Winkels normaal openen met een maximum aantal bezoekers per vierkante meter en verruiming van de mogelijkheden in de buitenlucht kunnen hoogstwaarschijnlijk zonder dat dat leidt tot significante stijgingen, Overdragen in het voorbijgaan en al helemaal in de buitenlucht is volgens allerlei onderzoeken zo goed als nihil, maar toch houden we het allemaal krampachtig gesloten. Idem voor de avondklok waarvan de effecten totaal niet aan te tonen vallen (maar we kunnen niet aantonen dat het niet werkt, dus we houden hem erin).quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:40 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik zou toch wel willen dat in ieder geval die klok eraf ging, als dat als meest urgente maatregel altijd is geroepen dat die er als eerste af ging. De invoering was symboolpolitiek, maak de afschaffing daarvan dat dan ook (net voor de verkiezingen).
Als ik mod wil worden, dan zal ik wel solliciteren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet waar, want er is een heleboel beleid gericht op het helpen van sectoren die het zwaar hebben in deze crisis. Of er voldoende wordt gedaan, kun je over van mening verschillen, maar dat er een hoop wordt gedaan is een feit. Als alleen corona-doden zouden tellen en verder niets belangrijk is, zou er geen beleid zijn gericht op steun.
Het eerste heb jij wellicht niet gepost, maar als je er zo op gebrand bent de discussie zuiver te houden, zou je daar ook eens vermanend op kunnen reageren.
Het is ook niet zomaar een uitspraak, wat hij wil zeggen is dat in ieder geval wij er klaar voor zijn om miljoenen prikken per week te zetten. Logisch dat wij als land afhankelijk zijn van de leveringen, zolang nationaal maar alles goed geregeld is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb niet alles gezien maar vond hem goed overkomen, dat is ook weleens anders geweest
Enorm verschil tussen de 1e en 2e golf. We gaan dat buiten klappen voor de zorg nog missen. Of nou ja, dat misschien niet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 07:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dit topic laat ook zien dat mensen die niet kapot gaan aan corona of iets anders niets willen inleveren om een van beide groepen te helpen.
Waar zijn de massale burger initiatieven om ondernemers er bovenop te houden, waar zijn de inzamelingsacties waar zijn de grote depressieshows en andere acties om suicidalen te laten weten dat ze niet alleen staan etc etc. Waar zijn de nood ICs zodat reguliere zorg wel doorgang kan vinden.
Ja de maatregelen zorgen voor problemen maar die problemen zijn niet alleen weg te nemen door de maatregelen te versoepelen.
Er wordt heel erg gedacht in twee opties maatregelen of versoepeling, maar amper in alternatieven.
Ik heb wel redelijk genoten van zijn optreden bij Op1, het blijft een beroerde politicus en een te blij ei, maar ik heb wel iets meer respect voor hem teruggekregen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:36 schreef Simmertje het volgende:
Toe maar, wakker worden met het bericht dat Hugo de Jonge denkt dat we allemaal begin juli minimaal 1 prik hebben gehad.![]()
Mja, Hugo de Jonge
Ook goed dat hij zei waar de fout ligt bij de EU en dat is dat ze alleen orders en garanties voor het eindproduct hebben geplaatst terwijl de VS maar ook het VK meer controle hebben ingebouwd over de halffabricaten en andere fases van de productie, dat is ook de reden dat er een fabriek in NL voor het VK produceert en de EU er eigenlijk niks aan kan doen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is ook niet zomaar een uitspraak, wat hij wil zeggen is dat in ieder geval wij er klaar voor zijn om miljoenen prikken per week te zetten. Logisch dat wij als land afhankelijk zijn van de leveringen, zolang nationaal maar alles goed geregeld is.
Festivalletje in juli
Ik kan toch ook pro homohuwelijk zijn, zonder een man te huwen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 07:25 schreef vipergts het volgende:
[..]
En daarom hoef je ook geen medelijden met de horeca te hebben want een groot deel van de mensen die nu roepen dat het open moet. Gaan niet uit eten omdat een biertje te duur is, bestellen hun schoenen op zalando of als ze voor dezelfde prijs een dag langer op vakantie kunnen boeken ze bij die internet aanbieder ipv het plaatselijke reisbureau. Want op zo'n moment geven ze geen fuck om die lokale ondernemer.
En dat die onderhandelingen ook wel wat complexer zijn als 200 miljoen vaccins in het mandje doen en afreken in de webshop van Pfizer. Die onderhandelingen over de liabillity zijn best complex. (ik dacht trouwens dat ze alsnog geen liabillity hadden bij deze deal, ga ik nog uitzoeken)quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook goed dat hij zei waar de fout ligt bij de EU en dat is dat ze alleen orders en garanties voor het eindproduct hebben geplaatst terwijl de VS maar ook het VK meer controle hebben ingebouwd over de halffabricaten en andere fases van de productie, dat is ook de reden dat er een fabriek in NL voor het VK produceert en de EU er eigenlijk niks aan kan doen.
dat meen ik ook, vanwege de snelheidquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:54 schreef zalkc het volgende:
(ik dacht trouwens dat ze alsnog geen liabillity hadden bij deze deal, ga ik nog uitzoeken)
Ongelooflijk eigenlijk toch wel. Wanneer jij als partij een mega order van miljarden plaatst dan wil je toch in elk proces betrokken zijn. Dan wil je toch elke week/dag op de hoogte gehouden worden wat de status is van het proces. Ik ben pro EU, maar dit is toch weer een typisch voorbeeld van amateurisme binnen de EU.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook goed dat hij zei waar de fout ligt bij de EU en dat is dat ze alleen orders en garanties voor het eindproduct hebben geplaatst terwijl de VS maar ook het VK meer controle hebben ingebouwd over de halffabricaten en andere fases van de productie, dat is ook de reden dat er een fabriek in NL voor het VK produceert en de EU er eigenlijk niks aan kan doen.
En ondanks dat ik niet zo'n fan ben van de Jonge, zit hij ook wel gewoon opgescheept met de gevolgen van 20 jaar Balkenende & Rutte waarbij heel veel allemaal gedecentraliseerd is, heel veel op de bordjes van GGDs en gemeenten is geflikkerd, flink op de zorgcapaciteit is bezuinigd en ga zo maar door. Daardoor bleek Nederland nou niet echt heel erg berekend op een zorgcrisis van deze omvang.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb wel redelijk genoten van zijn optreden bij Op1, het blijft een beroerde politicus en een te blij ei, maar ik heb wel iets meer respect voor hem teruggekregen.
Hij wil te graag vooruit lopen op zaken en daar wordt hij direct op afgerekend, maar feit blijft wel dat hij wel zijn fouten heeft hersteld, er zijn geen problemen meer met testcapaciteit en het trage starten van de vaccinaties is aardig ingelopen. En dat moet je wel voor elkaar zien te krijgen als een soort voorzitter van een belangenvereniging die "de zorg" heet. Het is niet zo dat hij er de baas van is, hij kan hooguit beleid bepalen en hopen dat die stroperige mammoettanker een beetje bijstuurt. Maar dat kost tijd. Ook hoorde ik tussen de regels wat zaken die ik niet wist, bijvoorbeeld hoe het zat met de sneltesten en waarom dat lastig is.
Je merkt ook dat hij geen raspoliticus is, hij loopt blij te vertellen dat hij het best leuk vind om dit soort werk te doen. Lange weken, veel incidenten, onvoorspelbare gebeurtenissen, keiharde kritiek. En die mensen die heb je, soort interim manager bij een bijna failliet bedrijf, dat is een bepaald type die geniet van keihard werken en met de botte bijl werken. Dat is leuk dat je dat persoonlijk vindt, maar het is wat insensitief naar de mensen die slachtoffer zijn van deze crisis. Beetje alsof de begrafenisondernemer na de uitvaart spreekt en hij sluit af met: "Ik vond het leuk om te doen en ik hoop u snel weer terug te zien!"
En Thijs van de Brink is een vliegenvangende amateur.
Aha, dit stuk verklaart wel meer. Ook waarom ze zo traag zijn met goedkeuren, spoedkeuring heeft effect op aansprakelijkheidquote:
bronquote:What is the difference in liability between EU Conditional Marketing Authorisation vs Emergency Use Authorisations?
Under an EU Conditional Marketing Authorisation (CMA), liability is with the holder of the marketing authorisation. The marketing authorisation holder will be responsible for the product and its safe use.
The CMA is valid for a one-year period, on a renewable basis and contains the same rights and liability for its holder as per that of a standard marketing authorisation. In addition, the holder of a CMA has specific obligations such as to complete or conduct new studies within a defined time period in order to confirm that the benefit/risk balance remains positive.
In the case of an Emergency Use Authorisation to temporarily authorise the distribution as an unauthorised product (Art. 5(2) of Directive 2001/83), EU legislation requires Member States to remove administrative and civil liability from the manufacturer and marketing authorisation holder, when this emergency use is recommended or required by the Member State.
