SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Wat druk op levert om iets te doen wat je misschien niet wil met je lichaam, vanuit een regering. Moet je nooit willen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Vind je het echt een hellend vlak? Je kunt zelf kiezen of je het vaccin wilt of niet. Doe je het niet dan weet je dat er consequenties aan verbonden kunnen zijn.
Daarom, de keuze moet er zijn. Organisaties van evenementen zoals festivals mogen wel bepaalde keuzes maken natuurlijk en dus alleen toegang geven voor iemand met een vaccinatiepaspoort. Al ga ik er vanuit dat er in de praktijk altijd een keuze voor een sneltest zal zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat druk op levert om iets te doen wat je misschien niet wil, vanuit een regering. Moet je nooit willen.
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Maar bij de volgende persco zullen de aanwezige journalisten weer dezelfde slappe vragen stellen en tegen de mediatrainingen van Hugo en Mark aanlopen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
Er mag van mij wel weer eens uitgevraagd worden wat het verschil in huisbezoeken en reisbewegingen is voor en na de avondklok
Inmiddels zou daar toch wel wat data over verzameld moeten zijn zodat datagedreven besluiten kunnen worden genomen of heroverwogen.
Gefundeerd, ipv op basis van aannames en angst/emoties
Om eens een aantal smaken te noemen (er zijn vast meer nuances en tussenvormen mogelijk):quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat druk op levert om iets te doen wat je misschien niet wil met je lichaam, vanuit een regering. Moet je nooit willen.
Dit dus. En ja ik vind het nogal wat dat de regering je buiten kan sluiten van zo een beetje alles, alleen maar omdat je geen vaccin wilt nemen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat druk op levert om iets te doen wat je misschien niet wil met je lichaam, vanuit een regering. Moet je nooit willen.
Zodra bijna iedereen gevaccineerd is, zal corona amper nog voor grote problemen zorgen. Zal waarschijnlijk ook wel iets worden dat vooral het eerste jaar nog 'hot' is, daarna interesseert niemand zich meer voor zo'n bewijs.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Daarom, de keuze moet er zijn. Organisaties van evenementen zoals festivals mogen wel bepaalde keuzes maken natuurlijk en dus alleen toegang geven voor iemand met een vaccinatiepaspoort. Al ga ik er vanuit dat er in de praktijk altijd een keuze voor een sneltest zal zijn.
Ik ben tegenstander omdat niet iedereen tegelijk de kans krijgt om gevaccineerd te worden. De groep die het meeste belang heeft bij het openstellen van het land kan op die manier pas op het laatst van de vrijheid gaan genieten.
Je hebt dat Google mobility report. Volgens mij splitst die wel uit naar soorten reisbewegingen, niet naar tijden. Maar volgens de redeneringen van de regering zou de avondklok zeker contactmomenten voorkomen en ongeacht de tijd over de hele dag door minder reisbewegingen moeten laten zien?quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
Er mag van mij wel weer eens uitgevraagd worden wat het verschil in huisbezoeken en reisbewegingen is voor en na de avondklok
Inmiddels zou daar toch wel wat data over verzameld moeten zijn zodat datagedreven besluiten kunnen worden genomen of heroverwogen.
Wie zegt dat het vanuit de regering gaat zijn? Als reisorganisaties, de horeca, evenementen etc zelf een beleid gaan voeren dat je moet kunnen overleggen dat je een vaccin hebt gekregen dan is dat een consequentie van het wel of niet vaccineren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kinderen zonder polio vaccin worden toch ook uitgesloten van kinderopvang en/of scholen? Dan moet dat ook toch enorm achterlijk zijn volgens je redenatie.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus. En ja ik vind het nogal wat dat de regering je buiten kan sluiten van zo een beetje alles, alleen maar omdat je geen vaccin wilt nemen.
Mensen zonder vaccin tegen de bof of rooie hond worden toch ook niet uitgesloten van deelname aan het leven??
Dat dit nog uitgelegd moet worden geeft wel aan hoe achterlijk het gros van de mensheid is. Nofi offcourse.
Ja preciesquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:43 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Je hebt dat Google mobility report. Volgens mij splitst die wel uit naar soorten reisbewegingen, niet naar tijden. Maar volgens de redeneringen van de regering zou de avondklok zeker contactmomenten voorkomen en ongeacht de tijd over de hele dag door minder reisbewegingen moeten laten zien?
Als ik nu in dat report kijk zie ik geen daling. Parken schiet wel regelmatig de lucht in.
Van wie het komt maakt geen bal uit; zie jij echt niet in wat voor enorm hellend vlak dat is als we daadwerkelijk die kant op gaan?quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Wie zegt dat het vanuit de regering gaat zijn? Als reisorganisaties, de horeca, evenementen etc zelf een beleid gaan voeren dat je moet kunnen overleggen dat je een vaccin hebt gekregen dan is dat een consequentie van het wel of niet vaccineren.
Het helpt geen ene drol, mensen raken alleen nog meer gefrustreerd omdat ze constant op die kloteklok moeten kijken en gaan dus nog vaker op visite. Maar dat kan je de zelfverklaard psychologen in het OMT niet wijs maken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:34 schreef Molo het volgende:
Maar die organisaties gaan dat keuze alleen doen als het opgelegd wordt door de overheid. Als het bijvoorbeeld een vereiste is voor de evenementenvergunning. Het slaat nergens op om je groep potentiële klanten kunstmatig te verkleinen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Daarom, de keuze moet er zijn. Organisaties van evenementen zoals festivals mogen wel bepaalde keuzes maken natuurlijk en dus alleen toegang geven voor iemand met een vaccinatiepaspoort. Al ga ik er vanuit dat er in de praktijk altijd een keuze voor een sneltest zal zijn.
Ik ben tegenstander omdat niet iedereen tegelijk de kans krijgt om gevaccineerd te worden. De groep die het meeste belang heeft bij het openstellen van het land kan op die manier pas op het laatst van de vrijheid gaan genieten.
Zoals het overleggen van bepaalde vaccinaties als je naar bepaalde landen reist, nee dat komt inderdaad nu nog niet voor.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Van wie het komt maakt geen bal uit; zie jij echt niet in wat voor enorm hellend vlak dat is als we daadwerkelijk die kant op gaan?
Dat gaat wel heel ver, als je dat aan de vrije markt over laat, vind je zelf ook niet?quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Wie zegt dat het vanuit de regering gaat zijn? Als reisorganisaties, de horeca, evenementen etc zelf een beleid gaan voeren dat je moet kunnen overleggen dat je een vaccin hebt gekregen dan is dat een consequentie van het wel of niet vaccineren.
Toon het maar aan met data, de overheid dus, alle aannames heeft niemand wat aanquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het helpt geen ene drol, mensen raken alleen nog meer gefrustreerd omdat ze constant op die kloteklok moeten kijken en gaan dus nog vaker op visite. Maar dat kan je de zelfverklaard psychologen in het OMT niet wijs maken.
Weet jij 100% zeker dat het niet gaat gebeuren? Ik niet, en of ik het te ver vind gaan of niet neemt niks weg aan het feit dat er consequenties kunnen zijn als je kiest om niet gevaccineerd te worden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver, als je dat aan de vrije markt over laat, vind je zelf ook niet?
Als er dan cijfers de ene kant op worden gevraagd om aan te tonen dat het zou helpen, zou ik ook hiervan graag cijfers zien. Van al die mensen die nog vaker op visite gaan vanwege de avondklok.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het helpt geen ene drol, mensen raken alleen nog meer gefrustreerd omdat ze constant op die kloteklok moeten kijken en gaan dus nog vaker op visite. Maar dat kan je de zelfverklaard psychologen in het OMT niet wijs maken.
Ik durf wel te wedden dat die data middels de "Rutte doctrine" toch stevig verborgen zal blijven. Over een jaar of 10 komt deze misschien wel naar buiten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Toon het maar aan met data, de overheid dus, alle aannames heeft niemand wat aan
En ja, ik vind er ook wat van allemaal
Volgens mij is het aan het OMT om aan te tonen dat deze vrijheidsbeperkende maatregel werkt. En dat kunnen ze niet, want niemand in het OMT weet iets over psychologie en gedrag. Het zijn allemaal virologen die het beleid bepalen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Toon het maar aan met data, de overheid dus, alle aannames heeft niemand wat aan
En ja, ik vind er ook wat van allemaal
Natuurlijk wel, als je vreest dat het een negatieve invloed kan hebben als er een uitbraak door jouw evenement of busreis of wat dan ook zou kunnen komen en dat kan resulteren in een hoop kosten en een slechte reputatie.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar die organisaties gaan dat keuze alleen doen als het opgelegd wordt door de overheid. Als het bijvoorbeeld een vereiste is voor de evenementenvergunning. Het slaat nergens op om je groep potentiële klanten kunstmatig te verkleinen.
Ik kan dat niet aantonen, want ik ben geen psycholoog. Ik weet waar de grenzen van mijn kennis liggen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er dan cijfers de ene kant op worden gevraagd om aan te tonen dat het zou helpen, zou ik ook hiervan graag cijfers zien. Van al die mensen die nog vaker op visite gaan vanwege de avondklok.
OMT adviseertquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is het aan het OMT om aan te tonen dat deze vrijheidsbeperkende maatregel werkt. En dat kunnen ze niet, want niemand in het OMT weet iets over psychologie en gedrag. Het zijn allemaal virologen die het beleid bepalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |