Of die gaan gewoon voor het avondeten op visite, eten gezellig mee wat ze anders nooit hadden gedaan.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel Nederland werkt thuis. Die gaan wel om 4 uur koffiedrinken.
Ik kan niet thuiswerken. Tegen de tijd dat ik klaar ben, boodschappen gedaan heb en mijn eten op heb kan ik met goed fatsoen nergens meer heen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel Nederland werkt thuis. Die gaan wel om 4 uur koffiedrinken.
Die zijn er echt zeer sporadisch.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Zoals het overleggen van bepaalde vaccinaties als je naar bepaalde landen reist, nee dat komt inderdaad nu nog niet voor.
Ik heb nog zoveel verlofdagen dat ik inmiddels best een hele zomer op het terras kan zitten hoorquote:Op woensdag 3 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan niet thuiswerken. Tegen de tijd dat ik klaar ben, boodschappen gedaan heb en mijn eten op heb kan ik met goed fatsoen nergens meer heen.
Ik las ook al ergens het plan voorbij komen om de terrassen in eerste instantie alleen te openen op werkdagen tot zes uur. Oftewel: yolo voor de gepensioneerden, en de mensen die werken of studeren hebben nog steeds pech.
Dat zo'n registratie er komt wil nog niet zeggen dat je straks 24/7 met dat ding op zak hoeft te lopen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo'n vaccinatiebewijs komt er gewoon hoor.
Daar hebben ze verlofdagen voor uitgevonden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan niet thuiswerken. Tegen de tijd dat ik klaar ben, boodschappen gedaan heb en mijn eten op heb kan ik met goed fatsoen nergens meer heen.
Ik las ook al ergens het plan voorbij komen om de terrassen in eerste instantie alleen te openen op werkdagen tot zes uur. Oftewel: yolo voor de gepensioneerden, en de mensen die werken of studeren hebben nog steeds pech.
Die heb ik niet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Daar hebben ze verlofdagen voor uitgevonden.
Die verlofdagen die ik er allemaal al doorheen gejast heb omdat mijn kinderen thuis zaten de afgelopen maanden. Die verlofdagen bedoel je?quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Daar hebben ze verlofdagen voor uitgevonden.
Dan werkt het dus voor jou. Dat is namelijk precies het doel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon gebeuren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die heb ik niet.
Genoeg vakantie overigens, dus dat is lekker in de zomer. Maar vrij gaan nemen om 's middags iets te kunnen gaan doen wat 's avonds precies even (on)veilig kan slaat op zichzelf natuurlijk al nergens op.
Die ja.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Die verlofdagen die ik er allemaal al doorheen gejast heb omdat mijn kinderen thuis zaten de afgelopen maanden. Die verlofdagen bedoel je?
Daar mogen figuren als de Jonge en Rutte wel eens wat eerlijker over zijn imho.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan werkt het dus voor jou. Dat is namelijk precies het doel.
Dat ben ik volledig met je eens.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar mogen figuren als de Jonge en Rutte wel eens wat eerlijker over zijn imho.
Ik vind de stelling dat een hypothese per definitie een onderbuikgevoel is echt niet correct en belachelijk kort door de bocht.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de wetenschap moeten alle conclusies goed onderbouwd zijn, anders mag je die conclusies niet trekken. Hypotheses mag wel, maar dat is per definitie een onderbuikgevoel. Op dit moment adviseert het OMT op basis van hypotheses, want ze kunnen het niet onderzoeken, het is niet hun vakgebied.
Iedereen met mensenkennis zag al in dat dit geen ene reet ging uitmaken.
Valt me sowieso tegen dat er nog geen rijke stinkerds zijn opgestaan om aan te bieden de boetes te betalen, zoals dat met het burkaverbod bijvoorbeeld ook gebeurde.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En daar zitten ze momenteel echt op een hellend vlak.
Het piept en het kraakt in de modellenwereld, het piept en kraakt rondom de maatregelen en het piept en het kraakt bij het draagvlak.
Eigenlijk zouden we als volk gewoon massaal lak aan de avondklok moeten gaan hebben, zonder te rellen, maar helaas zijn we te volgzaam.
Heerlijk man, zo'n vergrijsde samenleving. Alles ingericht voor het plezier van één specifieke generatie die zijn schaapjes al op het droge heeft. En als je daar ook maar iets aan probeert te veranderen, heb je de halve Kamer al op de achterste poten: leeftijdsdiscriminatie! Pensioenroof!quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben ik niet de enige ouder met dat probleemquote:
Geen idee wat je met deze link wilt zeggen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben ik niet de enige ouder met dat probleem
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)houdens-met-kinderen
Maar hee .. we hebben wel weer een paar duizend oudjes gered die 3 maanden langer door kunnen met hun leven![]()
Dus prima in verhouding als het aan Mark en Hugo ligt.
https://nos.nl/liveblog/2(...)onacoupes-gezet.htmlquote:De Jonge: begin juli minstens één prik voor iedereen die wil
Zonder problemen met de leveringen door farmaceuten kunnen begin juli alle Nederlanders die een vaccin willen, minstens één keer geprikt zijn tegen het coronavirus. Dat zei minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid in het televisieprogramma Op1.
In reactie op vragen over hoe het gaat met de Nederlandse vaccinactiecampagne, sloeg De Jonge aan het rekenen. Hij zei daarbij te denken dat van de 14 miljoen volwassen Nederlanders 80 tot 85 procent zich wil laten vaccineren. Van hen kan volgens De Jonge tweederde begin juli volledig beschermd zijn met twee doses van het vaccin. De rest zou één prik gehad kunnen hebben. Dat komt dus neer op 8 miljoen mensen die twee keer zijn ingeënt, en 4 miljoen die één prik hebben gekregen.
De minister bracht bij het rekenen in herinnering dat anderhalve week geleden de miljoenste prik is gezet. Hij verwacht de tweede miljoen half maart te bereiken en de derde miljoen verwacht hij "op de drempel maart/april".
De Jonge benadrukte wel dat de vaccinatiecampagne afhankelijk is van de leveringen door farmaceuten. Bij tegenvallers kan er meer tijd nodig zijn voordat iedereen gevaccineerd is. Eerder mikte het kabinet er nog op om voor de herfst iedereen gevaccineerd te hebben.
Exact.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Avondklok stopt alleen de reisbewegingen van mensen waarvoor het niet bedoeld is.
Mensen die de hond uit laten, een ommetje maken, sporten of boodschappen doen.
De chillende jongeren gaan gewoon vrolijk door tot 5 of spreken eerder af.
Daarom was het zo'n kansloos wereldvreemd idee.
Het erge is dat het nu wisselgeld voor versoepelingen is geworden.
Zo kom je er niet vanaf.
En die generatie is al jaren de 50-65ers .. dat is geen generatie dat is een leeftijdsgroep. Babyboomers zijn al te oud om er overdadig zonnig bij te zitten. Vrij veel van de boomers zitten al in een verplegingstehuis. En voor de boomers waren het de ook 50-65 jarigen die het meest hun schaapjes op het droge hadden. Het komt onder andere doordat het een leeftijdsgroep is die langer heeft kunnen sparen, ooit wat risico's heeft genomen en daar nu vruchten van plukt etc etc. Ook als de huidige generatie 20igers in de 50-65 jarigen groep vallen zullen de dan 20igers ze maar verwende rijke stinkerds vinden met hun electrische auto's met ouderwets vervuilende batterijen omdat tesla's zo lekker nostalgisch zijn...quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:17 schreef Vasilevski het volgende:
één specifieke generatie die zijn schaapjes al op het droge heeft
quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En die generatie is al jaren de 50-65ers .. dat is geen generatie dat is een leeftijdsgroep. Babyboomers zijn al te oud om er overdadig zonnig bij te zitten. Vrij veel van de boomers zitten al in een verplegingstehuis. En voor de boomers waren het de ook 50-65 jarigen die het meest hun schaapjes op het droge hadden. Het komt onder andere doordat het een leeftijdsgroep is die langer heeft kunnen sparen, ooit wat risico's heeft genomen en daar nu vruchten van plukt etc etc. Ook als de huidige generatie 20igers in de 50-65 jarigen groep vallen zullen de dan 20igers ze maar verwende rijke stinkerds vinden met hun electrische auto's met ouderwets vervuilende batterijen omdat tesla's zo lekker nostalgisch zijn...
Dat je dan 's avonds staande wordt gehouden, en je je vaccinatiebewijs moet laten zien. Dystopisch.quote:woensdag 3 maart 2021 10:32 schreef vosss het volgende:[/b]
[..]
Daar ben ik ook bang voor.
Net zoals dat er straks dingen wel mogen voor gevaccineerden, maar niet voor mensen zonder vaccin.
Je merkt aan alles tussen de regels door dat het die kant op gaat en dat is nogal een hellend vlak imo.
Hear hearquote:Op woensdag 3 maart 2021 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En die generatie is al jaren de 50-65ers .. dat is geen generatie dat is een leeftijdsgroep. Babyboomers zijn al te oud om er overdadig zonnig bij te zitten. Vrij veel van de boomers zitten al in een verplegingstehuis. En voor de boomers waren het de ook 50-65 jarigen die het meest hun schaapjes op het droge hadden. Het komt onder andere doordat het een leeftijdsgroep is die langer heeft kunnen sparen, ooit wat risico's heeft genomen en daar nu vruchten van plukt etc etc. Ook als de huidige generatie 20igers in de 50-65 jarigen groep vallen zullen de dan 20igers ze maar verwende rijke stinkerds vinden met hun electrische auto's met ouderwets vervuilende batterijen omdat tesla's zo lekker nostalgisch zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |