abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:15:18 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198297889
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is wel een enorme generalisatie en versimpeling van de hele sector en problematiek

Ja er komen nieuwe horecatenten, ja er zitten eikels tussen, allemaal waar.
Moeten ze allemaal dan nu maar kapot en straks opnieuw beginnen, ik vind van niet
zoveel zullen ze niet (kunnen) verhogen, er is concurrentie genoeg
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:16:48 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198297904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is niet waar, want er is een heleboel beleid gericht op het helpen van sectoren die het zwaar hebben in deze crisis. Of er voldoende wordt gedaan, kun je over van mening verschillen, maar dat er een hoop wordt gedaan is een feit. Als alleen corona-doden zouden tellen en verder niets belangrijk is, zou er geen beleid zijn gericht op steun.

Het eerste heb jij wellicht niet gepost, maar als je er zo op gebrand bent de discussie zuiver te houden, zou je daar ook eens vermanend op kunnen reageren.
Financieel helpen van sectoren ja

Op de andere sociaal maatschappelijke vlakken wordt de schade alleen maar groter en vrijwel niets aan gedaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:18:38 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198297924
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

En ondanks dat ik niet zo'n fan ben van de Jonge, zit hij ook wel gewoon opgescheept met de gevolgen van 20 jaar Balkenende & Rutte waarbij heel veel allemaal gedecentraliseerd is, heel veel op de bordjes van GGDs en gemeenten is geflikkerd, flink op de zorgcapaciteit is bezuinigd en ga zo maar door. Daardoor bleek Nederland nou niet echt heel erg berekend op een zorgcrisis van deze omvang.
Compleet mee eens, yep
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 09:19:46 #229
5428 crew  miss_sly
pi_198297937
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Financieel helpen van sectoren ja

Op de andere sociaal maatschappelijke vlakken wordt de schade alleen maar groter en vrijwel niets aan gedaan
Ik denk dat het heel moeilijk is om de juiste dingen te doen. De portemonnee trekken is dan relaief gemakkelijk, hoewel ook niet afdoende.

Ik vind dat stellen dat er verder niets belangrijk gevonden wordt echt een veel te simpele, polariserende voorstelling van zaken. Het is niet waar en dergelijke posts maken het niet beter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 09:22:37 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198297968
Ik zat me trouwens te bedenken is er eigenlijk nog gewoon schooltv zoals vroegah?

Vond dat altijd leuk als ik ziek was :@ dat ik dan tv kon/mocht kijken en dat waren best leuke programma's die je anders nooit te zien kreeg omdat je op school zat.

Zal wel niet van deze tijd zijn kinderen van die leeftijd kennen lineaire tv niet meer gok ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:22:51 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198297972
quote:
ARNHEM - Negen fitnesscentra in Arnhem, Elst en Zevenaar hebben vanmorgen om 8.30 uur de deuren geopend voor een ‘gezondheidsmarathon'. De sportscholen zullen, op zeer beperkte schaal en met inachtneming van de RIVM-maatregelen, hun leden binnen en buiten ontvangen en trainen.

De fitnesscentra zijn hiermee in overtreding en riskeren een boete of erger. ,,Ik weet dat ik mijn goede band met de gemeente Arnhem op het spel zet, maar dat is dan even niet anders", zegt Thomas Verheij namens de sportscholen. ,,Het is tijd om in opstand te komen. Ik sta voor 400 procent achter onze actie.”

Het stadsbestuur van Arnhem is per brief op de hoogte gebracht van wat komen gaat. Er wordt door de sportschoolhouders gesproken van ‘de meest verstandige maatregel die wij kunnen nemen in het belang van de Arnhemmers’.
https://www.gelderlander.(...)-hun-leden~afc9de35/

Goedzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:23:13 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198297979
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel moeilijk is om de juiste dingen te doen. De portemonnee trekken is dan relaief gemakkelijk, hoewel ook niet afdoende.

Ik vind dat stellen dat er verder niets belangrijk gevonden wordt echt een veel te simpele, polariserende voorstelling van zaken. Het is niet waar en dergelijke posts maken het niet beter.
'het is niet waar'

Ik zie in niks in het overheidsbeleid terug dat dit onderbouwt.
Niks substantieels op het openen van de basisscholen na.

Je mag vínden dat dit niet zo is, ik zie dat echt compleet anders en meerderen met mij

Ik denk dat de discussies hier prima gevoerd worden en men zich over het algemeen, een hele enkele uitzondering daargelaten, prima bewust is van de nuances en het grijze gebied.
Zeker tussen feit en mening.

En politiek is nasty, zeker in verkiezingstijd, er wordt echt heel erg veel geframed en ik ben ongelooflijk benieuwd hoe we hier over tig jaar op terug kijken als er wellicht meer feiten boven tafel zijn
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:23:42 #233
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198297988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:11 schreef popje het volgende:

[..]

JEZUS wat is dit weer ontzettend kut, wat is dit voor een kabinet? Ons nog 3 weken langer opsluiten terwijl het 's avonds licht is?? 3,5 maand alles dicht? Horeca 6 maanden?
de Toon zal nog meer veranderen in dit topic.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:24:42 #234
346939 Janneke141
pi_198298002
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt niet met droge ogen blijven beweren dat je het belangrijk vindt als je vervolgens maanden achtereen beleidsmaatregelen neemt die volledig aan dat belang voorbij gaan.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:26:31 #235
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198298021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de Toon zal nog meer veranderen in dit topic.
Wat bedoel je?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 09:26:47 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198298025
quote:
Gezond voor hun eigen portomonnee, als ze nou gewoon de mensen aanzetten tot zelf te sporten dan heb je die fysieke school amper nodig... Dit is dus precies zo'n voorbeeld waar de sportscholen prima hadden kunnen inzetten op een verandering van programma en thuis versies van service aanbieden. (inclusief innovatieve oefeningen en eventueel zelf een soort rondreizende toestellen dat hun verschillende gebruikers thuis kunnen gebruiken etc etc etc) Maar nee ze moeten ervoor open...

Ik begrijp de noodzaak van de fysieke locatie en bijeenkomt van mensen echt niet voor een "gezondheidsmarathon" je kunt prima een marathon rennen zonder daarbij ook maar in de buurt van iemand te komen.
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 09:27:05 #237
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198298027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:04 schreef JosMert het volgende:
Verlenging lockdown incoming in 1,2,3

https://www.telegraaf.nl/(...)-verlenging-lockdown
"dE aVoNdKlOk Is MaAr VoOr TwEe WeKeN"
"dE aVoNdKlOk GaAt Er AlS eErStE af"

:r :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 09:27:50 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198298034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt niet met droge ogen blijven beweren dat je het belangrijk vindt als je vervolgens maanden achtereen beleidsmaatregelen neemt die volledig aan dat belang voorbij gaan.
En welke beleidsmaatregelen, die niet de boel open gooien is, stel jij dan voor om aan dat belang tegemoet te komen.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:29:31 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198298051
Stem die clowns dan weg over twee weken, mensen.

Wie dan weer braaf tekent bij hetzelfde kruisje moet ook niet zeuren.
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:30:09 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198298061
quote:
88s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En welke beleidsmaatregelen, die niet de boel open gooien is, stel jij dan voor om aan dat belang tegemoet te komen.
Bijvoorbeeld

Jongeren mogen vrijwel niets, geen hobby's bij elkaar, geen sport, geen fysiek onderwijs, geen bijbanen.

"We gaan de jeugd vragen wat ze nodig hebben en dit omzetten in acties en hulp"

Uitkomst: nooit meer wat over gehoord

We zijn een jaar verder ;(
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 09:31:29 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198298078
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld

Jongeren mogen vrijwel niets, geen hobby's bij elkaar, geen sport, geen fysiek onderwijs, geen bijbanen.

"We gaan de jeugd vragen wat ze nodig hebben en dit omzetten in acties en hulp"

Uitkomst: nooit meer wat over gehoord

We zijn een jaar verder ;(
Klopt, ik ben benieuwd wat die jeugdcommissies hebben aangedragen en wat daar mee gedaan is, zijn daar notulen van openbaar?

Wat ik de meeste jeugd hoor zeggen is dat ze het het slechts van iedereen hebben, als ik aan mijn eigen 'jeugd' terugdenk was ik vooral aan het tekenen, msn-en, radio luisteren, boeken lezen, af en toe een depri gedicht schrijven en vooral zoveel mogelijk school proberen te missen, en wist ik zeker dat ik het het kutst van iedereen had. :D

Maar ben wel benieuwd met welke innovatie ideeën ze zijn gekomen.
pi_198298086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Stem die clowns dan weg over twee weken, mensen.

Wie dan weer braaf tekent bij hetzelfde kruisje moet ook niet zeuren.
Ik denk dat wanneer je je in een topic als dit begeeft op Fok je ook schromelijk onderschat hoe breed de steun voor de restrictieve maatregelen nog is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:32:38 #243
346939 Janneke141
pi_198298091
quote:
88s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je moet juist wel dingen open gooien, zonder dat ik daarbij wil pleiten om alles maar los te laten.

Er zijn maatregelen genomen waarvan het resultaat sowieso verwaarloosbaar is, en daarnaast zijn er ook maatregelen die wel werken maar waarvan de schade van de maatregel wellicht niet in verhouding staat tot de opbrengst.

Met die eerste moet je sowieso stoppen, en de tweede is een beleidskeuze. Daarover moet de politiek een belangenafweging maken en daarbij kan het wat mij betreft niet zo zijn dat je altijd voor het ene belang kiest, en nooit voor het andere.

Om die afweging goed te kunnen maken is het trouwens wel handig dat je een inschatting hebt van de economische en sociale gevolgen van de maatregelen. Maar een motie om die in kaart te brengen is weggestemd door de voltallige coalitie en 50PLUS. Enig idee waarom dat is?
pi_198298102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niets tegen elkaar opgezet.

Daarnaast is het maar de vraag wat een vaccinatiebewijs zou doen.
Ik ben er ontzettend voor, maar niet in de zin van dat ze het nu al moeten uitgeven en iedereen die het niet heeft alles laten blokkeren.
Simpelweg omdat er nog best een aantal zijn die zich willen vaccineren maar daar gewoon geen kans voor gehad hebben. Ik zit zelf ook in de groep die pas in mei of later aan de buurt is.

Ik vind het echter wel een goed idee om zo'n bewijs te geven voor een gedeeltelijke opening.
Laat iedereen met een bewijs alvast toe in de horeca, winkels, in theaters, bioscopen, dierentuinen en dat soort gelegenheden die op dit moment dicht zijn.

Dan beloon je de verstandige mensen, motiveer je ze nog even extra stap en geef je ook lucht aan het bedrijfsleven.
In principe ben ik tegen iedere vorm van een vaccinatiebewijs. Al zou het op korte termijn een oplossing kunnen zijn voor de economie, maar er blijft een tegenstrijdigheid in zitten met de solidariteit die al een jaar van jongeren wordt gevraagd.

Daarnaast is een vaccinatiebewijs en de daaraan gekoppelde privileges de nagel aan de doodskist van onze lichamelijke integriteit door de indirecte druk die er op een nemen van een prik komt te staan. Als de risicogroep is vrijwillig is geprikt en de druk op de gezondheidszorg afneemt, dan moeten wij gewoon weer langzaam open.
pi_198298143
quote:
Goed dat meer en meer ondernemers open gaan om een signaal af te geven, alleen jammer dat het zo versplintert is. Maar de roep uit de samenleving komt wel steeds uit meer hoeken en dat is positief! :)
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 09:40:06 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198298191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je moet juist wel dingen open gooien, zonder dat ik daarbij wil pleiten om alles maar los te laten.

Er zijn maatregelen genomen waarvan het resultaat sowieso verwaarloosbaar is, en daarnaast zijn er ook maatregelen die wel werken maar waarvan de schade van de maatregel wellicht niet in verhouding staat tot de opbrengst.

Met die eerste moet je sowieso stoppen, en de tweede is een beleidskeuze. Daarover moet de politiek een belangenafweging maken en daarbij kan het wat mij betreft niet zo zijn dat je altijd voor het ene belang kiest, en nooit voor het andere.

Om die afweging goed te kunnen maken is het trouwens wel handig dat je een inschatting hebt van de economische en sociale gevolgen van de maatregelen. Maar een motie om die in kaart te brengen is weggestemd door de voltallige coalitie en 50PLUS. Enig idee waarom dat is?
Omdat het allemaal lastig is, het is veel eenvoudiger om net te doen alsof er maar 1 of 2 knoppen zijn waar je aan kunt draaien (zoals mark vaak zegt) en dan maar aan die knop blijven draaien, dan weer heen dan weer terug. Maar er wordt veel te weinige gedacht in nieuwe knoppen of hele nieuwe apparaten. Laat die volumeknop eens met rust en ga dan het geluid verbeteren met andere knoppen of filters. Het voelt nu alsof de regering continu naar de stereo loopt en het volume iets aanpast maar vergeet dat ze ook gewoon andere muziek kunnen opzetten :P

Om maar eens heel beeldsprakerig te stellen.

Verder is zo'n kosten baten risico analyse een heel economisch instrument alsof alles te meten is en overal een makkelijk getal aan te hangen is. Dan krijg je automatisch een systeem dat je ook kunt bespelen en bespeelt wordt. En het wordt er zelden beter van. Maar dat is mijn idee zie ook onderstaand topic.

F&L / Marktwerking en het idee dat alles vanzelf "beter" wordt.
pi_198298201
quote:
Mag hopen dat het een oude foto is. Anders lukt het voornemen om open te gaan met inachtneming van de coronamaatregelen al meteen niet. Geen 1.5 meter en geen mondkapjes. In de buurt van een oude man met morbide obsitas die bij een besmetting kans heeft om op de IC te eindigen :')
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:41:40 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198298209
quote:
88s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Klopt, ik ben benieuwd wat die jeugdcommissies hebben aangedragen en wat daar mee gedaan is, zijn daar notulen van openbaar?

Wat ik de meeste jeugd hoor zeggen is dat ze het het slechts van iedereen hebben, als ik aan mijn eigen 'jeugd' terugdenk was ik vooral aan het tekenen, msn-en, radio luisteren, boeken lezen, af en toe een depri gedicht schrijven en vooral zoveel mogelijk school proberen te missen, en wist ik zeker dat ik het het kutst van iedereen had. :D

Maar ben wel benieuwd met welke innovatie ideeën ze zijn gekomen.
Daar zijn geen notulen van voor zover ik weet

Je hoort er gewoon niemand meer over

We weten hoe traag uitwerking van ideeën tot daadwerkelijke uitvoer op operationeel niveau is maar dit is niet eens in gang gezet tot daadwerkelijke uitvoer.

Ik denk dat jij met jouw bezigheden in je jeugd best een groep vertegenwoordigd, al zul je wel je vrienden ontmoet hebben gok ik.
Er zijn echter hele groepen (wellicht niet de meest in het oog springende hier want geen typische fokkers) die het juist van de minder individuele en intellectuele bezigheden moeten hebben in hun ontwikkeling. Begeleiding, samenzijn, sporten, bier drinken, rondneuken en alles wat je kunt doen als je jong bent

Typische fokvrouw hier ook maar dat ik was ook zeker geen doorsnede jongere :P
  Moderator woensdag 3 maart 2021 @ 09:42:42 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198298225
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Goed dat meer en meer ondernemers open gaan om een signaal af te geven, alleen jammer dat het zo versplintert is. Maar de roep uit de samenleving komt wel steeds uit meer hoeken en dat is positief! :)
Wij van ondernemersvereniging schubbekutjeveen vinden dat iedereen de corona mag krijgen, kom snel langs! (ohja intree is ¤25)
pi_198298237
Het RIVM begon vorige maand met een vragenlijst voor mensen die een afspraak hadden voor een coronatest, zijn daar al resultaten over? Ze zijn er natuurlijk belachelijk laat mee begonnen, maar inmiddels zijn we bijna een maand verder dus ze zullen al een beeld moeten kunnen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')