw hondje achter het OMT aan. Daar hebben we niks aan.

Het OMT zelf is ook gewoon op een belachelijke mannier tot stand gekomen. Ik kan er gewoon echt met mijn hoofd niet bij dat er alleen maar virologen in het OMT zitten. Die kunnen nooit goed onderbouwd advies geven, omdat ze in principe maar een kleine rol horen te spelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:55:42 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198299225
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:49 schreef Questular het volgende:

[..]

Weet jij 100% zeker dat het niet gaat gebeuren? Ik niet, en of ik het te ver vind gaan of niet neemt niks weg aan het feit dat er consequenties kunnen zijn als je kiest om niet gevaccineerd te worden.
Ik weet dat er wel bewijzen gaan komen, iig in de EU. Of die daadwerkelijk ook in Nederland uitgerold gaan worden en door wie, dat weet ik niet zeker

Zou ook kunnen dat het vooruit geschoven gaat worden in Nederland en dan straks niet meer nodig blijkt omdat voldoende mensen gevaccineerd zijn zodat het niet meer nodig is.

Maar aan de markt overlaten zou absurd, écht absurd, zijn.
Je mag nu als werkgever niet eens hinten op een kinderwens van een werkneemster omdat dit bijzondere persoonsgegevens zijn en gevoelig ligt.
Maar als schoenverkoper wel vragen of iemand gevaccineerd is tegen corona voor hij je winkel in mag stappen?
Nee dat zie ik niet gebeuren.

En dan ga ik het Malieveld wel op als dat wel gebeurt.

Tijd voor het leven nu verder hier vandaag. Maar goeie discussies iig, Fok O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 10:56:36 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198299236
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan is het misschien correcter om niet zulke uitspraken te poneren alsof het feiten zijn, terwijl het vooral je onderbuik is of een beperkte n=1 ervaring.
Dat is precies hoe die avondklok er gekomen is. Onderbuik. Er zit niemand in het OMT en niemand in het kabinet die deze maatregel kan onderbouwen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:57:29 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198299250
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik durf wel te wedden dat die data middels de "Rutte doctrine" toch stevig verborgen zal blijven. Over een jaar of 10 komt deze misschien wel naar buiten.
De kleinzoon van Pieter Omtzigt zal het wel een keer boven tafel krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 10:57:44 #34
5428 crew  miss_sly
pi_198299254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het kabinet loopt al maanden als een trouw hondje achter het OMT aan. Daar hebben we niks aan.

Het OMT zelf is ook gewoon op een belachelijke mannier tot stand gekomen. Ik kan er gewoon echt met mijn hoofd niet bij dat er alleen maar virologen in het OMT zitten. Die kunnen nooit goed onderbouwd advies geven, omdat ze in principe maar een kleine rol horen te spelen.
Dat doet het kabinet dus niet.
Er zijn diverse maatregelen al dan niet genomen die juist door het OMT anders of niet waren geadviseerd. Dat is al de gehele pandemie aan de gang.
pi_198299257
Avondklok stopt alleen de reisbewegingen van mensen waarvoor het niet bedoeld is.
Mensen die de hond uit laten, een ommetje maken, sporten of boodschappen doen.

De chillende jongeren gaan gewoon vrolijk door tot 5 of spreken eerder af.
Daarom was het zo'n kansloos wereldvreemd idee.

Het erge is dat het nu wisselgeld voor versoepelingen is geworden.
Zo kom je er niet vanaf.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 10:59:01 #36
5428 crew  miss_sly
pi_198299276
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is precies hoe die avondklok er gekomen is. Onderbuik. Er zit niemand in het OMT en niemand in het kabinet die deze maatregel kan onderbouwen.
In mijn ogen zeker geen onderbuik. Wel lijkt het erop dat er niet acht afdoende inzichten en berekeningen zijn die onderbouwen dat het op dit moment in de crisis met de huidige maatregelen de juiste en proportionele maatregel is.
pi_198299277
quote:
18 MINUTEN GELEDEN
Duitsland wil AstraZeneca-prik toch voor ouderen inzetten
Duitsland is toch van plan om ook mensen ouder dan 65 jaar een prik te geven met het vaccin van AstraZeneca. Volgens minister Spahn van Volksgezondheid gaat de Duitse vaccinwaakhond dat binnen enkele dagen adviseren.

Eerder werd het zekere voor het onzekere genomen, omdat er niet genoeg informatie was over de werkzaamheid van het vaccin voor 65-plussers. Spahn zegt nu dat Groot-Brittannië data heeft aangeleverd waaruit blijkt dat de prik 'heel goed' werkt op oudere mensen. Hij wil zo snel mogelijk het vaccin ook voor hen uitrollen. "Als we de 65-plussers met AstraZeneca kunnen vaccineren, dan zal dat het hele proces aanzienlijk versnellen en worden de kwetsbaarste mensen rapper beschermd."

Ook Frankrijk verruimt de groep mensen die de AstraZeneca-prik krijgt. Binnenkort krijgen ook mensen onder de 75 jaar met achterliggende kwalen een prik. Nederland houdt AstraZeneca vooralsnog beschikbaar voor mensen tussen de 60 en 65 jaar.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)onacoupes-gezet.html

Zou een hoop kunnen helpen hier.
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:59:15 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198299280
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik weet dat er wel bewijzen gaan komen, iig in de EU. Of die daadwerkelijk ook in Nederland uitgerold gaan worden en door wie, dat weet ik niet zeker

Zou ook kunnen dat het vooruit geschoven gaat worden in Nederland en dan straks niet meer nodig blijkt omdat voldoende mensen gevaccineerd zijn zodat het niet meer nodig is.

Maar aan de markt overlaten zou absurd, écht absurd, zijn.
Je mag nu als werkgever niet eens hinten op een kinderwens van een werkneemster omdat dit bijzondere persoonsgegevens zijn en gevoelig ligt.
Maar als schoenverkoper wel vragen of iemand gevaccineerd is tegen corona voor hij je winkel in mag stappen?
Nee dat zie ik niet gebeuren.

En dan ga ik het Malieveld wel op als dat wel gebeurt.

Tijd voor het leven nu verder hier vandaag. Maar goeie discussies iig, Fok O+ O+ O+
Het vragen om een vaccinatiebewijs heeft ook alleen maar zin aan de landsgrens. Als iemand eenmaal binnen is, dan heeft het weinig zin meer om die persoon op locatie A te weigeren, terwijl ie op locatie B gewoon door kan lopen. En je kunt nu al uittekenen dat er echt niet bij elk gebouw of samenkomst om een bewijs gevraagd gaat worden, dat is simpelweg ondoenlijk.

Binnen de EU heeft het ook allemaal weinig nut meer als alle landen straks een vergelijkbare vaccinatiegraad hebben. Op vliegvelden nog wel, maar elke auto die ergens een grens overgaat controleren is - wederom - simpelweg ondoenlijk in onze open economie.
pi_198299318
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het vragen om een vaccinatiebewijs heeft ook alleen maar zin aan de landsgrens. Als iemand eenmaal binnen is, dan heeft het weinig zin meer om die persoon op locatie A te weigeren, terwijl ie op locatie B gewoon door kan lopen. En je kunt nu al uittekenen dat er echt niet bij elk gebouw om een bewijs gevraagd gaat worden, dat is simpelweg ondoenlijk.

Binnen de EU heeft het ook allemaal weinig nut meer als alle landen straks een vergelijkbare vaccinatiegraad hebben. Op vliegvelden nog wel, maar elke auto die ergens een grens overgaat controleren is - wederom - simpelweg ondoenlijk in onze open economie.
Dat is maar de vraag, wil je b.v. als grote hotelketen het risico lopen dat in je hotel een corona uitbraak krijgt en daardoor misschien weer gesloten moet worden of neem je het zekere voor het onzekere en vraag je om het bewijs van vaccinatie. Ik kan me voorstellen dat grote bedrijven er alles aan zullen doen om open te kunnen blijven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 11:02:09 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198299327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In mijn ogen zeker geen onderbuik. Wel lijkt het erop dat er niet acht afdoende inzichten en berekeningen zijn die onderbouwen dat het op dit moment in de crisis met de huidige maatregelen de juiste en proportionele maatregel is.
In de wetenschap moeten alle conclusies goed onderbouwd zijn, anders mag je die conclusies niet trekken. Hypotheses mag wel, maar dat is per definitie een onderbuikgevoel. Op dit moment adviseert het OMT op basis van hypotheses, want ze kunnen het niet onderzoeken, het is niet hun vakgebied.

Iedereen met mensenkennis zag al in dat dit geen ene reet ging uitmaken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:02:24 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198299333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Om te bepalen of iets proportioneel is, heb je ook data en modellen van de andere kant nodig. Alleen werkt de regering het verzamelen van die data actief tegen. Dan kun je dus nooit een onderbouwde afweging maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 11:03:18 #42
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198299348
Er zou gewoon meer informatie algemeen beschikbaar moeten zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198299356
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:59 schreef StefanKollaart het volgende:

[..]

Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)onacoupes-gezet.html

Zou een hoop kunnen helpen hier.
Als we veel doses op korte termijn krijgen wel...
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:04:08 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198299359
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:01 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag, wil je b.v. als grote hotelketen het risico lopen dat in je hotel een corona uitbraak krijgt en daardoor misschien weer gesloten moet worden of neem je het zekere voor het onzekere en vraag je om het bewijs van vaccinatie. Ik kan me voorstellen dat grote bedrijven er alles aan zullen doen om open te kunnen blijven.
Uitbraken zijn helemaal geen probleem meer als bijna iedereen er tegen is beschermd. Het gaat helemaal niet om corona tot in het oneindige proberen te voorkomen, het gaat erom dat de zorg niet overspoelt.

En jij hebt het over grote bedrijven, maar wat dacht je van sportkantines, buurthuizen, kleine eettentjes en noem maar op. Buitenlocaties waar mensen continu in en uit lopen. Waar alleen maar met vrijwilligers wordt gewerkt. Ondoenlijk en het levert je niks op.
pi_198299364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:44 schreef Questular het volgende:

[..]

Wie zegt dat het vanuit de regering gaat zijn? Als reisorganisaties, de horeca, evenementen etc zelf een beleid gaan voeren dat je moet kunnen overleggen dat je een vaccin hebt gekregen dan is dat een consequentie van het wel of niet vaccineren.
Ik vraag me af of dergelijke beslissingen op dit moment dan niet aangevochten kunnen worden en een bedrijf daarvoor op de vingers kan worden getikt.
pi_198299382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Uitbraken zijn helemaal geen probleem meer als bijna iedereen er tegen is beschermd.

En jij hebt het over grote bedrijven, maar wat dacht je van sportkantines, buurthuizen, kleine eettentjes en noem maar op. Locaties waar mensen continu in en uit lopen. Waar alleen maar met vrijwilligers wordt gewerkt. Ondoenlijk en het levert je niks op.
Vast, maar ik sluit het niet uit dat je ,vooral in het begin, zonder vaccinatiebewijs toch echt wat dingen niet gaat kunnen doen.
  Redactie Sport woensdag 3 maart 2021 @ 11:06:03 #47
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198299389
Zo'n vaccinatiebewijs komt er gewoon hoor.

[ Bericht 56% gewijzigd door miss_sly op 03-03-2021 11:18:16 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198299393
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Avondklok stopt alleen de reisbewegingen van mensen waarvoor het niet bedoeld is.
Mensen die de hond uit laten, een ommetje maken, sporten of boodschappen doen.

De chillende jongeren gaan gewoon vrolijk door tot 5 of spreken eerder af.
Daarom was het zo'n kansloos wereldvreemd idee.

Het erge is dat het nu wisselgeld voor versoepelingen is geworden.
Zo kom je er niet vanaf.
Heel Nederland werkt thuis. Die gaan wel om 4 uur koffiedrinken.
zie email 27 oktober
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:06:44 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198299399
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:05 schreef Questular het volgende:

[..]

Vast, maar ik sluit het niet uit dat je ,vooral in het begin, zonder vaccinatiebewijs toch echt wat dingen niet gaat kunnen doen.
Dat kan wel zijn, maar dat is vooral om maar weer het gevoel te houden 'dat we controle hebben'.

Ik heb het over het nut van zoiets, en dat zal straks echt nihil zijn, want dan is corona gereduceerd tot een minimaal probleem.
pi_198299419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:04 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dergelijke beslissingen op dit moment dan niet aangevochten kunnen worden en een bedrijf daarvoor op de vingers kan worden getikt.
Waarschijnlijk niet, als dergelijke gekkigheid door de overheid actief aangemoedigd en gefaciliteerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')