Ik wil een dag met alleen maar goed nieuws over vaccinsquote:
Ik moet 4 uurtjes langer wachtenquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:59 schreef Simmertje het volgende:
Vandaag trouwens om 15:00 uur naar de kapper
Verbaast mij ook wel een beetje, lijkt me een abc'tje zeker als je enorm investeert/vooruit betaalt, zegt ook genoeg dat Von der Leyen hoog van de toren blies maar uiteindelijk zonder resultaat.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ongelooflijk eigenlijk toch wel. Wanneer jij als partij een mega order van miljarden plaatst dan wil je toch in elk proces betrokken zijn. Dan wil je toch elke week/dag op de hoogte gehouden worden wat de status is van het proces. Ik ben pro EU, maar dit is toch weer een typisch voorbeeld van amateurisme binnen de EU.
Ik heb Hugo gisteren niet gezien, maar als er inderdaad vanaf april snel gevaccineerd kan worden, dan is dat gepraat over 'prutser' en zo niet meer zo zinvol. Denk ook helemaal niet dat het daar nu om gaat. Of je nu in juli of augustus genoeg gevaccineerd hebt om weer naar normaal te kunnen gaan, dat zien we dan wel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb wel redelijk genoten van zijn optreden bij Op1, het blijft een beroerde politicus en een te blij ei, maar ik heb wel iets meer respect voor hem teruggekregen.
Hij wil te graag vooruit lopen op zaken en daar wordt hij direct op afgerekend, maar feit blijft wel dat hij wel zijn fouten heeft hersteld, er zijn geen problemen meer met testcapaciteit en het trage starten van de vaccinaties is aardig ingelopen. En dat moet je wel voor elkaar zien te krijgen als een soort voorzitter van een belangenvereniging die "de zorg" heet. Het is niet zo dat hij er de baas van is, hij kan hooguit beleid bepalen en hopen dat die stroperige mammoettanker een beetje bijstuurt. Maar dat kost tijd. Ook hoorde ik tussen de regels wat zaken die ik niet wist, bijvoorbeeld hoe het zat met de sneltesten en waarom dat lastig is.
Je merkt ook dat hij geen raspoliticus is, hij loopt blij te vertellen dat hij het best leuk vind om dit soort werk te doen. Lange weken, veel incidenten, onvoorspelbare gebeurtenissen, keiharde kritiek. En die mensen die heb je, soort interim manager bij een bijna failliet bedrijf, dat is een bepaald type die geniet van keihard werken en met de botte bijl werken. Dat is leuk dat je dat persoonlijk vindt, maar het is wat insensitief naar de mensen die slachtoffer zijn van deze crisis. Beetje alsof de begrafenisondernemer na de uitvaart spreekt en hij sluit af met: "Ik vond het leuk om te doen en ik hoop u snel weer terug te zien!"
En Thijs van de Brink is een vliegenvangende amateur.
Er wordt (ook in dit topic) regelmatig bijna gesmeekt om dingen anders te doen. De reactie die daarop komt is over 't algemeen: "Wat wil je dan, geen maatregelen?"quote:Op woensdag 3 maart 2021 07:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En dit topic laat ook zien dat mensen die niet kapot gaan aan corona of iets anders niets willen inleveren om een van beide groepen te helpen.
Waar zijn de massale burger initiatieven om ondernemers er bovenop te houden, waar zijn de inzamelingsacties waar zijn de grote depressieshows en andere acties om suicidalen te laten weten dat ze niet alleen staan etc etc. Waar zijn de nood ICs zodat reguliere zorg wel doorgang kan vinden.
Ja de maatregelen zorgen voor problemen maar die problemen zijn niet alleen weg te nemen door de maatregelen te versoepelen.
Er wordt heel erg gedacht in twee opties maatregelen of versoepeling, maar amper in alternatieven.
ben ik je voor, ik ga 14:00 uurquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik wil een dag met alleen maar goed nieuws over vaccins![]()
Vandaag trouwens om 15:00 uur naar de kapper
Er wordt helemaal niets tegen elkaar opgezet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:
En dat is het. De 98% die nagenoeg geen risico loopt van dit virus laat al een jaar heel veel. Om als bedankje nog maar meer te laten omdat de 2% wel weer op vakantie mag en verder alles mag.
Dat tegen elkaar op zetten van groepen hebben we te danken aan ons kabinet.
Dat is wel een enorme generalisatie en versimpeling van de hele sector en problematiekquote:Op woensdag 3 maart 2021 07:52 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen compensatie maar als de horeca de prijzen gaat verhogen zoals de user waarop ik reageerde zei. Dan heben ze een halfjaar klandizie en daarna is het medelijden afgelopen en schieten ze zichzelf in de voet. Het is nu niet dat de Nederlandse horeca een goede naam heeft wat service en gastvrijheid betreft. En persoonlijk geef ik liever dan geen steun als ze over een jaar failliet zijn doordat ze hun klanten hebben weggejaagd door het verhogen van de prijzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |