Winkels normaal openen met een maximum aantal bezoekers per vierkante meter en verruiming van de mogelijkheden in de buitenlucht kunnen hoogstwaarschijnlijk zonder dat dat leidt tot significante stijgingen, Overdragen in het voorbijgaan en al helemaal in de buitenlucht is volgens allerlei onderzoeken zo goed als nihil, maar toch houden we het allemaal krampachtig gesloten. Idem voor de avondklok waarvan de effecten totaal niet aan te tonen vallen (maar we kunnen niet aantonen dat het niet werkt, dus we houden hem erin).quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:40 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik zou toch wel willen dat in ieder geval die klok eraf ging, als dat als meest urgente maatregel altijd is geroepen dat die er als eerste af ging. De invoering was symboolpolitiek, maak de afschaffing daarvan dat dan ook (net voor de verkiezingen).
Als ik mod wil worden, dan zal ik wel solliciteren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet waar, want er is een heleboel beleid gericht op het helpen van sectoren die het zwaar hebben in deze crisis. Of er voldoende wordt gedaan, kun je over van mening verschillen, maar dat er een hoop wordt gedaan is een feit. Als alleen corona-doden zouden tellen en verder niets belangrijk is, zou er geen beleid zijn gericht op steun.
Het eerste heb jij wellicht niet gepost, maar als je er zo op gebrand bent de discussie zuiver te houden, zou je daar ook eens vermanend op kunnen reageren.
Het is ook niet zomaar een uitspraak, wat hij wil zeggen is dat in ieder geval wij er klaar voor zijn om miljoenen prikken per week te zetten. Logisch dat wij als land afhankelijk zijn van de leveringen, zolang nationaal maar alles goed geregeld is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb niet alles gezien maar vond hem goed overkomen, dat is ook weleens anders geweest
Enorm verschil tussen de 1e en 2e golf. We gaan dat buiten klappen voor de zorg nog missen. Of nou ja, dat misschien niet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 07:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dit topic laat ook zien dat mensen die niet kapot gaan aan corona of iets anders niets willen inleveren om een van beide groepen te helpen.
Waar zijn de massale burger initiatieven om ondernemers er bovenop te houden, waar zijn de inzamelingsacties waar zijn de grote depressieshows en andere acties om suicidalen te laten weten dat ze niet alleen staan etc etc. Waar zijn de nood ICs zodat reguliere zorg wel doorgang kan vinden.
Ja de maatregelen zorgen voor problemen maar die problemen zijn niet alleen weg te nemen door de maatregelen te versoepelen.
Er wordt heel erg gedacht in twee opties maatregelen of versoepeling, maar amper in alternatieven.
Ik heb wel redelijk genoten van zijn optreden bij Op1, het blijft een beroerde politicus en een te blij ei, maar ik heb wel iets meer respect voor hem teruggekregen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:36 schreef Simmertje het volgende:
Toe maar, wakker worden met het bericht dat Hugo de Jonge denkt dat we allemaal begin juli minimaal 1 prik hebben gehad.![]()
Mja, Hugo de Jonge
Ook goed dat hij zei waar de fout ligt bij de EU en dat is dat ze alleen orders en garanties voor het eindproduct hebben geplaatst terwijl de VS maar ook het VK meer controle hebben ingebouwd over de halffabricaten en andere fases van de productie, dat is ook de reden dat er een fabriek in NL voor het VK produceert en de EU er eigenlijk niks aan kan doen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is ook niet zomaar een uitspraak, wat hij wil zeggen is dat in ieder geval wij er klaar voor zijn om miljoenen prikken per week te zetten. Logisch dat wij als land afhankelijk zijn van de leveringen, zolang nationaal maar alles goed geregeld is.
Festivalletje in juli
Ik kan toch ook pro homohuwelijk zijn, zonder een man te huwen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 07:25 schreef vipergts het volgende:
[..]
En daarom hoef je ook geen medelijden met de horeca te hebben want een groot deel van de mensen die nu roepen dat het open moet. Gaan niet uit eten omdat een biertje te duur is, bestellen hun schoenen op zalando of als ze voor dezelfde prijs een dag langer op vakantie kunnen boeken ze bij die internet aanbieder ipv het plaatselijke reisbureau. Want op zo'n moment geven ze geen fuck om die lokale ondernemer.
En dat die onderhandelingen ook wel wat complexer zijn als 200 miljoen vaccins in het mandje doen en afreken in de webshop van Pfizer. Die onderhandelingen over de liabillity zijn best complex. (ik dacht trouwens dat ze alsnog geen liabillity hadden bij deze deal, ga ik nog uitzoeken)quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook goed dat hij zei waar de fout ligt bij de EU en dat is dat ze alleen orders en garanties voor het eindproduct hebben geplaatst terwijl de VS maar ook het VK meer controle hebben ingebouwd over de halffabricaten en andere fases van de productie, dat is ook de reden dat er een fabriek in NL voor het VK produceert en de EU er eigenlijk niks aan kan doen.
dat meen ik ook, vanwege de snelheidquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:54 schreef zalkc het volgende:
(ik dacht trouwens dat ze alsnog geen liabillity hadden bij deze deal, ga ik nog uitzoeken)
Ongelooflijk eigenlijk toch wel. Wanneer jij als partij een mega order van miljarden plaatst dan wil je toch in elk proces betrokken zijn. Dan wil je toch elke week/dag op de hoogte gehouden worden wat de status is van het proces. Ik ben pro EU, maar dit is toch weer een typisch voorbeeld van amateurisme binnen de EU.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook goed dat hij zei waar de fout ligt bij de EU en dat is dat ze alleen orders en garanties voor het eindproduct hebben geplaatst terwijl de VS maar ook het VK meer controle hebben ingebouwd over de halffabricaten en andere fases van de productie, dat is ook de reden dat er een fabriek in NL voor het VK produceert en de EU er eigenlijk niks aan kan doen.
En ondanks dat ik niet zo'n fan ben van de Jonge, zit hij ook wel gewoon opgescheept met de gevolgen van 20 jaar Balkenende & Rutte waarbij heel veel allemaal gedecentraliseerd is, heel veel op de bordjes van GGDs en gemeenten is geflikkerd, flink op de zorgcapaciteit is bezuinigd en ga zo maar door. Daardoor bleek Nederland nou niet echt heel erg berekend op een zorgcrisis van deze omvang.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb wel redelijk genoten van zijn optreden bij Op1, het blijft een beroerde politicus en een te blij ei, maar ik heb wel iets meer respect voor hem teruggekregen.
Hij wil te graag vooruit lopen op zaken en daar wordt hij direct op afgerekend, maar feit blijft wel dat hij wel zijn fouten heeft hersteld, er zijn geen problemen meer met testcapaciteit en het trage starten van de vaccinaties is aardig ingelopen. En dat moet je wel voor elkaar zien te krijgen als een soort voorzitter van een belangenvereniging die "de zorg" heet. Het is niet zo dat hij er de baas van is, hij kan hooguit beleid bepalen en hopen dat die stroperige mammoettanker een beetje bijstuurt. Maar dat kost tijd. Ook hoorde ik tussen de regels wat zaken die ik niet wist, bijvoorbeeld hoe het zat met de sneltesten en waarom dat lastig is.
Je merkt ook dat hij geen raspoliticus is, hij loopt blij te vertellen dat hij het best leuk vind om dit soort werk te doen. Lange weken, veel incidenten, onvoorspelbare gebeurtenissen, keiharde kritiek. En die mensen die heb je, soort interim manager bij een bijna failliet bedrijf, dat is een bepaald type die geniet van keihard werken en met de botte bijl werken. Dat is leuk dat je dat persoonlijk vindt, maar het is wat insensitief naar de mensen die slachtoffer zijn van deze crisis. Beetje alsof de begrafenisondernemer na de uitvaart spreekt en hij sluit af met: "Ik vond het leuk om te doen en ik hoop u snel weer terug te zien!"
En Thijs van de Brink is een vliegenvangende amateur.
Aha, dit stuk verklaart wel meer. Ook waarom ze zo traag zijn met goedkeuren, spoedkeuring heeft effect op aansprakelijkheidquote:
bronquote:What is the difference in liability between EU Conditional Marketing Authorisation vs Emergency Use Authorisations?
Under an EU Conditional Marketing Authorisation (CMA), liability is with the holder of the marketing authorisation. The marketing authorisation holder will be responsible for the product and its safe use.
The CMA is valid for a one-year period, on a renewable basis and contains the same rights and liability for its holder as per that of a standard marketing authorisation. In addition, the holder of a CMA has specific obligations such as to complete or conduct new studies within a defined time period in order to confirm that the benefit/risk balance remains positive.
In the case of an Emergency Use Authorisation to temporarily authorise the distribution as an unauthorised product (Art. 5(2) of Directive 2001/83), EU legislation requires Member States to remove administrative and civil liability from the manufacturer and marketing authorisation holder, when this emergency use is recommended or required by the Member State.
Ik wil een dag met alleen maar goed nieuws over vaccinsquote:
Ik moet 4 uurtjes langer wachtenquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:59 schreef Simmertje het volgende:
Vandaag trouwens om 15:00 uur naar de kapper
Verbaast mij ook wel een beetje, lijkt me een abc'tje zeker als je enorm investeert/vooruit betaalt, zegt ook genoeg dat Von der Leyen hoog van de toren blies maar uiteindelijk zonder resultaat.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ongelooflijk eigenlijk toch wel. Wanneer jij als partij een mega order van miljarden plaatst dan wil je toch in elk proces betrokken zijn. Dan wil je toch elke week/dag op de hoogte gehouden worden wat de status is van het proces. Ik ben pro EU, maar dit is toch weer een typisch voorbeeld van amateurisme binnen de EU.
Ik heb Hugo gisteren niet gezien, maar als er inderdaad vanaf april snel gevaccineerd kan worden, dan is dat gepraat over 'prutser' en zo niet meer zo zinvol. Denk ook helemaal niet dat het daar nu om gaat. Of je nu in juli of augustus genoeg gevaccineerd hebt om weer naar normaal te kunnen gaan, dat zien we dan wel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb wel redelijk genoten van zijn optreden bij Op1, het blijft een beroerde politicus en een te blij ei, maar ik heb wel iets meer respect voor hem teruggekregen.
Hij wil te graag vooruit lopen op zaken en daar wordt hij direct op afgerekend, maar feit blijft wel dat hij wel zijn fouten heeft hersteld, er zijn geen problemen meer met testcapaciteit en het trage starten van de vaccinaties is aardig ingelopen. En dat moet je wel voor elkaar zien te krijgen als een soort voorzitter van een belangenvereniging die "de zorg" heet. Het is niet zo dat hij er de baas van is, hij kan hooguit beleid bepalen en hopen dat die stroperige mammoettanker een beetje bijstuurt. Maar dat kost tijd. Ook hoorde ik tussen de regels wat zaken die ik niet wist, bijvoorbeeld hoe het zat met de sneltesten en waarom dat lastig is.
Je merkt ook dat hij geen raspoliticus is, hij loopt blij te vertellen dat hij het best leuk vind om dit soort werk te doen. Lange weken, veel incidenten, onvoorspelbare gebeurtenissen, keiharde kritiek. En die mensen die heb je, soort interim manager bij een bijna failliet bedrijf, dat is een bepaald type die geniet van keihard werken en met de botte bijl werken. Dat is leuk dat je dat persoonlijk vindt, maar het is wat insensitief naar de mensen die slachtoffer zijn van deze crisis. Beetje alsof de begrafenisondernemer na de uitvaart spreekt en hij sluit af met: "Ik vond het leuk om te doen en ik hoop u snel weer terug te zien!"
En Thijs van de Brink is een vliegenvangende amateur.
Er wordt (ook in dit topic) regelmatig bijna gesmeekt om dingen anders te doen. De reactie die daarop komt is over 't algemeen: "Wat wil je dan, geen maatregelen?"quote:Op woensdag 3 maart 2021 07:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dit topic laat ook zien dat mensen die niet kapot gaan aan corona of iets anders niets willen inleveren om een van beide groepen te helpen.
Waar zijn de massale burger initiatieven om ondernemers er bovenop te houden, waar zijn de inzamelingsacties waar zijn de grote depressieshows en andere acties om suicidalen te laten weten dat ze niet alleen staan etc etc. Waar zijn de nood ICs zodat reguliere zorg wel doorgang kan vinden.
Ja de maatregelen zorgen voor problemen maar die problemen zijn niet alleen weg te nemen door de maatregelen te versoepelen.
Er wordt heel erg gedacht in twee opties maatregelen of versoepeling, maar amper in alternatieven.
ben ik je voor, ik ga 14:00 uurquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik wil een dag met alleen maar goed nieuws over vaccins![]()
Vandaag trouwens om 15:00 uur naar de kapper
Er wordt helemaal niets tegen elkaar opgezet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:
En dat is het. De 98% die nagenoeg geen risico loopt van dit virus laat al een jaar heel veel. Om als bedankje nog maar meer te laten omdat de 2% wel weer op vakantie mag en verder alles mag.
Dat tegen elkaar op zetten van groepen hebben we te danken aan ons kabinet.
Dat is wel een enorme generalisatie en versimpeling van de hele sector en problematiekquote:Op woensdag 3 maart 2021 07:52 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen compensatie maar als de horeca de prijzen gaat verhogen zoals de user waarop ik reageerde zei. Dan heben ze een halfjaar klandizie en daarna is het medelijden afgelopen en schieten ze zichzelf in de voet. Het is nu niet dat de Nederlandse horeca een goede naam heeft wat service en gastvrijheid betreft. En persoonlijk geef ik liever dan geen steun als ze over een jaar failliet zijn doordat ze hun klanten hebben weggejaagd door het verhogen van de prijzen.
Gezellig...quote:
zoveel zullen ze niet (kunnen) verhogen, er is concurrentie genoegquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is wel een enorme generalisatie en versimpeling van de hele sector en problematiek
Ja er komen nieuwe horecatenten, ja er zitten eikels tussen, allemaal waar.
Moeten ze allemaal dan nu maar kapot en straks opnieuw beginnen, ik vind van niet
Financieel helpen van sectoren jaquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet waar, want er is een heleboel beleid gericht op het helpen van sectoren die het zwaar hebben in deze crisis. Of er voldoende wordt gedaan, kun je over van mening verschillen, maar dat er een hoop wordt gedaan is een feit. Als alleen corona-doden zouden tellen en verder niets belangrijk is, zou er geen beleid zijn gericht op steun.
Het eerste heb jij wellicht niet gepost, maar als je er zo op gebrand bent de discussie zuiver te houden, zou je daar ook eens vermanend op kunnen reageren.
Compleet mee eens, yepquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
En ondanks dat ik niet zo'n fan ben van de Jonge, zit hij ook wel gewoon opgescheept met de gevolgen van 20 jaar Balkenende & Rutte waarbij heel veel allemaal gedecentraliseerd is, heel veel op de bordjes van GGDs en gemeenten is geflikkerd, flink op de zorgcapaciteit is bezuinigd en ga zo maar door. Daardoor bleek Nederland nou niet echt heel erg berekend op een zorgcrisis van deze omvang.
Ik denk dat het heel moeilijk is om de juiste dingen te doen. De portemonnee trekken is dan relaief gemakkelijk, hoewel ook niet afdoende.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Financieel helpen van sectoren ja
Op de andere sociaal maatschappelijke vlakken wordt de schade alleen maar groter en vrijwel niets aan gedaan
https://www.gelderlander.(...)-hun-leden~afc9de35/quote:ARNHEM - Negen fitnesscentra in Arnhem, Elst en Zevenaar hebben vanmorgen om 8.30 uur de deuren geopend voor een ‘gezondheidsmarathon'. De sportscholen zullen, op zeer beperkte schaal en met inachtneming van de RIVM-maatregelen, hun leden binnen en buiten ontvangen en trainen.
De fitnesscentra zijn hiermee in overtreding en riskeren een boete of erger. ,,Ik weet dat ik mijn goede band met de gemeente Arnhem op het spel zet, maar dat is dan even niet anders", zegt Thomas Verheij namens de sportscholen. ,,Het is tijd om in opstand te komen. Ik sta voor 400 procent achter onze actie.”
Het stadsbestuur van Arnhem is per brief op de hoogte gebracht van wat komen gaat. Er wordt door de sportschoolhouders gesproken van ‘de meest verstandige maatregel die wij kunnen nemen in het belang van de Arnhemmers’.
'het is niet waar'quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel moeilijk is om de juiste dingen te doen. De portemonnee trekken is dan relaief gemakkelijk, hoewel ook niet afdoende.
Ik vind dat stellen dat er verder niets belangrijk gevonden wordt echt een veel te simpele, polariserende voorstelling van zaken. Het is niet waar en dergelijke posts maken het niet beter.
de Toon zal nog meer veranderen in dit topic.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:11 schreef popje het volgende:
[..]
JEZUS wat is dit weer ontzettend kut, wat is dit voor een kabinet? Ons nog 3 weken langer opsluiten terwijl het 's avonds licht is?? 3,5 maand alles dicht? Horeca 6 maanden?
Je kunt niet met droge ogen blijven beweren dat je het belangrijk vindt als je vervolgens maanden achtereen beleidsmaatregelen neemt die volledig aan dat belang voorbij gaan.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel moeilijk is om de juiste dingen te doen. De portemonnee trekken is dan relaief gemakkelijk, hoewel ook niet afdoende.
Ik vind dat stellen dat er verder niets belangrijk gevonden wordt echt een veel te simpele, polariserende voorstelling van zaken. Het is niet waar en dergelijke posts maken het niet beter.
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de Toon zal nog meer veranderen in dit topic.
Gezond voor hun eigen portomonnee, als ze nou gewoon de mensen aanzetten tot zelf te sporten dan heb je die fysieke school amper nodig... Dit is dus precies zo'n voorbeeld waar de sportscholen prima hadden kunnen inzetten op een verandering van programma en thuis versies van service aanbieden. (inclusief innovatieve oefeningen en eventueel zelf een soort rondreizende toestellen dat hun verschillende gebruikers thuis kunnen gebruiken etc etc etc) Maar nee ze moeten ervoor open...quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)-hun-leden~afc9de35/
Goedzo.
"dE aVoNdKlOk Is MaAr VoOr TwEe WeKeN"quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:04 schreef JosMert het volgende:
Verlenging lockdown incoming in 1,2,3
https://www.telegraaf.nl/(...)-verlenging-lockdown
En welke beleidsmaatregelen, die niet de boel open gooien is, stel jij dan voor om aan dat belang tegemoet te komen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt niet met droge ogen blijven beweren dat je het belangrijk vindt als je vervolgens maanden achtereen beleidsmaatregelen neemt die volledig aan dat belang voorbij gaan.
Bijvoorbeeldquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En welke beleidsmaatregelen, die niet de boel open gooien is, stel jij dan voor om aan dat belang tegemoet te komen.
Klopt, ik ben benieuwd wat die jeugdcommissies hebben aangedragen en wat daar mee gedaan is, zijn daar notulen van openbaar?quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld
Jongeren mogen vrijwel niets, geen hobby's bij elkaar, geen sport, geen fysiek onderwijs, geen bijbanen.
"We gaan de jeugd vragen wat ze nodig hebben en dit omzetten in acties en hulp"
Uitkomst: nooit meer wat over gehoord
We zijn een jaar verder
Ik denk dat wanneer je je in een topic als dit begeeft op Fok je ook schromelijk onderschat hoe breed de steun voor de restrictieve maatregelen nog is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Stem die clowns dan weg over twee weken, mensen.
Wie dan weer braaf tekent bij hetzelfde kruisje moet ook niet zeuren.
Je moet juist wel dingen open gooien, zonder dat ik daarbij wil pleiten om alles maar los te laten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En welke beleidsmaatregelen, die niet de boel open gooien is, stel jij dan voor om aan dat belang tegemoet te komen.
In principe ben ik tegen iedere vorm van een vaccinatiebewijs. Al zou het op korte termijn een oplossing kunnen zijn voor de economie, maar er blijft een tegenstrijdigheid in zitten met de solidariteit die al een jaar van jongeren wordt gevraagd.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niets tegen elkaar opgezet.
Daarnaast is het maar de vraag wat een vaccinatiebewijs zou doen.
Ik ben er ontzettend voor, maar niet in de zin van dat ze het nu al moeten uitgeven en iedereen die het niet heeft alles laten blokkeren.
Simpelweg omdat er nog best een aantal zijn die zich willen vaccineren maar daar gewoon geen kans voor gehad hebben. Ik zit zelf ook in de groep die pas in mei of later aan de buurt is.
Ik vind het echter wel een goed idee om zo'n bewijs te geven voor een gedeeltelijke opening.
Laat iedereen met een bewijs alvast toe in de horeca, winkels, in theaters, bioscopen, dierentuinen en dat soort gelegenheden die op dit moment dicht zijn.
Dan beloon je de verstandige mensen, motiveer je ze nog even extra stap en geef je ook lucht aan het bedrijfsleven.
Goed dat meer en meer ondernemers open gaan om een signaal af te geven, alleen jammer dat het zo versplintert is. Maar de roep uit de samenleving komt wel steeds uit meer hoeken en dat is positief!quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goedzo.
Omdat het allemaal lastig is, het is veel eenvoudiger om net te doen alsof er maar 1 of 2 knoppen zijn waar je aan kunt draaien (zoals mark vaak zegt) en dan maar aan die knop blijven draaien, dan weer heen dan weer terug. Maar er wordt veel te weinige gedacht in nieuwe knoppen of hele nieuwe apparaten. Laat die volumeknop eens met rust en ga dan het geluid verbeteren met andere knoppen of filters. Het voelt nu alsof de regering continu naar de stereo loopt en het volume iets aanpast maar vergeet dat ze ook gewoon andere muziek kunnen opzettenquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je moet juist wel dingen open gooien, zonder dat ik daarbij wil pleiten om alles maar los te laten.
Er zijn maatregelen genomen waarvan het resultaat sowieso verwaarloosbaar is, en daarnaast zijn er ook maatregelen die wel werken maar waarvan de schade van de maatregel wellicht niet in verhouding staat tot de opbrengst.
Met die eerste moet je sowieso stoppen, en de tweede is een beleidskeuze. Daarover moet de politiek een belangenafweging maken en daarbij kan het wat mij betreft niet zo zijn dat je altijd voor het ene belang kiest, en nooit voor het andere.
Om die afweging goed te kunnen maken is het trouwens wel handig dat je een inschatting hebt van de economische en sociale gevolgen van de maatregelen. Maar een motie om die in kaart te brengen is weggestemd door de voltallige coalitie en 50PLUS. Enig idee waarom dat is?
Mag hopen dat het een oude foto is. Anders lukt het voornemen om open te gaan met inachtneming van de coronamaatregelen al meteen niet. Geen 1.5 meter en geen mondkapjes. In de buurt van een oude man met morbide obsitas die bij een besmetting kans heeft om op de IC te eindigenquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goedzo.
Daar zijn geen notulen van voor zover ik weetquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt, ik ben benieuwd wat die jeugdcommissies hebben aangedragen en wat daar mee gedaan is, zijn daar notulen van openbaar?
Wat ik de meeste jeugd hoor zeggen is dat ze het het slechts van iedereen hebben, als ik aan mijn eigen 'jeugd' terugdenk was ik vooral aan het tekenen, msn-en, radio luisteren, boeken lezen, af en toe een depri gedicht schrijven en vooral zoveel mogelijk school proberen te missen, en wist ik zeker dat ik het het kutst van iedereen had.
Maar ben wel benieuwd met welke innovatie ideeën ze zijn gekomen.
Wij van ondernemersvereniging schubbekutjeveen vinden dat iedereen de corona mag krijgen, kom snel langs! (ohja intree is ¤25)quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goed dat meer en meer ondernemers open gaan om een signaal af te geven, alleen jammer dat het zo versplintert is. Maar de roep uit de samenleving komt wel steeds uit meer hoeken en dat is positief!![]()
We zullen het gaan zien over 2 wekenquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer je je in een topic als dit begeeft op Fok je ook schromelijk onderschat hoe breed de steun voor de restrictieve maatregelen nog is.
Wellicht is de corona crises een reden voor incels om vrouwen niet meer overal de schuld van te geven. Toch een goed iets.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar zijn geen notulen van voor zover ik weet
Je hoort er gewoon niemand meer over
We weten hoe traag uitwerking van ideeën tot daadwerkelijke uitvoer op operationeel niveau is maar dit is niet eens in gang gezet tot daadwerkelijke uitvoer.
Ik denk dat jij met jouw bezigheden in je jeugd best een groep vertegenwoordigd, al zul je wel je vrienden ontmoet hebben gok ik.
Er zijn echter hele groepen (wellicht niet de meest in het oog springende hier want geen typische fokkers) die het juist van de minder individuele en intellectuele bezigheden moeten hebben in hun ontwikkeling. Begeleiding, samenzijn, sporten, bier drinken, rondneuken en alles wat je kunt doen als je jong bent
Typische fokvrouw hier ook maar dat ik was ook zeker geen doorsnede jongere
Ze hebben gisteren weer een troef gebruiktquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zullen het gaan zien over 2 weken
De introductie van het R getal van de Zuid-Afrikaanse variant.quote:Voor het eerst is het gelukt het reproductiegetal R van de Zuid-Afrikaanse variant te benoemen: tussen de 1,12 en de 1,61, met als beste schatting 1,37.
Nee, niet meer. Alles loslaten is dan ook het andere uiterste hè? Wat basismaatregelrn prima, maar alles vasthouden zoals nu is, is buitenproportioneel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kan je je er niet een beetje in vinden dan? De daling qua besmettingen is een soort van gestagneerd, idem voor de daling in de ziekenhuizen. Daarbij zitten we op een behoorlijk hoog niveau qua besmettingen en ziekenhuisopnames. Nu alles loslaten gaat echt behoorlijke problemen opleveren lijkt me.
Is dit de nieuwe Out-of-Jail-card voor de overheid om maar maatregelen te blijven verlengen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze hebben gisteren weer een troef gebruikt![]()
https://www.volkskrant.nl(...)kt-snel-op~bb31975d/
[..]
De introductie van het R getal van de Zuid-Afrikaanse variant.
quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wellicht is de corona crises een reden voor incels om vrouwen niet meer overal de schuld van te geven. Toch een goed iets.
Jij denkt dat ze hier plezier in hebben?quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit de nieuwe Out-of-Jail-card voor de overheid om maar maatregelen te blijven verlengen?
Het is net een copypaste artikel van een maand of twee geleden waarbij het woord "Britse" is vervangen door "Zuid-Afrikaanse".quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:48 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze hebben gisteren weer een troef gebruikt![]()
https://www.volkskrant.nl(...)kt-snel-op~bb31975d/
[..]
De introductie van het R getal van de Zuid-Afrikaanse variant.
Vooralsnog zijn de peilingen redelijk eensgezind en al lange tijd consistent. Zou me verbazen als de uitslag daar heel significant vanaf wijkt. Dat doet ie in Nederland sowieso vrij weinig.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zullen het gaan zien over 2 weken
Het is gewoon paniekvoetbal. Bang voor het effect zoals bij de eerste golf, toen 'we' gewoon verrast waren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is net een copypaste artikel van een maand of twee geleden waarbij het woord "Britse" is vervangen door "Zuid-Afrikaanse".![]()
Inclusief de alarmerende bewoordingen. Ongrijpbaar, rukt snel op, besmettelijker. Sluit me alsjeblieft onmiddelijk op!
Geen idee, maar ik hoop van niet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze hier plezier in hebben?
We gaan de jongeren helpen door ze een online cursus brooddeeg maken aan te bieden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld
Jongeren mogen vrijwel niets, geen hobby's bij elkaar, geen sport, geen fysiek onderwijs, geen bijbanen.
"We gaan de jeugd vragen wat ze nodig hebben en dit omzetten in acties en hulp"
Uitkomst: nooit meer wat over gehoord
We zijn een jaar verder
Het lijkt mij niet, maar inderdaad hoop ik dat ook, ja.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik hoop van niet.
Geen plezier, maar ze voelen zich wel heel machtig en belangrijk. Ook een lekker gevoel. Ze zijn de redders van het vaderlandquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze hier plezier in hebben?
Zolang Kuipers zich maar niet dagelijks gaat uitlaten over de Zuid-Afrikaanse variantquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is net een copypaste artikel van een maand of twee geleden waarbij het woord "Britse" is vervangen door "Zuid-Afrikaanse".![]()
Inclusief de alarmerende bewoordingen. Ongrijpbaar, rukt snel op, besmettelijker. Sluit me alsjeblieft onmiddelijk op!
Dat sowiesoquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:17 schreef popje het volgende:
[..]
Het zou 2 weken duren... alleen om de Britse variant en code zwart te voorkomen. Het ziet er allang niet meer uit dat dat gaat gebeuren. En uiteindelijk zitten we er dan 2,5 maand mee. Dat is 5x!! zo lang. De avondklok is een maatregel die nu totaal buiten proportie staat buiten wat hij doet.
Dat is bij lange na niet de negatiefste van het stel hoorquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:51 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
Nou als zelfs Koopmans positief wordt.....
Niets. Het VO is minimaal geopend, dus de jongeren moeten niet zeuren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nu het over jongeren gaat: was er niet een tijdje geleden bericht vanuit het kabinet dat men veilige mogelijkheden voor de jeugd wilde aanbieden? https://nos.nl/artikel/23(...)al-of-buurthuis.html
Wat is daarmee gebeurd?
Zoals gezegt, 4 bureau's hebben voor 4 miljoen euro een online cursus broodbakken gemaakt die nu nog wordt gereviewed. Later dit jaar wordt deze online gezet. Er wordt veel van verwacht.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nu het over jongeren gaat: was er niet een tijdje geleden bericht vanuit het kabinet dat men veilige mogelijkheden voor de jeugd wilde aanbieden? https://nos.nl/artikel/23(...)al-of-buurthuis.html
Wat is daarmee gebeurd?
Tsja, er zijn een hoop mediageile figuren daarbij.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Geen plezier, maar ze voelen zich wel heel machtig en belangrijk. Ook een lekker gevoel. Ze zijn de redders van het vaderland
Zoals Minister Hugo zei: "Ik had het voor geen goud willen missen"quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, er zijn een hoop mediageile figuren daarbij.
Je zou toch verwachten dat iemand hem wel adviseert zoiets noooooooit te zeggen in dit soort tijdenquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:07 schreef zoost het volgende:
[..]
Zoals Minister Hugo zei: "Ik had het voor geen goud willen missen"
Dat is toch hetzelfde als een brandweerman die bij een grote brand komt? Je gunt die mensen geen brand, maar dat je een keer los mag vind je geweldig.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:07 schreef zoost het volgende:
[..]
Zoals Minister Hugo zei: "Ik had het voor geen goud willen missen"
En dat die brandweerman dat gaat zitten verkondigen richting de nabestaanden van de brand?quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde als een brandweerman die bij een grote brand komt? Je gunt die mensen geen brand, maar dat je een keer los mag vind je geweldig.
Ik kan daar niet zo mee zitten.
Tienduizenden doden "Ik zou het voor geen goud willen missen".quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde als een brandweerman die bij een grote brand komt? Je gunt die mensen geen brand, maar dat je een keer los mag vind je geweldig.
Ik kan daar niet zo mee zitten.
Redelijk absurd inderdaad. Net zoals de avondklok. Die er als eerste af zou gaan.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:56 schreef maan_man het volgende:
Los van de adviezen van het OMT, ben ik nog meer verbaast over iets dat Jaap afgelopen week zei tussen neus en lippen door toen werd gevraagd naar de heropening van kappers en andere contactberoepen.
Het antwoord van Jaap was dat hij dat geen probleem vond en dat het OMT nooit positief had geadviseerd over de sluiting. Dat betekent dat een paar leden van het kabinet, met net zoveel virologische kennis als ons, naar eigen goeddunken hebben besloten dat het wel een goed idee was om die sector 3 maanden aan de ketting te leggen met alle financiële gevolgen van dien.
Je zou toch verwachten dat kamerleden en journalisten veel harder op zoek gaan naar antwoord op de waarom vraag hiervan.
Zeker is dat er nog!quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zat me trouwens te bedenken is er eigenlijk nog gewoon schooltv zoals vroegah?
Vond dat altijd leuk als ik ziek wasdat ik dan tv kon/mocht kijken en dat waren best leuke programma's die je anders nooit te zien kreeg omdat je op school zat.
Zal wel niet van deze tijd zijn kinderen van die leeftijd kennen lineaire tv niet meer gok ik.
Je vraagt je met dat soort uitspraken bijna af hoe hij ooit zo ver heeft kunnen komen in de politiek.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tienduizenden doden "Ik zou het voor geen goud willen missen".
Straks gewoon 2,5 maand avondklok gehad al, ook lekker met de zomertijd. Genieten.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Redelijk absurd inderdaad. Net zoals de avondklok. Die er als eerste af zou gaan.
Net of dat mensen als Rutte en de Jonge van te voren ook nog niet wisten dat de avondklok tot in den treure verlengd zou worden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Redelijk absurd inderdaad. Net zoals de avondklok. Die er als eerste af zou gaan.
Ik hoop het ook, maar ik heb er een hard hoofd in. Zeker nu de rubberentegelmaatschappij erg populair is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:20 schreef Tijn het volgende:
Toch ga ik er nog steeds vanuit dat het vanaf de verkiezingen voorbij is met die avondklok.
Zal ook wel moeten anders moeten ze de kieswet aanpassenquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:20 schreef Tijn het volgende:
Toch ga ik er nog steeds vanuit dat het vanaf de verkiezingen voorbij is met die avondklok.
Ik mag het toch hopen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:20 schreef Tijn het volgende:
Hij stond volgens mij niet op de lijst. Als je niet verkozen hoeft te worden scheelt behoorlijk (hij was wethouder ergens, maar gemeenteraad is niet zo spannend om in te kunnen komen.)quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Je vraagt je met dat soort uitspraken bijna af hoe hij ooit zo ver heeft kunnen komen in de politiek.
Alle psychologen, gedragwetenschappers en mensenkenners in het OMT zullen uiteraard gewoon voor de avondklok gaan zo lang nog niet iedereen gevaccineerd is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:20 schreef Tijn het volgende:
Of niet snappen, maar wel tijdelijk accepteren. Waarbij tijdelijk dan niet per se 2 weken is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:30 schreef Cue_ het volgende:
Lijkt mij dat niemand fan is van een avondklok.
Hoogstens mensen die het accepteren en snappen
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle psychologen, gedragwetenschappers en mensenkenners in het OMT zullen uiteraard gewoon voor de avondklok gaan zo lang nog niet iedereen gevaccineerd is.
Ik ken een paar van die zuursloten die het nu een fijn idee vinden dat niemand nu 's avonds iets kan doen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:30 schreef Cue_ het volgende:
Lijkt mij dat niemand fan is van een avondklok.
Hoogstens mensen die het accepteren en snappen
Als je ziet hoe snel het uitdooft in het VK nu is het onomkeerbaar. We gaan terug naar normaal.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor.
Net zoals dat er straks dingen wel mogen voor gevaccineerden, maar niet voor mensen zonder vaccin.
Je merkt aan alles tussen de regels door dat het die kant op gaat en dat is nogal een hellend vlak imo.
Ik moet het nog zien.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je ziet hoe snel het uitdooft in het VK nu is het onomkeerbaar. We gaan terug naar normaal.
Ik ben bang dat ze het nog tot ver in de zomer vast willen houden gewoon om het zeker te weten. Stel je eens voor dat er weer een mutatie is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor.
Net zoals dat er straks dingen wel mogen voor gevaccineerden, maar niet voor mensen zonder vaccin.
Je merkt aan alles tussen de regels door dat het die kant op gaat en dat is nogal een hellend vlak imo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |